-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
-
-
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #85292 üzenetére
Köszi, ezeket megnézetem, ez válasz lehet esetleg a gyengeségére.
Ami az indítást illeti... Átlátszó benzincsövem van, viszont a szűrőben még volt benzin, megnéztem most. Ami hiányzik, az a karburátorból a leeresztőcsavar, és alatta láttam is, hogy van valami folyadék, gondolom benzin. Alul folyni azért nem láttam, mert pont a blokkra csepegett, és nem is nagy mennyiség ami az úszóházban volt. Ez gondolom magyarázza a jelenséget .
A másik, meg lehet, hogy a főfúvókával kellene talán kísérletezgetnem. (bár sok kedvem nincs fel-le, szét-össze szerelgetni a karburátort..) A levegőszűrőről le lett véve a szűkítő cső, hogy kapjon több levegőt, elvileg nagyobb fúvóka is van benne, de akkor lehet, hogy elbírna talán nagyobbat. Nem is tudom, mekkora van benne most sajnos. A szekudner levegőrendszer az ki lett iktatva, a cső ami jön a szelepfedél alól, le lett dugózva.
50-es korában óra szerint ment ez 65 körül is, jobban is gyorsult, most pedig szenvedve éri el az 55-öt is, az erzsébethídra lendületből buda felé menet a híd közepén már 50 alatt a mutató, szerintem ez nem így kéne legyen.
Lehet, inkább hozzád kéne vigyem?
[ Szerkesztve ]
-
válasz macilaci78 #85294 üzenetére
Igen ez így lenne logikus,de az eladó csak azt mondogatja hogy ez biztosan 2T és nincs külön olajzója gyárilag és 2003-as. A 80-as évek végén is különolajzóval szerelték már a Diokat is nem hogy 2003-ban…..
70-75km-t meg így nem akarok megint potyára megtenni.
Mert mi van ha kiderül hogy 4 ütemü és keverék benzinnel használja meg mi van ha olaj se volt benne cserélve soha?
4 ütemünek nagy rákfenéje ha jól tudom.Ja,meg írja hogy 55-60-at megy végre….
[ Szerkesztve ]
-
-
nyogo83
Topikgazda
Igen, arra. A szelepfedelet nyilvan le kell venni hozza, Ott a vezermutengely fogaskereken a ket szelso kis luknak es vonalnak pont parhuzamosan kell allnia a hengerfej szelevel(es pont zarva kell lenni a szelepeknek)
A lendkereken pedig "T" betuvel van jelolve a felso holtpont, annak a jelzesnek kell a blokkon levo kiugro ellel egybe esnie.Itt is el lehet rontani(bar nem tudom ugy egyaltalan normalisan menne-e a motor), mert a lendkereken tobb jelolesnek is kell lennie. Van a "T" betus vonal jeloles a felso holtponthoz, illetve van egy "F" betus jeloles, ami a gyujtashoz tartozik. Itt lehet hibazni, mert a ket vonal nem egyezik meg es eleg kozel van egymashoz.
Bar vezerlest csak ugy rakunk ossze, ha gyertyapipa nyilason keresztul fizikailag is ellenorizzuk a felso holtpontot, hogy biztos legyen. -
nyogo83
Topikgazda
válasz perge666 #85289 üzenetére
A regebbi elso Zip-ek(kb 95-tol) 2000-2001-ig Hi-Per 2T blokkosak voltak, utana meg a 2005-2006-ig Hi-Per2 2T blokkos, ami mar lehetett vizhuteses is(klasszik Runner/Liberty blokk, ranezesre felismerheto).
Amennyire en tudom, minimalis kulonbseg van a regi Piaggio es az uj blokk kozott(kihajtas tengely csapagyazas, elokeszites a vizpumpanak, stb). Ezekben mindben kell lenni olajpumpanak, amit a variator oldalon egy kulon kis szij hajt.
Nem tudok(legalabbis soha nem talalkoztam eddig) olyan Hi-Per blokkos geppel amiben nem volt gyarilag olajpumpa es keverni kellett az uzemanyagot.2005 utan jott a 4T blokk, a Hi-Per4. Azt meg hogy negyutemu, csak meghallanad
-
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #85288 üzenetére
Köszi! Ezekre rá fogok kérdezni. A vezérműtengely fogaskerekén lévő lyukakra, illetve a gyújtásalaplapon lévő jelölésekre gondolsz, hogy az időzítések miatt a megfelelő helyen kell álljanak, amikor össze lett téve? Akkor ahhoz gondolom vissza kell bontani az egészet, hogy ellenőrizze..
-
válasz perge666 #85262 üzenetére
Valaki meg tudná mondani hogy az általam említett Piaggio Zip 2-be hol van az olajtartály?
Az ülés alatt ahol elvileg lennie kellene ott nincs gyárilag se lyuk se tartály,semmi.
Valahol máshol kell keresni?Vagy létezik hogy 4 ütemü lenne?
De akkor miért kell keverni a benzinbe olajat? -
nyogo83
Topikgazda
válasz nyogo83 #85287 üzenetére
De amugy ha a vezerles a helyen van, akkor a tobbi dolgot is ki lehet szurni, hogy esetleg nem-e a karbi kornyeken vagy a gyujtas kornyeken van-e a hiba.
Atlatszo benzincso a csap es karbi koze. Lehuzva a karbirol ugy hagyva egy darabig kiderul, hogy zar-e rendesen a csap. Ha zar rendesen, akkor ha ossze van kotve a karbival, 1-2 ora allas utan latszodik, hogy nem-e folyik be a karbi(csobol eltunik a benzin). Ilyenkor azert nem indul be, mert kell egy jopar fordulat mire "kiszellozik" a henger es nem lesz tul dus a keverek ahhoz hogy beinduljon.
Attol hogy uj a karbi, nem szabad feltetelzni, hogy minden 100%-os vele, elofordul hogy egy uj karbinal nem zar a tuszelep.
Van ennek szekunder levego rendszere is ha jol remlik, azt is erdemes atnezni hogy mindenhol tomitett-e rendesen, sehol nem kap-e fals levegot(erre is megvan a modszer, fektisztitoval), vakumrendszere zart-e.
Trafo/CDI mind kimerheto muszerrel, hogy jo-e. A gyujtasjelado megfelelo feszulseget ad, mert esetleg valami lett vele(menetzarlat)? Vagy nagyobb a legres a pickup es a lendkerek kozott mint aminek kellene?
Ez is inditasi nehezseget tud okozni, meg alacsonyabb fordulaton problemakat.Szoval sok sok olyan dolog van, amit vegimazsolazva azert a vegere lehet erni a problemanak.
-
nyogo83
Topikgazda
Nyilvan a henger cserehez a vezerles le lett bontva. A fotengely felso holtpont jelzesenek es a vezermutengelyen levo jelzesnek megadott jelen kell lennie, megfelelo pozicioban kell allnia amikor a vezermulanc fel van rakva.
Nem tudom itt mennyire durva tuneteket okoz, de ha egy foggal el van rakva a vezerles, akkor nem fog egybeesni a dugattyu felso holtpont es a szelepevaltas, ami miatt pl elobb kezdhet nyitni a kipufogo szelep.
Ahogy azt se tudom, hogy pl szelephezagok illetve szelepek tomitettsege le lett-e ellenorizve.Rengeteg mindent lehet egy ilyen hengercsere utan vegigvizsgalni ha problema van, foleg ha kap egy picit nagyobb hengert(meg ha nem is jelentosen nagyobbat). Azert annak meg mindig kisebb eselye, hogy hirtelen a CDI adta meg magat, vagy mas eddig jol mukodo dolog, minthogy egyszeruen a hengercsere utan tortent valami hiba osszerakasnal amire nem figyeltek, illetve a karburalas se lehet tokeletes.
-
nyogo83
Topikgazda
Szomoru, ha a szerelo se jon ra, mert mindnek megvan a modja hogy mit hogy lehet tutibiztosra leellenorizni.
Bennem mar a hengercsere utan is felmerult, csak nem irtam mert szerelo csinalta, felteteleztem hogy vagja mi van.
Jol lett osszerakva a vezerlese egyaltalan? Mert elrakott vezerles is tud pont olyan problemakat okozni, amikkel szenvedsz: teljesitmenyvesztes, nehez indulas, instabil alapjarat, visszdurrogas, stb stb. -
Gabis
őstag
Sziasztok! A Michelin City Grip 2 mellett a Heidenau (pl.K66) is ajánlott vétel?
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok. Egyszerűen nem tudok zöld ágra vergődni ezzel a motorral... Múltkor írtam ugye, hogy nem úgy megy, mint kéne. Kapott egy másik gyári karburátort, menni már megy nagyjából ahogy kellene, viszont azóta hosszabb állás (1+ óra) után úgy indul, mintha üres lenne a karburátor, pedig benzin folyást sehol nem láttam rajta. Se a blokk, se a föld nem benzines. Legalább 5-6szor 10mp-et kell indítózni, mire beröffen. Melegen sokszor fullad megállásánál, illetve az alapjárat is van, hogy ingadozik. Gyertya, pipa új. Alapjáraton durrog. Próbálkozott a szerelő mindennel már, se valahogy nem jövünk rá. Mit lenne érdemes még megnézni?
Kipufogó beleszólhat? Esetleg benzincsap? Benzinszűrő csere? Ezekre azért nem tippelek, mert menni meg megy, ha valahol az üzemanyagellátásban lenne hiba, akkor menni se menne. Akku jó, 13+V, töltésen 14+V. Olaj is le lett cserélve, ahogy az új hengerbe meg lett az 1000km, teljesen jó állapotban volt, nem volt benne fémreszelék stb. Kuplung is jó, kihajtás is. Szívató is, mert hallom, mikor bekapcsol és felpörgeti a motort.
CDI, vagy valamilyen más elektronika?
Tanácstalan vagyok most már..
-
RJ45
tag
válasz Rivaul #85278 üzenetére
Én úgy matekoztam, hogy ha főtengelyes/hajtókaros lenne ennyi idő alatt már csak el kellett volna fáradnia legalább egy csapágynak az meg gyorsításkor csak szólna, de nem tudom hogy ezek így km-ben kifejezve mi mennyi "idő" , mert amúgy hiába megyek minden hétköznap a motorral, távra nem megyek sokat. Meg ez a fekvő blokk is teljesen idegen, hogy itt nincs olyan, hogy "fentről" szól. Nyugtalanít, de csapágyakat tuti nem tudok itthon cserélni. Az esélytelen. Nincsenek meg a tárgyi feltételei.
-
Rivaul
addikt
Nem. Ott valami nem stimmel. Innen megmondani tv jóslás de szerintem ez nem a blokkból jön. Onnan jellemzően a csörgé/csilingelés ami bajra utal. Nem mellesleg ha ez ilyen hosszú ideje tart, az már ki kellett volna ütközzön. Ez inkább a venti bele ér valamibe. Leszedném a burkolatot meg a ventit, akkor sokkal okosabb lehet az ember.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz urbi73 #85271 üzenetére
Lehet kevesebb nafta jut bele a + vákum hiányában, de az olaj ugyan annyi. Akkor megvalósulna a nem megfelelő égés. Ezt úgy tudod kizárni hogy lekötöd az olajozást és keversz be neki egy kis benzint te magad. De csak ötletelgetek megmondom őszintén.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
tag
válasz nyogo83 #85273 üzenetére
Értem, hát szépen füstöl, szóval egyelőre kapja az olajat a tartályból ez tuti. Lehet picit tán még többet is, mint kéne, de az sosem zavart, ha esetleg füstölt egy picit. Egyfolytában nem füstöl nagyon, de néha van hogy fehérebb, mint máskor. Kenés legyen, az a lényeg.
Annak nincs sok értelme, hogy hallgassam a meséket az érdeklődőktől, szóval ha ez így még elmegy pár ezret, de jó árban viszont nem viszik emiatt, akkor marad.
Az az igazság, hogy évek óta kopog ennyire. Nem igazán lett rosszabb, csak most a csúszka csere után reméltem tudod, hogy szebb lesz a hangja és a várakozáshoz képest csalódtam egy picit. Eléggé olyan, mint a variátor csúszka, azt hittem az, de az most vatta új benne. -
nyogo83
Topikgazda
-
urbi73
senior tag
válasz Rivaul #85264 üzenetére
Nincs keverve semmi bele ,tiszta 95-ös. Viszont ez a f-15 kiadás (2006-os) Euró -2es ,ami annyiban más hogy a szívócsonkján ennek van egy levegő cső" ami a légszűrőbe vezetett. Na most mivel ez szét volt repedezve ez le lett cserélve egy simára . Talán ez miatt is lehet , mert más lehet a karbi kialakitása tényleg nem tudom már. Volt már egy pár robogom ,de ilyennel még nem találkoztam.
-
-
RJ45
tag
válasz nyogo83 #85257 üzenetére
Itt a csörgésem
Hidegen reggel berúgás után. A szívató tömítetlen is meg félszar is, szóval az alapjárattal inkább ne is foglalkozzunk hidegen.
Melegen amikor megjövök. Ez kb. 6km után van.
Mivel melegen, azaz kitágultan halkabb ez is valami kopás lesz gondolom. Nagy eszem van mi?
Oké, szóval nyilván egy vevő szerint ez maga világvége állapot, és holnap mind meghalunk. Ezt értem. Ehhez képest kéne nekem, hogy mi a tisztességes információ ilyenkor tőlem, eladótól és árazáskor mennyivel illik alálőni annak, ami patika. 2004-es motorról beszélünk. -
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Tegnap sikerült egy 7500-at futott 2006-os Aprilia Scarabeo-t (2T) vásárolni, és szeretném apránként rendbe tenni. Első körben a gumikon lenne a sor, mert még a gyári van rajta. Tudnátok esetleg ajánlani jó minőségű négyévszakosat? -
Rivaul
addikt
válasz urbi73 #85263 üzenetére
Ha a membrán a gond, akkor nem a kipufogó az ahol az olaj folyik, mert az a szívó oldal. Akkor a légszűrőnél látnád. Annyi olaj hogy a kipufogóból "csorogjon"... Az kellene legyen, hogy nem megfelelő az égés. Plusszba hozzá kevert olaj?!
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Jó reggelt.
Tegnap kinéztem egy fotókrol elég szépnek tűnő és az eladó elmondása szerint jó állapotú Piaggio Zip2-est.
Azon pislogtam csak nagyokat amikor kérdezem hogy a különolajzása rendben van e,ekkor mondja hogy az nincs is neki
Kérdezem hogy ez nem 2 ütemű,erre mondja hogy de csak ez a jobbik fajta ennek nincs külön olajzója,a benzinbe keveri. Jót nevettem rajta,nyugtassatok meg hogy gyárilag lennie kell különolajzónak rajta. -
Rivaul
addikt
-
urbi73
senior tag
válasz Rivaul #85253 üzenetére
Sajnos csak egy kicsit lett jobb .Még mindig alapjáraton agyon szedi magát olajjal ,utána alig akar kipörögni az olajtól .Szó szerint folyik az olaj a kipuból .Ennek ellenére pöc röf indul ,már arra is gondoltam hogy nem zár jól az elektromos szívató?
[ Szerkesztve ]
-
-
nyogo83
Topikgazda
Meg kell nezni, anelkul hang alapjan barmi lehet, attol fugg honnan jon.
Ott ami esetleg valami mechanikai kattogo/kopogo hangot adhat ki, az az olajpumpa.
Ha nem, akkor bentebbrol jon, a forgattyushazbol...vtommy: ha mar megvan, beleteheted, nem lesz baja. Minden jobb, mint a nagyon regi hajtomuolaj.
[ Szerkesztve ]
-
vtommy
aktív tag
Sziasztok!
2009-es Piaggio blokkos SR50R-embe MOTUL HD 80W90 hajtómű-olajat rendeltem, erre most vettem észre, hogy a kézikönyv szerint 75W90 kellene bele. Több helyen azt írják, hogy tökéletes bele ez is, de a motor nagyon jó állapota miatt szeretnék biztosra menni. Mehet bele, vagy maradjak a 75w90-nél? -
RJ45
tag
Generátor álló- és forgórésznél szokott valami kopogni? Az a fura, hogy ha befogom a rácsot a tenyeremmel a venti előtt nem hallani semmit belőle.
Ha felveszem mobillal ezt a csörgést beáraznátok nekem, hogy mennyit leszek kénytelen engedni emiatt? -
-
Nortonor
tag
Sziasztok!
2007-es Aprilia SR 50, karbis, az alábbiakat produkálja:
Indítás után, mikor leveszem sztenderről lefullad, hidegen és melegen is produkálja, ezután ha keréken próbálom indítani önindítóval, nem indul. Na ilyenkor újra fel sztenderre, elindítom, majd húzok egy kisebb gázt és a féket behúzva teszem le kerékre, ez általában beválik, de alapjában véve bosszantó jelenség. Próbáltam magasabb alapjáratot állítani, ez sem segített.A másik, még inkább aggasztó dolog a következő: Mikor elindulok vele egyenletesen gyorsul, fokozatos gázkar húzással, aztán úgy 50 km/h körül kvázi "megszűnik" a hajtás, mintha le akarna fulladni a motor, ha ilyenkor húzok neki egy nyélgázt, észhez tér és úgy 60 km/h fölött ez a jelenség megszűnik, de ebben az 50-60-as tartományban, ha csak szép finom gázadagolással próbálok gyorsítani elfogy az erő, már-már a fulladás határán táncol.
Összefügghet a két probléma? Mit nézzek meg, mire számíthatok?
-
urbi73
senior tag
Sziasztok. F-15 - nek le lett cserélve a henger Naraky (50)cm "sport hengerre , meg Leo Vince ZX crom sport kipura . És a gyári levegőszűrővel nem akar menni (fűstől -erőtlen) .Levegőszűrő nélkül viszont teljesen jó , mondhatni bútál erő van benne. (70-es fúvóka van benne .
Direct szűrőt lehetne bele rakni , de nem akarnák mert nem sokat szűrne . Mi lehetne a megoldás?[ Szerkesztve ]
-
-
GEPESZ66
veterán
Az egyik szerelő azt mondta,hogy ha a Keeway Fact 50 2T-nél arra gyanakszom,hogy a karburator eldugult,akkor nem kell mindjart szetszedni.
Azt mondta,hogy a benzincsapról vegyem le a vákuumcsövet,spricceljek bele kis fektisztítót,ezutàn fújjak bele,majd helyezzem vissza.
Ezek utan inditsam be a motort.
Hükyeseg,amit javasolt,vagy van ertelme? -
GEPESZ66
veterán
Keeway Fact 50 2T levegőszűrőjebe vettem szivacsot.
A szivacs egyik feke mas színű,van valami durvánmbb reteg rajta.
Melyik réteg legyen befelé? -
Topikgazda
-
cool13
őstag
Van benne gyári (5.) is ahogy nézem.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz cool13 #85236 üzenetére
Ha ez ditech, ott biza bebukhat ugyanaz, mint nálam a Jetforce-nál. Gyári szűrő a pumpa előtt van és nem hiába. Ami dzsuva bekerül az üzemanyag pumpába, az ott rendesen el tudja dugítani a szelepeket. Én cumiztam ezzel. Gyárilag a szűrő a tankban volt, ami idővel lebomlott. Valószínűleg tárolásnál benne maradt benzin, vagy a fene tudja mi miatt. Viszont végül emiatt a pumpa állandóan eldugult. Ekkor lett átalakítva úgy, hogy a pumpa arrébb került, mert túl rövid volt a cső a tank és a pumpa között és itt a kettő közé bekerült egy ILYEN benzinszűrő. Fontos, hogy szűrőt nem a pumpa után, hanem még a pumpa elé kell beiktatni, hogy kosz már a pumpába se jusson.
A linkelt szűrőn van légtelenítő csonk. Nálam a jetforce-on a pumpa és a tank között egy légtelenítő csonkkal ellátott csőtoldat volt. Ezt vettem ki és a helyére került a linkelt szűrő. Viszont ez a szűrő elég nagy, ezért ez a pumpa gyári helyére került, a pumpa pedig a lábtartó alá. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Vismajor01 #85238 üzenetére
Annyit tudsz csinalni, hogy atnezed a csatlakozasokat amik a kapcsolok fele mennek es megtisztogatod, illetve esetleg mersz egy feszultseget alapjaraton/emelt fordulatnal, nem-e szallt el a fesszabalyzod.
Ez a Grand Dink, ugye? Nekem ugy remlik ebben nem hagyomanyos index rele van, hanem egy kombinalt egyseg, eleg sok kabel jon-megy bele. Vegso esetben az adhatta meg magat, de ahhoz ki kell par dolgot merni, hogy biztosra lehessen menni. -
Vismajor01
addikt
Sziasztok,
Rogobot elővettem téli álomból, és azt csinálja h alapjaratnal simán villog az index, mindkettő. Viszont ahogy elindul az alapjarat felfele elkezd gyorsabban villogni, 4 ezret se éri el és már nem is villog csak kerreg mint állat. Biztosíték lehet csinálni triviális vagy hívjam a szerelőt
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
cool13
őstag
Scarabeo-ra ma felkerültek az új gumik. Viszont benzinszag volt a gép mellett. A tankot a szivattyúval összekötő cső adta meg magát. Vásároltam oda és a szivattyú utáni részre is új csöveket. Gondoltam berakok egy üzemanyag szűrőt. Kapott egy pici átlátszó egyszerűt. Ezt az első indítás után szétrobbantotta a nyomás. Vettem egy autókba való fémházas szűrőt. Azzal meg az volt a baj, hogy nem tudta kilégteleníteni magát. Ezért maradt a gyári megoldás, szűrő nélkül megy a cső az injektorig. Most abban maradtam magammal, hogy szűrve öntöm a tankba a benyát.
-
NYPD
aktív tag
válasz Narancs #85228 üzenetére
Én is egy NZI Combi 2 Duo-t nyúzok napi szinten kb két éve, a párnázottsága ugyanúgy tartja magát, nem lötyög a fejemen. Az egyik hátránya számomra, hogy a plexi csak 3 állású, zárt, félig nyitott, teljesen nyitott. A pinlock van, hogy nagyobb hideg+eső kombóban bepárásodik, és hiányik, hogy alul résnyire meg tudjam nyitni. Ha sisakvásárlásra kerülne sor, akkor majd erre biztos figyelni fogok, hogy több fokozatban lehessen állítani. A másik, a beépített napszemüveg kb semmit nem ér, és torzít is, így azt nem használom. Amúgy azért az árért amennyiért én vettem még anno (38k), teljesen korrekt sisak. Tavaly megfogdostam a lidl-ös sisakot, hát engem nem győzött meg. Recseg-ropog, a belseje nem túl puha anyagból készült, nem tűnt túl minőséginek.
-
RJ45
tag
Na, megszültem, elvileg 2004-es JOG 4st. A gyártási év nincs esetleg még valahol rajta ezeken nem tudjátok? Mit nézzek meg, hogy 1000% legyen mielőtt meghirdetem?
Az milyen, hogy eladás előtt jövök rá milyen motorom volt? Frankón azt hittem, hogy CV50 erre kiderül, hogy nem is az
[ Szerkesztve ]
-
RJ45
tag
Végképp összezavarodtam. Ami az alvázba nekem be van ütve, az az SA16J, ez tuti, és hogy japán belpiacos, ez is tuti.
Ez alapján és az évjárat alapján viszont a japcsiknál most mondták 4st-ként futott.
[Az adatlapja] felett a kép egy az egyben az enyémmel egyező, de ami a bal oldalon van feljebb az viszont nem. Most akkor melyik a 4st vajon?
Ha rákeresek a CV50-re külsőre az is olyan, mint az enyém, de ott meg nem stimmel a kor. Most akkor mit hirdessek meg? Ott lett gyanús, hogy a CV 50 az 2001-2002 gyártás, aminél az enyém 100% hogy fiatalabb, ha a kereskedés nem vert át, ahol vettem. Szóval akkor vagy 4st vagy... más nem lehet ugye?
Átok JOG kitalálhatnának már valami új nevet is. Tök ciki, hogy száz éve használom és azt se tudom mi a pontos típusa és akkor én vagyok az eladó? Az meg pláne ciki, ha az jön le a hirdetésből, mintha fiatalabbnak akarnám hazudni, mint ami, de ha CV50 akkor meg nem lehet, akkor idősebb kell legyen.Jön a kérdés mire üljek át. Amit megszoktam az adatlapja szerint
Maximum kimeneti (ps)6.5ps(4.8kw)/7000rpm
Maximális nyomatékot (kgf / m)0.68kg・m(6.7N・m)/6500rpmA mai napig tudja emelgetni az orrát, ezen adatok alapján létezik 4T, amit nem fogok gyengének érezni?
Ha nincs, akkor 2T-ből mit érdemes manapság keresni a fiatalok között? Mondjuk 2015 utáni? Van egyáltalán még jó minőségű gyártó, aki nem fejezte be a 2T gyártását?
Van valami ötlet, hogy mit érdemes naponta megnéznem, hogy felbukkan e egy szép példány?
-
macilaci78
nagyúr
válasz Narancs #85228 üzenetére
A Nagy Lajos király útján próbálgattam sisakokat, de gyakorlatilag nem találtam megfelelőt a 150k-s ársávban sem. Ez ilyen sajnos.
Volt, amelyikben állal el tudtam érni a sisak belsejét, a másik annyira szorított oldalról, hogy ráharaptam a pofámra. De a szemüveg mindbe befért.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Narancs
őstag
válasz macilaci78 #85226 üzenetére
Köszi, próbáltam betolni elölről (enyém is felnyithatós) de annyira semmi hely nincs, hogy nem ment. Az az igazság, hogy két éve motoroztam utoljára, azóta híztam is, szerintem a fejem is nagyobb lett vagy nem tudom, de nem kényelmes. Nem kicsit van mókuspofám, amikor rajtam van.
Beauty is pain
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #85226 üzenetére
Hopsz, tenyleg. Az NZI elott volt az is es tenyleg baromi kenyelmes volt(foleg azert az arert).
Egyeduli negativum, hogy kb 2 ev alatt kuka lett a belese, osszeesett a szivacs. Igaz, ez a kb 4 evvel ezelotti Crivit modell volt, tavaly neztem egyet es azert faragtak rajta mar rendesen, sokkal strapabirodbbnak tunik mindene.
De egy percig nem bantam meg, hogy megvettem. Most hogy mondod, lehet hamarosan lesz, mert szezon elejen szoktak arulni.
Valahogy le kell magam beszeljem rola, mert mar igy is 3 sisak van itthon[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Narancs #85224 üzenetére
Tapasztalataim szerint bármelyik sisakhoz lehet szemüveget viselni, viszont egyiket sem sikerült szemüveget viselve felvenni, vagy levenni. A sisak után elölről tolom be a szemüveget a felhajthatónál is.
nyogo83: NZI Combi 2 Duo nekem nem kényelmes annyira, mint a Lidl-ös Crivit. Várom már, hogy újra lehessen kapni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Ti hogy motoroztok szemüvegesként?
Van olyan sisak amit tök kényelmesen lehet hordani szemüvegesként?
Melyik az a motorosbolt, ahol a legnagyobb felpróbálható válaszék van sisakokból?Beauty is pain
-
NYPD
aktív tag
válasz GEPESZ66 #85207 üzenetére
Szia! Owatrol Polytrolt ajánlom én is jószívvel, én kb 2 hónapja (de lehet több is) kentem át vékonyan az összes fekete műanyag elemet a motoron, azóta is úgy néz ki. Pedig esőben, fagyban, mindenhogy mentem vele, többször betakarta a hó meg a sáros eső is utcán. Most, hogy jön az erősebb napsütéses idő, lehet majd jobban elkezd kopni, de eddig nem látom nyomát. Nem egy drága cucc, tán 2 000 Ft, és nagyon sokáig elég. Puha ecsettel, vagy szivaccsal, esetleg nem szöszölő ronggyal vékonyan ha áttörölgeted vele az elemeket, elég.
-
RJ45
tag
válasz Rivaul #85221 üzenetére
Nézegettem karbiszerelős vidiket és itt a tűszelepem ilyen alu fekete heggyel az enyém is és mit szerel a srác? Egy Stihl fűrész karbit. Rákerestem, bingó, 570Ft a tűszelepem, zsír. Kár, hogy nem már egy újjal tettem össze. Így, hogy tudom mennyire necces az új tömítés, már para megbontani újra, meg ott van az is, hogy
szemre tök jónak tűnt az enyém is. Nem értem miért nem zár el rendesen, tuti tiszta. Az a bajom, hogy a tűszelepfészek ebből a japán karbiból nem csavarható ki. Szóval ha az kopott meg akkor bahhatom.
Most tök jót megy végre a motor, pöccre indul.
Lehet most elkezdem nézegetni a vasakat aztán beszámíttatom valami fiatalabb Yamahába, aztán majd az új tulaj tesz rá egy új karbit, ha ennek vége lesz csak ezek a négyütemű gyenge vackok... meg látom, ahogy a vízhűtésekkel is vacakolnak emberek.
Lehet megbánnám a cserét, nem tudom.
Amúgy ez a gyári japán karbi ez 16-os, szóval a 12-es lehet kicsi lenne rá és nem menne ennyit végre. A nagyobb karbikat meg nem tudom cserélik e tuning miatt. Azt láttam, hogy többnyire 17,5-öt vesznek a tuning kipufogókhoz. -
Rivaul
addikt
A 12-es kerül le elsőnek egy motorról ha tuningra szánják magukat az emberek. Emiatt egyáltalán nem igaz hogy bár mi gond lenne, azért adják el. Ezekkel nem is igazán van gond. Olyan legalábbis amit nem tudsz 3-4eft-ból teljesen megoldani. Minden webshopban van hozzájuk egyesével és komplett csomagban is alkatrész. Könnyen állítható, megbízható kis karbik. A 12-17,5 között amit találsz és szimpatikus, az mehet fel a gyári 50-re. A fúvóka méretet kell beállítani, de ennek is darabja max 500ft. Én nem vennék utánzatot. Egy normálisan kinéző eredetit meg lehet venni és utolsó porcikáig felújítani annak az árából.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
tag
válasz Rivaul #85218 üzenetére
Lehet az lesz. Én is néztem már, hogy milyen jó kis karbi az, csak aztán valami webshopban jött szembe közel 50k-ért és akkor így megsütötte a kezem a billentyűzet egyből, "na ha húzzunk innen" tudod.
Szóval használtan van gombokért is? Jó tudni, akkor az persze olyan gondolom, hogy kell hozzá venni egy teljes felújító szettet, mert nyilván azért adják el, mert nem sikerül beállítani...
Mondjuk annyira nem nagy kunszt talán helyre tenni,
és valamit el kell követnem mert sajnos cserés a tűszelepem, hiába tiszta most, így is csepeg picit.
Nem annyira talán, de csak elcseppen a motor alá.
Ez a TK tűszelep is olyan, hogy alu színű az oldala és fekete az eleje. Nem is láttam még ilyen tűszelepet.
Mondjuk van minden hozzá kint csak Google fordítóval kell már böngészni is, mert amúgy minden pálcika+hóember, egy qrva szót nem értek az egész weblapon meg ég tudja mennyi idő mire onnan ideér a postával.Szóval használt Dellorto ...és ezek a filléres másolatok? Az olyan is mind amennyiért adják? Láttam, hogy egyiken-másikon le van szegecselve, hogy ne lehessen állítani? Úgy kell lefúrni róla, hogy odaférj a csavarhoz, de ennek mi értelme? Nem is értem. Hogy ne lehessen kitisztítani vagy ez így miért?
Ez szuper, köszi akkor hagyom hagy menjen. Úgy is csak addig megy így, amíg meg nem eszi a variátor a szíj széléről az extrát, azt meg így is, meg úgy is megeszi róla. Tökmindegy mennyivel megyek.
-
nyogo83
Topikgazda
Kb soha nem fog tonkremenni, nem teljesen olyan mint a hagyomanyos leptetomotor, illetve a vezerlese eleg okos.
Javitottam km orakat, autoet/motoret. Volt hogy uj km orat kellett a meglevo km-hez igazitani. Gari miatt nem akartam szetbontani az orat, hogy felprogramozzam az uj km-t, igy egy speci jelgeneratorrol meghajtva kb 300km/h-as jelet szimulalva ment tobb mint 24 oraig non stop. Nyilvan 80-as kijelzesen tul vegig megakadva a mutato, semmi baja nem lett. -
Rivaul
addikt
Teikei karburátor. Hogy őszinte legyek, ez nagyon belpiacos történet. Ha van hozzá felújító, azt képek alapján lehet beazonosítani nagyjából mert megnevezéssel nem nagyon bajlódnak itthon a shopok ezekhez. Jártam már így. Vettem vagy 3 szettet, mire egyet sikerült összehozni belőlük, annyi kis eltérés volt mindbe. Azóta ha ilyenbe futok, megy a szekrénybe és veszek használtan egy 12 Dellortot 5-6 ezerért. Azzal nem kell szenvedni mert a Tescoban is van hozzá minden.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
tag
válasz nyogo83 #85216 üzenetére
Ilyen digit műszeres az enyém is. Ez vajon több Jog-on van szerintetek vagy csak a CV50 típusé ilyen? Az érdekel, hogy ez is japán belpiacos holmi e, mint a karbim? Az a léptetőmotor nyilván filléres, szóval ha lehet kapni, akkor tojok rá. Mondjuk ilyesmit még talán e-bay-ről is lehet rendelni. Fene tudja, az életben nem láttam még ilyet, fingom sincs hogyan is néz ki.
3D nyomtatón láttam léptetőmotort, de azon jóval nagyobb motor van.
-
-
RJ45
tag
Ja, megnéztem amúgy a karbim pontos típusát. Mivel belpiacos japán motor, a karbi is japán.
TK 5KN1 a típusa.
Ide ha kattintasz és lefelé görgetsz akkor lesznek nagy képek róla. Ennek kéne megtudnom mi az Európai másolata, klónja a tömítések miatt. Most össze tudtam tenni még a gyári tömítéssel, de azért jó lenne egy tartalék hozzá. -
RJ45
tag
válasz Rivaul #85202 üzenetére
Fú de bekaptam a cumit megint, nem hiszem el. Ez a fekvő blokk Tehh... Múltkor az egyik deknicsavart nyaltam el, azzal coptam egy jót most meg, hát elképzelni nem tudod mi szívatott meg.
Ez a rövid fekvő mina ez olyan, hogy a tetején a műanyag borítás túllóg a blokkon, így a gyertyát nem is látni felülről, csak a hegyét. Így fordulhatott elő, hogy a gyertyakulcs belsejében lévő gumi alátét úgy rajta maradt a gyertya szárán, amikor levettem róla a kulcsot, hogy azt nem vettem észre, mert hát nem látszik, arra viszont elég volt, hogy lenyomja a gyertyapipát.
Én meg érted, a karbit néztem. Ott ver a víz, zavartan bactatom, mert hát kvázi csak azt szedtem szét, biztos én bactam el, csak ott lesz a baj.
Hála Istennek lusta voltam újra teljesen kivenni a karbit és aláfeküdtem, hogy az úszóházat levegyem, mondom megnézem van e benne nyál, mert hát biztos nem kap benzint és akkor láttam meg, hogy a gyertyapipa gumija nem ér a blokkhoz. Ott fogtam csak szagot, utána megnyomkodom csak nem megy feljebb és akkor már éreztem, hogy ugyan felmegy a fém hegyére a pipának, de aztán valami le is nyomja a hegyéről. Leveszem a pipát, újra aláfekszem és akkor láttam meg a gyertya szárán azt a vackot, amiről nem is tudtam, hogy ki tud jönni a kulcsból, hogy sz@rjon sünt.
Fú hát a fekvő mina feltalálójának anyukája azt hiszem csuklott egy picit.Más:
Nekem digit műszerfalam van, de a km/h mutató analóg. Amikor ráadom a gyújtást magától felmegy 60km/h-ig és vissza nullára álló helyzetben, szóval valami elektromos cucc mozgatja.
Na most az van, hogy a 60km/h-án túl tud menni, de csak úgy egy centivel ahol már nincs skálázva mittom kb. úgy 70-ig, de ma megfeledkeztem magamról egy picit és arra lettem figyelmes, hogy fekszik az óra hozzátapadva a végálláshoz.
Ettől el tud ez romlani vajon?
Az elektromos cucc ilyenkor kapja az áramot, mert vinné feljebb a mutatót, de nem tudja.
Láttál már ilyet szétszedve?
Ebben mi van? Ki tudom nyírni vajon, ha nem figyelek? Új szíj és görgő tudod, aztán most figyelni kell, mert megy.[ Szerkesztve ]
-
cool13
őstag
válasz macilaci78 #85208 üzenetére
Szépen kérlek, többet ilyet ne. Köszönöm.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz GEPESZ66 #85207 üzenetére
Ha jó állapotú, akkor újszerűvé varázsolja egy kis glicerines vízzel való áttörlés. Gumi dolgokra keverem ezt a glicerines cuccot (Glicerin gyógyszertárba kapható, ezt kb 3-5x-ös mennyiségű vízzel higítom, egy csepp permetezéshez használt tapadót teszek bele, ettől elegyedik).Ha marad a gumik átkenése után, rákenem a fekete műanyagokra Ettől újszerű, selymes fénye lesz a műanyagnak. Persze lemosódik, lekopik, de átmenetileg szép. Nem vonzza a port, mint a szilikon.
Kissé jobb megoldás a kereskedelemben kapható műanyagápolók. Ezek fekete löttyök, amitől szép fekete lesz a műanyag, a karcolásokat is jól eltünteti. Pár mosás, eső után ez is eltűnik, lekopik.
A legjobb, tartós megoldás, vannak ilyen műanyag ápoló olajok, amik beszívódnak az anyagba, és tartós megoldást adnak. [link] Nem olcsó, de tartós megoldás. -
Nikaré
őstag
válasz macilaci78 #85208 üzenetére
Ez tuti fotoshop!
-
GEPESZ66
veterán
A robogó műanyag részeit, burkolatát mivel célszerű leápolni?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz GEPESZ66 #85203 üzenetére
Én sima, szintetikus 2T olajat használok a fűnyíró szivacsához.
Benzinbe kimosom, szárítom (ez neked persze nem kell). Aztán öntök rá kevés 2T olajat, jól átnyomkodom, ha kevés akkor még teszek rá. Addig, amíg mindenhol átissza az olajat a szivacs, és alapos nyomással gyöngyözi ki magából. Ekkor beszerelem. Füstöl első indításnál a gép...
Van direkt légszűrő olal spray is. Az biztos jobb.Majd megmondják a profik. De én nem vettem eddig a 30 ezres (10 éve) TESCO akciós MTD fűnyírómhoz.
Hirtelen kellett egy olcsó fűnyíró, családi ház vásárlásakor, hogy úgyis veszünk jobbat....
Szerintem hogy 10 éve megy, ez bizonyítja, hogy működik a légszűrő beolajozása, hatékonyan megfogja a port. Fekete lesz a benzin amibe kiáztatom, de szétszedéskor a légszűrő belső fele mindig tiszta.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz GEPESZ66 #85203 üzenetére
Hali, motorosboltban lehet kapni kifejezetten légszűrőhöz való olaj sprayt. Nekem is volt, és tök sokáig elég. Ha olajba mártogatod, akkor itasd le róla "a maradékot"
(értsd. ne csöpögjön róla, meg azért legyen szabad átjárása benne a levegőnek)
Szerintem, ha párszor kinyomod a szivacsból, ami rajta marad az pont elég lesz.
De a spray azért jobb, mert az kissé jobban tapad a szivacsra. A 2T olaj szerintem csak összekoszolja.[ Szerkesztve ]
-
GEPESZ66
veterán
Keeway Fact 50 2T légszűrőjébe vettem új szivacsot.
Milyen olajjal kell beitatnom beszerelés előtt?
Esetleg Síma 2T motorolaj, amit a tartályba szoktam rakni?
Mennyi olajat rakjak rá? -
Rivaul
addikt
Nem folyik ki. Nem agyon kell önteni vagy fújni Kiveszed a gyertyát, nyomsz bele 1-2 mp-et és vissza. Mindenféle karbira lehet idehaza kapni mindent is. A karbit kell tudnod milyen és az alapján már könnyű. Pl Gurtner, Kehini, Dellorto. Ezek a gyakori alapok, aztán ezek másolatait adják el (főként Dellorto-ét) minden néven mint Tun'r, Motoforce stb.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
tag
válasz Rivaul #85200 üzenetére
...és nem folyik ki? Vagy a szívócsonkba szoktál befújni neki?
Az automata szívató miatt vagyok bizonytalan. Szakadt volt rajta az O gyűrű és nincs itthon, mert, ami van abból (mint kiderült) részben ilyen fekete gumisár lesz, szerintem az juthatott be a tűszelephez.
Amit a szívató alá tettem O gyűrűt valahogy ette a benzin vagy az ég tudja. A "gyári" szakadttal ment a motor hetekig, szóval a fém henger, amit a szívató mozgat elég méretpontos lehet ahhoz, hogy az már elég, amikor folyamatos üzem van, lehet az O gyűrű csak külső kosz miatt van rajta, hogy ne jusson be.
Nem tudom, nincs tapasztalatom, hogy ha ott a szívatónál továbbra is tömítetlenség van és mellette még száraz is minden, akkor az okoz e gondot...A nagyobb gondom, hogy a karbi tömítései is, ahogy letöröltem róla a benzint fekete lett a rongy, szinte kenni lehet a gumit gondolom. Nem mertem utána bactatni. El nem szakadt egyik sem, de szinte semmi húsa. Ezek a karbi tömítések így formára vannak Európában? Kapható?
Picit már bánom, hogy belekezdtem, mert holnap bringázhatok megint.