- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- sziku69: Szólánc.
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FeniX-
senior tag
Hali, nem kell(ene) vastagabb cső, csak - ez is JMSZ (jóMagyarSzokás) - hogy a motorhoz való benzincsöveket már nem igazán kapni bizonyos típusokhoz, így autósboltban kapható, autóhoz való, vastagabb benzincsővel kell helyettesíteni (+nyomorék awab bilincs), ami viszont garantáltan hozzá fog érni valamihez. Mert amúgy hálós védőcső-izére sem lenne szükség. Ahogy kitalálták a csövet anno 40 éve japánban, az úgy jó lenne... ha lehetne kapni vékony csövet.
(Szerinted a robogó szerelő mivel oldaná meg, ha nincs a boltban pont ahhoz való cső?)Magánvélemény, de pont a napokban vettem elemes lámpát, mert engem zavar az akksis cucc. A Bicajomon is van 3 lámpa, de mivel ritkán használom őket, pláne nyáron, így most télre, a bennük lévő akksi "tökre elfogyott". Akkormeg inkább szenvedek itthon újratölthetős cerka-elemmel, amit bármikor ki tudok belőle venni, a benne lévővel ellentétben.
A tárcsafék simán tud ilyet produkálni, hogy akkor nyikorog, mikor kiengedett állapotban van, és mikor a betétek hozzáérnek a tárcsához már nem.
Autónál olyankor szokott ilyen lenni, mikor a fékmunkahenger be van már állva és nem nagyon mozog. Rendes használat közben hallani, hogy enyhén surlódik a tárcsához, s mikor befékezel, akkor elhallgat.Ezt nem neked/Rád mondom, de tényleg sokszor az van, hogy amúgy ezek a jó kis robogók már csak akkor látnak szerelőt, amikor már minden szar rajtuk, aztán jöhet az egyszerű megállapítás, hogy "hát, ez egy fos robogó".
Egy új robogó fele árából (~4-5 kilóra gondolok) már lehet kapni jó elektromos bicajokat. Arra a kisebb távra, amit Te is említettél, az is príma lenne, és még csak kétütemű szagú sem lennél.
-
#50433536
törölt tag
Lehet hogy mozog a nyereg, vagy csapágyas a kerék, vagy féloldalasan fog a fék valami más ok miatt, szoruló dugattyú esetleg. Vagy szabalyozni kell a tárcsát, mert elkopott és kis felületen ér hozzá a betét, ezért nyikorog, amikor fekezel rafeszul és nem nyikorog. De lehet csak a betét nem jó minőségű. Át kell nézni.
-
RJ45
tag
válasz
FeniX- #84195 üzenetére
Van még a betéten, én is azt néztem először a rák tudja mi nyikorog, ma induláskor végig nyikorgott vagy negyvenig, aztán amikor hazaértem lefékeztem a kerítésig hangja nem volt lassítás közben sem, aztán kinyitottam a kaput és amikor legurultam a garázsba végig nyikorgott. Nem értem.
Azt nem értem, ha a betét nyikorog csak attól, hogy hozzáér a tárcsához picit, akkor hogy tudok úgy lassítani néha, hogy nem nyikorog? Érted amikor éppen nem nyikorog, akkor miért nem nyikorog? Kicsit idegesít, hogy mi lehet még, de hát csak az lesz. Megforgattam a kereket a csapágy nem rág, nem kotyog. Nem tudom.Fejlámpát már bánom, hogy nem rendeltem kínait, amikor még nem áfázták. Valami li-ion beépített akksis kéne, ha már veszek, csak lebeszéltem magam, hogy minek az nekem. Úgy sem megyek én már túrázni, meg gondoltam szerelni sem szeretnék. Ide ilyesmiből mindig azt hozzák, ami a németeknél már eladhatatlan és még drágán is árulják. Franc se akar már ceruzaelemekkel vacakolni egy firssen vásárolt cuccnál, mintha 20 éves lenne.
Ó látom ezen is már "házi" a bilincs szóval jól gondoltam, hogy ez szereléskor "fogyni" szokott, aha
...hát nem tudom, lehet kénytelen leszek. Magad uram, ha szolgád nincsen, de akkor ebből is venni kell. Akkor másik cső kell gondolom, aminek vastagabb a fala, hogy a meghúzott bilincs ne vágja be, akkor ha arra nem lesz jó a spirál, na azt hol a toszba veszek? A benzincsőre ilyen védő spirált vagy szoknyát vagy mi a tosz az? Tudod hogy ne kopjon ki a gumi ott ahol hozzáér valamihez...áááh, hát nem sok kedvem van szívni, pedig ez szívás lesz nekem, ha belekezdek úgy érzem biztos hogy lesz valami meglepi. Ez a "rugóacél" bilincs... hát ez, ezzel valami lesz, de a csavaros bilincset meg hogy nem húzod ehhez képest túl erősre... sehogy kell egy vastagabb falú cső
-
FeniX-
senior tag
decathlonban lehet venni príma fejlámpákat.
A bowdent ne várd meg, amíg kiszálasodik és elszakad. Legrosszabb esetben robogó bowdent kb. a bringaboltos tud neked csinálni olcsón, mert az kb. az a vastagság, a régi alapján.Ugyanúgy javaslom, hogy a decathlonban vegyél a bringaosztályon lánc-olajzót, és azzal pár cseppet cseppents oda a bowden és a bowdenház közé. Általában egyszerű szétszedni a bowdent rejtő műanyag burkolatot. Ha még precízebb akarsz lenni, akkor gyógyszertárban veszel fecskendőt meg tűt, és a tűvel még jobban betudod lőni az olajat a bowden és a ~ház közé.
A benzincsap csere szerintem egyáltalán nem egy nagy ügy. A levegő és a benzin oldali csöcsöket nem szabad összekeverni (általában van egy nyíl, ami a levegő áramlását jelzi, vagy ilyesmi), de szerintem külföldiül csomó frutyúb videót találsz ezekről. Ha nem is pont ugyanolyan, de általában ott csak awab bilincsek fogják a csöveket (csillagcsavarhúzó) aztán kb. ennyi a csere. Általában 3 cső megy bele. Levegő be, Benzin be, Benzin ki. A levegő (vákuum) nyitja a csapot, szóval az sem túl bonyolult.
A benzin csalós, ha csepeg, mert soknak tud tűnni és 1-2 cseppnek is napokig lehet erős szaga.
Az első féknél meg kéne nézni, hogy van-e még "hús" a fékbetéten, mert lehet, hogy csak cserélni kell. Vagy dobfék?A karbin nincs benzinszint állítási lehetőség, külső csavarral semmiképpen. Az uszó magassága és ezáltal az, hogy mikor zár el, tudja szabályozni, hogy mennyi benzin legyen benne. Az úszó végén lévő tűszelep fészke szokott kikopni, s így már nem zár tökéletesen.
De ezt a többiek majd jobban elmondják, én keveset vacakoltam motor karbikkal.Tessék, itt egy kép, egy benzincsapról, ez pont egy kymcoé, de szerintem a legtöbb ugyanígy néz ki. Viszonylag egyszerű a 'matek', mert a szabályzó levegő általában a szívócsonkról megy, tehát még összetéveszteni sem lehet, mert a másik 2 cső meg a benzin, a tanktól a karbi felé.
-
RJ45
tag
válasz
sityupityu #84184 üzenetére
Talán ha lenne valami tyúbos hávtu. Ismertek olyat amiben a benzincsapot cserélik és végig tudom nézni? Szemre olyan a csap, mint a 3KJ-nek, de ez japán belpiacos SA16J, szóval egy csomó cucca nem stimmel a 3KJ-vel.
Ezért is vagyok bajban, ha nekem kell rendelgetni.Meg hát típusismeret... Nem tudom van e pl. valami csavar ezen a típusú karbin, ami nekem van, ami pl. a benzinszintet állítja. Találomra nem állok neki eltekergetni, de az is megfordult a fejemben, hogy csak az folyik ki mindig, ami a karbiban van.
Tettem alá kartont, hááát a folt ennek némileg ellentmond, viszont literek meg nem folynak el napok alatt sem. Digitális a szintjelző 6 egységes, gondolom egységenként 1liter, ha van 6 literes a tank, de lehet, hogy csak 5Amikor az utolsó cella villog és úgy tankolok sem tudtam még soha 5-nél többet belenyomni.
Mindegy egy cella magától nem tűnik el napok alatt sem ez a lényeg. Annyira nem folyik. Szóval nehéz megmondani mennyi folyik el, pláne, hogy párolog is gyorsan a kartonról.
Az is eszembe jut, hogy a gázkarnál kiszálasodott és fennakad és amiatt folyik, de menet közben ennek jelét csak tapasztalnám, ha fent tudna akadni. Annyit tapasztaltam, hogy mintha nem lenne motorfék pár másodpercig, szóval ez lehet esetleg kezdődő szálasodás... elképzelhető, hogy nem egyből megy vissza koppig, mert ha koppig húzom a gázkart akkor ez bizos, hogy jelentkezik utána. Ha nem koppig húzom akkor viszont soha. Ez elég egyértelmű, hogy ott a végén valami szál lesz a sodrott huzalon...Mindegy ott indul a történet, hogy kéne egy fejlámpa, mert kb. semmit nem látok. Most, amikor a szívatót megnéztem egy állványos lámpát tettem fölé steck lámpa jeligére, hát-hát a semminél jobb volt, de ha éppen azt sem tudom mit csinálok tök jó lenne ha legalább látnám.
Öreg vagyok már bohóckodni. Ha belekezdek szeretem tudni mit csinálok és mindent előkészíteni a műtéthez. Pláne hogy csak akkor van időm, amikor semmi nincs nyitva.Első keréknél fékbetéten kívül tud valami nyikorogni, ha nem kotyog a kerékcsapágy kell aggódni a nyikorgás miatt? Nem hallom egyértelműen közelről sem, hogy mi az ördög, csak az tuti, hogy az első kerék, de ezt még megkenni sem lehet szétszedés nélkül ahogy nézem.
-
macilaci78
nagyúr
Ha már ételfutár: kedvencem a kerékpáros futár az előre hajolás közben hátán lévő táskával, amit az átadás előtt úgy vesz le a hátáról, hogy az oldalára fordul, mert csak az egyik vállpánt közepét fogja. Ugye, benne a picca utazik egyik tengely mentén kb 30-45°-os szögben, majd levételkor egy másik tengely mentén kap egy merőleges transzponálást oda-vissza.
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #84187 üzenetére
Igen, bár ez az én szememben inkább negatív img. :-D
Ezek a bolt-osok is, - tisztelet a kivételnek - de egyik sem normális kinézetű taxis, hanem ilyen rosszarcú 2.-od vonalas sofőrök.
(Bár ez lehet, hogy szubjektív, mivel azokból a legtöbbet a 8. kerületben szoktam látni, ha megyek be dolgozni)
az már megint egy teljesen más tészta, hogy pl. egy uberbe én be nem ülnék. De még egy telekocsiba vagy oszkárba sem. Ki tudja, hogy ki vezeti a kocsit, milyen felkészültséggel, lelki-testi állapotban.
Ismerőseim között is legalább a 10%-tól el kéne venni a papírt, hogy ne vezethessen. Fiatal koromban (~19-20) én is hajtottam ezeket a szakadék vacakokat, hogy némelyik autó fél év alatt tönkrement alattam. -
macilaci78
nagyúr
-
BLUE TORNADO
senior tag
Bont valaki Rieju MRX-et? Vagy van valakinek? Szeretnék kérdezni 1-2 dolgot
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #84184 üzenetére
Pontosan. Csak egyszer kell "megtanulni" de még nagyon tanulásnak sem nevezném. Ráadásul itt szinte mindegyiknek ugan az az alapja. Egyet tudsz, tudod az összeset. Kis túlzással persze.
-
sityupityu
Topikgazda
Értem. Csak ahogy így írsz-beszélsz a dolgokról nekem az jön le (ez a hozzászólásod után is), hogy végső soron képben vagy az alap dolgokkal, csak van benned egy félsz hogy nekiállj. Pedig csak egyszer kéne, és utána már bátrabb lennél. Pluszban lehet, hogy élveznéd is a szerelgetést, és az egyszerűbb műveletek megoldásában nem lennél "másoknak kiszolgáltatva". Ezt bátorításnak szántam.
-
NYPD
aktív tag
A taxisok miatt - főleg a boltosok az idegkárosult gyökerek - már a buszsáv is életveszély sokszor. Rákóczi úton ahol viszonylag sűrűn van lámpa, sávon belül előzget, meg tol mögöttem fél méterre, hogy első legyen a pirosnál. Amikor meg az ember normálisan felhívta a figyelmét esetleg, hogy mi volt a hiba, még hőbörög. Pedig én is megyek 50 körül, a sima forgalmi sávok fullon, ő így is gyorsabban halad mögöttem, de nem elég az idiótájának. Főleg, hogy ezek a várost se ismerik, GPS mindegyiknél ott virít, pl az se jut el a szűk agyáig, hogy miért nem húzom neki bolondba két lámpa között. Hát azért, mert a lámpaváltás pont úgy jön ki, hogy folyamatosan lehet haladni.
Az egyik madárrtól, aki max fél méterre jött a seggemben, utassal, szóltam neki a lámpához érve, hogy ezt talán mégsem kéne ezért és ezért, az utas csaj ott helyben kiszállt
-
FeniX-
senior tag
feles időmben szoktam agyalni ilyesmin, hogy valami házilagos EMP-t kéne a motorra szerelni, és az ilyen balfékeknek kisütni a kocsiját.
Amúgy ez örök visszatérő téma, és mindegy, hogy kisrobogóval csinálod, vagy 250-es nagyobbacska motorral, velem is ugyanezt csinálják. Nagyonsokszor szoktam inteni és egyúttal lehúzódni, hogy "Akkor előzz meg!". Aztán olyankor vagy megelőz végre (ahelyett, hogy a seggembe húzódna 1 centire) vagy visszalassít és észbekap, hogy így is 60-al megyünk, 'hova sietni?' -
teleahocipöm
senior tag
Köszönöm a segítséget, akkor nem zsírzom. Valamikor nagyon régen csináltam már ilyet, és nekem is úgy rémlett, hogy nem zsíroztam, de elbizonytalanodtam. Ezen féknyergen sajnálatos módon nincs porvédő karmantyú a dugattyún. Egyébként a féknyereg belső gumi tömítésen kívül eső része oxidálódott a dugattyúnak, fehér színű lerakódás volt rajta körben, a dugattyú nyergen belüli részén nem látszott semmi. Úgy megvolt szorulva, hogy tolni alig lehetett.
-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #84172 üzenetére
Ez igaz, de nálunk nem ez van, hanem ahogy itt többen is leírták. Sajnos ma már életveszélyes SMKP-vel közlekedni. Én ezért tuningoltam a motoromat, meg ledesítettem, így sokkal biztonságosabb a motorozás.
-
RJ45
tag
válasz
sityupityu #84176 üzenetére
Kölyökként magamnak fényeztem újra a bringa vázát, amihez előtte le kellett bontani mindent. Meg tudtam oldani, de motort nem szereltem soha. Nem kellett. Egy kormányváltós Verhovinát szereltem haverral ég tudja hány éve volt kb. 13 évesen, de két napig szereltük fél órát ment.
Vasunk nem volt, soha nem cseréltünk ki semmit, csak tisztogattuk, meg állítgattuk. Valahonnan volt valami kis nafta és akkor motorozzunk és onnan addig szereltük, amíg valahogy csak beindult nagy nehezen és hát az fú, akkor addig mentünk amíg meg nem állt. Aznap még melegen ment talán, ha szerencsénk volt.
Oké, a szívócsonkot ettől még nekifogtam és ki is tudtam cserélni magamnak, ez igaz de ahhoz nem kellett semmi olyan szerszám, ami ne lenne bárkinek otthon.
Most a vákumos benzincsaptól máris fázom. Lehúzok valami csövet, berepedezik, akkor az is kell az sincs, van itt Dunakeszin egy Unix, oda lehet hogy meg tudom rendelni, de életemben soha nem szedtem szét ilyesmit. Letörik valami bilincs, az sincs. Érted, most, amikor leszedtem a szívatót, hogy megnézzem működik e 12V-ról levettem a polcról egy flakon karbitisztítót, hát nem kiment belőle a hajtógáz?! Féktisztító egyáltalán nincs itthon.
Így azért nem könnyű, akár csak retkes lesz a kezem megfogok valamit, benzin utána bemossa a karbiba eldugul tőle csak még nagyobb munka lesz. Életemben nem csináltam, nem tudom mire kell figyelni, hol kell ledugózni. Biztos tök egyszerű, csak másodszorra, amikor már tudod. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
teleahocipöm #84173 üzenetére
Maximum a szereles megkonnyitesere lehet fekszerelo pasztaval finoman megkenni, de amugy nem kell.
Nem attol rohad be, hogy nincs megzsirozva. Kosz/nedvesseg jut a fekrendszerbe a porvedo tomitesnel. -
sityupityu
Topikgazda
Szia! Ahogy olvasom azért viszonylag képben vagy hogy mit kéne rajta cserélni stb...nem lehet, hogy akkor esetleg te is meg tudnád oldani ezeket? Mert ha igen, akkor szerintem jobban járnál mint egy szerelővel. Mármint egy olyannal aki esetleg nincs is a helyzet magaslatán, és még le is húzna.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
teleahocipöm #84173 üzenetére
Ahogy írták előttem nem nagyon szoktuk. Öreg dugattyút max leheletnyi vékonyan ha nehezen megy. Ha meg sérülés van rajta, akkor az kuka, előbb vagy utóbb mindenképp belemegy valami ami miatt megszorul.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
teleahocipöm #84173 üzenetére
Elvileg az újat nem kell. Ez csak az én véleményem. Vannak itt tapasztaltabb emberkék, majd ők megmondják a tutit
-
teleahocipöm
senior tag
A fékdugattyút meg kell zsírozni összerakás előtt? Én nem zsíroztam meg, be is rohadt, pedig a nyáron tisztítottam meg, igaz sérült is volt, egy valamikori szerelés durva nyomait őriztem, amit le kellett csiszolnom. Ha minden igaz holnap megkapom az új fékdugattyút és nem szeretném pár hónap múlva megint szétszedni megszorulás miatt.
-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #84169 üzenetére
Persze hogy baj van ezzel a szabályozással, szerintem is legalább az 50-et megengedhetnék, mint a bicikliseknek. A németeknél meg csak 25 a megengedett, az jobb volna? Akinek ennyi kevés, váltson nagyobbra, vagy autóra, ha fontos az élete.
A legnagyobb baj azonban mégis a közlekedési morál, különösen Bp-en. -
RJ45
tag
válasz
macilaci78 #84167 üzenetére
BP-n gyakrabban van lámpa. Elővárosi forgalomban pont a lámpákat kerülő autósok mennek ezeken az alsóbbrendű utakon "a kertek alatt" végig gyors hajtva. Szerez előnyt, mert tud menni 70-80-al végig szabálytalanul, de ritkábban is vált a lámpa, mint a belvárosban, meg mindenki befelé megy és emiatt torlódás is van, ezért a lámpánál utolérem, mert neki nem egyet kell várnia, mire átjut.
A gond nem is az, hogy megelőz.
A gond az, hogy nagyon béna, nem is vált vissza és teljesen képtelen forgalmi helyzetekben is belekezd és még neki áll feljebb, mert szerinte én vagyok a hülye, mert én mit képzelek, hogy sávot foglalok robogóval és takarodjak le az "út" szélére. Még neki áll feljebb, hogy 60-al megyek előtte 50 helyett és ezzel szerinte én őt feltartom a gyorshajtásban.Aki életében nem ült motoron és fogalma sincs milyen csak egy 10cm magas hullám élére ráhajtani ekkorra kerékkel annak hiába magyarázod, hogy a tapadás sem tökéletes reggel a hidegben és nagyon para.
Hiába látom, (mert mindig látom előre, hogy nem fog elférni) ráfékezni is para, amikor kivág mellém, mert ha fékezek, hogy beférjen elém az állatja is maradok bent, mert nem fogok rámenni a hullámokon fékezés után sem, így ott talál az érkező 30-40-el fékezés után középen és pláne úgy érzi, hogy teljes joggal dudál, hogy én mi a rákot csinálok az út közepén 30-40-el. Éppen az életemet mentem a másik hülyétől, akiből ő csak annyit lát, hogy az is megelőzött és hát akkor ő is, de most azonnal engedjem el és innentől kezdve végig halálpara visszagyorsítani 60-ra úgy, hogy 1 méterre áll a seggemben a barom.Szóval ez a 45-ös korlát a robogósoknak ez egy életveszélyes marhaság a közlekedési kultúra miatt. Ha köztudott lenne, hogy minden motor képes menni 70-el eleve ki sem alakult volna, hogy a motorost meg kell előzni.
-
-
perge666
veterán
-
macilaci78
nagyúr
válasz
perge666 #84165 üzenetére
Kell valamennyi tartalék, ezért engednek a megengedettől nagyobb sebességet.
Nameg ezt a 180 km/h-t a népet pályára is eladják, ahol nincs sebességkorlátozás. Ott még a B5 Passattal is élhetőnek éreztem a 180-at. Sokkal jobban meg újkorában sem ment.RJ45: nem is emlékszem olyan esetre, hogy budapesti forgalomban robogóst előztem volna és visszaelőzött. Lámpától lámpáig elmegy mellettem, míg a pirosnál várok és többet nem látom, ha pedig nincs lámpa, nem kell megállnom és nem ér be.
Szóval én sem értem, mi a fene értelme van autósként a robogósokkal szívózni. -
RJ45
tag
válasz
perge666 #84165 üzenetére
Én azt írnám a törvénybe, hogy ami nem megy legalább 70km/h-val az ne lehessen motor, hogy megelőzzük a baleseteket.
Mindig, de tényleg mindig kivétel nélkül akkor kerülök életveszélybe, amikor éppen megelőznek és hiába megyek, nem fogja fel, hogy megyek, mert bele van égve a sötét agyába, hogy "a robogót azt megelőzöm."
Főleg fiatalabb nők. Katasztrófa, amit előadnak.Nincs hely, mert én megyek kb. 55-60km/h között és egy keskeny két sávos vacak alsórendű úton, amit nem lát be, mert 50 méterenként mellékutcák, ott sarok és kifordul valaki, de akkor is belekezd az előzésbe és nem fogja fel B+, hogy azért megyek a felező mellett , mert hullámos az aszfalt a szélén a busztól.
És mi van? Persze, hogy jönnek szemből azonnal, mert éppen kifordult valaki és mit csinál? Nem lefékez és visszamegy mögém, nem hanem azzal a kb. 70-el elkezdi húzni rám a kormányt és szorít rá egy aszfalthullám tetejére engem aki azért megyek hatvannal, hogy bemehessek a felező mellé az egyetlen helyre ahol még nem szar az út.Persze párszáz méter múlva ott áll a lámpánál a hülye pitsa, ahol persze elmegyek mellette és 5 perc múlva már a hideg veríték a hátamon, mert látom, hogy megint mögöttem van.
Nagyon hülye, nagyon béna, de mérlegelés nélkül meg akar előzni és miért?
Mert egy barom állat kitalálta ezt a 45km/h korlátot és azóta ha robogót lát egy autós rá se néz az órára hogy mennyivel is megy az a robogó, csak előz egyből. -
perge666
veterán
válasz
macilaci78 #84160 üzenetére
Ja igen 130,bocsi elirtam.
Oké korlátozzák,de miért 180-ra?Szutykos SMKP-k van ami gyárilag megy 55-60-al nagy kínszenvedve de az már törvénybe ütközik.
-
Tamás9x
őstag
válasz
IMIIKE1998 #84156 üzenetére
Tedd le a B125-öt, vagy a korlátlan A-t és egy kicsi rendszámos robogó nem sokkal több mint az smk. sőtt lehet jobban kijössz fogyasztásban mint egy -50es korstársával.
Am nem basztatnak a rendőrök, Ha hülye vagy akkor tuti kivesz, munkába jártam minden nap a nyáron smk125-140-el 90+-os tempóval(mert ott az volt a biztonságos) és még nem volt meg a kategóriám, már megvan !
B125... gyorsan megvan nem kell erőltetni a szabályszegést, nem éri meg se így se úgy, csak veszíthetsz vele ah történik valami.
Épp nemrég halt megy egy márkatársunk, reggel munkába menet, mert nem figyelt az autós és bevágott elé telibe verte... [link] -
Rivaul
addikt
válasz
macilaci78 #84162 üzenetére
Pontosan. A beláthatatlan szakaszokon pl kanyarba előzés, akkor ott ahol nem férnek be. A másik leszorítása, vélt sérelem megtorlása. Ezek szerintem sokkal nagyobb problémák mint a sebesség. Feszült, ideggyenge, frusztrált buta emberek, megfelelő képesség/rutin nélkül használják az autókat manapság. Erre nem elég egy sebesség korlátozás. Én sem vagyok szent, nekem is meg volt a tanulópénzem nem egyszer. De kifejezetten örülök annak hogy elkezdték a menet kamerák alapján történő kirívó (ez fontos hogy nem minden xarért) történő esetek szankcionálását. Másként egyszerűen már nem fog "tisztulni" a közlekedés. Arra nem jó az út szélén való traffizás.
-
Rivaul
addikt
válasz
macilaci78 #84160 üzenetére
Igen a Volvo már limitálja. Bár, sztem marha mind1. 300+ lovas autók irgalmatlan gyorsulással, mellé a 180 ugyan olyan halálos. Tök mind1 hogy 180 vagy 230. Nekem az XC90 190-nél tilt. Ennyivel egy kamionon át tudnék vele menni a 3 tonnájával.
-
perge666
veterán
válasz
IMIIKE1998 #84156 üzenetére
Értem én ezt az egészet,nem is veled akarok kötekedni,de szerintem ezt az 50ccm-es smkp dolgot nem jól kezelik.
Milyen törvény az hogy maximum 45km/h-val tudjon menni?
Kocsiknál miért nincs olyan hogy 120-nál ne tudjon többel menni?Mert ugyebár kis hazánkban ennyi a megengedett. ( jó tudom van több ország is ahol nincs sebességkorlátozás ) -
FeniX-
senior tag
válasz
IMIIKE1998 #84156 üzenetére
Papíron a törvényben a segédmotor (50ccm) az 45km/h-val megy, és ennek megfelelően fog fizetni a biztosító, vagy sem.
Egy új 50 köbcentis, 4 ütemű robogó már biztosan nem tud gyári állapotában 55-nél gyorsabban menni. Ezen én nem aggódnék.
Amúgymeg az ország fele már nem jár kamuötvenessel, mert talán pár éve, de elkezdődött az, hogy igenis megbírságolják, aki olyannal bohóckodik.
Előbb-utóbb ennek a 'kamuötvenesezésnek' el kell tűnnie. -
Rivaul
addikt
Erre azért ne számíts hogy egy nap alatt visszakapod. Gyakorlatilag mindenhol van valami vacakolás. Az egész motort bombázni kell. Ha egy nap, akkor teljes napi meló. Nem fog tetszeni a végösszeg. Apránként jobban jársz ha te megcsinálgatod az ünnepek alatt. Egybe lerendelni már egy csomó helyről le lehet.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
Zoli bácsi #83826 üzenetére
"Ha nincs jogsi, ne vegyetek 125-öst neki. Nem akarok álszent lenni, fele ország kamu 50-esekkel nyargalászik. De gondolj bele, egy kis figyelmetlenség, beleszáll egy 30 millás autóba, elég egy koccanás...Fizetheti az okozott kárt, mert a biztosító kihátrál, ilyenkor kiderül a turpisság, vázszám alapján is...... Szerintem nem ér ennyit. Meg a rendőrség is megbünteti."
Erről jut eszembe, akkor én most mit csináljak a B-s jogsival? A Közelkedési Hatóságot is megkérdeztem, hogy akkor most hogyan használhatnék egy 50-es, rendszám nélküli robogót, ha többel megy, mint 45, sok értelmes dolgot nem tudtak mondani(A jogszabály szerint mindhárom kritériumnak meg kell felelnie a robogónak, vagyis:max. 4kW, max. 50cc és max. 45km/h TERVEZÉSI sebesség). 125-ös motornak nem lehet elvileg megfeleltetni ezeket a motorokat, de KRESZ szerint segédmotornak sem. Viszont ha meghúzok vele egy autót, akkor a biztosító valószínűleg nem fog fizetni, a rendőrök kedvükre büntethetnek akár azért, mert 45-nél többet megy, akár azért, mert hiányzik a megfelelő jogosítványkategória(mert ez nem segédmotor). Talán le kellene "fojtatni" 45 km/h-ra, csak arra szakember is kell, plusz ha a motor 140k, akkor nem akar senki irreális összegeket rádobálni. A kedve is elmegy az embernek az egésztől.
-
FeniX-
senior tag
Halihó, értem. Sok apróság, amit jó lenne egyben megcsinálni.
Sajna azon a környéken nem nagyon tudok szerelőt, sőt: aki nekem volt, bp másik feléhez közel, azt sem ajánlom már senkinek. Sok a kókler, aki csak a pénzesfát látja az ügyfélben.
(Zárójel bezárva)A többiek hátha tudnak javasolni valakit.
-
RJ45
tag
válasz
FeniX- #84152 üzenetére
télen-nyáron használom ezzel járok most a vonathoz, ill. ahhoz közeli kertig 6 oda és vissza napi 12km
foglalkozós már egy ideje a motor, csak "betegség miatt zárva" felirat volt kint a garázsajtón (itt a reptér felé van egy szerelő) emiatt vártam, de már hetek óta kint van és hiába, szóval már keresnék akkor inkább mást.
apróságok, csak tudod összegyűlt
vákumos benzincsap szerintem cserés nem zár rendesen, benzin van a motor alatt, nem nagyon sok, de mindig van egy kicsi. Nem nagy érvágás, csak büdös van emiatt a garázsban és jön fel onnan a házba.
Persze mire észrevettem átáztatta a légszűrőházban a szivacsot, az is cserés lesz, mert hát oldja valamennyire. Máshogy vezettem a holmikat, azóta nem folyik rá, de folyik.
Első kerék most kezdett el nyikorogni pár napja, lehet csak ahogy a fékbetét beleér a tárcsába és a hideg miatt? Fene tudja, de elég hangosan nyikorog ahhoz képest, hogy nem húzom a féket, hol jobban hol kevésbé, de főleg ha lassan megyek, 40 felett elhallgat. Csapágy nem kotyog, szépen forog, azt néztem
Hajtómű olaj is tuti több már, mint 5 éves. Hidegen gázra megfullad, de lehet csak amiatt, hogy szakadt az O gyűrű az automata szívató alatt. Eddig elég volt hagyni pöfögni 1 percet és utána jó volt, de mióta hideg van már előfordul, hogy kereszteződésben induláskor is fullad gázadáskor, ami instant életveszély, de rittig nincs itthon az a méret O gyűrűből, pedig a szívató már tényleg kéne
el van hanyagolva, bowdenek is ki lehetnek már szálasodva, érzem jeleit néha, gyertya fingom sincs mikori, nem is emlékszem. 2004-es a motor, SA16J, japán belpiacos, megy és megy évek óta. Egy rossz szavam nem lehet rá. Csak a repsol 2T-t kérte meg a benyát. Hazudok, egy szívócsonkot cseréltem úgy 6 éve, kaptam belőle gyári Yamaha-t akkor 5k-ért, de ennyi.
kicsit törődni kéne vele
olyan ember kéne, akinek van minden, vagy kirendeli egyszerre és egy nap alatt rendbe teszi -
RJ45
tag
Hello, mindenki Yamaha Jog-hoz keresek megbízható szerelőt Dunakeszin, vagy a közelben, ahová még lábon elmegyek motorral.
Ismer valaki ilyet? -
nod1
csendes tag
Ezt nézted? Hátra meg ezt.
A használtat jó lenne személyesen megnézni, mert öreg a gumi, és kérdés, hogy mennyire maradt jó a szerkezete, és lágy a futófelület. Csak azért linkeltem, mert jelentősen olcsóbb, mint az új, és ha a Michelinjeidhez képest még így is jobban tapad, akkor érdekes lehet.
Mert így, hogy utolsó szezonod vele, felesleges rátenned még 30-40 E Forintot (szerintem), mert használtan már nem fogod tudni jól eladni.
Ha nem számítana a pénz, akkor az IRC-t mondják a legjobbnak, persze arról nekem személyes tapasztalatom nincs.
Sajnálom, hogy húzódik a vásárlás. Minden megdrágult, és valószínű nem is itt fog megállni. -
NYPD
aktív tag
Szia! Köszi az infót. Sajnos amit linkeltem már csak első van nekik, de még nézelődök. Vizsga meg lett igen, már csak a rendelkezésre álló pénz mennyisége a szűk keresztmetszet, hogy megvegyem a kisbálnát. Szerettem volna idén ősz-tél magasságában megejteni a vásárlást, de sajnos a fizum vásárlóereje kb a fele annak, mint két éve...
-
nod1
csendes tag
Hello,
jókat írnak róla a külföldi fórumokon. Nyilván horror az ára, szóval a helyedben én sem venném meg újban, ha tavasszal eladod a gépet. Használtban néztél? Az Agilitynek elég gyakori a mérete. Én eddig használtam egy szezonban Heidenau négyévszakosat, most már második szezonban Heidenau K66 Snowtexet. Már tavaly sem volt olcsó (40k a pár ), idén biztos ráment egy 10-15 % . De nincs más opció, ha télen mész. És ez annyira téli, hogy nem is lehet használni nyáron egyáltalán. Szóval érezhetően jobban tapad, mint a négyévszakos.
Szerintem amit találsz(márkában mindegy, még a Mitas négyévszakosa sem rossz) azt rakd fel, de mindenképpen gumiztasd át.
Vizsga sikerült? -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
sityupityu #84143 üzenetére
Hát igen. De mindenképpen AM6 blokkos motort akartam. Ugye azokat bátyám már sokszor javította, meg utána olvasgattam én is, hogyha karban van tartva, akkor egy rettentő megbízható motor.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
macilaci78 #84141 üzenetére
Igen. Teljesen egyetértek veled. Bátyámmal már tervezzük, hogy jövő nyáron kap egy 70-es szettet és lehet, hogy megyünk vele Máriapócsra motoros pályanapra. Neki most egy Suzuki Dr 650 van szétszedve. Váltóra vár jelenleg
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #84143 üzenetére
Értem. Tehát érdemes elindulni abba az irányba. Én a motorommal nagyon sokat kísérleteztem, mire megtaláltam a legjobb fogyasztást, a legnagyobb teljesítményhez. A 3,2 liter nagyon jó nekem.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
BLUE TORNADO #84140 üzenetére
Így tényleg nem volt olcsó, de cserébe legalább sokat tanultál.
KTMHobby3 Mármint az ő esetében? Át kell nézni-leellenőrizni mindent, legfőképp a karburátort. Kitisztítani és megnézni, hogy mekkora fúvóka van benne stb. Mást nem lehet.
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #84137 üzenetére
Én ezt ugyanígy gondolom, de Te ehhez jobban értesz, biztos igazad van. Kérdés hogy lehet közelíteni az ideálishoz? Szerinted van rá esély?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
BLUE TORNADO #84140 üzenetére
Projektgépnek ideális ebben az állapotban.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
sityupityu #84139 üzenetére
Köszönjük, köszönöm szépen
Nem titok az ára. 200 e Ft volt. Igen, tudom, ezért üzemképes, egyben lévő motort tudtam volna venni. De szeretem a kihívásokat. Illetve, azokról Isten tudja, hány gazdája volt már. Ez viszont Németből behozott, első gazdás, megvan a kinti papírja is. Igaz, hogy egy gazdás, de a blokk széthúzásakor vettük észre, hogy bizony, valami nagyon kontár szerelő szerelhette. Nagyon sok helyen meg volt ütve a blokk pereme, illetve a csapágy házak. Viszont kaptam hozzá 2 db új főtengely csapágyat, másik, hibátlan, bontott főtengelyt (nem mintha a gyárinak lett volna valami baja is), plusz hátsó rugóstagot, néhány apróbb motyót. A blokkban minden tömítés, illetve csapágy vadonat új (FAG és SKF került bele), a henger tőcsavarokkal együtt. Most kapott új kuplung bowdent, új kulcsot a gyújtáskapcsolóba, mert sajna az eredeti bele volt törve (szerencsére könnyen ki tudtam halászni, pici YouTube-os segítséggel
). Az első fékmunkahenger cserés (már úton van kínából
), mert sajna a henger nem nyom elég olajat a csőbe, így nem bírom sehogy sem lelégteleníteni. Kell még hozzá egy hátsó féklámpa kapcsoló, egy másik km spirál. Valamikor még kicseréljük az első teleszkóp szimmeringeket is. Kell még továbbá egy másik váltórúd, mert ez teljesen le van daráltatva
Plusz egy új kuplungkosár. Még a hűtőm szivárog. Tudom, így sok dolog cserés így egyszerre, de nekem megérte akkor is. De ezeket leszámítva, már használható állapotban van. Ma is kerültem vele párat a kertben.
Rieju MRX 50 ccm AM6 2008 -
sityupityu
Topikgazda
válasz
BLUE TORNADO #84138 üzenetére
Gratulálok hozzá, jó kis motor. Gondolom jó áron is vettétek?
Jobbulást. -
BLUE TORNADO
senior tag
Darabokban hoztuk el november elején. Másfél - két hét alatt készen lett. Már csak a világítás, duda, féklámpák, gyújtáskapcsoló, műszerfal elektromos bekötése van hátra és készen lesz teljesen
Volt vele munka bőven, de szerintem megérte. Szerencsére sokat nem kellett ráköltenem. Max 20-25e Ft. Köszönhetem ezt bátyámnak, aki folyton nyakig benne van a motorokba. Sajnos még van 1-2 dolog, amit cserélni kell benne, de úgy érzem, hogy pecázni fain kis gép lesz. Tavasszal kap valami bütykösebb terepes gumit legalább előre. Sajna még nem tudtam rendesen kipróbálni, mert mostanában ami volt jó idő, sajna itthon kell tölteni karanténban.
-
-
NYPD
aktív tag
Nem futárkodom, de elég sokat mozgok a városban motorral. Napi kb 30km csak az, ha bejövök a munkahelyemre, és hazamegyek. Ezen kívül kell szaladgálni külső helyszínekre is dolgozni. Ami most van fenn, a tegnapi hókásás úton csúszott, mint a bolond. Nyárra nem maradta fenn, ha végre összejön, tavasszal cserélném úgy is a gépet, ezt a telet viszont szeretném úgy kihúzni, hogy a lehetőségét se adom meg annak, hogy elmenjen alólam a gép. Brad Binder meg jobban motorozik, mint én.
Teszteken jókat írnak róla, nekem 14 ropit megérne.
-
hugi0
őstag
Azzal nincs.
Heidenau K66(snow)-al van. - ha fenthagyod nyarra - hamar megeszi az aszfalt.
Most a (sima) K66 van fent. - nyaron menetkozben akar 0.2Bar elol es 0.3bar hatul is emelkedik a gumi nyomas.
Garazsbol arnyekbol indulva, perzselo aszfalton haladva.Ha futarkodsz, javaslom a teligumit.
Hobbystaknak meg minek ? - Dodor sem ul fel 20°C alatt motorra (allitasa szerint).Ha nezel motoGP-t lathattad hogy Brad Binder bevitte a gepet essoben is (slickkel).
De igen csak mas fektavokat es kanyarsebesseget valaszott, mint a vizesgumisok.Erdemes megnezni a parperces videot, nagyon jo essos kepek vannak benne.
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok!
Gumi téma: Michelin City Grip Winter-el van valakinek tapasztalata? A sima nyári City Grip helyett kellene valami téli megoldás, ez egész jónak tűnik első ránézésre a kép alapján. Négyévszkaos City Grip 2 újonan, párban 30k a kékholdban, de annyit nem költenék most rá.
Mennyire ajánlott?
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #84130 üzenetére
Nem nyúltam a karbihoz,amióta meg van kb 2 éve azóta jóformán csak tankoltam.
Majd a nyáron vagy tavasszal lehet rászánom magam és szétkapom a karbit.
3 literrel kiegyeznék,a Derbim szerintem annyit sem eszik pedig picivel jobban megy,igaz nagyon kicsivel lassabban gyorsul mint a Typhoon de gondolom a manuális váltó miatt.
Asszonnyal párszor már versenyeztünk és szerintem mindkettőnek jó a menetteljesítménye.
KTMHobby3 : Nem megy 80-at,70-75 között valahol. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
perge666 #84129 üzenetére
Karbihoz nyúltál már? Mármint mekkora főfúvóka van benne nem tudod? Lehet, hogy valaki korábban mókolt vele valamit és beletekert egy olyan méretet, ami egyáltalán nem ideális. Az okozhat pl többlet fogyasztást.
szerk: A túlmelegedés dolgot inkább a fals levegő beszívásra kell érteni. Ugye a csavarral csak finomítod a keverékképzést, az ha túl ki is van tekerve, az nem fog ilyen gondot okozni, nem jellemző. Csak szimplán nem úgy fog menni ahogy kéne, de ezt menet közben úgy is meg lehet érezni. Befolyásolja a fogyasztást a megfelelő beállítás természetesen, de hogy drasztikus eltérés legyen a normálhoz képest, akkor ott a karbinál másnak is kell lenni. A te motorodnál olyan 3 literkörnyéke lenne a normális szerintem.
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #84128 üzenetére
Nekem a 2 tekerés rémlett alapbeállításnak.
Akkor nyugodt vagyok hogy az a 1,5 nem kevés.Nyáron a nagy melegbe sem volt túlmelegedés,pedig megjártam vele 2X is Debrecent ami 30km táblától tábláig,az már szerintem nem kis táv,meg egyszer voltam vele Nyíregyházán is mikor defektes lett a Derbi és hálistennek semmi probléma nem volt a Typhoonnal sem.
Egyedüli problémám vele hogy nem vagyok kibékülve a fogyasztásával……
De akkor nem itt van a kutya elásva.Nagyon szépen köszönöm a kielégítő felvilágosítást.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
perge666 #84127 üzenetére
Teljesen betekert állapottól kb 1,5 fordulat szokott lenni egy sztenderd érték. Ez arra jó, amikor egy új szettet állítunk össze, új karbi kerül fel stb. De ez tényleg csak egy kiindulási alap. Ezzel általában mindig megy a motor minden körülmények között típustól függetlenül. Ettől az értéktől tudunk továbbhaladni. Csak azért írtam ezt le, mert ha ebből indulunk ki, akkor mindenképp sok volt az a három teljes fordulat. Elméletileg persze lehet olyan konfiguráció, ahol ehhez hasonló érték kell, de én még nem igazán találkoztam ilyennel. Amiket állítottam, azoknak az 1 és 2 között volt valahol általában mindig a megfelelő beállítás.
"Ettől a sok levegőtöl ehetett többet a motor??"
Nem. Valamilyen szinten hatással van rá, de nem így. Ha több levegőt kap, tehát szegény lesz a keverék, akkor az egyéb káros hatásokkal jár, mint pl a túlmelegedés. -
perge666
veterán
válasz
sityupityu #84126 üzenetére
Na elég sokat betekertem mire elfogadható lett,lehet egy minimálisat még kellene bentebb tekerni.
Azzal kezdtem hogy alapjáraton hagytam járni a motort kb 2-3 percet,utána az udvaron kerültem vele párat és megnéztem mennyire van kitekerve a levegő csavar és picivel több mint 3 teljes fordulaton volt.
Lementem vele a kertbe és mindig meg-meg álltam,tekergettem,és 1,5-nél kicsivel kintebb van most.
Ettől a sok levegőtöl ehetett többet a motor??
Mivel írtam hogy kb 4 litert eszik….. -
perge666
veterán
Köszönöm mindkettőtöknek a választ.
Akkor holnap bentebb tekerem egy negyed fordulatot és meglátom hogy sok lett e vagy kevés. -
perge666
veterán
Szép jó kora estét mindenkinek.
Beizzitottam a Typhoont egy nagyon bő hónap állás után,és gázelvétnél egy pillanatig még olyan mintha húznám a gázt. Ilyenkor sok levegőt kap vagy pont hogy keveset?
A tavalyi hideg szezonba is ilyen volt,de akkor 2X vagy 3 X mentem vele és nem állítgattam mert nyáron meg jó így ahogy van most.
De viszont meg most kicsit be akarnám ezt fogni,had járódjon ez is ha már meg van,a Derbi meg pihenjen a hideg időbe a garázsba. -
Tamás9x
őstag
Nem használ valaki BAY15D-t ledes kialakításban? offroad módban, közúttül távol lenne használva, valami megbízható darab érdekelne, mert beszerelés után körbe szeretnénk ragasztani, hogy ne ázzon be sehol a búra.
-
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #84113 üzenetére
Igen szerintem is, egy levegős old. Keresek egy romot belőle mert az Amicoval akarom egybe építeni. Közben találtam ezt a kiborulást. Egyből magamra ismertem az Aeroxal
-
FeniX-
senior tag
válasz
BLUE TORNADO #84105 üzenetére
Na, mi a baj avval? Konstrukciós..?
Akkor - azt mondod - hobbira/télire inkább egy lelakott yamaha jog/honda dio ? :-) -
FeniX-
senior tag
Srácok, mopedből mi az, amit érdemes megvenni hobbi célra? Ezek a régi cumók mennyire megbízhatóak, ha talpra állítja őket az ember? Nem a babettára gondolok, hanem ilyen suzuki eko és egyéb - fellelhető - nem szoci mopedek.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Én meg pont fordítva. Bringánál jó, motornál szar
-
NYPD
aktív tag
válasz
BLUE TORNADO #84101 üzenetére
Wd40, vagy valami folyékonyabb teflonos zsír szerintem jó lehet. Kell neki, hogy ne koptassa szét saját magát meg a házat, meg hogy könnyen járjon benne. Bringánál én fékkel jártam így, új ház+bowden cserénél, szárazon szinte szorult, belefújtam egy kis Wd40-et és jó lett.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
macilaci78 #84099 üzenetére
Nincs. Kéne? Milyen zsírral érdemes? Vagy olaj esetleg?
Új hozzászólás Aktív témák
- Elite: Dangerous
- One mobilszolgáltatások
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Nintendo Switch 2
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali médialejátszót?
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB ZALMAN I3 NEO Enermax 650W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U939x- i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia