- Gurulunk, WAZE?!
- bambano: Bambanő háza tája
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
NYPD
aktív tag
Lehet hülye kérdés, de ha a tanksapka szellőzése nem megfelelő, mert mondjuk eltömődik, okozhat rángatást, akadozást az üzemanyagellátásban?
-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #85397 üzenetére
Simsonnál a gyári érték: előre 1,25, hátulra 1,8-at írnak, utassal hátulra 2,5 bárt. Tehát hátulra a súlytól függ, de előre nem írtak nagyobb értéket, mivel a nagyobb súly a hátsó kereket terheli.
Motoroknál nagyon fontos a jó keréknyomás, a kanyarstabilitás miatt. -
nyogo83
Topikgazda
Guminyomas annyira nem egy egzakt ertek, gumi tipustol/merettol ill. motor tipusatol is sokban fugg.
Az osszefoglaloban levo regi Hyosung Karion-om elol 130/80 r18, hatul 180/80 r14 gumikkal szerelt es gyarilag elol/hatul 1.25 Bar nyomas kell, utassal 1.5 Bar elol, 1.7 Bar hatul.
A mostani Keeway K-Light-on elol 90/90 r17, hatul 130/90 r15-os gumi van, ennek 1.9 Bar elol 2.1 Bar hatul a gyari nyomas.
De az igaz, hogy alapjaban sulytol is fugg
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
KTMHobby3 #85394 üzenetére
Én kicsit túlfújom. 135 kiló voltam, valljuk be, ez két személy.....
Hátra 2,4-2,5, előre 2,3 légkört tettem. Ezres szervizem szóltak, hogy sok volt a nyomás, lejjebb engedték. Komfortosabb lett a rugózás, 2 bar-ra lőtték be. (Piaggio Liberty 125)
Most a 110 kilómhoz kb 2,2 bar-ra fújom hátul, előre talán 2,1.
Az autót is mindig túlfújom, nem sokkal, pár tizeddel. Régebben számolgattam fogyasztást, az jött ki hogy jobban fogyaszt (pár deci, max fél liter), a tapadás jó marad, az utazási komfort minimálisan romlik, de pl autópályán nem észrevehető. Pályára úgyis a gépkönyvek is pár tizedes túlfújást javasolnak. -
KTMHobby3
tag
válasz
Debilon #85393 üzenetére
Szia !
Rákerestem a témára, mert én se emlékeztem rá. 1991-ig volt ilyen.
Más.
Egy másik fórumon téma volt a gumiabroncsok légnyomása. Szerintem ez egy fontos téma, mert egyáltalán nem mindegy, melyik kerékbe mennyit nyomunk. Az minden motorra igaz hogy az első kerékbe kevesebbet kell nyomni, de mennyi az annyi? Mert úgy-e súlytól függ hogy mennyi kell a gumikba, meg az se mindegy hogy van-e utas a motoron. Ti hogy látjátok ezt? -
Debilon
addikt
válasz
Zoli bácsi #85390 üzenetére
Köszönöm, bár a biztosításra nem emlékszem, de a tekeros keverék kútra igen
-
válasz
Zoli bácsi #85390 üzenetére
Én állítós kutakra már nem emlékszem valószínű a korom miatt, de a sima(fix) keverékesre igen. Na meg a piros 98-as benzinre, az volt az igazi.
96 környékén már cross motoroztam, azokba meg nem volt valami egészséges sima keveréket tankolni, helyette kanna, bele 98-as amit aztán otthon kevertünk be csakúgy mint manapság a crossosok. Csak akkor még a mostani castrol 2t power 1 racing talán valami TTx néven futott, vagy valami ilyesmi. Biztos, hogy jobbá tették valamivel az évek folyamán, de szerintem csak "reszelgettek" rajta, az már akkor jó volt. Mondjuk ma már vannak komolyabb 2T olajok is mint a castrol 2t power 1 racing.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #85390 üzenetére
Szamszeruen meg pontos evre nem emlekszem, mert meg kicsi voltam, de regebben en is olvastam errol.
90-91-ig volt a benzinbe epitve es utana alapitottak meg itthon az Allami Biztositasfelugyeletet, meg akkor indult a szerzodeses rendszer az AB-AEGON meg Hungaria, Providencia meg meg volt 2 vagy 3 biztosito az indulasnal, mar nem remlik kik.
En is valami 1-5 forint koruli osszegre emlekszem amit olvastam.Jo kis AFOR kutak
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Debilon #85387 üzenetére
Gengszterváltás (89' előtt)..Hogy mikor szűnt meg pontosan, nem tudom, tán' 90' körül.
Tuti így volt, nem kellett kötelezőt kötni, üzemanyagárban volt, literenként 1-2ft. Rendszerváltáskor 10-15ft lehetett egy liter üzemanyag, úgy nézzétek, kicsit többet ért a forint. Akkor még a kútoszlop állította elő a keveréket, egy csavar volt az oldalán, azt forgatva lehetett beállítani az arányt. 1:40-hez szoktuk állítani Simson, MZ, Trabant esetében.
A kútoszlop adagolta az ásványi Arol 2T olajat a benzinbe. Elvileg elég lett volna 1:50 keverék, de ha előttünk tiszta benzint tankoltak, állítólag maradt a csőbe pár liter tiszta benzin, szóval ez volt a biztos. -
cool13
őstag
válasz
Zoli bácsi #85382 üzenetére
Az első volt kötni. Még reklamáltam is hogy mikor kapom már meg. Aztán mondták hogy nyugodtan használhatom a robogót, 30 nap van rá a biztosítónak. A szerződés él már.
-
Debilon
addikt
válasz
Zoli bácsi #85386 üzenetére
mikor volt az üzemanyag árban biztosítás?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
sityupityu #85385 üzenetére
Talán jobb volt régen az a rendszer, amikor az üzemanyag árba volt beépítve a kötelező biztosítás. Nem lehetett kibújni, illetve arányosan, aki többet ment, többet fizetett. Persze erre az üzemanyag árra már nem lehetne rárakni, így is sok.
Azért engem megdöbbentett ez az adat. Nekem 35 éve (segédmotor majdnem 40) van jogsim, van PÁV1-em, nem igazán csináltam bajt. (Őzet gázoltam, koccantam anyagi kár nélkül). De el nem mernék indulni biztosítás nélkül, mert ugye emberek vagyunk, benéz valamit az ember, félrenéz, elbambul, és megvan a baj...... Beledurrantanék hátulról egy állat (macska) miatt előttem vészfékező vadiúj Porschéba....Biztosítás nélkül....áááááááá....
Én úgy érzem, az én érdekem a biztosítás, engem véd. Kismotornál, ha az ember összetöri, a saját motorját, legtöbb esetben nem nagy érték. Már persze érték, de nem évek munkája van benne jó esetben. De egy középkategóriás autóba hamar lehet több milliós kárt csinálni, személyi sérülés nélkül is..... -
válasz
Zoli bácsi #85382 üzenetére
Igen, ma hallgattam én is a rádióban, ott is beszéltek róla. Nagyon sok esztelen van. Azt mondják, hogy közülük elve sokan nem tudják, hogy kötelesek lennének biztosítást kötni, de szerintem a nagy részük inkább a szándékos hülyék közé tartozik, mert akarnak befizetni pár ezer forintot sem.
-
Rivaul
addikt
válasz
nyogo83 #85383 üzenetére
Ebben igazad van. Fűkaszám van Lild Parkside-os. Abban is kínai motor van. De a Taiwani Yongjia Power gyártja aki pl a Fuxtechet is tudtommal. Kifejezetten jó minőségű kis gép. 8.8 acél csavarokkal, rendben lévő műanyagokkal stb. A keverési aránya is 1:50-re van feltűntetve, nem úgy mint az 1:25 szokásos társainak. Tüv GS stb. Elég profi gyártelepük van. De ez az a rész, ahol könnyen bele lehet szaladni a vacakba, mert a többség azért nem ilyen.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Rivaul #85380 üzenetére
Annyit hozza tennek, hogy nem mindegy, hogy honnan van beszerezve GY6 blokk. Gyartja azt is boldog-boldogtalan kinaban, de pl a Kymcokban hasznalt GY6 az kifejezetten strapabiro.
Kinai meg kinai kozott is van kulonbseg, attol fugg hogy melyik marka milyen minosegbiztositai kovetelmenyeket szabott meg a beszallitonak. -
Zoli bácsi
őstag
Érdekes....: [link] Azért azt hittem ennyire nem rossz a helyzet...
-
alázógyík
addikt
Köszönöm a tájékoztatást.
-
Rivaul
addikt
válasz
alázógyík #85378 üzenetére
Ahogy Macilaci is leírta. A "klasszikus" Olasz Minarelli blokk mintájára gyártott Kínai változat (gúnynevén kínarelli). Számos keleti márka ezt használja, de a minősége, megbízhatósága és várható élettartama elmarad a minta alapját képező blokktól. Nincs ezzel baj. Ma már talán több is az ilyennel készült robogó. De aki ismeri kicsit a dolgokat, vagy tájékozódik, az kevésbé megy az irányukba. Főleg komolyabb összegekért.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
alázógyík #85378 üzenetére
Ahogy az autóknál, úgy a robogóknál is divatos ugyanolyan motorblokk köré több járművet is építeni, egy-egy blokk akár több gyártó több típusánál is előfordulhat. Na, a te robogódban egy GY6 típusjelű motorblokk van, amiből már lehet tudni a jellemző hibákat, alkatrészellátottságot, teljesítményt, stb.
Ha olyasvalaki jelentkezik érte, aki tisztában van azzal, mi az a GY6, annak tudod majd eladni a már említett 70-80 ezerért.
-
Rivaul
addikt
válasz
alázógyík #85376 üzenetére
Ha el is akarod adni nem csak árulni, akkor ne várj érte nagy pénzeket. Cca 70-80 körül elviszik. Meghirdetheted 100-ért és reménykedhetsz rá szalad valaki, amennyiben szép képeken. Többért viszont sztem nincs értelme. Alig van belőle, nem egy ismert darab. Gy6 blokk 16ekm-el, nem érték növelő tényező.
-
alázógyík
addikt
válasz
macilaci78 #85371 üzenetére
Azt a képesmotort megnézem, köszi.
Minden gyári rajta, gumik, kipufogó, lengéscsillapító...
Nem volt festve, elemek is gyáriak, kisebb karcokkal.
Csak a szükséges dolgok voltak cserélve, tisztítva. -
Gabis
őstag
-
nyogo83
Topikgazda
Biztos, hogy BR7HS a gyarija?
Manual szerint Champion RN2C a gyari gyertyaja, ami 19mm menethosszu ennek pedig az NGK-nal az E-s gyertyak a megfeleloi, tehat BR8ES-BR9ES.
Emiatt nincs problema belole, hogy jelenleg is E-s gyertya van benne. Ha gyarilag H-s, tehat a rovid 12,5-es gyertya lenne a gyarija, akkor lehetne problema a hosszu E-s gyertyaval. -
alázógyík
addikt
Sziasztok!
Segítenétek belőni, mennyiért és hol hirdessem meg a robogómat?
2006-os Generic Ideo 50-es, nagy testű, 16200km-el, igen szép állapotban.
Apósom első én a 2. tulaja vagyok.
Előre is köszi. -
Gabis
őstag
Köszönöm szépen az ajánlásokat, és a többieknek is, hogy megosztottátok a tapasztalataitokat.
Más: ma is tudtam foglakozni kicsit a Scarabeo-val. Ellenőríztem az akkumulátor folyadék szintjét (egy nagyon picit töltöttem is rá) illetve a gyertyát is szemrevételeztem. Az előző tulaj NGK BR8ES-t rakott bele, holott a gyári BR7HS lenne. Az E-nek 19mm a menethossza, míg a H-nak 12,7mm. Cserélni akarom úgy is, csak érdekelne, hogy ekkora különbség okozhatott e problémát a motornak?
-
Rivaul
addikt
Tegnap én is megnéztem a Lild bukót. Nem igazán értettem egyet azzal amit leírtál, az alapján hogy kb 4 éve használom. Viszont ez a sisak, nem az a sisak. Érezhető spóroláson ment át. Valóban keményen nyom a belseje is. Majdnem 20-ért erősen vélényes lett. Az enyémet újra megvenném, de ezt már nem
-
mumtaz
senior tag
Sajnos nem. Ezt hiányoltam én is, bár mentem vele esős időben is, meg hidegben és nekem nem igazán párásodott. Álló helyzetben nyilván igen, de menet közben nem nagyon.
Valóban kicsit idegesítő, hogy a gombot középre tették. Pláne, hogy hozzá voltam szokva a Nolan-hoz. De ezt is megszoktam. -
-
Gabis
őstag
Sziasztok! Reggel elmentem megnézni ezt a Lidl-s Crivit sisakot. Egy másik vásárlóval próbálgattuk őket, és ez a recsegés ropógás már nincs meg mint amit a tesztekben láttam, olvastam. Sajnos a fejtetőnél olyan vékony a bélés, hogy pár perc után már látszott a homlokom tetején az ütéselnyelő anyag kis bütykei. A másik "tesztelőnek" nem volt ilyen gondja (ennyit számít a haj megléte ill. fejforma). A belső anyaghasználattól is kicsit futkosott a hátamon a hideg, de ez megint szubjektív vélemény.
-
Debilon
addikt
első teleszkóp javításnál van valami extra dolog?
eresztenek a szimeringek, ezek cseréje lesz, plusz olajcsere
ha már szét van szedve van más amit cserélni illik? (Kymco People S50 4T) -
NYPD
aktív tag
válasz
Rivaul #85354 üzenetére
Már lassan én sem tudom, mi van alattam
... Azon gondolkozom, lehet ki kellene cserélnem a gyújtótrafót kábellel meg gyertyapipával együtt, mert nem hiszem el, hogy ez a motor ennyit tud. Valami biztos nem kerek. Már arra is gondoltam, hogy lehet, hogy inkább szegényíteni kellene a keveréket, nem dúsítani, mivel nehezen indul be, szarul gyorsul, és végsebessége sincs. Indulásnál beejti a fordulatot, gondolkodik pár mp-et aztán indul meg. Menet közben ha elengedem a gázt és húzok egy csutkát, akkor is berángat sokszor.
Vagy nincs elég erős szikra, vagy nincs rendes keverék, vagy a kuplung szart be (ennek hangja is van, ha tolom a motort hallom, hogy valami darál, plusz a motorfék is baromi erős, kis sebességnél ha gurulok szinte ránt egyet, mikor kiold a kuplung, ilyenkor esik be az alapjárat fulladás közepi szintre), vagy a fúvóka nem jó, vagy a súbertűvel kellene játszanom... Fogalmam sincs már, merre induljak, legszívesebben már felgyújtanám a francba, annyira unom ezt a szarakodást.
-
Rivaul
addikt
válasz
perge666 #85352 üzenetére
Engem nem is érdekel mit írnak róla. A robogósok 90%-nak fogalma sincs mi van alatta. Akinek meg van, az még rosszabb. Mert vagy hazudik, vagy agyon áraz. Megnézem mennyibe kerül és a képeket. Ez alapján már tudom hogy érdemes-e rá írni. Akkor is csak azért hogy mennyi akkor a tényleges annyi
-
perge666
veterán
Na már elegem van a másodlagos motor nézegetéséből,nagyon sok a tudatlan ember és olyanokat irnak hogy még viccnek is rossz.
Vagy tényleg nincsenek tisztában a dolgokkal,vagy direkt teszik magukat hülyének hogy utána ne b*sztassák őket…..
Meg az is vicces hogy a hirdetésben kifogástalan,mire odaérek akkor pont elromlott rajta valami,na mind1.
Kétezres évek elején volt egy picike Suzuki Address50-em amit nagyon szerettem,na most több mint valószínű hogy hozzám kerül megint egy példány.
Cimborám múlt héten szerzett egyet gombokért,kicsit rendbe szedi mert ért hozzá és mondtam neki hogy átveszem tőle.
Elvileg leállt a csóka alatt akitől megvette,de othon pikk-pakk be is indította,mondta hogy átnézi rendesen,megtakarítgatja,elvileg nem kell hozzá semmi de ha igen akkor megveszi és kicseréli. -
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #85350 üzenetére
Köszi!
Ez ugyanannyira meglepő, hogy még mindig vannak olyan emberek, akik nem használnak biztonsági övet. (Múlt héten volt vmi 'péjemvé', amiből 4-en kirepültek az autópályán való boruláskor/ütközéskor) -
macilaci78
nagyúr
Bár itt szerintem senki se megy hajadon fővel sehova, de azért tartsátok be a szabályokat!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #85346 üzenetére
Van hogy az idojaras kikezdi es megreped/kiesik a ragasztas vagy illesztes miatt. Ez sok mas motornal is elofordul.
Vegyes hogy melyik iranyban van.Ahogy NYPD irja, nekem az ilyenek mindig into jelek. Annyiban arnyalja a kepet ennel a motornal, hogy egy durvabb alkuval es beleszamolva az uj gyari alkatresz arait, lehet ebbol tisztesseges motort csinalni(ahhoz kepest, hogy milyen arak mennek most a piacon).
Fek/lanckerek,kopo dolgok filleres tetelek, meg szinte minden van hozza polcon itthon. Nyomorudas vezerles(ha jol remlik a 150-es is, mint a 125-os). -
NYPD
aktív tag
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #85344 üzenetére
Erre gondol:
Nem tudom, de az ilyenek engem mindig elszomoritanak es van egyfajta eloiteletem. Az a fofekhenger rozitokengyellel, karral, mindennel kompletten 18e a jelenlegi arakon es van polcon amiota megjelent ez a motor.
Aki egy Keewayt nem tud fenttartani es ilyen ganyolasokkal kepes jarni, annak bicikli valo. Kicsit merges vagyok olyan szempontbol, hogy nagyon-nagyon sok hasonlo ganyolast latok es nem azert, mert tura kozben tortent baj es amig szervizbe/haza nem er, valahogy gyorsan megcsinaljak.
Egyebkent csinalta volna a klasszik modszert, amit erre szoktak: 5Ft-os ermet beragasztanak
-
FeniX-
senior tag
Srácok,
ezen -> [link] a hirdetésben szereplő keeway-nél pontosan mit jelent az, hogy "be van ragasztva a főfékhenger" ? -
NYPD
aktív tag
válasz
sityupityu #85341 üzenetére
Értem, köszi. Megtaláltam ezt a videót, elég sok infó van benne, ha melegebb lesz az idő beállítgatom.
-
Nincs olyan az alapjárati csavarnál, hogy kiindulópont, ezt nyogo is leírta már. Rossz, vagy nem tökéletes keverékképzés esetén is tudsz alapjáratot állítani a csavarral. A keverékképzés beállítása előtt állíts be egy kb olyan alapjáratot ami fülre/érzésre jó, azt később majd ráérsz módosítani ha a levegőcsavar is a megfelelő pozícióban lesz.
-
NYPD
aktív tag
válasz
nyogo83 #85338 üzenetére
Igen ez eddig ok, csak ugye most áll az alapjárati csavar x pozícióban. Annak mi a kiindulópontja? Tekerjem ki tökig, míg nem ér hozzá a kis lemezhez ami feszíti a bowdent, mielőtt nekiállok a keveréknek?
Aztán azon is gondolkodtam, lehet, hogy a kuplung cserére érett már. Ha tolom hallom is, hogy darál.
-
nyogo83
Topikgazda
-
NYPD
aktív tag
Változott a terv, csak muszáj leszek belepiszkálni a karburálásba. Meleg motornál, megállás előtt nagyon leesik az alapjárat, van, hogy meg is hal. A gyertya egyébként szép barna, ahogy kell. Jól sejtem, hogy a keverékcsavarral kellene dúsítani kicsit? Az alapjárati csavarnak hol kell állnia alaphelyzetben? Erről a manual nem ejt szót, a keverékcsavar gyárilag az 50-es hengerhez 2 és fél fordulatra van kitekerve. Indulásnál szintén beejti sokszor a fordulatot.
-
Gabis
őstag
Sziasztok! Az alany egy Scarabeo. Hajtóműolaj csere után le akartam cserélni a fékfolyadékot is. A fékkar pumpálásakor, minden egyes alkalommal spriccelt egyet a tartály alján lévő egyik lyuk felfelé ( legalábbis úgy vettem észre, hogy a kettő lyuk közül csak az egyik vonalában történik ez meg). Egy rongyot tettem a tartály fölé, és próbáltam kicsit kinyitva a szelepet pumpálni, de nem sikerült orvosolni. Tudnátok tanácsot adni?
-
NYPD
aktív tag
Így van ahogy a többiek írják. 125 a minimum, én egy 50-es négyüteművel rohangálok Bp-en, karcsú. Nincs erőtartalék (se erő
), nem tudsz menekülni ha kellene, fékkel meg nem lehet mindent megoldani. Az útvonal amit írsz, 50-essel szenvedés lenne szerintem.
-
Rivaul
addikt
Osztom az előttem szólók véleményét. Napi 50km sok. Kevés az amin, nem egy hokedlin éreznéd magad. Nagy kerék, szerintem vizes blokk, megfelelő ülés ami kellene. Nem mellesleg, azért egy kis 50-es erősen véleményezhető 20-30k futás fölött. Ekkora távra egy szezon alatt is belemegy 5-6k. 200-ig keresel ezekkel a kritériumokkal, tehát már 10ekm felett indulsz valószínűleg.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
b.daniel #85331 üzenetére
Nekem necces lenne az 50-es erre, biztos megcsinalnek egy B125-os jogsit es neznek egy 125-os robogot.
Ha mindenkepp 50-es, akkor egy nagykereku, strapabiro ketutemut neznek, amihez minden alkatresz is van bontotan/utangyartott/akar gyari es nem horror aron, pl Piaggio Liberty.De akinek van tapasztalta ezen az utvonalon, az majd megcafol hogy jarharo ut-e egy 50-es ekkora tavra.
-
mumtaz
senior tag
Helyzetjelentés:
Itt már biza folyamatban vannak a dolgok. Tegnap lebontottam szinte az összes fényezett idomot a sárkányról. Furcsa módon a hasidom nincs sérülve egyáltalán, minden más idomnak van valami baja. Van, amelyik ketté van törve. Azt soha nem szerettem ezen a robogón, hogy néhány tartó fület olyan baromi módon gyengére csinálnak, hogy csak lesek. Ugyanazok a tartók törtek el ennél is, mint a régi piros jetforce-omnál. Hitvány sz@r.
Első teleszkóp szimeringeket kicseréltem ugyan, de a bal teleszkópnak összerakás után szinte semmi csillapítása nincs.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
b.daniel #85328 üzenetére
25km oda-vissza, vagy a napi megtett ut? Milyen utvonalon kozlekednel vele?
Csak amiatt lenyeges, mert lehetseges, hogy egy 50-es mar nem biztos hogy pont megfelelo lesz erre a celra.
Nem kivitelezhetetlen, mert joparszor 50-essel megjartam pl Zuglo-Csepel vagy Zuglo-God tavot, de mindennapi ingazasra nagyon hamar eszembe jutna egy 125-os robogora valtas.Varoson belul/belvaroson belul meg tok jol mukodik ahol 10km-s tavok vannak nagyreszt, foleg olyan utvonalon, ahol amugy is nagyreszt dugos, folyamatos haladaskor is max 60-as tempo koruli tempo a jellemzo.
-
b.daniel
senior tag
Sziasztok !
Teljesen laikusként, budapesti közlekedésre keresek robogót.
Kb 25 km a távolság, erős forgalommal dugókkal tarkítva és kezdem unni hogy 1,5-2 órát ülök dugóban és irigykedve látom a kocsirsorok között a robogoval közlekedőketAz a kérdésem, hogy kB 200-250k árkategóriában mit javasoltok?
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #85326 üzenetére
Értem köszi a segítséget.
-
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #85324 üzenetére
Úgy érted hogy akkor a hátsó fogaskerék méretét kellene csökkentenen 53 fogasról mondjuk 50-re?
Mert másik helyen ilyet olvastam.
De ha ez sem jó megoldás akkor hagyom a csudába.Amúgy egy 14-es első lánckerékkel is gyenge lenne már?
Ha jól rémlik gyárilag 11 vagy 12-es lánckerék volt rajta,de kötelező szervizen raktak rá 13-ast és akkor mondták hogy próbálgassam és ha keveslem akkor raknak fel nagyobbat és át is fúvókázzák a karbit.
-
-
válasz
printer71 #85319 üzenetére
Szia!
A kuplungban a három kis rugót kell kicserélni gyengébbre. Valószínű, hogy a gyárinál kicsit erősebbek vannak beletéve az eredeti helyett. Ez lehet véletlen, de akár direkt is, mert sokan szeretik ha indulásnál kicsit fickósabb a robogó, bár ennek a dolognak inkább a 2T-nél van jelentősége. 4T-nél nem érdemes variálni a kis rugókkal, mert a 4T-ben van nyomaték a 2T-vel ellentétben, ami kompenzálja ha esetleg a gyári kuplungrugók már kicsit meg vannak nyúlva.
-
perge666
veterán
Halihó.
Azt szeretném kérdezni hogy szerintetek a Sendára 13-as első fogaskerék helyett 15-ös nem lenne sok,ki bírna pörögni vele a motor,nem lenne erőtlen?
Ugyebár 2017-es modell,full gyári,csak fojtás lett kivéve,és szűk 7000km van benne.
Nem a végsebesség növelés miatt cserélném mert 40-50-el járkálok vele többnyire munkába napi 6-7km-t,hanem hogy ne kelljen olyan hamar váltogatni.
3 liter alatt kijön így a fogyasztásom,csak kényelmesebb lenne ha indulás után nem egyből kellene váltogatnom felfelé…. -
nyogo83
Topikgazda
kapott egyel nagyobb fúvókát is (82 talán)
Fura, mert ha jol emlekszem akkor ennek 82-es a fofuvokaja gyarilag(80-as, aminek a vegsebesseget korlatoztak) es valami 35-os koruli alapjarati fuvokaja van. Minimalisan nagyobb hengerhez mindenkepp kellene egy picivel nagyobb fofuvoka es ha nem lehet annyira eldusitani a pilot csavarral az also tartomanyt, akkor az alapjarati fuvokaval is jatsszani kell."lámpánál megállásnál ha már kicsit melegebb a motor nagyon leesesik, fulladás közeli állapotba hosszabb ideig, mire magához tér és bekapcsol a szivató, itt gondolom elég emelni csak rajta majd a csavarral"
Melegen mar semmennyire nem szol bele a szivato. Az alapjarati kevereket kellene meg beallitani/megnezni jol van-e beallitva. A gyari hengerrel, gyari fuvokakkal 2-2 es fel korul van a pilot csavar beallitasa.
Kipufogo nem okoz semmi olyasmit, milyen problemaid vannak
-
printer71
csendes tag
Üdv mindenkinek !
Új robogós vagyok a klubban , igaz bevallom a 800 ft-os benzinnek szerettem volna elébe menni kicsit , tehát ha bekövetkezik az armageddon én már fel legyek készülve egy 3 litert fogyasztó robogóval
.
Ingázni szeretnék majd vele 10-15 km-t , így természetesen egy 125-ös rendszámos robogót vettem , úgy , hogy soha nem motoroztam , nem robogóztam . Nos ilyenekből itt vidéken ( zala ) elég gyér a felhozatal .
A motor végül egy piaggio Beverly 125 rendszámmal . Itt volt az eadó a legbizalomgerjesztőbb , " öreg motoros " , másik két nagymotorral , szervizkönyv vezetve 2015-ig ( 2003-as a motor ) állítólag minden kopó-fogyó alkatrész eredeti alkatrészekre cserélve 22000 km-el , magyarországon forgalomba helyezve . Mikor veszek valamit nagyon utána szoktam nézni a dolgoknak , és azt olvastsm , hogy ezek a Piaggio Leader blokkok elmennek 60-80000 km-t is , tehát ez épp csak , hogy be van járatva
. Látva a tulaj , hogy nem értek a motorokhoz , elmagyarázta miket nézzek meg mejd , ha nem az övét veszem , tegyem e kezem a felnire , utána a kipufogóra , hogy ugyanolyan hőmérsékletú-e , hogy nem melegítették -e be előtte stb . Mindene pöpec állapotban volt , mondom ok , viszem . OK , de próbáljam ki mielőtt elviszem , mondja a tulaj . De én még soha nem mentem motorral , mondom neki . Úgy nem veszünk motort , hogy nem próbáljuk ki , mondja , és ment Ő az utcában párat , lassan , gyorsan , kanyargott stb
Nos ez volt a sztori , most jöhet a problémám . Mivel csak most ismerkedek vele , az elején nagyon ijesztő volt , hogy mekkora gépen ülök két keréken ( 160 kg ) a bicikli után , de aztán rájöttem , hogy ha gyorsan megy ha akarnám sem tudnám elborítani . Mivel vizsgázni szeretnék B125-re gyakorolgatnám a lassú kanyarokat , bójázásokat , lassan menést . Néztem videókat ahol robogósok rutinpályán kb 2 km/órával haladnak egyenletesen . Én ezzel a robogóval nem tudom azt megcsinálni , mert nagy fordulaton egyszer csak hirtelen megindul . Nem velem ban a baj , mert ismerős elvitte eredetvizsgára ( van jogsija nagymotorra ) , és Ő is azt mondta , hogy ugrik a motor . Amúgy meg szépen indúl hidegen melegen , húz egyenletesen 90-ig ( mondta az ismerős , mert én egyelőre úgy érzem , hogy 50-nél letép róla a szél
)
Tehát ilyenkor utánaolvasás , rengeteget böngésztem a fórumot , tudom mi a variátor , a görgők rugók . Amúgy is ajánlják , hogy vétel után vegyük le a hajtást , ilyenkor derűl ki , hogy mit is vettünk . Nos momdom akkor lássuk nem-e lettem mégis átcseszve . Amúgy is kiváncsi voltam mert lassú menetnél helottam valamilyen zörgést a variátorból . Levettem , nincs semmilyen meglepetés görgők , műanyag távtartók , kuplungpofák újszerűek , a görgők házában látszik kis kopás ahol a görgők futnak fel-le , de szabályos kopás mindegyik görgőé .
Végül a kérdés
. Min kellene változtatni az egyenletesebb , lasabb indulás érdekében , még úgy is , hogy esetleg veszítek valamit a végsebességből ?
-
NYPD
aktív tag
válasz
nyogo83 #85299 üzenetére
Na, szét lett kapva a karburátor, az úszó egy részen el volt törve, és ferdén állt, ez cserélve lett, kapott egyel nagyobb fúvókát is (82 talán). A leeresztőcsvart benéztem, az a helyén volt, valami mást néztem annak alul de az nem csavarhely csak egy lyuk (zárt).
Most egész jól tartja az alapjáratot indítás után, viszont lámpánál megállásnál ha már kicsit melegebb a motor nagyon leesesik, fulladás közeli állapotba hosszabb ideig, mire magához tér és bekapcsol a szivató, itt gondolom elég emelni csak rajta majd a csavarral. Indulásnál néha ránt egyet, ha nem nyélen indítom. Vagy, lehet, hogy kellene egy alapjárati fúvókát is cserélni benne nagyobbra?
Ereje nagyon minimálisan lett jobb, gyertyakép jó, a vezérlés nem lett végül megnézve, a szerelő azt monta, ennél a típusnál annak jobban kijönnének a tünetei (cserregne össze-vissza).
Vége 65 körül kéne legyen, az enyém viszont 55-57-nél megáll, odáig is csak nagynehezen jut el. Pórbáltuk másik CDI-vel, nem változott.
Jövőhéten még egy másik kuplunggal kipróbálom.
A kipufogó mennyire tud beleszólni ebbe az egészbe? a dob egy helyen már korrodált, van egy minimális rés, de nem fúj ki, legalább is ternyérrel nem éreztem közelről. Kipróbáljam egy másik kipuval is szerinted?
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Rivaul #85306 üzenetére
Visszabb ha megnezed a robogorol a kipufogo oldali kepet, akkor mar ott leeshet az arulas a generator oldali muanyag burkolatrol annyira jellegzetes
Csak annyira rafixaltam erre a hianyzo olajtartalyra, hogy az ott elsore fel se tunt, csak amikor az FB-n meglattam a hirdetes kepet a masik oldalrol.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
perge666 #85298 üzenetére
Kozben megtalaltam en is ezt a Zip-et. Haaat, ez legyen egy jo pelda mi var arra aki most hasznalt robogot keres
- olyan es akkora legszurohaz soha nem volt 2t Zip Hi-Per blokkon, csak egy kicsi. Nagy legszurohaz jellemzoen a 4T-n van. A szabad nyilasrol most ne is beszeljunk ami a kepen van, ez egy full tipusidegen legszurohaz. Es nem ez az egyetlen ilyen dolog
- az ules alatti sisaktarto valoszinuleg 4T Zip-e, mert ott az uzemanyag betoltovel atellenben kell lennie az olajtartaly betoltonek.
-De a legjobb: nem tudom masnak is beugrik-e egybol mi a furcsa a blokkal igy ranezve a deknire
Csak annyi segitsegnek, hogy akinek van vagy latott mar 3KJ Yamaha blokkot, ismeros lesz. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- Eladó Gamer szék párna csomag!
- BOSCH Tronic Heat 3500 ERP elektromos kazán 230V, 6 kW
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 8v 120Le 2009 ÁRCSÖKKENÉS, amíg a kiszemelt megvan
- Vásárold meg most a Zalman T7-et, és élvezd a minőséget!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest