- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- eBay-es kütyük kis pénzért
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Kempingezés és sátrazás
- gerner1
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
fanci
tag
Én is erre gondoltam először, a légszűrő felől belenézve a súber fél centi híján leér. Ennek teljesen le kéne mennie?
-
fanci
tag
Sziasztok!
Adva van egy suzuki sepia 2t robogó, két percig jár majd leáll. A karburátort (mikuni) kivettem, benziben átmostam, kifujtam. Mivel először csináltam ilyet igyekeztem nem nagyon bolygatni, semmin nem állítottam, fúvókákat nem vettem ki.
Visszaszerelés után az alapprobléma megszünt, a motor most már folyamatosan jár viszont eltünt az alapjárat. A motor őrült fordulaton indul, alapjárat csavart kitekerve picit esik a fordulat de még mindig nagyon sok.
Mi lehet a probléma? -
mumtaz
senior tag
válasz
cool13 #85795 üzenetére
Ha a nyomások tényleg rendben vannak, akkor nem hinném, hogy O gyűrű probléma lenne.
Esetleg a nyomástartó szelep hibája előfordulhat, hogy átereszt. Azt onnan tudni, hogy a nyomástartó szelep csészéjében áll az üzemanyag. Viszont ide a levegőjáraton át is bejuthat benzin, ha az üzemanyag injektor átereszt. Az O gyűrű azért nem lehet, mert ha a felső O gyűrűje ereszt át, akkor az injektorházon kívül a peremnél benzin szivárog ki. Ha meg az alsó O gyűrű ereszt át, akkor meg a levegő nyomást eresztené el.
Ami még elképzelhető, hogy átereszt valamelyik injektor. Ha a levegő injektor nem zár rendesen, akkor is átszivároghat levegő és üzemanyag az égéstérbe. Ha a benzin injektor ereszt át, vagy annak az O gyűrűje, akkor meg az injektor fejben lesz túl sok az üzemanyag és be dúsul a keverék.
A levegő injektort úgy lehet ellenőrizni, hogy sajnos le kell venni a hengerfejet, de rajta kell hagyni a komplett injektor egységet csövekkel, kábelekkel, mindennel együtt. Gyertyát és gyertyakábelt jó messzire tenni, nehogy begyulladjon a cucc!!! Indítózva lehet látni, hogyan porlaszt. Illetve indítózás után, amíg nyomás van a rendszerben, addig lehet látni, ha az injektor átereszt, mert üzemagyag, vagy esetleg buborékok jelennek meg az injektoron. Ez a hengerfej égésterében van.
Az üzemanyag injektort úgy kell ellenőrizni, hogy az injektorházat le kell venni a hengerfejről. Belenézve látszik az üzemanyag injektor porlasztó feje. Járatni kell az ac pumpát. Ha az injektor átereszt, akkor benzin jelenik meg a porlasztófejen. Rosszabb esetben már "pisál" is. Ha az O gyűrű a rossz, akkor meg az injektor mellett jön át üzemanyag. -
cool13
őstag
Sziasztok!
Scarabeo Ditech, kezd elkeseríteni. Nyomások rendben, mérve. Új kompresszor, gyári új henger + dugattyú szett. Henger tömítések. Gyertya is. Mégis le kormolja a gyertyát, és nem megy rendesen, majd be sem indul. Tiszta fekete egy kis járás után. Tps szenzor + ECU próba is volt másikkal, azzal is ugyan ez. Tippjeim: Injektor nem porlaszt rendesen. O gyűrűk esetleg a rendszerben? Mitől lehet? Ötleteket tippeket, bármi a előre visz jó lenne. Ennek most már működnie kell, végig viszem. Már nagyon nincs mit cserélnem, ha kell még akkor blokk ki, szimering + csapágyak cseréje, és fel van újítva a dög. Szóval írjatok bátorítsatok. -
-
dond
csendes tag
Mi a bevált megoldás a (70-es mina scarabeo) szabadonfutó elhagyására? Szeretnék minden felesleges zörgő/mozgó súlyt eltávolítani a főtengelyről. Arra gondoltam első körben kibelezve visszateszem ezt a részt, így hézagolva az eredeti helyét, esetleg körbe is lehetne vágni a lukak tövében kisebbre...ez a jó irány?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Rivaul #85789 üzenetére
Ez nekem is hasznos volt.
Amikor levettem tavalyelőtt téli tárolás előtt a tükröket, a gyári alátétek darabokba jöttek ki ahol a kontra anya leszorítja a szárat, onnét. Nem én húztam túl, szerintem gyári ezres szervizen húzott rá irtózatos módon a szerelő.
Két alátét volt mindegyik tükör alatt, de csak szilánkjai maradtak. Két sima alátétet tettem, nekem is állandóan lelazult. Kértem is itt anno tanácsot.
Most egy sima, meg egy ilyen fogazott [link] alátét van. Nem olyan mint a gyári állapota volt, ha véletlenül nekimegyek a garázsba a tükörnek, vagy ráteszem a sisakot, hamar lelazul.
Ahogy a gyárba összerakták, akkor ha elnyomódott a szár, nem lazult le, visszanyomtam, és kész. Most jó erősen meghúztam a kontraanyát, így azért használható, menet közben nem lazul le. De a 17-es kulcs az ülés alatt van....
Mikor rákerestem erre az alátétre, egyszerre megismertem, ilyen alátét darabjai hullottak ki először. Csak eddig nem tudtam mit keressek. Pedig megkérdeztem a szervizt (Hivatalos márkaszerviz, ahol megtépték amúgy), ott is ezt a fogazottat mondták.
Na mindegy, most meglett a megoldás, mi is kell ide, pedig nem is kerestem. -
macilaci78
nagyúr
válasz
malagutif122 #85787 üzenetére
Nem. A biztosíték tervezetten az elektromos hálózat leggyengébb pontja, hogy ha gond van, ellenőrzött körülmények között ez menjen tönkre. A nagyobb biztosíték annyiban rossz, hogy többet enged meg a nála kisebb áramra tervezett alkotóelemeknek, így azok közül esetleg hamarabb megy tönkre valami, mint a biztosíték.
Nyilván nem jó a 33%-kal nagyobb biztosíték, de egy akármekkora ép biztosíték még engedi működni a dolgokat. Viszont így felmerül annak a lehetősége, hogy az áramkörben valami más tönkre mehetett, mert a túlméretezett biztosíték nem védte. És ennek felderítésében nem feltétlenül segít egy megfelelő biztosíték beépítése. Lehet mérni, tesztelni, lámpázni.Első körben a kötéseket nézném meg, illetve hogy a vezetékeken van-e szakadás. A kürt egy egyszerű fogyasztó, amit egy pillanatkapcsoló vezérel. Azzal kezdeném.
Ahogy már írtam, nálam bal kézen van a duda, index mellett a reflektor és a hátsó fékkar is. Mivel nálad ebből a 4-ből 3 rossz, simán lehet a kormányon lévő kapcsolóegység a ludas, lehet, hogy csak egy egyszerű nulla szakadásod van. -
malagutif122
tag
Aprilia scarabeo 50, akksi pozitív kábelén Van biztositék 10-es piros van benne, a service manual meg azt írja 7,5-es bizti kell bele. Az Irányjelző, kürt nem is működik most akksiról ez miatt lehet?
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #85780 üzenetére
Ez mindig nagy buli szokott lenni. 13 órától veterán motorok (és autók) felvonulása, rendőri felvezetéssel a városban. Legutóbb is több mint 250 motor vonult fel. A legszebb motorokat díjazták. Volt motoros ügyességi és autós driftelési bemutató. Szóval egy egésznapos program. Én ott leszek. Régebbiről egy kép, ahol bal oldalt a mocim látható:
-
macilaci78
nagyúr
Rugós alátét is elég lehet. Nekem is folyton elállítódott a tükörszáram, meguntam. Addig-addig húztam az anyát, hogy az egyik oldalt az alumínium anyában elfogyott a menet. kapott 8.8-as rozsdamentes anyát, szerencsére épp a megfelelő menetirány adta meg magát.
Azóta van 13-as és 14-es villáskulcs is az ülés alatt. -
NYPD
aktív tag
válasz
malagutif122 #85783 üzenetére
Le van kontrázva, de a vibrációtól egy idő után meglazul, megtépni meg nem akarom. A menet még tartja magát, bár már nem olyan mint az új. De nyomaték alapján elég nekem a lila is (Loctite 222), a service manual szerint az általános érték a 8 mm-es csavarokhoz 1.8-2.5 Nm.
-
macilaci78
nagyúr
Ezeket az anyagokat forgatónyomaték szerint skálázzák, milyen erőhatásra engednek el. Nézd meg, hogy a tükörszárat mekkora erővel kell lehúzni és aszerint válassz.
Amúgy nálam nincs semmilyen kence, a száron van egy kontraanya gyárilag, tettem alá egy rozsdamentes alátétet, hogy ne rohadjon oda.
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok. Tükörszárra milyen csavarrögzítőt ajánlott tenni? Kék Loctite mehet rá nyugodtan?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
KTMHobby3 #85777 üzenetére
Nem, köszi, az azért már messze van nekem (Kapuvárról). Közelebb lenne lehet megnézném.
Nagy élmény volt, amikor egyik évben a Zemplén fele nyaraltunk, találtam egy háznál Pannónia múzeumot, tetszett.
Apámnak volt T5-öse, de a 80-as évekbe elkótyavetyélte, már kerekek nélkül, azok kordéba kerültek. Hány meg hány Pannónia, Danuvia, Csepel.....az enyészeté lett, mert senkinek sem kellett akkoriba... -
dond
csendes tag
válasz
malagutif122 #85774 üzenetére
Gyújtáson indexen dudán kívül még hátsó féklámpa megy akkuról, ha az világít, avval ki tudod zárni a bal kapcsolót.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #85773 üzenetére
Szia Zoli bácsi!
Érdekes, tőlem is pont 50 km-re van a Ság hegy. Akkor Te is arrafelé lakhatsz, mint én.
Holnap Veszprémben lesz a IX. veteránmotoros találkozó és börze, nincs kedved eljönni? Én páron már voltam, mindig nagy buli volt. -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #85773 üzenetére
Nagyon jó kis túra, fasza lehetett! Én is most néztem a naptárra, hogy június van. Évekkel ezelőtt ilyenkor már vártuk a Balatoni nyaralást, meg a jóidőket. Most meg meló van nem is kevés. Merkantilos ismerősömmel is beszéltem, aki lebeszélt az új moci vásárlásról, mondván: bazinagyot emelkedtek a kamatok, 3 évig hiába 15 ezer a havi törlesztő, végül 100 ezerrel többet fizetnék vissza egy 400 ezres hitelre. Arányaiban ez borzasztó sok én meg spúr vagyok. Még a másikat sem hívtam fel, mert nem mernék azokkal a cordial gumikkal nekiindulni, a 2 gumi meg kb. 80.000, ami azonnali plusz költség. ;-)
-
macilaci78
nagyúr
válasz
malagutif122 #85774 üzenetére
Kapcsoló jó? Nálam bal oldalt van ez a kettő, plusz a reflektor.
-
malagutif122
tag
Aprilia scarabeo 50
Irányjelző, kürt nem működik rajta, új akksit tettem bele, biztosíték is cserélve lett, hol kellene keresni a hibát. -
Zoli bácsi
őstag
Elmentünk a Hófehérkével egy kisebb túrára. Tavaly nem ment szinte semmit, jobbára betegség miatt, idén tavasszal nem aludt el a check engine.....azért nem ment.
Miután a hiba kijelzés is megoldódott (benzincsere), olajat-szűrőt is lecseréltem, ma jó idő volt, ráértem, mondom robogózok egyet. Ság hegyen ezer éve nem voltam, oda indultam. (Celldömölk mellett van) Ez kb 2x50km-es táv. Hátszéllel mentem, aggódtam is mi lesz visszafele. Sikeresen leküzdöttük a hegyre felvezető rövid, de meredek szakaszt is, Hófehérkét letámasztottam, sisakot hozzá láncoltam, pulóver a dobozba..Irány a hegy!
Nem nagy a hegy, de érdekes, mert kibányászták a belsejét. Ajánlom, érdemes megnézni, így hét közben senkivel nem találkoztam, egyedül kóboroltam.
Lefele menet elkezdtem keresni a kulcsot. Nem találtam a zsebeimben, csak a doboz meg a sisakot lezáró lánc kulcsát..Hm, biztos bedobtam a dobozba a pulóverrel.....
Motorhoz érve jót röhögtem..
Igen, otthagytam a robogót, benne a kulccsal. Hülyül az ember.....Nyóckerbe' nem biztos hogy 2 óra múlva is ott várna bent felejtett kulccsal (szerintem)
Szembe szélbe hazarobogtam, alaptalan volt a félelem, alapból 70-75 km/h körül tartottam a sebességet (bejáratáskor ezt szoktam meg), az utak se tükörsimák, de ahányszor a sebességmérőre néztem, már mindig 80 fölött ment. Széllel szemben egy ekkora kandisznóval mint én.....
Igaz hogy csak 11 lóerő, de mégis két kereke van. Ma is megrúgtam a dobozt, úgy akarok leszállni mint egy motorról..Meg egyszer kuplungolni is akartam.....
De élveztem!
Sághegyet meg ajánlom, akár össze lehet kötni a Somló heggyel a túrát, elég közel van, ott vár is van. -
macilaci78
nagyúr
-
Tamás9x
őstag
válasz
Rivaul #85769 üzenetére
Erre van egy ökörszabály, mekkora csavart miylen közegben hány Nm-el kell meghúzni, sokan azt hiszik, hogy agyon volt tépve előtte is miközben csak a menetrögzítő fogta
Érintőlegesen volt meghúzva a lengővilla csavarom, amit 120km/h-nál hagytam el, és csúszott ki a villatengelyem....egy szerencsém volt, hogy elengedett gáznál esett ki és összecsúszott nem széthúzta a hajtásomat...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
body007 #85768 üzenetére
Megfelelő méretű csavar és alátét kérdése. Én egy gyenge akkus fúró-csavarozóval szoktam meghúzni a csavarokat, korábban egy kis racsnis készletet használtam. Nem kell komolyabban, eddig mindig be volt feszülve mind, egy sem volt lelazulva, de akár egy sima imbuszkulccsal, vagy csavarhúzóval is le tudtam volna szedni.
-
-
Tamás9x
őstag
Vasárnap Kráter tónál motoros tali
Igazából Z-tech, de bárkit szívesen látunk
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
KTMHobby3 #85760 üzenetére
Helyes vagy nem az elnevezes, de igy nevezik, igy is aruljak.
Ha valamiben mar IC-t alkalmaznak, arra mar sokszor a gyarto is rasuti hogy digitalis.
Marpedig manapsag nem szorakoznak gyartasban tranzisztoros astabil multivibrator felepitessel, hanem kompletten beraknak 1 feluletszerelt IC-t amirol a csipogas visszajelzest is megoldjak.Vannak ilyen kifejezesek amitol tikkelest kapok en is, de igy terjedt el sajnos.
Nekem peldaul nagy vesszoparipam az autoiparban a valtozo szelepvezerlesu motorok fokolhato vezermu bordaskereke. Vezermutengely vegen van, olajnyomas hatasara el tud fordulni a vezermutengely poziciojahoz kepest, ezaltal a szelepnyitasi idok nem fixek a fotengelyhez kepest.
Na a koznyelvben ez "okoskerek" neven terjedt el, pedig ebben aztan egy gramm okossag sincs -
KTMHobby3
tag
válasz
nyogo83 #85759 üzenetére
Attól hogy elektronikus, még nem digitális. Az én motoromon már régóta ledes indexek vannak, elektronikus ütemadóval. Nincs benne relé, ezért nem relés. Én terveztem, én készítettem el. Azóta sokaknak csináltam már, eddig mindenki meg volt vele elégedve. Még csak annyit hogy erősebb a fénye, mint a hagyományos 21W-os izzóéknak. Bármilyen járműre felszerelhető és csupán 2 db. Li-Ion akkuról működik.
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #85748 üzenetére
nyogo83 megírta a választ. A döglött akksi nem tud referencia feszültséget adni, ezért bizonyos fesszabályzók túl nagy feszültséget adnak ki, ami tönkre teheti az indexrelét.
Mi az a digitális indexrelé? -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #85755 üzenetére
Halihó, hát a cub az a stílusa miatt túlárazott, address-t meg már nem kapni. A legtöbb helyen meg odaírják, hogy 'rendelésre', ami annyit tesz, hogy fél év múlva sem lesz belőle motor.
Tegnap láttam egy szép k-lightot a marketplace-n, arra rá fogok 'pingelni', mert 450-ért, 10.000 km-rel jó árban van.
Köszi a tippeket! -
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #85753 üzenetére
Attól tartok, nem 700ft lesz a benzinár....Mire leveszik a támogatást. Meg azt gondolom, ha itt felmegy 8-900 ft-ra az üzemanyag (Én ennyit gondolok őszre, ne legyen igazam ám, a háborútól függ), akkor megint felmegy a motorok ára, mármint nem a nagyoké, hanem ezeké az 50-125 ccm-es csettegőké, amik 2 liter benzinnel elmennek. Lesz az az üzemanyagár, amikor sokan leteszik az autót.
Szóval én azt mondom, vágj bele. Bukni nem igazán tudsz, amennyiért veszed, annyiért eladod később....
Honda CUB nem tetszik? Tartós, éhségsztrájkoló. [link]
Ez esetleg..? [link] -
válasz
Zoli bácsi #85750 üzenetére
A régi (2006 előtti), 4T karbis runnerokon sem volt már berúgókar. Ugyanazon évjáratú 125/180 2T-ken viszont volt.
-
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #85752 üzenetére
Igen, egy szép k-lightot "be könyvjelzőztem" a márketplészen, de az 770 ezer.
Kicsit ilyen döntésképtelen vagyok, nézzétek el nekem. :-D
Még a nagymotor-kismotor témát sem döntöttem el. (Volt egy szép gs500 is, 550 környékén)
No meg ott van a 700 ft-s benzinár...és a nyomorult bicajt sem tudom egyelőre eladni, pedig ahhoz kötöttem a vásárlást elsősorban.
Már magamat sem bírom hallgatni szinte ezzel a picsogással.
Nagy valószínűség szerint ez megint impulzus-vásárlás lesz.Egyszerre most kb. 4-5 kilónál többet amúgysem szívesen adnék ki rá, azért is jött volna szóba az új vétel.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #85751 üzenetére
Csak mondom, hogy erdemes a hasznalt cuccokat nezni FB-n/HaHu-n.
Tavaly pont igy fogtuk ki 500-ert a 2800km-t futott 1,5 eves Superlightot sogoromnak.
Tegnapelott lattam egy 2021 (kozepi) 2000km-t futott Superlightot talan 600k korul.Szoval erdemes racsekkolni, mert sokan megveszik A1 jogsi melle mert eleg lesz az, aztan azzal a lendulettel kezdik is a koraltlant, mert raereznek az izere es cserelik. Rokoni korben is volt nem egy ilyen, de pl a sogoromet is egy ilyen arctol vettuk meg, a Superlight melle mar megvette a Kawasaki Vulcan-t.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #85750 üzenetére
Nem tudom, hogy X ezer darab legyártásánál ez mekkora költséget jelent.
Talán sokak szemében a menőség/gagyiság mérőfoka, hogyha még van.
Ugyanez az injektor-karbi dolog is pár embernél. Általában a többséget célozzák meg 1-1 újításal.Voltam ma itt a nálunk lévő motorszalonban (keeway) és még van 1db superlight 125, amit dobozban tárolnak és a tavalyi - 800.000 körüli - áron tudnának eladni.
Gondolkozom... 3 évig kéne fizetni a havi 15 ezres hitelt, ha a felét kifizetem. Pont ennyibe fog nemsokára kerülni a műanyag ablak az egyik szobámban.
Jó lenne az a fene motor..
Használtban nem igazán látok 400.000 alatt olyat, ami igazán tetszene. -
Zoli bácsi
őstag
Aksiról jut eszembe, nem értem miért spórolják le a berúgókart mostanában....Nem igazán drágítja meg a gyártást (egy kar, meg egy fogaskerék pár..elvileg) , egy 50-125ccm-es robogót, motort egy 50 kilós gyerek is lazán berúg.
Értem én hogy nem jó a katalizátornak esetleg, de ha gyenge az aksi, sokszor adna szikrát, injektor is menne, az önindítóhoz kevés az áram...... Nem hiszem hogy a katalizátort bántaná, ha az injektor elindul, benyomja a benzint, szikra is lesz.....
Robogót még betolni sem lehet.
A kocka Ladámon (2105, 1989) még a kurbli helye is megvolt. Persze embert nem láttam aki ilyet használt volna, de a lehetőség megvolt.
MZ esetén volt egy olyan kulcs állás, ahol akku nélkül is be lehetett tolni. Kismotor meg mindegyik akku nélkül is ment. Régen gondoltak ilyenre, hogy gyengül az aksi....
Szerintem lenne létjogosultsága annak a berúgókarnak. Persze egyszerűbb, ha gyengélkedik az aksi, vegyünk újat.......
De mióta az Ignisen rajt felejtettem a világítást, és nem maradt annyi szufla hogy tekerjen, azóta tudom, hogy az autósok segítenének, csak senkinél nincs bikakábel (tolásra sem indult, csökönyös jószág)......Jelentem nálam azóta van, és bárkinek segítenék. Meg a lánygyerek Micrájába is vettem, meg is mutattam neki hogy kell használni. -
Gyurike
tag
Sziasztok!
Debrecenben foglalkozik valaki Aprilia SR50 DiTech légkompresszor felújítással? -
nyogo83
Topikgazda
válasz
malagutif122 #85745 üzenetére
Feszultsegszabalyozo nem dijazza hosszu tavon.
-
malagutif122
tag
válasz
Manitou #85743 üzenetére
Volt aprilia rally-m azon is 120ig volt skálázva az óra.
Ha a hengert le veszed akkor lehet látni hogy 50es vagy 70es.
Piaggio-ba van olyan amelyiknek a blokk belsejébe Van a víz pumpa, szét kell érte szedni blokkot.
A fekvő minarelli blokkos aprilia, malaguti, yamaha
Ezeknek a gyújtáson van a víz pumpa azokat könnyebb szerelni, megbízható a piaggio is ha jó az állapota. -
malagutif122
tag
Zárlatos akksit csak irányjelzőt használni ha bele teszem robogóba elektronikát valamit nem tud tönkre tenni hosszú távon?
-
malagutif122
tag
válasz
sityupityu #85741 üzenetére
3 éves az akksi képet teszek be milyen 3.5ah volt.
Egy új Landport 5ah tettem bele zselést most hibátlan jól működik.
[kép] -
Manitou
veterán
Piaggio NRG MC2-es robogóval mi a tapasztalat? 50-es elvileg ( de lehet 70-es , mert az óra 120-ig van skálázva)
Fogyasztás, gyorsulás, végsebesség, típushibái, ilyenek érdekelnének. -
Rivaul
addikt
válasz
FeniX- #85734 üzenetére
Szerintem meg igen is vehető. 10 col és 10 col között is van különbség. A Jog tízeséhez képest az Amicoé mint ha a duplája lenne. Nem azt mondom hogy élmény vele szar úton menni. De ez a fajta tízes annyira nem használhatatlan. Nem emiatt vetnék el egy nekem amúgy tetsző vételt.
-
válasz
malagutif122 #85740 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen szerelő az aki azt mondja egy hagyományos savas akkura, hogy merítsd le és akkor jobb lesz...
Szerintem biztos, hogy kuka az akkud. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #85734 üzenetére
Nem. Kis kerekűből maximum a Piaggio Typhoon (Puch, Gilera néven is van ugyanez), ott a széles, ballonos gumik jól ellensúlyozzák a kis átmérőt. Ezenkívül az 50-es, tehát elvileg 50km/h utazósebességgel használják. Ez a kis gyösz meg könnyen menne 90-el (Bár ekkora plexi visszafogná, gondolom..). Én félnék vele nagyobb sebességgel egy úthibára, kátyúba belehajtani.....
Nem a kis kerékkel van gond véleményem szerint..Hanem az útjainkkal. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
malagutif122 #85736 üzenetére
Ne meritsd le...
Ha haldoklik az akksid, akkor pont emiatt fog egy pofont kapni es meg szarabb lesz mint volt.
Rakd fel toltore, hagyjad, hogy normalisan feltoltse. Ha nem tartja meg a feszultseget es nincs semmi ami szivna az akksit allo helyzetben+normalisan van toltesed, akkor egyszeruen ennyit tudott az akksi. -
malagutif122
tag
4ah 12v akksi 10.6v-ot mért rajta a villamossági szerelő azt mondta meritsem le egy 20w-os izzóval, és töltsem fel.
A féklámpa foglalatot ha rá kötöm az izzó nem olvassza szét a foglalatot mert műanyag?
[kép] -
FeniX-
senior tag
Halihó, csak körbekérdezem a "szokásos" köreimet. Ti ilyen kiskerekű robogót vennétek "közlekedő-edénynek" ?
Link -
Gabis
őstag
Sziasztok! Használ valaki olyan "riasztót "ami pl. applikáción keresztül jelez ha megmozdítják stb. a robogót? Majdnem egy hét leforgása alatt kétszer mentem le úgy a motorhoz (Scarabeo), hogy láthatóan alánéztek mi lapul a ponyva alatt. Eddig a Flexcom termékeit mazsoláztam, de bármit szívesen meghallgatok.
-
Tamás9x
őstag
NEm tudjátok véletlenül, hogy külső varrással ellátott best buy kesztyű van e most a piacon? vettem egy Mugen Race MNR-3708-t szép jó vékony érezni benne mindent, de ezek a belül elvarrt dolgok iszonyatosak.
Valami iylesmit:
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
malagutif122 #85730 üzenetére
Ha nincs kulon testelesi pontja(csatlakozoja) akkor igen.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszi!
Én amúgy saccra 1:200 keveréket használok a téli leállás előtt.
Az autó tankjába is szoktam tenni, van hogy novembertől márciusig nem megy ki fél tank.
Soha semmi bajom nem volt, kivéve ez a robogós furcsaság, hogy idén tavasszal indításnál nem aludt el a check engine. Az üzemanyag leszívása után (kb 1l maradhatott a tankba) teletankoltam, először E10 benzinnel. Direkt az alkoholtartalom miatt, ha víz csapódott ki a rendszerbe, megköti. Azonnal elaludt a check engine a szivattyú kattanása után.
Amúgy a cikk után kezdem azt gondolni, hogy nem csináltam hülyeséget a 2T olajjal, máshol lehetett a gond. Lehet mégis víz került a rendszerbe, fűtetlen garázsba állt, fullra tankolva (épp ezt megelőzendő)...... -
vacs
veterán
válasz
Zoli bácsi #85721 üzenetére
Van egy 2 éves Totalcar cikk:
"Ha elteszed, tönkremegy! Tönkremegy?
Autókonzerválási tippek hosszabb eltevéshez"" A szintetikus 2T-olaj tartalmaz minőségi benzin-stabilizátort és korrózió-inhibitort (kémiai folyamatkésleltetőt) is, 1:100 keverékarányban pedig a vizsgaállomások műszerei sem mutatják ki.
2T-olaj éppúgy nem engedi szétesni a benzint, éppúgy nem rozsdásodnak el tőle a vas és acél alkatrészek. Ráadásul még meg is keni a normálisan csak a benzinnel síkosított alkatrészeket.
Minden ősz végén beleteszem 1:100 arányban a Repsol vagy Castrol 2T-met a járműveim tankjába, s a motorjukat beindítva, alaposan körbejáratom az így kezelt benzint a rendszerekben (máskülönben csak a tartályt védené, a többi részt nem). Azóta megszűntek a tavaszi nehézkes első indítások, a pöttyök a tankok alján, a rozsdahomoktól barnálló benzinszűrő-betétek. Kvázi megoldottnak tekintem az E10-et. "
-
nyogo83
Topikgazda
Szepen el lehet helyezni az egeszet egy probanyakon, az arduinot fel kell programozni(esetleg modositani a programot rajta, ha valami egyedi kell/pl futofeny sebessege,stb/).
Az egesz mehet egy pici zart muszerdobozba, a kabelek vegen saruval ami a gyarira siman bekotheto, hogy konnyen visszaalakithato legyen. -
NYPD
aktív tag
Kis világítás téma, csak mert már rég volt.
Ebben lát valaki rajtam kívül fantáziát? Topcase-re raknám fel, ha valahol meg lehet csináltatni az alkatrészek összevezetékezését, mert ahhoz én nem értek. Ha a motyó össze van kötve, és berakva valami kis műanyag dobozba, amiből a kábel egyik vége megy a ledszalaghoz, a másikat meg csak be kell kötni valahová a motoron, akkor felrakom, de az egész összerakásához nem érzem magamban a csít.
-
perge666
veterán
válasz
Zoli bácsi #85721 üzenetére
Vagy csak szimplán nem is az volt a probléma…..
2 éve vettünk egy V Golfot és 2 nap után elkezdte azt csinálni hogy lezárás után random beriasztgatott.
3 napig mindent csináltam a kocsival amit lehetett,végül elvittem egy elektromos szerelőhöz,de ott megszűnt a hiba vagyis meg se tudtam mutatni hogy mivel szivat napok óta.1-1,5 óráig próbáltuk kiugrasztani a nyulat a bokorbol de semmi,azóta sincs vele semmi probléma.
Ha valamit épp csináltam volna vele és akkor javul meg akkor simán ráfogom arra. Szerintem esélyes hogy te pont így jártál!
Előző kocsimba volt többször is hogy keverék benzinnel jártam mert “ hozzá jutottam óóócccsssón “ és azóta sincs semmi baja,ezt onnan tudom mert sógorom jár vele problémamentesen több mint 1 éve. ( Seat Cordoba )
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #85720 üzenetére
Még szerencse..Amúgy szerintem sok jelentősége nincs, mert a robogósok 2/3-a úgyis 100-ast tankol.
De ha igazolni kellene E10-nél a jogosultságot, jogsival, személyigazolvánnyal igazolhatnád hogy magyar állampolgár vagy.
A tegnapi, benzin megromlás témához: Nekem azt mondták a benzinkutasok, hogy télre felesleges mindenféle csoda adalék. Nagyon kevés, jó minőségű 2T olajat kell a benzinhez (100-as) tenni, az stabilizálja, nem lesz vele gond a fél-egy év állás sem.
Ezt így csináltam évek óta, fűnyírót is úgy teszem el, hogy utólsó nyírás végén egy kupak 2T olaj a tartályba, jól megjáratom, és elteszem. Benzint is hagyok a tartályba, de néha teleöntöm. Lényeg, minden tavasszal első rántásra indul.
Igazából mégsem merek senkit erre biztatni injektoros gép esetén, mert ugye én leállítottam a robogómat ősszel, így, 2 kupak szintetikus 2T olaj a 6L-es tankba...Aztán tavasszal nem aludt el a Check Engine lámpa. Leszívtam slaggal az üzemanyagot, kútnál teletank..Azonnal elaludt a check engine....Hogy köze volt a 2T olajhoz, vagy az üzemanyaggal volt egyéb gond, esetleg vizesedett télen..Sose derül ki, de ezután nem teszek 2T olajat bele.....Ezt a minimálisat sem.
Viszont régebbi, karburátoros gép esetén nyugodt szívvel eljátszanám, a fűnyírót minden ősszel így teszem el. szerintem még a gumi dolgoknak, membránnak jót is tesz.
Amit leszívtam a robogóból 5l benzint, nem merem beleönteni az autóba sem.......
Pedig valahova el kellene használni....(100-as OMV benzin, 2kupaknyi 2T olajjal..Elvileg, de valami mégis van vele..)
-
macilaci78
nagyúr
Most voltam egy belvárosi MOL kúton. Azt mondták, hogy megkérdezték és a válasz szerint a robogókat hatósági áron tankolhatjuk.
-
nyogo83
Topikgazda
A nagy fejetlenseg kozepette nem csodalkoznek, ha ugy lett volna.
Pl en is lattam ezt a kiirast OMV kuton, gondoltam majd szolnak ha nem okes.
En ugy tudom, hogy ez a "kannaba" tilos tankolas csak arra vonatkozik, ha a normal uzemanyag kannatol eltero (tehat 3-5-10l-es kicsi uzemanyag kanna) kannaba akarsz tankolni. Tehat amikor mindenfele kannaval (eredetileg etolajos, vegyszeres, adblues, stb-stb) megrohamoztak az elejen a kutakat, azt akartak ezzel kizarni. -
-
NYPD
aktív tag
válasz
macilaci78 #85713 üzenetére
Ezekbe ált. kannában viszik, az OMW pl kannába itt Bp-en úgy tudom, hogy csak piaci áron ad benzint.
Más: Kymco Aglity 50 4t 2005-2007. kormány belső átmérőjét nem tudja valaki véletlenül? Sehol nem találok róla infót, service manualban sincs erre vonatkozó adat, és szeretnék venni rá rendes kormányvégsúlyokat.Megtaláltam végül, 22mm az átmérő (külső). -
FeniX-
senior tag
Még a végén emiatt fog megoldódni az évtizedek óta húzódó 'kismotor rendszámozás' dolog. :-)
-
NYPD
aktív tag
Szerk: A rendelet ugye csak gépjárművet említ, illetve azt írja, hogy ha a gépjármű honossága okirattal hitelt érdemlően nem igazolható, akkor csak nem hatósági áron értékesíthető az üzemanyag. Már most látom, hogy ebből nagy cirkuszok lesznek a kutakon, mert ha esetleg valamelyik kutas beleáll, hogy márpedig nem tudod igazolni mert nincs forgalmid, a biztosítást meg nem fogadja el, viszont azt meg nem tudja, hogy mi minősül gépjárműnek, máris mehet a cigánykodás az 50-esek esetében.
Ha csak a rendelet szövegét nézem, akkor az smkp-ra nem alkalmazható, csak szerintem ezt sok helyen nem fogják tudni.
-
NYPD
aktív tag
Leszoktam már én is a 100-asról. Kb hetente tankolok, a motor mindennap megy, ilyen ár mellett nem veszem meg. Ma reggel a MOL a 95-öst 718 Ft/l áron akarta adni. Kérte a csaj a forgalmit, mondom nincs. Szét tették ők is a kezüket, hogy na ilyenkor mi van. Odaadta végül 480-ért. De ez megint egy összebaszott rendelet, 0 végiggondolással.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #85705 üzenetére
Kb ilyen napi hasznalosnal aminel viszonylag surun tankol az ember, akkor ha nem fer bele, nem fontos folyamatosan csak 100-ast rakni bele. Hamarabb elfogy a tankbol mint hogy gondot okozzon.
Viszont ha aranylag keveset megy az ember, sokat all a motor, illetve hosszab idore lerakod, akkor erdemes a 100-as. -
macilaci78
nagyúr
válasz
FeniX- #85705 üzenetére
Miután újra elővettem a robogót, első ősszel, mikor elraktam, majdnem teljesen kijártam belőle (lusta voltam lebontani a burkolatot és leengedni). Tavasszal porszárazra kipárolgott belőle a 95-ös.
Második télre már teli tank 100-assal használtam, ahogy az egész szezonban.
Harmadik télre meg kb júniustól állt a motor (baleset, derékfájás) fél tank 100-assal és áprilisban lett elindítva azzal az üzemanyaggal és ki is jártam belőle.
Mindhárom alkalommal teremgarázsban állt, ahol télen is megvan a 10°C és napfény nem érte. Mozdítva is csak azért volt néha a robogó, mert kellett a hely pár órára.Adalékokban nem bízok. Nem tudni, melyik kút mit kever az adott üzemanyaghoz, illetve hogy mi van a bolti adalékban. Ezen felül az adalék mit old ki az üzemanyagrendszerből, ami gondot okozhat. Persze egy 2T robogó nem egy ördöglakat, inkább a nagy nyomású üzemanyagrendszereket kell félteni, ami a modern autókra jellemző, vagy a 15-20 éves autókra, amik néhányszázezer km-t már elmentek és a fene sem tudja, mi ülepedett le a tankjukban.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
KTMHobby3 #85700 üzenetére
Nem az oktanszam miatt jobb(sok kuton a "95"-os benzin is 98-as oktanszamu valojaban)
Kevesebb bioetanol/etbe tartalom a 100-as benzinben, ami a bajok fo okozoja.Nagyon jo cikkek vannak a temaban, miert rossz es mire karos az ETBE, erdemes utananezni, elolvasni.
Sajnos nem mendemondtak meg cikkek alapjan alkot az ember velemenyt vagy valaszt uzemanyag tipust, hanem a sokszor zsebbenyulos tapasztalatok alapjan. -
Tamás9x
őstag
Amikor megvettem a másik blokkot kipróbáltam 95-el és 100-al is, persze karburálva mindkét esetben a 100-as jobban viselkedett, a 95-ös valahogy nem veszi a lapot lomha és végre is kevesebbet megy. 190cc 4t
-
válasz
KTMHobby3 #85697 üzenetére
Úgy érzem, hogy ezt múltkor már marhára kitárgyaltuk.
Nyilvánvaló, hogy egy 95-ösre beállított gyújtásnál semmit sem fogsz érezni belőle. Ártani nem ártasz neki, de nem is érzed. Nem ez miatt tankolom hanem azért, mert míg a 100-as semmiféle etanolt nem tartalmaz csak különféle adalékokat, addig a 95-nél már nem így van. Ezért tankolok 100-ast.
Nem városi legenda, hogy megromlik. Pluszban kikezdi az etanol miatt a különböző alkatrészeket. Öreg járművek meg hatványozottan ki vannak ennek a veszélynek téve.A te esetedet meg külön beszéltük, hogy azért nem volt semmi baja sem a 8 hónapos benzinnek mert kannában volt. Ha 8 hónapot a karburátorodban állt volna, akkor nyugodt lehetsz, hogy nem lett volna egyszerű az első indításod.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest