Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
xTREem
tag
válasz Madball #86273 üzenetére
A kuplungtengely cseréjénél a csapágyat is kicseréltem. Szorulás sem akkor, se azóta nincs, a kerék hidegen és melegen is könnyen forog.
Feltettem egy videót youtube-ra, kíváncsi leszek, mit szóltok hozzá!
KATTINTS IDE!A videó készítésekor 3db 6,5-ös és 3db 4,8-as görgő volt benne szimmetrikusan elhelyezve. Ez megfelel 6db 5,6-ös görgőnek.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
WoodrufF
tag
válasz Madball #86401 üzenetére
Segédmotoros kerékpárnak nevezzük azokat a járműveket, amelyek legnagyobb sebessége nem haladja meg a 45 km/órát, motorjuk hengerűrtartalma legfeljebb 50 köbcentiméter, teljesítményük pedig 300 W és 4 kW közé esik. Ide sorolható ennek megfelelően többek között a robogó és a quad is.
Lehet, hogy valamit tényleg félre értek.
Szerintem nem azért SMKP mert 50es, hanem mert nem tud 45KM/h -nál többel menni.
Ha többel tudna menni az már nem smkp, így a rá kötött biztosítás is érvénytelen, szerintem. -
mumtaz
senior tag
válasz Madball #86402 üzenetére
Rosszul tudod. Ha 45-nél többel mész egy segédmotorral, az a meghatározás szerint nem segédmotor többé, tehát nem csak a gyorshajtásért büntethetnek meg.
Régebbi megfogalmazás még jobb volt. Az valahogy így szólt: "Segédmotoros kerékpárnak minősül az a két, vagy háromkerekű, belső égésű robbanómotorral hajtott jármű, mely sík terepen önerejéből 45 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes"
Ha jól rémlik. Lehet, hogy nem szó szerint idéztem.
Ezt módosították tízenX éve és akkor lett az, hogy bele vették az elektromos motort és úgy módosították, hogy "tervezési sebessége 45km/óra".
Azt ne felejtsük el, hogy a "tervezési sebesség"-re a gyártó homologizálta a cuccot, tehát csak addig fér bele a kategóriába, ameddig ezeket az előírásokat teljesíti. Ezért is kerülnek bele mindenféle fojtások. ( Bár ez mégsem mindig sikerült nekik, mert van, amelyik minden fojtással is képes 50 felett haladni folyamatosan.) A fojtások eltávolítása után, mivel már 45km/óránál nagyobb sebességre képes, ezért már nem fér bele a segédmotor kategóriájába. Tehát, ha 45km/óránál gyorsabban (50-nél azért még nem szólnak) hajtasz segédmotorral, akkor az már nem csak gyorshajtás.Egyébként AM kategóriában a megengedett legnagyobb sebesség 40km/óra, nem 45km/óra.
Amúgy 50ccm-es motort is le lehet vizsgáztatni rendszámosra, ha egyébként teljesíti az ehhez szükséges követelményeket. Például, hogy teljesíti az autópályán előírt minimum 60km/óra végsebességet. Hengerűrtartalomra alsó megkötés nincs, tehát egy 50-es is beleférhet az A1 kategóriába.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Topikgazda
-
Rivaul
addikt
válasz Madball #88589 üzenetére
Van egy picike benzines autóm. Kevesebbet eszik mint a robogóm. Mellé van egy batár SUV-om. Valahogy soha nem vonzott a nagy motor ezek mellé. Jobban szeretek azokkal közlekedni. De a robogó érdekes. A 2T egyszerűsége, gyerekjáték szerű használata, mobilitása igazi szerelem. Ha felmész a járdára egy bolt elé hogy letedd az ajtóban, a kutyát nem zavar. Ezt egy nagyobbal már nem nézik jó szemmel, hiába 2 kerék.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
mumtaz
senior tag
válasz Madball #89106 üzenetére
Én csak a hajtás oldaláról írtam le.
Amit írsz, azt általánosságban már a Babetta használati utasításába is beleírták. Ezért kell gurulás közben néha gázfröccsöt adni.Ugyanakkor a külön olajozásúaknál akkor is kap olajat, ha nem húzod a gázt. Bár ezt is ketté lehet választani, mert a mechanikus olajpumpásakat a gázmarkolat állása is befolyásolja az olajmennyiséget.
Harmadiknak meg ott van az én csodám, ahol az olajpumpa elektronikus vezérlésű és a motor ecu vezérli. Erősen fordulatszám függő, mennyi olajat adagol.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz Madball #89432 üzenetére
Én sem láttam még ilyen trike-ot. De nagyon gyárinak néz ki pedig. Rendes osztómű van rajta, dupla tárcsafék, központi lengéscsillapító. Pont emiatt bólintottam rá végül, ezzel nem esnek talán el.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Madball #89545 üzenetére
Gondolj bele... Egy 4T lassabban melegszik fel, mert legalább az olajnak fel kell melegedni, ha nem is vízhűtéses. Alkalmantként 1-2 km kb semmi, sosem megy üzemmelegen, de azt legalább sokszor. A 2T erre igénytelenebb, a kenés az elsőtől az utolsó ciklusig ugyanaz, hamarabb is melegszik be.
Ilyen kevés futásra nem baj, ha nem gyári 2T-t vesz, elég, ha nincs széthajtva és szakértelemmel nyúltak hozzá.
Biztos más egy 50-es, de ekkora futásteljesítmény a kérdezőnél 20 évnyi táv..
- Nem az a kérdés, hogy mennyi idő alatt tesz bele X km-t, hanem hogy mennyire üzembiztos a gép ennyi ideig használva? Egy 4T ilyen felhasználás mellett nagyobb eséllyel kotlik meg, mint egy 2T.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
szimi57
őstag
-
b_g_v2
csendes tag
válasz Madball #89880 üzenetére
hahó!
nagyon köszi a tippeket, Szimi is jasolta már a dekni nélküli tesztet ott ki kell derüljön, hogy bemegy-e a szíj! csak még nem tudtam sort keríteni rá
- a kipufugó új, fojtás nincs benne, már úgy jött meg
- kompressziót meg kéne mérnem, vagy valami spec szerszám nélküli mérési módszered?
- sajnos a főfúvóka méretét nem tudom, nincs ráírva semmi és mérőm (még) nincs hozzá, gyári karbi, elvileg gyári fúvókával (Malaguti F12) -
setup
tag
válasz Madball #89912 üzenetére
...háhht nem az évjárat a legnagyobb bajom. Találtam egy olyat, ami a megdöbbentő gépek topicba is esélyes lehet. A műanyag tartályon valami "javítás", de nem tudom mire gondolt a művész. Itt egy kép másik szögből is. Az elektromos vezeték miatt felteszem ott lehet a szenzor, hogy van e benne olaj. Isteni. Kb. rettegek, amióta ezt megláttam, hogy vajon mihez nyúlt még hozzá az elkövető. Ez így? Most komolyan?
-
FeniX-
senior tag
válasz Madball #89976 üzenetére
Köszi!
@Setup: Igen, gondolom, hogy mindegyik picit más. Volt már sok robogó, motor, de az utóbbi időben valahogy rögzült, hogy talán egy ilyen elektromossal is meg lehetne oldani a munkába járást mondjuk heti 3x. De ez persze mindig csak egy "kanapéötlet".
A bicaj egyelőre elég jól "tartja" az elsőszámú közlekedési eszközöm pozícióját itt kerület/város-szerte.Itt a többiek tudják a kanossza járásaimat. én ugyanazt a nemlétező kategóriát akarnám, mint piciben Te. (Korlátlan A-m van, de az utóbbi időben annyit vacakoltam az autóval, hogy szerelőt nem nagyon akarok látni egy ideig és gondoltam, az elektromos mindig problémamentesebb ilyen szempontból, meg igazából a keeway-nek van egy 350.000 körül újonnan kapható ilyen elektromos robogója. Az mégsem 800.000 ft.)
-
dinnye2023
újonc
válasz Madball #90236 üzenetére
A visszafejtést már megcsináltam:
- zöld: megy a motorblokkba, LOCK és OFF állásban a test van rajta
- fekete: test
- fehér: +12v jön ki rajta a fogyasztók számára a gyújtáskapcsoló ON állásában
- piros: +12v be
De ebből nem derül ki, hogy a késes csatlakozós gyújtáskapcsoló 1-4 számozású kések melyikére - melyiket kössem.
Kapcsolási rajzot pedig sehol sem találtam a neten, 1997 50 2t Liberty. -
KraRe
aktív tag
válasz Madball #90555 üzenetére
Igen, a gyertya alá kell, le kell venned hozzá a gyertyáról az alátétet, a burkolaton nem feltétlenül szükséges módosítani mert hajlítható a szára, de én inkább nem feszegettem, hanem picit bővítettem a gyertyának kialakított lyukon.
140fok volt a plafon nekem amit mért, 110-120 körül van a normál használat mellett, alapjáraton kb 80. -
macilaci78
nagyúr
válasz Madball #90958 üzenetére
Miközben írtam a hsz-t, bennem is megfordult, hogy leveszem az elemet és áttörlöm.
Sajnos amúgy máshol is szerepel ez a típusú műanyag, elég nagy felületen: térd előtt és a talp alatt. Na meg az ülés alatt a tank fölött.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
tbmf
csendes tag
válasz Madball #91155 üzenetére
Megnéztem dekni nélkül, akadásmentesen jár a hátsó tárcsa a tengelyen. A tárcsák is simák(mind a 4).
Beindítva az látszik, hogy ahogy pörög fel igen lassan megy befele a szíj hátul, majd kb az utolsó 1/4-nél megáll, ha így pörgetem kb egy percig akkor aztán végül lemegy tejesen a szíj a hátsó tárcsák aljára.
Amit még megfigyeltem, hogy elöl úgy tűnik van egy kb 0,5mm-es ütése a tengelynek -
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- BMW topik
- Hyundai, Kia topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest