Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#57851) philoxenia válasza lezso6 (#57850) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Mindig belegondolok, hogy milyen lenne, ha én mennék elöl, igyekszem nem feltartani másokat, ha feltartanak, türelmes próbálok lenni. Gyakran járok viszont úgy, hogy az engem zebrán harmincas táblánál ötvennél hetvennel megelőző Fittipaldi a következő utcánál lefordul jobbra. Az sem mindegy, hol vagyok és mennyire ismerem a környéket. Ezért mindig átgondolom, hogy aki engem feltart, az milyen okból teheti. Már csak legyintek, mikor a hetvennel menőt az országúton megelőzve, lakott területen visszaelőz, mert ő ott is hetvennel szokott menni...
Azonban, mikor egyedül vagyok a delikvenssel és már több kilométer óta megy egyedül a belső sávban, óvatosan én is megelőzöm a külsőben.
A nullás déli része viszont nagyon durva tud lenni, pláne szakadó esőben és mikor nem mindig tudod hol jársz, mert ritkán mész arra. Itt azért a három sáv tömve, 130 körüli tempónál már tényleg nagyon nagy odafigyelést kíván mindenkitől, ezt pedig egy odatévedő kezdő vezető/vasárnapi autós nem biztos, hogy könnyen teszi. Ilyenkor a defenzív vezetés nagyon fontos.A napi rutinban ott vezetőtől is azért kíván nagyobb figyelmet, mert bármilyen veszélyes szituáció kialakulhat annyi idő alatt is, míg lepillant a rádióra akár.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#57852) Reggie0 válasza lezso6 (#57848) üzenetére


Reggie0
félisten

Fontos, hogy a masik sav csak az azonos iranyra vonatkozik. Ha a szembejovo savban all az auto a zebranal, akkor nem.

(#57853) Elemental válasza philoxenia (#57830) üzenetére


Elemental
addikt

Már megint a köcsög rolleresek! :(

;] ;]

(#57854) Lauda válasza Elemental (#57853) üzenetére


Lauda
félisten

Mondjuk a cím is ferdítő, mert gyalogosról volt szó. A kerékpárt toló ember sem kerékpáros, hanem gyalogos.

(#57855) Reggie0 válasza Lauda (#57854) üzenetére


Reggie0
félisten

Es a kulso savban levo auto sem allt.

(#57856) dh66e


dh66e
veterán

(#57857) mephi666 válasza dh66e (#57856) üzenetére


mephi666
nagyúr

én ennél szebbeket produkáltam, csak felvétel nem készült róla :) szó szerint ugrottam már 2szer autó elől zebrán... előre... az meg mögöttem csúszott át a zebrán, egyik esetben blokkolt kerekekkel... másik esetben a zebra 3/4-énél jártam, amikor észleltem szemem sarkából, hogy aki jobbról jön, az rohadtul nem lassít (balról állt már a forgalom, ez meg jobbra vagy 50-100 méterre járt, amikor elindultam és bőven féktávon kívül volt...) ...ott helyből ugrottam vagy 1-1.5 métert (utána kezdett kicsit lassítani, majd gyorsított és ment tovább... valószínű csak azt ellenőrizte, hogy állok-e még a lábamon)

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#57858) cappa72 válasza lezso6 (#57850) üzenetére


cappa72
nagyúr

Azon már gondolodtam, hogy abban az esetben mi van, ha: [link]
Ez elég sokszor fordul elő - így a külsőben lévő kamionokat többen előzzük egyszerre.
Ha nagyon szigorú lennék, azt mondanám, hogy szabálytalan vagyok, mert a gyosabb jármű elől le kéne húzódnom. Ugyanakkor én is villoghatnék, dudálhatnék, de nem teszem, mert minek. Vagyis azok is szabálytalanok előttem, az viszont nem érv, hogy én azért szabálytalankodok, mert mások is azt teszik.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#57859) lezso6 válasza cappa72 (#57858) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nem értem ebben mi a szabálytalan. Nyilván ha van hely biztonságosan kisorolni, s elengedni a villogóst, akkor ki kell menni, de azt is csak akkor csinálom, ha látom esélyét annak, hogy újra fogok tudni előzni. Mert ha nagy a forgalom, akkor nem húzódok ki, mert örökre ott ragadok két kamion között.

Sávváltásnál én lassítani már csak azután szoktam, miután visszasoroltam kívülre. Persze ha kevés a hely ott, akkor nyilván még a belső sávban lassítok vissza, de csak annyira, hogy biztonságosan visszasoroljak. A lényeg, hogy az előzéssel minél gyorsabban végezzek, minél kevesebb ideig tartsak fel másokat.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#57860) Chris Kiki válasza lezso6 (#57859) üzenetére


Chris Kiki
senior tag

Nyilván ha van hely biztonságosan kisorolni, s elengedni a villogóst, akkor ki kell menni,
Így van. Érdemes ezt a videót megnézni mindenkinek, ebben Pető Úr szépen elmondja hogyan kellene szabályosan és egymást segítve közlekedni autópályán.

cappa72
Megyek 140-nel (óra szerint) belső sávban, előzők, előttem a sor (még mindig belső sávban), lassítok motorfékkel, hogy mire utolérem az előttem haladókat, addigra lelassuljak 130-ra

Szerintem erről le kéne szoknod. Fejezd be az előzést amilyen gyorsan csak lehetséges, és ha megvan a megfelelő vezetési képességed (térlátás, reflexek, gyakorlat), akkor előbb állj vissza a két autó közé, és csak utána (esetleg pici fékezéssel) vedd fel a külső sáv tempóját.

Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever

(#57861) tyielow válasza Chris Kiki (#57860) üzenetére


tyielow
aktív tag

Nagyon jó videó. Egy a probléma, mint mindig: azok nem nézik meg, akiknek kellene...

YouTube: toty1ka

(#57862) lezso6 válasza Chris Kiki (#57860) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Most gondoltam át, ez konkrétan már az balesetveszélyes, ha ilyen szituációban motorféket használ, hisz még a féklámpa se gyullad ki, de lassul az autó. Illetve ha a mögötte lévő elég paranoid állat, akkor provokációnak veheti.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#57863) nyikszi


nyikszi
őstag

Ez vajon milyen nemzetiségű lehet?

Álló sorba csapódott a kamionos

''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''

(#57864) lezso6 válasza nyikszi (#57863) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A legjobban utált nemzetiségű.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#57865) cappa72 válasza Chris Kiki (#57860) üzenetére


cappa72
nagyúr

Szerintem erről le kéne szoknod. Fejezd be az előzést amilyen gyorsan csak lehetséges,
Mindig befejezem az előzést, amint lehet.

Lehet, hogy nem jól értelmezted.
A belső sávban maradok, mert előttem a belső sávban 130-cal megy egy sor, ami a külső sávot épp előzi. Én mennék továbbra is 140-nel, de nem tudok, mert a külső sávban előzendők vannak, a belső sáv pedig bedugult.
Tehát a sor, ami 130-cal megy, az a belső sávban megy. A külsőben meg mondjuk a kamionok 90-nel.
Én a belsőben megyek 140-nel.
Tehát lassítok, hogy felvegyem a belső sáv tempóját, a 130-cat. Mindezt motorfékkel. Szerintem ez rendben van. Nem fogom megközelíteni őket 20 méterre, és nyomok egy erős féket. Féktávon kívülről érkezem meg 130-ra, min. 1 autó (inkább 2 távolságra).
Így már másképp hangzik?
Az elmélkedésem arról szólt, hogy ekkor , amikor a sort utolérem, és 130-cal megyek, akkor a mögöttem gyorsabban haladó pl.150) elől visszasoroljak-e a külsőbe.

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#57866) lezso6 válasza cappa72 (#57865) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Jahogyja. Ha előtted is tele van a belső sáv, akkor párhuzamos közlekedés valósul meg, s nincs jobbratartási kötelezettség.

Mondjuk ha csak néhány tötymörgő van előttem, s nem hajlandók a kis pondró 20 éves focusom elől kitérni, míg mögöttem valami agresszív dög SUV vagy sportkocsi van, akkor azt előre szoktam engedni oszlatni. Általában beválik. :D

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#57867) Chris Kiki válasza cappa72 (#57865) üzenetére


Chris Kiki
senior tag

Ja, ez így rendben van, ilyenkor én sem fékezéssel veszem fel az előttem haladók sebességét. A mögötted 150-nel közlekedőt sem kell elengedned.

Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever

(#57868) kw3v865 válasza cappa72 (#57865) üzenetére


kw3v865
senior tag

"Féktávon kívülről érkezem meg 130-ra, min. 1 autó (inkább 2 távolságra)."
Ez így nem jó, mert még a 2 autónyi távolság sem biztonságos követési távolság.

(#57869) Lauda válasza kw3v865 (#57868) üzenetére


Lauda
félisten

A biztonságos követési távolság jó út és látási viszonyok között a sebességnek körülbelül a fele méterben, tehát 130km/h-nál 65 méter.

[ Szerkesztve ]

(#57870) kw3v865 válasza Lauda (#57869) üzenetére


kw3v865
senior tag

Pontosan, ahogy mondod. 2 autónyi távolság nagyon kevés, veszélyes.

(#57871) nyikszi válasza Lauda (#57869) üzenetére


nyikszi
őstag

Ja, mint 50-nél, netán 70-nél 2 méterre a sejhajomban, mint tegnap Vecsés felől Budapestre egy furgon. Amint tudtam elengedtem, hadd menjen.

Egyébként a múltkor kérdeztem a sebességet Vecsés felé, tegnap megfigyeltem, tényleg 70-nel lehet menni, szóval nem kapok csekket :D

Lezso6: "akkor azt előre szoktam engedni oszlatni. Általában beválik. :D"

:DD :DD :DD

''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''

(#57872) cappa72 válasza kw3v865 (#57868) üzenetére


cappa72
nagyúr

Ez jogos, azonban még mindig én vagyok a legnagyobb követési távolságot tartó egy ilyen sorban. S mint ilyen, sokszor a mögöttem lévő villog (én meg leszarom), hogy mennyekmá'. Meg ez ingerli jobbról előzésre a mögöttem lévőt, mert "lőtted még van hely haver, oda beférek".
Vagy ti tartotok 65 méter távolságot akkor, amikor a belső sáv telített, és egy tempóban megy?

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#57873) Reggie0 válasza cappa72 (#57872) üzenetére


Reggie0
félisten

Csak akkor tartok ennyit, ha nem lehet elore latni a forgalmat. Ha latom az elottem levo 4 vagy tobb auto feklampajat, akkor nem tartok ennyit.

[ Szerkesztve ]

(#57874) Lauda válasza cappa72 (#57872) üzenetére


Lauda
félisten

Sebességtől és egyéb tényezőktől függ mekkora követési távolságot tartok. Ha a seggedben jönnek még nagyobb távolságot érdemes tartani, mert így van puffered is.

(#57875) lezso6 válasza Lauda (#57874) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ha seggembe jön, akkor rávillogok. Ködzáróval. ;]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#57876) mephi666 válasza lezso6 (#57875) üzenetére


mephi666
nagyúr

vagy szólni kell havernak, hogy a hátsó ülésről villogjon már oda :DDD

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#57877) Hi!King válasza Lauda (#57869) üzenetére


Hi!King
őstag

De amúgy az a durva, hogy Toyota adaptív tempomattal 30, 40 és 50 méter követési távolság állítható, és ha 50-re állítom, és így érek be egy kicsivel lassabban haladót a belső sávban, aki épp kezdi előzni a kamion sort, simán jobbról nekiállnak előzni. Ugyanezen beállítással tök normálisan lehet autópályázni Ausztriában, ráadásul ott a tötymörgő vagy hirtelen elém vágó is kevesebb, így sokkal ritkábban kell nekem fékeznem.

(#57878) Lauda


Lauda
félisten

[link] Gyereket elvenni tőle, örökbeadni normális szülőknek, vezetőt lecsukni, jogsit elvenni örökre.

[ Szerkesztve ]

(#57879) Reggie0 válasza Lauda (#57878) üzenetére


Reggie0
félisten

Mondjuk a video alapjan a bekuldo is reszben bunos lehet.

(#57880) Hi!King válasza Reggie0 (#57879) üzenetére


Hi!King
őstag

Miért? Eleve látszik, hogy indexelt, a mögötte lévő számíthatott rá, hogy mire készül. A lendületből ítélve mikor balra húzódott és lelassult gyökkettőre (en hirtelen fékezve!), hogy nagy ívben bekanyarodjon a kapubejárón, még messze lehetett a mögötte lévő, tehát le tudott volna lassítani, megállni, főleg ha nem relatív és abszolút is gyorshajt egy mellékutca kertes házas övezetében. Ha simán valamilyen okból megáll az út közepén, ugyanott vagyunk, de ettől függetlenül mikor a részeg odaért, még nem kezdte meg a jobbra kanyarodást, sőt még el is húzta a kormányt balra. Nem igazán látom, hogy bármi olyat tett volna, ami elősígíthette volna, hogy a mögötte lévő ne lásson más lehetőséget, mint hogy jobbról az út szélén lassítás nélkül megelőzze. A beküldő lélekjelenlétén múlott, hogy nem lett még nagyobb baj.

(#57881) Reggie0 válasza Hi!King (#57880) üzenetére


Reggie0
félisten

En nem latom, hogy indexelt volna, egyet villantott az indexxel, de akkor mar elozesben volt a masik. Es mar az indexeles elott folyamatosan az ut kozepe fele huzodott.

(#57882) konci79 válasza Reggie0 (#57881) üzenetére


konci79
őstag

Lehet hogy későn indexelt, de ezt azért ne hívjuk már előzésnek...
Amellett hogy egy ilyen vidéki kis utcán ugyan van felfestés, de nem fér el normálisan 2 autó egymás mellett ( végén látszik is hogy sz.r minőségű és szűk is).
Itt a lényeg azon van hogy nagy sebesség, részegen , öv nélkül, gyerekkel.
Jelentéktelen hogy indexelt-e ( egyébként mikor balra húzza a kormányt , kapásból leáll a jobbra indexelés).

(#57883) aprokaroka87 válasza Reggie0 (#57881) üzenetére


aprokaroka87
nagyúr

Előzésben... ilyenkor eleve az a kérdés hogy a részeg autó sofőrje egyáltalán képben volt-e annyira hogy mit tesz.
Vagy akkor épp az út jobb oldalán száguldott.
Mert úgy sikerült.

(#57884) Reggie0 válasza konci79 (#57882) üzenetére


Reggie0
félisten

Hat, igazabol valoban mondhatjuk, hogy csak a savjaban haladt, elvegre o volt a jobb szelen, es a masik auto szabalytalanul a bal szelen, de ha megnezed az elozes definiciojat a kresz vegen, akkor egyertelmu, hogy kimeriti.

"Jelentéktelen hogy indexelt-e": kicsit sem, ezt is fogjak vizsgalni.

A hangsuly itt azon van, hogy a masik auto is szabalytalan volt es buntetojogi szempontbol lehet, hogy felelos lesz. Biztositasi szempontbol pedig szinte biztos, hogy reszben felelos lesz.

#57883 aprokaroka87: Kerdes, hogy reszeg volt-e vagy ittas. Az, hogy elszinezodik a mero nem azt jelenti automatikusan, hogy a fel kocsmat megitta.

[ Szerkesztve ]

(#57885) konci79 válasza Reggie0 (#57884) üzenetére


konci79
őstag

A topic címe nem az hogy milyen szabály vonatkozik erre az esetre, hanem az hogy Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?

Ez az eset is erről szól szerintem... Miért kell részegen, gyorsan, gyerekkel, öv nélkül ??

(#57886) Reggie0 válasza konci79 (#57885) üzenetére


Reggie0
félisten

Amit en emlitettem az is errol szol. Miert kell szabalytalanul az ut tuloldalarol, iranyjelzes es kello korultekintes nelkul bekanyarodni?

Lehet ez a kisebb hiba, ki tudja, majd a birosag eldonti. De nehogymar ne lehessen eszrevenni es megemliteni minden hibat amit a videon latni...

[ Szerkesztve ]

(#57887) Hi!King válasza Reggie0 (#57881) üzenetére


Hi!King
őstag

Nekem úgy tűnik, akkor villantott egyet az indexszel, mikor még nem is látszik a képen a másik autó (és ahogy konci79 írja, egyáltalán nem biztos, hogy csak villantott volna, és nem folyamatosan indexel, ha nem kell balra húznia a kormányt). És mivel gyorsan érkezett, ezért mikor elkezdte a lassítást, még nagyon messze lehetett a részeg. Ráadásul a kanyarodást még nem kezdte meg, tehát ez pontosan ugyanaz, mint ha csak lelassult volna, az hogy volt egy hely, amit a részeg úgy tekintett, ott jobbról előzhet, csak azt akadályozta meg, hogy nem az autóba ütközött bele.

[ Szerkesztve ]

(#57888) Reggie0 válasza Hi!King (#57887) üzenetére


Reggie0
félisten

Pont akkor villan fel az index, amikor a fak kozott megjelenik egy resze a masik autonak. Vegigleptettem es nagyjabol 3-4 autohossz tavolsagban volt akkor, az kb. 15 meter.

Nagyjabol 3 autohosszt tett meg 1 masodperc alatt, ezt onnan neztem visszafele, hogy kiert a kepernyobol jobb oldalan, azaz a padkara hajtaskor nagyjabol 50-nel mehetett.

[ Szerkesztve ]

(#57889) Dluinet válasza Reggie0 (#57886) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Nem értem mit rugózol rajta, ha nincs ott az autó, akkor máshol repül el.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#57890) Reggie0 válasza Dluinet (#57889) üzenetére


Reggie0
félisten

Ezt mibol lehet tudni?

Es minek rugoztok azon, hogy leirtam a masik is hibazott?

[ Szerkesztve ]

(#57891) Dluinet válasza Reggie0 (#57890) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Minden autós megállt volna, ha lát az út közepén egy álló autót, ami mellet nem tud elmenni.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#57892) Reggie0 válasza Dluinet (#57891) üzenetére


Reggie0
félisten

Ez most melyik kerdesemre valasz? Mert szerintem egyikhez sem passzol. (Arrol nem is beszelve, hogy nem allnak az autok csak az elhaladas utan latjuk az egyiket megallni.)

[ Szerkesztve ]

(#57893) Hi!King válasza Reggie0 (#57888) üzenetére


Hi!King
őstag

Itt villan fel az index:

Ekkor nem látszik a másik autó, a következő pillanatok alapján kb. az oszlopnál lehet.

De egyébként már a videó kezdeténél lassan gurul az autó, amikor a részeg még több házzal távolabb járhatott a sebessége alapján, szóval nem valami hirtelen megállás volt, hanem lassan tette, a másik észrevehette volna (józanon), hogy nem fér el jobbra tőle (nem mintha amúgy szabályos lenne), nem kellett ehhez azt is feltétleznie, hogy jobbra fog bekanyarodni. Ahogy egyébként nem is fordult be jobbra. Ilyen alapon ha baloldalt ilyen módon szabálytalanul parkol egy autó, akkor ott is modhatnánk, hogy a szabálytalanul parkoló is hibás volt a balesetben?

(#57894) Hi!King válasza Reggie0 (#57890) üzenetére


Hi!King
őstag

A baleset szempontjából irreleváns, bármilyen akadály lehetett volna az úton. A baleset szempontjából akkor hibázott volna, ha bekanyarodik jobbra a szabálytalanul, jobbról előző elé, de nem tette, mert időben kapcsolt.

(#57895) mephi666


mephi666
nagyúr

én úgy tudom, hogy álló autót kikerülünk, mozgót pedig előzünk... a kanyarodni szándékozó végig mozgott, jobbról pedig nem előzünk... plusz össze sem ért a kettő, az indexelő még menteni is próbálja az idiótát, akinek nem adták ki az útviszonyok... :U nem a vezetés volt a vérében, hanem alkohol... az ilyen többet ne üljön autóba... ha azért lassít a kanyarodni szándékozó, mert pl kigurult a pöttyös labda, akkor a törvényszerűen érkező gyereket elbassza 80-al? :U

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#57896) philoxenia válasza Reggie0 (#57886) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Linkeld légy szíves azt a szabályt, amelyik ezt tiltja. Azután tiltsd le az összes kamion és busz közlekedését, ha tudod.... ;)

Erre vonatkozóan is:
A hangsuly itt azon van, hogy a masik auto is szabalytalan volt es buntetojogi szempontbol lehet, hogy felelos lesz. Biztositasi szempontbol pedig szinte biztos, hogy reszben felelos lesz.

Melyik szabály tiltja az út bal oldalának igénybevételét? :F

Biztosítás meg hogy is jön ide? :F

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#57897) Reggie0 válasza Hi!King (#57893) üzenetére


Reggie0
félisten

Igen, nagyjabol, ettol meg kb. 0.25-0.5 masodperc mig megjelenik a bokrok kozott.

Ezert is irtam, hogy jobbrol elozes, mert nem allt a masik auto. Kulonben kikerules lenne.
Annyi kulonbseg azert van, hogy folyamatosan huzodott a sav kozepe fele, emiatt kevesebb hely maradt arra, hogy elmenjen mellette. Ez lehet, hogy hatassal volt a baleset kimenetelere, amit majd a szakertoknek kell eldonteniuk.

(#57898) Reggie0 válasza philoxenia (#57896) üzenetére


Reggie0
félisten

31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni.

(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.

A biztositas ugy jon ide, hogy a polgari peres ugyekben es a buntetougyekben mashogyan merlegelik a feleloseget. Mivel veszelyes uzemrol van szo, ezert a polgari ugyben, ha bizonyithato, hogy ha a masik fel szabalyos kozlekedesevel a baleset elkerulheto lett volna, akkor a biztositonak fizetnie kell, hiaba nem az volt a baleset kivalto oka.

[ Szerkesztve ]

(#57899) philoxenia válasza Reggie0 (#57898) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Hol van itt útkereszteződés? :F

Már ne is haragudj, nem személyes, de a magyarázatod értelmetlen. Valaki mögött mész. Meg kell állnod, ha nem tudsz továbbhaladni. Ennyi. Innentől kezdve semmiről nincs beszélnivaló.
Gyakorlatilag azt veszem észre, hogy beszélsz összevissza, csak beleszakértesz mindenbe anélkül, hogy értenél hozzá. Egy jótanács : a gyakorlatban ne használd a saját tanácsaidat... ;)

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#57900) Reggie0 válasza philoxenia (#57899) üzenetére


Reggie0
félisten

El kene olvasni a (7)-es bekezdest is, de bemasolom ide neked, hogy ne legyen zavaro a sok sor :)

(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.