Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz csabyka666 #31309 üzenetére

    legyen 100W, ehhez kell sacc 8A
    Az a baj, hogy ez nem egészen így működik. Az a 250W a motor névleges teljesítménye. Egyáltalán nincs ilyen összefüggés, hogy akkor 12V-on majd 100W-ot tud csak, sőt, lesz olyan kedves, hogy magától megáll pl. 8A-nál... Úgy képzeld el, hogy ha 12V-on, terhelés nélkül tud adott fordulatszámot, azért önszabályozó annál, mert azon a fordulatszámon gerjeszt akkora ellenfeszültséget, hogy a "maradék" éppen annyi áramot hajtson át rajta, mint ami a veszteségek ellensúlyozására kell: legyen mondjuk 1A. Ha megterheled, már lassul is, minek következtében csökken a BEMF. Nő az áram. Új egyensúlyi állapot áll be, kisebb fordulatszám, nagyobb áramfelvétel mellett, és így tovább... Lásd az illusztráción:

    A végén eljutunk a "stall current"-ig, ami marha nagy is lehet! (Szerencsére ezt azért nem csak a motor korlátozza, hanem az akku feszültsége is össze szakad nagy terhelésre.:D Eleve a CCA is úgy van definiálva, hogy ennyit úgy tud nagy hidegben, -18°, hogy 7.2V alá nem esik a feszültség 30 mp-en belül. Sajnos az, hogy 8A-t fog csak kérni, vagy többször ennyit, csakis azon múlik, hogy mekkora nyomatékot akarsz kivenni: próbál leadni annyit, aztán vagy leég, vagy nem.:D) Mindenképp relét raknék elé, hogy egy nyomógombbal be- illetve ki tud kapcsolni igény szerint, az még valamiféle (kézi)vezérlésre is alkalmas lehet. (Nyilván nem fogod másodpercenként ezerszer nyomogatni, mint egy PWM szabályzó...)

    Szerk: fura, hogy egy bringás boltban nem tudnak segíteni lánc ügyben, mikor nagyjából az összes kerékpár lánc szétszerelhető, sőt, megfelelő szerszámmal méretre szabható. :R

Új hozzászólás Aktív témák