Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
flegga92
senior tag
Szia!
Ebből az összegből nagyon szép facelift 1.6 Sportot tudsz venni és a kötelező dolgokra is marad. Ha nem idegenkedsz az 5 ajtós formától, lehet neccesen egy VSA is belefér (2.0 benzin, 160 ló)
Pár napja leírtuk mikre kell odafigyelni: [link] [link]
Gyerekkel a 3 ajtós macera szerintem, de meg lehet oldani, hátul nagyon kényelmesen el lehet férni. Sport ülések baromi kényelmesek, mióta megvan nem ültem jobb ülésbe, szerintem jobb mint a Type-R ülés. (azért az ex F Astrámba gyári kókuszrostos Recaro ülést nem múlja felül)
Sportok véleményem szerint nincsenek feltétlen széthajtva, FB-csopiban is babusgatja mindenki. Ha 5W30-nál sűrűbb olajjal használták, ott kell hagyni!
Megbízható autó, nagy hibái nem szoktak lenni, inkább idegesítő apróságok. Engem 2x hagyott ott de szerencsére mindkétszer jó helyen. Egyik a céges parkolóban féltengely törés, már készültem rá, meg is volt az alkatrész hozzá csak nem lett kicserélve, a másik meg a főtengely jeladó, ez pedig a háztól 2 méterre adta meg magát.
Ha bármilyen kérdésed van szívesen segítek.
Qru
MODERÁTOR
Eneos azért nem annyira jó olaj mint a szolgenje sejteti, Lengyelországban gyártják egy nem túl jó alapoljaból. Én inkább Mobil/Motul vonalon mennék esetleg Castrol de hivatalosan ehhez a Jazz-hez a Shell Helix a gyári ajánlás (nagyon jó olaj, csak ajánlani tudom).
Gyertyából NGK vagy Denso. Én az előbbire esküszöm de mind a kettő gyári beszállító, nincs velük gond. Szűrőből jó a Filtron ha prémium kell akkor Mann.
Fékolaj, váltóolaj (csak gyári!!!), klímára érdemes ránézni ahogy írták előttem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Micsurin
nagyúr
Köszi a válaszokat
Váltóolaj tényleg nagy gebaszt okoz ha nem gyári? Amit boldi írt feljebb az enyhén...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Qru
MODERÁTOR
Igen, a szinkrongyűrűket kicsinálja ha nem gyárit teszel bele. Kb ez az egy dolog amire háklis a gép. Szóval Honda MTF3 kell bele.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Gratula! Majd kérünk 40 db HD képet... a motoros topikba.
Az első lámpából ítélve small blockos (vagyis 1,2-es), jól látom? És azt a szerelő srácot véletlenül nem Gondi Péternek hívják?
Én motulbuzi vagyok, úgyhogy részemről a 8100 Eco-nergy 0W30 a kedvenc olaj. Szűrőből meg Mann-t vagy gyárit (Purflux) válassz. Gyertyából jó az NGK BKR6E-11 vagy a Denso K20PR-U11, de a boyracerkedéshez előnyösebb az irídium gyertya, mint pl. az NGK BKR6EIX-11, nekem is ilyen van most bent. Valamivel pörgősebb lesz tőle a motor (nem erősebb!), és ugyan nem olcsó, de elég 100-120k km-enként cserélni, míg a simákat 40k-ként kell. És vigyázz, 8 db kell bele!
Amit érdemes megcsinálni:
- olaj- és szűrőcserék, a benzinszűrőt is!
- EGR-pucolás
- szelephézag ellenőrzése
- gyertyacsere (+ trafókat ellenőrizni, a hátsók szeretnek megdögleni)
- fékfolyadékcsere (kuplungét is)
- váltóolajcsere, ha 120k-nél nem történt meg, vagy ha nem MTF-3 került bele
- hűtőfolyadék szintén, ha elmaradt eddig
(- hosszbordás szíj még esetleg)
Nagyjából ennyi.
[ Szerkesztve ]
Dan-szan
senior tag
Azt írják itt ,hogy ez a váltóhoz is jó. Vagy nem ugyanarról váltó- kuplung van szó? Én nem vagyok otthon ebben ,szóval ha hülyeséget mondtam ezzel ennek tudjátok be.
Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
tboldi
nagyúr
Nem, a váltóolaj a váltó házában "kering" és keni a fogaskerekeket, meg a többi alkatrészt. Az általad linkelt folyadék a kuplungpedál és a kiemelőszerkezet közötti erőátvitelre szolgál, pont úgy, mint a fék esetében.
Qru
MODERÁTOR
A második képen ott a motorkódja (L12A1).
mod:
Dan-szan: Igen, az fék és kuplung folyadék. A váltóba MTF3 kell vagy ideiglenesen helyettesíthető 10W30 vagy 10W40-es motorolajjal (de nem ajánlott!!!).
Bővebben: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Telefonról nem látom jól.
Dan-szan
senior tag
Sejtettem,hogy ezek a szakszavak engem összezavarnak,de így legalább mindig tanulok .
Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
Micsurin
nagyúr
Dobtam PÜ-t, most kicsit megijesztettél a kérdéssel.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Hondacco
csendes újonc
Szia!
A Magyarországon forgalomba hozott ENEOS motorolajok Japánból hajón érkeznek Európába, majd a hollandiai kikötőkből lefejtve kerülnek kiszerelés szerinti csomagolásba. A flakonok kontinensenként eltérő formájúak, más-más az amerikai, az európai és a japán piacra szánt terméké.Ezt a Szakál-Met-Al oldalán olvastam.Remélem az igazat írják!Az én Hondámban is ENEOS van.
Qru
MODERÁTOR
sugarforce
őstag
csak ehhez sincs forrás.
tboldi
nagyúr
Qru
MODERÁTOR
Kíváncsi vagyok mennyivel bírja jobban mint a mostanid.
mod:
sugarforce: Mondom én, hogy sosem tudjuk meg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Remélem, sokkal.
Tegnap egész nap kint állt a vasútállomáson. Nemigen volt több 0 foknál napközben sem, de este, amikor leszálltam a vonatról, már -3 volt. Elég nyögvenyelősen indult be.
Qru
MODERÁTOR
Tnap reggel itt is -2,5 fokot mutatott a házak között a BC, aztán mikor kiértem már -3-at mutatott.
#nincsbennetarcsi
Tamagocsi123
tag
A Castrolt meg hamisitjak!
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
Qru
MODERÁTOR
Sajnos igen, de ha hivatalos forgalmazótól veszed akkor oké.
#nincsbennetarcsi
TaylorPro
addikt
Csakamotul!
Eddig csak jókat tudok mondani róla Sustina után.
Pixel 8 Hazel
Hondacco
csendes újonc
Ez miben nyilvánul meg?
(#57223) dgyuri0123 válasza Tamagocsi123 (#57219) üzenetére
dgyuri0123
nagyúr
Ha itt veszed, talán nem lesz pancsolt az olaj. Nem a legolcsóbb helyen kell megvenni, mert az mindig gyanús, véleményem szerint, főleg ha lényegesen olcsóbb, mint máshol.
"csak a zene van"
TaylorPro
addikt
Pixel 8 Hazel
Hondacco
csendes újonc
Köszi.Nekem semmi hasonlót nem produkál,remélem nem is fog.Én Sustina 5w30-at használok.
honda23
aktív tag
Csak a sustina japán..
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
Bjorngolf
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Egy 2009-s Honda Civic-ünk van. A mai nap felmerült egy picike probléma, mégpedig h nem tudjuk elindítani XD A probléma a következő. A kulcs szépen bemegy a helyére (kormány alatt) de elforgatni már nem engedi magát.
Ahogy utánaolvasgattam sanszos h az önindító adta meg magát? jol gondolom? volt már valakinek hasonló esett?
Köszi előre is
Czimby
addikt
Nem lehet csak a kormányzár kattant be?
Ha a kulcs fizikailag nem forog a zárban akkor vagy a kormányzár zárt be vagy tönkrement a zár.
Próbáld meg mozgatni a kormányt jobbra balra miközben a kulcsot próbálod elforgatni.
Ha az önindító lenne rossz a kulcs elfordulna a helyén.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
Bjorngolf
tag
köszi tényleg a kormányzár volt a ludas XD bocsi első autó és lővésem nem volt hogy ez h müködik
(#57230) Tamagocsi123 válasza dgyuri0123 (#57223) üzenetére
Tamagocsi123
tag
Én kizarolag egy nagy üzletben vasarolok!
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
Clark78
tag
Sziasztok!
Régóta és napi rendszerességgel olvasom a fórumot.
Mivel nagyon szupernek találom és mivel a civinfo sajnos eléggé behalt gondoltam itt az ideje átnyergelni ide
Egy 2009-es FL-es benzines UFO Civic gazdája vagyok immár 4 és fél éve, mondanom sem kell, nagy megelégedettséggel. Egyedül azt bántam meg, hogy anno nem egy 1,8-ast vettem. Időnként jól jönne az a kis plusz erő... Egyébként nagy fogás volt. Annyira friss volt még a hirdetés, hogy még a képeket sem volt ideje felrakni a kereskedőnek (beszámított autó volt). Egy gyors hívás után már autóba is vágtam magam és épphogy sikerült a neppert megelőznöm
A lényeg: természetesen az alap dolgokhoz (olaj, fék, klíma, stb) megvan a bejáratott szervizem, de úgy gondoltam, hogy 9 év és 80 ezer km után éppen itt az ideje, hogy ránézzen egy profi szaki is. Ezért szeretném elkérni Tóth Imi elérhetőségét privátban, ha megoldható. Sokat olvastam már róla itt-ott, de még nem voltam sose nála. Vagy ha esetleg Budaörs környékén is tudtok hasonlóan jó szakit nekem az még jobb, kényelmesebb lenne.
Nincs semmilyen konkrét problémám az autóval egyébként, csak egyszerűen szeretnék még jónéhány gondtalan évet magamnak.
Úgyhogy az lenne a kérdésem, hogy szerintetek ilyen kor és futásteljesítmény mellett mik azok a dolgokat amiket mindenképpen érdemes lenne csekkolni, beállítani, cserélni?
Szelephézag? Váltóolaj? Üzemanyagszűrő? A hűtőfolyadékot nemrég cseréltettem, természetesen gyárira.
Főként rövid, városi távokra használom, lakhely-ovi-munkahely háromszögben (4,5 év alatt raktam bele 40 ezret), ebből kifolyólag is lehetnek olyan dolgok amik esetleg előbbre vehetőek a normál a szervizperiódusokhoz képest.
A tanácsokat, válaszokat előre is köszönöm!
Üdv, Clark
ChiliChili
tag
Sziasztok,
Elég buta dolog történt veleme. Téli ablakmosó folyadékkal töltöttem fel a tartályt (Civic 21074D) és a folyadék kupakja beleesett a tartályba. Hiába töltöttem fel teljesen, nem jött fel a kupak a tetejére. Talán később...
Ilyen sem fordult elő velem még és egyelőre fogalmam sincs, hogyan szedem ki, elég kanyargós a tartály bemeneti nyílása és az egész instrumentum.
flegga92
senior tag
Hát az a kupak nem fog feljönni soha sajnos. Kérdés, hogy hol akadt el. Kép alapján, ha a fenti rész vékony (2-es cső) és ott megakadhatott, akkor azt kell levenni és átlökni rajta. Ha nem ott akadt fel akkor ki kell venni a tartályt és kirázni belőle. Ha nem kerül a kupak a szivattyú nyílása elé közvetlen, sok gondot nem okoz. De ahogy nézem a képen van egy kis ülepítő tartály a szivattyú alatt, ott meg nem zavar semmit.
tboldi
nagyúr
Ma beszereltem az új aksit, minden oké, viszont észrevettem valamit. A régi Yuasa YBX3054 (36 Ah, 330 A) és az új Rocket 42B19L (40 Ah, 340 A) borítása pontosan ugyanúgy néz ki. Ugyanolyan formájú a fogantyú, ugyanott van mindkettőn a varázsszem, egyformán lapított mindkettő jobb- és baloldala, minden él pontosan megegyezik, egyedül a rájuk ragasztott címke más. Lehet, hogy ugyanaz a cég gyártja őket, csak más felirattal?
De továbbmegyek. A Rocket pontosan ugyanazt a teljesítményt tudja, mint a Yuasa YBX5054, az én régimnek a flancosabb verziója. A kisebb Yuasa 19k Ft körül kapható, a nagyobb ~25k, míg a Rocket csak 15k. Ha a feltételezésem megállja a helyét, akkor gyakorlatilag 10k-rel olcsóbban meg lehet venni a jobbik Yuasát más matricával.
[ Szerkesztve ]
Clark78
tag
Én is ilyet (Rocket 42B19L) használok már bő 3 éve és hibátlan!
Qru
MODERÁTOR
Nincs róla infóm de könnyen lehet. Ma már a márkák jó nagy százaléka csak átmatricázott cucc és nem saját gyártás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Czimby
addikt
Bosch és Varta aksik is Johnson Controlos gyártásúak.
A cimkén kívül megegyeznek, k*kik is...
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
jogsi szerzésnél nem oktatják? nem emlékszem, azért kérdem
ChiliChili
tag
Valahol megakadhatott, sajnos szervíz lesz belőle, de éppen aktuális, legalább nem plusz kör.
Micsurin
nagyúr
Kicsit jobban átnyálaztuk az autót:
Pollenszűrő nem rossz de azért cseréljük majd. (... mire rájöttünk hol van, éljen a német Manual a képről nem esett le azonnal hol van az a hol... )
Légszűrő már cserés a héten megjön, a Densokkal együtt.
Hűtővíz gyönyörű tiszta. Olaj olyan méz barna, hogy jó ránézni. De szerdán cserés, szűrő is.
Fagyállóra rátöltöttünk. Jó vétel volt úgy néz ki. Kopp kopp kopp...!
Egy napja állt a -2-3-ban, megint pöccre röffent kicsit tekeregtünk vele. Rohanva készül már az a B, szép sor lesz... A1,A2,B, nyár végén meg A Korl.
Tegnapi EPS felvillanás meg egyszeri eset volt, akkor is kb 5 secre... mire észleltük elaludt kb, tegnap utána bő 150km ma is egy ~50 és nem villant fel újra. Esetleg a murvás talaj meghülyíthette valahogy amikor mocorgott finoman a kerék?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
kr:sz
tag
köszi az okosítást! Egyelőre jobban hajlok a 3 ajtós sportra, amennyiben lesz még kérdés mindenképp jövök és felteszem!
kr:sz
tag
Köszi neked is és @sugarforce, neked is!!
Nem lesz egyszerű türelmesen kivárni a megfelelő alkalmat és lecsapni egyre, pláne nem a nepperek előtt, deigyekszem!
@sugarforce: na szuper, hogy hasonló helyzetben vagyok, örülök, hogy minden jól sült el, használjátok egészséggel! Remélem rám is vár a megfelelő kis járgány, olyan gazdátok aki kellően megbecsülte.
lazac_
tag
Off autóval 2 héttel a jogsim megszerzése után nyaralni mentünk, besz*ptam a kormányzárat én is, volt egy negyed órás pánik... Aztán el akartam tekerni a kormányt, hogy jobban belássak a gyújtáskapcsolóhoz, akkor állt össze a kép, mert 8 évesen egyszer bekattintottam fater kocsiján. Szóval nem emlékszem, hogy tanították volna.
Ilyen alap dolgot azert illene megemliteni...
[ Szerkesztve ]
Micsurin
nagyúr
Mit veszünk alap dolognak... azt is illene megemlíteni, hogy lejtőn mindig úgy parkolunk, hogy sebesség kézi és kormány befelé, hogy ha elszabadul a legrövidebb utat tehesse meg...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Qru
MODERÁTOR
Én már semmin sem csodálkozom. Friss jogsis ismerős pánikolva hívott, hogy nem tudja kioldani a kézifékkart, hiába nyomja a gombot rajta. Mondom kicsit húzd felfelé közben... És láss csodát sikerült kioldania egyből.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Ééééés igen! A Rocketre rá van írva, hogy a Sebang Global gyártja, úgyhogy ezen a vonalon indultam el.
In the 1960's Global was the first Korean company to introduce up-to-date Japanese battery manufacturing technology to the local market within a five-years technology transfer agreement with Japan Storage Battery Co., Ltd. When the agreement expired in 1975, Global raised a capital and technology tied with Yuasa Corporation (then Yuasa Battery Co., Ltd.) of Japan, a world famous battery manufacturer.
Szóval akkor tényleg megkaptam a mencibb Yuasa aksit 10k Ft-tal kevesebbért.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
flegga92
senior tag
Mondjuk ez érdekes, 10 éve mikor vizsgáztam 1x kellett parkolni, de az oktató felhívta a figyelmemet, hogy kézi féket be kell húzni, különben hibapont. Asszony később vizsgázott, neki már vagy 5x kellett parkolnia, ott is mindig húzni kellett
Micsurin
nagyúr
Hülyének nézős kérdés 3..2...1..
Hogy, melyik irányba jön le a váltókar gömb a 2005-ös Jazzeken?
Nem akartam feszegetni, dde nekem és apámnak is picit kicsi kellemes lenne egy nagyobb.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik