- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
-
LOGOUT
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
tboldi #56199 üzenetére
Én amellett vagyok, hogyha csinálok valamit az legyen atomfasza
Hiányzik amúgy a HIFI, imádtam
Brutális kick-ek voltak az ajtóban, az utolsó pár hónapban láda nélkül is teljesen jól elvoltam, a hangszóró rácsokat állandóan kilőtte a helyéről a kis huncut
-
tboldi
nagyúr
i-sti kedvéért leírom, hogy miket rendeltem a zene upgrade-hez:
• 4db Gladen Audio Alpha 165 Coax hangszóró,
• 4 db 165-ös MDF beépítőkeret,
• 4 db csúszósarus adapter a hangszórókhoz,
• 4 db 80x48 cm-es zajcsillapító lap (ez lehet, hogy kevés lesz).Ez úgy ~80k Ft összesen.
-
válasz
yodamester10 #56194 üzenetére
Csinálnál egy képet arról, hogyan néz ki kívülről a lámpatestben? Pl. ha megállít a rendőr vagy a KPM, mit látnak? Vizsgára nyilván ki kell venned...
Honnét rendelted? -
Aladdin
aktív tag
válasz
yodamester10 #56185 üzenetére
Te jo isten, mik ezek a plecsnik?
Ennek koze nincs a halogenes fenyeloszlashoz.... -
TaylorPro
addikt
Köszi srácok!
Kipróbálom amit tboldi ír: "Ha 0W30 és Motul, akkor 8100 Ec-nergy."
-
flegga92
senior tag
válasz
yodamester10 #56181 üzenetére
Próbálkoztam én is leddel, nem is az olcsók közül választottam, de pár nap után váltottam a Night breaker laserre. Vetítési kép jó volt, nem vakítottam a szembe jövőket, de a 6500 kelvines szín nagyon nem jött be, sötétben vizes úton kevesebbet láttam vele. A másik, hogy ordított róla, hogy nem sima izzó van benne, pedig a H1-es projektoros lámpában nem is látszik kívülről.
Akinek tovább adtam szintén 7g Civicel rendelkezik, neki még bejött. Simán vissza térnek rá, ha találnék megfelelő színűt és minőségűt. -
BlacKSouL
addikt
válasz
gxcman #56175 üzenetére
Remélhetőleg sikerül kiműteni a beszakadt csavarokat a menet sérülése nélkül, mindenesetre a gyári elég gyenge, és kereszthornyú. Javaslom lecserélni 10.9 erősségű belső kulcsnyílásúakra, pl. imbusz. Az új tárcsa felcsavarozásakor pedig a csavar elején a menetet megfújni vékonyan becsavarás előtt rézsprayvel. Úgy nem fog annyira berohadni. Az új csavar lehet 1-2 mm-el hosszabb, de többel ne. Egyébként ennek a csavarnak nem lenne igazán teherviselő szerepe, a tárcsát elméletileg a kerékcsavar rögzíti kerekestől, és annyi a szerepe hogy helyén tartja, de azért mindenképp jobb, ha ez is fogja. Szóval nem kell agyonra húzni, csak kézzel érzésre.
-
i-sti
senior tag
válasz
flegga92 #56178 üzenetére
Mindhárom autónak a gyári szűrőn rajta volt a logó (Audi, Reanult, Honda) és mellette Purflix XXX (a kód).
Szóval, nyugodtan mehet a Purflux.
Én próbáltam MANN és Mahle-t is olajszűrőnek az Audiba, maradok a Purfluxnál.
Hondában most Mahle levegőszűrő van mert ez volt csak raktáron. -
flegga92
senior tag
Ezek után nálam is így lesz. Gyári dupla áron van, de ha ugyan az minek fizessek többet.
Gyári légszűrő idén már nem játszik. Mikor először vettem 4-5000 Ft között volt, legutóbb is megrendeltem a gyárit (az árat nem kérdezve) és 8-9000 Ft között volt és muszáj voltam átvenni, mert gyári cuccokat nem vesznek vissza. Ismerős autó szerelő ajánlására MANN helyett Mahle-knecht lesz valószínűleg, minőségben kb azonosak, viszont árban a Mahle olcsóbb (3000 Ft a MANN meg 5000).
Üzemanyag szűrő cseréjét is tervezem, utángyártottban csak Nipparts van Kovács Autónál, így valószínűleg az lesz. Fogalmam sincs mikor volt cserélve, ha egyáltalán volt már.
Van még egy üzemanyag szűrő a betoltő csövön is, de erre nem találtam itthon alkatrészt ami kép alapján ugyan úgy néz ki. Ezzel szerintem egyenlőre nem foglalkozok, tankolással nincs gond. -
gxcman
tag
Sziasztok!
Fékkel kapcsolatosan kérnék tanácsot.
Tegnap levettem a 2 első kereket meglesni mennyit bír még a betét...ill.. a tárcsa, és sajnos hiányzik minde féktárcsa rögzítő csavar M6x... süllyesztett ha jól látom bele van szakadva , mert a csavarfej ami hiányzik, bő 1 éve vettük a kocsit de eddig nem nézegettem....azonnal pótolni kellen e a csavart, vagy ráér kb 2 hónapot míg olajcsere is lesz???
Honda City GE4 L13A8 2006.05. havi ~~ 360k km.
A fékbetét bal elől kívül kb annyira vastag, mint amire fel van ragasztva, akkor ugye megérett a cserére?...és a 2 új tárcsa sem pénzkidobás ha van min 2mm válla.
Láttam a ZIMMERMAN márka amit gyakran dícsértek , hol érdemes beszerezni, a tárcsa 2 pár betét.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
TaylorPro #56168 üzenetére
Igazából csak veszít a kenőképességéből és attól függően mennyi és milyen egyéb szennyeződés kerül bele attól függően hígul vagy sűrűsödik (a korom, szilikátok az pl sűrűsít de az üzemanyag, víz, pl hígít).
Az olaj alapvető kenési képessége csak romlani tud szóval nem az van, hogy egy túlhasznált 5W30 egyszer csak 5W40 lesz vagy 0W30. -
hülyegyerek
addikt
Olaj : Az ufoban anno 10w40 volt, mikor megvettem, abból 1l-t simán megevett 10k alatt, a következő olajcserekor viszont már Eneos 5w30 ment bele, amiből már csak kb. 4 decit evett. Eladásig az ment bele, a 4-5 deci szerintem simán egészséges fogyás.
-
Razor1
aktív tag
Sziasztok! Egy nem túl életbevágó, de számomra elég idegesítő problémával kapcsolatban kérem a segítségetek. 2009-es Jazzben az utastérben a bal hátsó kerékdob feletti műanyag elem nem tükörsima úton haladva beremeg és az elem mögött valaminek nekiütődve folyamatos klattyogó hangot ad. Az elemet lepattintva nem találtam semmi érzékelhető különbséget a másik oldalhoz képest, talán az egyik rögzítő ponton mintha el lenne kicsit fáradva a műanyag.
Van bármi ötletetek, mit lehetne ezzel kezdeni?
-
TaylorPro
addikt
Még mindig olaj. Ha beleteszem az olajat, és megy bele a kilométer, öregszik, használódik az olaj. Akkor vastagodik vagy vékonyodik? Mert ha vastagodik akkor itt is a fentebb említett olajlehúzás miatt lehet. Mert nekem is jó darabig nem eszegette. Szóval, 5W40 helyett akár kipróbálhatok egy 0W30-at is?
-
flegga92
senior tag
válasz
yodamester10 #56164 üzenetére
Csak az az érdekes, hogy a Castrolból meg 5 dl fogyott. Gondolom a dízellel hosszabb távokat mész, míg én inkább a városban rohangálok vele, hetente 1x megyek 30 km-t városon kívül, Illetve havi egyszer 120 km-t egyben. Pl mikor nyaralni mentünk kilóméter arányosan nem fogyott annyi olaj, mint városi használatnál.
Beszéltem a Czimby által említett sráccal, nagyon korrekt és segítőkész, 2x20 percet beszéltünk, mert dolga akadt de mind a kétszer Ő hívott vissza!
Tapasztalatai alapján érdemes lenne a 0W20-al kísérleteznem, találkozott már olyan Hondával ami a nagyobb viszkozitású olajat jobban fogyasztotta. Oka pedig az, hogy a sok rövid táv miatt az olajlehúzó gyűrű nem tudja az olajat rendesen lehúzni, ami ott marad az szépen lerakódik/elég. Baromi jó példát hozott rá: "Ha vizet kiborítod az asztalra és azt gyorsan a kezeddel elhúzod, szinte száraz lesz az asztal, míg ezt egy olajjal nem tudod megcsinálni." És lehet, hogy pont a W30 és W20 közötti különbség elég arra, hogy az olajlehúzó ezt le tudja húzni.
Ezt is biztos enni fogja valamennyire szerinte is, sokat nem veszthetek vele, max lesz egy korábbi olajcserém.Ő két fajta olajat ajánlott nekem, az Eneos Premium Ultra 0W20-at és az általam is szimpatikusnak gondolom Motul 8100 Eco-lite 0W20-at. Személyesen ő jobban preferálja az Eneost, ugyan azokkal a tultajdonságokkal bír, na meg az ára sem mindegy, 4L kiszerelés Eneos 8700 Ft a Motul 16000 körül.
Megtudtam tőle, hogy a gyári olajszűrőt sem feltétlen kell megvenni, Purflux gyártja egy az egyben ugyan az, ugyan olyan kék gyári cikkszám is rajta szokott lenni, csak nincs rajta a Honda logó.
Teszek egy kört ezzel az Eneossal, aztán majd látom, hogy alakul.
-
válasz
TaylorPro #56165 üzenetére
Ha van dzsuva, akkor lebegtetnie kell az olajnak. Ha nincs, akkor nincs mit lebegtetni. Szóval ha nem változik az olaj színe akkor vagy szar minőségű az olaj vagy vegytiszta a motor
Fater astrájában amíg benzinnel használta tök fekete olaj jött le mindig, miután átállt gázra, gyakorlatilag nem volt koromképződés és kb olyan olaj jött le mint ami bele lett töltve. Mindvégig ugyan azt a vacak 10w40 castrolt öntötte bele a szerelő neki.
-
TaylorPro
addikt
Még a végén kiderül hogy a 8700Km-en a kb fél liter 5W40 Sustina fogyásom természetes. Volt aki azt mondta hogy természetes olajfogyás. Ez olyan hogy valaki azzal dicsekszik hogy nála nem feketedik az olaj, holott azt mondták az a dolga hogy feketedjen.
Azért a Motult most már kipróbálom.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Quqesz #56161 üzenetére
1,33-as
YarisAuris motor volt. Az olajlehúzó gyűrűk nem tudtak rendesen tisztulni a túl magas viszkozitású olaj miatt.
A kézikönyvben az szerepelt, hogy minden esetben 0w20 javasolt, de amennyiben mégis az 5w30-as olaj áll csak rendelkezésre, akkor maximum egy olajcsere periódust azzal is lehet üzemeltetni, ha utána következő alkalommal visszaállnak 0w20-ra.
Az már a szokásos magyar mentalitás, hogy ebből azt látja a felhasználó: "jaa, ha lehet 5w30-at is, akkor az olcsóbb, tegyük bele azt, mégis az a biztos, nehogy már megszűnjön nekem a kenés autópályán" illetve a szervizek is amelyik márkával le vannak paktálva, annak valami olcsóbb olaját teszik bele. Ha az épp 5w30-as akkor nyilván azt. De inkább 5w40, az még olcsóbb. legritkább, hogy hordós mennyiségben olcsón nagykeráron 0w20-as olajat tartanak a szervizek, így hát előáll a helyzet amit a cikk taglalt. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Quqesz #56161 üzenetére
Igen, ez van abban a cikben: "Az egyik ilyen előírás a motorolajra vonatkozik, és itt az első meglepetés: a Toyota szintetikus SAE 0W20 olajat ad meg a kezelési könyvben, amely tulajdonságait tekintve nagy hőtűrésű, de hidegen és melegen is nagyon híg motorolaj.
Nyilvánvalón ehhez fejlesztették a blokkot, így a csapágyhézagok, a gyűrűk illesztése és mérete is ehhez igazodik. A kezelési utasítás is egyértelműen megmondja, hogy ezt kell beletenni, ha pedig nem áll rendelkezésre, akkor rövid ideig használható a SAE 5W30-as viszkozitás osztályú motorolaj, feltéve, hogy a következő cserénél ismét a SAE 0W20-ast töltünk be.
A kezelési könyv ugyanezen lapján van egy táblázat is, amelyen a SAE 5W30 is egyértelműen szerepel a mi éghajlatunkra, így ez kicsit megtévesztő és félrevezető annak, aki csak a képeket nézi, ám nem olvassa el az egyértelmű szöveget." - [link] -
Quqesz
nagyúr
Nem tudom ki mennyire emlékszik rá, de a totalcaron volt egy cikk, amiben egy toyota motorja azért ment tönkre, mert nem 0W olaj lett beleöntve, hanem 5W. A baj az volt, hogy a szűk fúvókáknak már annyira sűrű volt az 5W, hogy lelassult az áramlás és kokszolódni kezdett az olaj( bár ez 200ekm-nél jött elő). A pláne az egészben az volt, hogy gyárilag mind2 olaj jó volt bele(szervízkönyv listázta)
-
flegga92
senior tag
válasz
tboy93 #56157 üzenetére
Ez is az egyik lehetőség, valamiért szimpatizálok a Motullal.
OFF:
2T motorolajjal van csak tapasztalatom, kb 7 évig ezt használtam, míg el nem adtam a járgányt. Előtte mindig azt kapott ami épp volt a faluba. A Motult használva max akkor jött ki füst, amikor 2 hetet állt a motor és nehezebben indult, jól meg kellett szívatni de akkor is 1 km után megszűnt a füst, gyertyát egyszer sem kellett azért cserélni, mert elkokszolódott volna. Robogós topicban elég sokszor téma, hogy elkopik a henger üzemszerűen 5-10e km alatt. Na én ebbe a robogóba 20e-et tettem bele, előző olasz gazdája 15-öt, nálam a blokk nem volt megbontva. -
BlacKSouL
addikt
Elkezdtem fogalmazni egy hosszút, de nem esik jól begépelni.
Röviden fogalmazok
A hátamon feláll a szőr, és elindul a fülemen befelé az agyam felé attól a szótól, hogy csipegeti az olajat. Bocs mindenkitől aki használja, de hideg ráz tőle.
Másik, hogy az olaj-nem-fogyás nem biztos hogy az egészséges állapot, azonban konstrukció, használat és olajfüggő is. Az olaj használat közben fogy a motorból. Ez tény. Egyikben jobban, másikban kevésbé. De fogy. Ha 8-12 ezer km után az olajszint ellenőrzéskor ennek nincs nyoma, akkor valami pótolja, de az nem kenőolaj.
A harmadik, hogy az én tapasztalataim szerint a két Honda motor közül a nagyobb terhelésnek kitett motor viselkedését figyelve az R18-as 0 km-es kora óta fogyasztja az olajat, érzékelhető mértékben, azonban a 0W40 olajokkal megfigyelhetően nagyobb mértékű volt az olajfogyasztás, mint a 0W20 olajjal. Ennek okát nem tudom biztosan megmondani, én arra tippelek, hogy a magas melegoldali viszkozitású olaj a hengerfalon megtapadáskor vastagabb, erősebb réteget hozott létre, melyet az olajlehúzó gyűrű nem tudott a megfelelő mértékben eltávolítani, így nagyobb olaj mennyiség maradt az égéstérben az égési (terjeszkedési) ütemben, ami ott részben elégett, részben elpárolgott. Ebben az esetben ez fölösleges volt, amit a w20-as olaj kiküszöböl, vékonyságából adódóan a gyűrű könnyebben lehúzza a fölösleget, kevesebb marad az égéstérben.
A jelenséget úgy tudnám szemléltetni, hogy ha egy asztalra vizet öntünk, majd tenyerünk élével hirtelen lesöpörjük, akkor szinte teljesen szárazra tudjuk húzni azt, míg ha olajjal próbáljuk ugyanezt, akkor egy jelentős vastag olajréteg marad mögötte.Már megint túlfogalmaztam..
-
flegga92
senior tag
válasz
tboy93 #56155 üzenetére
Semmiféleképp nem kerül bele többet, előző tulaj ezt tette bele legutoljára, de figyelni kellett rendesen az olajszintre.
Czimby által ajánlott boltot nemsoká felhívom, hogy ő mit mond. Lehet kísérleteznék egy kicsit a 0W20-as olajjal. Előző cserénél is szívem szerint ezt tettem volna bele, de az Eneos utáni viszonylag magas olajfogyasztás után nem mertem, viszont a Castrolból szerintem vállalható mennyiséget evett. -
válasz
flegga92 #56153 üzenetére
Premium hypert inkább ne. Nagyon sok embertől hallottam már vissza, hogy nem ajánlják a szerelők, illetve hogy eszi az autó, megég egy-egy tempós út után, csörög vele a motor (pl. g astra álíltólag egyáltalán nem szereti) stb. Ha eneos akkor csakis sustina. Nekem sustina 5w40-et kapott jó párszor, 10k km alatt egy-két ciklus alatt volt hogy fogyott belőle pár deci, de sokszor ugyan annyi jött le mint amennyit beletöltöttünk.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #56146 üzenetére
Az a vicc, hogy amíg garis volt a márkaszerviz sem 0w20-at rakott bele hanem a jóval olcsóbb 5W30-at. Végülis a gépkönyv megengedi de na...
Mit nyernél vele? Hidegen jobban ken és kisebb lesz a motor belső ellenállása. Azaz alacsonyabb motorkopás hidegen, halkabb működés hidegen, alacsonyabb fogyasztás, élénkebb gázreakció (könnyebben pörög fel), nagyobb teljesítmény, jobb motorhűtés (a hígabb olaj könnyebben pumpálható, így megnő az áramlási sebessége).
Az enyémbe egyszer tettek 5W40-et de azzal hidegen csörgött a lánc.
Le is lett dobva hamar az az olaj.
-
flegga92
senior tag
válasz
TaylorPro #56150 üzenetére
Több embertől hallottam már, hogy az Eneost eszi, nekem az a sejtésem, hogy az adott viszkozitási érték a szabvány szerinti alacsonyabb közelébe van ez az olaj belőve, míg más inkább a magasabb felé.
7g Civic nekem az 5W30-as Eneos Premium Hypert ette, 10.000 km alatt 1 Litert öntöttem bele. Olajcserénél MAX-ra lett töltve, közvetlen csere előtt pedig minimumon volt, szóval több is volt mint 1 liter, nem tudom a nívó hány decit jelent.
Legutóbb 0W30 Castrol Edge lett beletéve, lassan elérem a 10.000 km-t és fél decit töltöttem utána.
Sajnálom, hogy a Motul X-Cleanből nincs 0W30, így valószínűleg Eco-nergy megy bele. Persze ebből meg nincs 4L-es kiszerelés.
Mannol 7721 O.E.M Honda olajjal van valakinek tapasztalata? Elég jó árban van mondjuk a Motulhoz képest. Előbbi 1500Ft/L utóbbi 3400Ft/L. -
Czimby
addikt
válasz
TaylorPro #56147 üzenetére
Én őt tudom ajánlani:
Ex Honda tulaj a srác kis vállalkozásban nyomja, kb bármit be tud szerezni csak meg kell neki írni mire van szükséged. Próbálja a lehető legjobb áron adni mindíg a portékát.
Én rendszeresen vásárolok nála, pedi az ország másik felében lakom.
Vettem már tőle használt gumigarnitúrát is, postázás előtt képes volt mind a négy gumin az összes kopásjelzőnél megmérni a mélységet és elküldte txt-ben, csak ennyire precíz a srác.
Volt már téves rendelésem(én hibámból), volt, hogy a dobozban sérült volt az alkatrész(hűtő) mindíg mindenre azonnal volt megoldás.
5L 5w-30 X-Clean+ meg olajszűrő, meg alátét a leresztőcsavarhoz kb 13500Ft volt legutóbb
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Bundle topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Posta, csomagküldés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- A készülő legújabb node-ján is kerüli a legmodernebb EUV berendezéseket a TSMC
- Villanyszerelés
- Diablo IV
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 8600K 16GB DDR4 960 GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- DELL Thunderbolt Dock - WD19TB modul 02HV8N (ELKELT)
- AKCIÓ! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest