Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
madgie
titán
A photonstophotos-t azért illik fenntartásokkal kezelni, szerintük ISO 80-on a legjobb az X-T3 dinamikaátfogása, ami 100-nál meg 125-nél zuhan, majd 160-nál megint megemelkedik (de akkor sem éri el az ISO 80-ét).
A valóságban meg kábé egy fényértékkel rosszabb ISO 80-on, mint az alap 160-on (ami nem meglepő).
A Northrup-féle állítást meg egyszerűen ki kell próbálni, alapérzékenységen, majd 3 fényértékkel feljebb is lősz ugyanarról egy-egy képet, azonos expozíciós beállításokkal, majd az alapérzékenységes képet gépen belüli rawkonverzióval felhúzod 3 Fé-vel. Ezzel kizárod a külső programokat. X-T3 esetében ISO 160 és ISO 1250 lesz így és bár az ISO 1250 amúgy egy mumus az X-T3-nál (jóval több zajt hoz sok esetben, mint az ISO 1600 és 2000), mégis jóval zajtalanabb lesz az "alap" ISO 1250-es kép, mint a gépen belül felhúzott ISO 160-as.
És még akkor nem is műfényben lőttem a képeket, ahol igazán kiütköznének a különbségek.
[ Szerkesztve ]
taranis
addikt
A photonstophotos adatok alapján lehet, hogy inkább 800-6400-al kellene próbálni. Engem is érdekelne a valós eredmény, csak most nem tudok tesztelni.
colorizer.net
madgie
titán
Á-á, Northrup alapfelvetése az, hogy mindegy, hogy alapérzékenységről emelek, vagy eleve magas érzékenységen lövöm meg.
taranis
addikt
Jó most őket szarjuk le, engem a valóság érdekelne, mert úgy tűnik bizonyos sávok között isoless pár szenzor. Az X-T3 esetén ha hihetünk az ábrának 640-ig tart egy sáv, aztán 800-tól indul a következő.
colorizer.net
madgie
titán
Whatever, 800 és 6400 között még rondább a különbség.
Warton
őstag
A kukucsa hiánya miatt hendikeppes modell... szerintem.
Mercutio_
félisten
És a pdaf hiány is ok lehet.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Clemi
veterán
Ha még az sem elég; akkor igen, eltekerem a záridő tárcsát. Aztán ha előbb még pl 6400as iso mellett is sötét volt az 1/125, akkor ha következőleg (jellemzően nem rögtön) túl világos marad 1/125nél; akkor baszki, már megint hozzá kell nyúlni. De lehet, hogy gondolatolvasó opció is kellene a következő fw-be a 3 auto iso konfig és a tárcsák mellé.
Az alapvetés az, hogy ha automata, "P" vagy félautomata "A" vagy "S" módban használod a gépet, akkor olyan nincs, hogy túl sötét lesz a kép, mivel a gép minden áron helyesen akar exponálni. Ha a rekeszgyűrűt nem teszed A módba, és a záridőt hagyod A módban, akkor A módban (blende prioritás) vagy a géppel, vagyis a váz a záridőt tologatja kénye kedve szerint, a helyes expozícióhoz, feltételezve egy fix ISO állítást. Ha itt ezen a ponton az ISO-t betolod valamelyik automata állásba, mindössze annyi változik, hogy a gép a záridőt felfelé csak a minimum értékig tekeri, onnan az ISO-hoz nyúl, azt emeli amíg a maximumot el nem éri.
Ha azt eléri, akkor elkezdi a záridőt is növelni, mivel helyesen akar exponálni.
95%-ban ez a mód helyes, de mivel egy rúgkapáló kicsiről van szó, kiszámíthatatlan mozgásokkal, inkább a "S" módban (záridő prioritás) gondolkodnék, vagyis egy fix 1/250-es záridő (1/125-nél simán bemozdul a kicsi), a blende gyűrűt "A" állásba tekerni és mehet mellé az Auto ISO. Ebben az állásban a váz a blendét fogja variálni, még akkor is, ha az Auto ISO beállításban te csak minimum záridőt tudsz állítani, minimum blende opció nincs. Próbáld ki.
Mercutio_
félisten
Grat a csöppséghez, babának-mamának jó egészséget!
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
pethob
aktív tag
Ha az NR nem volt lehúzva (ahogy nálad szokott), akkor csak arra tudok gondolni, hogy az a randa Sanyi felirat zavar be. :-)
(Passz, majd kipróbálom én is, ha lesz rá időm a hétvégén.)
https://www.flickr.com/photos/pethob
MC Pite
veterán
Mercutio_: Köszönjük szépen
Clemi: Köszi, én vágom; azt nem értettem hogy min akadnak fenn egyesek? Egyébként inkább legyen picit zajos egy kép mint bemozdult szvsz (amellett hogy a 35 1.4et biztos hogy nem A állásban fogom relatív közelről használni, hanem a kívánt dof függvényében).
Bár ide ritkán írok, de régi motoros vagyok fujiból, még onnantól, amikor a reciprok szabály alapján ment csak az auto iso - a nagyszenzoros fuji brideken meg nikonon megy nem voltak egyéb paraméterek az iso-nál, csak a PASM.
Dr.NX: Én arra tippelnék hogy átlagjuzer nem ismeri a fujit; akit meg már érdekel a fotózás, azt az ilyen kaliberű (evf nélküli, alapfunkciókat tudó) gépek ritkábban érdkelik. Én inkább vennék X30at (ha a méret számít, de X100at is simán), vagy X-E1 kitet (ha olcsón akarok fotózni normális minőségben), vagy X-T10/E2őt használtba 16-50el (ha több az igény).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
gorgo
őstag
Gratulálok, sok bódottágot!
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
taranis
addikt
Érdekes, ki fogom próbálni én is. Valamiért csak tolják ezt az isoless dolgot, kopasz száját is elhagyja néha.
colorizer.net
madgie
titán
Már nem -4-en van a NR nálam, asszem -2. Az X-T3 teljesen már képkarakterű cucc, mint az eddigiek.
A Sony felirat direkt lett választva, tévépolcra való az a márka
Pite: gratula!
hibavissza
veterán
Ha a felhúzott 800-as kap némi zajszűrést, hogy csak annyira legyen mosott mint a 6400-on készült, akkor már nem lesz őrült különbség. Már ahogy én látom.
madgie
titán
Az rendben, hogy szűrjük-utómunkázzuk, de Tony alapfelvetése az volt, hogy ne tekerjük az ISO-t, lőjük meg alapérzékenységen majd emeljük meg utólag, az is pont ugyanaz lesz. Erre mutattam példát, hogy a francokat lesz az.
taranis
addikt
Mondjuk ez tény, hogy a 6400-as olyan a 800-ashoz képest, mintha lenne rajta egy kis zajszűrés.
colorizer.net
jlaudio
tag
Kinek mi a tapasztalata a csukló szijakkal? Szeretnék venni egyet de nem tudom, hogy mire kéne odafigyeljek, mert még soha nem volt ilyenem, a régi Nikonomat mindig úgy használtam, hogy a sziját a csuklóm köré tekertem de most a Fujihoz akarok egy csukló szijat.
taranis
addikt
Na basszus, csak ősszel jön a 16-80, én meg már félretettem rá.
colorizer.net
Matska
senior tag
Joby DSLR Wrist strap-ot használok évek óta. Igazából semmi különleges, csendben teszi a dolgát.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
Dr.NX
addikt
Köszi a válaszokat!
Akkor csökkentgetem az árát, tavasszal csak elmegy. Úgy látszik, nem ennek a hasznából fogom az ötödik Ferrarit megvenni.
Elfogadom a sütiket.
#16820480
törölt tag
Én úgy vettem ki abból, amit madgie írt, hogy meglőtte 800-on és 6400-on őket, a váz raw konverterével felhúzta a 800-as megfelelő 3 fé-kel, majd átrakta jpeg-be, hogy minden ugyanazon az algoritmuson menjen át, kivéve a fé emelést. Szóval mindkettőn van zajszűrés, a váz azonosan beállított zajszűrése.
jlaudio: Én Peak Design csuklópántot használok, drága ugyan, de nagyon jó minőségű és egy mozdulattal levehető, ha éppen útban lenne.
Rusher4587
tag
Sziasztok!
Mik a tapasztalataitok az utangyartott akkumulatorokkal?
Elerik a gyari S vegu akksik teljesitmenyet, szokott-e gond lenni veluk tulmelegedessel (pl. videozaskor), vagy a vaz reszerol (nem ismeri fel, nem latja a toltottseget, ilyesmi), es mi a helyzet, ha csak portre markolatban hasznalod oket?
Ha hasznalhato alternativai a gyariaknak, melyik markat ajanlanatok?
ui.: lattam valahol valami 1400 mAh-os Sony akksit Fuji-kba, ezt ismeritek? Ha igen, mik a tapasztalatok?
Si vis pacem, para bellum!
total90
veterán
Simán el lehet inni egy hétvégén az árat és utána lesz kihívás, megint gyűjthetsz
Ha nincs jó, ló a szamár is.
taranis
addikt
Igen ezt vágom, csak próbálom értékelni amit látok, tehát mintha kb. ugyanaz lenne az információ tartalom a két képen, miután azonos zajszintre húzza őket az ember. Ez most már független attól amit Tony mondott, még mielőtt.. Az fstoppers feltett amúgy egy új videót az isoless témakörről, csak most nem tudom megnézni, nincs elég mobilnetem hozzá.
total90: lol ja amúgy 56 lesz, valami nem ütött kopott, ha érted mire gondolok :p
[ Szerkesztve ]
colorizer.net
total90
veterán
Szia,
Én kb. 5-6 éve patona akkukat veszek és nincs velük baj most sem (XT2/3). Az XT3 kiírja bekapcsoláskor, hogy nem eredeti az akku, de nem hátráltat semmiben. Teljesítményben talán 10%-al gyengébb.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
total90
veterán
Az enyém penge állapotú és ezerszer gondoltam eladni, mert a legkevesebbet használt obim. Ellenben ha eladnám, akkor biztosan több olyan szitu, hogy épp az kellene. Kis rohadék az az 56-os
Ha nincs jó, ló a szamár is.
freudsigmund
újonc
Tisztelt Fórumozók!
Kb 2 hete tulajdonosa vagyok egy X-H1 és 16-55 f2.8-nak. Észrevételeim a következők.
Mielőtt megköveznétek, eddig nikon d610-t használtam 24-120 f/4 és 70-200 f/2.8-al, ehhez képest a H1 egy kis csalódás. A Nikonhoz képest én sokkal zajosabbnak találom, pl iso 5000-nél, alap beállításnál, fine Jpg -vel,
előadó teremben készítettem fotókat, a háttér zajos volt, az 2 ember pedig nagyon elmosott volt.
Próbálkoztam RAF-ban, photoshopban szerkesztve, de uaz az eredmény.
Videónál FullHd-ban rögzítve,ISO 3200 100 bitráta, 23,976 FPS-el a konyhánkban próbálkoztam, a felső szekrények felett, ahol kevesebb a fény, zajtenger. Exportálva premier proban. H264, FullHD, 23,976, Blende 2,8, ISO 1600, 1/60 záridő.
Az Floggal sem lett jobb.
A Youtubon fantasztikus éjszakai videókat láttam, az enyém ehhez képest katasztrófa.
Megköszönném, ha valakinek lenne ötlete, hogy mit csinálok rosszul.
taranis
addikt
Na végre sikerült megnéznem az új Fstoppers videót, kb. azt látom benne, amit én is sejtettem. Összegezve ezt az egész ISO(less) témát azt lehet elmondani, hogy vannak bizonyos szenzorok, amelyek a helyesen exponált RAW-hoz képest azonos eredményt tudnak hozni akár 4-5FÉ-vel alá lőtt RAW-nál is, utólagos gain korrekció esetén. Ugyanakkor ehhez kicsi zajszűrést utólag hozzá kell tenni, tehát nem out-of-the-box történik, ahogy ezt az fstoppers és madgie tesztje is igazolta. A photonstophotos tesztjei ha nem is mindig pontosak, azt elárulják, hogy mely szenzorok ezek. Ugyanakkor ennek a tudásnak túl sok értelme nincs, továbbra is a helyes expozíció a legjobb út.
colorizer.net
#16820480
törölt tag
Kimondottan én sem tudom értelmezni, illetve inkább csak úgy, hogy mégsem olyan ISO invariant az az érzékelő. Vagy máshogy szűr zajt utólag raw-nál...?
Amúgy tegnap volt szerencsém élesben használni koncerten a 16-55 + T3 kombót, és valami elképesztő cuccok ezek Még olyankor is pillanatok alatt talál fókuszt, amikor az evf-en az adott expo beállításokkal amúgy alig láttam valamit. Gondolsz valamire, hogy oda fókuszáljon, és már meg is történt. Egyáltalán nem kell arra figyelni, hogy talált-e fókuszt, meg esetleg újrafókuszálni, elég nézni a kompozíciót és tolni a képeket
Nem is értem Matt Grangert, hogy mit panaszkodott a low light focusingra (jó, azt hiszem ő nem 16-55-tel tolta, csak kitobival)
taranis
addikt
Amúgy mennyire volt könnyű megszokni a méretet? Rengeteget szemezek a 16-55-el, de zavar, hogy kicsit elviszi már FF irányba a Fujit, mármint méretileg. Meg hogy gimbalon azt mondják elég nehéz kiegyensúlyozni.
colorizer.net
#16820480
törölt tag
Én csak koncertek fotózására használom, ott nem zavaró a méret, a nyakamban lóg egy Peak Design Slide-on, így nagyon jó a súlyeloszlása (a széles pánt miatt is), nem húz le annyira. Az biztos, hogy ezzel kétkezes gép lesz teljesen a T3, de ez nem probléma ilyen helyzetben.
Mondjuk utazni biztosan nem vinném magammal, inkább a 18-55, vagy egy-két f2-es fix helyette. Mondjuk most jön egy 90-es is mellé koncertezni, az (remélem) ütős szett lesz együtt
taranis
addikt
Te videózol is ugye? Mik voltak nálad a befutó obik?
colorizer.net
total90
veterán
Igen, azt is.
A 23-as f2-est nagyon imádom, mert szerintem egész jó a képe és a fókusz nagyon gyors. Emellett a 10-24 is kiváló, kézből is sikerül néha elég smoot videót készíteni. Csináltam pár madaras videót is a 100-400-al és az is nagyon jó, de pl. az új 80-as makró is fincsi.
A 16 f1.4 és az 56-os valami borzalom, gimbalon is "rezeg".
___________________________
Más téma... Eddig nem nagyon használtam a Fuji színsémákat, de az X-T3-on az eterna némileg személyre szabva elégg bejön.
Na most, friss Lr és a képek importálása után pár másodpercig az eterna színek jelennek meg, majd automatiksan "korrigálja" ez a fos
Ezzel mit lehet kezdeni? Nincs bekapcsolva Lr-ban, hogy valamit is korrigáljon és eddig nem is csinálta. Kipróbáltam más géppel, X-T2 (igaz másik színséma) és Nikon D850-el is, azokat nem rontja el.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
madgie
titán
Lightroom (meg nagyjából minden RAW konverter) a képek betöltésekor azt csinálja, hogy amikor rákattintasz, akkor a RAW fájlba beágyazott JPG thumbnailt mutatja (hogy tudd, miről van szó), majd a RAW betöltésekor átvált default értékekre. Ez a LR esetéebn az Adobe Standard színmód, az meg persze, hogy nem Eterna. Van benne Eterna filmszim is, ami bár nem 100%-ban egyezik meg a vázban lévővel, de egy próbát megér.
total90
veterán
Rákerestem a neten, hogy hol lenne... de nálam olyan nincs Dobnál egy printscreent? Legújabb Lr van?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
Rusher4587
tag
Srácok, van köztetek, aki Ausztriában él, és esetleg tudna segíteni vásárlásban?
Si vis pacem, para bellum!
total90
veterán
Köszönöm. Eléggé nem Eterna az az Eterna
Más mód tényleg nincs rá, hogy a Fuji színeket és beállításokat átvegye?
(#29238) Rusher4587
Én Németországban élek, ha az opció...
Ha nincs jó, ló a szamár is.
Mirman
őstag
Gyári Fujifilm programban kiexportálod a RAW file-t egy általad választott színprofillal TIFF-be és ezt importálod be a lightroomba.
Neon
csendes tag
Küldtem egy privát üzenetet neked. Keress meg.
jlaudio
tag
Nálam az xt3 a patona platinumot eredetinek látja és nem ir ki semmit, boost módot is engedi használni, hogy mennyivel gyengébb az eredetinél azt nem tudom, mert a múlt héten vettem 2 db-ot és még nem volt időm tesztelni.
Teasüti
nagyúr
Vettem én is ilyet, nekem se ír ki rá semmit. Minden működik, 400 Mbit alatt sincs probléma.
Kapacitás is rendben van, de nem mértem le játékidőre.
De szerintem kb mindegy is a kapacitás, mert úgy 3 darabot lehet venni egy Fuji árából.
MC Pite
veterán
Úgy általában van ami indokolja a folyamatos rawot nálatok?
Én ritkán élek vele(azon túl hogy több filmmóddal is próbálhassam), és általában elég a fine jpg ilyenkor is utómunkára. (Ha extrém dinamika kell egy képből akkor jöhet a Lr, de mintha a fogamat húznák a jpg+acd seehez képest.)
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Teasüti
nagyúr
Mondjuk a WB függetlenség?
Vagy az ISO (vélt vagy valós) függetlensége?
Esetleg használni is a szenzort, ha már ilyen gépe van az embernek?
Próbálj meg egy naplementét lekapni jpeg-be!
Minden kontrasztos jelenetet raw-ban fényképezek.
Ami azt illeti szinte csak kontrasztos képeim vannak kültéren. De beltéren is lehet szívás egy ablak. Ha túristáskodok és körbe akarok lőni egy katedrálist belülről, akkor hogy lövök meg egy rózsaablakot mögötte nappali fénnyel jpeg-be?
De én nem értek a fotózáshoz...
[ Szerkesztve ]
#16820480
törölt tag
Több szimulációhoz én egy ideje már a film simulation bracketinget használom, ott ugyanazt a képet elmenti három film módban, általában elég szokott lenni. De amúgy ennél a módnál is van raw+jpeg opció, ha jól emlékszem.
Tavaly amúgy egy két hetes utat raw+jpeg-ben lőttem végig, hogy hátha szüksége lesz rá, de utólag hozzá sem nyúltam a raw fájlokhoz, simán elég volt a jpeg.
madgie
titán
Azt hisszük, hogy mindig, mindent jobban tudunk, ennyi. Hogy egy indiai programozók által bugosra tákolt konverterrel otthon, a kalibrálatlan monitoron, összevisszafényű szobában különbet kotyvasztunk ki, mint az a japán csapat, aki 15 éve csak ezzel foglalkozik és egy szaros filmszimulációs módnál is százezres mintákkal dolgoznak a csak erre használt célhardverekkel.
Aztán ha valamiért mégis kiderül, hogy tök szarul néznek ki az Adobe-tónusok (ami nem véletlen, mert a csúcsfényeket ritka pocsékul kezeli), akkor jól ráqrunk egy teal-orange lookslikefilm presetet és boldogan dőlünk hátra, hogy ma megint különbet alkottunk. Hogy szabadok vagyunk.
Nincs ezzel semmi gond, estére átprogramozzuk a mosógépet is, nehogymá' megmondják nekünk, melyik program mire jó, én tudom, hogy az effundeff pólóm hány fokos mosóvizet igényel, hányszor és milyen sebességgel forduljon a dob, sőt a centrifugát is 687-es fordulaton akarom pörgetni, mert mi az, hogy csak 600-on meg 700-on menjen.
Remélem működik mindenkinél az iróniadetektor
taranis
addikt
Nem akarsz vlogolni? Te lehetnél a hazai kopasz.
colorizer.net
madgie
titán
Kopasz vagyok így is
taranis
addikt
Na, az már akkor pipa. Amúgy nekem is most jön egy jpeg hullám. Korábban szerettem rawozni, de amióta megvan a lányom iszonyat sok kép van, nincs idő előhívni, asszony meg nyaggat állandóan. Nyáron jön a második gyerek, még több kép lesz. Úgyhogy elhatároztam hogy jpeg lesz innentől, és jobban odafigyelek majd a beállításokra.
[ Szerkesztve ]
colorizer.net
Téma tudnivalók
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!