Autóhifi
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Ear001
addikt
Pedig a Wago jó megoldás. Strapabíró, erre találtá ki. Ezekre a dolgokra nem kell nagy áram, a jó kontaktus fontosabb, arra meg hibátlan.
pjen
félisten
Pedig nem cigány, talán a legjobb, főleg autóba.
Valahol azt olvastam, hogy nem is alkalmas valamiért. Nem vagyok villanyász, valamit a volt/amper dologról mondtak.
Ear001
addikt
Hát erősítőhöz futó tápkábelt toldani biztos nem jó, de bekapcsolószálnak tökéletes.
noorbertt
őstag
Sziasztok,
Kérlek tudnátok segíteni?
Van egy jó állapotú Pioneer AVH-Z5100DAB fejegységem, autó váltás miatt nincs már rá szükségem.. Szerintetek mennyiért lehet eladni?
https://www.pioneer-car.eu/eur/products/avh-z5100dab
dmad
aktív tag
Szia.
Ez egy jó kérdés..
Mostanság nehéz eladni mindent.
Az avic-f szériával tudom összehasonlítani (960-tól felfelé )
Pro és kontra szigorúan szerintem!...
Tud Carplay-t, Androidauto-t, 7' kijelzője van.
Nincs navi benne, 1 USB-s.
Egy barátom nemrég vett egy F80-at kerek 100-ért.
Ugyanazt tudja mint a Tied, csak 2 usb-s beépített navis.
De minden azon múlik, van-e kereslet rá.
[ Szerkesztve ]
Élj úgy, hogy.......
noorbertt
őstag
Nem nagyon akarok keresni rajta, csak ne maradjon üresen. Nézelődők még és keresek valami jó árat, lehet 80lesz akkor.
dmad
aktív tag
Szerintem az korrekt ár , ha meg vannak a tartozékai.
Beépítőkeret, díszkeret, mikrofon, stb...
Élj úgy, hogy.......
espi38
őstag
sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Adott egy Renault Grand scenic.Gyári fej csere+első-hátsó hangszóró csere+szeretnék hátra egy mélyládát tenni-na nem olyan nagy teljesítményűt csak,hogy azért legyen némi mélyhang az autóba.
A kábelezést a ládához elszeretném hagyni és itt jönne a kérdésem,hogyha egy digitális erősítőt vennék valóban elég neki pl.egy hátsó szivargyújtóról a 12 V és nem kell az akkuról megtáplálnom.
Tudom az A B osztályú erősitőknek ez kell.
Válaszokat előre is ksözönöm
dj79
senior tag
Szia!
Nos, először legyen meg a gyári fej és a hangszórók cseréje.
Utána hallgassad meg a rendszert. Én anno egy nagyobb légterű autóba (peugeot 307 kombi) egy ülés alatti kenwood aktív ládát raktam be (ksc-sw11), az utastéri biztosítéktáblából szereztem 12 voltot, egy 10A biztosítékot beépítve pluszba a rendszerbe.
Kérdés az, hogy a hátsó szivargyújtó mennyi áramot képes tartósan leadni.
espi38
őstag
Szia!
Köszönöm a válaszod
Tudtommal ezek az ülés alatti ládikókban AB osztályú erősítők vannak amiknek azért kell áram.De ha neked ez így működik az királyság-mert nem kell közvetlenül az akkuról levenni az áramot.Elég vasatag vezetékekkel van szerelve a szivargyújtó azért gondoltam erre a megoldásra.
Egyébként nem tudom,hány ampert vesznek fel ezek a szivargyújtók-de egyébként az se lenne probléma ha a benti biztosítéktábláról táplálnám meg az erősítőt
dj79
senior tag
Nem, többek között pl az új pioneer laposok már digitális erősítővel vannak, mint a ts-wx130ea/da, ami akár Neked jó is lehet, hiszen valószínűleg az új fej miatt rca kábellel kötnéd be amúgy is és a subkimenetet a fejről tudnád szabályozni, ezért szerintem olyat nézz, amihez nincs kábeles táv, mert csak felesleges költség lenne.
espi38
őstag
Értem!
És mennyire meggyőző mélyeket produkálnak ezek a lapos ládikok-nézegettem ezért jóval huzosabb árban mennek mint a nagytársaik.
dj79
senior tag
A legolcsóbb aktív láda a blaupunkt gtb8200a, ami használható, az sem igényel nagyon komoly kábelezést, nem foglal nagy helyet a csomagtérben.
A ts-wx130ea 49ezer. általában a német amazonon olcsóbban hozzá lehet jutni ezekhez
A kenwoodom onnan volt, most is 115 EUR az itthoni 60 ezerhez képest, a ts-wx130da meg 114 EUR.
[ Szerkesztve ]
espi38
őstag
azért nagy csomagtartom van a scenicben egy láda azért bőven elfér
Persze nem akarok egy nagy teljesítményűt,hogy levigye a hajam -ráadásul a gyerekek is sokat utaznak az autóba.
Magnat 22 cm subbal szerelt ládáját nézehgettem még 40 ezer ft-és abban is már digitális erősítő van
dj79
senior tag
A magnat még létezik autóhifiben? (korábbi tapasztalatok alapján egy fillért nem adnék magnat hangszóróért)
A blaupunktot ismerem, az jó (haveromnak szereltünk be egyet). A mac mobil streetet hallottam, az sem rossz (az is digitális).
espi38
őstag
Bakker-igen arra gondoltam macaudióra.Ezt hallgattad már?
tartok egy kicsit attól,hogy kicsi lesz ez a nagy csomagtartóba
Lusu
aktív tag
Attól, hogy egy erősítő D osztályos még ugyanúgy árammal kell etetni mint AB osztályos társait, csak jobb hatásfokkal használja fel ugyanazt a mennyiséget.
Szivargyújtón 10A biztosíték van, ez már eleve szűk keresztmetszet és ha ehhez hozzáadod, hogy azon a vastagságon azon a hosszon ez éppen csak átcsörgedezik, akkor kb. integethetsz a dinamikádnak és a hangerőnek. (bár kérdés a fentiekben sorolt aktív mélynyomók mire képesek e téren) Plusz erősítő leéégés miatt is veszélyes.
Biztosíték tábláról nem javasolt plusz fogyasztót, főleg erősítőt hajtani, mert a tábla megtáplálása sincs túlméretezve.
Szóval szerintem nem olyan nagy kaland, de mindenképp érdemes egy 10-es kábelt hátra vagy az ülésig húzni az akkutól a legkisebb nyomónak vagy erősítőnek is.
dj79
senior tag
Az általam írt aktív dobozok 6-7 ampert vesznek fel max (a kenwood kábelén volt még pluszban egy 10a bizti) 2 év alatt semmi gondom nem volt így vele
civicfan
tag
Helló! Tudja valaki hogy van-e különbség rövid(0,5m) és hosszú(5m) RCA kábel jelminősége között? Előbb utóbb dsp-t veszek, és nem mindegy hová építem be előre vagy a csomagtartóba.
Lusu
aktív tag
A zajok összeszedése tekintetében biztosan előnyösebb, ha minél közelebb van az erősítőhöz minél rövidebb darabbal. Jelátvitel minőségének tekintetében szerintem a vezető anyaga inkább fontos.
Szóval, ha az erősítők a csomagtartóban landolnak, javaslom a melléjük való építést. Már csak azért is, mert ha magad csinálod, úgyis milliószor kell majd hozzá nyúlni, ide oda dugdosni, ezt próbálni, azt próbálni.
Én átkozom a napot, amikor kitaláltam, hogy az erősítőim elférnek a műszerfalban, hogy közel legyen a fejegységhez. Aztán mikor lett DSP-m azt is bepasszíroztam a kormány alá. Szóval ahelyett, hogy felnyitnám a pótkerék takaróját, most csavarozhatom a burkolatokat, ha az erősítőn gain-t tekernék, vagy a DSP-n valamit átdugnék, vagy kipróbálnám milyen a koax, stb, stb...
Milyen DSP-t néztél ki?
civicfan
tag
Még nem döntöttem el, most kábelezem, szigetelem, stb az autót! De csak egyszer kábelezném ki, nem úgy mint az előzőt
troll81
addikt
Látom mindenki küzd passzív vagy aktiv 2 út ezen gondolkodom focus mk2 be lenne u-Dimension ProZ Comp 6 vagy prox szett. Sub is problémás meg azt is ki kellene találni hova hogy és mekkora. Semmi komplikált dolgot nem építenék.
Ja meg valami 2 din és értelmes fej kellene. Ötlet?
espi38
őstag
Sajnos a Scenicbe nem tudok eldugni egy ülés alatti ládát így marad a hátsó láda egy AB osztályú erősítővel.
Esetleg valaki tudja,hogy hol tudnám elhozni a pozitiv kábelt az akkuról?
Renault Grand Scenic az áldozat 2010 es évjáratú-segítséget/tanácsot előre is köszönöm
bokarcsi71
aktív tag
Sziasztok!
Egy gyors pontos subot keresek, nem hangnyomásra, de azért szóljon. Ezek jók lehetnek, Gladen SQX10, Gladen RS-X10? Audison 5.600 erősítőhöz.
[ Szerkesztve ]
arni1987
újonc
Sziasztok!
Nincs a gyári fejegységen sub kimenet, így bekötöttem egy jelszint átalakítót a hátsó hangszórók jeleivel.
Az lenne a kérdésem, hogy ezt össze kötsem egy mono aktív mélyládával, elegendő egy rca Y kábel vagy szükséges hozzá még valami egyéb elektronika is? Jelenleg csak egy oldal van bekötve.
Bazzzs
senior tag
Sziasztok!
Erősítő témakörben kérek segítséget. Jelenleg az első ajtókban Focal 165 AS komponens szett van MDF kereten. Hátul a csomagtartóban egy konzolon (lásd csatolt képen) egy pár Audison AP 5 hangszóró van. A hátsókhoz egy 100 wattos mono erősítőt vettem, az első hangszórókhoz keresnék valami megfelelő két csatornásat 40-50e Ft körül, valamint hozzá megfelelő RCA kábeleket. Jelenleg egy 20 éves 220 wattos Harman Kardon erősítőm van, ami ráadásul a hangszóró kimeneteket erősíti. Ennek a helyére keresnék valamit. Előre is köszi!
Battlelog: theSaint87 | BattleTag: theSaint#2596
Sziasztok!
B6 Passatunkban tönkrement a gyári ilyen fejegység. Ez helyére tudnátok ajánlani valamit? Nem tudom milyen árban mennek, de 70-80k-ig jó lenne.
[ Szerkesztve ]
dmad
aktív tag
Szia.
Szerintem ez nem gyári volt, nagyon kínai beütésűnek tűnik...
(ha jól tudom a gyáriban nincs GPS kártyahely..)
Élj úgy, hogy.......
Na mindegy gyari volt benne. En talaltam rossz kepet.
dmad
aktív tag
RNS510 ami Neked kell...
Élj úgy, hogy.......
Tudsz egy linket?
civicfan
tag
troll81
addikt
Komplett rendszer nem rossz ellenben a drága. CTk stp mind 2 jó nagyon.
civicfan
tag
Találtam egy weboldalt, hasonló szigetelőket árulnak, olcsóbban! [link]
[ Szerkesztve ]
dmad
aktív tag
Sajnos nem.
Nem sűrű darab, és drágán adják.
Figyelni kell adás-vétel oldalakat, hátha felbukkan eladó, normális áron.
Élj úgy, hogy.......
Alu
senior tag
Sziasztok!
Tápelosztással és biztosítékokkal kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni.
Adott egy meglévő rendszer, melyben az első szett (Hertz HSK 165) jelenleg fejegységről van hajtva (Kenwood DMX 7017). Szeretnék a rendszerbe integrálni egy 2/4ch -s erősítőt, ami csak az első szettet hajtaná. Egyenlőre egy Kicx RTS 4.60 van erre a célra.
Hátul már van egy mélyláda egy erősítővel (Gladen rc1200). A kábelezés: 35mm2 pozitív közvetlenül az akkuról és szintén 35mm2 föld, ami a csomagtartóban karosszéria testpontra van csatlakoztatva. Az rc1200 dokumentációjában egy 80A -s biztosítékot ajánl az akku és az erősítő közé. Ez jelenleg a motortérben van elhelyezve közvetlenül az akku után.
A kérdésem pedig az lenne, hogy ha bekerül a rendszerbe a Kicx, amiben 2x35A biztosíték van, akkor elég lenne-e a jelenlegi 35mm2 tápkábel? Illetve a biztosítékokat hogy lenne célszerű elhelyezni, illetve méretezni?
Egy nyilván maradna a motortérben, de a jelenlegi 80A -t növelnem kellene. Régebben volt itt a téma összefoglalóban egy nagyon hasznos táblázat a kábelhossz - áram méretezésére, de most nem találtam. Tudnátok abban segíteni, hogy ide mekkora biztosíték lenne célszerű?
Az így biztosított szakasz menne hátra a csomagtartóba, ahol egy táposztást követően az egyik ág egy további 80A -s biztosítékon keresztül menne az rc1200 -ba (ahogy azt a doksi ajánlja), a másik ág pedig a Kicx -be. A Kicx és a táposztás közé érdemes betennem egy újabb biztosítékot, vagy megbízhatok az erősítőben lévőkben?
λŁƯ™
Ear001
addikt
bokarcsi71
aktív tag
Alu
senior tag
& bokarcsi71:
Köszönöm!
Erősítsetek meg légyszi, hogy akkor ez így egy járható út lenne:
- a motortérben növelem a biztit 150A -re,
- a motortér - csomagtartó között marad a 35mm2 tápkábel,
- a csomagtartóban lenne egy T elosztó, aminek az egyik ága 35mm2 -rel közvetlenül megy tovább egy 80A -s biztire és onnan szintén 35mm2 -rel az rc1200 -ba,
- a T elosztó másik ága olyan, hogy egyből lehet bele biztosítékot tenni. Ide tennék egy 60-80A körülit és biztosítéktól függően 10mm2 vagy 16mm2 -rel mennék tovább a Kickbe.
Szerintetek ez így minden szempontból megfelelő lenne?
λŁƯ™
bokarcsi71
aktív tag
troll81
addikt
Tegyél be egy akut plussz ba egy kicsi agm et 40 50 ah mert kevés lesz az áram a csapod neki.
Ear001
addikt
Igen, valahogy így. Viszont a szerelvényt alaposan nézd meg, vannak egészen szemétre való cuccok is. Tudom, hogy ezekből kábé mind Kínában készül, de amire egy komolyabb gyártó rá meri tenni a saját márkanevét, az azért jó eséllyel használható. A másik, hogy én ezeket a fajta üveg biztosítékokat kevésbé szeretem, mint az ANL-t. Jártunk már úgy, hogy porrá kerestük a hibát, és kiderült, hogy az üveg biztiben a szál ott volt elszakadva-kontakthibás, ahol már alig látszott.
pjen
félisten
Ezeket az értékeket egy autóban fenntartással kezelném.
Ear001
addikt
Ez az EMMA műszaki segédletéből van, tök általánosan elterjedt táblázat.
pjen
félisten
Akkor ird be:vezetékek terhelhetősége, biztosítása.Nekem egyébként mindegy.
troll81
addikt
Anyit tennék hozzá én 2x75 mm2 kötöttem erősítő t, 400A biztosítekkal. Kell a keresztmetszet. Zenélés alatt a 300 A be kérte.
Nem spl, csak zene hallgatás.
Es a 260ah akut is fel vette.
[ Szerkesztve ]
Ear001
addikt
Ez a minimum, vastagabb lehet.
pjen
félisten
Ha megnézel egy normál terhelési táblázatot, az 1,5mm réz vezetéket a szabvány csak 13 amperig engedi biztosítani normál felhasználásban.Egy autóban azért picit mostohábbak a körülmények.Nem vita indítónak szántam, én az első két keresztmetszetet kihagynám.
[ Szerkesztve ]
Alu
senior tag
& troll81 & Ear001
Köszi mindegyikőtöknek a segítséget!
Áru mánián érdemes vásárolni ilyesmit? Autóhifi webshopban gondoltam összevásárolni az elosztókat. Illetve akkor már elébe megyek a dolgoknak és troll81 javaslatára megteremtem a lehetőséget egy későbbi agm csatlakoztatására. Ez esetben mekkora átmérővel kalkuláljak a pótakkunak? 16, 20, esetleg 25mm2? A testnek szintén érdemes vásárolnom egy testosztót és onnan egy vastag vezetékkel csatlakozzak a kaszni testpontra vagy az is jó, ha minden komponens földjét külön-külön a kaszni testpontjára viszem így kialakítva ott egy csillagpontot?
A tápelosztók és biztosítékok mellé hangszórókábelekre is szükségem lenne. Az első szetthez (Hertz hsk 165.4, papíron 125/250 W) mekkora átmérőt javasoltok? 1,5 vagy inkább 2,5 mm2? Elég nagy ugrás van a kettő között árban, főként emiatt kérdezem.
λŁƯ™
Téma tudnivalók
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.