Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
-
LOGOUT
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
G.Zs.
senior tag
válasz
az isten #10046 üzenetére
Ez rendben van. Engem igazából az érdekelne, hogy honnan tudom azt kideríteni, hogy mikor szól pontosan ellentétes fázisban? Mélynél azt az egyszerű trükköt szoktam alkalmazni beállításnál, hogy megfordítom a fázist, és elkezdek játszani az időkorrekcióval addig, amíg pontosan ellentétes lesz a fázisa a mélyközéppel. Ilyenkor ugye a mélyközép és a mély egy jelentős frekitartományban kioltja egymást, és azt veszed észre, hogy érzed a mélyet, de nem hallod. Nah, ekkor a fázist visszafordítva a láda tökéletesen együtt szól a szettel.
Ezt szívesen eljátszanám a magasakkal is. Melyik hangszer hangjánál lesz egyértelműen hallható a 4 khz körüli tartomány szinte teljes hiánya? -
orbano
félisten
válasz
Peti66 #10047 üzenetére
az a baj, hogy elöl nincs hely csak ilyen lófing kisméretű akksinak. ezért javasolta Szakáll, hogy hátra vegyek egy rendes hifi akksit, attól a hangja is javul és problémáim se lesznek soha a táp résszel.
Az első szettet egy (valódi) 4x50 wattos erősítő hajtja (2x25A bizti), a mélyet ennek a félbevágott kistesója fogja (csak hogy válaszolja a szubos kérdésedre is: nem lesz gond a kis zárt doboz meghajtásával, 4ohmon 200 színtiszta origi hamisítatlan wattot ad ki magából hidalva az ST100)ja és nem értettelek félre, nem vettem fikázásnak, csak gondoltam egy kis hondasovinizmus belefér a topikba
-
Peti66
senior tag
válasz
orbano #10040 üzenetére
Ne érts félre, nem fikázni akarok,csak kiváncsi
voltam menyi delej áll rendelkezésre
A puffer kondiknál is jóval fontosabb a stabil tartós áramellátás
Pót aksit ne tégy be, legyen 1 de az tényleg tartósan nagy ingadozástól mentesen szolgálja az autót ill. komponenseit hacsak nem DB Drag versenyre készül
Valódi 100 watt-nak, ami elképzelhetetlenül sok én egy 75 amperes Berga munkaaksit választanék,de ez csak 1 ötlet.
Volt nekem is két akkum 1 elől 1 hátul, de ez már 4db erősítőnél volt(rockford) -
orbano
félisten
válasz
Peti66 #10039 üzenetére
egy 45ös norauto akksim van kitűnő állapotban. tervben van egy komolyabb akksi is a csomagtartóba, de ezzel is minden a legnagyobb rendben szerintem. egy komplett világításfennhagyós barkácsolós zenehallgatós hifitali után is pöccre indul a motor. a kocsim meg honda, a generátora (is) természetesen kiváló állapotban van
-
Peti66
senior tag
válasz
orbano #10029 üzenetére
Akku milyen nem a tipus vagy inditóárama érdekel, hanem milyen kapacitású
Azért bátorkodom ezt kérdezni, mert itt szokott elvérezni az amúgy jó rendszerek tőbbsége
Az esetek 80-90%-ban a nem megfelelő(rendszer áram felvételéhez méretezett) akku kapacitás a ludas.Hiába írják oda, hogy 10.5 volt-ig stabilizált a fej tápja. Ez, egy mese-mese mátka pillangós madárka.
Indoklás amikor leesik a kimeneten fesz vissza csattól és innentől kezdve a harmónikus torzitás ugrás szerűen megnő. kb 12.1 volt-ig lehet stabil kimenőfeszre számítani
Csóró hangszórónak meg, + változik az ellenállata kb. 3.2-3.6 ohmra
Tehát nemcsak a pillanatnyi kraft számit, hanem az egyenletes. tartós leadása is,ahhoz,hogy 2 órányi állítgatás után is a helyén maradjon minden(Berga akku)
A generátor után- töltése sem mellékes.vagyis képes-e annyit visszapumpálni amennyit kiveszünk belőle -
Peti66
senior tag
válasz
orbano #10029 üzenetére
A 18 db-es Kick vágáshoz kell ám jó Kick bass driver is
-na meg aktívba, mert itt már a passzív váltók tekercsei elmelegednek, tök mindegy mekkorák milyen anyagból hogy készültek stb.itt jön a TS par. vagyis a teljes jósági tényező
Kevés szóró van ami ebben az igen szűk tartományban tartósan bírja nagy hangerőn leégés(tekercs)nélkül[link]
A CAT -6-ból az E jelűt használód vagy a simát,mert az E az a gigásDe etől még nem lesz mosott
-
G.Zs.
senior tag
-
M3nyus
aktív tag
Tudnátok erősitőt ajánlani egy Pioneer TS-SW2501S4 mélynyomóhoz?
1 csatornás kellene, viszonylag kisebb méretű (vezető ülés mögé lenne mk1 vw caddy be)
Árban 50 körül gondolkodom, fejegység alpine iDA-X305S.Első szett hivi f1600.Köszi
-
Peti66
senior tag
válasz
cicmanyek #10027 üzenetére
Ez így igaz ahogy írod.Simán csak első kéttutas szetnél nem jó a 18,de a 6db sem jó.
12db-es az optimális függetlenül,hogy aktívban vagy passzívban vágod
A vágás meredekség még csak első szett-et feltételezve is autó függő
Az Mb Quart-nak volt régen csúcs szériás 3 utas szettje ami a Mid bass-t 18db-el a közepet 6-al a magassakat 12-vel nyeste sub nélkül, agyonverték a fél világ komponenseit
1 barátomnak volt ilyen értett is hozzá, meghallgattam tetszett, és azért nem beszélek plágiumokban, mert úgysem hinnéd el
A 6 db-es Tweter vágást akkor alkalmazzák ha kiemel a felső közép -
orbano
félisten
na, okosodik itt az ember titeket olvasva
mondjuk Győri Laci nekem 18db-vel vágta a kicket és 6-tal a csipogót. máshol is olyan infókat szedtem össze, hogy kick 12/18, tweeter 6/12 a kocsiban jó eredményt hozó. ezt vehetem ökölszabálynak? egyébként ha a meredekséggel gond van, és variálni kéne, arra miből jövök rá?
illetve egy másik kérdés, amire érdekelne a válasz: beraktam a CAT6-ot az említett 1kábel = 4 csatorna felállásban, és az xm6-tal is ugyanazt hallom tőle, mint amivel a jr.nál szenvedtem: a középtartomány teteje összemosódik, terjengős lesz (nem tudom ez-e rá a jó szó), belemászik a fülembe (női ének, zongora, fúvósok). Ez mitől lehet? Emellett mondjuk ebben a felállásban a mélyek részletei is elvesznek elég nagy mértékben. Remélem a 2 csatorna / kábel felállással javulni fog a dolog, mert amúgy egész jó "hangja" van ennek a kábelnek, olyan kiegyensúlyozottság érzetet adott így mindenféle állítgatás nélkül, szívesen dolgoznék vele. -
Peti66
senior tag
-
Peti66
senior tag
válasz
cicmanyek #10021 üzenetére
Akkor, alul kell megvágni és nem hallgatni azokra akik a woofer saját induktivitását hangoztatva("van neki induktivitása nyesegesse az a szaporább frekiket")
Nekem is volt már jó pár gépsárkányom,DE a 18db-es vágást csak és kizárólag subnál és azon belül is ferde hátú-nál Zárt ládá-nál ajánlott vagy Isobaric megoldásnál Én már vagy 8 éve nem építettem, de azért nem felejtettem -
-
Peti66
senior tag
10016-ra kapacitás eltérés a válasz az 1rca-ra. 1-nél még nincs akkora terhelő ellenállás,hogy gerjedjen a kimenet. kettőnél tehát párban ez már létrejön, mivel összeadódik
-
cicmanyek
aktív tag
válasz
Peti66 #10002 üzenetére
Na jól van , látom ahány ember annyi féle megoldás , de annyit mindok csak itt én soha nem vágom 18dB-el , többel meg pláne nem , mert felkeményedik a hangzás.
A szettet 6dB-vel általában és a magasat nem a woofer vágásától indítom , hanem magasabbról , így nem szól össze a woofer a tweeterrel.
És így sokkal természetesebb lesz a hangzás.
Szívesen meghallgatnék egy ilyen 18-24dB-el vágott szettet , lehet , hogy én nem vagyok eléggé képben... -
Peti66
senior tag
válasz
migabi24 #10014 üzenetére
Veled diskuráltam azt hiszem,de igen elsőként a legcélszerűbb 1 minuszt is hátra húzni
Ha rám hallgatsz,de persze nem muszály.Az a neve a jelenségnek, hogy földhurok.
Nem mindig és nem minden autónál jön elő, általában az idősebb gépeknél fordul elő(de nem mindig) Az ok a réz szalag kábel ami a testet viszi át a motorblok aljáról a karoszériára meggyengül,úgy anyagában, mint kontaktban
2. lehetséges ok a generátor
3.Az erősítőd tápszűrése nem kielégítő,bár ennek a valószínűsége igen csekély
az Rca-k, már nagyon jó árnyékoltak, persze olyan min.15cm-re illik távolabbra tenni az áram vezetékektől,de ne gondolj nagy hókusz- pókuszokraJa, a fejről megy a magas is gondolom.Azt már meg azért nem hallod, mert a fej a kapcsoló tábláról veszi a delejt+ ott közös föld pont van, ami szintén direktbe jön az aksitól
-
migabi24
nagyúr
Elkezdtem kísérletezni a generátorzaj ügyben, vázolnám az eredményeket, hátha így rávágja valaki a megoldást, szóval RCA-kal kísérleteztem, 3 félével próbálkoztam connection, neotech, meg valami nevenincsel, mindnél ugyanaz a hang volt, ezek mind bevoltak fűzve a helyükre csak cserélgettem őket, aztán hátra dobtam egyet, simán az utastérbe szabadon, ugyanaz a zaj, kihúztam az összes rca-t a fejről csak a magas volt bedugva megszünt a zaj
tanácstalan vagyok
-
Peti66
senior tag
válasz
orbano #10010 üzenetére
OK
Ha mégis a zárt mellett döntesz és együtt méreted- (megéri)
De, ne feledd jóval nagyobb erősítőt kell szerválni, mert a zártnál elmelegíted a teljesítmény 40%-át(nem vicc)
1 jó Free Air-nak nagyon szép hangja van ám
Nem kell hozzá komplett Door panel elég 1 gyűrű alulra, így nem rontasz az összképen
Ennek az udim rm 208-nak vannak TS adatai?, mert ez alapján meg lehet mondani, hogy milyen konstrukcióba szánta a gyártó
Dobsz egy linket erről a szubról? -
orbano
félisten
válasz
Peti66 #10009 üzenetére
japán autó révén a kalaptartóm nem egy erős konstrukció, és nincs kedvem átalakítani és azzal is egy csomót vesződni. viszont az udim rm208 zárt ládába utastérbe kombináció kipróbált kostrukció, eddig mindenki dícsérte. bár tény, hogy haujan is megszenvedett vele, mire sikerült belőnie a szetthez. mivel már megvan a hangszóró, így biztosan teszek egy próbát. ha jól sikerül majd jövök dicsekedni
-
Peti66
senior tag
válasz
orbano #10008 üzenetére
Az utas térbe ne rakj sem zártat sem semifélét. Volt nekem is ilyen kialakítás(zárt 20-as Bumper/10 liter) utastérben
Nem jó, bármit állíthatsz- össze fog folyni az egész
Az ok: a távolságban van. 1 folyamatos fluktálás(lüktetés)lesz belőle
Ha tényleg hiányzik az alja,(mert mié ne)a megoldás és ez tényleg jó is a Free AIR rendszerű sub ezek nagy térfogatra vannak méretezve nem érinti drasztikusan, hogy most 100l vagy 300liter van mögötte egy 25-ös Velocity, bár a típusát meg nem mondom,de mindjárt megnézem.Na az, mosolyt csalna az arcodra,de szerintem még sok sok teszter arcára is.Brutál mélyre megy,érzékeny és nagyon együtt van a zenében(zenei)
Nekem ugyan nem volt,de hallotam is ezt aFree Air rendszerű Velo-t
Röviden:sok félét volt már alkalmam kipróbálni-meghallgatni,de ez mindent vitt.
Ja, nem írtam ezt a kalap tartóra-ba rakják.Volt belőle úgy tudom dupla tekercses is 2x2 ohm-os ill. 2x4ohm-os kivitelben is,de ennek már jó pár éve -
orbano
félisten
válasz
Peti66 #10007 üzenetére
szub az lesz majd, azért hiányzik az alja... egy 20 centis ~10 literes zárt láda lesz az utastérben, ha találunk neki helyet. oválokat sose szerettem volna, talán még az autóhifizés legelején, de gyorsan le lettem beszélve róla
szerintem s4tch kollégával kevertél kocsi ügyben, neki van corollája. -
Peti66
senior tag
válasz
Peti66 #10004 üzenetére
folyt. 1. balance-t beállítani, itt már korrigálhatsz a tweter időkésleltetésével, de csak ésszel
Azt még nem tudom ,hogy a kalaptartód mennyire foglalt, de ha igen akkor gondold át
Persze, ez ízlés kérdése
A microphon-os kérdésedre csak azt tudom válaszolni, hogy ott nem csak a teljes hangspektrumot analizálják ill. mérik hanem az oldal küszöb értékeket és ezek összehasonlító értékeit.De a tejes frekvencia menet is látható lesz, amely világosan megmutatja, hogy hol vannak kiemelések ill. beszakadások amik korrekcióra szorulhatnak. (Voilá vágási pontok) Bár, hozzáteszem, amire már nem képes 1 adott hangszóró szett, én azt csak minimálisan, vagy inkább nem erőltetném
Ez után nem marad más hátra, mint 1 jó minőségű(felvételű)zenét bedobni a torzított max. fél-ig csavarni és menet közben is ellenőrizni, hogy minden fránya hang a helyén maradt-e -
Peti66
senior tag
válasz
orbano #10003 üzenetére
5 ajtós corollád van , ha jól tudom
Én, de persze ez csak az én privát véleményem, szóval így kezdeném
Sub kikapcs Eq szintén, késleltetés ki valamilyen test cd berak fader ki balansz értelemszerűen teljesen jobbra vagy balra
De, mi a legfontossabb a mid bass ill a twetwer vágását(emelését) megejteni.
Téves az a nézet,hogy elég a 12db-es passzívszűrő meredekség(1 csuklós buszba talán jó lenne)De, ugye sokunk nem ilyennel furikázik
Tehát az első lépések között belövőd 18 db.re
Ezt követően a teszt cd-n levő anyagot meghallgatód külön a jobb, majd külön a bal oldalon, egysszere a midd bass-nál és a tweternél.Tehát nem külön- külön, mert abba csak belegabalyodszNa amikor ez megvan:
Következő lépés sub szintén 18 db.es vágással ráenged ,de csak fokozatosan, kiemelés nélkül
Amikor úgy érzékeled, hogy már együtt fut vagy hallod a freki sávokat, vagy nem, itt jön a képbe a fázistoló( egyelőre még csak a subnál a többi-hez még ne nyúlj)
A fázist 0- 180' addig hangolod, míg együtt nem fut vagy hallod a zenét.
A sub kiemelést csak addig erőltesd amíg rá nem mászik a hang képre
Mikkor ezek-kel megvagy végső stádiumként jöhet a magas beállítása úgy magassági elhelyezésre8,vmi. tapadó szalaggal) mind kiemelésre, ha alapból nagyon kiemelve enyhén az üvegre célszerű irányítani így mérsékelhető a szúró hatás -
orbano
félisten
válasz
Peti66 #10002 üzenetére
24 és 6db között tudok vágni mindent, kivéve a mélyládát, azt asszem 36 és 12 között. az új fejjel nem tudom mennyi lesz.
amúgy köszi, hallottam már ezekről, csak még nem sikerült a gyakorlatban is hasznosítanom ezt a tudástmikorfonolás szerinted mire jó? ez mondjuk érdekel, egy gonon kis manó a fejemben folyamatosan ezzel b*sztat
-
Peti66
senior tag
Szia Orbano! Ha nem veszed zokon,én esetleg tudnék néhány infót adni,de persze lehet már Te is tudod ezeket
Tehát, tételezünk fel, - 1 átlag nem szedán középkategóriás gépest, ami meg van tömve fincsi puha ülésekkel, emberekkel stb.ehez jönnek+ a fémek, üveg stb, na meg a bezárt tér.Mivel kis bezárt területről van szó a terjedési sebbeség, hullámkülömbség fázisalakja megváltozik és a hangerő nővelésével intermodulációs torzulások lépnek fel.ezen csak részben segítenek a fázis tolók, késleltetők stb.
Az igazi nagy gond amit sokan kihagynak a számításból az nem más mint a szűrő meredekségNagy vonalakban ősszefoglalva ha,18db-el vág a kaszni, annyival emeljük a szűrő meredekségét.A 12 db-es passzív váltók véleményem szerint semmire nem jók, külőnősen,ha az autó már gurul is
De, 1 agyon bituzottgépesnél lehet hogy 24 db-el kell emelni
(aktívba)
Amit használsz(fej) van ilyesmi állíthatóság? Mert, jó ha van
És ez, nem csak a sub-ra igaz.
Az alul felül áteresztő szűrők tudom mire valók,de elhiheted,hogy akármelyik tartományú hangszóró tud olyan tranzienseket kelteni,termelni ami a mükődési tartományán kívül esik,és itt van sokaknál az az érzet, hogy a mély rámászik a mid.-re
A microfonos spektrum analizátor jó dolog, de nem mindenre jó(de, nem is beszélnék le róla senkit, hanem inkább rá)
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest