- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sh4d0w: Árnyékos sarok
-
LOGOUT
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lusu
aktív tag
válasz
7Sony7 #74798 üzenetére
Így már értem, kellemetlen
Akkor vagy egy másik autó gyári hangszórója amit be tudsz rakni a helyére, (ha miskolc közelében vagy szívesen adok neked audi-ból származó 165-öst) vagy ahelyett a pioneer helyett egy érzékenyebbet kellene keresned a jobb eredményhez, ami zsebbenyúlósabb is lesz...
-
7Sony7
addikt
Üdv. Ford C-max 2009 es, gyárilag 6 hangszóró (4az ajtókban+2csipogó a tükörnél). A hátsók nem szólnak, ezeket szeretném cserélni. Semmi extra nem kell, csak ne szóljon rosszabbul, mint a gyári. A gyári hátsó egy utas, dupla kónuszos. Pioneer ds-g1710f et gondoltam bele.
Van esetleg vélemény, tipp? -
dj79
senior tag
Sziasztok!
Koax 165 mm hangszórót kellene cserélnem, a gyári megadta magát. Valami nagyobb érzékenységűt választanék, mert a gyári Toyota fejegységről hajtanám. Eddigi jelöltek:
kicker csc674, crunch dsx62, hertz dcx 165.3.
Melyiknél van esély némi hallható mélytartományra? -
Kofka04
tag
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket és tanácsaitokat Lusu és Zibu
Minden világos és érthető volt amit írtatok. Ki fogom próbálni az opciókat hogy javuljon a dolog. A hangszóróim csak simán oda vannak csavarozva a műanyag ajtóburkolathoz, nyilván emiatt is elveszik némi mély. Lesz próbaképp magnócsere, elemes teszt, be akarok szerezni új hangszórókat is, de sajnos a 16.5cm-es nem fog elférni, így marad a 13-as. Csodát nem várok az újtól se, de lecserélem, mert a mostani nem 2 utas és szakszerűen lesz rögzítve, nem úgy mint most. Mégegyszer köszi a segítséget
-
VIBO
őstag
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne, hogy sztetek mitől lehet az, hogy Bluetoothon keresztül hallgatok zenét YouTube music-al és random módon lehalkul a zene percenként kb. Értesítések nem akkor jönnek. Tudom akkor normális, hogy lehalkul.
-
#99254784
törölt tag
válasz
Kofka04 #74787 üzenetére
Úgy,hogy a technikai részéhez nem nagyon értesz nem könnyű távsegítséget adni. Nincs esetleg ismerős, akivel meg tudnád cserélni a fejegységet, hogy az mit produkál a te kocsidban és fordítva? Talán adna valami kiindulási alapot. Azért egy 13 cm-es hangszórót meg kellene tudni rendesen szólaltatni egy utólagos nem gyári fejnek.
Viszont 13 cm-től túl sok mély hangot nem kell (lehet) elvárni. Ne hasonlítsd nagyobb hangszóróhoz, ha esetleg a korábbi autóidban azok lettek volna. Ha ezzel tisztában vagy, akkor nem ártana ránézni a hangszóró beépítésére. Nincsenek esetleg nagy rések/szerelési nyílások fedetlenül hagyva a hangszóró mellett közvetlenül? Akusztikai rövidzár miatt még az a kevéske mélyhang is "elszökik" a hangszóró pereme mellett, amit tudna esetleg produkálni. Nem dolgozik az ajtóba úgy mintha zárt doboz lenne. Esetleg még nem ártana a hangszóró vezetékeket is ellenőrizni, nem sokkal előtted is volt ebből problémája itt hozzászólónak.
Ahogy Lusu is írta, 8 ohm-os hangszóróra nem érdemes cserélni. Basszusnál meg kifelé kell mozdulnia, bár ezt nem feltétlenül látod zenénél. Ezt egyébként egy ceruzaelemmel is könnyedén lehet tesztelni, de ehhez már kicsit érteni kell. (hangszóró +/- csatlakozó végeihez polaritás helyesen érintve kifelé kell mozdulnia a tányérnak [link] Ha a fejegységen pozitív a pozitív, negatív a negatív kivezetésekre van kötve az lesz a helyes bekötés) -
Lusu
aktív tag
válasz
Kofka04 #74787 üzenetére
A probléma valószínűleg az első mondatban benne van, a hangszórók ki lettek cserélve. Ha nem gyári és nem is túl érzékeny hangszóró került bele, azért torzít mert kevés neki a fejegységed 50 wattja ami a valóságban max 15 watt jókora torzítással. Első megoldás a problémádra, erősítő, második egy érzékeny hangszóró. De ha már így belemerültél és van lehetőség akkor 13cm helyett ha elfér 16,5cm-est kell berakni (erősítőről is jobb lesz értelem szerűen) A fordítva bekötésnek csak akkor van jelentősége, ha az egyik oldal van fordítva, ellenfázisban szól, egyéb esetben lényegtelen. Zene alatt nem látod, hogy kifele mozog a hangszóró vagy befelé, mert mindkét irányban egyforma kitérést kell produkálni, ha nem így van, akkor már rossz valami. 8 ohmos hangszóró sem megoldás mert még inkább leterheled a fejegységed amúgy is vézna erősítőjét.
-
Kofka04
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni és választ a kérdéseimre. Adott egy 2005-ös Renault Megane, amiben gyári szintű zene van. A magnó és az első 13cm-es hangszórók lettek kicserélve az előző tulaj által. A problémám valószínűleg többrétű. Igyekszem érthetően és informatívan leírni. A basszus ideje korán elkezd torzítani de nem úgy, mintha leharcolt lenne a hangszóró, ezért nem értem. Ahogy kezdene megjönni a basszus ereje, elkezd torzítani. Próbáltam a hangszínekkel variálni, de semmi javulás. Előtte egy régebbi Cliom volt, amiben a gyári zenével nagyon elégedett voltam. A Megane egy jobb anyagokból összeszerelt autó és hallom is hogy szebben, akusztikusabban szól benne a zene, basszus tekintetében viszont siralmas a helyzet, mert szinte nincs, legalábbis úgy kell hallgatnom zenét, ha nem szeretném hogy torzítson. Zárójelben annyit szeretnék megjegyezni, hogy három autómban is volt épített zene. A Clioban megütötte azt a minimum szintet a hangzás, hogy úgy döntöttem nem szeretnék erre pénzt áldozni. A Meganeba hallhatóan szebben szól a zene (kivéve a mélyet), ezért szeretném orvosolni a basszusra vonatkozó anomáliát. Van fülem a minőséghez, a technikai részéhez viszont keveset konyítok, ezért bíztam inkább a zene installálását szakemberre a korábbi autóimban. Visszatérve a problémámra, a hangszóró pontos típusát sajnos nem tudom, csak annyit hogy 1 utas 4ohm-os Pioneer, a magnóm pedig egy 4x50-es Sony DSX-A212UI. Mások azt javasolták, hogy vegyek bele 8ohm-os hangszórót és megoldódik a basszus problémám, illetve azt vettem észre, hogy basszusnál a tányér fordítva mozog, tehát nem befelé, hanem kifelé mozdul amikor adja a mélyet. Fordítva van bekötve? Ez okozhatja a leírt problémát és az lehetséges, hogy ettől függetlenül a közép és magas hangok normálisan szólnak? Lehet hogy meglévő hangszóróim is sokkal erőteljesebben meg tudnák szólaltatni a mély hangokat ha jól lennének bekötve? Miért tanácsolhatták azt az elvileg jobban hozzá értők hogy egy 8ohm-os hangszóró megoldaná a problémámat, ha eleve ellentétesen mozog a tányér a mély hangoknál? -
G@bi90MR
aktív tag
Sziasztok!
Kinek van tapasztalata, ajánlása lapos, ülés alatti aktív mélynyomóhoz? Használtan nem találtam eladót, csak ülés alatti érdekelne, 50-70 e F, de inkább az olcsóbb tartománya felé árban, Grande Puntoba szeretném. Amiket néztem: Macrom MSW800, MSW100, Kicx ALN-201SA, ALN-250SA
Előre is köszönöm!
-
Pazo99
csendes tag
Sziasztok!
Kenwood KAC-726 erősítőről mi a véleményetek?
25000 Ft-ot megér használtan?
Egy magnat edition two limited 600 W erősítő helyére menne, 4 ohm a mély.
Köszönöm előre is! -
Tomocso
tag
Sziasztok,
Pár hete elkezdett szarakodik a rendszerem.
Elöl komponens szett hátul egy koaxikális, csomiban egy láda. Ládához egy monoblokk a többihez 4 csatis öreg erősítő (Alpine 3554).El el ment a hang kicsi recsegèssel, csak a mély maradt, aztán visszajött, megnèztem mikor elment a hang az Alpine lámpája pirosra váltott.
Azt mondták vhol zárlat van....
Használtam îgy egy darabig de mostmár nem kapcsol be az erősîtő. Nincs rajta lámpafèny sem.
Meghallhatott az erősîtő? A fejegység nem ad jelet?
Mi lehet a baj.
Ha meghalt az erősîtő tudnátok ajánlani egyet helyette, nem követem mostanában ezeket a cuccokat.
Köszönöm -
SRII
őstag
válasz
Peti66 #74778 üzenetére
Rendben, most rendeltem erősebb minőségi hangszóró kábeleket, áthúzom az egészet, a rádió csatalakozó tövétől teljesen új erősebb kábelezést fog kapni a szerkezet , kíváncsi vagyok mi lesz majd!
Kérdés.
Ha majdnem tőbe elvágom az autó gyári hang dugozatának hangkábelét és rá cinezem az ujjat azzal semmi gondot nem okozok? Mutatnám mire gondolok -
SRII
őstag
Sziasztok! Nagyon egyszerű kis felállásom van az autóban és van egy el nem tűnő probléma amit remélem meg is oldunk!
Autóban csak elől van hangszóró jobb és bal oldalt, gyári 8w hangszóró kb 15 éves fejegység, halkan szépen szol majd egy kicsit hangosítottam és éles recsegés hallatszik, főleg élesebb résznél, semmi gond, kicseréltem a hangszórókat, 25w majd ekkor is recseg (halkan szépen szól) semmi baj, fejegységet kicseréltem, kicsit hangosabban szól de még mindig az autó és az aszfalt hang elnyomja a zenét, de már egy fokkal jobb, hát, ha recseg akkor lehet nem bírja a hangszóró mivel új a fejegység, vettem jobb ball oldalra 100w(max 200w) hangszórókat, továbbra is recseg (úgy tudnám lefesteni, hogy 50 ig lehet tekerni a hangerőt és 23 nál már recseg torzít) olvasgattam a neten, hogy lehet nem hajtja meg a rádió, hát akkor lehet kell egy erősebb komolyabb fejegység OK vettem egy másik autó rádiót pionner mosfet yxz új rádió(meg nem mondom a rendes típust) ezzel már jól szól, de kb ez a hangerő sem nyomja el az autó illetve a szél aszfalt keltette zajokat, kb néha fülelnem kell mi szól , ha kakaot adok rá elkezd torzítani recsegni! Mi lehet a gond? tudnátok segíteni? sokat utazom és a zene egy nagyon jó útitárs de úgy, hogy alig hallok valamit és már nem tudom mit is csináljak el vagyok keseredve! (megpróbáltam már megcserélni a hangszóróknál a kábelt is, hátha fordítva van bekötve de ugyan az a probléma semmit nem javult )
Kéremszépen a hozzáértőket szánjanak meg egy kis tanáccsal! -
bombibmw
veterán
-
bombibmw
veterán
válasz
troll81 #74770 üzenetére
Egyszerűen egy hangerőn felül elment a hang, majd pár másodperc után visszakapcsolt.
Benéztem a motorház alá és láttam, hogy a bizti elolvadt.
A háznak semmi baja.
Most olvasgattam itt és az egyik fórumtársnak ugyanez volt a problémája, aztán meggyógyult neki, miután az egyik szett nem érintkezett rendesen.
Okozhat egy helytelen csatlakozás olvadást a biztosítékon?
Amúgy az erőben lévő biztik 35 Amperesek, de ez lényegtelen. -
bombibmw
veterán
válasz
troll81 #74767 üzenetére
Szia!
Egy Audi A4 B5 Avantban van a cucc.
Kicx RTS 4.60 az erő, Audio System Radion 12 a láda, az első szett egy Hertz ESK 130.5.
A kábelezés egy szettből és Connection hangszórókábelböl lett behúzva.
A szett nem gagyi, de már nem tudom a márkáját, 20mm2 átmérővel és kb. 3m hosszal. -
bombibmw
veterán
Sziasztok!
A rendszeremben egy 4X60W-os erő van, 2db 30A-es biztivel, elől ANL biztosíték, ami 80A-es.
Ez sajnos elolvadt.
Rakhatok ide 80A-nél nagyobb biztosítékot? -
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek egy AEG AR 4026 BT DVD MP3 Bluetooth típusú multimédiás fejegységgel kapcsolatban. Örököltem az autóval és sajnos nem találok hozzá sehol sem magyar nyelvű leírást
Esetleg van valakinek elektronikus formában elérhető magyar nyelvű használati útmutatója?
Előre is köszönöm!
-
Cry0
őstag
nem, ez 4 csatis.
-
dobobazsy
őstag
válasz
#99254784 #74759 üzenetére
sajnos nem az rca-val volt a baj. kiszedtük a helyéről, és a "nyakamba akasztva" is ugyan ez volt a helyzet. - ha bedugtam jött a ciripelés... viszont próbálkoztunk tovább, és egyszercsak sikerült megszüntetnünk a zajt, mégpedig úgy, hogy a kasztnihoz testeltünk.. sajnos ott nem tudtuk hagyni, így elhúztuk a kábelt a csomiba. itt viszont megint felbukkant egy kicsi tücsök.
ha valakinek van bármilyen tippje, hogy hogyan lehetne kiirtani, azt szívesen veszük! köszi! -
#99254784
törölt tag
válasz
dobobazsy #74757 üzenetére
Nagyon úgy néz ki. Nincs esetleg egy másik RCA kábeled, amit csak áthúznál az utastéren keresztül egy próba erejéig? Vagy próbáld meg egyből áthelyezni ha nem nagy munka. Én bal oldalt vezettem végig a tápkábelt a küszöbnél (bal oldalt volt az akksi meg az erősítő is), jobb oldalt meg az RCA-t és már csak az erősítőnél kerültek közel egymáshoz.
-
dobobazsy
őstag
ha a fejegységből húzzuk ki az rca kábelt, akkor is van zaj. tehát mintha a kábel szedné össze. akkor így biztosra vehető szerintetek, hogy az rca van rossz helyen?
-
-
#99254784
törölt tag
válasz
dobobazsy #74753 üzenetére
Pont elküldtem, mire láttam hogy végül ez a része megoldódott.
Az a 2 Volt kimenet sem 2 volt mindenhol, leginkább csak a max hangerő közelében.
Kicsit szakszerőbben, műszerek nélkül is be lehet állítani, fülre is. Fejegységen kikapcsolod a bass boost-ot és társait, az equlizert alaphelyzetbe állítod. Gain potikat eltekered teljesen óramutató járásával ellentétesen.1 kHz-es szinusz teszthangot elindítva a fejegységen (netről tudsz letölteni) kimérés nélkül a hangerőt kb 3/4-ig kell feltekerni ajánlások szerint (itt még biztosan nem ad ki torz jelet), majd itt is hagyod. Ezután a gain-t szépen elkezded felfelé tekerni, és amikor hangszínt vált, ott kezd el torzítani az erősítő. Jellegzetes tiszta "hümmögő" hangről mintha valami elektromos búgásra váltana a hangszín. Picit vissza tekered a még nem torzított jelig a gaint-t, és így hagyod. Beállítod mindkettőt így, utána meg majd fader-rel elosztod. -
dobobazsy
őstag
válasz
#99254784 #74752 üzenetére
szia! köszi! ezek megoldódtak. az babrált ki velem, hogy a fejben be kellett kapcsolni a subwoofert hogy a második pár rca-n is jöjjön jel
onnan meg levenni a lpf-et, hogy ne csak "böfögjön"
a "mindent mindenhova" kötögetést úgy értettem, hogy a hangszórók jártak az A és B szekción is, illetve a 2 pár rca-t cserélgettem még.. természetesen végső soron A lesz a front és B a rear szekció és úgy lesz a fejjel is párosítva
a GAIN-t azért kérdeztem, mert nem tudom pontosan hová kéne tekerni, hogy 2V kegyen. de akkor ha fülre odatekerem ahol még nem torzít magasabb hangerőn akkor gondolom jó lesz úgy is!?viszont a járó motoros ciripelő zajra ha valakinek valami tippje van esetleg azt megköszönném! holnap kibontjuk és próbálunk majd rájönni
-
#99254784
törölt tag
válasz
dobobazsy #74750 üzenetére
Szia!
A+B módban valóban csak 1 pár RCA-t használ fel bemeneti jelként a manual szerint, úgy nem is lehetett faderelned. Van kimenő jel a fejegység rear RCA kimenetén egyáltalán?Nincs esetleg a rear RCA kimenet letiltva a fejegységen (már ha lehetséges)? Úgy tűnik, mintha nem lenne meg a rear RCA jel az erősítő számára, ha A/B módban nem szólnak csak az első hangszórók.
Az oválok ordítása lehet akár a hangszórók eltérő érzékenysége miatt is, hacsak a két gain beállítása nem nagyon tért el egymástól.Lehet elölről át kellene nézned az egész vezetékelést, ha már mindent kötöttél mindenhová.
Fejegyég balansz és fader középre állítva, front kimenet RCA az A szekcióra, rear kimenet a B szekcióra kötve (nem felcserélve a jobb és bal oldalakat az erősítőn és a fejegységen sem). Első hangszórók A outputra kötve oldal és polaritás helyesen, hátsók a B outputra szintúgy. Kapcsolók ahogy Lusu írta, mód A/B, preamp-ok L/R, crossoverek lehetnek még off állapotban, hogy ne zavarjon meg, a két gain poti meg nagyjából ugyanarra az értékre állítva. Ha mindez megvan, és minden működik rendesen, akkor így már tudnád a fadert előre-hátra és a két oldalt (jobb-bal) állítgatni úgy ahogy te szeretnéd.
Ha ezek már megvannak és jól működik, akkor lehet a gaint és crossovereket még babrálni. -
dobobazsy
őstag
válasz
dobobazsy #74750 üzenetére
közben megoldódott a probléma, köszi szépen!
csak hogy jött helyette másik.járó motornál van egy ciripelős alapzaj a hangszórókból.
annyit kipróbáltunk gyorsba, hogy kihúztuk az erősítőből az rca-kat, úgy nincs zaj járó motornál... ez esetleg jelenthet valamit?
az erősítő táp és test kábele közvetlen az akksihoz megy 3-3 méter hosszúságban, és próbáltunk nem mellette vezetni semmi más kábelt. valakinek bármi tippje?
köszönöm előre is!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Kés topik
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Autós topik
- Nintendo Switch 2
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Garmin Edge 1050 kerékpáros óra: mindenből a legtöbbet
- További aktív témák...
- Ryzen 3 3200g, Gigabyte A520M K V2, 16GB ram, 512Verbatim Vi560S2 M. 2 ssd+256 GB ssd
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD Magyar
- ELADÓ ASUS Vivobook 15 (X1504VA) Notebook - 15,6" Intel i5-1335U, 8GB, 512GB SSD, Win11
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD IPS Magyar
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- BESZÁMÍTÁS! ASRock A520M R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD RX 6500XT 4GB BitFenix Neos Thermaltake 500W
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 16GB RAM 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged