2024. július 27., szombat

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • E61/E91 blog 1. rész

    E61

    Előzmények

    A vétel

    Az előző írásaimat ott hagytam abba, hogy összetörtem a 4 éve építgetett E39-et, plussz az asszonny Fordja is kicsit megszívatott. Most folytatnám a storyt, idáig egyelőre nagy szívás nélkül, bár ez attól függ, kinek mi is az :))
    Nos, mint írtam, tavaly december 1.-én, pénteken sikeresen összecsuktam a 39-et, de szerencsére senkinek nem lett baja. Már aznap megbeszéltük az asszonnyal, hogy valamit venni kell, Ő napi szinten 50 km. -t ingázik, nekem is sokszor kell az autó, édesanyám 70 elmúlt, Őt is én viszem ide-oda. Abban is megállapodtunk, nincs értelme egy „kényszer” autót venni, veszünk egyet, amelyik meg is maradna „hosszútávon”.
    Természetesen az E39-E38 felé nézelődtem elsőnek, és automatát akartam mindenképpen. Olyan 2-2.5 milliónál nem igazán akartam rá szánni többet, mert úgyis megveszem, 1-2 dolgot kell csinálni rajta, meg „személyre kell szabni”. Arra a megállapításra jutottam, hogy akkor ennyiért értelmeset egyet se találtam. Nem azzal van a bajom, hogy egy 20-25 éves autóra költeni kell, de 1.8-ért láttam egy majdnem fapados E39-et, amin a küszöb cserés.

    Folytatás...

    kovbandi82 2 hónapja 2

  • E 39 blog 8. rész

    Első rész
    Második rész
    Harmadik rész
    Negyedik rész
    Ötödik rész
    Hatodik rész
    Hetedik rész

    Balfasz voltam, nincs mese.
    Az elmúlt 4 évben talpra állítottam az autót. Lényegében teljesen rendbe raktam, időt, pénzt, energiát nem sajnáltam. Oda jutott, hogy egy lényegében majdnemhogy roncsból olyan autót raktam össze, hogy megnézték sok helyen.
    Sajnos egy rossz döntés, és ugrott a fenébe az egész.
    Tavaly december 1.-én mentem hazafele, amikor jelezte, kifogyott az ablakmosó (előtte pár nappal lett bekötve a fényszórómosó gyárira, azt próbálgatva fogyhatott el a folyadék. )

    Folytatás...

    kovbandi82 5 hónapja 7

  • Kalandos autószerelés

    Sziasztok.
    Egy helyi “vállalkozóval” szerzett tapasztalatomat írnám le. Hívjuk E. Lászlónak, hivatalos autószerelő mester itt ahol élek. Sokan ajánlják, elméletileg jó szakember. Nem vádaskodok, nem mutogatok senkire, mindenki eldöntheti, hogy most jogosan vagyok kissé morcos, vagy nem.
    Nos adott egy jármű, amit a feleségem használ. Elvittük hozzá szervizre. Amit kértem, egy szervo és fékolajcsere, mert régen volt cserélve, egy katalizátor utáni oxigén szenzor csere, mert hibát adott rá, gyújtógyertya csere, egy alsó motor kitámasztó csere, továbbá egy termosztát csere, mert nem ment fel az autóban üzemi hőfokra a víz, és rendes fűtés sem volt. Továbbá volt egy műszaki vizsga.
    Az szögezzük le, nem úgy mentem oda, hogy ezt csináld meg, hanem elmondtam, hogy szerintem ezek kellenének, elmondtam a tüneteket, a folyadék cseréknél pedig mondtam dátum/km-t, mikor volt cserélve, szerinte indokolt-e. Tehát egyeztettem vele, pl. a vízhőfokra termosztátot mondott Ő is, a hibára pedig oxigén szenzort.
    Az autót annak rendje és módja szerint készen visszakaptam, 193000 Ft-os számlát ki is egyenlítettem készpénzben.
    Pénteken vettem át az autót, hétfőn a feleségem ment Abonyba dolgozni vele (Nagykőrösön lakom, nagyjából 30-35 km.). Mondtam neki, azért a vízhőfok visszajelzőt nézze, ott volt bolygatva, ha fentebb megy mint közép, álljon félre és hívjon.

    Folytatás...

    kovbandi82 5 hónapja 1

  • E 39 blog 7. rész

    Első rész
    Második rész
    Harmadik rész
    Negyedik rész
    Ötödik rész
    Hatodik rész

    Autohifi

    Maga a projekt lényegében szinte elejétől fogva tart, mióta megvettem az autót, és még most sincs vége....
    Tisztában vagyok vele, hogy sokan szebbet, jobbat csinálnak. Nem vagyok profi. Lehet, sokaknak gányolás. Lehet. Ez van. De ezt mondhatni én építettem nagyrészt, persze segítséggel. A saját, és mások véleménye szerint sem lett rossz. Persze mindig lehet fokozni.
    Elvihettem volna szakműhelybe is, de nem akartam. Sokat olvastam, fórumoztam, sokat tanultam a hibákból, de végül csak összeáll.

    Folytatás...

    kovbandi82 2 éve 0

  • E39 blog 6. rész

    E39 blog 6. rész

    Első rész
    Második rész
    Harmadik rész
    Negyedik rész
    Ötödik rész

    Bevezetés

    2.5 éve, hogy nem írtam semmit az autóról. Nem is tudom miért. De jelentem, megvan még. Valahogy nem akaródzom megválni tőle. Óriási nagy bajai nem voltak neki, persze költeni kellett rá, mivel 20 éves autóról van szó. Igazából sok mindent átugornék, pár lényegesebb dolgot kiemelnék.
    Fel lett újítva az első-hátsó futómű, jobban mondva cserélve lettek a lengőkarok, kormányösszekötők. Ami hátra van, a 4 hátsó hídszilent, most derült ki nemrég, feladják lassan a harcot. A lengéscsillapítók szerencsére jók.
    Lett cserélve elöl a szíjak, feszítőgörgő, termosztát, kiegyenlítő tartály.

    Folytatás...

    kovbandi82 2 éve 0

  • E39 blog 5 rész

    Első rész
    Második rész
    Harmadik rész
    Negyedik rész

    Az elmúlt időszak eseménydúsan telt. Pár napra rá, ahogy megírtam az előző cikket, rászántam magam, és elkezdtem keresgélni kormány ügyben, mivel mint írtam, nem akartam most mászkálni a bőrözés miatt, viszont vállalhatatlan volt az állapota, ami benne volt. Találtam is volna a közelben 2 darabot, mivel nekem az ú.n. „kétindítós” kell, korlátozottak voltak a lehetőségeim. Azonban az árakkal nem voltam kibékülve, mindkettő egy teljesen átlagos állapotút hirdetett magasan a piaci ár felett. Egyik egy M-technik volt, 50000-ért (ami amúgy 30000-ért megy), a másik egy normál négyágú 20000-ben, aminek olyan 15000 az ára. Addig keresgéltem, míg találtam a fickót, aki gusztustalan mennyiségű E39-et bont, viszont laza 200 km-e lakik.

    Folytatás...

    kovbandi82 4 éve 2

  • E39 blog 4. rész

    Első rész
    Második rész
    Harmadik rész

    Az előző rész ott ért véget, hogy sajnos kisség átvertek. de ez van. Az élet megy tovább, és az autónak is kell. Javára írom azonban, hogy azóta visszautalt még 30k-t, szóval összesen 60000 Ft-ot. Nagyjából így mondhatni kártalanított. Igaz, utóbbihoz feleségem „intézte”. 1 hónap eltelt, és nem érkezett utalás a számlámra, pedig megígérte a fennmaradó részt. A feleségem megunta a dolgot, és tudtomon kívül a vállalati FB és Google profilja alá is írt értékelést. Amikor mondta nekem, csak legyintettem. Nos nem így volt, másnap a számlámon volt a pénz, csak vegyük le az értékeléseket. Nem mondom, egyetértek a dologgal. De igazából a feleségem nem írt valótlant……
    Mint írtam, a kollegám eladta a felniket, el is mentem megnézni. Tökéletes nyári gumikkal voltak szerelve, egy fél szezont futottak. Nem is sokat gondolkoztam, megvettem a kocsira. A télieket úgyis ki kell dobni, a bal elsőnek hangja is volt. A vétel másnapján fel is rakattam őket egy helyi gumisnál, még centírozni se kellett.

    Folytatás...

    kovbandi82 4 éve 2

  • Segítség kérés: gyári zenére erősítő

    Segítséget szeretnék kérni.
    Adott egy BMW e39, "kis zenés", tehát nincs gyári erőlködő.
    Mivel ragaszkodom a beltér egysége miatt a gyári fejegységhez - esetleg egyszer veszek egy 2din tipusspecifijusat - , így nincs az erőlködőnek rca kimenetem. Olvastam, hogy van egy jelátalakító nevű cucc, amit a hangszóró kábelre kötve lehet jelet adni az erősítőnek.
    Nos ebben kérnék segítsége.
    - Ki milyet ajánl?
    - Pontosan hogyan kell bekötni? Egy gyors paint rajzot megköszönnék :)
    - A hangszóró, aminek megpatkoljuk a kábelét az halott lesz, vagy egy "Y" ággal lehet adni a jelet az átalakítónak és a hangszórónak is?
    - Ha így megszűnik a hangszóró, akkor hova kell kötni, hogy ismét életet leheljek bele? Erősítőre rákötöm ?
    - Automatikus ki-bekapcsolást meg lehet ezzel a cuccal oldani? Ha igen, milyen módon? Nem lenne szerencsés, ha mindig menne az erőlködő....

    Egyáltalán való ez valamire?
    Szerencsére jó helyen van a hangszóró, aminek a kábelét használni kell, mert csomagtartóban a tetőkárpitban van 2 :D

    Előre is köszönöm a segítséget!

    kovbandi82 4 éve 11

  • E39 blog 3. rész

    Első rész
    Második rész

    Az elmúlt időszak elég eseménydúsan telt. Sok dolgot megcsináltunk az autón, de sajnos történt valami, ami rosszul érintett. De ne ne szaladjunk ennyire előre.
    Szóval elkezdtünk mélyebben belemerülni a témába, mi lehet a probléma a géppel. A történetet 2 részre osztom, igaz, időbeli átfedések vannak benne. Volt egy győri kalandom Sanyi „komámnál”, illetve itthon egy elektromos „problémám”, amit sikerült orvosolni.

    Írtam ugye, a kartellecsapató rendszer kompletten cserés, azonban a lambda szondákat nem igazán akarom egyelőre cserélni, mivel sok helyen írták, az említett szelep csere (PCV) lehet orvosolja a problémát. Ugyanúgy, mint az olajfogyasztást is. Emellett tervbe vettem egy szelepszárszimmering cserét, komplett fék cserét, rögzítő fék cserét, továbbá mivel csöpög, a hűtő cserét is, sőt, mivel gyanúsan nedves mindig a kiegyenlítő tartály felső pereme, azt is cseréltetni akartam. Továbbá elöl a 2 axiál kopog, azt is kiakartam dobatni a gépből.

    Folytatás...

    kovbandi82 4 éve 7

  • E39 blog 2. rész

    Első rész

    Előző cikkeimben leírtam, hogy eladtam a „szopórollert”, és egy másik autóba ruháztam be. Mivel elég kedvező áron jutottam hozzá, reményeim és terveim szerint mire teljesen rendbe rakom, nem fog sokkal többe kerülni, mint a piaci értéke.
    Nos november végén megvettem a járgányt, komoly beruházást nem terveztem decemberre.
    A legsürgetőbb a szelepfedéltömítés cseréje volt, mivel eléggé kellemetlen az utastérbe betóduló füst/szag meleg motornál, álló helyzetbe. Ezért vettem is gyorsban szelepfedéltömítést, természetesen a csavartömítésekkel együtt, komplett készletet. Mivel hirtelen ötlet volt, hogy most van időnk essünk neki, várni kellett az alkatrészre, reggel rendeltük, délutánra ígértek. Be is álltunk Pilu barátomhoz, leszedtük a szelepfedelet, majd elmentünk vidékre ameddig vártuk az autósbolt jelzését, mivel Pilu faterja autójára (WagonR+) vett bontott önindító nem működött, az eladó visszaadta a pénzt. Ez csak azért fontos momentum, mert lentebb látszódik, az autó ott állt egyhelyben, rajta az aknán vagy 4 óráig, és piszok nagy szerencsénk volt. Miért? Mi balfaszok nem húztuk be a kéziféket, nem hagytuk sebességben, pedig soha, de soha nem hagyjuk úgy. Nos amikor megérkeztünk, valamit kerestem a csomagtartóban. A kocsi megindult. 1.6 tonnát megfogni nem lehet.

    Folytatás...

    kovbandi82 5 éve 0

  • Felszálltam a szopórollerre 4. rész: Az új project

    Első rész
    Második rész
    Harmadik rész
    Előző bejegyzéseimben azt taglaltam, hogy egy öreg, 300 000 Ft-os autóval milyen utat jártam be, hogy talpra állítsam. A művelet mondhatni sikeres volt, utolsó irományom óta semmi baja nem volt a kocsinak, csupán az önindító szalajtott egyet melegen néha, a hengerfej hiba odabaszott neki. Jövőre terveztem a jobb küszöb és a hátfal hibás részeinek a javíttatását, és a beltérben cseréltem volna pár elemet. De nem így történt.
    Mint írtam, agyaltam rajta, hogy eladom, és belekezdek egy új projektbe. Nem igazán voltam döntésképes, nem tudtam mit tegyek. Végül felraktam a FB Marketplacera és a Használtautóra. Volt is megkeresésem, nem sok, de nem is kevés, nem tudom mi az átlag, de mindenki azt akarta, valamit számoljak be. Itt az első szériás A140-es Mercitől – ami annyira hitvány konstrukció, hogy még én se vállalom be – az elektromos kerékpárig minden szóbajött. Persze volt a 200 Kp és hozd is el üzenet. Az autó persze nagyon nem akart elmenni.

    Folytatás...

    kovbandi82 5 éve 4

  • Felszálltam a szopórollerre,avagy egy 300 000 Ft-os autóval való szívásom 3.rész


    (Nem, nincs kiégve az izzó, csak a projektor visszaverte a vaku fényét)

    Igazából csupán azért adtam ezt a címet az írásomnak, mivel a történet folytatása. Szerencsére a klasszikus szívás már/egyelőre elkerül. A verdát gond nélkül használom, utolsó irományom óta voltam kétszer Budapesten és egyszer Győrben vele, meg persze a szokásos napi használat, városon belül, esetleg amikor dolgom van a szomszéd városokban. Amikor 4 napig melózok, áll az autó, de amikor szabadnapon indítom, pöccre indul, nincs vele gond.
    Persze ettől függetlenül van pár dolog, amiről írhatok.
    Nos ott maradt abba a történet, hogy a pályán a tükröm kapott egy sallert, ezért felhívtam egy Pest környéki emberkét, aki kizárólag E36-al foglalkozik, bont, szerel etc. Nem volt számomra meglepő, hogy van Neki Montrealblau jobbos tükre. Egy szép napon 12 óra éjszakai műszak másnapján fel is kerekedtem, hogy beszerezzem tőle az alkatrészt. 12 órára mondta, hogy a telephelyen lesz.

    Folytatás...

    kovbandi82 5 éve 4

  • Felszálltam a szopórollerre,avagy egy 300 000 Ft-os autóval való szívásom 2.rész

    Előzmény
    Előző irományom miatt kaptam kommentben hideget, meleget. De nem baj, mindannyian különbözőek vagyunk.
    Azóta pár dolog történt velem, gondoltam megosztom.
    Nos a gyors hengerfejcsere nem hozott eredményt, sajnos ugyanúgy szórakozott az autó. A vízhőfokingadozás, bekeményedő csövek, a fogyó víz és a füstölés egyértelművé tette, szopacs van.
    Szóval Sanyi komámmal egyeztetve megint nála landolt az autó, de szoros volt az idő, hétfőn vittem az autót, kedden tudta szétszedni, de csütörtökön költözött végleg Győrbe. Elvitte a hengerfejet gyorsan a gépműhelybe, javíthatatlan, a szelepnél van végig repedve. Keresni kell gyorsan valamit. Szerencsére Kecskeméten találtam kemény 15000 Ft-ért hengerfejet.
    Kedd este el is hozta Sanyi a hengerfejet, de nem tudtuk – az idő szorítása miatt – gépműhelybe elvinni. Kérdem mi legyen. Letakarítja, átnézi, véleménye szerint jó. Legyen, rakjuk fel, másnem komplett motort, indíthatót találtam Győrbe, legrosszabb esetben eljuttatom oda.

    Folytatás...

    kovbandi82 5 éve 18

  • Felszálltam a szopórollerre, avagy egy 300 000 Ft-os autóval való szívásom

    Bevezetés

    Tudom, ez egy tech. oldal, de mivel mindenféle témában születnek cikkek, úgy gondoltam leírom az én történetemet, legalábbis ahogy eddig alakult. Leszögezem az elején, valamennyire tudatos volt a döntés, hogy ilyen olcsón veszek egy autót. Vehettem volna többért is, de ennyit szántam rá. Tudom hogy vannak sokkal egyszerűbb típusú autók is, de emellett döntöttem. Nem érdekel, egy autóra milyen márkajel van írva, nem vagyok száguldozó típusú ember, aminek 4 kereke van és nem ázok benne, mindegy hol vagy kik gyártják Nekem megfelel. Szóval mielőtt megszólna valaki, nem azért vettem meg ezt az autót, mert az adott márka tagja, és mindegy milyen sz@r, de az a lényeg hogy BMW, hanem egyszerűen megtetszett.
    Szóval az egész úgy kezdődött, hogy a kedves feleségem lényegében kitúrt a autónkból, ami egy 2007-es Ford Fiesta. Valamit vennem kellett, hogy amikor úgy adódik, én is eltudjak menni a gyerekekkel A-ból B-be. Nem nagy távolságok ezek, városon belül, néha a szomszéd városok.
    Mivel olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy van 3 nagyon jó barátom, aki segít, legyen az autószerelés, akár fényezés, mondhatni könnyen választottam egy felújítandó példányt. Be kell vallani, ha nem lennének ezek az emberek az életemben, akkor se anyagilag, se idegileg nem bírtam volna…..
    A folyamatok nem mindig kronológiai sorrendben vannak, néha 1-2 hónapot előre vagy visszalépek, mikor milyen esemény vonz magával egy másikat.

    Folytatás...

    kovbandi82 5 éve 128

  • IAA 2017 Frankfurt

    Voltam olyan szerencsés, hogy idén kijutottam az idei frankfurti autószalonra. azt tudni kell, hogy a kétévente megrendezésre kerülő frankfurti Nemzetközi Autókiállítás (Internationale Automobil-Ausstellung) a világ egyik legjelentősebb autókiállítása.
    Egy napra mentem, reggel 7-kor indult a repülő a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, körülbelül 90 perc repülőút után szálltunk le Frankfurtban.
    Maga a kiállítás óriási területen fekszik, lényegében esélyem nem volt alig több mint 6 óra alatt bejárni, de amit tudtam megnéztem. A tömeg óriási volt, az, hogy beüljek pár autóba szinte lehetetlen volt, de azért néha sikerül bepattannom pár, a közönségnek érdektelen járműbe.
    De beszéljenek a képek helyettem, nem vagyok riporter :)

    (némelyik kép elfordítva jelenik meg a böngészőben, sorry)

    Az AMG Project One a színfalak mögött:

    A BRABUS nem csak az új S osztályt hozta el, rengeteg klasszikus autó is itt volt, tökéletesen felújítva:

    Folytatás...

    kovbandi82 7 éve 6

  • Iphone audio lejátszása OpenWRT és Shairport Sync segítségével

    Megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy az Iphonem hangját kellene valahogy a Hifin lejátszani, lehetőleg vezeték nélkül. Mivel van itthon OpenWRT-s eszközöm, és olvastam már valahol, hogy USB hangkártyával lehet hangot kicsikarni belőle, ez irányban kezdtem el keresgélni, és szerencsére sikerrel is jártam.
    Megtaláltam az u.n. Shairport Sync nevű szolgáltatást, ami elméletileg megfelel erre a célra. Fel is raktam a szükséges csomagokat:
    - shairport
    - shairport-sync

    Miután ez megvolt, megnéztem, egyáltalán maga a szolgáltatás fut-e már. Újraindítottam az eszközt - jelen esetben egy BananaPI M1 OpenWrt Chaos Calmer 15.05.1 (suste build) - elindítottam a Zene alkalmazást, és ezt láttam:

    Folytatás...

    kovbandi82 7 éve 0

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.