Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#35301) nandow válasza BigBlackDog (#35300) üzenetére


nandow
aktív tag

Egér úti Ehrle-nél volt, hogy egyszer alta foam segítségével előmosóval végig fújtam az autót, nem 2 perc volt...
Akkor már jött egy Shell kutas srác is, nagyon nézett, de végül nem szólt semmit. A mögöttem várakozó autósok is rendesen néztek, mit pepecselek már eddig. :D
Lehet hogy nem szólnak, de nem szeretek sunyiskodni, abban a tudatban tisztítani az autót, hogy bármelyik pillanatban leb.szhatnak a kutasok, vagy jön egy türelmetlenebb emberke, aki mögöttem várakozik.
Emiatt lenne jó egy olyan hely, ahol ezek megengedettek, és nyugodtan csinálhatja az ember a mosást úgy, ahogy ő azt szeretné. :)

[ Szerkesztve ]

(#35302) BigBlackDog válasza nandow (#35301) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Vagy úgy. :D Focvis még talán a ?Sasadi útnál? lévő OMV-t írta, mint "nyugis" hely. De nem biztos, hogy jól rémlik. :(

(#35303) Petyyyyy válasza nandow (#35298) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Én pl kora reggel nyitásra szoktam kigurulni a kúthoz. A shop mögött van a kézi mosó, a cartársak nézése/járása nem hat meg mert a szekeremet nézem. :)

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#35304) cOxeR válasza BigBlackDog (#35302) üzenetére


cOxeR
Ármester

Csepel, Rákóczi ut OMV is nyugis, nem látnak rá, nincs kamera se, és sok mosó van a közelben, így nagy tömeg sincs.

(#35305) dkaro


dkaro
őstag

Sziasztok!
Az olcsó magasnyomású mosók között van vmi bestbuy?
Ezt a makitát néztem ki első körben:
https://www.zakanyszerszamhaz.hu/termek=10033_

(#35306) focvis válasza BigBlackDog (#35302) üzenetére


focvis
veterán

Osztyapenkónál, befelé jövet, OMV. Általában nincs tömeg, nem foglalkoznak veled.
Kontra: Jellemzően szeles, zajos, poros - nem sok minden véd az M1/M7 bevezetőtől.

Mostanában inkább budaörsi teszkónál lévő önkiszolgálót használom, ott erősebb a víznyomás, ill. van utána 3-4 km-ed, hogy az autópályás menetszél lefújja a vizet (a VÉDA-nál illik fékezni).

A áprilisi waxolás óta nem mostam autót szivaccsal, csak nagynyomású lágyított vízzel Budaörsön, ill. Zalaegerszegen - egész vállalható így is. De talán majd most hétvégén szivacsozok! :) (Viszont most túl meleg van, túl gyorsan szárad.)
2x kipróbáltam az Altafoam 2000-t a Shiny Garage előmosóval - őszintén többet vártam tőle, nem venném meg még 1x 8-9 ezerért. Elég macerás használni, pumpálni. A legsűrűbb habot adó szórófej túl sűrű, a leglazább pedig túl laza habot eredményez. Harmadjára tesztelem majd a közepes fejjel is.

[ Szerkesztve ]

(#35307) stickermajom válasza focvis (#35306) üzenetére


stickermajom
addikt

Ejj, pont most rendelném pedig az Alta Foam-ot, de elbizonytalanítottál. Hasonló árban van vajon valami jobb?

Vagy lehet az előmosó fajtája a gond? Yellow Snow-t vettem már, de gondoltam ránézek az akcióra, úgyis elhasználom.

(#35308) focvis válasza stickermajom (#35307) üzenetére


focvis
veterán

Lövésem sincs, nincs összehasonlítási alapom. :N Azt tudom, hogy nekem ennyit nem ér meg, valószínűleg ott fog porosodni a garázsban.

(#35309) stickermajom válasza focvis (#35308) üzenetére


stickermajom
addikt

Elbizniszelhetjük. :P

(#35310) gaborka8x8


gaborka8x8
aktív tag

Elöljáróban: Utálok autót szárazra törölni, mert fárasztó, izzasztó, meg dög unalmas, a szilikonos lehúzókban pedig nem bízom, hogy nem karcolják meg az autót.

Ezért egy ideje már gondolkodom rajta, hogy mi lenne, ha szárazra fújatnám pl. egy jó nagy teljesítményű lombfúvóval?

Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata, esetleg érvei pro és kontra logikai alapon?

"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

(#35311) szőröscica


szőröscica
addikt

Most nem azert, de uzemeltetoi fejjel is gondolkodhatnatok kicsit. Egy vagon penzert megveszi az ingatlant es kiepiti a mosot rajta. Utana annak ki kell termelnie az arat. Ha Te odaalsz a sajat kis cuccaiddal faszazni a kocsidat es foglalod a beallot fel/1 orat, mialatt bedobsz max 7-800 forintot, akkor az masszivan veszteseges lesz. Nem erre van kitalalva.

(#35312) stickermajom válasza szőröscica (#35311) üzenetére


stickermajom
addikt

Majd ha fel lesz tüntetve a használt sampon (és az is lesz benne), illetve nem lesz direkt csökkentve a nyomás, hogy véletlenül se tudj gyorsan végezni, vagy nem lesz 50 másodperc az 1 perc, akkor majd újratárgyaljuk. Addig meg örüljenek az üzemeltetők a 7-800 forintomnak az éjszaka közepén, más hülye úgysem mos olyankor. :)

[ Szerkesztve ]

(#35313) jozsi252 válasza gaborka8x8 (#35310) üzenetére


jozsi252
veterán

Teljesen jó módszer! Csak a lényege hogy legyen a kocsin valamilyen wax vagy kerámia bevonat hogy a vízcseppek szépen gyöngyözzenek rajta, így utána már nagyon könnyen le tudod fújatni őket.

stickermajom

Jó mosót kell keresni. Én a fos téli időszakba EHRLE mosót használok és a meleg víz + az adalék ami van hozzá, nagyon szépen lemossa a kocsit. Nyomással vagy bármi mással soha sem volt bajom. Szóval lényege az neki hogy jó mosót kell keresni.

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max

(#35314) gaborka8x8 válasza jozsi252 (#35313) üzenetére


gaborka8x8
aktív tag

Igen, én is azt gondolom, hogy ez jó módszer lehet, de akkor miért nem terjedt el? Senki nincs az ismeretségi körömben, aki így szárítana autót.
Pedig mondjuk egy ilyen, már meglehetősen komoly teljesítményű lombfúvó is sokkal kevesebbe kerül mint két "hiperszuper" görgős vödör.

"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

(#35315) jozsi252 válasza gaborka8x8 (#35314) üzenetére


jozsi252
veterán

Mert kevés lusta ember van. ;] ;]

Viccet félretéve 2db 800gsm-es mikroszálassal szerintem max 10 perc szárazolni egy kocsit. Szóval ha hozzáveszem azt amíg a magasnyomásút előveszem, bekeverem a szert, előmosom a kocsit, samponnal átmosom, majd leöblítem a kocsit, utána a szárazolás már nagyon kevés idő.

iPhone 13 Pro Max

(#35316) tibbike01


tibbike01
őstag

(#35317) MunezXBK válasza tibbike01 (#35316) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Háát...

(#35318) Petyyyyy válasza tibbike01 (#35316) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Nem igazán... :N

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#35319) d4d


d4d
tag

"vagy nem lesz 50 másodperc az 1 perc"

Ismerős! Nálunk kb 8-10mp megy el csak azzal amíg megjelenik az előmosó, addig csak vizet nyom, így annyi idő elveszik, hogy ha kicsit nagyobb az autó pont nem tudod körbeszórni a hátralévő idő alatt és mehet még egy zseton a gépbe.

elemlampa.blog.hu

(#35320) neil_mullen válasza d4d (#35319) üzenetére


neil_mullen
aktív tag

Sziasztok! A Super Resin Polish-t szeretném kipróbálni, Ti milyen "applicator"-t ajánlotok hozzá? Az enyhe polírozó hatása tökéletes lenne számomra, de gondolom akkor valami más eszközt kéne használnom hozzá mint egy szivacs (polírozó gépem nincs, kézzel lesz)... Amúgy egy fekete s60-asról van szó ha számít.

Köszi! :R

Privát üzenetre illik válaszolni!!!

(#35321) weres78 válasza neil_mullen (#35320) üzenetére


weres78
senior tag

Semmilyen polírozó hatása sincs, csak némi feltöltő, de az is édes kevés.
Ha kicsit simogatod, szebb felületet ad. Amennyiben olyan applikátort használsz aminek van abrazív (koptató) tulajdonsága (vannak ilyen kézi polírkorongok), akkor az koptathat kicsit, de ehhez az SRP csak a kenést adja. Ha ki szeretnéd szedni a katcot, akkor nem ez lesz a megfelelő szer. Emiatt szerintem mindegy mivel csinálod, bármilyen szivacs vagy mikroszálas ami nem karcol megteszi.

(#35322) pècsimunkás


pècsimunkás
addikt

Sziasztok !

Ma IS kitakarítom az autót dèlelőtt . Kiporszívózom , meg átkenem ezzel a műszerfalat ès az ajtót matt , èrdes műanyagjait ezzel : [link]
Nagyon szeretem ezt a termèket , szerintem nem is fogok váltani .
A gumi szőnyegeket èrdemes lehet vele átkenni , ha lemostam őket . Mert , vagy ahhoz vegyek inkább fènyes felületre való ápolószert ? Vagy ahhoz mit ajánlanátok ?

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#35323) newmoonlight válasza tibbike01 (#35316) üzenetére


newmoonlight
senior tag

Elbaxták. Kuka az egész. Lehet elölről kezdeni... ;]

“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)

(#35324) neil_mullen válasza weres78 (#35321) üzenetére


neil_mullen
aktív tag

a honlapján írták hogy minimális polír van benne :F

Privát üzenetre illik válaszolni!!!

(#35325) weres78 válasza neil_mullen (#35324) üzenetére


weres78
senior tag

Igen, írják. Én viszont dolgoztam vele, most is van belőle itthon, szóval tapasztalatból mondom, hogy semmi sincs. Annyira koptat, amennyire a cucc amivel felviszed.
Sajnos sok hülyeséget írnak a különböző oldalakon... :K
Ennek ellenére használható cucc (ha már megvan), de ha még nincs sok minden más is ajánlható.

Én az SRP-t falcokra használom, oda egész jó tud lenni.

Egyébként a honlap nem hazudik "csiszolás nélkül tisztítja és fényesíti a lakkot a fényezés elvékonyodása nélkül", legfeljebb picit túloz amikor pl hosszú távú védelemről beszél. Bár mikor ez a termék kijött tényleg jónak számított, de azóta sok idő telt el, nekik is vannak elvileg sokkal jobb, korszerűbb cuccaik.

[ Szerkesztve ]

(#35326) weres78 válasza weres78 (#35325) üzenetére


weres78
senior tag

Én vagyok analfabéta, nem beszél hosszú távú védelemről, hosszú távú szépségápolásról beszél. A kettő ugye nagyon nem ugyanaz...
Kommentek között ír három hónapot, mármint, hogy ennyi időnként érdemes ismételni a használatát.

(#35327) dkaro válasza neil_mullen (#35320) üzenetére


dkaro
őstag

Én amatőrként azzal kezdtem pár hete és szépen feltöltötte a kisebb karcokat. Képeket is linkeltem de lusta vagyok visszakeresni.:) Még nem szedte ki az eső. Ha waxolod is utána akkor gondolom még tartósabb lesz.

(#35328) JHONNY 79


JHONNY 79
aktív tag

Vettem Fine Line Painting Pen javító tollat. A festéket csak bele kell tölteni és már használható is? Ha jól láttam a belsejében nincs fémen kívüli alkatrész, nitrohigítóval is lehet takarítani használat után?

[ Szerkesztve ]

(#35329) neil_mullen válasza weres78 (#35325) üzenetére


neil_mullen
aktív tag

Az lesz a legjobb ha leírom mit szeretnék, lehet más cucc jobb lenne. Tehát adott egy fekete, enyhén karcos autó, amit jo lenne szebbé tenni és elérni hogy a kevesebb kosz tapadjon meg rajta. Kb fél évente ismételném meg a műveletet, polírozógép nélkül (állítólag a feketét a legkönnyebb hologramosra megcsinálni, illetve a lakkot sem szeretném megsérteni). Pont ezért tűnt jó ötletnek a srp, mert a leírás szerint kitölti a kis karcokat, nem kell gép hozzá és waxot is tartalmaz. Ha tudtok valami más terméket akkor szívesen fogadom az ajánlást. :R

Privát üzenetre illik válaszolni!!!

(#35330) d4d válasza neil_mullen (#35329) üzenetére


d4d
tag

Az SRP-t eredetileg illene az EGP-vel (Extra Gloss Protection) kombinálni, ha már Autoglym. Utóbbi egyrészt kellene hogy még dobjon a látványon illetve ez adná meg a hosszabb távú védelmet is, amit itt az SRP-nél hiányolnak. Már lassan ott tartunk, hogy egy szellő is lefújja a lakkról.

elemlampa.blog.hu

(#35331) weres78 válasza neil_mullen (#35329) üzenetére


weres78
senior tag

Ha teljesen kezdő vagy, jó lesz az SRP. Mondjuk ha fél évente szeretnéd kezelni az nagyon kevés magában, kell rá valami wax (van valami autoglym cucc, nem ismerem), és azt időnként ismételni.
Feketét tényleg könnyű elqrni...
Ha tudsz/akarsz rá többet költeni, akkor egy polír valakivel aki ért hozzá, majd komolyabb bevonat pl soft99 fusso, collinite, menzerna power lock ultimate, stb.
Ha tudsz mosni, polír nem kell évekig, a waxot pedig fel tudod kenni magadnak...

Ott is van a megoldás fent, EGP...

[ Szerkesztve ]

(#35332) bozont


bozont
veterán

Üdv
Létezik valami ajánlott nagynyomású autótisztításhoz? Lényeges hogy melegíteni is tudja vizet, csak hideg vizes csapra tudnám rákötni.
Az ilyen krómozott felületeket mivel érdemes tisztítani, ápolni hogy megmaradjon a fénye? Vagy teljesen jó a mosáshoz használt szer (még most nézegetem az összefoglalót mit lenne érdemes venni)?

Másik, hogy felni esetében, mi ajánlott a kátrány eltávolítására? Eddig mindent szépen sikerült "levakarni", de a kátrányt sehogy sem. Próbáltam a Prevent felnitisztító habot, de nem nagyon vált be.

(#35333) gaborka8x8 válasza bozont (#35332) üzenetére


gaborka8x8
aktív tag

"felni esetében, mi ajánlott a kátrány eltávolítására?"

Nem tudom, hogy lehet-e még a Berner folyékony viaszt kapni. Én vagy 20 évvel ezelőtt bespájzoltam belőle, mert semmilyen kátrányoldó nem viszi le úgy a kátrányt, mint a Berner folyékony viasz.
Az ember csak ráfújja mosás után a viaszt, és egy törlőpapírral simán letörli a viasszal együtt a kátrányt is.

"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

(#35334) Formaster válasza bozont (#35332) üzenetére


Formaster
Topikgazda

Mi lenne a keret? :U A gőzborotvát 1000 euró környéként tudsz venni.

(#35335) ReFleXx válasza gaborka8x8 (#35333) üzenetére


ReFleXx
addikt

en multkor benzinnel toroltem le a katranypottyoket

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#35336) dudi6


dudi6
senior tag

Sziasztok!
Leírná nekem valaki az otthoni autómosás lépéseit részletesen? Vettem Lidlbe 1 hete egy magásnyomású gépet, ezzel szeretném mosni, van hozzá habosító is. Csak hidegvíz van a mosó pedig nem tud melegíteni. Ez gond lehet?
mosás - hab ráfújás - sikálás valami kefével? ha igen milyennel? - majd ismét mosás - le kell törölni szárazra vagy elég ha megszárad - száradás után kell valamivel ápolni? Olcsó megoldás érdekelne, 2006-s Nissan Note autónk van. Amik vannak: magasnyomású mosó, fordulatszabályzós sarokcsiszoló, hozzá különböző szivacsokkal, Lidl kézi autómosó készlet (szivacsok, mikroszálas kendők), Lidl LTE100 lakk polírozó.
Előre is köszönöm a segítséget!

[ Szerkesztve ]

(#35337) newmoonlight


newmoonlight
senior tag

1. Perforált (szellőztetett) barna színű bőrülés ápolására milyen (jó minőségű) anyagot ajánlotok? (És mivel hordjam fel?)
2. Ugyanehhez az üléshez (barna) bőrfestéket hol keressek? (Egy pár mm-es felületen lekarcolódott a festék.)

“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)

(#35338) stickermajom válasza dudi6 (#35336) üzenetére


stickermajom
addikt

Az összefoglalóban van egy elég jó Google doksi amiben le vannak írva a lépések. :K

(#35339) bozont válasza gaborka8x8 (#35333) üzenetére


bozont
veterán

Szétnézek majd, Berner termékeket még biztos lehet kapni. Mondjuk van külön kátrányoldója is: [link]
A fentebb említett benzinnel is megér egy próbát, az amúgy is van itthon mindig. Mondjuk denaturált szesz sem hozta le.

(#35334) Formaster
Annyit azért nem szánnék rá, inkább 100e alatt. De ha ennyiért nincs használható darab akkor marad a kúti mosó.

(#35340) d4d válasza dudi6 (#35336) üzenetére


d4d
tag

Szerintem akinek itt van magasnyomású mosója, meg úgy általában aki háztartásban tart ilyesmit az 99% hogy hidegvizes. Amelyik melegíteni is tudja a vizet az nagyon nagyon más árkategória, újonnan kb 700 ezertől felfele vannak ilyenek a Karchernél vagy a Nilfisknél. Olyan van olcsóbban is amire rákötheted a melegvizet 60 vagy akár 80°C-ig, de utóbbi szintén nem a "budget" gépekre jellemező.

A Cometnél kapható a háztartási kategórián belül is kifejezetten melegvizes modell ez 290.000ft, link, de a teljesítménye nem nagy szám ennyiért max. 130bar és 450 liter / óra.

vagy ez 355e max 150bar és 540l/óra

[ Szerkesztve ]

elemlampa.blog.hu

(#35341) d4d válasza d4d (#35340) üzenetére


d4d
tag

Azért tiszta röhej, hogy épp nézek itt egy 2 milliós! Karcher mosót és aszondja a garancia 1 év + 6 hónap (micsoda ajánlat), ha regisztrálsz még vhol. Elképesztő hogy egy ilyen komoly eszközre nem adnak legalább 5 évet.

elemlampa.blog.hu

(#35342) pècsimunkás válasza d4d (#35341) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Ha bele gondolk , hogy 2 db Karcher mosót kukáztunk ki , mert kb 2 èvesen tönkre mentek havi 1-2 mosástól :U ...

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#35343) d4d válasza pècsimunkás (#35342) üzenetére


d4d
tag

Ezt kifejthetnéd bővebben is, feltételezem nem ipari kategória volt. A néhány tizezer ftos mosókról kevesen tudják, hogy mire is valók igazából. Nem téged akarlak megsérteni, de pl egy K2 10 legfeljebb 15 perces munkára való (ezt hivatalosan is leírják csak nem tolják az arcodba a reklámokban), ez az amit egyhuzamban ajánlott vele dolgozni, aztán lehet pihentetni. Biztos vagyok benne, hogy nagy része ezeknek a tönkremeneteleknek a nem megfelelő használatból adódik. Ettől függetlenül nyilvánvaló hogy egy x tizezer ftos mosó várhatóan nem lesz olyan tartós mint egy 300 ezres. Viszont ha 3 kilót kiadok egy mosóra elvárom hogy ne 1 év garanciával szúrják ki a szemem.. mutassa már a garancia időtartama is hogy mivel van dolgom, mert ez így tiszta röhej. A Lexus épp mostanában reklámozza az NX-et hogy 10 év vagy 200.000km garancia és bár nem ismerem a részleteket, de ez elég megnyugtatóan hangzik. És ez egy autó nem egy szaros mosó.

elemlampa.blog.hu

(#35344) weres78 válasza d4d (#35343) üzenetére


weres78
senior tag

Pontosan mutatja a garanciaidő a minőséget...

(#35345) d4d válasza weres78 (#35344) üzenetére


d4d
tag

Lehet hogy csak azt mutatja hogy MO-n élünk.

Az angol Karcher oldalt nézegetve a K2-t kivéve (2 év) 3-5 év garanciát adnak a mosóikra. Ugyanakkor "All Professional products in the online shop are covered by a 1 year warranty."

De az Ausztrál oldalukon K4-től K7-ig 7(!) év garanciáról írnak ami úgy áll össze hogy 5év plusz még 2év online regisztráció után. Ez a 2018 áprilisa után vásárolt mosókra érvényes. Még a K2-re is megadják az 5 évet ugyanígy 3+2év formában. Közös az angol oldallal hogy a Pro termékekre viszont ők is max 1-2 évet vállalnak.

A magyar oldalon 2 év szerepel a home & garden kategóriánál és ahogy fentebb írtam 1év+6 hónap az ipari gépeknél.

Na most itt hivatalosan mi lehet a magyarázat, mi miért nem kapjuk meg a 3-5-7 éveket? A cég dönti el, szart kapunk vagy egyszerűen törvényileg ez a minimum és hülyék lennének többet adni, ha nem muszáj?

elemlampa.blog.hu

(#35346) TheProb


TheProb
veterán

Hali!

Utólago szőnyeg patent beszerelés mennyire megbízható "konstrukció"? Illetve hova kell betekerni a kis műanyag szarokat? Illene cserélni a szőnyegeket a Bravo-ban és akkor már jó lenne patentosra megcsinálni, hogy ne csúszkáljon.

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#35347) weres78 válasza d4d (#35345) üzenetére


weres78
senior tag

Amikor a saját gépemet kiválasztottam alaposan körbe jártam a témát. A legmeggyőzőbb számomra az volt, amit a szervizben mondtak.
Karcher ami !viszonylag! jó volt akkor, az több 500.000ft-ba került. Ez volt ami viszonylag alacsony fordulaton dolgozott, megfelelő minőségű alkatrészekkel, és megfelelő minőségű szerviz illetve víz mellett hosszú távon is jó lehet. Ezt szervizvezető mondta! Akkor is telis tele voltak munkával! Ő azt tanácsolta, vegyek régi gépet ha karcher kell, és ha szükséges újítsuk fel. Ezzel a probléma annyi, hogy arany áron van a gép, ha van egyáltalán. Szóval régen nagyon jó volt, most pedig él a cég a régi hírnévből.

Külföldi több gari lehet sok minden miatt. Lehet a gép sem ugyanaz...?

[ Szerkesztve ]

(#35348) newmoonlight válasza d4d (#35343) üzenetére


newmoonlight
senior tag

Hááát... ez a sokéves garancia autók esetében eléggé "nesze semmi, fogd meg jól"-dolog. A Mercedesekre adtak anno 30 éves átrozsdásodás elleni garanciát, ami tök jól hangzott, csak az volt vele az aprócska gond, hogy a tulajnak 30 évig gyári garanciális szervizekre, kötelezően előírt átvizsgálásokra, ill. kezelésekre kellett hordania az autót. A csillagászati gyári szervíz-óradíjakkal. 30 kőkemény évig... Mindezt persze csupán annak érdekében, hogy a korrózió-probléma ki legyen védve. Azaz az autó összes többi eleme atomjaira is hullhatott. (Meg persze eközben műszakilag rommá avult az autó, ami egy Mercedes-vásárló esetében szintén nem irreleváns.) Gyakorlatilag gazdaságilag tök értelmetlen az egész. (Kb. nulla db ügyfél is vette igénybe.)

A Lexus (is) elég pontosan be tudja lőni, hogy milyen futásteljesítményig nincs különösebb gond az autóival. Feltehetően kiguvadt szemekkel lesik a futás/meghibásodás-grafikonokat és ahol sarkosabban kezd el kunkorodni a görbe (200-250 e km-nél), ott (ill. az előtt) húzzák meg a vörös vonalat. Sok kockázat így (részükről) nincs a dologban, ellenben 10 évig ellátják munkával a 20-30e Ft-os óradíjjal működő szervizeiket plusz van kinek eladni az aranyáron kínált gyári alkatrészeket.

(Ha már Lexus...) Az elektromos autó is tök cool, mindaddig, amíg az újonnan min. 10-12 MFt-os hangtalanul surranó, szupergazdaságos csodában nem kell 6-8-10 éves korában akkut cserélni 6-7 MFt-ért.

“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)

(#35349) pècsimunkás válasza d4d (#35343) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Nem volt ipari kategória egyik sem . De havi 1-2 szemèlyauto vagy furgon mosás azèrt ne legyen már sok .
A profi cuccnál kevesled a garanciát , de ha azt mondom, hogy egy rakás xar volt mindkettő , ès 2 èvesen elromlott , azt firtatod . Nem szemèlyeskedni akarok , fèlre ne èrtsd . Èn többet Karchert nem veszek . Sem profit , sem olcsóbb kategóriájut .

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#35350) Formaster válasza newmoonlight (#35348) üzenetére


Formaster
Topikgazda

Az elektromos autóban nincs igazad, először is nem korhoz hanem ciklushoz kötik az élettartamot. Másodszor pedig vannak már komoly tesztek, Teslák túl a félmillió km-en 90%+ akkukapacitással. Aztán ott van az is, hogyha kell is, nem feltétlen a komplett akku pakkot, hanem csak néhány cellát cserélnek, amik tönkrementek, mint az említett sokat futott Teslák esetében is.

Ugyan még lehet költségvetést is írni, csak az alap szervizek, kopó alkatrészek és az üzemanyag többlet már lassan feléli egy akku pakk árát egy 10 éves autóban, futásteljesítménytől függően (mindkét esetben). Aztán a meghibásodási lehetőségek száma jóval több, ahol csupán a motor több ezer alkatrésszel többet tartalmaz. Ugye nem kell ecsetelni, kettőstömegű, autómata váltó/autómata váltó kettőstömegűvel, kokszosodás, turbóhalálozás, közös nyomócsöves injektor rendszer, vezérműlánc reccsenés, csak hogy néhány napi szinten előforduló hibát említsek, mely mind egyesével minimum fél milla és milla közötti javítási tétel, ha nem márkaszervizbe viszed.

Ezzel szemben a villanymotor egy faék, még a fékeken is spórolsz a visszatöltésnél. Egy BMW i3 két éves szervizperiódusa kimerül a fékolajcserében, hogy hAndrást+++ idézzem. :R

Szerk: + ösztönző erő az állami támogatás, ingyen parkolás. Nem véletlen van ennyi zöld rendszám pesten.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.