Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#35101) rasotamas


rasotamas
veterán

Használt már valaki ilyet? Ilyen lámpából akarok ilyet csinálni, amilyen az USA lámpa, a karikákat kitakarva. Az autó sötétkék, Strato Blue néven fut a színe, indigós lilás kicsit.

A másik kérdésem, hogy szeretném lefesteni a féknyergeket, mert van amelyik ki lett cserélve újra, ami csili-vili ezüst, a többi meg oxidált sötét színű. Bár a pirosított lámpával baromi jól nézne ki pirosan, én mégis valami szolidabb matt középszürkére gondoltam. Létezik olyan módszer, hogy elég legyen a kereket leszedni? Nem merem a féket megbontani.

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

(#35102) japci válasza rasotamas (#35101) üzenetére


japci
csendes tag

Foliatec féknyeregfesték pontosan ilyen. Kerék le, drótkefével tisztítasz, ha kell, maszkolsz, ecsetelsz,kész. Sok jutub videó is van róla természetesen.
2 hónapja csináltam, szóval a tartósságról még nem tudok mit mondani. Leírást alaposan olvasni: a kicsi az edző, nem lakk. :)

(#35103) stickermajom


stickermajom
addikt

Hello!

Wolf's-nál komoly ez a 4-6 munkanapon belüli személyes átvétel?

(#35104) BigBlackDog válasza stickermajom (#35103) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szerintem nem. Én másnap mindig át tudtam venni. Telefonon érdeklődd meg a lehetőségeket szerintem! :)

(#35105) rasotamas válasza japci (#35102) üzenetére


rasotamas
veterán

Köszi a választ. 30 euró? :D Nem drága egy kicsit? Szokták festeni a belső oldalon ahol nem látszik?
Színválasztásról mi a véleményed?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#35106) WebM


WebM
csendes tag

Sziasztok! Korábban erre a topcira támaszkodva szedtem össze mindenféle eszközt, ma volt az első bevetés, íme a tapasztalatok:

- ValetPro Citrus pre wash, Sonax piros sampon: teljesen rendben voltak
- Sonax Xtreme felnitisztító: leszedi a fékport, de a nagynyomású után azért nem ártott egy szivacsos áttörlés is
- Sonax Xtreme Wheel Rim Coating felnire, Proect + Shine fényezésre: gyerekjáték használni őket, pont nekem való :)
- 20%-os IPA üvegre: semmi csíkozódás, szuper
- KochChemie Plast Star kültéri műanyagokra, motortérre, gumikra, kéderekre: ez is szuper, szép felület marad utána, nem fénylik nagyon
- Wolf Silk Milk beltéri műanyagokra, gumikra: ez is bejött, szintén matt felületet ad
- Wolf Glass Guard: ez is teljesen sima ügy volt, szerintem elronthatatlan, ha beválik, körben felrakom majd minden üvegre

Másra most nem volt szükségem. Pár fotó:
felnitisztító
citrus pre wash
p+s fent
beltér Silk Milkkel
minden műanyag bekenve, szép matt
a stáb :)

Lenne egy kérdésem is, szerintetek ezek mik lehetnek a fényezésen, és mi okozhatta őket? [kép1] [kép2] Az előmosót 1:8-ra hígítottam, és pár percet volt rajta, meg tudna valaki nyugtatni, hogy az nem okozhat ilyet? Vannak itt-ott barna pöttyök is a foltoknál. Próbáltam leszedni, 20%-os IPA és KochChemie Insect&Dirt Remover nem hozza le őket, más ötletem nincs. Az autó pár napos, amikor átvettem, akkor nem rémlik, hogy ilyen lett volna, de nem annyira feltűnő, szóval nem tenném rá a nyakam. Utána volt egy kis eső, meg fa alatt is állt, úgyhogy elég koszos volt ahhoz, hogy ne látsszon.

[ Szerkesztve ]

(#35107) Formaster válasza rasotamas (#35105) üzenetére


Formaster
Topikgazda

Ha beleszólhatok :R Nekem hasonló kék az autóm, volt már posztolva itt és én is "ferrari" pirosban, esetleg élén sárgában (inkább a piros) gondolkodok. A kékkek fut ez a szín és elég van, féknyereghez amugy is illik. Az ezüst szerintem snassz.

A 30 euro nem feltétlen sok, ha valóban hőálló, minőségi festék, viszont egy ilyen művelet után kezelném is valamivel, hogy tisztán lehessen tartani, illetve akkor már a felniket is, ne adj ég mehetne bele egy kormolás mentes kerámia betét ;] Nálam ez lenne a terv, ha időm engedné, igaz én megbontanám, homokfúvatnám, majd szintereztetném. Ehhez jó pár napra nélkülözni kellene az autót.

(#35108) Formaster válasza WebM (#35106) üzenetére


Formaster
Topikgazda

Elég rossz minőségű képek, kellene találni valami jobb szöget/fényviszonyt. Elsőre azt hittem, hogy pereg a lakk, de ilyet a VP nem okozna. Látom árnyékban mostad, illetve másod blikkre megnézve azt mondanám, hogy sampon maradvány, esetleg fanedv, vagy vízkő. Gondolom szárazoltál utána.

A fekete pöttyök kárány foltok, de a fehérről kéne jobb kép.

[ Szerkesztve ]

(#35109) WebM válasza Formaster (#35108) üzenetére


WebM
csendes tag

Köszi!

Igen, szárazolás megvolt. Sajnos csak telefon volt nálam, holnap megpróbálok jobbakat lőni. A kátrányt meg a sampon maradványt nem kellett volna lehoznia a KochChemie-nek?

(#35110) jozsi252 válasza WebM (#35109) üzenetére


jozsi252
veterán

-

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max

(#35111) WebM válasza WebM (#35109) üzenetére


WebM
csendes tag

Most megpróbáltam egy kis részen úgy, hogy hosszabb ideig rajta hagytam a Koch Chemie-t (3-4 perc), és egész jól lehozza!

(#35112) japci válasza rasotamas (#35105) üzenetére


japci
csendes tag

Azt nem írtad, hogy olcsó is legyen. :) Ha piros autóm lenne, akkor piros lenne a féknyereg is. Viszont abban Formasternek igaza van, hogy akkor már úgy kell kinéznie annak a résznek, ahogy annak ki kell néznie.
Nyilván, ha minden feltétel adott, el lehet vinni homokfúvatni, és mondjuk összekötni egy fékolaj cserével, de sima drótkorong-fúrógép kombóval is lehet eredményt elérni.
Itt úgy gondoltam, minek is ezt festeni? Miután először vizet ért, megtudtam. :)
Az, hogy fested-e, ahol nem látszik, rajtad áll. Ha nincs szétszedve, azért elég macerás. Én bevallom, nem festettem le. Ellenben a féktárcsának azt a részet ami a felni "folytatása", azt is lefestettem, sőt, körbe is egy kicsit, ahol nem volt semmi szín.

(#35113) Formaster válasza japci (#35112) üzenetére


Formaster
Topikgazda

A fékolajat nem kell leengedni, létezik elszorító fogó, így csak minimális olaj megy el, persze utána légteleníteni kell.

(#35114) japci válasza Formaster (#35113) üzenetére


japci
csendes tag

Világos,persze. Inkább arra gondoltam,ha már úgyis le vannak szedve a féknyergek,érdemes megcsinálni a fékolaj cserét. Nem mellesleg,4 olyan fogó árából egy -két liter fékolaj kijön. Vagy csak én vagyok póni,hogy 1 ilyen fogom van? 😊

(#35115) Formaster válasza japci (#35114) üzenetére


Formaster
Topikgazda

Nem és igazad van, a fékolajat amugy is érdemes 2-3 évente frissíteni.

(#35116) rasotamas válasza Formaster (#35107) üzenetére


rasotamas
veterán

Köszi, akkor azt mondod inkább piros vagy sárga legyen? Nekem nagyon tetszik a visszafogott szürke, de tény, hogy ha már piros lenne a lámpa ahhoz nagyon jól nézne ki a piros féknyereg. Magában a sárga lehet szebb, ha a lámpát nem vesszük számításba.
Mivel kéne lepucolni? Van fúróm, akkusfúróm, flexem (de elég szar és kéne nyitókulcs hozzá), és ami talán a legjobb lenne: kölcsönkérném a Dremelt a munkahelyemről. Kérdés, milyen fejet vegyek? A drótkorongokból repkednek a szálak nem?
A lámpafestákekről tudtok valamit mondani? Jól működik, tartós, tud szép lenni?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#35117) MunezXBK válasza rasotamas (#35116) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Miért nem fólia?

(#35118) rasotamas válasza MunezXBK (#35117) üzenetére


rasotamas
veterán

Ki kell hagyni a köröket, csak a képen fekete részt akarom festeni. Esetleg ha nagyon macerás a piros részeket, de a ködlámpát és az indexet semmiképp. A fólia meg (tudtommal) nyúlik felapplikálás közben, így ha előre kivágod a köröket nem fog stimmelni.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#35119) nandow


nandow
aktív tag

Sziasztok!

Keresnék egy jóféle műszerfal és belső műanyag ápolót, ami matt bevonatot eredményez. Mit érdemes venni?

Valamint szeretném a szövet üléseket otthon házilag megtakarítani valamennyire. Kárpittisztító vagy bármi más gépem nincs. Hogy tudnám ezt kivitelezni, milyen anyagokkal, eszközökkel?

(#35120) Pardise


Pardise
senior tag

Hali!

Ezekről a Lotusos kendőkről mik a vélemények? Szeretnék ilyesmi jó nagy autótörölközőt, ajánlanátok? Gondolom, hogy van a Lotustól olcsóbb, csak sajna semmi időm visszakeresni a hozzászólásokat.

Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

Your car, your life ;)

(#35121) Pardise válasza nandow (#35119) üzenetére


Pardise
senior tag

Szia!

Nagyon jó matt műszerfalápoló kendő van, ami az [Armorall]nak van.

Kárpittisztítóként ez az Autoglymes termék nagyon bejött.

Your car, your life ;)

(#35122) MunezXBK válasza rasotamas (#35118) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem nyúlik, de próbáld ki nyugodtan.

(#35123) stickermajom válasza BigBlackDog (#35104) üzenetére


stickermajom
addikt

Köszi a tippet! Holnap lesz belőle úgy néz ki. Szimpatikusabb, mint a 4 nap. :D

(#35124) hdanesz


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Sziasztok! Megpróbálom, hátha akad itt debreceni emberke. Citroen C5, 2009, 2.0HDi az alany. Hátsó főtengely szimering csere volt, tehát előtte alaposan megfürdött a motortér olajban. Debrecenben tudtok ajánlani mosót ahol szakszerűen mossák le a motorteret? Lehetőleg alulról és felülről is, mert még a kipufra is jutott olaj.

(#35125) rasotamas válasza MunezXBK (#35122) üzenetére


rasotamas
veterán

Tényleg? Valamiért én azt hittem, hogy hőlégfúvózzák és rázsugorodik.
Nem lenne mégis egyszerűbb a festék? Vagy van rossz tapasztalatod vele?

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

(#35126) MunezXBK válasza rasotamas (#35125) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Akkor hőlégfúvózzák, mielőtt kivágják.

(#35127) rasotamas válasza MunezXBK (#35126) üzenetére


rasotamas
veterán

Ez érdekes, azt gondolnám az a lényeg, hogy rázsugorodjon a lámpára a hőtől, de a lámpán már biztos nem állnak neki vagdosni mert azzal a lámpa burkolatába is belevágnának.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#35128) weres78 válasza nandow (#35119) üzenetére


weres78
senior tag

Műszerfalra ez nekem bevált.
Szövetre pedig ha nem lenne gépem ilyet vennék. Ott van a leírásban hogyan kell használni.

(#35129) MunezXBK válasza rasotamas (#35127) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem kell rázsugorodnia, a hajlítás miatt hőlégfúvózzák, ugyanis a fólia merev. Főleg ami nem autóra van kitalálva.

Utána kerül a lámpára.

(#35130) rasotamas válasza MunezXBK (#35129) üzenetére


rasotamas
veterán

Ja, értem, így már nem olyan műveletnek tűnik amit gyakorlat nélkül itthon meg tudok csinálni.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#35131) nandow válasza weres78 (#35128) üzenetére


nandow
aktív tag

Nálam nem jó a link, tudnád esetleg újra linkelni? :)

(#35121) Pardise

Köszi a tippeket!

(#35132) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Cseppet amatőr kérdést hoztam mára: az előző alkalommal indokolt volt az intenzív Colourlock bőrtisztító használata, most viszont sokkal jobb a helyzet. Elegendő lenne a kímélő tisztító is, de abból nincs itthon.
A kérdés hogy jó lehet-e ha higítom az intenzív tisztítót és úgy használom?

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#35133) weres78 válasza nandow (#35131) üzenetére


weres78
senior tag

Hmmm... Frissíthettek valamit. Szóval...
Szövetre Shiny Garage Extra Dry
Műanyagra Shiny Garage Interior Satin Dressing

Műanyagra

Textil

[ Szerkesztve ]

(#35134) japci válasza rasotamas (#35116) üzenetére


japci
csendes tag

A drótkoronggal vigyázni kell, nyilván alap a védőszemüveg, és a füldugó sem utolsó szerintem. Repked mindenfelé. Nekem hajban és ruhában is volt. A ruhát nagyon át kell nézni mosás előtt, mert a fém szálakat még a venis sem annyira hozza ki :). Én ilyennel csináltam, de nyilván számtalan féle van. Azt vegyed, amelyikhez megfelelő szerszámod van. Arra azért vigyázz, ha mondjuk flexxel csinálod egy brutál drótkoronggal, akkor (is) óvatosan. Ha megnézed, a féknyergen van alul és felül is ilyen"csúszórész", ami egy ilyen hernyó gumival van védve a por és minden egyéb ellen. Na, szóval abba ne húzzad bele, mert akkor ha akartad, ha nem, szét kell szedni és ki kell cserélni.

[ Szerkesztve ]

(#35135) japci


japci
csendes tag

Valakinek ilyennel van tapasztalata? Ez egy mosás utáni üres, tisztító járat, minden nélkül. 1-2 hónapja előjött, hogy habos marad még öblítés után is a gép és kell rá indítani extra öblítést. Az alsó szűrőt, ami igazából egy fura alakú műanyag, kipucoltam, de nem segített. 4 féle porral/géllel próbáltuk, nem segített. Okozhatja ezt az, hogy a kocsis mikroszálasokat mosom benne?

(#35136) MunezXBK válasza japci (#35134) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ja, inkább csapos korong.

Vagy mi a bánat a neve, régen használtam. :D

(#35137) gaborka8x8 válasza Formaster (#35115) üzenetére


gaborka8x8
aktív tag

Miért?

(A 18 éves autómban még a gyári fékfolyadék van, és minden évben az olajcserénél megkérdezem a szerelőt, "Nem kellene a fékfolyadékot is cserélni?", de mindig azt a választ kapom, hogy "Nem!"
Ugyanez a helyzet a hűtőfolyadékkal, azaz, még mindig a gyári van benne. (18 év) Olvastam több reklámcikket, amely szerint 2-3, 4-5 évente azt is cserélni kellene. De már legalább három szerelő "röhögött ki", amikor ezt felvetettem.

Most akkor kell ezeket időnként cserélni, és ha igen, akkor miért?

"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

(#35138) BigBlackDog válasza gaborka8x8 (#35137) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Legalább a kenyér finom arrafelé? :D

Viccet félretéve keresnék egy normális szerelőt. Illetve, ha én szeretném lecseréltetni, akkor ne röhögjön már ki, legfeljebb adjon tanácsot! Nem tudom pontosan milyen autó, de jó eséllyel a gyárilag előírt karbantartási tervben is meg van adva, hogy mikor (milyen idő vagy futás után) kell cserélni ezeket a folyadékokat.

Ha jól tudom azért, mert hosszabb idő alatt elkezd öregedni a folyadék szerkezete is, nem feltétlen fogja már a szükséges kenési-siklatási teljesítményt hozni, illetve elkezdhet elszennyeződni, elsavasodni, ami az olajat használó alkatrészeknek hosszabb távon káros lehet (pl. Swiftek ABS kockájának a problémája is a fékfolyadék cseréjének elmulasztására vezethető vissza, ha jól tudom).

[ Szerkesztve ]

(#35139) Newlachka válasza BigBlackDog (#35138) üzenetére


Newlachka
őstag

hát nekem azzal kezdődött az első szervizem,hogy víz,fékfolyadék,olaj csere.
És csinálta a szerelő automatikusan..

(#35140) jozsi252 válasza gaborka8x8 (#35137) üzenetére


jozsi252
veterán

A probléma ott kezdődik hogy az évek múlásával vizesedik az olaj, ilyen olyan úton víz kerül bele. Ha fékezel akkor ezzel együtt az olaj is melegszik. Na most a víz ugye 100 fok fölött forr, és ez nem igazán tesz jót a fékhatásnak. Olajat nem tudod összenyomni, viszont ha vízgőz keletkezik azt már igen.
Amúgy műszerrel meg lehet mérni az olaj minőségét hogy mennyire érett cserére, de tényleg sokkal több értelme van lecserélni pár évente. Nem egy nagy összeg. Ha műszeres mérésre hagyatkozol akkor 200C° -os forráspont alatt már cserére érett a fékfolyadék.
Sokan ugyanígy vannak a hűtőrendszerrel is hogy nem kell azt cserélni ha jó a hűtés. Nem a francot nem kell cserélni. A hűtőfolyadék az idő múlásával veszít a kenőképességéből, így a vízpumpa is megadhatja magát, mivel a folyadék a kenésért is felelős, nem csak a hűtésért.

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max

(#35141) gaborka8x8 válasza BigBlackDog (#35138) üzenetére


gaborka8x8
aktív tag

Ezt a kenyér poént most nem értem. (De meg vagyok vele elégedve.)

Már a harmadik szerelőnél tartok, és mind ugyanazt mondja. Rémérnek valami műszerrel a fékfolyadékra, ami a "higroszkópikussságát", vagy mi a bánatot mutat, és mindig azt mondják, nem kell hozzányúlni, meg hogy ezek az ajánlások csak átverések.
Ugyanezt mondják a gyári hűtőfolyadékra, és szintén azt, hogy csak átverések ezek a reklámcikkek, amik a cserét ajánlják.

Ja, egyébként egy Fiat Punto 1.2 16V HLX. Többször tüzetesen átvizsgáltam a szervizkönyvet, de abban sincs olyan, hogy melyik karbantartási periódusnál kell cserélni, csak az, hogy mikor kell megvizsgálni.
A szerelők mindig rámérnek, aztán csak annyi a válasz, "Nem kell kicserélni.", meg hogy ezek a 2-3 évente javasolt cserék csak átverések.

De mivel olyan sokan mondják, hogy igenis cserélni kell ezeket a folyadékokat időnként, hogy csak ott motoszkál a bolha a fülemben, és ezért lennék rá kíváncsi, miért kell cserélni. (Azt már legalább tudom, miért kell télire 100 oktános benzint tankolni.)

Egyébként, mindenki szidja a Fiatokat, de nekem az elmúlt 18 évben a normál cseréken kívül (olaj, levegőszűrű, pollenszűrő, 60 ezrenként vezérműszíj, stb.) összesen egyszer kellett gyújtáskábelt cserélni, kétszer izzót, meg egyszer a kormányszervo motorját. Tehát azt nem mondhatnám, hogy túl sokszor hibásodik meg, sőt, szerintem kifejezetten üzembiztos.

"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

(#35142) gaborka8x8 válasza jozsi252 (#35140) üzenetére


gaborka8x8
aktív tag

"Amúgy műszerrel meg lehet mérni az olaj minőségét hogy mennyire érett cserére"

Hát ez az, hogy minden évben megméretem, és mindig azt mondják a 18 éves fékfolyadékra, hogy "Nem kell cserélni, tökéletes."

Ja, és 18 éves benne a vízpumpa is, és semmi baja. Pedig egy Fiat Puntot azért nem prémium minőségű alkatrészekből raknak össze.

[ Szerkesztve ]

"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

(#35143) BigBlackDog válasza gaborka8x8 (#35141) üzenetére


BigBlackDog
veterán

"Azt már legalább tudom, miért kell télire 100 oktános benzint tankolni."

Ezzel nem vagyok tisztában, jöhet az infó! :B

Kenyér poén -> Tartja magát egy olyan mondás, hogy sok "hozzáértő" szerelő valószínűleg pék pályára készült, csak véletlen szerel autókat. De kenyérből biztos finomat tudnak sütni.

Viszont azt nem írtad a korábbi hozzászólásban, hogy mértek is. Így kicsit másabb a helyzet. Viszont én biztos ami biztos elven lecseréltettem (eladáskor is megnyugtatóbb az érdeklődők számára). De bevallom hősiesen, hogy annyira nem értek hozzá, hogy meg tudjam mondani a szükséges mérendő paramétereket. :(

"Többször tüzetesen átvizsgáltam a szervizkönyvet, de abban sincs olyan, hogy melyik karbantartási periódusnál kell cserélni, csak az, hogy mikor kell megvizsgálni."
Nálam az UFO Civicnél és a mostani S60-nál is találtam infót ezzel kapcsolatban, de el tudom képzelni, hogy nem mindenhol van ez így.

[ Szerkesztve ]

(#35144) jozsi252 válasza gaborka8x8 (#35142) üzenetére


jozsi252
veterán

Annak ellenére hogy azt mondja, én lecseréltetném a hűtővizet illetve fékfolyadékot is. Megnéztem a kocsimnál, a 30 000 km-enkénti teljes szervizre írja nekem a fékfolyadék cserét. Ez nálam kb. 1.5 évet jelent, ha nem a km jön hamarabb akkor 2 év. Szóval az én szervizkönyvem 30 000 vagy 2 évet ír a fékfolyadék cserére.

iPhone 13 Pro Max

(#35145) BigBlackDog válasza gaborka8x8 (#35142) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Eszerint mondjuk két évente ajánlott cserélni a két megnevezett folyadékot.

[ Szerkesztve ]

(#35146) gaborka8x8 válasza BigBlackDog (#35143) üzenetére


gaborka8x8
aktív tag

Áááá, így már értem a poént. :) (Köszönöm!)

A 100 oktános már nem emlékszem pontosan, a youtube-on van fent egy video, de a lényege, hogy a 100 oktánosban állítólag nincs metanol, és valami olyasmiről van szó, hogy télen a metanol nem tesz jót, főleg, ha valaki télen kevesebbet használja, ergo ritkábban tankol friss üzemanyagot. (Én pedig télen elég keveset járok autóval.)

"eladáskor is megnyugtatóbb az érdeklődők számára"

Mondjuk ennek nálam nincs különösebb jelentősége, mivel még vagy 12 évig, azaz, 30 éves koráig szeretném használni az autót. Na most, akkor meg már majdnem mindegy, hogy egy 30 éves Puntóért 270 ezer forintot fizetnek, vagy 300 ezret, mert két évente le voltak cserélve a folyadékok. (Ennél jobban izgat az üzembiztonság, és ebből következően a saját testi épségem.)

"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

(#35147) gaborka8x8 válasza BigBlackDog (#35145) üzenetére


gaborka8x8
aktív tag

Köszönöm! :R

Végre, már valami konkrétummal is oda tudok állítani a szerelőkhöz, nem csak azzal, hogy ilyen, meg olyan fórumokon, autós újságokban ezt ajánlják.

Egyébként érdekes, hogy ez a magyar gépkönyvből kimaradt, illetve az eredeti olasz nyelvűből is. Igaz, az enyém még a projektoros lámpás változat, azaz, a ráncfelvarrás előtti.

"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

(#35148) d4d válasza jozsi252 (#35140) üzenetére


d4d
tag

Én olyan autóba is Motul/Valvoline folyadékokat (fék, hűtő) és olajat használok ami annyit nem ér mint egy normálisabb bicikli.. sose értettem minek spórol ezen valaki, hiszen extrém eseteket kivéve néhány ezer ftról beszélünk, ami egy olcsó és egy drágább, nevesebb olaj között van. Mondjuk nálam súlyosabb a helyzet, mert olyan elvetemült vagyok hogy még a szélvédőmosó folyadékból is Motult szeretnék belerakni később, ha elfogy a Sonax :D
A szerelők sajnos sok esetben azzal sincsenek tisztában, hogy pontosan milyen viszkozitású olajat kellene az autóba tölteni.. és erről a gyártó sem ad meg mindig egyértelmű információkat.

[ Szerkesztve ]

elemlampa.blog.hu

(#35149) jozsi252 válasza d4d (#35148) üzenetére


jozsi252
veterán

Én vettem régebben Sonax prémium ablakmosó folyadékot, jó drága is de mondjuk tényleg nagyon fasza. De pár hónapja volt a LIDL-be 250ml-es koncentrátum ezt 1:100-ba kell keverni, szóval 25 liter jön ki belőle és ez is nagyon jó. Azóta csak ezt használom. Megveszem 300 ft környékén az 5 liter desztillált vizet, 2 adagnyi bele és kész is van. 2000 ft sincs a 25 liter szélvédőmosó folyadék nekem. A Sonax prémium minőségű meg magába 2000 ft a 3 liter.

Olajból nekem 0W-20 kell, de csomó szerviz 5W-30-at tölt mert olcsóbb. Sajnos ez van, spórolás megy, miközben a kocsi legdrágább részét kockára teszik. Amúgy azért szerintem aki egy kicsit is tudja kezelni a netet, utána tud járni hazai külföldi fórumokon hogy az adott kocsiba milyen olajat kell tölteni. Persze lehet kicsit böngészni kell, de nem lehetetlen.
Új kocsi lévén beleszámoltam minden költséget, így a 30 000-es szervizek jóval drágábbak mint a 15 000-es szervizek, de mivel napi szinten megyek legalább 80-90km-t így meghálálja a kocsi ha gondoskodva van róla. De ha nem új lenne akkor is ugyanúgy betartanám hogy 2-3 évente lecserélem a fékfolyadékot, illetve 3-4 évente a hűtőfolyadékot. Ezek az autó árához képest olyan jelentéktelen összegek hogy hihetetlen.

Az üzemanyagon is amennyire tudok spórolok, igényeltem benzinkártyát amire kapok 10 ft kedvezményt literenként, így 1 év alatt nagyjából 1 tank benzin ingyen van. Szóval 7-800km-t el tudok menni így ingyen.

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max

(#35150) japci válasza gaborka8x8 (#35146) üzenetére


japci
csendes tag

Ha szabad kérdezni,mennyiért szokták megnézni,hogy kell-e ezeket cserélni? Csak,mert ha ezért fizetsz is,akkor én szerintem rájöttem,miért röhögnek ki. Ha megnézed,1000 forintért már kapsz egy liter teljesen jó minőségű fékolajat. Annyi ugyan aligha kell,de 250ml-et mondanak kerekenként. Szóval ha én "pék" lennék, örülnék,ha mindenki hozzám járna ellenőriztetni ahelyett,hogy lecserélné.
Amúgy meg pont az üzembiztonság miatt kell lecserélni. A fékolaj nagyon sok vizet fel tud venni. Namost,ha nem cseréled,akkor lehet mondjuk olyan,hogy elkezd befogni a fék. Nem kell neki nagyon,szinte észre sem veszed, de pont elég ahhoz,hogy egyrészt hamar a tárcsát is cserélni kell,másrészt pedig annyira elmelegedhet,hogy azon a keréken megszűnik a fékhatás. Aztán ha benéz a ló az ablakon,az annyira nem vicces.
Amúgy meg,nézzél bele a fékolajtartályba. A fékolaj az kb víz tisztaságú. Ha olyan a 18 éves is,akkor az ász.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.