Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24001) FeRRaR1 válasza Safranek (#24000) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Stu a gyári új autókon is 6-18 óra között szokott dolgozni általában. Képzelem majd mennyit kell az enyémen, 1-2 nap, pedig nincs rossz állapotban, de neki csak a tökéletes jó (szerencsére)

Alig várom hogy vihessem hozzá és nézzem, beszéljek vele pár szót illetve tanácsokat kérjek, de mire minden elkészül, és oda jutok jan/feb közepe lesz szerintem.

(#24002) boogie84 válasza z123456789 (#23969) üzenetére


boogie84
veterán

Összeállítottam egy kisebb szettet otthoni mosáshoz:
Karcher K 2.14 Plus magasnyomású mosó

Karcher BP, BPE, BPP, GP előszűrő, nagy ezt majd valahogy csatlakoztatni kell a mosóhoz...

MJJC Foam Lance

wolf AUTÓSAMPON - WHITE SATIN 1L kézi mosásához használható koncentrátum. PH semleges (pH=7)

Mikroszálas kézi autómosó kesztyűm van, mikroszálas törlőkendőm van.
PH semleges sampont milyet használsz/használtok?

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#24003) FeRRaR1 válasza boogie84 (#24002) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Én az MJJC-be is a White satint teszem 60-70% meleg vízzel keverve.

Utána a vödrös mosáshoz pedig szintén White satin vagy Nano bathe ha kezelt az autó, ha nem akkor Agent orange. Van foam lance samponja is a wolfnak, én azt nem használom.

[ Szerkesztve ]

(#24004) boogie84 válasza FeRRaR1 (#24003) üzenetére


boogie84
veterán

Az MJJC-ből felvitt sampon nem elég ahhoz , hogy az egész autót áttöröljem, majd egy öblítés vízzel és szárazra törlés?
Kell ahogy te fogalmaztál "vödrös mosás"?

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#24005) Imibácsi válasza #00809728 (#23991) üzenetére


Imibácsi
aktív tag

Szeptemberben vettem 4db, 15 colos vw acélfelnit a seatra, hogy legyen mire tenni a téligumit. A 4db felni felújított, tényleg makulátlan állapotú, feketére szinterezve. 6000 Ft volt darabja, meg elautókáztam érte kb 5000 Ft-ot gázolajjal pályadíjjal Tatabányáról Ceglédre. Most akkor megéri küzdenem egy felnifelújítással? Az új egyébként kb 13.000 Ft lett volna per darab.

Más: Palm Beach Motoring (aka Autogeek) cégtől rendelt már valaki? Postaköltség hogy alakult? Nekem a 160 dollár cuccra akartak adni egy 150 dolláros shippinget. Gyorsan visszamondtam...

[ Szerkesztve ]

Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.

(#24006) focvis válasza boogie84 (#24002) üzenetére


focvis
veterán

Szintén Wolf's Agent Orange sampont használok, pH-semleges és karnauba tartalmú. Tavaly nano bevonat volt a gépen, akkor Wolf's Nano Bathe samponnal mostam.

Farkas úr felhívta a figyelmem, hogy viaszolt autót ~ 25 °C-os vízzel érdemes mosni, így tartósabb lesz a viasz.

(#24007) z123456789 válasza boogie84 (#24002) üzenetére


z123456789
addikt

Azt nézd meg, hogy a magasnyomásún nincs-e habosító funkció! Mert elvileg ami nekem van, abból is ki lehet húzni egy kis csövet, amin beszipolyozza a habos mosószert, és így habot is tud veretni. Én megvettem az MJJC-t mielőtt erre rájöttem volna, de szerintem kényelmetlenebb is MJJC-vel, ha nem tudod a géphez rögzíteni a habos moszószer tartót. Mindig arrébb rakosgatni...áhh! :N
Az előszűrő minek?
Habosítót itt többen is használjuk. :C
White Satin jó anyag. :)
Szerintem nem feltétlenül fontos a külön vödrös mosás a habosítás után. Viszont én a Yellow Snow Foam-ot használom az MJJC-be, utána meg vödörrel White Satint. Nem tudom miért. Talán mert megnyugtatja a lelkem, hogy így mégjobban minimalizálhatom a kosz szemcsék görgetését a fényezésen. :D Ha egy megfelelően nedvesített szivacsot, kesztyűt, gyapjút kicsit besamponozol, és előtte végig küldöd a habosítóval, akkor nem lehet gond. Habzani fog még jobban ettől is. ;)

[ Szerkesztve ]

(#24008) FeRRaR1 válasza boogie84 (#24004) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Az elmélet, hogy a habbal fellazítod a koszt, majd levereted, előmosod az autót.

Szárazon bőségesen leveretem habbal, úgy indítok, nem sokkal feljebb a képek közt van is olyan. Várok egy 3-5 percet, addig bekészítem a vödröket, sampont, keféket, amit kell, majd leveretem magasnyomásúval alaposan, így jóval tisztább lesz a gép, általában ez után csak a kerekek mögötti részen látszik egy kis kosz felverődés.

Ekkor jön a kétvödrös technika, langyos víz, sok samponnal, fentről körbe haladva lefele. Amég leérek kb az ajtó alsó feléig, nincs látható kosz a mikroszálas szivacson, az egész procedúra alatt kb 3-4x kell öblíteni a tiszta vizes vödörbe. (ugye egy samponos - egy tiszta vizes a két vödrös)

Azzal hogy levereted habbal, a homok és kosz még ott marad, amivel össze karcolnád a fényezést, úgy csináld ahogy leírtam.

Hab -> veretés -> kétvödrös -> veretés majd szárazolás. Néha a szárazolás elé még beiktatok egy gyors waxot, pl: Wolf's Chemicals Quick Wax - Quickie Ha nagyon fékporos a felni akkor a vödrös mosás elé egy Wolf's Chemicals Nano Wheel Cleaner Clean & Coat, bőségesen átfújni a felnit, ez szépen oldja.

Ez a gyors verzió, ha szereted magad leszopatni, és fél napot elb@szni kocsi mosásra szólj, arra is van módszerem :DD

[ Szerkesztve ]

(#24009) Bögre válasza focvis (#23992) üzenetére


Bögre
aktív tag

Tudni kéne, hogy kinek lesz (mennyire érdekli az autóápolás, viaszolt-e már s.k., stb.)...

Öcsémnek szeretném, imádja az autóját simogatni, (G3 GTI) találkozókra jár vele, még nem viaszolt amennyire tudom, de gondolom ez is tanulható. Ha van ötleted, vagy csak leírnád, hogy te pl. miket használsz azt tudnám kiindulópontnak használni aztán besétálnék jövő héten Wolfékhoz. :R

(#24010) boogie84 válasza z123456789 (#24007) üzenetére


boogie84
veterán

Eloszuro azert, mert szivattyuval jon a kerti csap vize. Elmeletileg nem rossz a viz, de semmikepp sem szeretnem homokfuvokent hasznalni a magasnyomasu mosot. :DDD
Vizlagyitot is fogok hasznalni.

FeRRaR1: most h olvastam a hszt, ugy gondolom ez a szopatosabb felnapos melo. :D
Ugy gondolom, eleg lehet h magasnyomasuval habositas elott megnyomatom. Habositok, par percet varok, majd elkezdem kesztyuvel attorolni mig habos. Utana meg egyszer magasnyomasuval tiszta vizzel lemosom. Majd szarazra torlom mikroszalassal. Ha olyan kedvem van utana kap col915-ot. :)

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#24011) Imibácsi


Imibácsi
aktív tag

Wax egyenletes visszatörlése céljából van valami gépi megoldás? Bárány korong esetleg? A mikroszálassal folyton szívok, mert mindig marad egy-két folt. Illetve a tőtre ha rászárad, akkor lökhetem, mert csak a tető horpad a nyomástól, a wax meg nem jön le :((( Fekete autóról lévén szó, nem lenne baj, ha nem lenne hologramos :R

Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.

(#24012) FeRRaR1 válasza boogie84 (#24010) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Az egész habosítás leveretés mindennel együtt kb 10 perc szerintem. Időben biztos nem nyersz vele semmit, de mondok jobbat, én is próbáltam, mikor megjött az MJJC hogy hab, veretés, majd még egyszer hab és kézi mosás, de nem jó, nem habzik, nem siklik az egész, habosnak néz ki a kocsi, de egyszerűen nem működik, olyan érzés volt, mint kb ha sima vizes kocsit törölgetnék, semmi samponos érzése nem volt a dolognak.

Amit javaslok, hogy próbáld ki, majd meglátod miről beszéltem. Kipróbálod melyik a jobb a gyakorlatban, és úgy csinálod, annyit változtatsz rajta hogy neked megfeleljen.

Egyébként pár napja mielőtt mentem a dub customs srácokhoz mostam le, itt bent bekészítettem a samponos vödröt, habosítót, csak a szárazoláshoz szükséges mikroszálasokat, kb 1 óra alatt végeztem, és alapos mosást kapott + gyors viaszt, igaz az ápolás és belső most kimaradt, ott tud igazán megszaladni az idő igény...

(#24013) Formaster válasza FeRRaR1 (#24012) üzenetére


Formaster
Topikgazda

A komplett 2 vödrös mosás többnyire nekem is megvan 1 óra alatt. Ha nagyon kamillázok és pepecselek akkor másfél.

(#24014) focvis válasza Bögre (#24009) üzenetére


focvis
veterán

Karcmentes fényezésből lenne jó kiindulni. :)
Ő maga nem tudja rendes felpolirozni az autót, ahogy én se tudom.

Farkas urat lenne célszerű megkérdezni, hogy ő mit ajánl. Vagy itt a többieket is.

Amit én most használok:
- Collinite 476s keményviasz. Farkas úr majd ajánl helyette a saját palettájáról Wolf's viaszt.
- Wolf's Agent Orange sampon (literest vegyél)
- Wolf's Black Out külső műanyag és gumi ápoló (literest vettem most, ez kb. 3 évre elég lesz; a nagy kiszerelés sokkal jobban megéri)
- Wolf's nano rim guard (?) - nanos felniviasz, nehezebben ragad bele a fékpor.
- Wolf's NEUTRÁLIS FELNITISZTÍTÓ - FALLOUT REMOVER

Ez eddig nagyon kb. 11-12 ezer Ft - személyes átvétel esetén.

Tavaly a Wolf's nano vonalát használtam a fényezésre; nano bevonat: Body Guard, Nano Bathe sampon.

Beltérre semmi csodaszert nem használok, csak Lidl W5 matt műanyagápolót, azonban ilyent is érdemes Farkas úrnál beszerezni. :)

Kelleni fog még egy jó szivacs, pár mikroszálas kendő.

[ Szerkesztve ]

(#24015) focvis válasza Formaster (#24013) üzenetére


focvis
veterán

Nekem minimum 2 óra. Ha még ezt-azt buzizok rajta, akkor lazán megvan a 4 óra, vagy fél nap. :D

(#24016) boogie84 válasza FeRRaR1 (#24012) üzenetére


boogie84
veterán

Szóval te ilyet javasolsz. kétvödrös

Egy ilyen réteg nem elég ahhoz h körbemossam? mjjc Ez egy jó kis videó, hogy milyen hab megy az autóra.

Vagy ilyen: [link]

[ Szerkesztve ]

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#24017) FeRRaR1 válasza boogie84 (#24016) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Pontosan, de nem csak én, ha nem innét sokan mások is egészen biztos vagyok benne.

Nekem ennyire vastag talán soha sem volt mint a videón a habréteg, igaz nem is rendes snow foam adalékot használok, sima ph semleges wolf white satin sampont.

Ez sem változtat a dolgon, a habosító nem lesz sampon, és azért nem marad ott olyan sokáig, elkezd vizesedni és lecsúszni, miután átmentem az egész kocsin, jó ha 1-2 percig teljes a fedés, de ahol kezdtem, meg utána nem sokkal mindenhol felszakadozik, lefolyik a hab. Illetve az alap tézis még áll, a kosz, mocsok, homok még ott lesz a hab alatt ami karcol. Amennyiben azt levereted vízzel, akkor meg a nedves autón a hab nem fog annyira megtapadni.

Mondom még egyszer, kipróbálod élesben, és látni fogod. Próbáld ki így is, úgy is.

Extra info, hogy ha védő réteg felkenése, pl wax vagy nano bevonat előtt állok, akkor nem sampont teszek a tartályba ha nem konyhai mosogatószert (jar) mert az sokkal hatékonyabban oldja a zsírt. !De ezt csak nagyon ritkán, az idei évben egyszer csináltam autónként, alapos zsírtalanításra, ha le van ápolva vagy kezelve akkor felejtsd el.

(#24018) FeRRaR1


FeRRaR1
őstag

Akartam képet csinálni, 2-3 hete kimostam a motor teret, nem voltam teljesen elégedett, voltak helyek ahova nem értem be, vagy nem lett teljesen tiszta az AG engine cleanertől, MJJC elő, úgy képzeljétek el a motor teret, mint egy habfürdő kádat, semmi nem látszott, csak egy kád hab :DDD

Jó is lett mondjuk, hagytam állni egy 5 percet, le akartam fotózni, de pont mikor rányomtam lemerült a teló, és kikapcsolt, nem mentette el a képet... Na majd jövőre.

Elég bevállalósnak éreztem, de mi baja lehet? Ha a víz nem bántja, a hab miért tenné nem de?! :))

[ Szerkesztve ]

(#24019) boogie84 válasza FeRRaR1 (#24017) üzenetére


boogie84
veterán

Köszönöm az instrukciókat! :R

(#24018) FeRRaR1: Nem félsz a nyúlványok rozsdásodásától? Jövő nyáron, vagy amikor már jó meleg van, akkor elviszem a kis mx5-öt viaszos alvázvédelem kezelésre. Úgy kifújatom a nyúlványt, küszöböt, hogy csepegni fog kifelé rajta a viasz. :B
Utána már be mernék vállalni ilyet.

[ Szerkesztve ]

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#24020) FeRRaR1 válasza boogie84 (#24019) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Volvo-k nem hajlamosak rozsdásodásra, de én is tervezek egy alvázvédelmet a nem túl távoli jövőben, bár lassan 10 éves, aláfeküdtem, és pár csavar fejet leszámítva nem találtam semmit ami rozsdás, bár ezeken még volt gyári alváz védelem, nem úgy mint a maiakon....

Illetve miután alaposan kiverettem minden rést tiszta vízzel, sokszor, hagyom 15 perszet csöpögni, közbe kicsit át törölgetem ahol lehet, megy rá fél liter műanyag ápolóból kb 3 deci, AG vinly spray, majd elviszem egy közepesen hosszú körre, hogy elérje az üzemi hőt, ez kiszárítja a motorteret. Másnap mikor hideg, indulás előtt rámegy a maradék 2 deci.

(#24021) Pardise válasza FeRRaR1 (#24020) üzenetére


Pardise
senior tag

Alvázvédelmet hány éves autónál érdemes csinálni?

Your car, your life ;)

(#24022) FeRRaR1 válasza Pardise (#24021) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Ez nem év függő, minél előbb annál jobb, pl a mai új autókról már lespórolják, és ha egyből megcsináltatod, akkor nagyon jót teszel a géppel, nagyon kitolod az élettartamát.

Akkor érdemes, ha nagyon hosszú távra tervezel a géppel 3+ év, és minél előbb.

De ez is több dologtól függ, ha korábbi évjárat, vannak gyártók akik komoly alvázvédelmet csináltak anno, így nem biztos hogy kell, korábban voltak galvanizált Audik, ugye azokat sem kell, aztán vannak hirhedten rozsdásodó márkák, pl Mazda.

"Emlékszik még valaki erre kecsesen lapos csónakra? Nem csodálom, ha nem, mert a különutas Xedos 6 a korrózióvédelem terén is tipikus Mazda, vagyis már néhány évesen rozsdásodni kezdett. Így az összesen legyártott 72 ezer példány java része már rég porrá rohadt. Majdnem az összes, de messze nem mindegyik, így még most is találkozni velük néha, bár általában szomorú, vagy katasztrofális állapotban. " [link]

És ez csak egy mai, ha használt Mazda cikk kerül elő, abban van mindig rozsda. A fehér Ford transitok is katasztrofálisak, sőt a fehér Mercedes haszongépjárművek is, elég rákeresni a témában.

De befejezem, mert egy regényt lehetne írni erről, a lényeg hogy vannak típusok ahol ajánlott minél előbb, vannak ahol kevésbé, mert jó a gyári, vagy legkevésbé sem hajlamos a rozsdára, a legrégebbi Volvom 16 éves volt, nagyítóval kellett keresni rajta... A mostaniakon is felületi apróságok, de csak pár helyen, az is inkább futómű alkatrész, meg pár csavar fej.

Ez függ használat helyétől is, Osztrákok, Németek hírhedten sokat sóznak, láttam ottani S80-at benéztem a csomagtartó alá, és ott már szép tenyérnyinél is nagyobb rozsdák voltak, nem tűntek vészesnek, vagy mélynek de akkor is.

Ugyan azt tudom mondani mint az elején, helyzet függő, de általánosságban minél előbb annál jobb.

Szerk.: Kihagytam, de ha sérült volt az autó, a javítás helyén is sokkal hajlamosabb lesz rozsdásodásra.

[ Szerkesztve ]

(#24023) Pardise válasza FeRRaR1 (#24022) üzenetére


Pardise
senior tag

Nekem 7 hónapos a kocsim, újonnan vettem, most van benne 5ezer km. Ford Focus. Ebben a totalcaros alvázvédelemben írják: "Ha hosszú távon tervezünk az autóval, egy profi alváz- és üregvédelem kezelést semmi nem pótol, utána már csak a környezetbarát, de könnyen tönkremenő műanyagok és gumik miatt kell aggódni. Ha csak évente 10-20 ezer kilométert megyünk, a kaszni és a motor bírni fogja a 10-15 évet. Néha azonban mosassuk le alulról is az autót, tavasszal pedig mindig."

Nos, én évente 8-10 ezer km-t megyek kocsival. Érdemes lenne nekem az elvázvédelem? A Fordok milyenek ilyen téren? Könnyen rozsdásodnak, rohadnak, vagy nem annyira?

Your car, your life ;)

(#24024) boogie84 válasza Pardise (#24023) üzenetére


boogie84
veterán

Mindenkeppen megeri uj autonal is megcsinaltatni!

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#24025) FeRRaR1 válasza Pardise (#24023) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Azt tudom hogy az alap fehér transitok rohadnak mint ha muszáj lenne nekik, főleg a küszöbnél. Már 1-2 éves koruktól, személyautó téren nem hallottam sok rosszat a Fordról ilyen téren, de mint mondtam az új autókat nem kezelik már gyárilag alvázvédővel (kötelezővé tenném, több haszna lenne mint a kamu EU fogyasztási normáknak)

Nézz alá, valószínűleg nem lesz a tieden sem. Ha hosszú távra tervezel szerintem csináltasd meg, ha van tervbe nagyobbra váltás, család bővülés, vagy csak simán becserélni másra, újra, akkor hagynám. Amennyiben meg akarod csináltatni, még most kell, mielőtt megjelenik a rozsda, így lesz a leghatékonyabb.

(#24026) Pardise válasza boogie84 (#24024) üzenetére


Pardise
senior tag

Esetleg tudtok ajánlani egy megbízható helyet, ahol jól megcsinálják az alváz és üregvédelmet? Miskolc és környéke, Eger és környéke lenne a megfelelő. Pest nekem 150 km. Biztos hülyeséget kérdezek, de a garancia nem veszik el, ha megcsináltatom az alváz és üregvédelmet, igaz? Gondolom szétszedik a kocsi alját, legalábbis a sok műanyag burkolatot leszedik és úgy csinálják a védelmet.

[ Szerkesztve ]

Your car, your life ;)

(#24027) Formaster válasza FeRRaR1 (#24022) üzenetére


Formaster
Topikgazda

Nekünk volt abból a fehér transitból. 4 évesen már kirágta a rozsda mindkét küszöböt :DDD Megállt mellettem egy ugyanolyan transit, csak ennyit szólt: neked is? ;] az autó viszont mechanikusan elnyűhetetlen :N

(#24028) FeRRaR1 válasza Formaster (#24027) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Egyetértek, melós autónak tökéletes, sokkal jobb mint a mostani szégyen transporterek, rönyók vagy akármi, ha melós dobozos, akkor ford. Utoljára 2007 Transit connect volt nekem, már a 90 lóerős dízellel, csak tankolni kellett kb. persze rozsda az volt ezerrel, viszont hosszított, magasított volt, szerettem pakolásnál.

Pardise

Esélytelen, senkit nem tudok arra, Kaposvár - Pécs térségben mozgolódtam, amég le nem léptem onnét ;]

Elvileg van gyári leírása minden típusnak hogy hogyan kell alváz-védőzni, ne adj isten ledugózott furatok, amiket kiszednek, kifújják, majd vissza dugózzák. Esetleg kérdezd meg a szalont ahol vetted, hogy le szeretnéd alváz védőzni, tudnak e valakit ajánlani. Nem tudom a biztos választ de nemre tippelnék, mivel nem módosítanak semmit, csak egy + védőréteget kap, a logika azt diktálja, ráadásul óvod vele az autót, jót akarsz neki.... Csak nem akkora barmok, de persze kérdezz rá, de olyannál aki tudja is, nem csak okoskodni akar és benyög valamit, tudja a választ, és biztos benne, mert kevés az ilyen. A szalonokba sokszor alul informáltak, vagy csak egyszerűen lesz@rják és csomó felszereltséggel kapcsolatos kérdésemre is csak pislogtak, vagy a legtöbb technikai kérdésre... Kb a szórólapokon szereplő infókat tudják aztán ennyi, persze tisztelet a kivételnek, aki tényleg a munkájának érzi, és utánanéz dolgoknak.

[ Szerkesztve ]

(#24029) Pardise válasza FeRRaR1 (#24028) üzenetére


Pardise
senior tag

Köszi a választ :)

Írtam az egri Ford szalonnak, meg a miskolcinak is fogok írni, kíváncsi leszek mit válaszolnak. De ha foglalkoznak is vele, szerintem kokain árban....

Ez esetleg milyen lehet? Debreceniek, az még bele is férne! Debrecenben jobban járatos vagyok, Pesten lassan 20 éve nem voltam :DD

Your car, your life ;)

(#24030) boogie84 válasza Pardise (#24026) üzenetére


boogie84
veterán

Telorol vagyok, most nem tudok utananezni. Nezd meg a www.miata.hu oldalon. Aktualis a tema nalunk is. Alvázvédelem topikban van par ajanlott hely!

A sütiknek is szükségük van szeretetre.

(#24031) #00809728 válasza Pardise (#24023) üzenetére


#00809728
törölt tag

Hy...

Megcsináltathatod de mindenképpen javaslom keress fel egy jó ford szalont és kérd ki a véleményüket is.
Ugyanis adnak rá 8-10év átrozsdásodást és nem biztos,hogy a gyártó jó néven veszi,hogy rákencézel egy anyagot.
8év után érdemes...

Mindenképpen olyan céggel érdemes aki korrektül le is szed minden müanyagot alluról és úgy alvázozza le
mert aannak van értelme.
Üregvédelem szerintem fontosabb mint az alváz.

[ Szerkesztve ]

(#24032) FeRRaR1 válasza #00809728 (#24031) üzenetére


FeRRaR1
őstag

A szétrohadó mercikre is adnak 10 év rozsda garanciát, ha végig márkaszervizbe hordod (ami egy vicc, mi köze a rozsdához...)

Ajánlom olvasásra: [link] & [link]

Ha a sajátom lenne, és sokáig meg akarnám tartani, biztosan megcsináltatnám, nem pedig a rozsdás kocsival verném az asztalt hogy garancia, ilyen állapotban csak egyszer lehet alváz/üreg védőzni, ha megindul a rozsda akkor már más lesz a helyzet. Ne adj isten 5 évesen meghal a porlasztó csúcsok valamelyike, generátor, turbó, és lehet hogy inkább privát szerelőhöz megy, harmad áron, mint márkaszervizbe. Reális? Igen. Ugrik a rozsda garancia? Igen.

Amennyiben most megcsináltatja, onnantól nem lesz vele gondja, konzerválja ebben az új állapotban az alját, 8 év múlva ez nehezen menne...

200% hogy megcsináltatnám. Egyszeri befektetés, évtizedes nyugalomért.

[ Szerkesztve ]

(#24033) Pardise válasza FeRRaR1 (#24032) üzenetére


Pardise
senior tag

Ajánlottak egy srácot aki foglalkozik ilyenekkel. Terror tuning. Kistályai úton van tőlünk nem messze. Azt mondjak drágán dolgozik de nagyon jó munkája van. Előbb beszélek a forddal és ha olyan van elviszem ehhez a sráchoz alváz és üregvedelemre.

Your car, your life ;)

(#24034) z123456789 válasza Pardise (#24033) üzenetére


z123456789
addikt

Alváz és üregvédelemmel nagyon vigyázz!

(#24035) Pardise válasza z123456789 (#24034) üzenetére


Pardise
senior tag

Mire vigyázzak vagy hogy érted?

Your car, your life ;)

(#24036) batai15


batai15
félisten

sziasztok !pug 206 2005 évjáratok hajlamosak rohadni ? érdemes le alváz vedőztetni tavaszzal ?

(#24037) FeRRaR1 válasza Pardise (#24035) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Úgy érti gondlom, hogy sok a kókány mekkmester. Fontos a megfelelő előkészítés, megfelelő anyagok, és azokat is jó sorrendben, munka végeztével, ledugózni, letakarítani amit kell stb.... Tudni kell a sorrendet, gyári leírást nézni az autóhoz, olyan céget keress aki garanciát mer vállalni a munkájára stb....

batai15

Franciából csak Megan II és Laguna I & II volt, így nem tudom. Mennyire szereted illetve mennyire akarod sokáig megtartani, ez a kérdés, mert az értékéhez már nem fog hozzá adni, nem tudom hogy első autó, vagy 2., de ha csere lesz, család bővülés akármi... Szerintem én hagynám, de nem ismerem a te helyzetedet.

Más, a Totalcaros cikk ha jól emlékszem róluk szólt: [link] de állítólag azóta nagyon előre kell jelentkezni mert tele vannak melóval.

[ Szerkesztve ]

(#24038) Richard!


Richard!
addikt

Üdv!

Milyen bőrápolót ajánlotok? :)

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#24039) MunezXBK válasza Richard! (#24038) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Lederzentrum. :K

(#24040) z123456789 válasza FeRRaR1 (#24037) üzenetére


z123456789
addikt

+1
Pontosan így értettem.
Engem 50e-rel húztak le, semmit nem tudtam tenni, és van egy gány munka az autóm alján, ami után remek lesz dolgozni a másik cégnek majd. (Akik elvileg már nem pékmesterek.)
Januárban kiderül...

(#24041) Richard! válasza MunezXBK (#24039) üzenetére


Richard!
addikt

:Y Dankeschön :R

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#24042) FeRRaR1 válasza MunezXBK (#24039) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Közben megvettem én is, csak read only voltam nemrég,

4 dolgot + kefe

COLOURLOCK Leather Cleaning Spirit zsírtalanító
COLOURLOCK Leather Shield védő réteg, főleg az élekre ajánlották, ahol dörzsölődik ki-be szállásnál
COLOURLOCK Leather Cleaning & Conditioning Kit Ápoló és tisztító hab szett

[ Szerkesztve ]

(#24043) MunezXBK válasza FeRRaR1 (#24042) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ezmiaz? Nem ismerem. :D

(#24044) FeRRaR1 válasza MunezXBK (#24043) üzenetére


FeRRaR1
őstag

(#24045) blizzrd


blizzrd
aktív tag

Sziasztok!
Szivacsot hol és milyet érdemes venni? Ugyanez a kérdés vonatkozik a mikroszálas belebújós mosóra is :)

Köszönöm :)

(#24046) Formaster válasza blizzrd (#24045) üzenetére


Formaster
Topikgazda

Ez az ami ajánlott. A szivacs csak tologatja a koszt a fényezésen, a belebújósnak meg kikeményedik a gumija a csuklónál és elkezd apró darabokban potyogni, ami szintén karcol. ;)

(#24047) blizzrd válasza Formaster (#24046) üzenetére


blizzrd
aktív tag

Köszi!

Elérhető itthoni forgalmazásban is? Vagy csak aliexpress?
Eddig szivacsoztam....hát...annyira nem vagyok megelégedve vele..így utólag.

(#24048) Formaster válasza blizzrd (#24047) üzenetére


Formaster
Topikgazda

Nézz szét autósboltokban, hiperekben, "százforintosokban", de nekem gőzöm sincs, én csak fél évente járok haza 1 hétre kb :) Egyszer kerestem autósboltban, úgy néztek rám mintha nem a tejútrendszerből jöttem volna :U Ennyiért biztos nem kapsz sehol, lepd meg magad vele. Pár hét és odaér.

szerk: Ezt találtam otthon, jómagam is ezt használom vagy 2 éve. Igaz már szanaszét van, lehetne jobb minőség is egy sonaxtól. Mondjuk 2 évig bírta, de az első szálak már pár hét után leszakadtak. Ami jó, hogy a hátulja sűrűbb szövés, jó a bogarakra.

(#24049) blizzrd válasza Formaster (#24048) üzenetére


blizzrd
aktív tag

ÁÁ..értem :)

Én ezt találtam ami hasonló. Minőségben mennyire lehet különbség?

[ Szerkesztve ]

(#24050) Formaster válasza blizzrd (#24049) üzenetére


Formaster
Topikgazda

Szerintem nem lehet sok difi, a Sonax-os sem egy nagy durranás.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.