Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- juhi11: Karácsony esély, hogy észrevegyük: mások is valakik - még Isten is
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- Gurulunk, WAZE?!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cifu
félisten
válasz
keIdor
#41905
üzenetére
Ugyan ez az architektúra van a PS5-ben és az új Xbox Series konzolokban. Elsősorban oda fejlesztenek játékokat, az lesz a következő fél évtizedben a célhardver. Úgy vélem ez az AMD nagy előnye PC-n. Ők adják a célhardvert, PC-re portolni gyerekjáték lesz.
Ezt hallottuk már korábban a XBox 360, majd az XBox One és PS4 esetében is. Volt, amikor bejött (hogy a frissebb játékok közül nézzünk, pl. Horizont Zero Dawn és a Death Stranding, igaz utóbbinál az nVidia esetében még a DLSS megmaradt ütőkártyának), volt amikor kevésbé (pl. Red Dead Redemption 2). -
Cifu
félisten
válasz
Dtomka
#41898
üzenetére
Az RX6000-es széria a jelek szerint nem-RT alatt hozza a hozzájuk mért Ampere kártyák teljesítményét, a Pug által is linkelt teszt alapján pedig RT-ben valamivel alattuk lesz (az adott teszt csak az RT teljesítményt méri, így azért én kevesebb, mint 30%-os előnyt várnék az Ampere-től játékbéli RT terén).
A fő kérdés az, hogy lesz-e elegendő mennyiség az RDNA2 kártyákból. Ha igen, akkor az nVidia most bizony szopórolleren utazik, mert a jelenlegi kisker árak mellett a kutya sem fog Ampere kártyákat venni.
Ha nem, akkor viszont a vásárlók szállnak fel arra bizonyosra, mert a scalperek ezekre a kártyákra is fel fognak ugrani, és a kis mennyiség miatt pepitában fogjuk ugyan azt látni, mint az Ampere kártyáknál van most... -
Cifu
félisten
válasz
#09256960
#41860
üzenetére
Senki nem tiltotta ki, per pillanat a vs. is kb. arról szól, hogy mikor fogja már valamelyik gyártó feltölteni a polcokat új kártyával. Hogy piros, kék vagy zöld, tökmindegy.
Per pillanat a kékek sehol nincsenek még, piros sincs, a zöldek elvben vannak, gyakorlatilag kevésbé.Ezen az, hogy bemutatják az új piros kártyát, nem sokat változtat.
-
Cifu
félisten
Az NV elsődlegesen azért keresi a Samsung kegyeit, mert az említett cégekkel szemben nem túl könnyű waferekhez jutni, ha a Xilinx nem is feltétlenül, de az Apple, AMD, Qualcomm simán túllicitálja őket, és akkor még jön az Intel is a TSMC node-jaira.
Korábban is kérdeztem, akkor sem kaptam rá választ: miért ne tudná az nVidia túllicitálni az AMD-t? Amikor dollármilliárdokért vásárol olyan cégeket, mint a Mellanox vagy az ARM?Amikor az AMD 2019 éves bevétele 6,73 milliárd $, nettó nyeresége 341 millió $ volt. Az nVidia hasonló adatai: 10,9 milliárd $ és csaknem 2,8 milliárd $.
Szóval élek a gyanúval, hogy bármi is áll a mögött, hogy az nVidia nem a TSMC-nél, hanem a Samsungnál gyártat, nem a pénzügyi lehetőségeikhez van köze...
-
Cifu
félisten
válasz
Televan74
#41166
üzenetére
Régóta bevált, hogy csak a csúcsra jön az új széria, és a közép szintre a korábbi széria reszelt változatai érkeznek. Ez azonban leginkább az RT miatt lehet fájó az AMD-nek. Ha érkeznek az RT-s címek, a zöldeknek lesz rá támogatást nyújtó kártyája középszinten is (legfeljebb nem 4K-ban tolja majd a user). A baj csak az, hogy ezt nyilván az árba is beleépítik....
Ebben az RT támogatás dologban rendesen belealudtak a pirosak...
-
Cifu
félisten
Tegyük hozzá, hogy az Intel (az utóbbi időkig) még szállítás terén is megbízhatóbb volt, mint az AMD. A Dell esetében legalábbis kb. tavaly év vége felé kezdett el normalizálódni a helyzet. Ha Intel Xeon alapú szervert szerettél volna, csaknem azonnal tudtak szállítani tavaly szeptember-október magasságában. Ha AMD Epyc alapút, akkor vagy nem is nagyon mertek szállítási időt mondani, vagy több hónaposat tudtak csak adni, mert az AMD ellátási lánc késésben volt.
Az Intel féle szállítási problémák ellenére a Latitude-okból is könnyebb Intelest szerezni, mint AMD Ryzenest...
-
Cifu
félisten
A TPU ír erről, nevezetesen, hogy egy DigiTimes forrás szerint tavaly az nVidia még úgy futott neki a dolognak, hogy a Samsungnak adna egy jelentősebb megrendelést. Majd kiderült, hogy az AMD a TSMC 7nm-es gyártókapacitásának jókora részét már lefoglalta. Állítólag az nVidia alábecsülte a TSMC 7nm hatékonyság-előrelépését, és azt hitte, hogy a Samsung gyártástechnológiája kellően versenyképes lesz.
A helyzettel szembesülve az nVidia húzott egy merészet, és bár a 7nm-es gyártósorokról részben lecsúszott, a TSMC előrehaladott 7+ és 5nm-es gyártástechnológiájából egy jókora adagot lefoglalt. A DigiTimes forrása szerint a Samsung féle gyártástechnológiát a TSMC-vel való tárgyaláskor szándékoztak árcsökkentő érvként az asztalra dobni, de visszafogott sikert értek el vele, mert a TSMC egyszerűen egy jókora lépéssel a Samsung előtt jár.
Az utolsó mondat szerint az nVidia 7 és 5nm-es gyártástechnológiájú Wafereket így a TSMC-től és a Samsungtól is vásárol...
-
Cifu
félisten
Kíváncsi leszek mire utalt Huang bá,mikor azt mondta CPU kérdésre, hogy minek költsenek milliókat fejlesztésre mikor meg is lehet venni készen őket
Az AMD iGPU-s Intel proci után esetleg venne az nVidia komplet design-t az AMD-től?

és ennyit arról ami Cifu és Abu között téma volt, hogy Nvidia mit tud megvenni gyártókapacitásban és csíkszélben ha akar és mi mit ér meg nekik. Kíváncsi leszek nagyon.
Ez amúgy azért durva igazán, mert eddig az 5nm-től emlékeim szerint nem volt szó, a 7nm-ről igen. Nyilván az 5nm-t a HPC-nek szánják, de ez egyben óriási ugrás a zöldeknek. Az AMD az RDNA2 esetében is 7nm-t (vagy 7+) használ a jelen tervek szerint. Az RDNA3 majd 2021-re várható, és ott a korábbi diákon "Advanced Node" szerepelt.
A zöldek megint beelőznek, és hülyére verik a piros GPU-kat, ha még egy node szintnyi előnyük is lesz...
Ez nekünk vásárlóknak megint nem lesz jó.
-
-
Cifu
félisten
válasz
Yutani
#41058
üzenetére
Egyébként érdekes lenne látni, hogy a Huawei beszáll a diszkrét GPU piacba.
A hírben is benne volt, hogy nem a hétköznapi felhasználókat (konzumer piac) célozzák meg, hanem gyorsítókártyákat gyártanak, első sorban a Kínai piacra, tehát az Enterprise piac a cél.Sokan szeretnék belelátni, hogy a konzumer piacra is beszállnak, de ez olyan, mint amikor anno az olcsó kínai x86 procik piacra ömléséről álmodoznak egyesek a ZX-D / KX-5000 és ZX-E / KX-6000 procik kapcsán (most meg a ZX-F / KX-7000 kapcsán).
Kétlem, hogy ettől kellene félnünk...
Aztán jön egy random NV fan, hogy az Nvidia köszöni szépen, gennyesre keresi magát azon az icike-picike piacon.Rajtam kívül ilyesmit más nem igazán csinált, úgyhogy magamra veszem.
Nem igazán lehet nVidia fansággal vádolni, függetlenül attól, hogy jelenleg nVidia kártyám van. Előtte meg két Radeonom volt, az előtt két nVidiám, az előtt meg hosszú ideig csak Radeonok váltották egymást a gépemben...
Engem az Abu féle informális dolgokkal csak a tényállás gyakorlata zavar, amely ellent mont annak, amit Abu állít...
-
Cifu
félisten
válasz
imi123
#41032
üzenetére
TPU Resident Evil 3 benchmark.
[Overclock3d.net Resident EVil 3 benchmark]
Több teszt szerint is bár jól skálázódik a több mag / több szál, de még egy 2 mag / 4 szál @4Ghz-es procin is tökéletesen játszható a játék Dx11 alatt, de Dx12 esetén egy nagyságrenddel jobban fut, ha CPU limit lenne. Láthatóan a modernebb API levesz a prociról terhelést. Ugyanakkor GPU terén fordított a helyzet, ha nincs CPU limit, Dx11 alatt gyorsabb a játék, mint Dx12-őn futtatva.

-
Cifu
félisten
válasz
cyberkind
#41017
üzenetére
Jah, amilyen király és forradalmian új játékok jönnek manapság, abszolút megéri ez mind.
Először is ez irtó mókás pont így a Half-Life: Alyx megjelenésekor...
Másodszor: Választási lehetőség van. Én például elvagyok 60FPS-el is. Az pedig iszonyú szép az RE2 Remake vagy az RE3 esetében. Konkrétan szebb, mint konzolon...
BTW érdemes összevetni a The Witcher 3 különféle modjainak lehetőségeit és a konzolos The Witcher 3-at. A konzol előnye az, hogy leülsz és játszol. A PC-é az, hogy több szabadságot ad...
Na jó, idén a Cyberpunk miatt még csak-csak.
Especiel a Cyberpunk 2077 multiplatform, és a jelen konzolgeneráció a fő csapásirány.
Nagyon kíváncsi leszek a gépigényére, és hogy pontosan milyen hardvert is fog kérni... -
Cifu
félisten
Ahogy Keldorpapa és gejala is írta, a PC és a konzol két külön kategória. Az új konzolok is mindenféle trükökkel fogják a 4K felbontást hozni, ahogy a jelen generáció is sokszor csak ügyeskedésekkel (checkboard rendering, upscale, stb.) tudja az FHD-t. A különbség, hogy PC-re is egyre általánosabbak az ilyen megoldások, lásd DLSS. A fő különbség, ahogy gejala is jól leírta az, hogy a konzolon nincs választási lehetőséged. Nem veheted vissza a felbontást vagy az élsimítást, hogy több FPS-ed legyen. Ahogy a fejlesztőknek sikerült kikotyvasztani a sebesség vs. képminőség vs. fix hardver örökös harcából a lehető legtöbbet, azt kell lenyelned.
Továbbá az olcsóbb konzol mitoszát én megkérdőjelezném, hiszen a játékok viszont drágábbak általában...
-
Cifu
félisten
A jelenlegi PS és xBox generáció kapcsán is folyamatosan emiatt ment az Nvidia temetése. Közben pedig pedig nagyobb volt a nyeresége a zöldeknek, mint az AMD bevétele mindenestül. Ma is ott tartunk, hogy az AMD CPU részlege tért magához. De még így is több az Nvidia dvga részlegének nyeresége, mint az AMD Radeon részlegének a bevétele....
A mozgás persze jó, és valamennyire jelzi, hogy történik végre valahára valami. De nem az Nvidiának kell aggódnia, hanem az AMD-nek kellene összekapnia magát. A dVGA piaci verseny terén az elmúlt pár év szörnyű sötét korszak...
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40974
üzenetére
A textúráknak meg nem elég egy 8gigás kártya az külön vicc kategória.
Ez a RE2 Remake esetén is így volt, és valóban szebb textúrák voltak láthatóak nagyobb részletesség esetén. Itt derül(t) ki, hogy a 3-4-6-8GB-os VGA-knak leáldozóban van bizony a jövőben, ha ultra részletességgel szeretnél játszani...
@Yutani: Tévedés, nem várok el élethűséget feltétlenül, de a Doom: Eternal egyszerűen "csak" szép, de nem mondanám rá, hogy kiemelkedően szép játék. Elég mellé rakni a Battlefield V-öt mondjuk. Az sem hú, de élethű például...
Hogy az adott grafikához képest nagyon szerény a gépigénye, azt aláírom, tehát egy jól optimalizált, tényleg jól megírt motorral futó játéknak tűnik. De hogy különösebben szép lenne? Hááááátttt...
-
Cifu
félisten
válasz
szmörlock007
#40968
üzenetére
Érdemes megjegyezni, hogy te is a legjobb, és nem a legszebb jelzőt használtad rá...
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40929
üzenetére
Attól, hogy most lelassult a fejlődés, mert a jelen gen elég átlagos volt, attól még bepöröghetnek a dolgok, főleg most, hogy az új apikkal már 12+ mag felett is lehet tolni a játékokat.
Először azzal jössz, hogy csak a konzol számít, most meg azzal, hogy akár 12+ maggal is lehet tolni a játékokat. Holott az új konzoloknak csak 8 lesz...
Az AMD is ígérgeti az új particle effektjeit, rombolható környezet, jobb ai stb, ezek alá meg fog kelleni a jobb cpu.
Az AMD ígérgetheti, de ha 10+ éve is volt cloth meg partcile effekt és rombolható környezet, akkor sejthető, hogy nem azért nincs a mai játékokban ilyen, mert nincs elég CPU erő ezek megvalósításához.
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40925
üzenetére
Vannak érdekes dolgok...
7 mag a játékoknak, 1 mag az OS-nek.
Több féle üzemmód (3,6GHz SMT nélkül vagy 3.36GHz SMT-vel)A dVGA 16GB RAM-ja két sebességű, 10GB -> 560GB/s, 6GB -> 336GB/s.
SSD -> 2,4GB/s sebesség (ez PCI-Express 3.0 szintű sebesség, a PCI-Express Gen4 SSD-t 6GB/s felett tudnak)
A CPU magokra visszatérve: többek között ezért sem jó a PC-vel összehasonlítani. A PC-s Ryzen procik ennél jóval nagyobb frekiken dolgoznak már most...
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40923
üzenetére
Igazából csak a konzolok számítanak, mióta a pc csak portokat kap.
Ehhez képest PC-n is több milliós eladásokat produkálnak, tehát a "csak" költői túlzás, minimum.Lásd a korábban említett Detroit: Becoma Human példát, de említhetném a Red Dead Redemption 2-őt is. Ott is szépen patch-el orvosolták a CPU gondokat, mert a vásárlók anyáztak a játszhatattlan játék miatt...
Márpedig ha 2020-tól megjelennek az új erősebb nyolc magos procikkal szerelt konzolok, akkor a pc-nek is fel kell zárkóznia hozzá. Ilyenkor szokott legalább egy szinttel feljebb ugrani a játékok gépigénye és az emberek már rá is vannak kényszerítve a váltásra. Legalábbis akkor mindenképpen, ha maxon akarnak játszani, azok az emberek pedig újítani fognak.
Először is attól, hogy megjelennek az új konzolok, nem fog egy csettintésre minden fejlesztő rögtön minimum 8 magra optimalizálni.Másodszor, a tömegek nem azok, akik mindent kimaxolva játszanak, 4K@120FPS-el. Nem a legjobb példa, de a Steam HW Surwey-t megnézve látszódhat, hogy a felhasználók felének van 4 fizikai magvas procija, 21%-nak 6 magosa és mindössze 6%-nak 8 magos procija.
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40920
üzenetére
Pedig szerintem logikus amit írt. Itt nem a konzolok a lényeg, hanem a PC piac helyzete. Gyakorlatilag 2, talán 3 éve elérhetőek a közép-árszinten is a 4 mag / 4 szál feletti processzorok.
Ha végignézel most a CPU piacon, 32 ezer Ft körül kezdődik az első 6 magos proci (Ryzen 5 1600), intelnél pedig 55 ezer Ft (i5-9400F). A legolcsóbb nyolcmagos proci (Ryzen 5 2700) is 51 ezer körül van. Gyakorlatilag 200 ezer forintból nem tudsz összerakni egy normális 8 magos gépet (csak gép, perifériák nélkül). Márpedig aki ma vesz gépet, az legalább 2-3 évig nem akar(na) rákölteni. Ez nem magyar helyzet, ha amerikai árakkal számolsz, akkor is az jön ki, az USA-ban is az 500 és 1000 dollár közötti épített gépek a legnépszerűbbek, a legtöbben i5-9400(F) vagy Ryzen 5 2600(X) procit találsz.
Bizony szvsz idén fogunk eljutni oda, hogy a nagy tömegek 8 magos procira kezdjenek el átállni...
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40919
üzenetére
Az utóbbi időben a több magos rendszerek támogatása azért elég jó, hovatovább inkább attól volt hangos a net, ha valahol a kevés magos rendszereken nem futott valami rendesen. Ugye a Detroit: Become Human 2 szálas rendszeren el sem indult, 4 szálas rendszeresen szörnyen akadozott, 6-8 szálas rendszeren lehetett élvezhetően játszani vele (most februárban jött ki a patch, ahol legalább valamennyire javult a helyzet 4 szálas rendszereken).
Attól, hogy a játékok általában 4-6 mag körül elérik a limitet, legtöbbször nem arról szól, hogy rosszul írták meg a játékot, hanem arról, hogy egyszerűen VGA limites a játék. A DSOGaming ilyen téren extrém rossz példa ráadásul, mert ők 1080p Ultra részletességgel tesztelik a játékokat.
Igen, vannak olyan játékok, amelyek tényleg úgy lettek megírva, hogy 4-6 magon túl már felesleges bármi, mert egyszerűen nem használják ki őket (mondjuk hirtelen most a Kingdom Under Fire 2 és a Halo Reach jut eszembe példának), de azért ők a ritkább esetek manapság...
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40916
üzenetére
Tök jók ezek a világmegváltó hírek!4!4!!
Ja, nem, mert ha alaposabban megnézzük, azt látjuk, hogy 2 mag / 2 szál esetén a minimum FPS nem kevesebb, mint 130...
De ha valaki 240Hz-es kijelzővel bír, akkor is elég egy 4 mag / 4 szálas rendszer, hogy az átlagos FPS szám elérje ezt a szintet - egy RTX 2080Ti esetén.

Még szebb, ha megnézzük milyen VGA mellett milyen eredmények születtek:

Bizony, egy RX 580 mellett egy 2 mag / 2 szálas CPU is elég.
Egy Vega64 szintű videókártyát pedig egy 4 mag / 4 szálasas CPU is maximálisan kiszolgált, sőt, feltehetően egy RX5700XT esetében is hasonló lenne a helyzetDe nézzük meg a felbontás-parát, mert hát akinek erősebb gépe van, az aligha 1080p-ben szeretne játszani:

Hupsz. 1440p-hez elég egy 4 mag / 4 szálas proci még egy RTX2080Ti mellé is (noha esélyesen minimum 8 mag már amúgy is van annak, aki ilyen kártyát birtokol). Jobban megnézve azt látjuk, hogy valójában 1440p és 2160p esetében is a videókártya a szűk keresztmetszet. Mint általában.
Szóval tök jó, hogy a játék 8 magig skálázódik, és ez tényleg jó dolog. Csak a helyzet az, hogy ennek kb. nulla értelme van. A játék ugyanis a felhasználók nagyjából teljes szintjén VGA-limitbe fognak ütközni...
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40856
üzenetére
Ez nem így működik, lásd mi történt a Pascal-al, mikor megjelent a Turing. A "raktárkisöprés" akkor árcsökkentő tényező, ha nincs kereslet. Ha van kereslet, mert például az új Ampere kártyák magasabb áron jönnek, akkor nem lesz árcsökkenés a Turing esetén. Márpedig jelen helyzetben nincs, ami lefele nyomja az árakat....
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40845
üzenetére
Pont ez az, az nVidiát így semmi sem sürgeti, még akár a nyarat is kihúzhatja az RTX/GTX Super termékcsaláddal, közben gyárthatja az Ampere-t, és tartogathatja a polcon, hogy amikor megfelelő az idő, kihozza.
Árcsökkenésre nem számítok, főleg így, a koronavírusos gazdasági válságban...
-
-
Cifu
félisten
válasz
Petykemano
#40779
üzenetére
Qualcomm, Intel, nVidia...
-
Cifu
félisten
Ahol a VRAM kvázi "ajándék", az a nagyobb felbontású textúrák esete. Csaknem mindegy, hogy 256x256 vagy 4096x4096 pixeles textúrákkal dolgozol a számolás szempontjából, de a VRAM igény exponenciálisan ugrik. Mivel pedig egyre nagyobb felbontásban nézzük, ezért a egyre jobban szükséges a nagy textúrák használata. Így hirtelen két játék van, ahol ez látványos, az Resident Evil 2: Remake és a Red Dead Redemption 2. Előbbi érdekessége, hogy a 8GB VRAM-os kártyákkal nem is célszerű beállítani a max. textúraméretet (ahhoz 11GB-os kártya kellene).
Vagyis ahol a több VRAM jelentős előny, az a sokkal élethűbb és részletesebb textúrákat lehet használni...
-
Cifu
félisten
válasz
Devid_81
#40731
üzenetére
Kevered a VRAM-ot és a CPU részére kiosztott RAM-ot. 16GB-os videókártya a konzumer piacon nem nagyon van (a Radeon VII szvsz nem oda tartozik).
Elvben a most érkező nVidia csúcskártyák fognak 10 / 20GB VRAM-ot kapni. Bár a pletykák eddig azt feltételezték, hogy a konzumer piac inkább 10GB-ot, a professzionális piac pedig 20GB-ot kap, ha a konzolok is 16-18GB VRAM-ot kapnak, akkor esélyesnek tartom, hogy a PC-ken is a 16GB VRAM lesz az "átlag" hamarosan...
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40729
üzenetére
Egy átlag PC-ben ma is van 8GB RAM és 6-8GB VRAM, jobb esetlebn 16 + 8, ami elvben 24.
Viszont ez a sok RAM kelleni is fog a nagyobb felbontás, a nagyobb textúrák és mindenek előtt a Ray-Tracing miatt. Szvsz kelleni fog 2-3 év, mire ki tudják használni majd rendesen... -
Cifu
félisten
válasz
Petykemano
#40690
üzenetére
Tudom, hogy az Activision-Blizzard most vonta vissza magát a GFN-ről, de azt gondolnám, hogy a cloud gaming szolgáltatók meg fogják tudni oldani. Mármint úgy értem, hogy még a legnagyobb kiadóknak is szüksége van online terjesztési módra. Ez lehet a Steam, vagy a gog, vagy az Epyc saját game store-ja.
Meg is válaszoltad a kérdésedet. Tehát én azt sejtem, hogy nem fogod tudni megoldani egy 5$-os előfizetéssel azt, hogy bármilyen játékot játsszál, mert az exkluzív címek utáni vadászat lesz a vásárlókat begyűjtő kampány lényege.
Ahogy nem tudsz egy mozi/sorozat stream szolgáltatóval az összes sorozatot és mozifilmet élvezni, úgy esélyesen egyetlen cloud gaming szolgáltatással se fogod tudni játszani az összes játékot. Kell majd a GFN mellé Google Stadia, Amazon, PSN, stb...
-
Cifu
félisten
válasz
Petykemano
#40687
üzenetére
Milyen érvet lehet felhozni?
1.: Bármilyen meglévő játékkal játszhatsz (pl. Armed Assault 3-at nem játszhatok GFN-en, ahogy Red Dead Redemption 2-őt sem).
2.: Bárhol is vagy, függetlenül az internet minőségétől játszhatsz (laptopot gamingre értelmesen az vesz, aki utazik rendszeresen).
3.: Lehetőség van a moddingra, addonokra. -
Cifu
félisten
válasz
DudeHUN
#40679
üzenetére
Jajj.

A 2010-2011-es veszteségnek mi köze is volt a PS3-hoz?

Akkoriban már konkrétan sikerült eljutni oda, hogy nem vesztettek a hardware eladásokon.
Az abban az időszakban bekövetkezett veszteségekért első sorban egy komoly amerikai adóügyi büntetés állt, ami egymagában több, mint 3 milliárd dolláros leírást jelentett ( [link] ). A veszteségekért pedig első sorban a balul elsült SonyEricsson ügylet és a mobiltelefon ágazat mélyrepülése, illetve az LCD ágazat pénzügyi bedőlése volt felelős. [link]Annyira nem a gaming ágazat volt a felelős a 2010-11-es esetért, hogy annak vezetője, Kaz Hirai (aki amúgy két héttel a PS3 startja után lett a Sony Computer Entertainment igazgatója) lett 2012-ben kinevezve a Sony CEO-jának, amely posztot 2018 márciusáig be is töltötte.
-
Cifu
félisten
Eladsz mondjuk 10 millió konzolt, mindegyiken veszítesz 500$-t, az 5 milliárd dollár tiszta veszteség.
A Sony 2006-ban 3,1 milliárd dollár veszteséget termelt. Ha végignézzük a számokat az jön ki, hogy a PS3 előállítása ára olyan magas lehetett, hogy bizony valóban 500-600 dollárt fizethettek rá minden egyes eladott PS3-ra az első években.
Hozzátehetjük, hogy anno a Microsoft magas árat fizetett az XBox360 ideiglenes elsőségéért, emlékszünk ugye az RRoD problémára és társaira?
Továbbra is: a Sony akkori financiális gondjait első sorban nem a magas bolti ár okozta, hanem az, hogy túl nagy ráfizetés volt a hardware értékesítése.
A mondandóm lényege az lett volna, hogy nem attól kell félni első sorban, hogy 500 vagy 600 dollár lesz a konzol, hanem az, hogy ne fizessenek rá túl sokat. Én erősen kétlem, hogy a hardware bekerülési költsége 2000$ lenne, esélyesen pár száz dollárnál nem lehet drágább az eladási árnál, különben a Sony tényleg túl sokat fizet rá, és nem fog megtérülni a befektetett pénz. Tehát olyan hardware-t kell prezentálniuk, ami mondjuk 700$-os áron korrekt teljesítményt nyújt, a kérdés hogy ezért a vásárlóktól 400, 500 vagy 600 dollárt kérjenek. Emiatt nem is érdemes 4K@60FPS natív teljesítményt elvárni tőle. Ez egyszerűen irreális.
-
Cifu
félisten
válasz
DudeHUN
#40672
üzenetére
Jujj. Többszörös tévedésben vagy.
1.: A Sony anno közelében nem volt a csődnek 2007-ben. Hogy az éves jelentésben a Game oszlopban a 2007 és 2008-as pénzügyi évben veszteség volt, nem egészen ezt jelenti. A cég még így is nyereséges évet zárt ezekben az években is.
2..: A veszteség a hardware eladásból származott, vagyis a PS3 előállítása többe került, mint amennyit kértek érte. Innen nézve a probléma inkább az volt, hogy túl drága volt a hardware és nem az, hogy 599$-ért adták. Ezért is hagyta gyorsan el a Cell-t a Sony, és fordult az AMD-hez végül a PS4 esetében. A PS3 ambiciózus de rosszul felmért hardware specifikációk mellett lett megalkotva...
3.: Még egyszer: a 13-14 évvel ezelőtti 599$ olyan, mintha ma 738$-t kérnének el érte. Ma 599$ nem ugyan akkora "teher", mint volt a PS3 idejében. A Sony pontosan látja, hogy a PS4 Slim és a PS4 Pro hogy fogy, mennyire van létjogosultsága a drágább megoldásnak. Szerintem nem ok nélkül rágják még a pontos árat és a bevetés mikéntjét.
-
Cifu
félisten
Apró probléma, hogy csak az XBox360 / PS3 korszaktól (2008) nézve is jó 23%-os inflációval lehet számolni. Tehát az akkor 399$-os 20GB-os XBox360 ma 493$-ba kerülne elvben. A PS3 599$-os ára pedig olyan, mintha ma 738$-ba kerülne.
Ezért nem érdemes azt nézni, hogy 2008-ban egy Radeon HD4870 ára 300$ volt, ma meg csak középszintre szánt RX5600XT-t vagy RTX2060-at kapunk ennyiért. Ha az inflációt is nézzük, akkor biza a sima RX5700-ek közül válogathatunk hasonló áron.
-
Cifu
félisten
válasz
Dtomka
#40660
üzenetére
Valami úgy lehet túlárazott, ha annyiért nem kel el, nincs rá vásárló.
Az RTX kártyákra bőven vannak vásárlók, és a professzionális piacnál is akadnak vevők a Matrox kártyákra. Igaz egyre kevesebb, mert az nVidia és az AMD hasonló kártyái jóval fejlettebbek és jobban támogatottak. -
Cifu
félisten
válasz
Dtomka
#40657
üzenetére
Még PH! hír is volt, hogy ez AMD-s alapú kártya...
-
Cifu
félisten
válasz
Crytek
#40655
üzenetére
Ennek a gőgös baromságnak elég nagy lökést adott az USA által a Huawei és ZTE elleni életbe léptetett szankciókkal. Ezek jelezték, hogy ha úgy fúj a szél, akkor Kína modern nyugati félvezető technológia illetve mikroprocesszorok nélkül maradhat, ami mai világban pedig ez elég durva eredményekkel járna. Ezért jött létre ez az amúgy a VIA alapjaira épült koncepció.
Ezzel együtt a kínai exporttermékekben is korlátozó lehet adott esetben az AMD vagy Intel proci. Itt még csak nem is katonai rendszerekbe kell gondolkozni (Kína gyárt ugye a légvédelmi rakétarendszertől kezdve tengeralattjárón át mindent), hanem akár civil kommunikációs eszközökben. A Huawei anno éppen azért lett pengeélre állítva, mert modern amerikai eredetű számítógépeket és hálózati megoldásokat adott el Iránnak.
Kína szempontjából ez egy viszonylag apró befektetés, de ha kötélszakításra kerül a sor, akkor lesz hova nyúlniuk, nem fognak modern x86 processzor nélkül maradni...
-
-
Cifu
félisten
válasz
Kolbi_30
#40635
üzenetére
A PH!-n még sincs róla egy szó se a driver hírben se. Meg amúgy sem. De hát a PH! már csak ilyen...
-
Cifu
félisten
válasz
Yutani
#40627
üzenetére
Ez nem a sarki számtech boltban fog eldőlni...
Amennyire én tudom, például szerverek terén az volt a probléma idén, hogy kijött a Rome (Zen2) Epyc, de utána még hónapokig nem tudtak a gyártópartnerek megfelelő mintákat kapni, az első firmware-ek bugosak voltak, stb. Hónapokat csúsztak emiatt a valós megjelenések, így a 2019-es évben a Zen2 szerverek egyszerűen nem nagyon tudtak labdába rúgni. Nem véletlen, hogy csak 2019 végén kezdtek el szállingózni a hírek arról, hogy az Intel csökkenti a Xeon-ok árait. Egészen addig még ha akartál se tudtál volna AMD szervert venni, mert egyszerűen nem volt. Nem a gyártópartnerek miatt csúsztak, hanem az AMD miatt...
-
Cifu
félisten
Az Intel közzétette a 2019-es éves jelentését, rekord 72 milliárd dolláros bevételt és 21 milliárd dolláros adózott nyereséget hozott össze. Jövőre némileg magasabb bevételre számítanak, de picivel kevesebb nyereségre.

-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40605
üzenetére
Ezt miért ide?
Van CP2077 topic... -
Cifu
félisten
-
Cifu
félisten
válasz
Raggie
#40592
üzenetére
Egészen addig az is marad amíg az nVidia ki nem ad valami újat, vagy jelentősen le nem csökkenti a 2060S árát(nem fogja).
Ebben egyetértünk, de az RX5600XT ellenfele a sima RTX2060, nem az RTX2060Super.
Arra nem számítok, hogy 2020Q2-ben ebben az árrégióban kijöhet az nVidia új kártyája, de tippre őszre már így lesz.Addig az RTX2060 és az RX5600XT fog versengeni...
A nanométerek semelyik vevőt nem érdeklik! Még minket("enthousiast") vevőket sem! A teljesítmény igen.
Áttételesen pedig érdekelhet. A 12nm-es GPU-t olcsóbb gyártani, mint a 7nm-est. Szvsz az nVidia még így is bőven nyereségesebb az RTX2060-ba kerülő selejtes TU104 és TU106 GPU-k eladása terén, mint az AMD az RX5600XT-be kerülő selejtes Navi10-esk terén...Szvsz az nVidia csak azért nem 279$-re vitte le az RTX2060 árát, mert az "old bios"-os RX5600XT teljesítményt várta. Ilyen téren ezt az kört az AMD nyerte.
A másik oldalról viszont elég kínos, hogy az AMD csak azt a teljesítmény/fogyasztás szintet tudja kihozni a 7nm-ből, amit az nVidia a 12nm-ből hoz ki. Az nVidia a 7nm-re váltásnál várhatóan kényelmesen tudni fogja adott fogyasztási szinten a 30%-os fogyasztáscsökkentést. Vagyis az nVidia kártyák kevesebbet fognak fogyasztani, kisebb és olcsó hűtő elegendő lesz a lehűtésükre és olcsóbb VRM-el is beérik. Ezek mind olyan tényezők, amik az árakat befolyásolják.
Mert az nVidia sem csökkentette volna le a 2060 árát akkor ha nem jön az 5600XT!
Ezt nem is vitatom. A baj csak annyi, hogy ennek az árversenynek 4-5 hónapja nagyobb hatása lehetett volna az AMD-re. Az nVidia ebből a helyzetből összességében jobban jött ki, a karácsonyi vásárlásoknál feltehetően hülyére kereste magát, most meg már csak követi az eseményeket, és előkészíti a piacot az Arcturus számára...Nyilván jobb volna ha erre fél/egy éve lett volna képes az AMD, de azért így is jó és nem pedig rossz.
Ahhoz, hogy az nVidia szintjére eljusson az AMD, ahhoz bevétel és nyereség kell, az nVidia most már két éve folyamatosan több nyereséget termel a dVGA üzletágon, mint az AMD forgalmat ugyanitt.
Akármi miatt is csúszott az RX5500 és RX5600 széria, a vége az lett, hogy az AMD meglehetősen sok pénztől esett el, így legalábbis egyenlőre, kevesebb pénz jut a fejlesztésekre és arra, hogy beérjék és egyenrangú felek legyenek az nVidiával. -
Cifu
félisten
RTX2060-al is lehet 60 FPS körüli teljesítmény bizonyos Ray-Trace effektekkel együtt, bizonyos beállításokkal (egyes játékokban akár High-on is), de szigorúan FHD felbontáson. Ha innen nézzük, akkor van értelme az RTX2060-nak és az RT-nek az RX5600XT ellenében.
Ha viszont valaki a nagyobb FPS-t tartja fontosnak, és amúgy sem a max.-ra húzott grafika a lényeg nála, akkor az RX5600XT feltehetően jobb választás számára.
-
Cifu
félisten
Kijöttek az első RX5600XT tesztek.
Hát... furi. Egyfelől az új BIOS jelentősen (10-20%-al) nagyobb teljesítményt nyújt, ami azt jelenti, hogy az RTX2060-at sokszor lelépi, olykor még az RTX2060 Supert is (pl. Battlefield V). Viszont ennek ára az, hogy teljesítményben alig, mindössze 6-8%-al van lemaradva az RX5700-tól. Ezzel együtt driveres gondokról, több-monitoros felhasználásnál magas fogyasztásról, illetve kissé kiforratlan hűtés-finomhangolásról írnak még.
Ami még nagyon durva, hogy teljesítmény per fogyasztás terén a legjobb kártya az eredeti BIOS-al. Az újjal az RTX2060 körül mozog már csak.
Ez egyfelől jelzi, hogy talán ez lehetett a NAVI eredetileg tervezett szintje (mármint az eredeti BIOS), ahol nagyon jó fogyasztási értékeket tudtak volna mutatni. Csak úgy nem voltak versenyképesek a Super kártyákkal és árakkal.
Összességében jó kártya lehetne, de a kapkodva kiadott BIOS frissítésnek megvan az ára - sok esetben az AIB partnerek belőtték 150W körülre a fogyasztást, és egyben ehhez a hűtést. Na ez most ugrott egyet, a hűtés viszont nem mindenhol lett "utánaállítva".
-
Cifu
félisten
Az nVidia formálisan is 299$-ra csökkentette az RTX 2060 árát, tehát az EVGA féle 279$ csak marketing volt, de a mostani 299$ már "valós" és minden gyártóra vonatkozó ajánlott ár.
Így az RX5600XT árához idomul valamelyest az RTX 2060, de nem annyira, ahogy az EVGA bejelentésekor először tűnt...
-
Cifu
félisten
válasz
GeryFlash
#40540
üzenetére
Pont erről írt mindenki.
Az Intel már jó ideje mondta, hogy ők először nem a csúcsot fogják megcélozni. Hovatovább a Techspot tavaly augusztusban már megpróbálta előre jelezni a várható teljesítményszinteket, ez a pesszimistább 1,2GHz-es sebességű változat:
Ez pedig az 1,7Ghz-es sebességre becsült teljesítmény:
Ugye a 128-as az LP, a 256-os a HP, az 512 pedig a HPC.
A fentiek alapján azt tippelem, hogy a 128-as jelenleg az alacsonyabb, 1.2Ghz-re becsült sebességgel mehet, ez alapján az Intel 10nm-es gyártástechnológiája ennyire nincs kiforrva továbbra sem.
"Ha 75 wattból annyit se tudnak kihozni mint az Nvidia megcsinált 2016-ban 16 nanon akkor szerintem nincs különösebb okuk az aggodalomra."
Azért nem teljesen fair az összehasonlítás, az nVidia évek óta sokkal jobb teljesítmény/fogyasztás mutató terén, mint a sokkal régebb óta talpon álló AMD. Ugye ma ott tartunk, hogy a 7nm-es Navi áll pariban ilyen téren a 12nm-en gyártott Turinggal. Te meg rögtön azt várod, hogy az újra biciklire pattanó Intel élből hozza azt, amit az AMD sem tud.
"Persze ettől még lehet a későbbiekben meghatározó szereplő az Intel, csak szerintem ez nem mostanában fog eljönni"
Rajtad kívül szerintem senki sem várta, hogy az Intel DG1 rögtön versenyezni fog az nVidia és AMD belépő szintű kártyáival teljesítmény terén. Viszont annak szerintem mindenki örül, hogy lesz egy harmadik versenyző, és végre történik valami a dVGA piacon, mert az elmúlt pár év egy kabaré volt sajnos...
-
Cifu
félisten
válasz
GeryFlash
#40535
üzenetére
2 év alatt egy vadonatúj SKU-t kidolgozni igencsak szép teljesítmény.
Mégis mit vártál, hogy majd 2 év alatt kihozzák az LP változatot egy 2080Ti szintű hardverként 75W-ból?
Azt eddig is tudni lehetett, hogy az első hardver egy alacsony fogyasztású, relatíve kis teljesítményű kártya lesz, direkt az Xe fejlesztői háttér biztosítására, és nem egy ultranagy teljesítményű kártya nagy fogyasztással.
Tudjuk, hogy jön a HP és HPC változat. Minket inkább az érdekel, nem az LP...
-
Cifu
félisten
válasz
Kolbi_30
#40519
üzenetére
Pontosan ezt mondom, hogy az adott játék grafikai jellemzőitől és beállításaitól függ, hogy mire képes egy hardver. Ha valaki benyőgi a 4K@60FPS-t, akkor azt is specifikálni kellene, hogy milyen játékban, milyen beállításokkal.
Az egész onnan kezdődött, hogy GeryFlash szerint az RTX 2080 Ti nem tudja 4K@60FPS-el a Ray-Tracinget, míg az új konzolok igen.
-
Cifu
félisten
Pont ez az, hogy még TFLOPS-ban sem lesznek annyira elszállva a desktop gépekhez képest. A PS5 kb. az RX5700 / RTX 2070 Super körül lesz, az Xbox pedig az RTX 2080 Ti alatt. A mihez tartás végett ugye a Control még RTX 2080 Ti mellett, DLSS-el sem tudta 4K@60FPS-el biztosítani az RT High beállításokat, max. mediumon. A Control pedig egy 2019-es játék.
Hangsúlyoznám, hogy különféle trükkökkel el lehet érni a 4K@60FPS-t, mint a RIS és a felskálázás, Checkerbox rendering és a többi. De innentől ez nem natív 4K@60FPS, szóval ilyen téren vessük össze a PC hardver képességekkel.
-
Cifu
félisten
válasz
GeryFlash
#40514
üzenetére
Tudjuk mennyi TFLOPS-ot fog tudni a PS5 és az Xbox is,
Jah, 9,2 TFLOPS a PS5, 12 TFLOPS a Box (e szerint legalábbis).
Az RX5700XT teljesítménye 32biten pedig 9,7 TFLOPS. Szóval erősebb, mint a PS5 kiszivárgott teljesítménye. Tud az RX5700XT 4K@60FPS-t natív felbontásban a mai játékokban? Hátőőő...
Rohadt nagy különbség hogy az egyik dolgot 2 cég hivatalosan elismerte, a másikat meg most hasraütésre kitaláltad.
Nem, nem ismerte el, hiszen akkor prezentálták volna, hogy na, ez a hardver mondjuk a PC-s RDR2-őt maxon viszi natív felbontásban 4K@60FPS-en...
A 4K@60FPS natív felbontásban egy adott grafikai szinten természetesen megoldható - de megoldható akár egy RX580-on is. Csak nem lesz olyan hú, de szép.
Én arról beszélek, hogy a Renoir mellé beraknak egy NAVI alapú 5700-at, és lám ott van kb a PS5,
Akkor miért nem azt mondod, hogy egy 65W-os 8C/16T CPU mag mellé (ami a Ryzen 7 3700) vagy 35-54W-os 8C/16T CPU-t (ami a Ryzen 7 4800H), raknak be egy RX5700M-et?

A Renoir nem ez, az egy APU lesz, integrált Vegával, ezért nem értem, miért hoztad fel...
Egy gamer laptopba szerinted elég lesz az a nyúzott VEGA20
Egy gamer laptopba, ha full AMD-t akarsz, akkor Ryzen 7 4800H-t vagy 4600H-t raksz be és egy RX5700M-et vagy RX5500M-et. Nem Renoirt. A Renoir legfeljebb a belépő szintű gamernek csúfolt laptopokba kerülhet az iGP-jével.
-
Cifu
félisten
válasz
GeryFlash
#40512
üzenetére
Látod itt kezdődnek a gondok.
8 magos Zen2 Renoir? Az egy APU lesz, VEGA és nem NAVI integrált VGA modullal, maximum 65W-os fogyasztással, ez ugye CPU és iGP együtt.
RX 5700M? Az egy mobil dVGA 120W-os TDP-vel.A kettő együtt nincs 200W, ha még a hozadékot (SSD vagy SSHD, USB-s cuccok, akármi) is számoljuk, akkor is max. 250W-ról beszélünk és nem 450-500W-ról. Plusz nem értem hogy sikerült a Renoir-t idekeverni, hiszen az egy APU, a mellé nem kell(ene) dVGA.
-
Cifu
félisten
válasz
GeryFlash
#40508
üzenetére
Miután egy még több, mint fél év múlva érkező HW-ről beszélünk, amelynek a pontos specifikációi sem ismertek, az ilyen kijelentésekkel csak csínján.
Ezzel az erővel azt is lehet mondani, hogy az RTX 3060 hozza majd az RTX 2080 Ti teljesítményét 250$-ért 75W-ból, az RTX 3080 pedig a Titan RTX teljesítményének tízszeresét hozza 500$-ból és 250W-ból.
Pontosan ugyan annyi az alapja fentinek, mint a te állításodnak...
-
Cifu
félisten
válasz
Crytek
#40493
üzenetére
Nagyjából be is zárult a kör.
Az AMD nem érdekelt a Zen3 idejekorán való bemutatásában, mert a Zen2-vel is bőven az Intel előtt van. A dVGA-k terén továbbra is le van maradva, az RX5500(XT) és az RX5600(XT) is jó három hónapot késett. 279$-ért pedig várhatóan az RX5600XT nem lesz egy hű de jó ajánlat (pláne a jelen driverproblémák mellett). Ha van is valami az RDNA2-ről, azért nem fogják bemutatni, mert akkor a későn kijött RX5500 és RX5600 széria elől elszívnák a levegőt. De félek valójában az RDNA2 is egyszerűen túl messze van még attól az állapottól, hogy promotálni tudják.
Az Intel vergődik mint egy bálna a szaharában. Az, hogy mobil piaci dVGA-ként mutatják csak be az Xe-t, szerintem csalódást keltő. Hogy úgy anblokk semmivel nem tudnak előrukkolni pedig fájdalmas.
Ezzel el is jutottunk az nVidia köréhez. Akik személyesen el se mentek a CES-re, csak a partnereken keresztül mutogatták az új G-Sync kijelzőket meg az autonóm rendszereiket (Orin). Ez tök jó, de ugye PC szempontból majdnem nesze semmi, fogd meg jól. A fentiek alapján látható, hogy ez tökéletes taktika is a részükről. A Super széria szépen lefölözi a piacot, amit kvázi csaknem minden szinten le is fedtek (a GT1030 utódja mondjuk még mindig késik). Mivel sem az AMD, sem az Intel semmit sem hozott, nincsenek kényszerben, kényelmesen hátradőlhetnek és számolhatják a pénzt. Minek megerőltetni magukat...
-
Cifu
félisten
Hát a CES eddig csalódás. Az Intel legalábbis idénre kapitulált a desktop CPU fronton, bejelentettek egy dVGA-t a DG1 képében, de ez egy mobil dVGA, amely legalább képes együttműködni az iGP-vel. Ez jó előjel legalább, de ugye szinte mindenki a desktop dVGA-t várja...
Az AMD a mobilpiacon ütőképes lesz - de méregdrágán. A dVGA-k terén csak az 5600XT-t jelentették be, de itt legalább a pletykák hamisnak bizonyultak: 279$ és nem 299$ lesz a célár. No nem mintha a 279$ ideális lenne, nagyon közel van így is a sima 5700-hoz, és árban kedvezőbb az 1660 Super, miközben teljesítményben nem sokkal marad az el. CPU fronton pedig csak a 3990X-et jelentették be, a Zen3-ról semmi.
-
Cifu
félisten
Az előadásra én is nagyon kíváncsi vagyok, csak hát... tudod ilyenkor előtörnek az emlékek.
Intel Larrabee? AMD HSA jövőkép? Soroljam tovább?Az elképzelés szép, de van bőven buktatója, ettől függetlenül drukkolok nekik, jó lenne végre valami normális versenyhelyzet a dVGA piacon (mondom az után, hogy most kb. 2-3 évre én a jelenlegi tervek szerint már nem akarok fejleszteni, örülök a 2070 Supernek...
). -
Cifu
félisten
-
-
Cifu
félisten
válasz
Crytek
#40452
üzenetére
A probléma a lehetőségek és a minőség. A konzolok mindenféle trükkökkel érték eddig is el a megfelelő sebességet, checkerboard rendering, upscale, stb. hiába írják rá, hogy 4K felbontás, valójában ez alatt számolja ki a VGA, aztán jöhetnek a turpisságok. Feltehetően ez ez után is így lesz. Csak nem 4K, hanem 8K lesz a varázsszó...

Ehhez képest ha a PC-n kihasználják a hardware-t, akkor hirtelen nagyon más lesz a lehetőség, erre bőven vannak és voltak példák, a TheWitcher3, Resident Evil 2 Remake, Red Dead Redemption2, stb. És akkor a különféle addonok, modok lehetőségét még fel sem emlegettük. Az sem igaz feltétlenül, hogy a játékok nem bugosak konzolokon, már ők is megnyerték ezt a "fícsőrt", lásd Control FPS problémák.
Persze ez nyilván igény kérdése is, aki csak simán le akar ülni, és játszani akar, azt nem fogja érdekelni, hogy a grafika jobb PC-n, vagy lehet mókolni, amivel még szebb vagy jobb lehet a játék. Őket a konzolok nagyszerűen kiszolgálják. Azzal is nehéz vitatkozni, hogy a PC egyre drágább játék, de ez régen is így volt.
Igények és azok kiszolgálása, eddig is erről szólt ez, és ez után is erről fog.
A helyzet viszont az, hogy a PC-s igényeket per pillanat nagyjából az nVidia szolgálja ki, komoly konkurencia nélkül. Amiért persze csilingel a kassza, köszönik szépen, egy-egy negyedévben még mindig jóval, de tényleg jóval több nyereséget sajtolnak ki a dGPU-kból, mint az AMD a CPU és a dGPU frontból összesen.
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40409
üzenetére
2019-es Deep Dive videó: 3:40, 8:55, 9:05,
2018-as 48 minute Gameplay: 3:44, 25:15, 40:20, 44:40 -
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40402
üzenetére
A baj annyi, hogy ha belelő a fa hordóból, a hordó kettéesik. Ami gáz.
Ez fizikának nem túl komoly, a Crysis-tól éppen egy picivel mozdul csak el, márpedig a Crysis több, mint egy évtizedes játék.Továbbá ez még mindig egy techdemo. Ezekkel az szokott lenni a baj, hogy berakod egy buta környezetbe egy-egy példának, és jól mutat. De berakod egy összetett pályára, és elkezd befüvezett lajhár módba váltani, ha hirtelen működnie kellene.
Nekem amúgy a videóból az tetszett a legjobban, amikor az autó kasznija megtört a terhek hatására. Na most egy képzeld el egy Tom Clancy's Division 2 szintű játékban. Zseniális lenne... de nem fog működni.
Kár amúgy, mert nekem nagy szívfájdalmam a fizika hiánya. Csakhogy a multi a menő most már lassan 2 évtizede, ott pedig ezt nem tudják jól megoldani (latency), a single-player játékoknál pedig általában nincs erőforrás rá, inkább kerüljön bele még egy marék content vagy egy látványos grafikai elem (Ray-Tracing például), mint legyen rendesen rombolható környezet. Nagyon kíváncsi leszek, hogy a CP2077-ben mennyire lesz rombolható a környezet például...
-
Cifu
félisten
válasz
Crytek
#40236
üzenetére
Ismét: Én Crysis esetet vélek felfedezni.
Felhúzza mindenki max.-ra az összes opciót a beállításokban, majd sír, hogy nincs folyamatos 60FPS 4K felbontásban...

A KitGuru első gyors tesztjében 1080p minden maxon egy RTX 2080 Ti-n Vulkan alatt 93fps-t, Dx12 alatt pedig 88fps átlagot láttak. Ami elsőre nem tűnik bizalomgerjesztőnek, de végignézve a beállításokat, azért bőven lehet itt finomhangolni....
-
Cifu
félisten
válasz
GodGamer5
#40230
üzenetére
Szerintem a hivatalos ajánlás nem arra vonatkozott, hogy folyamatos, min. 60FPS lesz FHD felbontásban.

Amúgy azt meg már előre közölték, hogy a PC-s verzió egy csomó extra grafikai opcióval bír a konzoloshoz képest, nagyobb látótávolság, jobb tükröződések, nagyobb felbontású textúrák, tesszelációt használnak a fáknál, és a többi.
Ne kövesd el azt a tipikus hibát, hogy azt várod el, hogy mindent max.-ra húzva elvárod, hogy majd flottul fog menni. Ez a tipikus Crysis hiba. Attól, hogy a fejlesztők lehetővé teszik, hogy a jelenlegi hardverek képességei fölé lődd be a beállításokat, nem az optimalizáció hiánya, hanem egy nagyobb szabadságfok a finomhangolásra.
Ha hajdan játszottál az OFP-vel és az Armed Assault játékokkal, akkor ez ismerős lehet.

Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- GIGABYTE RTX 3080 10GB GDDR6X GAMING OC Eladó
- ASUS RTX 3080 TUF Gaming , dobozával
- ASUS RTX 5070 12GB GDDR7 PRIME OC - Gari 2028.11.26. -ig - Eladó!
- NVIDIA RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó!
- XFX Quicksilver AMD Radeon RX 9070 XT White Magnetic Air 16G - 3 év gari ALZA - minimális alku OK
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- Karácsonyi RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- Full Prémium! Gamer PC-Számítógép!Rog Maximus XII! I9 10850K / RTX 3080 Suprim / 32GB DDR4 / 2TB SSD
- Samsung Galaxy S22 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest







