Nézzük a Biblián alapuló állításod:
A Szentlélek temploma kifejezést Jézus használta, és a tömegeknek mondta Pünkösd előtt. Ezzel szemben később te módosítottad, hogy nem Jézus mondta, hanem Pál, és hogy az időpont nem is fontos, mert hogy Pünkösd után hangzott el.... Most én azt fogom cáfolni, hogy nem tömegeknek mondta Pál.
Pál alapította a korintusi gyülekezetet, ami vsz egy kis létszámú keresztény közösség volt egy nagyvárosban. Nem voltak tradíciói, nem hozta el a nagymama az unokáját évekig a templomba, nem volt kulturális háttere a kereszténységnek, nem volt politikai üzenete sem. Egy tengeri kikötővárosban, ahol mindenféle nép megfordult, egy vagon isten vagon kultusza virágzott... ebből egy volt a kereszténység kívülálló szemével, kis magként a magtárban.
Pál személyesen ismerte őket, és ráadásul elég jól, mert a levelei válaszlevelek olyan levelekre, amiket a korintusi testvérek írtak Pálnak. Kvázi egy magánlevelezést olvashatunk a Bibliában Pál és a korintusi gyülekezet között.
Jó példa erre, ahogy Pál fogalmaz...
1Kor. 1,11
"Mert azt a hírt kaptam rólatok, testvéreim, Khloé embereitől, hogy viszálykodások vannak közöttetek."
Személyes a megszólítás, konkrét személyre és konkrét hírre hivatkozik Pál... ez a sok személyes vonatkozás egyetlen kicsi példája... lehet keresgélni a levélben ezer más ilyen személyes részt.
A konkrét, általad is idézett rész az 1. korintusi levél 6. részében van.
A 6. rész konkrét esettel indít. A gyülekezetben az emberek egymással viszálykodnak, bíróságra járnak.
1Kor. 6,1
"Hogyan merészel közületek valaki, akinek a másikkal peres ügye van, a hitetlenek, s nem a szentek előtt törvénykezni?"
Honnan tud erről Pál? Erre a válasz a korábban idézett vers, Khloé embereitől kapta a híreket... ez elég személyes, és konkrét....
Majd folytatódik a 6. részben a személyes hangvétel. Konkrét ügyekre (amelyekhez ismert gyülekezeti tagok tartoznak) konkrét válaszokkal (akár személyes hangú intésekkel).
A 15. versnél kezd kibontakozni a vitatott fogalom.
1Kor. 6,15-19
"Vagy nem tudjátok, hogy a ti testetek a Krisztus tagja? Most tehát azok, akik a Krisztus tagjai, parázna nő tagjaivá legyenek? Szó sem lehet róla!
Vagy nem tudjátok, hogy aki parázna nővel egyesül, egy testté lesz vele? Mert - amint az Írás mondja - „lesznek ketten egy testté.” [1Móz 2,24]
Aki pedig az Úrral egyesül, egy Lélek ővele.
Kerüljétek a paráznaságot! Minden más bűn, amit elkövet az ember, kívül van a testén, de aki paráználkodik, a saját teste ellen vétkezik.
Vagy nem tudjátok, hogy testetek, amit Istentől kaptatok, a bennetek levő Szentlélek temploma, és ezért nem a magatokéi vagytok?"
A gyülekezetben vsz Pál által is ismert gyülekezeti tagok, a megtérésük után is prostituáltakhoz jártak. A kapott hírekre reagálva nagyon is konkrét intést fogalmaz meg Pál. Tehát a korintusi gyülekezet megtért testvérei közül ahhoz a néhányhoz szól, akik ezt a konkrét bűnt továbbra is gyakorolják.
Nézzük az állításod: Jézus a tömegekhez szólt Pünkösd előtt (az időrend fontosságát itt: #13341hangsúlyoztad a konkrét igerészünk kapcsán), és ezzel alátámasztja a te elképzeléseidet.
Cáfolat:
NEM Jézus
NEM pünkösd előtt
NEM a tömegekhez szólt, hanem hívő emberekhez.
Érted miről beszélek, mikor azt sérelmezem, hogy kiragadsz félmondatokat, belehelyezed egy saját magad szülte kontextusba, és más jelentést kap?
Ezzel nincs is gond, csak akkor NE hivatkozz a Bibliára, mert akkor elferdíted az igazságot.
Az eredeti idézet egészen mást jelent, más üzenetet hordoz, ha benne hagyod az eredeti szövegkörnyezetében, mintha kiragadnád....
Veszélyes vizeken vagy. A módszereddel bármit bármivel igazolhatsz, és az ellenkezőjét is, csak éppen az igazság vész el. Nem az én igazságom, mert a Biblia meg tudja védeni magát, a Szentlélek munkálkodik... csak épp te maradsz hazugságban, az életed ilyen féligazságokra, hazugságokra építed. Ez számodra veszélyes, és azokra is, akik vakon, utánaolvasás nélkül hisznek neked....
[ Szerkesztve ]
www.refujvaros.hu