Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#54951) blakey válasza Memmaao (#54950) üzenetére


blakey
titán

Ne haragudj, de jelzésként írtam, a vírusok nem XXI. századi "valamik". Nyilván, tudom, hogy mindig van, aki "okoskodik", nem rossz szándékkal, (tudom, hogy van némi közöd a dologhoz) de légyszi, nem ez a lényege a mondandómnak.
Köszönöm

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#54952) Memmaao válasza blakey (#54951) üzenetére


Memmaao
addikt

Értelek, de a humán koronavírus sajnos nagyon is 21. századi dolog, mert eddig nem volt olyan koronavírus, aminek az ember lett volna a gazdaszervezete.
Nyilván a fogyasztói társadalom oka annak, hogy nincs microchip. Ahogy annak is, hogy pl. az építőipari árak 3 év alatt duplázódtak. Van rá kereslet.

[ Szerkesztve ]

My name is Bond, James... Dean.

(#54953) tboldi válasza Memmaao (#54952) üzenetére


tboldi
nagyúr

De volt, a közönséges náthát is egyfajta koronavírus okozza. A koronavírus szó igazából egy gyűjtőfogalom, a fehérjetüskés formájuk miatt hívjuk ezeket így. Ami új, az a becsületes nevén SARS-CoV2. :)

Sok Zállatorvos videót néztem. :D
De másnak is ajánlom, teljesen hiteles, az anyagait mindig ellenőrizteti a témában járatosabb emberekkel (ebben a témában nyilván virológusokkal). :K

[ Szerkesztve ]

(#54954) galaxys80 válasza tboldi (#54953) üzenetére


galaxys80
veterán

Az influenza nem a koronavírusok családjába tartozik. Semmi köze hozzá.
Az az ortomixovírusok családjába tartozik.

(#54955) Memmaao válasza tboldi (#54953) üzenetére


Memmaao
addikt

Nem, a közönséges nátha kórokozója a rhinovirus, vagy a HRSV (respiratorikus syncytialis vírus), e mellett van 4 féle koronavírus, ami enyhe nátha szerű tünetekkel jár és 3 féle novel coronavirus van, ami először 2003-ban okozott sars-cov járványt, majd 2012ben volt a mers-cov járvány, végül 2019-ben a jelenlegi koronavírus járvány. Ezek nem ókori, nem eddig velünk élő vírusok, ezek most lettek humán pathogének!

My name is Bond, James... Dean.

(#54956) tboldi


tboldi
nagyúr

Mindenki csekkolta a Wikipédiát? ;]

Rosszul emlékeztem, entschuldigen Sie bitte! :R
Ideje újra megnéznem az említett videókat.

[ Szerkesztve ]

(#54957) 2ozzmexy válasza Memmaao (#54952) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

"a humán koronavírus sajnos nagyon is 21. századi dolog"
Mármint a mutációját akkor fedezték fel, nem? (fű vagyok hozzá) Ezért lett covid-19, mert 2019-ben diagnosztizálták először, vagy tévedek? Amúgy ezek vírusok nem az ókorban lettek először dokumentálva? (szerintem erre utalt blakey, vagy a járvány fogalmára, mint például a pestis (bár az középkor))

Az építőiparra meg van több magyarázat, egyelőre a XXI.századi embert tudom felhozni, mert neki milyen blama már az anyjával élni 25 évesen, hát vesz fel 50millió hitelt 30 évre meg csinál 3 gyereket a maradék 20-ért hogy olyan helyen lakhasson amit egész életében nyögni fog, de mutogatni kell hogy "van". :R Sokan egy Suzukiba be nem üllnek, inkább veszi a német import 5-6 éves ódit, igaz a bele lóg szegény kocsinak, de hát mégis 4karika van az elején, nem Suzuki logó... :U

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54958) Memmaao válasza tboldi (#54956) üzenetére


Memmaao
addikt

Nem kellett hozzá Wikipédia, most tartottam belőle előadást a sürgősségi képzés részeként az egyetemen.
#2ozzmexy: igen, a jelenlegi járványt okozó vírus 2019ben lett humán pathogén.
#építőipar: én akkor vettem fel az állami támogatást, amikor 3 gyerekünk lett. Nem a hitel 3s nem a ház miatt, hanem mert ennyit szerettünk volna. 3 éve 37M volt az a 140nm ház, amit vettünk és most ugyanezt a kivitelező 72M adja (és el is adja). 12M önrész megvolt rá, 10M adott az állam, 15M hitelt vettem fel, ami 10 évre forintra annyi (150e biztosítással), amennyiért a Tettyén 3 évig házat bereltünk. És a lakástakarék beforgatàsàval 5 év alatt 2024re kifizetem elő törlesztve, akkor 41 éves leszek és hitelmentesen lesz 1 hàzam és két új autóm ( ezeken most sincs hitel). 3 éve ezt meg lehetett csinálni. 15M visszafizethető összeg. De ha most kéne vennem, nem tudom honnan lenne plusz 35M forintom. Életem legjobb döntése volt 3 éve házat venni!

My name is Bond, James... Dean.

(#54959) 2ozzmexy válasza Memmaao (#54958) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Én 2016ban vettem a 4 szobás panelt 16-ért, volt 6 zsebben és vettem fel rá hitelt 20 évre, így nem csap földhöz a törlesztő és ha véletlenül néhány hónapig nincs munkám akkor sem halunk éhen, mert a nejem fizujából pont kijövünk nullára minden hónapban.
Ha egyébként is 3at szerettetek volna, akkor okés, de sokan ezt fordítva csinálják, ami szerintem balgaság a javából.
Most 40ért mennek azok a panelok olyan állapotban mint a miénk. 2019-ben vettem a GL+ Vitarát (1,4 BoosterJet+GPF) 5.080.000-ért, most 5,5 körül tudnám eladni.
A chip hiány egyik fő oka nem a vírus, hanem hogy mindenki az ilyen jellegű munkát (tudjuk az anyagi és egyéb okait is) távolkeleten végezteti és csupán az alkatrészt hozzák ide, persze jóárasítva hajón (mert úgy olcsóbb), csak ennek vannak hátrányai... Sajnos annyira feszített a tempó és annyira szűkösek a határidők, hogy "egy homokszem a hajó orrán" és máris kész a káosz.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54960) zhali1


zhali1
csendes tag

Most olvastam, hogy a konténer hajózási árak is brutál drágultak. Vmi 1600 USD-ről 11500 USD-re emlékszem.

(#54961) Memmaao válasza 2ozzmexy (#54959) üzenetére


Memmaao
addikt

Igen, sajnos sok CSOK gyerek fog foganni és ez nem a jó irány. Arról nem is beszélve, hogy a 10+15M már nem az,.mint 3 éve volt. Én egy utolsó szériás 1,6 gl+allgrip Vitarát vettem 2018.06.-ban 4,75M, most 5,5M helyben a Lidl parkolóban akarta elvinni egy úr, miután kikérdezte, hány km van benne (39e).
De pl az e46os bmw is 13 évig szolgált 20e-430e kmig, ez a Vitara is majd tőlem megy nyugdíjba.

[ Szerkesztve ]

My name is Bond, James... Dean.

(#54962) tboy93 válasza Memmaao (#54961) üzenetére


tboy93
nagyúr

Irigylem azokat, akik ennyi ideig meg tudnak tartani egy autót. 11 éve vezetek autót, most készülök a 4. autómra váltani :D Motorral durvább, tavaly lett jogsim rá, már a 2. motoron ülök ;]

[ Szerkesztve ]

(#54963) 2ozzmexy válasza Memmaao (#54961) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem akarok túl mélyre menni a CSOK gyerek témában, mert momentán közvetlenül érint (gyakorló apa vagyok), de én ahogyan látom, ezeket nem igazán nevelgetik, így a számukkal emelkedni fog a viselkedés és magatartás zavaros emberek száma, amivel az a gond, hogyha ők lesznek többségben, ők lesznek a normálisak... Sok örökölt és sok tanult viselkedés minta van amit "otthonról hozunk magunkkal", na ezek a CSOK gyerekek akiket azért a 25 gurigáért csináltak vajon milyen értékeket fognak eltanulni szüleiktől!? Én kezdek már félni...
Nagyon nem a jó irány, de politikailag a gondolkodó ember még mindig a tudás bűnébe esik, nem kell hogy esze legyen, hogy gondolkodjon, csak legyen, darab darab elven fizesse az adót és szavazzon ahova irányítják. Nem ismerős ez a logika és gondolkodásmód valahonnan? :U

Én is sok évre vettem a Vitarát, remélem kiszolgálja az időt amire terveztünk vele, ha nem, akkor kendácsolok... ;]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54964) Memmaao válasza tboy93 (#54962) üzenetére


Memmaao
addikt

Ehhez kell egy jó autó, ami tényleg szerethető! Nekem 21 éve van jogosítványom, Skoda 105, Skoda 120, Peugeot 105, bmw E46, Suzuki Vitara (és egy VW touran családi). Nem hosszú a lista. A bmw 2005-től 2018ig megvolt.
#2ozzmexy: én azért ilyen messzemenő következtetéseket nem.vonnek le. Mi, akik a 80as (90es) évek gyerekei voltunk, mi is többségében kulcsos gyerekek voltunk, làtàstól mikulasig dolgozó szülőkkel, napközivel, grunddal, önálló tömegközlekedéssel, mobil nélkül, szülői felügyelet nélkül. Sokan a szocpol miatt lettek. Ebben nincs nagy különbség. Most is lesz jópár túlvàllalt szülő, jópár figyelmet nélkülöző gyerek.

[ Szerkesztve ]

My name is Bond, James... Dean.

(#54965) tboldi válasza tboy93 (#54962) üzenetére


tboldi
nagyúr

Gondolom, az az első motor tovább is húzta volna. ;]

Amúgy nálunk 17,5 éve szolgál a WagonR, még újonnan vettük 2004-ben. Sokszor felmerült már a cseréje, többek között azért, mert nincs benne klíma, de ennyi idő után nehéz megválni tőle, túl erős az érzelmi kötődés (pl. ezen tanultam meg vezetni én is). :)

A Jazz-zel is mondhatni, hogy szentimentális a kapcsolatom, az első autó, amit nem csak használok, hanem a nevemen is van. :)

[ Szerkesztve ]

(#54966) ldn218 válasza 2ozzmexy (#54959) üzenetére


ldn218
tag

A chip hiány oka inkább az hogy mikor az autógyártás megállt a chip gyártók termelését elszívta más felvevő piac ( nem csak autóba kell chip ). Aztán nem mellékesen 2020 novemberében leégett az AKM chipgyár.
http://www.automotor.hu/hirek/egy-japan-chipgyarban-bekovetkezett-tuz-miatt-sulyosbodik-a-felvezetohiany-az-autoiparban/

(#54967) Tomics válasza ldn218 (#54966) üzenetére


Tomics
addikt

A másik ok, hogy az autóipar őskori technológiás chipgyártásnál van évek óta és a beszállítók ebbe a szegmensbe már nem tesznek pénzt, ami érthető. (nem telepítenek új gépsorokat) Pontosan nem tudom, hogy melyik típus, de kb 10x akkora nanométeres chipeket alkalmaznak a gyártók (az összes, kivéve talán a Tesla), mint a mai csúcstechnika, IT szegmens. Az autóiparnak kellene váltania, de ugye ez rengeteg pénz lenne, nem a beszállító fogja benyelni (fejlesztés/validációs időtartam években mérhető és ez csak az idő tényező)

[ Szerkesztve ]

PH! addikt since 2004

(#54968) 2ozzmexy válasza Tomics (#54967) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem azért nem tesznek bele lóvét, hanem azért mert így is ki tudták szolgálni az autóipart. Manapság a raktár készlet pazarlás, áll benne a pénzed és semmi garancia nincs rá hogy nem marad a nyakadon. (ez nem az én álláspontom!)
Tudod miért nem használnak olyan chipet amiket az IT szegmens? Mert nincs automotive minősítése... Ha nem tudod miről beszélek nem baj. (aki ilyennel foglalkozik az érti, a többieknek meg soha nem mondta senki) Maradjunk annyiban hogy kicsit többet várnak el egy autóba épített chiptol mondjuk ami az SBC-be kerül mint ami a telefonodba vagy egy laptopba. Képzeld, a repülőiparban meg még ősibb a technika, az űrhajókat meg végképp hagyjuk... :R
A magyarázat egyszerű, ha a laptopod elhanyja magát miközben életed fightját tolod egy dán csere diákkal a WOTban, max pár agysejted bánja a mergelodes közben, de ha 200-al tépő bájrisemotorferkér veszíti el a fekjeit mert az ESP vezérlő elszáll, az nem ugyanaz a foci... A repcsik és űrsiklók hasonló okokból nem a legujabb corei7-el repkednek.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54969) Tomics válasza 2ozzmexy (#54968) üzenetére


Tomics
addikt

Érthető így már. Jól leírtad, emberi nyelven :D Repcsiből, úrhajóból valószínűleg kevesebbet gyártanak, ott nem akkora probléma az 😀

PH! addikt since 2004

(#54970) 2ozzmexy válasza ldn218 (#54966) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ez tiszta sor, olvastam én is, ezzel csak egy gond van: mindenki a chip hiányára panaszkodik ;]
Azért kell várni 5 hónapot egy PS5-re mert nincs chip, az új telefonok dettó, PC alkatrészek dettó, egyéb kütyük dettó, akkor hol az a sok chip!? Szerintem a covid vakcinakban lesz... 🤣

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54971) ldn218 válasza 2ozzmexy (#54970) üzenetére


ldn218
tag

:K :K :K

(#54972) 2ozzmexy válasza Tomics (#54969) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Mondok egy egyszerű példát:
Tételezzük fel a játék (és a jobb érthetőség kedvéért) hogy elektromos kormanyszervot gyartasz. (TKP, ZF)
Ha te ezt autóba szeretnéd eladni, akkor elvarnak bizonyos teszteken megfelelést, például sós köd teszt. Az első legyartott 2000 db megy a sós köd kamrába ahol parkolást fognak szimulalni vele 3 hónapig különböző páratartalom, só koncentráció és hőmérséklet (-40-+70fokig) mellett, folyamatosan. És mindig működnie kell, akkoris ha a biztosíték patkolva van és fordított polaritással bikazod egy kamionról. Ugye milyen szürreális? Na ezt egy PC chip esetén nem várják el... :D

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54973) zsolt19900 válasza ugri77 (#54944) üzenetére


zsolt19900
őstag

és amikor az alap Dácsiába pl. nincsen klíma? voltak/vannak olyan szériák és/vagy nincs elektromos ablak és közel volt az is a 4-5 millióhoz, szóval azért vannak néha alapból is csodák sajnos :)

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#54974) mefistofeles

Amit az autógyártást megbénító chiphiányról tudni érdemes.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#54975) 2ozzmexy válasza mefistofeles (#54974) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Erre mondtam fentebb hogy én is olvastam, mégis mindenki a chip hiányra panaszkodik.
Az Asus videókarira 7 hetet kell várni, mert nincs chip, a gyerek PS5-ösét megrendeltem júliusban hogy karácsonyra ideérjen, most mégis az a Sony hivatalos álláspontja hogy ők mindent megtesznek, de egyelőre január...
Ketteskét szerettem volna meglepni egy új A72-vel, erre közölték hogy 3 hónap mire ideér... Gondolom lassan eveznek az indiaiak... biztosan nagyon köhögnek a covid-tól...

Ez az egész egy nagy átverés, árat akartak emelni a chipgyártók (mert rajtuk kívül mindenki meglovagolta ezt a covid-19 hullámot) csak nem tudták mire fogni, hát most van mire.
A Suzuki pedig röhög a markába, meg úgy kb az összes autógyár, mégsincsen tele a sajtó a lukas műszerfalas bömbikkel meg merkádeszekkel... De még valahogyan a Dacia-ba is jut rádió meg az új Yaris Cross Hybridbe is jutott chip... Ki érti ezt... :U

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54976) Gyöször válasza 2ozzmexy (#54975) üzenetére


Gyöször
senior tag

LE a tpms szelepekkel! Abba is chip van! :-)))
Röhögök itt magamon, tegnap a 44esen 45 perc utat 2 óra alatt tettünk meg egy kölcsönkért trélerrel amin mint kiderült befogott a jobb hátsó fék. Mikor erre rajöttem 4 év után először benyomta az arcomba, hogy lapos a kerék. Kösz amúgy se voltam ideges. De aztán gyorsan urrá lettem a pánikon, vissza kellett tenni eco ból comfortra, mert valaki írt valami gáztörvényt és az dolgozott csak :-)))
Pedig érdekes mert nem a háztól elrajtolva csippant rám, hanem 30km után mikor akár már melegedhetett is volna kicsit a gumma.

De nem azért mentünk lassan mert befogott a fék, hanem mert utat építettek meg a reptér előtt a 7 centis fűben tárolt töménytelen szemetet le kellett zúzni kaszával 7 km hosszan. 4 centi magasra. Így egy kakaósdobozból lett 12 kisebb. Bölcs.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#54977) 2ozzmexy válasza Gyöször (#54976) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Igen, esett a nyomás a hűvös miatt (főleg ha nem az ECO mode-nak megfelelőre volt fújva), akkor bejelez. Comfort mode-ban eleve alacsonyabban van a riasztási szint, mivel az előírthoz képest van definiálva szoftveresen. (gondolom)
Én is úgy jártam annó, egész nap semmi baja nem volt pedig mentünk vele, amikor hazaértünk nem volt parkolóhely, úgyhogy félrehúzódtam a kapuban kipakolni a csomagtartót. (Tudom bunkó egy szokás, de hát na, két gyerek +anyjuk+6ezer csomag és még babakocsi, tuti nem fogom a világ végéről hordani, azt a 40 másodpercet kibírja mindenki, szerencsére nem egy forgalmas utcában lakunk, nem is jött senki) Leállítottam, aztán amikor újra beindítottam bedobta a jobb hátsót hogy kevés a nyomás. Hogy eddig nem volt kevés neki, vagy csak elfelejtett szólni nem tudom. Megnéztem, minden okés, nem lapos. Na jó, akkor elmegyek leparkolok valahol. Leparkoltam, elővettem a kis csühögőt, fújtam bele 2,5-ig aztán elcsendesült a TPMS is. A többiben sem volt sokkal több... ;] Nem szimpi neki a jobb hátsó, biztosan tűzérben volt. :DDD

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54978) zsolt19900


zsolt19900
őstag

nem tudom mennyire vagytok otthon ebben és/vagy csináltatok-e már hasonlót

ha veszek egy olyan Swiftet amiben nincs könyöklő és tennék bele gyárit, akkor ahhoz másik középbox kellene, vagy szétszedhető úgy gyárilag, hogy betudjam tenni gyári helyére a könyöklőjét? Ill. a felfogatások ha jól nézem az ülés sínt érintik, akkor gondolom plusz csavarok sem kellenek hozzá, csak kitekerem és a rögzítésnek megfelelően odaillesztem a könyöklőt és mehet vissza azzal a csavarral?

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#54979) blakey válasza zsolt19900 (#54978) üzenetére


blakey
titán

Miért nem kéred úgy az autót, hogy legyen benne könyöklő? Én eleve úgy kértem, plusz még egyéb extrákkal.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#54980) Moleman válasza zsolt19900 (#54978) üzenetére


Moleman
addikt

Én aliexpresszről vettem 7200ért belevaló könyöklőt a 2016-osba, teljesen jó.

(#54981) dethroner válasza zsolt19900 (#54978) üzenetére


dethroner
veterán

Egy elég szűk autóról beszélünk. Ha dobsz a két ülés közé valamit, még szűkebb lesz. Egyrészt gyakorlatban fizikailag is érezheted ennek hátrányát, plusz a térérzet is romlik, lehet kevésbé lesz komfortos ülni benne. Én is agyaltam a könyöklőn, van egy hát úgymond ismerős akinek a cége (Rati kft) kiváló minőségben gyárt ilyen kiegészítőket, de aztán mégis lemondtunk róla.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#54982) zsolt19900 válasza dethroner (#54981) üzenetére


zsolt19900
őstag

blakey: találtam bontottan töredék áron, de úgy látszik, hogy felfogatás hiányos a drágám

Moleman: utángyártott nálam nem jöhet számításba, nem lenne olyan merev, mint pl. a mostani autómban és ez hiányozna

dethroner: A rati stimmel, helybéliek vagyunk én is te is és ismerem a céget, a fentebb taglalt helyzet miatt mondtam le azokról a kartámaszokról

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#54983) AMD Power


AMD Power
titán

Vezettük a Suzuki hibrid modelljeit, mutatjuk mindet

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#54984) pigmeus válasza AMD Power (#54983) üzenetére


pigmeus
tag

Engem inkább már az új modellek érdekelnének :D De arról bezzeg nincs semmi még.

(#54985) 2ozzmexy válasza pigmeus (#54984) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Egyre több helyen ócsárolják a mostani modelleket és kezdenek a Toyota Yaris Cross irányába fordulni ha S-Cross/Vitara a téma, mert állítólag jobb...
Nem tudom mikor fogja megkapni a Toyota Hybrid hajtást, de az már az én fantáziámat is megmozgatná, a Swace vagy az Across jöhetne, de akkor meg Suzuki árat fizetnék érte... azért 18 guriga az Across-ért szerintem nettó lehúzás, akkor bemegyek és Toyota logóval veszem meg. A Swace dettó... (vagy vennék egy GR Sport kombi Corollát ;] )

Nincsen bajom a Suzukival, félre ne érts, csak ha választani lehet (mert az árkülönbség elhanyagolható) akkor tuti nem Suzukiban venném meg. A Vitara egy jó autó lett, azt tudta 5M-ért amit elvárt az ember annyi pénzért és ma is azt tudja, én azt egy jó iránynak tartottam. De ma ez nem igaz, sajnos. :(

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54986) Gyöször válasza AMD Power (#54983) üzenetére


Gyöször
senior tag

Zsuzsáról még kép esetleg? A többi nem érdekel :DDD

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#54987) pigmeus válasza 2ozzmexy (#54985) üzenetére


pigmeus
tag

azok az árak már a múlté, ha akarjuk ha nem.. max használtan lesznek már ezek a konstrukciók elérhetőek közel új áron..

(#54988) blakey válasza pigmeus (#54987) üzenetére


blakey
titán

+ a Suzuki is koncepciót váltott, inkább előre lép minőség szempontjából, ez a 2015-ös Vitarák, S-Cross-ok esetében kezdődött. Komolyabb autókat szeretnének gyártani és ez ugye ár növekedéssel jár. Ezek az új modellek meg egy szinten vannak ugyanazon modellek Toyota megfelelőivel, tehát 20 millió ide, vagy oda, mindegy, csak embléma a különbség. Az, hogy "Suzukiért nem adok ennyit", már a múlté, inkább "autóért nem adok ennyit", aki olcsóbb autót szeretne annak ott a Dacia.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#54989) Moleman válasza blakey (#54988) üzenetére


Moleman
addikt

Nyilván mindenkinek más a fontos, de 18 millió nekem irreális egy semmiben nem különleges autóért, márkától függetlenül. Annyiért van új Kia Stinger GT, vagy akár egy 1-2 éves BMW M340i. :DDD Legyen benne valami izgalom még utoljára, mielőtt elveszik tőlünk a robotok.

(#54990) 2ozzmexy válasza Moleman (#54989) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Kösz, most megutáltam önmagamat egy kissé, mert sajnos egyet kell értenem...

Ezekből a mai autókból hiányzik nekem a "tűz", az autózás eszenciája. Hívhatjuk vezetési élménynek meg menetdinamikának, de a "krumplileves legyen krumplileves, elvtársak".

És sajnos blakey-vel is egyet kell értenem, mert egyre igazabb a régi mondás, ha szalon új autókat nézünk: "nem a zsemle lett kisebb, a pofátok lett nagyobb" (csak hogy a fenti idézetre rácsatoljak)
Nem az új autó lett drágább, hanem eddig volt túl olcsó, a jót meg könnyű megszokni és utána az lesz az alap... sajnos így működik az ember. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54991) 2ozzmexy válasza blakey (#54988) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Na az kb az utolsó amit vennék...

Elnézést kérek, de így két diplomával multinacionális cégnél középvezetőként nem veszi be a gyomrom hogy 10 évig ne egyek egy új Suzukiért... és nem azért mert Suzuki, hanem mert eleve nem ennek kellene lennie, hogy mások mindezt hogyan oldják meg, abba bele sem gondolok... azért 8,4M (Yaris Cross Hybrid legalapabb csomag) egy mai átlag magyar családnak igen sok pénz, akárhonnan osztom szorzom. Bocsi. :R

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54992) blakey válasza 2ozzmexy (#54991) üzenetére


blakey
titán

A Dacia az egy "szekér".. Olyan szinten tákolmány az egész, hogy nem is értem, hogyan képesek egyesek szeretni vagy azt a valamit autónak nevezni (egy kicsit erős túlzással). Nyilván, ha tanyán élnék és minden reggel a susnyásba mennék sz…ni akkor lehet, hogy egy Dusterem lenne. :)
Az autóipar fejlődik, a gyártók szintet akarnak lépni, stb, korábban az Opel is tett hasonló lépéseket, egyszerűen fél-egy kategóriányit "emelt" a palettán. Suzuki már nem az olcsó autó kategória, de. még mindig megfizethető és ahogy írod, lehet, hogy van 1-2 márka, amivel szemben inkább a Suzukit választom és nem Daciával hanem sokkal jobb, komolyabb márkákkal szemben. Ez már csak ilyen.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#54993) 2ozzmexy válasza blakey (#54992) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Szerény véleményem szerint (és ez szigorúan magánvélemény!) a mostani GL Vitara/S-Cross, mind motorikusan mind felszereltségben egy alapvető közelekedési eszköznek tökéletes, aki ennél többre vágyik az nyúljon a zsebébe. De hogy már az is 5,8M-ról (S-Cross 5,67M-ról) indul kiveri a biztosítékot nálam, ez egy erős 2M-val túl van árazva és akkor azt mondom korrekt, azt kapom a pénzemért, amit fizettem, de hogy egy Swace 8,44M az már túlzás. Persze Hybrid, meg EU meg kvóta, meg csipszhiány, meg az acél se bányássza ki önönmagát, értem, ettől számomra ez még felháborító marad, hogyha veszünk egy átlag magyar családot ahol 500k körül van a havi jövedelem ki tudjon tenni egy új verda árát. (a többi márka sem olcsóbb annyiért, csak máshol fogják kifizetni a különbözetet vagy a kompromisszumok fogják orrbavágni őket)

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#54994) tboy93 válasza 2ozzmexy (#54993) üzenetére


tboy93
nagyúr

Alapvetően rosszul közelíted meg a dolgot. Nem az scross, meg a swace a drága, hanem a Forint szar. A Te meg az Én pénzem, nagyjából ~25%-al kevesebbet ér mint tavaly, legyen bármi is a hivatalos infláció.

[ Szerkesztve ]

(#54995) Memmaao válasza blakey (#54988) üzenetére


Memmaao
addikt

Még nem a múlté a "suzukiért nem adok ennyit"! Nem lehet ostorcsapàsra presztízst növelni. A berögzült továbbra is a "Suzuki papírautó." Hogy őszinte legyek, nekem is úgy kellett rábeszélni az asszonyt, hogy a Vitara jó autó, 5* törés teszttel az élen jár és ár érték arányban a legjobb! Neki is a Swift 1.0 volt a Suzuki. Aztán volt 2 Vitarànk is. Hiába lett egy Suzuki emblémás kissé csúfabb RAV4 meg Corolla, attól még nem sokan fogják megvenni Toyota áron.

My name is Bond, James... Dean.

(#54996) KubanitoS válasza 2ozzmexy (#54993) üzenetére


KubanitoS
veterán

Én nem értem miért kell mindig ennyire negatívan feltüntetni a Suzukit. Az én családomban van/volt mindenféle autó, amelyeket mind-mind újonnan hoztak ki szüleim. Volt itt VW Golf, Audi A4, Citroen Picasso, Honda Civic, Mercedes E-osztály, Honda FRV, Mercedes ML.

A jelenlegi felhozatal szintén vegyes. Az ML Merci már 15 éves, de köszöni jól van, mellette van egy vadiúj Mercedes GLA, nekem az egy éves S-Cross, egy szintén egy éves céges Skoda Octavia és egy 16 éves Daewoo Matiz páromnak, ami most van csere alatt. Ami ebből a lényeg az az, hogy van viszonyítási alapom a Suzuki S-Crosshoz képest minden irányba és azt kell mondanom, hogy a Suzuki gyönyörűen megállja a helyét.

Őszintén szólva nekem a legnagyobb problémám vele a gagyi gyári üléshuzat (GL+) és kb ennyi. 16"-es magasabb falú nyárigumira váltottam és a kocsi kényelmére így semmi panasz nem lehet, nem üt, nem pattog. A legtöbbet a céges 1.6 dízel Octáviát hajtom, az jobban fekszik az úton, de cserébe minden egyes kátyút a vesémen érzek és jelentősen kényelmesebb a Suzukinál hosszabb távon, de kb ennyi.

A GLA Merci más kávéház minőségben az tuti és nem vagyok álszent, örömmel lecserélném rá a Suzukimat, de az árkategóriában is más tészta, legyen is jobb! Viszont ez nem azt jelenti, hogy mivel a GLA egy szuper autó, akkor a Suzuki egy rossz autó lenne, pont ezért is írom ezt a szösszenetet. Én egyáltalán nem úgy gondolom, hogy a Suzuki csak arra lenne jó, hogy eljuss A-ból B-be. Szerintem egy nagyon jól felszerelt, modern autó, azt már nem írom, hogy mennyire jó áron, mert ez már annyira nem igaz. Ha kell szedi a lábát, magasan ülsz benne. Mi kell még? Én nagyon meg vagyok elégedve vele és szerintem több tiszteletet érdemelne a márka, mivel más márkákkal szemben is megállja a helyét véleményem szerint.

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#54997) bajusz15


bajusz15
senior tag

Sziasztok!
Lehet már tudni, hogy mikor mutatják be az új Vitara-t? Év elején/közepén még októbert olvastam, de mostanában láttam kora 2022-t is.

(#54998) mefistofeles

Elég mély vizekre evez a suzuki a felfelé bővülő palettával.
Azt sem igazán értem, hogy miért kell Toyotákat, Suzuki emblémával árulni. Nem tudom mi ebben a jó a toyotának és mi a suzukinak....
Az még oké, hogy nyújtózkodni akarnak de az Across totálisan kiesik a suzuki árszegmenséből. A Swace még jó lenne a márka új zászlóshajójának, hisz az alapára egy fullos SX4 vagy Vitara körül van de szerintem saját fejlesztéssel lenne értelme. Eleve az átlag suzuki vásárló legfelső 1%-át karcolgatnák ezzel az árral de miért Toyota? Biztosra veszem, hogy ha egy toyota és egy swace állna egymás mellett akkor az emberek 99%-a a toyotát fogja választani. Egész egyszerűen aki ebben az árszegmensben válogat az eddig sem volt suzukis és valószinüleg a swacétól sem lesz az.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#54999) Gyöször válasza tboy93 (#54994) üzenetére


Gyöször
senior tag

És ezt nem pont az autovásárláskor veszed észre.
Nem vagyok festő de ugyan az a festék a helyi boltban havonta úgy 50-100al több. Jó közelítéssel. De ez nem most kezdődött.
A kocsit annyiért adják amennyiért akarják. Kell, nem kell majd eldöntöd. Benzin 500 de sehol egy cikk ami vészharangokat kongatna, sőt még annyit se írnak róla, hogy 500. Annyi oszt kész.
Mikor 420 volt azzal volt tele a sajtó. Mindig leírták, hogy a történelmi csúcs 450 volt mittom én mikor, most is annyi lesz. Hát lett. Nem tűnik jónak a szitu, de majd nem azon leszünk itt besz@rva hogy drága a swace attól tartok...

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#55000) zsolt19900 válasza mefistofeles (#54998) üzenetére


zsolt19900
őstag

kb. ugyan az lehet, mint a VW csoport ill. a PSA stb. stb. szóval nem újdonság ez ugye, csak Suzukiéknál még picit szokatlan az embereknek

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.