Sza_Sa!
Mégiscsak ráérek szombaton is, tehát egész héten bármikor, ha gondolod.
(Azért írok ide, nem privátban, mert hátha van más is, aki szeretne csatlakozni.)
Sza_Sa!
Mégiscsak ráérek szombaton is, tehát egész héten bármikor, ha gondolod.
(Azért írok ide, nem privátban, mert hátha van más is, aki szeretne csatlakozni.)
menetközben hallok egy idegesitő sípóló hangot bizonyos sebességeknél (pl 80-90)meg fordulatoknál.de nem tudom eldönteni hogy a váltóból jön vagy sem..ha kinyomom a kuplungot és kiveszem üresben akkor is hallom.. de terhelés alatt egy picit jobban..
ez jöhet a váltóból? vagy lehet a gumik esetleg kerékcsapágyak?
ha kinyomom a kuplungot és kiveszem üresben akkor is hallom..
Akkor nem a váltó, valamint a kuplungot is kizárnám.
Szerda-csütörtök délután? Szombaton megyünk túrázni, az sajna nem lesz jó
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
Nekem jó mindkettő.
Adj egy elérhetőséget
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
Megy PM!
[ Szerkesztve ]
Még egyszer köszönöm Sza_Sának a találkozót és a lehetőséget, hogy vezethessem az autóját!
Mai nap termése:
2017-es Vitara-n 215/70!!! R16-os téli gumi...
de miért egymás mögé álltatok?
Állítólag az első szériás Vitarákat még 215/60 R17-tel szállították. Ez csak kiegészítő info. A mérethez nem tudok hozzászólni.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Nem tudom, de gondolom neked is 215/55 R17 és 215/60 R16 van a B oszlopban megadva hivatalos kerékméretnek.
Mod: a Kleber jó választás volt, eddig úgy tűnik.
Igazán van mit!
A jazz meg egy nagyon egyben lévő autó, hihetetlenül tetszett a belső, ötletesen oldották meg. És vezetni sem rossz, csak nagyon más mint az s-crosst. Mintha gokartban ültem volna.
Szóval, én is köszönöm
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
(#33463) Sza_Sa: Akartam volna egy képet mutatni, de elfelejtettem, úgyhogy most pótolok. Ezért vagyok itt a Hondámmal.
szerk.: Még egy.
[ Szerkesztve ]
Félek, hogy felkerülök a Mosonmagyaróváron hallottam FB-csoportba és szétfikáznak.
Ez miez?
Aszthiszedbéjemvédvanmore?
Ejj, de szép ez a felni!
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
#kettesbennyekkenbármikor
Sza_Sa : ja, messziről jobb hátsóval meg bal elsővel kegyetlenül elbántak a gumisok... sajnos későn vettem észre
[ Szerkesztve ]
Azt meg hogy sikerült?
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
Enyém már nem nyikkan, jó gumi kell csak
Erősített oldalfalas meg defekttűrő a télim, aztán azt nehezebb felrakni.. és vagy 20 centi hosszan levan verve a felni ívén a festék.. mindegy, majd javítva lesz.
Kornel: kevés a fordulat váltáskor egyébként a téli lehet nekem se, nem próbáltam majd a sportcontact 5...
[ Szerkesztve ]
Nyárra kéne rá egy semi-slick.
Japánra japán, Yokohama Advan ad08r: [link]
[ Szerkesztve ]
a conti sc3-al nem tudom mit csináljak, 3-4mm minta maradt rajta.. Felrakjam e pályanapra, vagy pedig életveszély.. Egyébként a kipufogórendszer biztos hozott pár lovat, mert azóta 1-esben végig kapargatott elfele 4500rpm felett... Gyárival meg csak kettes váltáskor.
[ Szerkesztve ]
Pályára szárazon tökéletes, sőt jobb is a kopott gumi!
Ld. F1 slick...
Ismerős megijesztett. Hidegen kb 1-1,5 percig alig hallható kopogás/csattogás jön a motortérből (1.2 Swift 2014), mintha csattognának a szelepek, aztán elmúlik. (fordulatszámtól függően változik az üteme, alapjáraton nem hallani) Ez mitől lehet? Eddig nem foglalkoztatott, gondoltam ez ilyen amíg bemelegszik, de ismerős szerint jobb lenne megnézetni. Túl vékony az olaj (0W20)? Vigyem el szervízbe megnézetni?
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
Nekem a Splash-be (k12b), mint neked - csak nem dual VVT - túl vékony volt az az olaj, én hallottam a láncot 0w20-al, 5w30-al elmúlt a hang.
Lehet hülyeség, de én hallottam.
Fogyasztasban 0,1-0,2 deci nyereség volt a 0w20-al, cserében idegesített volna a hang, amit más úgyse hallana, de nem képzelődtem, tudom
én a 0w20 al pont hogy halkabbnak hallom a motort mint az 5w30 al
hidegen azzal volt egy kis szelephangja.. 0w20 al perfect
aprópó.. K12B-ben.. a váltóban 75w80 vagy 75w90 et használtál/használtatok?
Hidrotőke.
Nekem is ilyen, egy idő után mindegyik ilyen lesz.
Túl híg olaj lehet az oka, de inkább típushibának mondanám. Nekem azóta csattog mióta 5W30 Eneos Sustina van/volt benne. Lehet az már túl híg volt, de az is lehet hogy semmi köze hozzá.
De lehet hogy legközelebb 5W40 Motul megy bele, olyat még úgyse kapott
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Eneos sustina 5w30 olyan mint a 0w20...
Híg.
Fos.
Nem a suzukiba való.
nekem a 10w30 teljesen bevált, no hang no fogyi. esetleg próbáld ki
[ Szerkesztve ]
Értem, köszi! Akkor legközelebb megnézzük egy vastagabb olajjal elmúlik-e a dolog.
Szelephézagot egyébként nem kellene ellenőriznie/állítania a szervíznek? Ha jól rémlik a könyv írja, de a motort takaró műanyaghoz hozzá sem nyúltak 75k km alatt.
Nektek állítottak/ellenőriztek valaha szelephézagot a márkaszervízben?
PH! addikt since 2004
Akinek itt régi sx4-e van, nézze már meg legyen olyan kedves, hogy a pótkereke 125 / 70 R16-os e?
Mert akkor valószínű nem kompatibilis az ujjakkal, amik 135 / 90 D16-osak.
Engem minden szervíz, márkaszervíz is, elhajtott ezzel a kéréssel...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Mert agyhalottak.
Bár lehet jobb ha hozzá se nyúlnak.
Olajat meg te is tudsz cserélni, minek akkor szervíz?
Miskolci szervizes azt mondta, hogy vihetek saját olajat, viszont garanciális probléma esetén a gyártó / beszállító bekéri a számlát (a szervizelésekről) amin nem lesz rajta az olaj és így keletkezik egy támadási felület az ügyfélen, hogy nem gyári olaj...
Hogy most ebből mennyi az igaz azt nem tudom, de ezt mondták. A bal első ablakot meg jövőhéten megyek megmutatni.
Az faxa....így vegyen az ember új autót és hordja lelkiismeretesen a márkaszervízbe. Nagyobb kontárok mint egy hobbiautószerelő.
Gondolom őket is auditálják évente mint minden normális multi cégnél. Gondolom papíron be van kammantva oszt jónapot...
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
Azt szokták mondani ahol fizetgetnek, ott dolgozgatnak...
Ez nagyjából az egész országra igaz, bárhova mész valamit intézni, unott, motiválatan, beleszarok arcokat találsz.
Nem találtam rendes vizes embert, hát megtanultam és megcsináltam magam a vizes dolgokat... aki valóban jó, az meg méreg drága és 1 hónapra be van táblázva. Villany, burkolás, festés dettó... mindent kitanultam és faszán meg lehet csináni szinte mindent. Ilyen országban élünk...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Igen, ez így van, egyre nehezebb jó szakembert találni aki nem aranyárban dolgozik. Bánom, hogy nem valami épkézláb szakmát tanultam ki anno...
Kolléga most vett egy házat, gázkazánt és radiátort akar cserélni. 1 db radiátor cserére, ha kell hegeszteni 30 ezres munkadíjat számolnak fel (anyagár nélkül). Gázkazán csere ügyben meg több emberrel is beszélt, mert ilyen 300 ezres árkülönbségeket kapott ugyanarra a munkára (kéménybélelés, csövezés, kazán bekötése)
Lőrinc bá tudott valamit gázszerelő korában
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
Már csak az olajégetést kéne el lesni Brackley-ből😃
iPhone 6S SpaceGray
Azert a sustina 5w30 nem olyan mint egy 0w20
Az ecstar 0w20 viszkozitasa
40 celsiuson 47
100-on. 8,8
A sustina pedig
40 en 67,9
100 on 10,1
40 fokon azert jóval sűrübb
Hidegen vastagabb olajjal pedig még nagyobb lesz a szelephang.
[ Szerkesztve ]
Ha szelephang.
Vagy a vékony olaj nem támasztja meg rendesen a láncot.
Bullshit
Olaj nem támaszt meg semmit 😃
Szakértők is megmondták hogy a lehető ( ami még hasznalható) legalacsonyabb viszkozitas a legjobb.. ugyanis minnél nagyobb olajáramlás annál jobb kenès és hűtés. Na most egy 0w20 nak hatvanyozottan nagyobb az olajáramlása mint egy 5w30 nak.
Es ezt nem fórumos önjelölt szakértők mondták
Remélem a Quatrac 5 is jó lesz.
(#33469) Krisztián
Ettől félek én is, ezért kerestem fel néhány gumist és megkérdeztem, hogy fel tudják-e tenni a gumikat felni sérülés nélkül, egyik-másik válasza érdekes volt, egyik azt mondta, hogy nem tudja, csináljam meg én a gépein, stb, másik meg csodálkozva nézett rám és azt mondta, hogy természetes dolog, hogy nem sérül, aki nem tudja úgy feltenni az ne legyen gumis. Többnyire a "nagy" gumisok mondták, hogy természetesen fel tudják tenni sérülésmentesen, persze azért én egy picit félek, de hátha szépen felteszik, hamarosan kiderül.
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Önjelölt, mint te.
Nekem volt ilyen motorral szerelt autóm, csörgött a 0w20-al a lánc.
A motorban volt fix 60.000 km.
Nem is értem,mért nem jó a gyári ajánlás?
Egyet mondok.
Próbálja ki a liqui moly top tec 4300-at, ha azzal is hallja, akkor aláírom, hogy nem az olaj miatt van.
Nekem sx4 van 133 ezer km.mindik Eneos 0w20 at kap,nem csörög semmi.És nem is fogy.
Nagyon lementünk fb mélységbe. Nyilván nem szakmai fórum, nem csak autószetlők járnak ide, na de akkor is.
De hogy ne csak offoljak, még nyáron írtam, hogy furcsa zörejek jönnek a b oszlop felől. Akkor azt gondoltam, hogy tényleg a b oszlopban van valami ami zörög. 3 hete télre készülődve lekentem a gumikédereket Perl-el, ami jó-jó, de nem az igazi. Majd 2 hete a lemosott kédert átkentem Sonax gumiápoló stift-tel. Ez valami glicerines cucc, nagyon bejön. Azóta no nyikorgás, teljesen megszünt.
Akinek hasonló gondja van, Metroban kapható.
Aztán még a hátsó ajtók nyikorogtak nyitás-csukásnál, azokra meg az itthon lévő jól bevált Loctite száraz teflon sprayt vett elő, befújva az ajtóhatárolókat.
Már csak a szemüvegtartóra kellene valami.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."