- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
válasz
norrberth #7944 üzenetére
Esetleg ilyen körbe a szűrőre , a ragasztó a kérdés hogy mennyire erősen tapad rá, bár végül is csak addig kell tartania míg a helyére nem kerül
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #7941 üzenetére
Inkább azt mondanám, hogy kialakítástól függ, kell-e szivacs. A Jazz-ben egy tálcába kell betenni úgy, hogy a széleit be kell akasztani egy perembe. És maga a tálca is pont akkora, mint a belevaló szűrő, nincs hézag. Itt nincs szükség plusz szivacsra, anélkül is jó.
Ja, és csavar, meg semmilyen szerszám sem kell. #szaropel
Itt egy videó, ő mondjuk pont nem figyelt a beakasztásra, meg is gyűrődött.
-
válasz
norrberth #7614 üzenetére
Nekem is megjött a filterabc-s csomag. Az olaj rendben van, azonban a mann szűrő bosnia hercegovina-s és nem is olyan, mint a német (bárdiból hoztam egyet). Azt hiszem ezt vissza is küldöm. Kinézetre hasonló, de például a lámpa is simán átvilágt rajta, a németen meg nem, szóval nem lehet ugyanaz. Neked is a filterabc-től jött ez a szűrő?
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #7757 üzenetére
1-2 héttel eztelőtt még 14k volt a Kaufferen. De nem véletlenül írtam a mondat végére, hogy az esetek döntő többségében.
Amúgy a Kauffer szállítási díjai picit magasabbak utánvét esetén. Meg a kedvenc Shell olajam sincs náluk, míg a Fékmesternél igen, úgyhogy nekem eldőlt, melyiket válasszam.
-
Jenne
őstag
válasz
norrberth #7750 üzenetére
Köszönöm.
Neked is (#7751) Qru
Azért az érdekes, nézegetve az árakat, és például az olajszűrőt nézve, ami a Fiestába kell: a MAHLE - KNECHT, a MANN, a HENGST vagy a Purflux 2000Ft felett picivel drágább árkategória, az SCT, a Denckermann vagy a Nipparts meg még 1000 Ft sincsen. Ekkora lenne a minőségi különbség közöttük?
Mondjuk én amúgy a Mahle vagy Mann vagy a Hengst közül választok majd, ezeket szoktam használni. -
Motion_Blur
félisten
válasz
norrberth #7670 üzenetére
"Jövőre én is kipróbálom a Motult.
És 2db ki jön a castrol árán."Azt hogy? Nem pont fordítva?
Az én Motulomnak 4500 Ft literje
Gázos Shell nagyon benne volt a pakliban már most is, mert 2 liter Motult vettem annyiért amennyi abból a 4 liter lenne. Most jelenleg van maradék bő 4 deci Motulom. Ez azt jelenti hogy 3 litert veszek majd belőle 13500-ért, vagy 4 liter Shell/Castrol-t 10-11k-ért..
-
Asbee
veterán
-
polonic
félisten
válasz
norrberth #7596 üzenetére
Minek az?
Múltkor bicajozom, bicajúton az út mellett, de nem közvetlenül van az út mellett. Az úton a kiütőtt szűrőjű dízelhuszár nyomott egy kövéret, annyi fekete kormos füst jött ki, hogy nagyon durva. Még a bicajútra is elterjedt belőle és alig bírtam végigmenni a felhőn levegővétel nélkül. -
Motion_Blur
félisten
-
raziel01
veterán
válasz
norrberth #6322 üzenetére
Velem pár hete jött szembe egy csaj aki éppen a maszkját igazgatta vezetés közben. Konkrétan úgy átjött az én sávomba, hogy észre se vette. Teljesen lementem az út szélére hát kb ígyis 2 centin múlott, hogy nem jött nekem.
Marhaság ez a maszk viselés a kocsiban.
A kedvencem mikor a család együtt él egy házban de kocsiban felveszi mindenkit a maszkot. Végülis otthon nem lehet elkapni. -
válasz
norrberth #6316 üzenetére
Ezt a maszkban vezetést tartom még egy hatalmas idiótaságnak...
Amúgy sincs sok értelme ennek a sebészeti maszknak semmilyen szinten, de hogy az autóban, főleg egyedül... Mert ha taxis az ember... De még akkor is simán elkaphatja maszkkal együtt is.
De ez nem ennek a fórumnak a témája. Off vége. -
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #6300 üzenetére
Most vettem észre, hogy szerkesztetted a hsz-ed.
Gond nem volt szerencsére, csak szimpatikusabb. A gyári Hondának puhább és másabb profilú a gumigyűrűje, valamint a belső fémrácson (vagy minek nevezzem?) több a lyuk, mint mondjuk a Mann-ban, kevésbé akadályozza az áramlást.
A Suzukihoz meg azért veszek gyárit, mert semmivel nem drágább, mint az utángyártottak.
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #6290 üzenetére
Én most már csak gyári olajszűrőket veszek, Hondához a Purflux gyártja (4400 Ft), Suzukihoz meg a Mahle (
23002600 Ft). -
-
válasz
norrberth #6248 üzenetére
Többek közt én szidtam a GM olajat, mert kinyírta a turbót a Z19DTH-n ~ 100 000 km-nél.
Azt is írtam a teljes igazság megismertetése érdekében, hogy új korától 200 lóra volt chippelve; nagy tempójú autópályás használatot kapott (170+); szigorúan 30 ezer km-enként cseréltettem az olajat. Ez a 3 körülmény együtt nem kedvezett a turbónak.
Utána átálltam 30 helyett a 15 ezer km-es olajcserére, most kb. 20 ezrest tartok, ez még bőven jó a tapasztalatom szerint.Gratulálok az Astra J 1.4T cseréhez! 👍
Tetszik a családnak? A fogyasztása milyen az 1.6-hoz képest? -
norrberth
addikt
válasz
norrberth #6247 üzenetére
Opel topicba beszéltem 3 olyan emberrel akik +100.000Km raktak bele GM olajjal.
Egyikük szelepfedelet is mutatta. És 200 felett jár Km be.
Mondták nem értik miért járják le a gyári olajt.
.
Meg a helyi Opel szerviz is meggyőzött hogy nem rossz olaj.
Mint sokan mondják.Így tettem egy próbát. Eddig nincs panasz rá.
-
raziel01
veterán
válasz
norrberth #6229 üzenetére
Jó kérdés. Nem tudom, mert tavaly is kidobtam a dobozát. Egyetlen egy magyar oldalon találtam meg 29 mm-es belső átmérővel. Mindenhol máshol 21 mm-es. Úgyhogy tényleg érdekes. Oké, hogy több helyen gyártják de attól még nem kéne különböznie. Mind a kettő zs+u-tól lett rendelve.
-
bul07
nagyúr
válasz
norrberth #6096 üzenetére
Ne is mond
Tegnap este kicseréltem, de csak nem hagyott nyugodni mert mintha nem lett volna helyén a takaró műanyag
Éjszaka megnéztem több videót és tényleg jó 1cm még tolni kell oldalra videó (Amúgy a videó vége nem stimmel 1:35-nél lévő műanyagot csak a legvégén kell visszatapintani)Reggel mielőtt hazajöttem a munkából olyan negyed hat felé ép csak világosodott gyorsba megint kiszedtem, és lám kicsit több erővel tényleg eltudtam tolni rendesen a helyére
Még jó hogy ebben aszimmetrikus és nem lehet máshogy berakni, na meg a kis fülek se egy vonalba vannak a takaró műanyagon így annak is passzolni kell
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #5668 üzenetére
A többiek ilyet bezzeg sose linkelnek.
Be is írok mindnek egy karót az ellenőrzőbe.Nálam marha sokat látnál. Egyrészt van ott egy lyuggatott lemez, ami némileg akadályoz, másrészt a vezérműlánc fölött van a nyílás, nem a vezérműtengely fölött.
-
válasz
norrberth #5671 üzenetére
A többit nem ismerem, de ez a blokk ilyen, nincs tömítés amit írsz.
Sajna saját képem nincsen (érdekes, hogy ezt még nem dokumentáltam
), de találtam a neten képeket, mondjuk a minősége nem olyan jó.
Mikor a szűrőházból kitekered az a fekete műanyag szűrőtartót, ezt fogod látni:
A szűrőtartón van három tömítés:
Ezt leszámítva nincsen semmi tömítés/szelep stb.a szűrőtartón és a házban. Az előző képen látható gumicsövön szépen lefolyik a karterbe az olaj, nincs a szűrőházban ott semmi egy likon kívül.
Itt a H Astrán cseréli a gyerek, nálam ugyanez, még a szűrő is ugyanaz megy bele: [link]
Mondjuk én a szűrőtartót is lemosom brigóval és megszárítom ilyenkor, illetve a szűrőházat is kitörlöm patyolatra. Illetve egyszer megindítom, akkor még a szűrőházba nyom egy kis olajat. De tényleg csak annyi, hogy megteker, mikor röffenne le is lövöm. Meg kicsepegtetem csutkára, így szinte csak az az olaj marad benne a régiből, ami itt-ott a felületeken megtapad.
-
válasz
norrberth #5668 üzenetére
Örülök, hogy tetszik a videó!
Majd még készítek a fényképezőgéppel is, hátha azon jobban látszanak kilassítva a bütykök és az olajfilm. Pöppet fanatikus vagyok .
Szűrőtéma: Ez is változik időről-időre, gondolom épp akikkel szerződésben van a GM. Annó ez a mahle szűrő volt a gm-es dobozban. Akkor átálltam arra, csak mahle dobozban veszem jóval olcsóbban a bárdinál. Most tavasszal mikor beugrottam márkaszervízbe megnézni, a gyári dobozban alko szűrő volt.
Ezen mondjuk csodálkozom. Nekünk annó volt olyan tapasztalatunk az egyik céges ugyanilyen motornál, hogy az olajszűrő cseréjekor vettük észre, a szűrő műanyag része el volt deformálódva és a szűrt és szűretlen tér így nem volt egymástól elválasztva megfelelően. Ezt persze lehet, hogy gyári hiba okozta, nem feltétlen ilyen alacson minőségű az összes alko szűrő. Most hogy már nincs a bárdinál a mahle olajszűrőm, átálltam a mann filterre, de ez valami brutál. A szűrőrész és a kidolgozása, a mikronra pontos illeszkedés. A levegőszűrőm is mann filter, a gyári dobozban is az szokott lenni, én megveszem mann filteres dobozban jóval olcsóbban. Gázolajszűrőt mahle-t használok, a pollenszűrő most gm-es dobozból való, nem is emlékszem maga a szűrő mann filter vagy mahle.
Frankók ezek a hengst filterek is!
Nincs amúgy gond a gm-es olajjal. A márkaszerviz is ezt önti az autókba, ha bemész olajat cseréltetni
Annó nekem is mondták a srácok (régi ismerősök a márkaszervizben a raktárosok), hogy nyugodtan beletehetem, mert jó olaj. Az egyik nagy gyártótól megveszik és dobozolják a saját flakonjukba, vagy épp az dobozolja nekik, ez már részletkérdés.
Szerintem ez az olaj és a szűrőkérdés amúgy javarészt megszokás dolga. Nekem beváltak a mahle és mann filter szűrők, maradok is ezeknél. Olajból a castrol vált be, látható milyen szép tiszta is a bele (legalábbis ami látszik) és a motor is olyan mint az óramű, így maradok a castrolnál. Most váltottam márkán belül felfelé a magnatec változása miatt. Remélem az edge-be nem túrnak bele, mert ez most igen fasza így. Hidegen sincs akkora katyatulás, mint korábban. Ennél az Y17DT motornál elég hülyén van megoldva a szűrés, mert jó magasan van a szűrőház és nincs bent szelep, így teljesen visszafolyik az olaj a karterbe. Tehát nem csak a blokkból folyik le az olaj, hanem a szűrő és a szűrőház is kiürül. Így 1-2 óra után már ugyanolyan állapotról indul a dolog, mint ha állna egy napot a motor. Ilyenkor kb 4 másodpercig katyatul rendesen, míg az olajkör fel nem töltődik és ki nem alakulnak az olajfilmek. De ez gyárilag ilyen, nem kell miatta aggódni. Majd töltök fel olyan videót, amin ez hallatszik rendesen.
Ez kb a szívótorok magassága.
-
MC Pite
veterán
válasz
norrberth #5587 üzenetére
A benzines részre; van vmi konkrét tapasztalat? Szoktam figyelni teljesítményben (chippelt járművek), fogyasztásban, lerakódásokat nézve, meg pár tankolásom is van amit vezetek; de nekem nem volt negatív tapasztalat. A helyi lukoillal meg saját autókban és másokéval is akadtak bajok (becsörgés, magasabb fogyasztás, hamarabb kokszolódik vele)-más kérdés hogy nem tudom ebből mennyi az adalékolás, mennyi a tartályok állapota/személyzet sara- de bőven xarabb.
Szerk: Vagy szarkazmus ON volt?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iCarsoft CR Max autodiagnosztika ELADÓ
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- FÉLÁRON! Dr.coffee H2 Automata kávéfőző - ÚJ! Bontatlan!
- Xiaomi BHR7109EU Electric Scooter 4 Lite elektromos roller (GARANCIA!)
- Csapj le az új MSI MPG B550 GAMING PLUS-ra most! 0% THM-RE is!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged