Hirdetés
- juhi11: Karácsony esély, hogy észrevegyük: mások is valakik - még Isten is
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
parandroid
#45699
üzenetére
Na, csak hozzászólok már ehhez is.
A mini az egy vicc. Olyan mint az ájfón, fancy, meg cuki, de amúgy semmi nem indokolja azt az ár-prémiumot, amibe kerül.
Pontosan annyit tud, mint egy (új) Suzuki Swift. Azzal a különbséggel, hogy van bele 2 literes motor, amitől élményautó lesz; de ugye nem azzal a motorral akarod megvenni, és szerintem belülről még kisebb is, mint a Suzuki. Egyszer utaztam egy ilyennel a Balcsira, nem volt egy élmény. alig fértünk be.
Szóval, hogy ha "kisautó" kategóriában keresgélsz, akkor miért nem veszel inkább egy ésszerű kompromisszumokkal megáldott kisautót?
-
parandroid
félisten
válasz
EQMontoya
#45694
üzenetére
Az 1,8-as MX-5 valami 140 ló az alig egy tonnához, ráadásul lent ülsz az aszfalton, amitől téged is nehezebben evsz észre egy SUV, meg csúnyábban is néz ki, ha frontálisan ütközöl. A Mini ezzel szemben azért durván bumfordi, és ennek a nagy része passzív biztonsági felszerelés. Ráadásul a kis egykettes turbó valami 75 lovat tud magából kisajtolni (jó, a turbó miatt azért nyomaték van), szóval azért nem versenyautó ez sem, ellenben a futóműve azért ennek is viszonylag megengedőre van hangolva, és annyira azért nem alulkormányzott, mint egy akármilyen kiskategóriás társa. A hátsó ülés meg ehet, hogy csak kéthavonta egyszer jön jól, de akkor nagyon. Amúgy sem vagyok egy boyracer, az utóbbi években kimondottan nagypapisan vezetek, nekem a 110-es krúzolás is tiszta élvezet már, az autópályás 140-es utazótempó sokszor kimondottan stresszel, és nem azért, mert a Mazda nem bírja, vagy mert nem viselkedne jól nagyobb tempónál.
Röhögtem magamone gyébként, hogy az első két helyre kijött a Polo és a Mini, gyakorlatilag a skála két ellentétes végpontja, az egyik egy unalmas, szürke kisegér, a másik meg egy vagány kis gyösz. aztán úgy gondoltam, nem vagyunk még 40, VW-t venni ráérek még majd 10 év múlva.
p
-
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#45686
üzenetére
Mondjuk az MX-5 NC kisebb motorral nem épp egy boyracer autó. Nem egy erőgép, de nagyon kezes, jó futóművel, jó fékkel. Abban kevéssé félteném a tapasztalatan gyerekem, mint valami erős, rommá hangszigetelt cuccban, ami 1800-at forog 140-nél, és nem érzi benne a sebességet...
-
Tim82
félisten
válasz
EQMontoya
#44832
üzenetére
E10K lett végül, de amúgy hangra egy kategóriával az X-Fi HD, két kategóriával meg az X-Fi HD & Presenter 2 kombó alatt játszik. Illetve ki tudja, változik-e a hangja némi bejáratódás után.
Viszont all-in-one megoldásnak (DAC + fejhallgatóerősítő + line out-tal kiszolgál aktív hangfalat is) teljesen oké, a gázgyújtó gyufásdobozban elférő mérete ellenére. Végül egy AKG K511 (meg egy Genius SP-HF800X) van rákötve, a hangfal nyilván nem hosszú távú megoldás.
-
Winner_hun
félisten
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Winner_hun
#45688
üzenetére
Azért, mert nem gondolkodsz a nyugati fogyasztó szemével. Kifogyott a nyomtatóból a sárga? 1) Vegyél új nyomtatót, vagy 2) hívj szerelőt aki megoldja a nyomtató problémáját, mond egy végösszeget (kicseréli az összes színt) kifizeted pizsamazsebből és kész. Nem tétel.
Erre mondta Tunéziában a kiccsávó, hogy: "te magyar vagy, veletek szeretek üzletelni, mert van benne élvezet. Te szegény vagy, én mondom 200 dollár, te mondod mész tovább. Én mondom várjál, elengedem a felét, te mondod 10-et talán adnál érte. Én mondom akkor menjél máshova, te elindulsz, én odaadom 20-ért, lassan kiszámolod a kezembe, és nyertem rajta 10 dollárt, meg a tisztességes normális üzletmenetet.
A hülye német idejön, mondom neki 50 dollár, leteszi az asztalra és elviszi. Hát hol itt a tisztességes üzlet? Én meg nyertem 40 dollárt, de inkább adnám neked 10-es haszonnal, mint ezeknek akik bármit elsőre megvesznek mert túl gazdagok, hogy gondolkodjanak." -
KingKress79
aktív tag
Sziasztok!
Ha valakinek van egy kis ideje és kedve, attól azt kérem, hogy töltse ki az alábbi kérdőívet.
Előre is nagyon szépen köszönöm!
kérdőív -
Winner_hun
félisten
Ha egy színes lézernyomtatóból kifogy a sárga akkor feketét miért nem lehet nyomtatni? Ha beállítom hogy a színes képek is fekete-fehérek legyenek akkor miért nem lehet nyomtatni? Kiszedtem a tonereket, csak a feketét hagytam bent, hátha úgy hajlandó lesz működni. Ha-ha, én kis naív... de legalább a sárgát nem tudom visszatenni a helyére*. Van a színekhez csippem meg porom de sehol se találom, fogalmam sincs hova rejtettem el...
10 perc után csoda történt, bement. Mondjuk ettől nyomtatni még nem tudok.
-
válasz
szőröscica
#45638
üzenetére
stilo sem rossz egyáltalán, milyen motorral érdemes ezeket nézegetni (bázz, hát nem ezt írtad következőnek, nem is értem miért nem fogam fel
)? grande punto esetleg?bár nem létszükséglet, hogy rettenetesen menjen, tényleg arra kell, hogy elvigyen a-ból b-be városon belül.
-
parandroid
félisten
válasz
EQMontoya
#45684
üzenetére
"Ha már úgyis második autó, MX-5 kizárva?"
A projekt mottója végig az volt, hogy "legfeljebb veszünk egy MX-5-öt".
De az azért kicsit túlzás lenne. Azért benne van a pakliban, hogy néha egy gyereket be kell dobni kényszerűségből hátra, no meg 3 év múlva vezetni tanul már a nagyobbik lyányka, nehogymár egy MX-5-ön szerezze az első tapasztalatokat. Valszeg megőszülnénk az anyjával, amikor először vinné el az autót (bár első év itt próbajogsi, tehát egyedül úgysem vezethet).p
-
bobsys
veterán
válasz
parandroid
#45683
üzenetére
CX-9 az itt mar regota van. Oriasi auto
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#45683
üzenetére
CX-3 kis SUV, Mazda2 alapjain, kicsit emelt hasmagassággal.
Nekem nagyon nem gyerebe ez a tread egyébként...Én is inkább vennék egy értelmes kombit, mint műterepjárót, ha mondjuk gyerekkel kellene cuccolnom.
Az az önszopatás netovábbja, amikor 70cm magasra kell felpakolni a babakocsit, de hát ha erre van igény, csinálják.Ha már úgyis második autó, MX-5 kizárva?

-
parandroid
félisten
Ha már trendek, amin meglepődtem, hogy az egyterűeket váltják fel a SUV-ok. Mazda is azzal magyarázza az 5-ös jövő év eleji kivonását az EU piacról, hogy aki eddig azt vette, annak ott lesz helyette a CX-5, CX-7, és jön a CX-9 (illetve a CX-3 is, de az talán nem helyettesítő modell).
p
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#45679
üzenetére
Ugyanaz az 1.5-ös benzines, csak a 90 lovasnak kicsit nagyobb a kompressziója. Szerintem azzal már elég élhető ez az autó.
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#45665
üzenetére
Akkor Te még az előző Mazda2-t nézed, nem? Az újban már 1.5-ös a legkisebb moci. Meg egy kicsit jobban néz ki szerintem.
Ha még a régit nézed, arra szerintem komoly árengedményt fogsz kapni, mert kifutó model.
Az új pedig igencsak jó, megkapta a headunitot a Mazda3-ból, jók a motorok, jól vezethető.emvy, joemilestoné: sedannal én is szívtam a héten, haveromnak hoztam el egy nyomtatót egy boltból, és dobozzal együtt nem sikerült betenni a kocsiba, szét kellett szednem az utcán. A doboz mondjuk 70*70*60 volt.
-
szőröscica
addikt
Tegnap az Auchanban vettem egy 50%-kal leértékelt Rana pestos, bazsalikomos, juhsajtos tortellinit. Tejföllel együtt az egész nem volt 500 forint, és 1 perc alatt megfőtt. Nagyon finom volt. Jók ezek a Rana tészták, már máskor is próbáltam őket, de így lejárat napján, féláron igazán best buy volt.

-
Átmentünk autós topicba?

Akkor én is hozzászólok. Csütörtökön felrakattam a nyári gumikat az alufelnin. Azóta iszonyatos nyikorgással fékezek, előről olyan hang jön, mint amikor egy rozsdás ágyrugó nyikorog.
Csak fékezéskor csinálja, és hidegen nem, csak gondolom, ha már bemelegedett a fék...
nem tudom, mi ez.
és csak a kerékcsere óta.
-
válasz
szőröscica
#45672
üzenetére
Bocs, másra gondoltam. Az előző szériás Superbnek van okos, üveggel, két részben nyíló csomagterfedele, miközben az autó egyébként valódi sedan. Ez az, amit már nem vittek at az új szeriara, mert draga gyartani.
-
parandroid
félisten
"Eleg sok kombiban kisebb a labter, mint a szedan verzioban..."
Igen, ráadásul az egekbe emelik az övvonalat, és nem lehet hátulról kilátni. Nekünk is emiatt nem kombi lett az új autó, hanem egyterű. Ráadásul ebben nemcsak a hely jóval nagyobb hátul, és kilátás sokkal jobb, hanem a sok ki-beszállás is sokkal kényelmesebb, a tolóajtó miatt nemcsak elöl, hanem hátul is. Egyébként ahátsó helykínálatra jellemző, hogy hátratolt középső ülésekkel simán kiszállnak a gyerekek a járda felőli oldalon úgy is, ha amúgy az utca felőli oldalon ültek, és a járda felőli oldalon ülő gyerek fel sem kel az ülésből, szóval hely az van dögivel mindenhol. Cserébe nyilván zajosabb, mint egy szedán (bár itt azért a szigetelésen, és a prémium minőségen is sok múlik), no meg többet fogyaszt, mint akár egy kombi, de valamit valamiért.
adalbert1: "Én leginkább azokat nem értem, akik egy középkategóriás autóból sedant választanak..."
Hajjaj, és akkor még nem bezséltünk a kisautókról, lásd Daewoo (Chevrolet) Kalos (Aveo), vagy Renault Thalia, vagy Skoda Fabia, vagy akár Honda City. Borzalmasan tudnak kinézni ezek a kisautók szedán verzióban. Nem véletlen, hogy ezeket civilizált országokban nem is forgalmazzák, de a második világban (jellemzően Dél-Amerika, Kelet-EU és Közel-Kelet) megvan az igény rá.
p
-
tildy
nagyúr
válasz
szőröscica
#45672
üzenetére

Helyes.
Azt hiszem az i40-nek van meg ilyen valtozata.Apumnak kombija volt, haaaat, ha lehet , en nem preferalom.
-
szőröscica
addikt
válasz
parandroid
#45665
üzenetére
Maximálisan egyetértek, a kombi sokkal jobb mindennapos használatra. Négyajtósom van, hatalmas a csomagtere, de szenvedés pakolni. Nem kellene többet szedán, az tuti. Vagy ötajtós, de olyat nagyon kevés gyártó kínál, vagy kombi. És második autónak egy coupé.

-
tildy
nagyúr
Na akkor mar csak amiatt se lesz nekunk se kombi. A terdem meg mindig nem oke, pl. kocis hatso ulesen utazva mar 2 ora utan nagyon durva fajdalom szokott lenni a terdemben. (sajnos genetikailag orokolt dolog, zoldkagylo kapcsula kicsit enyhiti, de szervi elvaltozast nem talaltak.)
Mondjuka lakas haladhatna mar, nem akarok mindenorasan koltozni.adalbert1: nem lenne azzal baj, ha uveggel egyutt nyithato ajtoval valasztanak(liftback talan a jo nev ra, de itt nem hasznaljak, formara meg nagyon nem hatchback) . De hallottam mar olyat, hogy azert keves az olyan kocsi ( octavianak van ilyen valtozata , meg talan accordnak is) , mert nehez az uveg es azt emelni is kell....pff.
-
adalbert1
veterán
válasz
parandroid
#45665
üzenetére
Én leginkább azokat nem értem, akik egy középkategóriás autóból sedant választanak, pl. Ford Focus - megjelenésben nem lesz elegánsabb, és a jobb kihasználhatóságot is elvesztik ezzel. Igaz a legtöbb gyártó nem is gyárt ilyen karosszériát ebben a kategóriában.
-
válasz
parandroid
#45665
üzenetére
Eleg sok kombiban kisebb a labter, mint a szedan verzioban (pl. Mazda 6). Mi azert vettunk szedant, mert autopalyan zavar a szelzaj; meg azert, mert eletem elso kocsija ne legyen mar kombi

-
tildy
nagyúr
válasz
parandroid
#45665
üzenetére
Hat nem tudom, mostanaban ket sedanban ultem, egy sedan bmw-ben, meg egy 5 ajtos sedan octaviaban (tudom , tudom, hogy alapesetben 4 ajtos a sedan, de most minek nevezzem, ha nem hatchback, es sedan formaja van), mindkettonek hatalmas csomagtere van, es jol pakolhato volt ( utobbi a felnyilo ajto miatt ) szoval nem ertem.
Sedant alig lattunk, ez teny es valo, de 5 ajtos sedanformat, vagy hatchbacket se nagyon.
-
parandroid
félisten
+ pakolhatóbb, parkolhatóbb, praktikusabb, tágasabb (nemcsak csomagtér, de hátsó láb- és fejtér is nagyobbra szabható). Igazából egy jól kialakított kombival az általad említett negatívumok is szinte teljesen kiküszöbölhetők. Persze a megjelenés az ízlés kérdése, de akinek nem tetszik a kocka, még mindig vehet Alfát.
Egyébként van ott még rengeteg kiasutó is, csak azok nem olyan feltűnők a tömegben, az viszont tény, hogy a szedán forma tök megérdemelten háttérbe van szorítva. Amellett speciel tényleg a világon semmi más nem szól, mint hogy a prémium szegmensben ez a megszokás, és ott úgysem számít semmi más, mint a megjelenés és a tradíciók.
p
-
tildy
nagyúr
Nemetorszagban lakoktol kerdem, mire kell az a rengeteg kombi ami ott van? Berlinben alig lattunk mast. Kombi, kombi, egyteru, kombi....
-
adalbert1
veterán
válasz
szőröscica
#45641
üzenetére
Szerintem kicsit is józanul gondolkodó ember biztos nem vállalja be 200k-s keresetből az 1.2 milliós 7-es BMW-t.

Ha már közlekedés, itt többen is megfordulnak, akik városban bicikliznek.
Jelenleg egy 2011-es Gepida 300 CRS-em van, de erre a felhasználásra annyira nem tartom ideálisnak.
Ami nem tetszik benne, hogy nehéz, így nem szívesen cipelem az emeletre
, jó lenne valami könnyebb, és egyszerűbb gép. A teleszkópot gyakorlatilag feleslegesnek tartom elől (szinte nincs is kihasználva), váltóból is jó lenne valami egyszerűbb, kevesebb fokozattal ellátott darab.
Leginkább azon gondolkozom, hogy az ideális választás egy egyszerűbb acélváz (mint pl. a csepel royal) és egy 7 fokozatú agyváltó kombinációja lenne (azért pár fokozat kell, a single speed kényelmetlen). Ti mit gondoltok erről, milyen kerékpárt használtok/tartotok ideálisnak városi közlekedésre? -
parandroid
félisten
válasz
EQMontoya
#45649
üzenetére
Nem vagyok fogyasztásfetisiszta (annyira), viszont a Mazda téli 9+ literje egyrészt szíven ütött, másrészt úgy vagyok vele, hogy inkább nem cipelek magammal +500kg-ot a napi ingázáshoz, meg amikor csak az egyik gyerekért, vagy bevásárolni kell elszaladni. Mazdába eddig (8,5 hó) 13,5k km ment bele (totál vegyesben valahol 8,5-8,6 körül járok fogyasztásban), úgyhogy ennek ha nem is a fele, de mondjuk kétharmada lesz max a második autó futása, és akkor a Mazda is marad a hosszabb utakra, vagy a több utashoz.
Tudom, hogy mik a gondok a turbós motorokkal, de ezek jellemzően akkor problémásak csak igazán, ha veszel egy ki tudja, mennyit futott öreg turbósat, aminek az előző tulajáról, meg általában a szervizeléséről sincs fogalmad sem. Ezért nem akartam bemutatóautót sem, azt ugye jellemzően egyrészt a kereskedő vezeti, másrészt pedig az egyszeri leendő vásárlók, akik kipróbálás címén azonnal fent vannak az autópályán, és megnézik, mennyit bír végsebességben. Nekem sem lenne őszinte a mosolyom 50-60k km után, ha így járatnának be az első 10k során. Nálam meg nem lesz agyonhajtva, szegény Mazda is talán kétszer volt életében 4k RPM fölött, pedig ez szívó benzines.
Értékvesztést egyébként kb visszahozza a jóval kedvezőbb hitel, új autót 2% alatti kamattal adnak, használt hitelek pedig 5-6% körül indulnak. Igaz, hogy itt csak négy évre megy, de párezer EUR különbség így is kijön. Értékállóságról nem is beszélve, meg hogy mennyiért tudod beadni az autót az újért cserébe, ha folyamatosan ugyanott (esetleg ugyanannál a kereskedőnél) volt szervizelve, és ő is kvázi mindent tud róla - és 4 év után van benne 40k km, ahogy Mérföldkő Joe is rámutatott lentebb. Szóval ekkora futás alatt, de még kétszer ekkora futás esetén sem számítok komolyabb problémára a motorral, legfeljebb majd kicsit korábban cserélek benne szíjat/láncot, akármit, mint az előírás, biztos, ami biztos.
Próbáltam egyébként keresni szívó benzinest, de egyedül a Hyundaiban volt az, de az meg 1,4-es, ráadásul maga az autó is nagyobb, mint a többiek a mezőnyben, ami akár előny is lehetne, ha családi autót keresek, de nekem most direkt pici kell, családi már van.
Mazda 2 a jövő héten jön még, a netes konfigurátor alapján árban eléggé jól néz ki (konkrétan az eddig nézettek közül ez lenne a legolcsóbb, és még a netes árban a kereskedői kedvezmény benne sincs, viszont nagyon nincs előttem az autó, alig találkoztam még vele az utakon, a képek alapján elég felemás a bennem élő kép róla, kicsit olyan pofára esettnek tűnik szegény (borzasztóan magasra van húzva hátul az övvonal), de majd meglátjuk, élőben mit mutat. Ja, és a kisebbik motor is 1,3-as, aminek a német adóhatóság nagyon örül, mert itt valami elcseszett CO2-kibocsátás alapján számolnak adót és részben biztosítást is, a német turbómotorokat meg szépen ehhez igazították, úgyhogy azok éves fenntartásban sokkal olcsóbban jönnek ki, mint a szívók.

emvy: Franciát nem, egyrészt csúnyák szegények, de nagyon, másrészt francia - valami tikkem nekem is hadd legyen már.

p
-
válasz
concret_hp
#45657
üzenetére
igazi town car lehet :-)
ui. nekem amúgy a fogyasztásom ennyi liter, százon, amikor krúzolok a riviérán mondjuk...
-
Hmmm... Berlin környékén lakó(k) megnézhetnék nekem ezt a Cannondale F29-est
. -
bobsys
veterán
válasz
szőröscica
#45650
üzenetére
vegyél jó öreg szívó benzinest...
Errol az jut eszembe, hogy a srac aki hoz-visz a repterre (egyebkent egy magyar) egyik autoja egy Lincoln Town Car. V8 4.6L szivo. Legutobb mutatta es 337 000 merfoldnel jart a szamlalo -
NoLF
veterán
válasz
EQMontoya
#45610
üzenetére
Tudnek, de minek
az atomreaktor meg mindig itt van.Mellesleg a csodas ido meg a husveti ket het suliszunet meg ugy altalanossagban az egesz mindenseg mostmar leallhatna es bekaphatna egy kicsit, lagyan. Eheten mar megvan a 60 ora es holnap is nyomom, kicsig eleg mar a rohanasbil es a sok hulyebol... Bar minel tobb jon, annal hulyebbre valtok en is - ertekelik

Az en autom kb 10 napi berem es jattom egyutt, ergo olcso kategoria

-
válasz
EQMontoya
#45651
üzenetére
Láncproblémái az 1.2-es szívó Fábiábnak is voltak, de vannak olyan hibák amik nem is jellemzőek, mégis előfordulnak, a nevezett autón, szomszéd már 2x cserélt komplett vezérlést és gyújtótrafót. Egy kis turbósnál ha 10-15k km-enként cserélik az olajat, és hidegen nem nyúzzák, nagyon sokáig elfut.
-
szőröscica
addikt
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica
#45650
üzenetére
Vagy csak szimplán konstrukcióját tekintve gagyi némelyik.
Lásd 1.2 és 1.4 TSI korai láncproblémái, lásd az álladó szopás a Price motorokkal, stb.Ezek voltak ebben a modern turbós érában az elsők, aztán a többit majd meglátjuk, pl. hogy a Ford Ecoboostjai mennyire lesznek tartósak.
-
szőröscica
addikt
válasz
EQMontoya
#45649
üzenetére
Kérdés, hogy mi neki a hosszú távra számolás, mert évi 10k kilométer mellett 10 év, mire egyáltalán a 100 ezer km belemegy az autóba, azért ez egyetlen mai motornak sem fog kihívást okozni, ha turbós, ha nem.
Az új motorokkal pedig elsősorban nem a turbó a probléma, az már egy több mint 100 éves találmány. Az emissziós normák miatt tele vannak elektronikával, és mindenre nagyon érzékenyek.Sajnos az emberek fejében ez a kisturbós aggódás terjedt el, mert mindenki azt mondta, hogy vegyél jó öreg szívó benzinest, azzal sokkal kevesebb bajod lesz. Persze, ez így is van, de ez nem a turbó hiánya végett van így, hanem mert azokban a legnagyobb elektronika kb. a gyújtás és a lambdaszonda, jóhogy nincs velük gond. Egy modern szívó benzines, ami teljesít minden normát, semmivel nem egyszerűbb szerkezet a turbós motoroknál.
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#45647
üzenetére
A Mazda2 nem facelift, hanem tök új model, és eléggé egyben van belülről is.
Ha hosszabb távra számolssz az autóval, nem biztos, hogy érdemes ezekkel a kis turbós izékkel játszani...
Évi 10k km-ig pedig szard le a fogyasztást, az értékvesztésed sokkal nagyobb tétel lesz pl., mint amit egy év alatt betöltesz a tankba. -
válasz
parandroid
#45647
üzenetére
Citroen DS3, Mazda 2.
-
parandroid
félisten
válasz
gaborbol
#45646
üzenetére
Kértünk mi is egy tesztautót, pont azzal a motorral, amivel vennénk - ez a legkisebb elérhető, 1,2-es benzines, turbós. A beltere kisautós viszonylatban teljesen korrekt, sőt, igazából kissé ki is emelkedik a mezőnyből. A másik befutó a Polo lenne, az is nagyon tetszik kívül-belül, motorikusan, meg extrákben is, és meglepő módon árban is kb ugyanott van, mint egy hasonlóan felszerelt Mini, szóval tényleg csak azon múlik, hogy a konzervatív, vagy a bohém vonalon akarok-e továbbmenni.
Erősnek meg nem kell lennie, annyi csak, hogy ha felkeveredek vele az autópályára, akkor viszonylag dinamikusan lehessen vele elérni a 140-et, ha kamiont kell előzni, és halad a első sáv is, de erre meg még pont jó a turbómotor. Nem utazóautónak kell, arra ott a Mazda, hanem szaladgálós, második autót akarunk, ami amúgy is viszonylag keveset fog futni (évi 10k km körül), viszont épp ezért hosszabb távon is megtartanám. Most kapott amúgy faceliftet, középről eltűnt a gigaóra (kellett a hely a nagy kijelzőnek), szerintem az új beltér sokkal szebb is lett.
Próbáltunk még amúgy Skoda Fabiat (a beltere kicsit olcsó, viszont az autó már annyira nem), Hyundai i20-at (alapvetően minden rendben van vele, de nem egy álleejtős, ellenben 1,4-es, ami nem tesz jót az adónak, biztosításnak, és a fogyasztásnak sem), meg majdnem Ford Fiestát is, de valamiért a Ford kereskedők nem akarnak autót eladni, meg különben sem tetszett annyira. Yarison is gondolkoztam, de a facelifttel olyan bűn ronda, hogy ingyen sem kéne (
), a Honda Jazz meg már túl bucifejű, nem egy tipikus kisautó. Franciát meg inkább nem, ahogy elnézem az új 208-at, meg a Cliot. Ja, a Mazda 2-t még a jövő héten megnézzük azért, mert az is most kapott faceliftet, és még nemigen látni az utakon.Szóval elvoltunk az utóbbi hetekben, megvolt a szabadidős program minden hétvégére.
p
-
gaborbol
őstag
válasz
parandroid
#45645
üzenetére
-
válasz
szőröscica
#45638
üzenetére
a megane ii nekem nagyon szimpatikus kocsi, egyetlen bajom vele amin nem todok tullepni, hogy elhanyom magam a kormanyatol :/
Viszlat: az mar tul sok lenne nekem, egy jo allapotu accordnak megkerik az arat

-
szőröscica
addikt
válasz
concret_hp
#45642
üzenetére
Csupán arra kívántam rámutatni, hogy a "80 ezres nettóval beülünk nulla kezdővel egy új autóba", és az "autóvásárlást szigorúan kimatekozva max. hat havi fizetésünkért veszünk autót" végletek között azért lehet elég sok minden.

-
concret_hp
addikt
válasz
szőröscica
#45641
üzenetére
ha neked annyit megér akkor hajrá.
-
szőröscica
addikt
válasz
concret_hp
#45640
üzenetére
Kiindulni, és elgondolkodni a lehetőségeiden nem rossz. De tegyük fel, keres valaki nettó 200-at, akkor e szerint max. 1.2 millióért vehetne autót, amiért elég fasza kis E38-as 7-es BMW-ket lehet kapni. Akkor már inkább 2 millióért egy újabb, egyszerűbb kompakt, pl. egy Auris vagy valami hasonló.
Tudom-tudom, vegyen 1.2-ért egyszerűbb kocsit, de nem lehet az életet ennyire számok szerint élni. -
-
szőröscica
addikt
válasz
bandus
#45635
üzenetére
Vegyél egy Fiat Stilot. Találni 1.4-1.6-os motorral tempomatos darabokat, megbízható, jó kis autó, és még pénzed is marad. És sokkal jobban néz ki, mint az ötös golf.
Vagy kettes Megane, abból talán még 2 literes benzinest is találsz. Hohó, még egy 2.0T is belefér a keretbe
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
EQMontoya
veterán
válasz
bandus
#45633
üzenetére
Hát-hát...
Nem rossz az 5ös golf, csak motor nem nagyon van hozzá.
Kb. az egyetlen értelmezhető motor a 2.0 FSI, meg a 2.5 soröt, mert az szépen szól.
A korai TSI határozottan kerülendő, az 1.4 és 1.6 szívóbenyák nem mennek, de esznek, a pdtdi betegágy, különösen a 2.0, a v6 benzin meg ritka, mint a fehér holló, zabál és rohadtul orrnehéz... -
concret_hp
addikt
válasz
Tothgera30
#45631
üzenetére
azé' kell mechanikus óra, abban nincs kondenzátor

-
válasz
BlacKSouL
#45627
üzenetére
A kondenzátor 10 évet kibír simán, van akinek akár 20 évet is ment. Kicserélni nem nehéz, csak drága,és nem igazán éri meg, mert annyiból veszel egy másik órát. Nem csak Eco-Drive-ben van benne, hasonló a Kinetic a Seiko-nál. Bár most még egy SPC059P1-re is rárabolnék, hiába csak quartz. Persze egy machanikus vagy automata egészen más, lelke van, él, mozog, imádom.
-
Lortech
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz
szőröscica
#45602
üzenetére
Titánról most épp azt hallottam, hogy az izzadság meglehetősen gyorsan kikezdi. Ahogy az alut is. És az acél jobb ilyen szempontból. Ez létező probléma?
Kérdés még, hogy mennyire gyorsan. Mert amúgy szimpatikusan hangzik, hogy titán+zafír, de nem értettem miért nem annyival drágább egy ilyen anyaghasználat, mint egy inox+kristály.Amúgy ez is rohadék dolog, mert ugye indultam egy ilyen utóbbi anyagú Festinával 45k-ért, és most ott tartok, hogy vacilálok egy titán+zafír ecodrive Citizen 67k-ért, és egy acél+zafír szintén ecodrive rádiós Citizen közt, ami már 110k ..
Indultam 50 max. 75k-ról
Megérné a dupla árat az utóbbi rádiós?
Azt mondják az Ecodrive-ok egy hátulütője a kondi, ami 8 év után kuka kb. Namost kérdés mennyibe fáj a cseréje, és ki cseréli azt nekem ? -
-
lenox
veterán
válasz
concret_hp
#45619
üzenetére
Annyira fasza bringa, vagy annyira olcso kocsi? Amugy a bringak jo dragak...
-
EQMontoya
veterán
válasz
concret_hp
#45621
üzenetére
Oszt a Provident mire van?

-
bobsys
veterán
válasz
concret_hp
#45621
üzenetére
igaz

nalam mondjuk mindegy, mert nettoval szamolva is boven benne vagyok mind a ket autoval -
EQMontoya
veterán
válasz
bandus
#45616
üzenetére
Ha nagyon szeretnék drága órát is max a havi keresetemig mennék el mondjuk árban, de igazából annyira nem vonz, így megelégszem a <200k árkategóriával.
Autó ugyanez, ha fél éves keresetednél drágább autóval jársz, akkor azt nem engedheted meg magadnak reálisan. Erre valaki írta, hogy 3-6 havi fizud között legyen az autód ára, és ez a szemlélet szerintem sok dologra jól alkalmazható.
-
válasz
Tothgera30
#45607
üzenetére
én 200k-t spóroltam az órámon azzal, hogy kimentem érte bécsig

-
EQMontoya
veterán
válasz
concret_hp
#45609
üzenetére
Jaja, nemet meg angol ebayrol en is sok cuccot veszek. Az almalelku robot meg Kenny tudna meselni.

-
EQMontoya
veterán
válasz
Tothgera30
#45607
üzenetére
Hálátad, örül, négylevelű lóheréket érvénytelenít. Nem szoktak az ilyenek átesni a vámon.
-
-
EQMontoya
veterán
válasz
Tothgera30
#45605
üzenetére
Ami ott mondjuk 500-600usd, az itthon 170 ropi.
Ez már nem akkora bolt, de ha még a vámot, áfát is rádobják, akkor óriási bukta. -
válasz
EQMontoya
#45596
üzenetére
Ez elég bátor kijelentés volt. Itthoni áraknak sok óra (akcióban) a fele, ha onnan rendeleld. Egyszerűen nézegetni kell, és ki kell/lehet fogni.
#45595 NoLF: Konrét baj nincs, de szeretnek szétesni, megállni, mp. mutató a két vonal közzé mutatni, kopik róla a külső réteg, és társai. Nem szoktam én sem ajálnani, mert ár/érték arányban kapni jobb Orient-et vagy Casio-t.
#45601 BlacKSouL: Seiko Diver, Sports 5, Chrono vonalat is nézd meg, kissé minőségibb mint az Orient.
-
lorcsi
veterán
kaptunk céges mobilt..
oké, mondták, hogy nem kell nagya gondolni..de..azért..meg tudtak lepni így is..
plusz..2 hónapja nem tudja senki megmondtani mennyiért beszélhetünk rajta
-
hasznos lehet valakinek

-
BlacKSouL
addikt
válasz
bandus
#45600
üzenetére
Nem, valahogy nem áll össze a szememben ez a dizájn... fura, ismerős is erőlteti a Tissot, de nem nagyon találok köztük igazán nekem tetszőt.
Akkor már elkezdtem Citizeneket is nézni, és ez még valahogy belefér: [link]
Tudom, japán vs. svájci bél, de nem tehetek róla, a Tissot-k világa nem képez közös metszetet az én ízlésvilágommal
Orientekkel még szemezgetek, kicsit sok a koppintás más márkák stílusáról, de van pár egyedi(innovatív)

Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Windows 11
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- juhi11: Karácsony esély, hogy észrevegyük: mások is valakik - még Isten is
- Linux haladóknak
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vicces képek
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Amazfit T-Rex 3 Pro – világítós dínó
- További aktív témák...
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Honor Magic 7 Pro 512 Gb - AI Pro kamera, 6,8 120 Hz LTPO OLED, Snapdragon 8 Elite,3 hó gari!
- Lenovo P500 - 1650-2690 v3 akár 12 mag/24 szál, 16-32GB DDR4 RAM, 490W 80+gold táp, számla, 6 hó gar
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
, de nekem az is nagy elmeny volt, hogy egy 1.5-os dizel motorral ellatott (!!!) Renault Megane kabrioval vegigtoltam a Pireneusokat. Harmasban gyakorlatilag nem volt kepes felmenni az emelkedokon ket szemellyel, de nagyon elveztuk.

)? grande punto esetleg?
De az azért kicsit túlzás lenne. Azért benne van a pakliban, hogy néha egy gyereket be kell dobni kényszerűségből hátra, no meg 3 év múlva vezetni tanul már a nagyobbik lyányka, nehogymár egy MX-5-ön szerezze az első tapasztalatokat. Valszeg megőszülnénk az anyjával, amikor először vinné el az autót (bár első év itt próbajogsi, tehát egyedül úgysem vezethet).




.


), a Honda Jazz meg már túl bucifejű, nem egy tipikus kisautó. Franciát meg inkább nem, ahogy elnézem az új 208-at, meg a Cliot. Ja, a Mazda 2-t még a jövő héten megnézzük azért, mert az is most kapott faceliftet, és még nemigen látni az utakon.


