Hirdetés
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Ventoy- univerzális multiboot máshogyan
- leslieke farmerzsebe
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Online jogosítvány megújítás kishazánkban,és user error :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
NoLF
veterán
valószínűleg itt ment el a dolog és azért vezeklek kicsit, mert nem fogtuk fel, hogy esetleg már akkor elkezdődött ez a folyamat, és azonnali segítség kellett volna és akkor lehet túléli...
kocsmázásaim során egyébként elég sűrűn előfordult az ilyesmi (KO) körülöttem lévő emberekkel, a 15 év vendéglátást már ne is említsem. de általában vagy normál méretű embert kellett hurcibálni, vagy volt segítség. itt most ez nem volt adott, a 140 kilóját egyedül pedig képtelen voltam egy dombon felvinni a házhoz.
végtelen bűntudatom van
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
concret_hp
addikt
pont Ceglédinél kérdeztem meg, hogy amúgy a forrásellenőrzéssel hogy állnak, arra asszem kitiltottak
(randomra dobta a postot a fb, annyira azért nem mond okosakat, hogy bárhol követtem volna v ilyesmi, még mielőtt asziszi valaki )gondolom az uszodát a schönherz tetején is megkajálták volna
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
ToBeY
nagyúr
Mert az élelmesebbje,vagy aki szeret velem pöcsölni barcode nyomtat és ráragasztja a nem visszaváltósra...
boci: Az ember hajlamos megszokni a kényelmest és nem visszavinni,csak szimplán ki'aszni a dobozt/flakont a kukába.
Én is emlékszem még gyerekkoromból a kemény visszaválthatós Coca-Cola flakonokra.
És igen,ez az opció még mindig adott,de 60db flakon viznél már elgondolkodtató a dolog,hogy visszavigye az ember. (napi 4L vizet iszom sok ásványvíz fogy...) -
Marcsello31
őstag
Üdv! Azt a videót amit mutatni akartam már leszedte a youtube, azért nem találtam meg . ott abban a jelenetben Tony Stark megette a kesztyűt amivel csettintett volna.
Volt olyan is hogy Hulk al csókolózott thorral,
Arra én is kíváncsi vagyok hogy az AI generálja a jelenetet, azaz megalkotja, vagy csak összemosás vágás van, emberi alanyon. Mert ha Ai Készíti kérésre, akkor az megint felzavarja a kedélyeket, mert akkor ha értenék hozzá én is Az Ai hoz akkor megkérném arra hogy Amerika kapitány harcoljon Deadpoolal 4perces videóban. .[ Szerkesztve ]
-
Marcsello31
őstag
-
parandroid
félisten
Jó, de az én ipadem (meg az asszony minije) amikor készült, akkor szerintem még droidos telefon sem nagyon volt usb-c töltőnyílással. Maga az ipad amúgy gazdaságilag már rég le van írva (egy Air 3), ezt anno a lányom kapta még valamikor 4-5 éve, akkor még új volt... Ahhoz, hogy elolvassam rajta a rossz híreket, meg szívjam itt a véreteket a fórumon, az is bőven elég.
Ja, a gyerek közben kapott egy újabb Airt (azért kaptam én ezt meg), az már usb-c, hogy lássátok, hogy mi is lépést tartunk a technikával itt a haldokló nyugaton. Jó, az új xbox kontrollereim mellett az az egyetlen usb-c eszköz a házban. Meg asszem az új jbl go-m is az, jobban belegondolva. Ja, meg a garázsban van egy akkus mozgásérzékelős lámpa, az is. Szóval a jövő már az ajtónkon kopogtat!!!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
Tavaly nyáron 160 ezerért nekem egy i12-t adtak. Mivel az akkori XS-em ment tönkre, olyat is néztem, azok már akkor 100 alatt voltak. Közben jelent már meg az i15 is, már usbc-vel, szóval valszeg most meg nagyobbat estek a régebbi árak.
“Hat en ennyi toltot nem vallalnek az tuti.”
Oké, akkor az a megoldás, hogy dobjam ki az összes telefonomat, meg tabletemet, meg a biciklilámpákat, meg a bicikliskomputert, meg a garmin órát, de még a kutya nyakörvét is, és vegyek mindenből usbc-set. Jó, hát hosszú távon valóban így lesz, addig meg együtt élek a kábelekkel. Nem azert, mert ez a perverzióm, hanem mert azt a (több) milliós nagyságrendet, amibe az új kütyük kerülnének, nekem nem éri meg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
NoLF
veterán
13 éve folyamat csak használt iphonet vettem/kaptam melóban, soha egyiknek sem volt még semmi baja, mindet millió évig használtam.
a mostani azt se tudom, hanyas, de megy folyamatosan gond nélkül. mint ahogy az előző is, csak elfogyott rajta a tárhely és elegem lett a mentegetésből így szereztem egy vagy 3 generációval újabbat, de ez is megvan vagy 4-5 éves tuti.
egyikre se volt soha garancia, és mindegyikért annyit adtam amit kb le tudok épp szarni, ha elveszik/beázik/összetörik/ellopják. akksi is tökéletesen bírta mind, csak a legolcsóbb tok és fólia van rajta.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
parandroid
félisten
USB-C töltőt csak az utolsó iphone kapott, szóval emiatt nem cseréltem le a családban az összes telefont tavaly fejvesztve. Van elég lightning kábelünk, eddig is elvoltunk vele. Lányom ipadje az már új usb-s, az almás órája meg valami fura saját töltős. A garminjainkról nem is beszélve. Mi asszonnyal valami öreg ipadeket használunk, ez meg az iphone töltőjével megy. Biciklilámpák, biciklis komputer, kutya világítós nyakörve, meg ki tudja még mik meg micro usb-sek. Mondjuk a micro usb-nél bármi jobb, gyerekek anno az androidos tableteket pár hónap alatt tették tölthetetlenné, de a telefonokkal, mp3 lejátszókkal is mindig baj volt. Akkoriban pont ez is érv volt az iphone-ra váltás miatt. Szóval ja, szép lenne, ha mindenhez egyféle töltő lenne, de még nem tart ott a világ.
12 minit párom használ, van, hogy napközben is töltőre dugja, de ő elég sokat beszél is rajta. Meg asszem, a miniben eleve kisebb is az akku. No meg ő újan kapta, szóval az is már 3+ éves, és még a gyári akkuval fut, ahhoz képest nem rossz.
Használt, felújítottat mifelénk garival adják, engem meg hidegen hagy, hogy nem én vagyok az első tulaj, ellenben szeretem, ha valami kb féláron van. Meg melóban, sportolásnál nem féltem így annyira, mintha dupla annyiért vettem volna (lekopogom, de még sose vertem oda sehova, de voltak necces esetek), technikából meg nekem simán jó a 2-3 éves is, én azt is elégedetten használom még 3-4 évig.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ToBeY
nagyúr
Lehet Tothgera30 van igaza és elég lenne egy átlag Xiaomi telefon.
Mivel 4-5év után úgyis cserés lenne a dolog,így értelmét vesztené a 7év suport.
A DxOmark ranking annyira nem izgat,legyen benne tisztességes kamera.
Ha nagyon fotózgatni támadna kedvem itt a 750D csak azt k.va szar cipelni -
ToBeY
nagyúr
Nem igazán van sehol kiállítva Pixel telefon, így nehéz megnézni őket.
De tényleg úgy gondolod,hogy időtálóbb lehet egy Pixel telefon, mint mondjuk egy mostani flagship kínai telefon?(mert ez a kettő is fillérre pontosan annyi)
Talán egy bika hardware tovább lesz jó,de lehet teljesen mindegy mert négy év után az aksi úgy is kuka -
ToBeY
nagyúr
Többnyire Samsungjaim voltak.Aztán árban elszaladt a ló samsung-al, és inkább vettem egy középkategóriás kínait.
Pixel 8 pro jó lenne,de nem tudom menyire tudja a software kibalanszírozni a hardware gyengeségét mert hát nem egy snapdragon gen3.parandroid: Jó hogy írtad a "mappázást" mert az nekem fontos.
Amint hazaérek valahonnan ahol sok fotót készítettem mentem is le legalább három helyre,mivel úszott már egy nyaralás fotóm teló miatt.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
Mennyit fogyaszt egy átlagos szuv?
Ah, whatever, úgyis csak arról van szó, hogy beszóltam a szuvokra. Ráadásul még le is kompaktoztam a ravnégyet.p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
parandroid
félisten
Nézd, van egy autód, amit a közigényeknek megfelelően megemelsz, feljebb húzod a tetőt, nagyobb kerekeket raksz rá, mert ez tetszik a népeknek. Így lesz a Golfból Tiguan, a Corsából Mokka, a Fiestából Puma, meg az összes többi gyártónál a mitudoménmiből az aktuális mini divatszuv. Meséld el nekem légyszi, hogy ezektől az átalakításoktól hogyan lesz takarékosabb, könyebb, áramvonalasabb, vagy fogyaszt kevesebbet. Ha ezek az érvek buknak, akkor megbasztuk a fizikát, de sikosítatlan lófasszal.
A saját igényeim amúgy tök jogosak, mert ez alapján veszek autót. A más igényeit meg leszarom, mert nekem az nem szempont. Felőlem mindenki azt vesz, amit akar, nekem nem fáj, neked van kétségbeesett hozzászólási kényszered, ha a téma felmerül. És csak akkor. Tényleg, van valami értesítés beállítva a topikra a kulcsszavakra, vagy valaki rádír ilyenkor?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
Mer' a rav4 kompakt suv, nem középkat, mint a Mazda 6. Ahogy amúgy a Corolla is kompakt. Valszeg épp ezért 'csak' olyan nehéz a hybrid kombi, mint egy rav4 akkupakk nélkül. Szóval hybridet hybriddel hasonlítsunk, benzinest meg benzinessel. Bár biztos van az az alternatív valóság, ahol a suv még áramvonalasabb is, mint egy kombi. És ha most felhozol egy 90-es évekbeli kocka volvót összehasonlítási alapnak, kiröhöglek.
Amúgy a fogyasztás is relatív, a malac suvja a saját bevallása szerint annyit eszik, mint a mazda 6-om, de utóbbiban nincs villanymotor. Nem tudom, az pontosan milyen verda, de gondolom középkategóriás suv. Szóval, ja, a dögnehéz suv nem eszik többet, csak hybriddel ugyanannyit, mint egy hasoló méretű benzines nem suv. Figyu, lehet itt hatékonyságról beszélni, de ami egy tonna plusz, azt mozgatni kell, abba pont annyira lesz elég a villanymotor, hogy a saját hajtás + akkupakk súlyát kompenzálja. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy mi energia megy el széltolásra.
Én tökre elhiszem, hogy neked, meg egy csomó embernek tetszik a suv, de maradjunk annyiban, hogy ez az ultimate érv, ami mellette szól, meg az, hogy fájós háttal is könnyebb ki-beszállni belőle, meg egyenes háttal tudod betenni a bevásárlószatyrot, minden másban alulmarad az autós kártyázásban egy ugyanolyan méretű/kategóriájú/motorizáltságú nem suvval szemben. Nincs ezzel baj, én is olyat veszek, ami tetszik, mert ha már ennyi pénzt elkölt az ember, akkor ne undorral közelítsem meg a parkolóban, tiszta sor, csak akkor ezt mondjuk, és ne akarjunk már téríteni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
Ja, meg vagy 300 kilóval nehezebb. Már a rav4, asszem arról volt szó. De legalább annyira aerodinamikus, mint egy kétajtós szekrény. Amúgy most megnéztem, az enyém is csak 1,5 tonna üresen, nem 1,6. Viszont a toyota 1400 kg-t ad meg a hybrid corolla kombira, ami valami egészen hihetetlen érték úgy akkupakkostól, mindenestül. Kukac, neked mi van a forgalmiba írva üres önsúlynak? Nem sürgős, csak ha egyszer a kezedbe kerül a papír.
Voltam amúgy új Priust nézni nyár végén, mondták, hogy ááá, az még nincs, ők is csak egy példányt láttak mutatóba, de amúgy is csak őszre tervezték a bevezetését. Ehhez képest tesztek év eleje óta vannak róla, azokban speciel nyár eleji értékesítésről volt szó. Júniusban már olyan hírlevelet kaptam, hogy ittavanni, jelentkezzek tesztvezetésre! De rendesek voltak, megengedték, hogy meghagyjam az adataimat, és értesítenek, ha lesz megtekinthető példány. Na, ez azóta sem történt meg, pedig mondtam nekik, hogy jövő év elején lejár a lízingem, szóval relatíve sürgős lenne. Aztán megpróbáltak rábeszélni egy Corollára. De csak azután, amikor mondtam, hogy a nyomorult suvjaik nem érdekelnek. Mondjuk a Corolla se nagyon. Annyira ugyan nem borzalmasan ocsmány, mint a suvok, de épp eléggé, hogy utálnám használni. Az új Prius viszont nem néz ki rosszul képeken (élőben meg ugye még kb senki nem látta), a technika meg nagyon tetszik, ami alatta van.
Bár ahogy a dolgok állnak, szerintem megtartom a Mazdát, ha sikerül megegyezni a lízingcéggel (mármint ha nem valami pofátlan árat kérnek érte).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
Eddig nem kerestem ilyet, csak múltkor véletlen ráböktem a telefonon az ali-ra és betöltődés után ilyeneket dobott fel. (kb fél éve nem indítottam el az app-ot.)Egyébként ott láttam telefonhoz olyan "matricát" minek a végén van USB csati és vezeték nélküli töltés lehet vele megvalósítani tetszőleges.
Most két lehetőséget látok, vagy lemondok a vezeték nélküli töltésről és marad a jack (modjuk a 5,5-6,2" közötti jack csatis telefonokból sem túl nagy a választék, de van közte 1-2 "olcsóbb" értsd 200 000Ft alatti modell) vagy nagyon jól felépített érveléssel megbeszélem asszonnyal, hogy miért kell nekem 400k-s telefon. Gyanítom, hogy egyszerűbb ha lemondok a vezeték nélküli töltésről és akkor egy Sony Xperia 10 V lesz belőle.
[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
parandroid
félisten
25 eurócentnél már elég látványos a visszaváltási arány. Az kb egy 100-as Forintban. Kíváncsi vagyok, meg merik-e ezt az összeget lépni. Szerk.: Most látom, Nolfi írja, hogy egy ötvenes. Az is több a semminél.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
NoLF
veterán
Elvileg ‘24 januar 1tol a can-ek betetdijasok lesznek bar hiszem hanltom, hisz meg torveny sincs ra… szlovakiaban mar megy, hollandiaban apr 1tol van (2 ev csuszassal) bar ott a pet palackok mar reg visszavaltosak. Itthon 50ft lesz egy can betetdija, es csak a szovas lesz vele az tuti…0
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
parandroid
félisten
Ha tehetem, azonnal elengedem. Őszintén szólva nem tudom, hogy ilyenkor mit szoktak nehezményezni, valszeg azt, hogy ugyanabban a térben létezem, mint ők. Valszeg az lenne ilyenkor az elvárás, hogy nagyot fékezve vágódjak be a jobboldali kocsisorban az egymástól ~10 méterre haladó 2 kamion közé. Mondanám még, hogy azt várja el, hogy gyorsítsak fel az ő tempójára, és haladjunk, de ezt meg az előttem a belső sávban haladó kocsisor szokta lehetetlenné tenni. Amúgy ha tehetem (mondjuk autobahn, éppen korlátozás nélkül), és nincs bunkózás, szoktam ilyenkor gyorsítani ésszerű keretek között (olyan 160-ig), hogy gyorsabban be tudjam fejezni az előzést, és elengedhessem, de ez Mo-n nem játszik, másrészt meg csak azért csinálom, mert rendes vagyok, nem azért, mert ezt bármilyen szabály előírja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
jó, nyilván. De amikor vettem, pont szembejött egy félkonfig, lap, proci, memória, ssd, és pont jó volt. (amúgy megnézve, kisebb volt a lap, mint az ATX szabvány, az egyik irányban nem ért el a csavarig a széle, ilyet még nem is láttam)
Az ATX-ra mint problémára annyira nem gondoltam, lévén, hogy az én gépem / házam is ATX-es, mégis konszolidált méretű (Antec Sonata)
Valami a mai daraboknál nagyon félrement, hogy ilyen nagyok lettek.
Ez a videókártya-divat tett be ennek is... Azért csinálják akkorára a házakat, hogy beférjenek a rohadt nagy videókártyák...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
sajnos nem metró mellett lakom, hanem hév mellett.
a range nem az enyém, hanem céges... de igazából az a baj, hogy kispolgár maradok már életem végéig tudod, régi swiftem volt 15 évig...fotót nem kértek, küldjek?
Egyébként ez egy Evoque. Nem annyira nagy, centire. cska érzetre. 435 centi, akkora, mint egy Astra. viszont vagy 40-50 centivel magasabb, és 400 kilóval több (valami 1750 kiló)
Nekem nagyon furcsa. nem lehet vele úgy kanyarodni, ahogy szoktam, mert billeg (a lágymányosi budai lehajtóján dobtam egy piruettet vele 60-nal, pedig a kiával ott 70-80-nal kanyarodtam)
Nem látni belőle oldalra (A oszlop + tükör kitarja a jobbkezes utcát)
nem látok előre lefele (bevásárlóközpontban esélyem nincs, hogy hol a csík a parkolóban )
de ha egyszer megcsapatnám 45 fokban a terepen, mint Winkler, akkor biztos ráéreznék az ízére-------------------
amúgy volt nekem egy 2020-as új dízel mondeóm is, az is 1650 kiló volt, és azzal eljártam 5-5,5 literből. Ezt meg üresben gurulással se nagyon bírom 9-10 alatt tartani...
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
erdey_a
addikt
a rav4, pláne hibrid, pláne 4x4, úgy tippre 2 tonna. a mazda meg gondolom 1500kg. de lusta vagyok, nem néztem utána. tehát 500 kiló teher cipelését kompenzálja mondjuk a hibrid rendszer emisszióban. szóval ha a "zöldséget" ki is hozzuk döntetlenre - de mondom, erről fogalmam sincs -, a toyota akkor is feleslegesen nagy. és az előállítása is sokkal többe kerül.
de én nem vagyok különösebben zöldpárti, sőt, egyáltalán nem vagyok az. kifejezetten haragszom ugyebár az elektromos autókra is. szóval az én bajom a suvokkal nem a fogyasztás, hanem egész egyszerűen a méret. meg az egész amit általában képvisel. hogy nem azért veszem, mert szükségem van rá (senkinek nincs rá szüksége), hanem mert megtehetem. és én ehhez a gondolkodásmódhoz proli vagyok.
de nem mondom, hogy mi nem cseréltük le a 40 collos tévét 65-re, pedig ezt se nézzük többet.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
nagyúr
Hol laktok? Csak nem a hegyen, ahol a totalcar-osok anno 3 összkerekes autóval sem jutottak fel..?
Nemrég kaptam egy céges Range Rovert, szóval már SUV-os köcsög vagyok én is.
De még nem hagytam el vele a megyét, mert a bennem lakozó környezetvédőt picit zavarja a 14 literes városi fogyasztás... Szóval most metrózom, mint az ecceri emberek....
De ha netán esne még egy kis hó, felmennék hozzátok, hogy megcsapassam kicsitPleased to meet you - hope you guess my name
-
tildy
nagyúr
Szerintem meg nagyobb biztonságban van gyalog , kis suranóutakon . Szvsz nagyon rossz fele halad a világ, hogy minden úthoz az ember sejhajahoz van nőve az autó . ( plusz az egészségnek is kell ennyi gyaloglás , gondolom nem mindenki Terézvárosban , vagy a Hungária körúton járatja a gyereket bolcsibe , oviba )
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
félisten
> Amugy a gyerek az oviba menet szerintem is nagyobb biztonsagban van nagy tomegu tankba
Ez tenyszeruen lehet, h igy van, de azert nem kene nagyon szamitania, hogy a remelhetoleg nem tul messze levo oviba mivel viszi el az ember a gyereket (ha mar egyszer muszaj autozni), az ovik jellemzoen varoson belul vannak, ahol azert nem 80-al megy az ember, 30-as utkozesnel meg egy VW Up is kb. tankkent viselkedik.
while (!sleep) sheep++;
-
parandroid
félisten
Főleg, hogy az a 100 hivatalosan is csak 85, ha meg hideg van, vagy van benne egy domb, akkor csak 50, ha meg fel kell gyorsítani röviden autópálytempóra, akkor meg max 30.
Én próbáltam a voll electric MX30-at autópályán is, kb 3 mp-enként lépegetett lefelé a töltöttségjelző %-os értéke 130-nál. Tudom, nem kell olyan gyorsan menni. Amúgy kb 60-70 km-t mentem vele (olyan egy órát volt nálam), szóltak is, hogy nincs teljesen feltöltve, kb 50%-on volt amikor megkaptam, 20% körül vittem vissza. Pedig azt a 130-at max egy percet forszíroztam, inkább visszaengedtem 110-re autópályán is, de amúgy is csak valami 5-6 km volt pálya. Voltam vele városban is, de teljesen jól lehetett haladni, dugó sem volt, a közutak nagy része meg 60-80 korlátos, ahol használtam. És ez valami 500 km-t tud egy feltöltéssel a hivatalos adatok szerint. Szóval engem nagyon nem győzött meg az elektromos autózás eddig. Másik a Mini dealerem volt, akivel beszélgettünk, akkor már egy ideje elektromos Minit hajtott, kb 2x50 km volt neki a munkába járás, de ha egy napot kihagyott a töltéssel, másnap már fosott, hogy beér-e vele dolgozni, meg lekapcsolgatott neki a fűtés-klíma, hogy spóroljon az autó, úgyhogy inkább mindennap rádugta töltőre (nyilván nem otthon töltötte, hanem a Mini szalonban). Ezzel együtt tavaly asszem 23% volt a Mininél az elektromos+hibrid részesedés, szóval azért van, akinek beválik. Nyilván, aki csak helyben használja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
"Nem tudom, kinek vagyok kollegaja, "
Nem értem ezt mire írtad."Nyilvanvalo kene legyen, hogy ez az auto nem valo napi 300-600 km-re, es felesleges is olyan autohoz hasonlitani, ami viszont arra valo."
Ha folyamatosan elektromosan akarja valaki használni az autót ott az EV. Ha néha városon kívülre is merészékedik ott van pl a PHEV. (Városon belül az is tud közel annyit, mint ez.)"Ahogy a droid irta, nem akarok feltetlenul meggyozni senkit, de jozan paraszti esszel egy nagy tomegu akksit cipelni szerinted mi ertelme van, ha nem toltod fel?"
És ez fordítva is igaz, minek cipelni egy motort és a hozzá tartozó üzemanyagot, ha nem használod? Ha elektromos autó kell (mert többnyire városon belül van használva), akkor azt kell venni és megússza az ember a benzinmotor+benzin felesleges cipelését (cserébe kap bazi nagy akkut, amivel sokkal többet mehet mint ezzel és súlyban kb hasonló), ha vegyes használatra kell (város+városon kívül is) akkor meg PHEV, vagy hagyományos.Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
parandroid
félisten
Na, megyünk valahova, kettőből két kérdésben egyetértünk:
1. miert nem raktak bele nagyobb akksit
2. miert nem normal motor van a wankel helyettSzerény értelmi képességeimmel kb ezt a két dolgot nem értem én sem. A második kérdést meg ne bagatellizáljuk el, mert van egy olyan gyanúm, hogy annyival nem könnyebb a wankel, mint amennyire kevésbé hatékony ebben az üzemben. Persze ezkb 1-2 hónap múlva fog kiderülni, amikor végre hozzá is lehet majd férni az autóhoz, és nem csak kiválasztott kevesek próbálgathatják, fél órára, zárt pályán.
Amúgy az a vicc, hogy amit kaptam prospektust, abban az van, hogy februártól kapható, de még a szaksajtó jelentős része is csak hallomásból ismeri.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
Mazda 1l/100km.
Ezen az alapon bármelyik másik konnektoros hibrid 0l/100km. Amíg ki nem ürül az akku. Ez olyan 50 km, ha reálisan nézzük. Legyen 70, nagylelkű vagyok. Utána bármi más hibrid 6-8l/100 km, Mazda wankel 10-11l /100km. A gyári adat szerint, ami diplomatikusan fogalmazva többnyire túlzóan optimista. Még mindig nem vagyok meggyőzve, hogy ez miért akkora ötlet. Tisztán elektromosan meg el lehet autózni bármelyik konnektoros hibriddel. Csak ne menj messze. De ehhez meg olyan mindegy, hogy wankel, vagy sem. Szóval jó poén, meg minden, de mégis miben jobb egy konnektoros hibridnél? Már azon túl, hogy ha lemeríted, kurva sokat eszik benzinből?
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
addikt
Elengedem a témát. (Azt hittem megértem miért jó ez, de nem sikerült.)
Nem értem ezt a konstrukciót, számomra csak egy kísérlet, prototípus.
Ez az autó nehezebb, ugyanannyit fogyaszt mint egy hagyományos benzines, kevesebbet lehet velem autózni, drágább mint egy hagyományos benzines, ugyanúgy szennyezi a környezetet.[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
addikt
Gondolom az okosokkal részben rám is céloztál.
Igen, a Wankel motor teljes működésével nem vagyok tisztában.
Nekem ezzel a megoldással csak annyi a problémám, hogy ebben a konstrukcióban a benzines motor csak az akkut tölti, amihez szerintem sokkal kevesebb energia kell mint egy 1400kg-os autó mozgatásához. Ennek fényében írtam, hogy túl sok benzint fogyaszt. (Az akku töltéséhez egyenletes fordulatszám szükséges amit szerintem baromi jól lehet optimalizálni, és így lecsökkenthető a fogyasztás. Úgy tudom a Wankelnek elvileg ez lenne az egyik előnye, hogy ő állandó fordulatszámon szeret dolgozni.)És nem azt írtam, hogy a Wankelt cseréljék le és sima motorra. Hanem annak nem látom értelmét, hogy benzines motorral töltünk egy akkut, és annak örülünk ugyanakkor fogyasztás mellett kevesebbet lehet autózni. (Ráadásul drágább az egész autó, és úgy tudom a Wankel motor megbízhatósága sem volt az utóbbi időben kiemelkedő ezért is állítottak le a gyártást.)
Szerintem úgy lenne értelme a dolgonak, hogy vagy kevesebbet fogyaszt a benzinmotor az akku töltéséhez és ugyanakkora a hatótáv mint ha csak benzinmotor lenne a kocsiban, vagy ugyanannyi benzin fogyasztás mellett sokkal nagyobb hatótávot lehet megtenni.
A jelenlegi esetben a benzinmotoros akku töltés konstrukció szerintem se nem környezetbarát, se nem olcsó (a megbízhatóság meg majd kiderül). Kb egy prototipusnak tudom elképzeni, hogy innen indul a fejlesztés, optimalizálás és 1-2 év múlva kijön a végleges ami 55l benzin elfogyasztása után 1000-1100km-t megy.Nem okoskodni akartam, csak a saját meglátásomat írtam le.
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
addikt
Nem teljesen értem, mi az összefüggés a két hsz között.
Én arról beszélek, hogy 55 liter üzemanyag elhasználásával 800ccm-es motor tud 510km-et menni, az 1400ccm-es (ami kb 1,75 akkora mint a 800ccm-es) meg 600km-et megy. Tehát a 800ccm-es motor kicsit sem nevezhető hatékonynak. Ez így pazarlás a szememben.[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
addikt
Én a motor hatékonyságával kapcsolatban írtam, amit parandroid is feszegetett.
Egy 800ccm motor ami csak elektromos áramot termel, ne fogyasszon már annyit amennyit egy másfélszer akkora motor eszik ami az egész autót viszi.
Az a kicsi motor számomra akkor lenne elfogadható fogyasztású ha legalább 1000km-re elegendő elektromos energiát tudna termelni.Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
parandroid
félisten
Amúgy én rendes körülmények között napi 20-25 km-t járok (asszony meg az övével kb 10-15-tel többet), szóval én pl erősen gondolkozom hibriden, ellenben havi 2-3 alkalommal bejön azért egy hosszabb út, amit nem bírna az akku, az évente 2x Mo-ra járásról meg ne is beszéljünk. Az 2x1000 km alsó hangon, szóval ez a range extender nekem nem pálya, akkor már inkább egy rendes hibrid. Második autónak meg, ami tényleg csak helyben jár, szerintem egy ilyen range extender túllövés, inkább ugyanennek a full elektromos verziója. Az is csak 200-300 km-t tud hétköznapokon úgyis, az a 400-500, amiket ráírnak kb olyan marketing bullshit, mint a wltp fogyasztás. Szóval nem igazán látom, hogy ez kinek lenne ideális.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
De itt nem erről van szó, hogy tölteném-e, vagy nem, hanem hogy ha már hibrid, akkor több értelme van egy rendes benzinmotornak mellette, mint egy olyannak, ami csak range extender. Azt a kb 80 km-t elektromos ütemben kb minden normális konnektoros tudja (ha nincs túl hideg, meg nem kell hegynek felfelé menni), ha meg ezen túl közlekedsz mondjuk havonta egyszer-kétszer, akkor jó nagy szopás egy ilyen mini-wankel. Cserébe nem olcsóbb, meg nem is könnyebb. Az egyetlen előnye, amit emvy is írt, hogy mindig villanymotor hajtja az autót, akkor is, ha pöfög a wankel, biztos van, akinek ez bejön. Mondjuk ilyenkor a fogyasztás, meg ezzel együtt a károsanyag-kibocsátás is szarabb, mint ha egy sima benzinest hajtanál. Konkrétan 2-3 literrel többet fogyaszt ilyenkor, mint a 2,5 literes középkat. kombim.
De ja, nyilván nem ezt veszem, oszt ennyi.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
Nem az autóthajtja, hanem az akkut tölti, amiből 515km-es hatótáv jön ki optimális esetben az 55 literes tankkal. Az annyira nem tűnik hatékonynak. Könnyűnek meg a fene tudja, azért csak egy 800+ ccm-es motor. Plusz 55 liter üzemanyag. Nekem ez nem tűnik okos konstrukciónak. Akkor már ott a Prius hibrid rendszere, ha rendes hibridet akarunk. Mazdának is van skyactiv g20e hibridje is, de az nem tud full elektromos üzemmódot. Cserébe rendes benzinmotor van benne, ami a hibrid rendszerrel elvileg 6 literből eljár. És az egész autó 1300 kg csak. Szemben a wankeles mx30-cal, ami 1800+ kg üresen, 85 km-t tud elektromosan, a motor nélkül. Kényelemben meg sehol nincs egy 3/6-hoz képest. Tudom, mert próbáltam (még a range exchanger nélküli verziót).
Szóval nekem ez még mindig nem tűnik jó ötletnek. Akkor már inkább a Mazda 3 (nem konnektoros) hibrid. Mazda 6 utódról meg semmi hír. Ja, de valszeg nem lesz, ott van helyette a CX60, meg jön a CX80, mert ház méretű SUV-t mindig el lehet adni. Abból bezzeg konnektoros hibrid is létezik, és végülis az is csak 2 tonna, 65 km-t tud elektromos üzemben, ami ugyan 20 km-rel kevesebb, de 800 ccm wankel helyett legalább 2,5l-es skyactive motor van benne, ha valahova el is kéne jutni. Na, ezt a rendszert beletehetnék a 6-osba, azzal kiegyeznék.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
Nem, a private ablak az más, ugyanúgy be kell kapcsolni, mint asztali böngészőben, és külön kezeli.
Cicmic: Egy ideig nekem is csak a mobilon csinálta, de már az ipaden is ez megy. Elvileg az ipad amúgy a frisebb, az iphone-omat még nem upgrade-eltem, mert lusta vagyok azt a tonnányi képet leszinkronizálni róla, és kéne helyet csinálni.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
FehérHolló
veterán
Német leány.
Közben olyan dolgok hangzottak el, hogy ideje már nekünk adni valamit a cégnek, mert a cég olyan sokat adott nekünk az elmúlt 7 évben. Meg hogy az inflációkövető béremelésnek nincs fluktuációcsökkentő hatása. A csúcs talán az volt, hogy kineveztünk egy diversity officert, és utána kb. 1 órával volt egy fél órás előadás arról, hogy csak keresztényeket veszünk fel a céghez, mert nekik kezelhető a kulturális hátterük.
Minden percért érdemes volt jelen lenni.Cserébe szerintem sikerült rájönnöm miként lehet úgy szabotálni az eseményt, hogy ne tűnjön fel a hiányom. Fél év múlva már így tervezek.
BlacKSouL: nem csak a tehenek úsznak azokban a folyókban, hanem az emberi hullák is. Hindu szertartás, és a szegényeknek nincs pénze hamvasztásra előtte.
[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
tildy
nagyúr
Én most vettem egy Herman Miller verus-t, de kb 2-3 hónap mire ideér. Persze ha használt , akkor én is az aeront javaslom, makulátlan állapotú vett használtan egy ismerős 400 fontért .
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
nagyúr
Jelentem, nálam jó a jelleggörbe.
Alatta vagyok a limitnek, gázról megy a melegvíz, ugyanúgy 2400 Ft-os számát kaptam mint máskor is nyáron.
Persze nem néztem meg, hogy amúgy hány köbmétert fogyasztottam, annyira nem érdekel a dolog...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
parandroid
félisten
A cikkben képként beillesztették az eredeti twitter (?) posztját, abban leírta, hogy kell csinálni. Minden hülye képes rá, gondoltam, nekem is menni fog.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
erdey_a
addikt
természetesen azért drágább, hogy a sok idegenszívű, aki nem magyar rendszámos ladával közlekedik ebben a fostengerré vált országban, az fizessen többet. a jó magyarokat az sem háborítaná fel, ha, minden külföldinek a kisujját is levágnák, ha tankolni akarna, mert nekik ugye 480 a nafta és magyar módra bizony másnak nem adunk belőle.
én naiv módon abban bízom, hogy 1. hamar vége lesz az árstopnak és kinyílnak végre a szemek
2. valamilyen eljárásban elkaszálják ezt a külföldi megkülönböztetősdit és akkor visszaperelem az összes tankolásom árát.
(német honosságú szekeret hajtok )Vérboci
-
erdey_a
addikt
nem győztél meg
nincs olyan irodalom a neten jacuzzi vagy egyéb hűtés-fűtés témában ami rendszeres használat mellett az on-off üzemet részesítené előnyben.
én maradok a bekapcsolt állapotnál azzal, hogy ha előreláthatólag 3-4 napig nem fürdünk, akkor visszaengedem 25 fokig. ennyit nyáron, lefedve mondjuk fűtés nélkül is tartani fog.
és most megyek csobbanni. 37 fokos... (35-re van állítva, de egész délután sütötte a nap )Vérboci
-
erdey_a
addikt
én hiszek a gyártónak. is.
20ról 35 fokra felfűteni tuti, hogy több energia, mint 24 órát hőntartani egy kvázi zárt rendszert.
óránként 1-2 fokot emel a fűtés, tehát a fenti esetben 8-15 órát megy a fűtés, ha újra kell melegíteni. Tippem szerint 24 óra alatt a hőntartás nem igényel ennyi üzemidőt (a termosztát kapcsol ugyebár).a gyártó oldalán az van, hogy rendszeres (heti 3 vagy több) használat mellett a folyamatos hőntartás a gazdaságosabb, ritkább használat esetén pedig célszerű visszább venni a hőfokot, de akkor sem érdemes lekapcsolni.
Vérboci
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- TCL LCD és LED TV-k
- Parfüm topik
- Tea
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple asztali gépek
- Path of Exile 2
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Apple iPhone 15 Pro max
- HÚHA MSI Cyborg 14 Hordozható Gamer Tervező laptop -20% i7-13620HS 10Mag 16GB/512 RTX 4060 8GB 144Hz
- Ultimate előfizetés akár 2100 Ft/hó áron? Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- SilverStone SFX 450W Moduláris Tápegység
- SilverStone SFX 800W Titanium Moduláris Tápegység
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest