- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #89199 üzenetére
Már nem mindegy.
Nem hiszem, hogy idén összejön az 12345,6 km. Bár ki tudja? Ha kitartanak a száraz munkanapok, a motoros kabátban nem tudok fázni, vettem vastag kesztyűt is, csak az útviszonyok és a Columbia síaláöltöző korlátai okozhatják a szezon végét. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #89197 üzenetére
Akkor mondhatjuk, hogy mindegy mennyit futott a gép..?
-
Honda567
tag
-
#TOTTI
őstag
válasz
Honda567 #89193 üzenetére
Szimering új mindkét oldalon már benne, egyszer össze rakom, hogy menjen, bár idén már nem akarom használni. Télen pedig főtengely, csapágy és henger csere is lesz, valamint egy giannelli reverse csak a formája miatt, tudom van jobb. Hajtásban csúszkák elkoptak fém a fémmel ment, variátor természetesen kuka, tárcsák pedig érdesre kopva.
-
#TOTTI
őstag
robogoalkatresz.eu - ra van valakinek törzsvásárlói kártyája? Rendelnék onnan egy adag cuccot. Beszereztem egy Beta Ark-ot télre, és ugyan rendben van, de a hajtáshoz sose lett hozzá nyúlva 13,8mm es szíj volt benne.
Amúgy szuper, pár éves dunlop gumik, fékek, telók szuperek. Olajpumpa tiszta, bár zsír kőkemény volt, kiszedtem, mert hobbi építés, legyen letisztult.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #89189 üzenetére
Nagyon jók a képek!!
Szerintem amúgy nem az olajcsere miatt "nincs" motorfék, inkább elkezdett összekopni a technika.
Hú, én megint amúgy dilemmázok. Minden nap aktiválom a használtautón a hirdetést, majd nap végén deaktiválom. ;-D
Holnap megírom a biankó adásvételit is.A miértet ne kérdezzétek, egyszerűen mindig van egy fejlövésem, hogy "ez nem(sem) az én motorom".
Persze, azért még használom, amíg van mire. :-D
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #89188 üzenetére
Ez a kis keeway rks 125. Injektoros. 4000-es fordulat kb. Ha kikuplungolok, kisimul.
4.-ben kb. 40-nél csinálja nagyjából ugyanezt. -
Zoli bácsi
őstag
Elmentem egy kisebb körre. Kőszeg mellett Óház kilátó, Hétforrás, majd Velemben a kápolna volt a célpont. Az Óház kilátó kaptatóján kidöglöttem, Írottkőnek nem mentem neki..Az egy másik túra lesz.
Múltkor már mondani akartam, mikor motort akartam venni, mondta valaki, hogy sokkal nem leszek előbbre mint egy 125-össel. Néha úgy gondolom, ez is igaz, 10-20km/h sebességgel megyek gyorsabban. De ma...a 125-öshöz képest durván háromszoros nyomaték kellemessé tette a hegymeneteket. Minden erőlködés nélkül megy fel hegyre, akár magasabb fokozatban. Nekem is sikerült párszor rángatást produkáltatni, ahogy Fenix-nél, azér 60 alatt ha elfelejtek visszakapcsolni, van egy kis rángatás, nem veszélyes, inkább csak a láncot rázza. Amúgy nálam 60-tól használható az ötödik, igaz ekkor alapjárati fordulatszám felett megy, de nem rángat, szépen gyorsul is. 60 alatt azért kifejezi a nemtetszését....Bár véletlenül szokott előfordulni.
Az olajcsere óta motorfék alig van, de már megszokom, viszont szépen érezhetően lehet kapcsolni a fokozatokat, jobb a váltó, meg a motor is szívesebben pörög. Egyre többször megeresztem 100 fölé.
Semmi baj nem jött elő, azaz szidtam mint a bokrot, indultam volna, de egyest kapcsolva mindig leállt....Pedig biztos voltam benne, hogy felhajtottam az oldalkitámasztót...(Nem...) Szóval hál' istennek van benne érzékelő.
Pár kép, kedvcsinálónak. Sok motoros járt ma erre!
Szerk: Parkolóból kijőve kis srác szájtátva nézte az Imperiale-t, tetszett neki, szerintem főleg a pöfögés. Előtte 10m-en fölkapcsoltam 3. fokozatig, meg lehet csinálni vele, alapjárattól húz, kellemes rotyogással. Láttam a tükörből, a srácnak mennyire tetszett a "produkció". Na gondoltam, ebből 10 év múlva motoros lesz.....6-8 éves lehetett.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
FeniX- #89187 üzenetére
Milyen motor? Ha rángat, akkor vagy kevés a fordulat, vissza kell kapcsolni alacsonyabb fokozatba, vagy valami az üzemanyagellátással lesz, pl koszos a karbi.
Azt megnézheted még esetleg, hogy azonos fordulaton, alacsonyabb fokozatban alacsonyabb sebességben rángat-e.
Amúgy 55-nél 5.-ben milyen fordulatot mutat? Ha behúzod a kuplungot, kisímul-e a hangja?
-
FeniX-
senior tag
Valamelyikőtök tapasztalt már olyat, hogy 55-ös tempónál 5. fokozatban nem tudok folyamatosan haladni, hanem mintha picit rángatna a motor? Mintha kicsit nagyobb gáz kéne neki.
Egy 125-ösnek nem gondolnám, hogy ez kevés, sem a fordulat, sem a sebesség 5. fokozatban. Egyébként, jól gyorsul, a dinamikával nincs bajom. (Gondoltam rá, hogy esetleg befog a fék, vagy ilyesmi)
Digitális sebességmérőm van, azért 55. ;-D -
Debilon
addikt
válasz
Zoli bácsi #89184 üzenetére
nincs a gyújtáskapcsolónak "parkolófény" állása?
2019-es Suzuki DL-en is van ilyen állás -
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #89184 üzenetére
Vegyél egy ilyent: [kép]
1590 Ft, elemmelműködik, kis helyen elfér. A hátsó lámpát villogásra állítva elegendő biztonságot ad. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #89183 üzenetére
Nem tudom, országúton, sötétben, ha bármi múszaki ok miatt meg kell állni, hogy nem tud járni a motor.....A mai közlekedési morál mellett még rövid távon is félnék tolni.
Hozzáteszem, nálam van mindig láthatósági mellény, de néha jól jönne az a helyzetjelző fény is.
Ahogy nagyúr írta, helyére tolni a motort, ha nincs világítás, oda is jól jönne.
Mint mondottam, azért is furcsa, mert a biciklimmel megállok, a lámpái 5-10 percig világítanak, aztán akkuja sincs.
Ha lerohadnák éjjel, rávágnám a vészvillogót, míg tolom. Bár ez csak gyújtáson megy. Hozzáteszem, így nyári estéken félnék is motorozni, amennyi vad mozog felénk.
Csak előfordulhat, hogy valahol megcsúszik az ember az idővel, aztán egyre korábban sötétedik. -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #89181 üzenetére
Szerintem a márkaszerviz szívesen felszerel neked rá egy plusz kapcsolót, vagy átkötik, hogy működjön gyújtás nélkül is.
Szerintem a helyzetjelzőnek mára már tényleg csupán az a funkciója maradt meg, hogyha kiég a tompított, akkor is látszódjon, hogy ott vagy az úton.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #89181 üzenetére
Engem is zavar. Gyújtáson, de nem járó motornál csak féklámpám van, gyújtás nélkül az sem.
A féklámpa legalább erős, finoman húzva a fékkart még nem fog, tudom tolni. De sötétben letenni a motort a helyére tényleg macera.Végülis egy 9,6V Ni-Mh akkupakkra hefteltem rá egy kb 80 centis 5050/60 WW ledszalagot a lámpa nélküli tárolóba a garázsszinten.
-
Zoli bácsi
őstag
Már többször meg akartam kérdezni, de mindig elfelejtettem.
Szerintetek mi az oka, hogy a mostani motorokból, robogókból hiányzik a helyzetjelző/parkolófény? Mármint megvan a motoromban a kis izzó elől, de lekapcsolt gyújtással nem éleszthető fel, csak automatikusan, a világítással együtt kapcsolódik.
Régen az összes akkumulátoros motoron volt parkolófény állás, Simsonon, MZ-ken.
A Simson Schwalbe típusnál a kormány közepén volt a kis lámpa, egy izzóval, ami előre fehér, hátra piros fényt adott..Praktikus volt.
Jelenlegi motoromon vészvillogó ugyan van, de gyújtás nélkül nem megy. Azért éjjel ha megáll az ember, jó lenne valami fény, a motort leállítva is. Vagy csak én gondolom túl, nem kell ez már?
Még az agydinamós csepel biciklim lámpája is világít legalább 5 percig miután megállok, aztán akku sincs benne. -
Madball
csendes tag
F12R. R, tehát a kínai Minarelli. Az eredeti blokkhoz tartozó olajpumpára rá van kötve a gázbovden, egy másik (amúgy csereszabatos) blokkban ilyen nincsen. Melyik olajpumpát érdemesebb hosszú távon használni? A gép mindkét blokkal (és ezáltal olajozóval) szépen működött, tehát a pumpák jók. Van egyáltalán érdem különbség a kettő között?
-
-
Honda567
tag
Kipufogónak tömitést a hengerhez táblás klingeritből ha vágok az mennyire tartós nem ég el? 3mm , és 1mm vastag van.
-
nyogo83
Topikgazda
Neked kell eldonteni, mennyire hasznalod ki.
Szerintem igen, en kb 3-4 eve vehettem azota is tokeletesen mukodik. Akksija nem nagyon akar meg meghalni, eddig ami csavart max nyomatekkal nem akart levenni, ahhoz levegosbol is a bikabb legkulcs kellett.
Nem tudom ebben az arkategoriaban mi lenne esetleg mas opcio. -
Gabis
őstag
válasz
Rivaul #89166 üzenetére
A külső variátor tárcsát nem tudtam leszedni, de így is sikerült kibányásznom a pumpát. Amennyire tudtam szétszedtem, és átpucoltam. Az egyik tengelyt sikerült csak kiszednem, amelyiket a gázbowden szabályozza. A függőlegest, és a másik vízszintes tengelyt (erről kapja a hajtást gondolom) azt sajnos nem. A tömítések látszatra rendben voltak. Beállítottam jelre, majd próbát követően rosszabbnak tűnik sajna mint előtte.
Lehet nem jól raktam valamit össze, vagy a vékony csőben folytatódó ágat valahogy le kellett volna csekkolnom, azt az egy tengelyt is meg kellett volna zsíroznom?
Így utólag már csak agyalok, mi lehet még a gond, mert amúgy egy egyszerű szerkezetnek tűnik.
Most pont elérte az 500 ml-es jelölést a tartályon az olajszint, és felírtam az óraállást, figyelem mi történik addig is. -
cool13
őstag
Sziasztok! Kérésséel fordulok a jelenlévőkhöz, hátha valaki tud segíteni. Nem robogóhoz lenne de gondoltam teszek itt egy próbát mielőtt vennék táblában. Szükségem lenne 2 db karbon lemezre. 50x12x0,3 mm vagy 0,35 méretű. Táblásból kellene amit a membránlap cserére szoktak használni. Ha valaki tud segíteni, várom a privát jelzést és megbeszélnénk a dolgot. Köszönöm!
-
szimi57
őstag
válasz
Zoli bácsi #89165 üzenetére
Esetleg ez is lehet egy megoldás: [link]
-
Rivaul
addikt
Szét kell szedni és kipucolni. Kiveszed, féktisztítóval átnyomod. A megkövesedett zsírl leszeded. Csöveket kifújod vagy cseréled. Új hő álló zsír és össze. A csigát megnézheted még. Kopott-e. Ha nem akkor ennyi. Beszűkülhetett a kosztól, szorul kicsit mert nincs rajta zsír stb. Ha olajoz akkor jó. Csak kell neki egy kis törődés.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
szimi57 #89163 üzenetére
Emlékeim szerint normál körülmények közt (menetszél) a zöld mezőbve sem nagyon ment bele a mutató. Olyan 60 fok lehetett a borda széle, ahova a patront beszúrtam. Ha kevés volt az olaj, belement egyszerre a pirosba, szóval azonnal kiszúrta az ember ha baj van. Trabantnál a ventillátor felőli henger hűvösebb volt.
Téli motorozásnál alig mozdult ki a mutató.
Ez egy vízhőmérő volt, gondolom pontos értéket nem lehetett vele léghűtéses hengernél mérni. De ha baj volt, azt észrevette az ember, szóval hasznos volt. -
Gabis
őstag
Akkor ennyi, cserén kívül nincs más megoldás, tanács, tipp...?
-
szimi57
őstag
válasz
Zoli bácsi #89162 üzenetére
Hány fokos lehet a henger hűtőborda?
-
Zoli bácsi
őstag
Régen TSZ-ben (Termelőszövetkezet, ifjak kedvéért) dolgozó ismerősöktől mindig szereztem hőfokmérőt. A kiselejtezett traktorokból bontották ki. Az érzékelő patront be lehetett feszegetni a Simson, MZ hűtőbordái közé, de a Trabantot is felszereltem ilyen szerkezettel.
Hogy jön ez ide?
Megmentette párszor a motort, volt hogy katonaságtól hazaesve apám keverte a Trabantba a keveréket, meg volt hogy a benzinkút oszlopa nem adagolta jól az olajat.
Melegedett a motor rendesen, ha kevés volt az olaj. De így észrevette az ember, megállt, tett olajat a benzinhez.
Trabantnál nemcsak olajhiány miatt mentette meg a motort, elszakadt ékszíj is megsütötte volna a motort. Persze, töltés sem lett, kigyulladt a töltésellenőrző lámpa, de annyi baj volt a 6V-os trabi dinamóval, ha menet közben elment a töltés, meg sem állt az ember............
Ja, ha valaki tud szerezni ilyen bontott szerkezetet, nem hülyeség szerintem, robogóra is fel lehetne szerelni. Rákerestem Google segítségével, venni is lehet, ilyesmit használtam.: [link] -
Gabis
őstag
válasz
FeniX- #89158 üzenetére
A teljesen üres tartályba beletöltöttem 1 liter olajat, és a megtett távolság, átlag fogyasztás alapján szerintem már majdnem el kellett volna fogynia, de még több mint félig van a tartály és benne van kicsit több mint 1000km. Kb. 1100-1200 km-t számoltam 4,3l átlaggal 1 liter olajra 50:1 keveréssel.
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Olajpumpánál mi okozhatja, hogy kevesebbet adagol a kelleténél? A levegősséget megnéztem, azzal nem volt gond. Szét lehet ezt szedni vagy mindenképpen csere?
Előre is köszönöm. -
syler123
veterán
válasz
macilaci78 #89153 üzenetére
Igazad van, lehet hogy akkor már tényleg érdemes A-ra menni, még ha először nem is feltétlen fogom kihasználni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
syler123 #89152 üzenetére
Ahol csináltam, az A2 és az A egy árban van. Az A1 olcsóbb, a B125 meg a fele.
Mivel az A2 és az A közt nincs különbség, én A-ra mennék, mentem is. Volt 50-essel tapasztalatom, a forgalom nem volt gond. A motor kezelése kb mindenben eltért a robogótól, viszont ebben a kategóriában nem divat az automata váltós tanulómotor. Viszont tényleg annyira eltér a robogótól, hogy a manuális váltó már sokat nem ront a helyzeten, ha van autós tapasztalat is. Legalább érted, mi az a kuplung, csúsztatás, váltás. -
syler123
veterán
válasz
macilaci78 #89149 üzenetére
Hát még meglátom, nyáron az autó kímélése végett használok robogót, mert munkahelyen rendes árnyékba tudom tolni, a kocsi meg sokszor a napon áll. Mindenekelőtt a vizsgára kellene rászánnom magam, gondolom akkor már az A2-vel érdemes próbálkozni, az már nekem bőségesen elég, ott már a 250-es motor is belefér. Gondolom ott is van olyan, aminél automatával megyek, mert a váltós engem kicsit sem érdekel, kár lenne vele szenvednem.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
syler123 #89148 üzenetére
Görgő, variátor párezer km-t elmennek, fékek megint. Évente, vagy 3-5k km van két olajcsere közt, kétévente fékfolyadék és hajtóműolaj.
Az elektromoson ugyanúgy van fék, a visszatermelés miatt lassabban kopik, de a fékfolyadék ugyanúgy cserés.
A PCX tengelytávja és a kereke is nagyobb, a futóműve kiforrottabb, a csomagtere egy apartmanház az elektromoshoz képest.A 70-est 45-ösként használni ugyanaz, mint a 125-öst 50-esként használni. Ugyanaz a kockázat, ugyanazok a következmények, ki lett itt vesézve már párszor.
Ha a 70-est 70-esként akarod használni a hozzá való jogsival (B125, A1, vagy fölötte), akkor arra is megy a rendszám, műszaki, stb. Utólag ez a motort már nem papírozod le Magyarországon. Adhatod el 45-ösként, és vehetsz egyet 70-esként.De akkor kanyarodjunk vissza az árakhoz! A 45-ös és a 70-es egy árban vannak. Tehát csak a kb 100k-s jogsi és a forgalomba helyezés a pénzben mért felára a hivatalos 70-esnek. Ezen felül még van kb 4 hét, mire a B125 jogsit megszerzed. Kényelmesen 1 hét online tanfolyam a kreszvizsga előtt, 3 hét a forgalmi vizsga előtt. Biztosan le lehet gyorsan darálni, mi lehet nehéz egy automata váltós 125-össel való közlekedésben?
-
syler123
veterán
válasz
macilaci78 #89147 üzenetére
Azért gondoltam elektromosra, hogy hátha kevesebb lenne vele a gond, mint a benzinessel. Kopó görgők, variátor stb.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
syler123 #89146 üzenetére
Honda PCX listaára 1,27 mFt, egy B125 jogsi kb 100k. A linkelt elektromos Niu-t 1,6 m felett látom. A különbözet sokáig fedezi az üzemanyag és a belsőégésű motor szervíz árát. Nem beszélve arról, hogy a kategóriának megfelelő jogsi miatt idegeskedni sem kell, se büntit fizetni.
-
syler123
veterán
A NIU MQi GT 4831-ről mit gondoltok? Csak B jogsim van, de ennek ugye van 45km/h és 70km/h-s "változata". Abban bíznék, hogy a 2 verzió megegyezik, csak le van szabályozva a sebesség. Létezhet erre valami trükk? Mert mondjuk 45-el megölnek a forgalomban, de 70-el szépen tudnám tartani az iramot.
Jó lenne már a jogsit is letenni nagyobb motorra, de egyszerűen munka mellett nem sok energiám van erre, de előbb utóbb kénytelen leszek rászánni magam.Fel nem fogom amúgy, hogy 2 tonnás autót vezethetek, egy 125-ös robogót meg nem...
-
-
FeniX-
senior tag
Halihó, szerettem volna a keeway-en a hátsó rugóstagot lágyabbra állítani (a csere gátló kb. középtájra volt beállítva), de célszerszám hiányában egy nagy csőfogóval markoltam rá óvatosan, de azzal képtelen voltam tekerni rajta. Az alsó szem csavarodott volna csak.
Lehet ezt valahogy célszerszám hiányában állítani? -
szimi57
őstag
válasz
macilaci78 #89135 üzenetére
Bárhová be tudod rakni a benzincsapot. Akár közvetlenül a porlasztó elé is. A vékony olajcső sem egy nagy akadály.
-
Rivaul
addikt
válasz
macilaci78 #89137 üzenetére
Álló mina így nem kell specifikusan keresned. [link] Ez az olajozása. Esetleg még meghajtó tárcsát vehetsz hozzá ami szintén 2-3eft. 20 éve megy. Elfáradt. Én is azt mondom hogy nem ki kötni kell. Rendbe rakni. Akkor megint 20 év.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Tamás9x #89136 üzenetére
Pár hete kapott vákuumcsapot, nem vált be. És nem találtam olajozót, vagy felújító egységet ehhez a típushoz, igazából nem is tudom beazonosítani a típust, mert az OEMParts sem listázza.
Tehát vagy a külön olajozás kiiktatása és keverék tankolása az út.
Vagy takarítom tankolásonként kétszer a légszűrőt, ami elég meh...
Vagy veszek egy Dellorto karbit olajozóval, manuális szívatóval. -
Tamás9x
őstag
válasz
macilaci78 #89135 üzenetére
Simán megcsinálhatod váákumcsaposra az olajrendszert is, de attól még ha visszaköpi, akkor az sem segít a dolgon. Tankoláskor adagolni a leg undorrítóbb dolog. Inkább én is előre keverem.
Esetleg egy doppler tartályt bekötni hogy ne legyen akkora a "visszapofázás" illetve a karbit tuti fel lehet ujítani, hogy ne párologtassa ki az üzemanyagot olyan gyorsan. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #89126 üzenetére
Óóó, 40 literes kannából tankoltuk az MTZ-t, Ladát a román üzemanyaggal, amikor még megérte. Tudod, határvárosból származom. Hamar belerázódok.
szimi57: jó tipp. Az a baj, hogy a technika nagyon régi, OEM Parts is már csak a Dellorto karbit listázza és annak alkatrészeit. A gyárit már nem. Mindenesetre továbbítom a szerelőnek.
Idom mögött van a tartály, nem tudom hova tenni a csapot. Nagyon dizájnos, de egy átok szerelni.
Most ott tartok, hogy kb 80 km után már átázik a levegőszűrő szivacsa és megjelenik az első csepp a dekni alatt. Ez 4 napot és 8 indítást jelent.csongi: a kedvenc benzinkutam a tömb másik oldalán van, ahol egy zárt garázsban asztalról tudnám tankolni a motort. Számomra az tűnik pancsolásnak, hogy mindig legyen nálam 3 ml olaj egy kellően finoman skálázott fecskendőben és számolgassam a kúton a tankolt mennyiséget.
Honda567: az elmúlt kb 6k km szerint kb 1:47-hez jön ki a gyári keverés úgy, hogy rendszerint nehezen indul pár nap után, mert a benzin elpárolog és a visszamardt olajat ki kell dolgozni. A szívótorokban látni is a rózsaszín olajat... -
Honda567
tag
válasz
macilaci78 #89125 üzenetére
Aprilia Scarabeo-n kötöttem ki a külön olajzást, azóta keverem a benzint 1:40-be nagyon füstöl ruhámat is be járja. Most fogom vissza kötni az olajzót, én azt ajánlom neked inkább az olajpumpát csináltasd meg rajta.
-
csongi
veterán
válasz
macilaci78 #89125 üzenetére
Ne komplikald.
Nyomd be az olajat a tankba, ontsd hozza a benzint azt jonapot. -
mumtaz
senior tag
válasz
Zoli bácsi #89126 üzenetére
Baszki. Én is ahogy olvastam a számban éreztem az ízét. Meg a Halál 50 órájából Telly Savalas jutott eszembe, amikor hordóból ő is megszívta a benzint.
-
szimi57
őstag
válasz
macilaci78 #89125 üzenetére
Nekem is "átengedett" az olajpumpa. Beraktam közvetlenül az olajtartály utáni gumicsőbe egy benzincsapot. Azt zárom, ha sokat áll. Egyébként nem a pumpával van a gond. A porlasztónál van egy golyós vagy tűszelep, ahol az olaj bejut. Az nem zár rendesen. Ráadásul keverem is a benzint, ennek ellenére semmi füst, hála a 100-as benzinnek és a fullszint Motul 710 2t-nek.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #89125 üzenetére
Jó lesz az. Ahogy olvastam, szinte a számba éreztem a benzin ízét. Ruszkiktól....őőőő Hazánkban Ideiglenesen állomásozó Szovjet sorkatonáktól szoktam hordószám venni a benzint anno. (Fertődön volt laktanyájuk). Kb 76 oktános, de 2T motor elpöfögte.
AMit javaslok, vagy egy átlátszó cső, amiben látod a benzin mikor ér oda, és nem kell szájba venni a naftát, vagy egy kis kézi pumpa. Akár Aliról rendelve. Esetleg egy tölcsér, és a kannából beleöntöd a tankba. Nem hiszem hogy problémás lenne a 20l-es kannát emelgetni. Ha lehet kerüld el a szivogatást, nehogy egyszer tüdőre vedd.
Ha szintetikus, jó minőségű 2T olajat használsz, sokáig eláll a keverék. -
macilaci78
nagyúr
Kérném a véleményetek! Úgy néz ki, kikötöm a külön olajozást, mert továbbra is átenged az olajpumpa. Keverékkel fogok járni.
A lustaság arra visz, hogy egy 20-25 literes kannát használjak, amit teletankolok és fecskendővel kimérem az olajat.
A tankba töltés előtt 2-3× átforgatom, hogy felkeveredjen, felteszem kb 110 cm magasra és egy benzincsővel átszívok belőle a robogóba.
Ez a mennyiség nagyjából 1 havi adag és MOL EVO Plus-t szoktam tankolni.
Van ennek a metodikának bármi hátulütője a szájízemen kívül? -
syler123
veterán
Sziasztok!
Van egy Motowell Magner Rs robogóm, ma hazafele jövet vettem észre, hogy bal oldalt a fék ragadósan fog, nehezebb lenyomni, lassabban is enged ki.
Nézem a fékolaj szintet, de konkrétan szerintem kitört az az ablak, amin a szintet lehet nézni, tehát el is ment a fékfolyadék. Húzogatva féket, a munkahenger felől szuszog, gondolom a hiányzó betekintő ablaknál.
A jobb oldalt be van hálósodva, szerintem az sem egy életbiztosítás, ki fog az is törni.Szerintetek elég az üveget cserélni, vagy kell a komplett fékmunkahengert?
Jobb oldalt gondolom érdemes az üveget, mert annak semmi baja ezen kívül. De a bal oldalinál már lehet károsodott a henger is? -
Tamás9x
őstag
Sok AM6 koszi szepen jol van motorfek utan is
-
KTMHobby3
tag
válasz
mumtaz #89118 üzenetére
Egy Babetta esetében 50 évvel ezelőtt igaz lehetett. A mostani olajokkal kizárt hogy pár másodperces motorfékezésnél besüljön a motor. A benzinben az olaj kicsapódik a forgó, mozgó alkatrészekre, a felesleg meg elég a robbanótérben. Amelyik motor füstöl, az túl van olajozva. Én 50-es keverékkel járok, de 100-assal se lenne problémám. Mivel az olajozás a 2T-knél túl van méretezve, ezért nem kell bedőlni az ilyen hiedelmeknek.
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #89113 üzenetére
De ott is azért, mert "hosszan eltartható" olajat öntöttek bele, felkészülve arra, hogy esetleg sokat fog állni a szalonban.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Madball #89106 üzenetére
Én csak a hajtás oldaláról írtam le.
Amit írsz, azt általánosságban már a Babetta használati utasításába is beleírták. Ezért kell gurulás közben néha gázfröccsöt adni.Ugyanakkor a külön olajozásúaknál akkor is kap olajat, ha nem húzod a gázt. Bár ezt is ketté lehet választani, mert a mechanikus olajpumpásakat a gázmarkolat állása is befolyásolja az olajmennyiséget.
Harmadiknak meg ott van az én csodám, ahol az olajpumpa elektronikus vezérlésű és a motor ecu vezérli. Erősen fordulatszám függő, mennyi olajat adagol.
-
#TOTTI
őstag
Ha valakinek lenne esetleg, vizes fekvő, esetleg álló minarelli, vagy levegős jog R vagy piaggio zip és megvállna tőle esetleg írjon privátot, szeretnék egy téli projektet, nem kell, hogy induljon, szépnek sem kell, hogy legyen. Csak nagyon legyen útban
és minél kevésbé legyen hiányos. Ezek után egy harmadikat [kép] [kép]
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #89109 üzenetére
Autóknál divat volt, hogy az első olajtöltet eltért a továbbiaktól.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #89110 üzenetére
Pontosan. alacsony fordulat, és elegendő erő a mozgatáshoz. Ez a kulcsa. A trk-t gondolom forgatni kell.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Zoli bácsi #89109 üzenetére
Kicsúsztam a szerkesztésből. Azt akartam még leírni, hogy amikor vettem, két típust nézegettem, az Imperiale volt az egyik, másik a TRK251.
Indiai teszteket, véleményeket nézegettem, elkezdtem fogyasztási adatokra keresni. Egyértelműen arra számítottam, hogy a kisebb hengerűrtartalmú, vízhűtéses 250-es kevesebbet fogyaszt. De nem! A tulajok legtöbbször kevesebb fogyasztásról számoltak be az Imperiale esetében, bőven 3l alatti adatokat is láttam.
Igazából az Imperiale esetén a motor nagy része egy őskövület, ez egyértelmű. Viszont egy négyszelepes, két gyertyás hengerfej van rajta, meg ugye befecskendező, és az egész alacsony fordulaton leadott nyomatékra hangolva.
Szerintem ez a titok nyitja, a fordulat, meg hogy erőlködés nélkül viszi a motor és a pilóta súlyát a nyomaték miatt.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #89107 üzenetére
Olyan 3,2 l volt a fogyasztás. Írtam amúgy.
De ezres szervizen olajat cseréltek, szerintem a Kawasaki 10W50 olaj jóval hígabb, mint ami benne volt. Eltűnt az a határozott motorfék is. Jobban megy, jobban veszi a gázt.
Írták külföldi tesztek is, hogy nagyon sűrű a gyári olaj, áítólag ezután kevésbé melegszik majd. Szerintem 3L alatt lesz a fogyasztás.
Hozzá kell tenni, azért 122kg vagyok, van fönt egy 43L-es doboz.
Szerintem egy 60kg-os pilótával, 80-al rotyogtatva ennek is elég lenne a 2,5L
El is felejtettem felhívni a szervizt, megkérdezni frissítettek-e szoftvert. Motoros, szerelő kollégákkal beszélgettem, azt mondták, kizárt dolog, hogy egy olajcsere után eltűnt a határozott motorfék, kettesben is "vitorlázik". Szerintük üzemanyagot kap a motor, ezért a változás.
HA valaki spórolni akar, benzinpárával közlekedni, az vegyen egy Honda CB125F-et. Az én valamikori CBF125-öm az én súlyommal evett 1,8-1,9litert. Állítólag ezt levitték 1,5l-re.
Ezt 80-as tempónál..Vagyis, én ott mértem.
Benelli fogyasztása óra szerinti 90Km/h sebességnél lett mérve. -
J&P
aktív tag
Ma volt egy kis időm nosztalgiázni.
[kép] -
FeniX-
senior tag
@Zolibácsi: Azt még meg akartam kérdezni, hogy mennyit fogyaszt a Benelli?
Már minden infót hallottunk, de erről még nem esett szó.
(A múltkor nekem is sikerült objektíven lemérnem a keewayt: 2.5 literre jött ki. 300 km-re valamivel több, mint 7 liter kb.) -
Madball
csendes tag
válasz
mumtaz #89105 üzenetére
Azt is érdemes lehet figyelembe venni, hogy a 2T blokk kenését az üzemanyag adja, tehát a tartós motorfék nem szerencsés, mivel alapjárati kenőanyag jut a magas(abb) fordulatszámhoz. Ezért is tettek szabadonfutót pl. a trabik 4. váltófokozatához. Mi a megoldás? Nyélgáz - satufék felváltva
-
mumtaz
senior tag
válasz
csongi #89102 üzenetére
Na most kicsit bele pofádzok.
Azért elég sok összetevős a kérdés. Ahogyan előttem írták, erősebb kuplungrugó kellene bele. De azért gondolkodj, hogy itt minden mindennel összefügg.
Ha a motor karakterisztikája olyan, hogy viszonylag alacsonyabb fordulaton adja a nyomatékcsúcsot, feltehetőleg a kuplung nyitási fordulatszáma és a varió is ehhez van belőve ideális esetben. Ha ez a fordulatszám mondjuk 4000 és te épp 6000-nél veszed el teljesen a gázt, némi közelítéssel a kerék visszahajtva ugyanúgy 6000-el pörgeti a főtengelyt. Ahogy lassulsz a behangolt fordulatszám alá, úgy fogja majd a kuplungot kivenni üresbe. De a kuplungpofák kialakítása miatt ilyenkor gyakorlatilag kicsit fel is támaszkodnak a kuplungharangra. Szóval a kuplungpofák, amik a főtengely felől hajtva mondjuk 4000-nél tapadnak meg, azok emiatt a támaszkodás miatt, ha visszafelé hajtás van, akkor csak mondjuk 3700-nál oldanak ki. Példa lenne erre egy partvis. Ha húzod magad felé, kevésbé szorul a padlóra, mintha tolod. A kuplungpofák pont ilyenek.Ha elhangolod a kuplungot magasabb fordulatszámra, azt fogod elérni vele, hogy ugyan üresed az meglesz előbb, de a mocit meg az egekig kell pörgetned, hogy megjöjjön a hajtás.
Nem hiába kell nem kevés gyakorlat és tapasztalat a hajtás (varió, kuplung, kontraszt) behangolásához.
Ha én mondjuk jöttem le az Istenhegyi úton, akkor a tetején úgy oldottam meg - az egyébként tökéletesre hangolt hajtásnál - az "üresbe tételt", hogy ésszel egy pillanatra satuztam a hátsó kereket. Akkor azonnal oldott a kuplung és kész. És végig tempósan legurultam a hegyről. -
szimi57
őstag
Ha már motorfék. Sebességtől függetlenül, ha menet közben visszaveszem teljesen a gázt, a motor szinte azonnal visszaáll alapjáratra, a robogó szabadon gurul. Nyilván motorfék semmi. Jól gondolom, hogy ez így helyes? CVT váltó, 50-es 2t.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Automata kávégépek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nintendo Switch 2
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Asus ROG G20AJ - Intel Core i7-4790, GTX 980
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 5i 7-7600u // Carbon 6 i7-8650 // carbon 7 i7-8365u touch
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged