- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Dany007: Kiakasztó frissítések
- ldave: New Game Blitz - 2025
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Árpi001
senior tag
válasz
FeniX- #90395 üzenetére
Az pont kevésbé necces, mert van rajta busz sáv.
Én a legelejéről csatlakozom be, ezért a felüljárón, felfelé 38 kmel nem biztos hogy szeretnek, de dudálni még nem dudáltak.
A Kereszturi út felé menni szerintem jóval rövidebb, de az eleje pl 90 es, és nincs rajta buszsáv.
Érthetetlen módon biciklisáv sincsen, pedig a kertészetek, autóbóntok, stb előtt bőven elférne,egész az Egis járdáig.Teleahocipom: azért a kipróbált pcx lazán csapta alattam(104 kg) a 90 et.
Amelyik kisteherautósnak ez kevés, Bpn belül, és neki áll problémázni, azzal szívesen " elbeszélgetek". -
#TOTTI
őstag
Végül beruháztam egy új szett kuplung és harang szettre, így már a blokk minden alkatrésze az utolsó szilentig "új", végülis nem hűtött harang mellett döntöttem. Egyik oka, hogy ez halkabb, nem ventillátorként üzemel, nem kell, mert a hajtásház nem szellőztetett, a másik, hogy a kisebb felületű harangok, nem tudják leadni a hőt elég hatékonyan. Maradt ez a szett. Kék 2mm polini rugót kapott, így 7500-nál fog és már ugrik is.
Amivel még a sport tuningban előre tudnék lépni az egy Yasuni R, de annál rá kéne tegyek egy ezrest a fordulatra, 9500-as kifutáson, viszont lóerőben a TT-vel papíron ugyanott vagyok 8800-nál. Viszont végre nyernék egy 10-est alaphangon.
-
Árpi001
senior tag
válasz
IMIIKE1998 #90393 üzenetére
Nekem egy Suzuki address 4t 50 Injektoros van, és van abban valami amit mondasz.
Én is tervezem legalább a B 125 ig bővíteni a jogsit, mert egy 125 el már nem tolnak le.
Mindazonáltal még élek, pedig tavaly egy teljes szezont nyomtam le vele Bpen.
Kulső kerben lakom, és egy olyan útszakaszon jártam jórészt be ami egy részén ráadásul 90 kmes.
Pár hónapja volt szerencsém kipróbálni egy 125 pcx - et, elég nagy a különbség! -
IMIIKE1998
őstag
válasz
FeniX- #90391 üzenetére
Ezt értem, csak nekem nehéz elképzelni, hogy városi forgalomban valaki egy 4T 50-essel érdemben tudjon közlekedni. Nyilván nem kell egy erőgép ilyen felhasználásra, de még a külső sávban is kell szerintem egy gyári 50 2T ereje, hogy ne dudáljanak/centizzenek le állandóan. (És ez nem Budapest.)
-
FeniX-
senior tag
válasz
KTMHobby3 #90389 üzenetére
Maradi vagyok 40 évesen. Irreálisan is.
Nekem egy autó 1,5 millió, motor meg 800.000 lélektani határon van. Már ezek is olyan összegek, amiket nehezen köhögök ki, még azzal együtt is, hogy relatív jónak mondható a fizetésem. Viszont, minden másra (is) egyedül vagyok, így a "családi" kassza minden aspektusát saját magamnak kell kigazdálkodnom. -
FeniX-
senior tag
válasz
IMIIKE1998 #90387 üzenetére
Sokan vannak, akiknek drága a B125 jogsi és ennyi plusz pénzt már nem akarnak rááldozni a dologra, plusz még van egy vékonyabb szegmens, akit továbbra is elriaszt a rendszám, mert rendszám nélkül büntetlenül lehet szabálytalankodni.
-
Zoli bácsi
őstag
Azért adtam el, mert abszolút kihasználatlan volt, a garázsban állt. Nekem nem munkába járni kellett, egyszerűen megszoktam hogy régen mindig volt motorom. Aztán most megengedhette magának az ember, megvettem hobbinak. De nem az igazi volt nekem a robogó, állítólag a közel 2m-es magasságommal, meg a tél végére rendszeresen összeszedett 135 (+) kilómmal nevetségesen néztem ki rajta. Kisebb túrákra fogtam be, de kevés volt az erő, max. 80-nal hajtottam, és úgy éreztem életveszély, ha az embert mindenki meg akarja előzni. Kisvárosunkban szintén életveszély volt vele a közlekedés, szerintem ránézésre elektromos biciklinek nézték, és sokszor nem kaptam elsőbbséget. Első évben mentem 1100km-t, aztán 2 év alatt 300-at.....Beszámíttattam egy Benelli Imperiale-ba. Ez is kínai, először majdnem elrántott, 205 kg, pedig 20 kiló fogyással is bőven verem a mázsát.....
Először nehéz volt megszokni a dög váltós motort, de mostanra marhára élvezem. Motornak nézik, egy vészfékezésem nem volt, mindig megkapom az elsőbbséget. Ugyan a teljesítménye a köbcentihez képest nevetséges (400ccm3 21LE), de hosszú löketű motor, alacsony fordulaton leadja a nyomatékot. NYOMATÉK. Úgy képzeld el, ha rosszul pakolok vissza rendőrlámpánál, 2. fokozatban ugyanúgy elindul, észre sem veszed hogy kettesbe indultál, csak abból, hogy jó hosszú lett ez a fokozat....Szél, kisebb emelkedő, 120 kilós teher..Észre sem veszi, megy. Jó időben felpattanok rá, aztán lemegyek a Bakonyba. kerülök egyet. Robogónál sokkal kényelmesebb, meg ugye a 80-90 km/h az 3500-4000-es fordulat. Megy 100 fölött is, kényelmesen, utazóba, de ilyenkor már átlagos hangja van. Én nem bántam meg, azóta is azt mondom, akinek van rá jogsija, és kimenne a városból, az ne 125-öst vegyen. Bánom is én, hogy többet fogyaszt (Kb 1literrel)
Ha kiértem egy erdősávból a robogóval, és pofába kaptam a szelet, a 80 km/h suhanás azonnal 70 km/h lett, és innen már alig akart gyorsulni, de nem is erőltettem. Most ha szembe kapom a szelet, a motor ugyanúgy megy tovább..És ha gázt húzok, készségesen megindul, neki a szélnek. -
KTMHobby3
tag
-
válasz
Zoli bácsi #90386 üzenetére
Miért adtad el a Liberty-t? S mi lett helyette?
Köszi az infókat, ha értelmes áron el tudom adni a Super Socot, belevágok egy nagyobb robogóba, megszületett az elhatározás.
-
IMIIKE1998
őstag
-
Zoli bácsi
őstag
Nos, sokat nem tudok nyilatkozni, áprilisban 3,5 évesen 1.400km-rel adtam el.....Vagyis számítattam be, 640-ért. (Másnap 840-ért eladta a kereskedés).
Persze utánanéztem sok mindennek vásárlás előtt. A kopó-fogyó alkatrészek jó áron vannak, de az idomok, motorikus alkatrészek horror ár, de ugyanez van pl. a PCX-nél is, meg a többi japán motornál.
Szóval ha nem töröd össze, meg nem kell belenyúlni, akkor olcsón fentartható.
Ezt nézd meg, a sportosabb, erősebb Vieste: [link]
Ha van rá jogsi, meg keret, érdemes megnézni. Mivel friss széria, használt nem nagyon van, de hátha..... -
IMIIKE1998
őstag
Helló!
Aprilia Scarabeo-ra gyárilag lehet lábtartót szerelni? Több 50-es 2T-n láttam, hogy van, igaz, ezek későbbi modellek, nem 1997-esek. Vagy csak takoltak rá egyet, de gyárilag nincs a motoron fúrat?
-
válasz
FeniX- #90383 üzenetére
Első lépésként meghirdetem a Super Socot, aztán meglátjuk sikerül-e eladni. Valamit tudok majd venni helyette, van kínálat a 125-ösökből. Gondolom ez tavasszal élénkül még.
Akkor a Keeway-től nincsen ok tartani? Nem esik szét alattam?
Kymcom volt anno, egy People 50-es. Azt imádtam, rendkívül megbízható motor volt. -
válasz
Zoli bácsi #90380 üzenetére
A Liberty-nél milyen fenntartási költségekkel lehet számolni?
Amúgy ez a Vieste jól néz ki szerintem, nem vagyok előítéletes a kínai márkák kapcsán.
-
FeniX-
senior tag
Félig off: Kár, hogy ezeket nem hozzák be - valószínűleg - az országba.
Ezeket egyszerűen IMÁDOM! -
Zoli bácsi
őstag
Én kipróbáltam anno a gépet, Érden, a kereskedésben. Van egy kis domb a kereskedés mellett, az akkori 135 kilómmal segíteni kellett a motornak, hogy dombnak felfele elinduljon. Nem is vettem meg, egy Liberty 125-öst vettem inkább.
Azt gondolom, ha van rá jogsid, kicsit nagyobbat is nézhetsz. Amúgy 125-ös kategóriában a PCX a favorit, legtöbbet eladott. Én a Liberty-t is merem ajánlani, postás motornak használják sok országban. Ha nincs előítéleted, egy új Keeway (Vieste) kijön egy pár éves japán gép árán, aztán új, garanciális. A mostani gépeik más kategória, mint a régiek, nem mondom, hogy jobb a minőség mint a Hondának, de teljesen jó, az alkatrész viszont olcsóbb. -
válasz
FeniX- #90376 üzenetére
Miskolcon használtam/használom városi közlekesédre. Körülbelül 50-55 km-et megy el normális, élhető tempóban. A végsebessége alattam 60-70 km/h közé tehető.
A városi közlekedés többnyire élmény volt vele a rugalmassága miatt. Ugyanakkor esetekben éreztem az erő hiányát, dombos környezetben például. Illetve a hangtalan közlekedés veszélyes tud lenni a figyelmetlen sofőrök miatt, akadtak necces pillanatok sajnos.
Összességében meg vagyok elégedve vele, amit ígért anno a Handrás videót látva, maximálisan teljesítette.
A típushibája engem is utolért, alulméretezték az akksi csatlakozóját és kábelét. Ezt a Super Soco Magyarország orvosolta garancia időn kívül díjmentes kiszállással, szóval velük kapcsolatban is csupán pozitív tapasztalatot szereztem.Azért gondolkoztam el erősen a cseréjén, mert több erőt szeretnék. Más okom nem lenne a váltásra. Meg kicsit hiányzik a motor hangja.
-
Azon lamentálok, hogy értékesítem a három éves Super Soco TC-met, és az árából vennék egy nagyobb robogót.
A 125-ösök mindig is vonzottak a dinamikusabb városi közlekedés miatt.
125-ből mit érdemes venni? Olyan 3 év körüli motorra gondoltam, amivel még remélhetőleg nincsen probléma. -
FeniX-
senior tag
Amúgy még mindig - valamennyire a környezettudatosság - és az "eltarthatóság" miatt is inkább húzna a szívem valamilyen elektromos járgány felé, de ennek a hátrányait már megbeszéltük. (negatívum: 40km/h, pozitívum: nem csesztethet a közösképv. hogy ne tároljam bent a pincefolyosón; nem kell tartani tőle, hogy megkotlik egyhamar.)
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #90368 üzenetére
Áh, hagyd el! Egyelőre semmit nem nézek, max 'kóstolgattam'. Miután az autó műszakiztatása és kuplung cseréje egy normális, számlás szervizben elég sok pénzt felemésztett most és továbbra is javarészt otthonról dolgozom, igazából tényleg csak nézelődök.
De még nem érzem egyelőre, hogy nagyon kéne vennem valami újabb pénznyelőt otthonra. -
NYPD
aktív tag
Pontosan, egyelőre parkolópályára került a motorvásárlás, Burgman értékelhető 1 misi alatt nincs, Kymco Downtownokat nézegettem még, de az is 6-700-tól indul a valamire való. Pedig elengedném már én is nagyon szívesen, de sose úgy jön ki a matek sajnos....
Már azon is gondolkoztam, hogy valami 125-öst átmenetileg, de azok is már vagy 4-5 kiló, és a végén kb dupla annyiból jönnék ki, mire megveszem a nagyobbat is + szervizek, stb.
Dekni nem tört el elméletileg, nem látszik nyoma. Nagyon ritkán van rúgva, úgyhogy valószínűleg csak a retek miatt megy nehezen a szerkezet. A tömítést meg szerintem inkább kicseréltetem majd, az a biztos, plusz megkérem a szerelőt hogy pasztával ragassza már fel, úgy hátha nem ugrik szét olyan gyorsan.
-
nod1
csendes tag
hello,
vedd le ha úgy van. van szerepe a hézagolásnál, de én használtam tömítés nélkül, nálam nem volt gond. Azt gondolom, hogy inkább a port, vizet, párát tartja kinn, szóval így télen ez lenne az elsődleges funkciója. De ha gyárilag oda tervezték, akkor lehet szerepe abban is, hogy rendesen álljon a dekni, és ezálltal pl. a kuplungtengely csapágy is illeszkedjen oda, ahova kell, de most nincs előttem már, hogy ebben a dekniben pl. van e ilyen.
Berúgó:
Deknid nem tört még szét a berúgó körül? Nekem végül az is megadta magát.
Én is ritkán írok ide, szóval új infó neked, hogy elengedtem az Agility kezét. Finom, fiatal, ropogós új robogóra váltottam, egy igazi japán csodára, ééés injektoros.
És képzeld, ez is egy igazi foshalom.
Tisztellek, hogy küldöd még az Agilitynek? Gondolom a csodás gazdasági helyzet miatt nincs még meg a nagy buresz. -
NYPD
aktív tag
Halihó, egy ideje csak csendben követem itt a történéseket, de most kérdeznék egyet.
A dekli tömítésem folyamatosan szétszakadozik, mennyire lenne pronyó ha a gumicsík nélkül tenném vissza a fedelet?
-
FeniX-
senior tag
Na, hogy kicsit ON is legyek, ma felhívtak megint a kedvenc kereskedésemből, hogy a keeway k-light kifutott model és helyette van ez:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/keeway/egyeb/keeway_egyeb_x-light_125_rendelheto_auto-motor_beszamitas-19977891
Névre írva kicsit még mindig 1 millió alatt. Egész pofás kis járműnek néz ki. -
KTMHobby3
tag
válasz
FeniX- #90358 üzenetére
Elárulom Neked hogy annak ellenére hogy 50-es keverékkel járok, a kipufogó végénél mindig van olaj. A motor max fordulaton kifogástalanul működik, mégsem ég el a szintetikus olaj. Én nem érzem az olajszagot, talán mert a szintetikusnak nincs szaga, vagy az én orrom már nem az igazi. De én szeretem a kétütemű szagát, meg vagyok fertőzve.
-
FeniX-
senior tag
válasz
KTMHobby3 #90356 üzenetére
emlékszem, nekem az a pár kétütemű, amihez volt szerencsém mindig úgy működött, hogy a kipufogó összeillesztéseinél/végénél mindig volt olajcsöpögés, vagy "bajusz"-aminek talán hívják. Szóval, ilyen olajcsepp, mivel valószínűleg túl sűrű volt a keverék.
De az tuti, hogy az összes kabátom, ruhám átvette ezt a kétütemű szagot. -
Zoli bácsi
őstag
Winkler féle Keeway 125-ös teszt videó: [link]
Keeway RK V125C -
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #90346 üzenetére
Az ülés alatt tárolt dolgoknak van szaga, ott a tanksapka is. A csősálat nem is teszem oda, még a kesztyűt csak-csak. De a cordura motoroskabát is bevenné a szagot, de nincs vele gond. Pedig ahogy írod is, a kipufogógáz jellegzetes, ha éri, a textilen is lehet érezni.
Tartom az elméletem, miszerint a turbulencia sokat nyom a latba. -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #90346 üzenetére
nekem is volt 2T enduró, de én is inkább csak benzinszagú lettem tőle, az viszont nagyon erőteljesen.
-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #90345 üzenetére
Régen az ásványi AROL 2T tényleg elég szagos volt a mai szintetikus olajokhoz képest, de sose vettem észre, hogy a ruhám bevette volna.
Inkább egy kétütemű jármű után haladva lehetett érezni a jellegzetes szagot. Mondjuk inkább haladtam egy füstölő Wartburg mögött, mint egy dízelkormot okádó teherautó, vagy busz mögött.
Egy mai, jól beállított, szintetikus olajat használó 2T robogónak szerintem már minimális a szaga. Ruha akkor venné át a szagot, ha zárt helyen tartózkodna huzamosabban az ember egy járó motorú 2T géppel, ez meg ugye remélhetőleg nem történik meg- -
macilaci78
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #90342 üzenetére
Sose voltam kipufogó szagú. Ezek szerint más a turbulenciám.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Repsol600 #90340 üzenetére
Ha eszi az olajat, akkor azon nem fog segiteni vagy csak latszolag ideig oraig. Ha logikusan vegigolvasod a marketing szoveget, akkor rajossz, mennyire mese. Honnan "tudja" ez az adalek, hogy melyik fem feluletbe szabad beepulnie(csak a kopott felulethez). Tehat csak a kopott hengerfalhoz, de a veztengelybe ne "epuljon" be, se az olajozo jaratokba, se a hajtorud csapagyazasahoz se mashova stb.
Vannak hasonlo csodaszerek, amiket regen hasznaltak ilyen esetekben motorba/autoba, de maximum eladas elott, hogy ne tunjon fel a fustoles -
#TOTTI
őstag
válasz
IMIIKE1998 #90342 üzenetére
Akkor csak rendbe kell tenni a hajtást! Ugyanolyasminek kell lennie, jól be kell hangolni, nem csaknugy kb. Hézagolni, kuplungot is nem csak betenni hanem behangolni.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
macilaci78 #90339 üzenetére
Köszi!
Nemrég volt szerelőnél (Aprilia Scarabeo 50 2T), szerencsére jó állapotban van, egy szíj és egy kuplung csere kellett neki, illetve a biztonság kedvéért cseréltettem a hátsó fék-, illetve gázbowdent. Alapvetően, mivel irodában dolgozom, 2T-vel nem nagyon tudok közlekedni (irtó büdös tud lenni
). Így igazából én csak hobby célból használom, ahhoz elég lenne a 60 km-es végsebesség és nem hátrány, ha kicsit jobban megindulna a lámpától.
#90341#TOTTI:
Nagy kerekű, csak azt vettem észre, hogy az ereje nagyja 30-50 km/h között van, viszont indulásnál 20-ig nem olyan agilis, mint egy kiskerekű Jog-nak.
-
#TOTTI
őstag
válasz
IMIIKE1998 #90338 üzenetére
Bele szokták tenni a nagykerekű változatok primer végáttételét, ha pl. kerekezni akarnak, de csak olvastam erről. Ez biztosan javít a gyorsuláson, de inkább az ha rendben van és maximális nyomatékon fut a varió.
-
Repsol600
addikt
Sziasztok.
[Mannol Ceramo Ester]
Ez segíthet valamit egy 4t robogón? Eszi az olajat, füstöl.
Esetleg valakinek van saját tapasztalata? -
macilaci78
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #90338 üzenetére
A 4T fiatalabb és stabilabb konstrukció, akár fele olyan idős is lehet az adott gép. Egy karbis 2T szöszölősebb, persze nagy baja nem lehet, de akkor is igényli a figyelmet.
Legrosszabb esetben variátort kell cserélni. Máshol nyit, más a tárcsák íve. Első körben a motort kell rendbe tenni: ne szívjon falsot, ne torpanjon, stb. Lehet, a meglévő szett is jó, másik görgők, kontraszt és kis rugók variálásával is javulást lehet elérni. Esetleg egy új szíj, ha kopott, vagy nem is oda való.
Nekem a gyári után egy Malossi multivariátor hozott javulást: jobb gyorsulás alul és az egész tartományban és a végsebesség is emelkedett. A topikban javasoltat vettem meg, magam cseréltem ki. Álló Minarelli hosszú, elég elterjedt megoldás.
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Annak mi lehet az oka, hogy az 50 4T motorok használtan dupla annyitól kezdődnek, mint a hasonló kategóriás 50 2T-k? Csak példaként ott van a Yamaha Jog. 2T-t 100-150 között már ki lehet fogni, 4T-t pedig 200k alatt nem is lehet találni szinte. A 4T kedvezőbb fogyasztása az oka ennek vagy esetleg más?
----------------------
Más:
50 2T robogónál mennyire megoldható és költséges, hogy más áttétellel (valamennyit feláldozva a végsebességből) , növeljük a gyorsulást mondjuk 55 km/h-ig? (Nem igazi tuningra gondolok, tehát nem kell nagyobb henger, sportkipufogó, stb.) -
FeniX-
senior tag
válasz
KTMHobby3 #90336 üzenetére
Vannak kifejezetten olyan bringa lámpák, amiket 5v-ről lehet etetni.
(Amúgyis jobban szeretem a külső elemes lámpákat, mert a beépített akksisakkal nem voltak jó tapasztalataim, kábé fél év után már gyengült az akksi bennük)
A hátsó lámpához pedig csak átforrasztottam a 2 AA elemhez használt sorba kapcsolt előtét-ellenállást egy kisebbre, hogy 5v-hoz is jó legyen. -
KTMHobby3
tag
válasz
FeniX- #90335 üzenetére
Márt hogyne vennénk komolyan. Nem hiszem hogy viccből csináltad. Megcsináltad és ez a lényeg. Gondolom örömmel telt el hogy olyan lett, amit elképzeltél. Hidd el, ezek a kis sikerek fontosak. Én csak abban szerettem volna segíteni, ahogy én csináltam meg a motoromon. Minden csatlakozást forrasztottam és zsugorcsővel szigeteltem. Lámpafejből indul ki minden, ezért nincs szigszalag sehol sem. Csatlakozó csak egy helyen van, az akkunál. Az is csak azért hogy tölteni lehessen külső töltővel.
Arra azért kíváncsi lennék hogy milyen lámpák passzoltak az 5V-os Powerbankhoz? -
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #90332 üzenetére
Szia!
Én ezt ugyanígy gondolom. Van egyszerűbb és olcsóbb megoldás. A csatlakozó másodlagos.
Akkuról csak annyit, hogy a drága akku helyett, ami nem bírt ki 2 évet, vettem a legolcsóbb akkut (Power Ride 55 Ah, Szerbia), ennek már több mint 10 éve. Még ma is működik. -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #90332 üzenetére
"Azt tudom elképzelni, hogy Fenix kolléga kihívást keres, beütöttek az elvonásos tünetek a krónikus "vashiány" miatt
így érthető.
" - Na, pontosan ez a helyzet.
Arduinoval (mikrovezérlő) akarok csinálni egy féklámpát is a bicajra, meg egy villogtatót a sima lámpából, szóval mindenképp kell az 5v, plusz a forrasztgatás, csatlakozó készítés. :-D
-
Zoli bácsi
őstag
Már elnézést, hogy beleszólok a nagyok dolgába....De nincs ez a bicikli lámpa probléma egy kicsit túlbonyolítva..?
Gondolok arra, hogy nálunk asszony biciklijén elemes, ledes lámpa van elől-hátul. 1 évet kibírt egy elemgarnitúrával mindegyik, és ő maga mondja, hogy nem egyszer rajt felejtette a világítást, kollégái kapcsolták le.
Én nem barkácsolnák mindenféle kábeles, powerbankos megoldásokkal, mikor fillérekért egyszerű, vízálló megoldás van a problémára, vagyis a világításra.
Van egy Alis fejlámpám, 2 db 18650-es akkuval, hátul van az aksitartó, és hátrafele bekapcsolható piros fénye van. Előre fele meg 100m-re elvilágít..Ha kell. Biciklire is jó megoldás lehetne. Sima USb kábellel tölthető.
Esetleg egy dinamó...mint régen. Agydinamó azt hiszem húzósabb ár, ezt hagyjuk is.
Azt tudom elképzelni, hogy Fenix kolléga kihívást keres, beütöttek az elvonásos tünetek a krónikus "vashiány" miattígy érthető.
De tök komolyan, asszony Csepel bringája gyárilag elemes lámpákkal van szerelve, teljesen jó, és egy évig ment. Maximum rendelnék AA vagy AAA akkukat bele, (azt sem tudom mivel megy) aztán fél évente tölteném, ha elemen szeretnék spórolni.
Az off offja: Tegnap töltöttem Ignis akkuját, rá is néztem, 2018. 9. havi, lassan mindenképp cserés, de tegnap is hamar csontra töltődött, mondom bírja még. Reggel indulásnál a befecskendező furcsán építette fel a nyomást, aztán a nye-nyeee-nyeeeeeeeee beteges indítási kísérlet már biztossá tette hogy akkunak game over. 1 óra múlva már a belső világítás sem jelzett, mikor ajtót nyitottam. Gondolom cellazárlat.
Szerencse asszony Micrája indult (2 hetente mindegyiket töltögetem, ha nem megy). Délután vettem is akkut, sőt, mivel asszony autójában is ilyen korú az aksi, kialkudtam a kereskedőnél egy "csoportos kedvezményt" aztán 2 db 12V 50AH Electric Power nevű, lánykori nevén Jász akkut vettem. Egyforma akku kell mindegyikbe, elég lenne a 44Ah-s, de nem spórolunk...Ma volt fizetés! -
Madball
csendes tag
válasz
macilaci78 #90329 üzenetére
Kíváncsiságból rákerestem. Ilyesmire gondolnál? Gyorskötözővel rögzíthető, ha nem használod ledugózható (cserébe nem is olcsó):
optimate-o-110-usb-y-eloszto-kabel-idojarasallo-csatlakozorendszerrel -
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #90327 üzenetére
Még az érdekelne, hogy hogyan lehetne szépen - akár forrasztás nélkül - 1 kivezetésből 2-t csinálni, vagy többet.
oké, itt a bicajnál nem igazán lehet elrejteni a kábeleket, még a legkisebb szigszalagozós csati is hülyén néz ki. -
b_g_v2
csendes tag
válasz
macilaci78 #90322 üzenetére
nagy baj nincs vele, teljesen jogos, hacsak az hogy könnyebben szétcsúszik.
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #90322 üzenetére
Hali, köszönöm, megnézem ezeket. (Nem nagyon ismertem a csatlakozó szabványokat)
-
FeniX-
senior tag
Halihó, félig-meddig kicsit off: a bicajomra próbálok usb-s powerbankos lámpát fabrikálni és átalakítottam egy hagyományos lámpát, hogy ne AA elemről menjen, hanem az 5v-ról. No, nem is ez a kérdésem, hanem, hogy Ti milyen csatlakozókat szoktatok használni?
Folyton ezekkel szenvedek.
Közösítenem kéne a pluszt, minuszt, de amit egy usb csatlakozóról levágok és szétbontok, azok annyira picurkák, hogy a legtöbbször - még ha be is forrasztom - egy késes saruba, általában kontaktos és ha elfordítom a kormányt, nem érintkezik.
Marha bosszantó, már harmadjára vágom szét újra a kábeleket és próbálok új végeket gyártani.
Az sincs igazán meg, hogy hogy lehetne elegánsan több kimenetet gyártani ezekkel a csatlakozókkal. Pl, hogy két kivezetés legyen mindkét végből, hogy mindkét lámpához eljusson a delej.Off-off: a kocsit vizsgáztatom + kuplungcsere, most erre megy el a félretett pénz, sajna. :-D
-
b_g_v2
csendes tag
válasz
#TOTTI #90318 üzenetére
dugó téma: ha 1mm-et kiveszek akkor kb a beömlővel egyvonalba lesz a dugó pereme, viszont be fog lógni a kiömlő nyílásába. A beömlőnél talán ez nem gond, de nem gond a kiömlőnél a belógás? A kép még 1x, ha bárki beszállna az ötletelésbe: [link]
furdulatszám téma: áh értem, a görgő is nehezebb lett, az magyarázza a rejtélyt
-
#TOTTI
őstag
válasz
b_g_v2 #90317 üzenetére
A dugó jónak tűnik, még 1mm kivennék talán, de várj meg más véleményt is. Igen erősebb lett a kontraszt, de a görgőt is betettem nehezebbet, na meg inkább a szegényes járás és párás levegő miatt is mehetett lejjebb. Ami eddig volt polini 22kg amit betettem malossi 26kg, de ugye ez a teljes összenyomás ereje, a rugónak van összenyomási karaktere is, ezt is csak a próba adja meg. Most épp a fehér a jobb, nyáron a keket éreztem jobbnak, de azóta erősebb is lett.
-
b_g_v2
csendes tag
válasz
#TOTTI #90307 üzenetére
erőssebb kontrasztól alacsonyabb fordulat? nekem pont fordítva volt... érdekes
re préstávolság és dugó alsó ponti helyzet, szétszedtem a hengert, raktam alá, kapaszkodj, 4db papír talptömítést csak tesztnek, kb 2.2mm. íme: [link] [link]
Mielőtt tovább mennék, kérekszépen egy szakértői OKét vagy nem OKét.
Most a dugó teteje van kb szintben a beömlőkkel és a dugó széle pedig a kiömlővel.köszi előre is.
-
Debilon
addikt
berúgó szerkezet csere után a szett-ben kapott rugó nem tekeri vissza a racsnit
kézzel le tudom nyomni, hajtja is a motort, rendesen megy, csak nem tér vissza alaphelyzetbe és kézzel sem tudom "visszahúzni"
mit kellene még átnéznem újra?
-
Zizmand
aktív tag
válasz
#TOTTI #90310 üzenetére
+ sityupityu köszi a segítséget.
Szuper, akkor jól gondoltam, hogy nem kell zsírozni, eddig egyedül a csapszeget zsíroztam nagyon finoman, de akkor azt is hagyom, ha nem szükséges. Ha a szimering elkezd könnyezni rögtön cserélem majd mind a két oldalon, már itt van a polcon a tartalék Corteco.
A hengert és a dugattyút a korábbi javaslatod szerint próbáltam beállítani, így sikerült elérni, hogy az alsó holtponton a dugattyú teteje pontosan a beömlők vonalában van.Préstávot nem tudtam ellenőrizni, de szinte biztos, hogy sok volt. 0,53 mm alu tömítés helyett, ideiglenesen egy sörösdobozból (0,16 mm) vágtam ki hengerfejtömítést. Működni látszik a dolog, mert sehol nem fúj ki és jól is megy a motor. Ennek ellenére hamrosan megint szét fogom szedni, mert a dugattyún és a hengeren is vannak csúnya húzás nyomok, ezért, vagy fúratnom kell majd + új dugattyú, vagy komplett hengerszettet cserélnem. Gyári Yamaha henger + hengerfej van rajta, 40,75 a hengerfurat átmérővel. (Házilag próbáltam mérni, ezért nem 100% pontos az adat.)
A gyűrűhézag rendben van, kompressziót megmérni sajnos nem tudom, de lehet még benne valamennyi, mert hidegen - melegen első rúgásra indul. -
#TOTTI
őstag
válasz
Zizmand #90309 üzenetére
Köszi. Zsirozni semmiképp, én inkább féktisztítóval letisztítás és a porszárazra törlés híve vagyok. Van vario amit kell, de a tied nem ilyen. Ha könnyen forog a főtengely, nem ad surlódó hangot, nincs lötyögése akkor jó, hajtókar pedig ha teljesen kinn van meg lehet kézzel koccintani, ha nem csörren nagyot ez is oké. Ha már szétszedted, esetleg csapszeg zégert, tűgörgőt, meg henger tömítést cserélhetsz, ha a henger amúgy rendben is van. Arra figyelj, hogy átlósan és nyomatékra húzd meg (10-15nm), mert melegen tágul, nem jó ha túl van tépve. Szimering pedig jól ellenőrizhető, látnál kis könnyezést ha lenne gond.
-
Zizmand
aktív tag
válasz
#TOTTI #90308 üzenetére
Jó ez a Speed Logic app, én is mindig ezt használom mérésre, de nekem ilyen szép számok nem jönnek össze.
Jellemzően csak read onlyban vagyok jelen a topikban, újdonság nekem a 2T robogózás, de a hozzászólásaidból rengeteget tanultam idáig.Nekem egy rövid Minarelli blokkos 3KJ Jogom van. Olyan kérdésem lenne, hogy a variátor görgőket, csúszkákat, csapszeget érdemes zsírozni, vagy nem szükséges? A főtengely és a csapágyak állapotát lehet valahogyan ellenőrizni?
Már korábban kifújás nyomokat láttam a hengerfejtömítésnél, így most karácsonykor lehúztam a hengert a blokkról + lebontottam a főtengely variátor és gyújtás oldalát is. A főtengely nem lötyög egyik irányba sem, szépen lehet forgatni és hajtókarnak sincsen holtjátéka. Ez jónak tekinthető?
Kíváncsiságból a főtengely szimeringekre is ránéztem, milyen állapotban vannak. Egy éve cseréltem, valami noname 300 forintos szimeringekre, (csak ezt tudtam gyorsan szerezni) de hibátlan állapotban vannak még. -
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #90299 üzenetére
Alut nem is kell, se hengertalphoz, se hengerfejhez, mert lágy anyag a vas hengerhez képest.
-
#TOTTI
őstag
válasz
b_g_v2 #90302 üzenetére
Már vettem 94-est, be is tettem, annyival erősebb lett +1000 fordulat, ugyanazon a hangoláson, hogy be kellett tegyek egy erősebb (fehér malossi) kontrasztot, így is 6,9 grammon vagyok a görgőkkel, de 9000 felett forgott kb. 20 méteres teszten. Most ugyan már nem tudtam próbálni a kontraszt csere után, de bízom benne bemegy 9000 alá, ha nem akkor még nehezebb görgő kell. [kép] A henger kipufogó nyílása kicsit ki van marva a polini corsára hajazva, remélem azzel nem lett elrontva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Háztartási gépek
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Tőzsde és gazdaság
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Mapei Keracolor fugázó anyag eladó több színben is (bontott)
- Új okosotthon eszközök bolti ár alatt - Blitzwolf SHP15, Miboxer, Aqara eszközök
- Autós tükörre rögzíthető kamera rendszer - komplett - csere is
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Új Samsung Sony LG LiitoKala 18650 21700 25R 30Q 35E 40T VTC6 M50 M58T 50E Li-Ion akkucellák
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RX 6900XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Lian Li HydroShift LCD 360R/TL AIO vízhűtés eladó!
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! Gamer PC, notebook, konzol, Apple termék, hardver KAMATMENTESEN!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával