-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88499 üzenetére
21-22 éves gép, vagy tényleg ennyit futott és álltában rohadt el, vagy csak ennyit mutat a számláló.
Hasonló korú robogó van 10,5k km-rel. Minden szezon elején van valami nyűgje. Most például túl dús a keverék valószínűleg.
Hobbimotornak vonóhorogos autó mellé persze jó ez.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
seller007
tag
válasz macilaci78 #88496 üzenetére
Engem az zavar, hogy a jobb 50-es használt robogó árából már kb 125-ös is kijönne. De mivel nem akarok börtönbe menni 125-ös jogsi nélkül így nem veszek
-
macilaci78
nagyúr
válasz Honda567 #88495 üzenetére
Annyit ér, amennyit adnak érte és hát van, akinek ennyit is megér. Sajna már a használt ára is 700 fölött tud lenni.
Amúgy azokon vettem észre ezt a mentalitást, akiknek a jövedelemgyarapodása elmarad a saját pénztárcáján mért inflációtól.
Illetve fantasy szerepjáték könyveket, kiadványokat gyűjtök, ott is rendesen elszálltak az árak. Amit 2-3 éve vettem 6 ezerért, azt ma 20-ért tudnám eladni. Persze gyűjtő vagyok, nem nepper.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz Tamás9x #88490 üzenetére
Igen, mintha egy önálló entitás lenne.
Mint a magyar forint. Egyszer ütik, utána beszakad (mint egy köröm) .. aztán szárnyal."6-8000 körül érzi jól magát" - persze, én meg délután 4-kor, hónap végén fizuosztás után egy szőke társaságában érzem jól magam. ;-)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
Igen, utána néztem meg az árát.
Nem tudom ki volt a vendég-tesztelő (talán a malaguti képviselője)?
Mindenesetre, erősen kétlem, hogy sok fogyna így belőle.
Már a suzuki gsx-r125 ös modellje is 1.500.000. Nem olyan régen még 800.000 volt az átlag ára egy új 125-ös robogónak, most meg 1.100.000. -
Gabis
őstag
válasz FeniX- #88486 üzenetére
Pont most dobta fel: Brixton Crossfire és Malaguti Drakon - Onroad
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #88486 üzenetére
Ezekkel? Francokat. Nézd meg az ötvenes supermoto kínáltokat használtan! 750e az átlag ára a Sendáknak meg ilyeneknek. Eszem megáll... 10-15 éves kávédaráló. Eddig 250 már drága volt, most meg...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
senior tag
Folyamatosan elszomorodok.
1.800.000 ??!
https://ksr.hu/termek/malaguti_drakon_125_abs_feher_euro_5_l3e-a1.html -
macilaci78
nagyúr
válasz Debilon #88482 üzenetére
Egyrészt nagy darab vagyok, kb a mengedett össztömeget súrolom, másrészt olyan meredek volt az emelkedő, mint egy mélygarázs rámpája. Kötve hiszem, hogy alapjáraton van olyan kuplungállás, ami megtartaná azon az emelkedőn azt a súlyt fék nélkül.
Mintha autóval kézifék nélkül csak kuplunggal tartod az autót, ahhoz sem kell gázt adni, hogy ne guruljon sehová - Ez megy, bár kellett hozzá az adott autóval közösen eltöltött pár kilométer. Motorral ez még nincs meg. Na meg a dízel nyomatékosabb is, könnyebben szabályozza magát azon a 0-5,5k rpm tartományon, mint a motor a 0-13,5k rpm-en.
De meglesz ez, csak gyakorolnom kell. Ahhoz elég rég közlekedek már, hogy felismerjem a gyengeségeimet. A rutinpályán is megvolt, mi megy nehezebben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Debilon
addikt
válasz macilaci78 #88479 üzenetére
Nem kell leugrani az első fekrol, mert a kuplung fogaspontjaig van raengedve és azzal áll a motor, lassan ilyenkor kiengeded az első féket kis gáz aztán kuplung teljesen kienged, aztán profit 😁
Mintha autóval kézifék nélkül csak kuplunggal tartod az autót, ahhoz sem kell gázt adni, hogy ne guruljon sehová
Mondjuk tényleg csak technika kérdése, mint a nehéz motor kezelése, a 173 centimmel meg a 80 kg körüli sulyommal tök jól elvagyok a dl650el, pedig annak is magas a súlypontja meg 250kg kb
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #88479 üzenetére
Megszokod majd, kell hozzá egy kis rutin, de nem nagy dolog.
Nyilván mindenki máshogy csinálja, de tapasztaltaknál sosem láttam olyat, aki hátsóval tartaná akár sebességben és úgy lőne ki lámpáktól, vagy lábat váltva sebességbe rakná, majd vissza a hátsó fékre tenné a lábát. Közlekedés közben figyelj meg másokat is, induláskor elég feltűnő mikor belökik sebességbe főleg a sport motorokat, mert vagy van egy csattanás, vagy rándul egyet a vas.
A stop tábla azért más helyzet, mert ott általában oda gurulsz megállsz vagy vonalon, vagy ahol már épp kilátni, (most egy rendes forgalmi helyzetet elképzelve, nem vizsgát, vagy oktatást) és igazából üres nélkül már egyesből mész is tovább, ha vonalon állsz oda ahonnan kilátni, ha pedig már ahol látsz és nem jön épp semmi akkor mielőbb elhagyni a kereszteződést, ilyen helyzetben ha kényelmesebb belefér a hátsó fékes megoldás szerintem is.
Én autónál is elég ritkán használok kéziféket. (csak nagyon meredek helyeken) Kuplung addig ki, hogy fék nélkül is tartsa magát, aztán mehet a gáz, és kuplung fel. Igazából motornál is hasonló a szisztéma, csak ott ez az egész sokkal gyorsabban végbemegy.
-
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #88479 üzenetére
Nyugodtan használd a lábféket is, nincs azzal semmi gond.
Amikor közeleg a lámpaváltás, kézzel fékezel, miközben lábat cserélsz, hogy 1-esbe rakd, majd ezután visszaállsz a lábfékre.(jobb láb letesz, bal láb egyesbe rak, majd jobb láb ismét rálép a fékre)
Ezek után a megszokott módon kuplung-gáz, és amikor már fogna, akkor kiengeded a lábféket.
Szerintem így egyszerű.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88476 üzenetére
Simán lehet. Magasan van a blokk, váltó, felette a tank...
Igen, egy nagyobb darab ember hamarabb megtanul bánni a súlyával, mások súlyával. Sport, tánc is segít ebben.Anno egyetemi tesiórán egy vízzel töltött magas nyakú ballon volt útban, ennek a nyakára volt feltekerve a röplabdaháló. Asztalitenisz közben zavart. Kérdeztem a tesitanárt, hogy arrébb lehet-e rakni? Odament, próbálta arrébb rakni, aztán mondta, hogy jobb lenne, ha inkább elférnék tőle. Pár adogatás után mondtam, hogy visszarakom, ahol volt, de had rakjam arrébb... Oké... Odamentem, a nyakánál fogva megbillentettem az élére és lazán arrébbgurítottam. Kérdi a tanár, hogy tán szoktam súlyzózni? Á, csak a 200 literes hordókat takarmánnyal töltve is így mozgatjuk otthon a hátsó udvaron.
Meg kell tanulni, szokni, hol van egyensúlyban, mennyi dőlést enged még meg a motor, utána már nem lesz meglepetés, meg necces helyzet. Zoli bácsinak még új ez a tömeg és súlypont. Nekem a Yamaha keskeny és alacsonyan van a nyereg, széles terpeszt is megengedne.
zombei: Tehát kb leugrok az első fékről és húzok egy valamekkorára sikerült gázt csúsztatott kuplungnál? Kezdőként nem érzem biztonságosnak.
A legtöbb lámpás kereszteződésnél van gyalogátkelőhely. Üresben várakozok, jobb lábbal talpalva. Ha elkezd villogni a gyologos jelzés, sebességbe rakom, bal talpra váltok és jobb lábbal tudom nyomni a féket.
Az oktató meg leginkább semmit nem tanított a témában elsőre. Bénáztam korábban (lankásabb emelkedő, körforgalom előtt), de megoldottam. Óra végén kérdeztem, hogy érdemes csinálni? Lábfékes megoldást javasolta. Illetve kértem az autós rutinpályán lévő dombon való gyakorlást, fizettem volna rá egy plusz órát. Sajna az autós és motoros oktatók barátsága nem épp példaértékű, így a forgalomban kellett gyakorolni. Első lehetőség a más sokat emlegetett STOP-táblás kereszteződés volt.
Következő alkalommal egy hosszú utcán kétszer is végig gyakoroltam. A következő órán is fogom kérni egyszer azt az utcát, meglátom, hogy megy.A motoron a lábfékes megoldás hasonlít az autós kézifékes elinduláshoz a tekintetben, hogy a fék és gázadás egyszerre megy a kuplung csúsztatásával. Az első fékes megoldás olyan, mintha a kocsin nem használnám a kéziféket: leugrok a fékről, rá a gázra. Egy mélygarázs rámpáján nem feltétlenül elegáns megoldás. Persze, egy autó nem ugrik ki alólad, de egy 100 le-s motor el tud indulni a motoros nélkül is...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #88448 üzenetére
Hát ha nagy motorral hátsó fékkel tanítja az oktató akkor ott valami gond van.
Robogónál persze nem gond, de nagy motort nem sebességben tartva várakozunk, tehát elinduláskor kuplung be, sebeségbe rakás, lassan kuplung ki, miközben fék ki, és gázadás. Ebből adódóan első féket kell húzva tartanod, mert a váltáshoz kell a szabad láb.
De ha nincs még rutin akkor majd meglátod te is, hogy nem életszerű lábfékkel tartani a motort, csak olyan helyzetben reális, mikor hosszabb ideig várakozol, mint pl. amikor egy számolós lámpánál állsz, és az indulás közeli időpontig azzal tartod, aztán át váltasz a fent leírt módra. Egyéb esetben a láb, és fék váltás túl sok időt venne igénybe. -
dond
csendes tag
válasz Zoli bácsi #88459 üzenetére
Hasonló felépítésű Givim van, jártam már így ősszel, trutymós időben, minden iratom kulcsom a dobozban,, ment a fejvakarás
Nagy nehezen kinyílt, utána kapott pucolást és WD40-et a zárszerkezet, a hátsó kerék az útról pont oda verte a koszt, azóta szerkesztettem a gépre egy hosszabb sárfogót és néha tisztítom is. -
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #88474 üzenetére
Egyébként az lehetséges, hogy ennek az imperiale-nak magasan van a súlypontja?
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88473 üzenetére
Azt gondolnám, hogy egy nagyobb darab ember könnyebben megfog egy nehéz motort. Én tök átlagos felépítésű vagyok, szóval nekem is ez konstans "para" volt, hogy túl nehéz lehet egy 500+ köbcentis motor. Láttam én is lány-ismerőst szenvedni meg majdnem elborulni cbf 650-es hondával, de persze sosem vallotta volna be, hogy túl nehéz neki.
Miután eladta is csak azt mondta, hogy modernebbet akart. De valahogy mégis 150 köbcentivel meg 40 kilóval könnyebb gépet vett. ;-DA magam részéről még várok valami másik lehetőséget, de nem akarom kilőni magam alól az összes pénzem. Most minden más mozdíthatót "félretettem" (lekötés, stb.), így trendin fogalmazva nincs túl nagy likviditási mozgásterem.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88473 üzenetére
Kaviccsal szórt úton a 70 kilós robogóval is megcsúsztam. Oké, letettem a bakancsot, húztam felfelé a szarvát, miközben fékeztem a kanyarban. Mikor már stabil volt, visszaengedtem a seggem az ülésre és mentem tovább.
Nyilván ezt egy 200 kilós géppel nem csinálom meg, de a lényeg, hogy a nem megfelelő útviszony géptől függetlenül nem megfelelő.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88468 üzenetére
Igen, a GS 500 egy ikon.....
De van még pár ilyen híresen strapabíró, bevált típus.
Bukszádba nem látok bele, de én tuti a 11e. kilómétereshez nyúlnék, minthogy 200-al kevesebbért egy lestrapáltat vegyek.
Nálunk egy havi nagyobb bevásárlás, 1 kosár kaja-vegyi nem áll meg százból, ennyit ér a pénz. Sajnos.
Üzembiztosság szerintem inkább a korábbi tulajokon, karbantartásokon múlik, mint a kilóméter óra állásán.
Kollégám most egy 20 éves CB600 Hondát vett, 700-ért, szerintem ezek is jó vasak. 1 nap alatt többet beletekert, mint én egy hónap alatt az enyémbe....Ja, le se szállt egész nap.
Én nem féltem a 200 kilós motortól.
De most őszinte leszek hozzád, hozzátok. Nem merek asszonynak sisakot venni. Nem merek két személlyel felülni rá. Rába parton minap majdnem leestem, pedig csak megálltam, kicsit megcsúszott az első kerék, mikor megálltam, majdnem elfektettem.
Pedig most nem toltam, rajt ültem. Csak átbillenik a súlypont, és úgy érzem elrántja az embert. Közel volt párszor.
Ha lesz még motorom, én 150 kiló körüli súlyt terelgetek, maximum. Kanyarra is félek rátenni, pedig már egész szépen döntögettem. Minap utólsó pillanatban vettem észre, hogy a kanyar apró kaviccsal fel van szóródva. Nem mertem bedönteni, de erősen fékezni sem, átmentem a másik sávba, nem jött senki szerencsére, de mikor megláttam a kavicsot, és tudatosult bennem, hogy relatíve gyorsan megyek, egy pillanatra az ütő megállt bennem. Félek ettől a dögtől, a 110 kilós robogót játszi könnyebbséggel terelgettem. Azt éreztem, ezt nem. Még nem.
Egy a lényeg, azt ajánlom neked is, és mindenkinek. Senki ne vegyen motort látatlanba, kipróbálatlanul. Menj vele, ha ismerősnek van ilyen típus, kérd el.
Nekem nehéz a 200 kilós gép. Neked lehet nem lenne az. -
FeniX-
senior tag
válasz sityupityu #88467 üzenetére
Szerintem nettó rablás 1 millió felett bármi, ami bicaj... bicaj!! Hát, 1 mill.-ből már autót vagy motort kapni, az meg mégiscsak egy bringa, akárhonnét nézzük.
Értem, hogy márkás a váltó, meg akksi, meg a tárcsafék, stb... de szerintem ez egy marhanagy átverés. -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88466 üzenetére
Hát, most jól szájbaköpöm a korábbi elveimet, mert kizárólag Suzuki GS 500-asokat nézek.
Elő feltétel volt, hogy minek nekem nagymotor, meg nehéz, meg 100 felett úgysem akarok menni, de mivel valami hülye ötlet folytán ez becsípődött így most ilyet nézek már jópár napja. (Oké, megnéztem még pár cb 250-es hondát is, de csak mint hirdetés, de azok még ramatyabb állapotban vannak)
Itt Bp-hez közel, Vácon lenne egy nagyon szép GS, 11.000 valós km-rel, de az már majdnem 900.000 ft. Az én keretem pedig ilyen 700.000.
Na most a legtöbb használt ilyen mociban már 90.000 km van.
Egyfelől nem is tudom, hogy ez soknak számít-e ebben a kategóriában, vagy mivan.
Inkább az újabb kiviteleket néztem (2000 akárhány utáni, kicsit mások az idomok)Mert végülis itt városon belül bringával elintézem a munkába járást, s akkor a moci megmaradna az ilyen visegrád, esztergomos, balcsis mocorgásokhoz.
A kérdés csupán az, hogy mennyire lenne nekem nehéz egy 200 kilós motor, hisz a jogsi letétele óta ettől parázok, illetve, hogy a sok km ellenére mennyire maradtak ezek üzembiztosak. -
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
válasz sityupityu #88461 üzenetére
Persze, gondolkoztam mar azon is, de 7-800 000ből tuti, hogy inkabb motort vennék, nem bicajt .
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88459 üzenetére
Meg kell próbálni lefelé nyomni a fedelet és akkor fog kiakadni a zár nyelve.
Valószínűleg a táska pántja szorul be a két rész közé és befeszíti a nyelvet, vagy pont akkora távot képez a két dobozrész közé, hogy megfeszül a zárnyelv.u.i.: már két 'roncs' megvételéről is lebeszéltem magamat az elmúlt pár napban... egyre nehezebb.. :-)
közben non stop bringázok, de már kezdek besokallni attól is.[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Járt már valaki úgy hogy nem lehetett kinyitni a GIVI dobozt? Megszorul. Először sisak alatt maradt valami, nagyon minimálisan feszült már lezáráskor is, nehéz volt kinyitni. Oké, user error. Ma egy hátizsák, szinte üresen feküdt a 43L-es doboz alján. Nem lehetett a dobozt kinyitni. Levettem, mozgattam, nagy nehezen kinyílt. Semmi nem feszülhetett benne.
Benne vannak az iratok, rendőr megállítana, azt hinné szivózok, nem tudom magam igazolni....Szerintem minden GIVI doboz zárja ezen az elven működhet, befele-lefele nyomva zárom le a kallantyút. Ma mást nem tudtam elképzelni, minthogy a hátizsák pántja odakerült a zárhoz, mert üresen mindig jól működik.
Ha valaki járt már így, illetve van tanácsa a megszorulás elkerülésére, illetve a megoldásra, ha megvan a baj....Jelentkezzen.
A zár működik, a doboz teteje nem hajtható fel, még nagy erővel sem. A megoldás eddig az volt, hogy levettem a dobozt, aztán rázogattam, egy idő után sikerült kinyitni.
Ha nem, marad a flex.
Ez a dobozom amúgy: [link] -
Winne
nagyúr
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
-
Tamás9x
őstag
Van még aki simán kiküldi neked az aksit, külön tasakban kapod meg a savat és neked kell feltölteni, de ha hosszótávra tervezel akkor Lithiumot is érdemes megnézni, ár érték arányban nagyon rossz, de nem kell vele annyit bíbelődni.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Winne
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88446 üzenetére
Nincs itthon bikakábel, a nagyobb kapacitású akksi nem rossz 5let, csak ebben a méretben nem tudok sztem nagyobban venni, mert a fix helyére nem megy bele nagyobb. Megpróbálok hétfőn kimenni melóból és megkérdezem mit tudnak adni, mert ha jól tudom netről már nem tudok rendelni a savas szabályozás miatt.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #88451 üzenetére
Van egy bölcs mondás, inkább legyen koszos, mert azt még le tudod mosni, minthogy cserélni kelljen Csepegtetős olajzó, duplájára növeli még az X-es láncok élettartamát is. Ha króm a felni, illetve gagyi krómozottak a küllők akkor meg főleg jó, ha keni Ahogy nálam is, már le van rohadva a bevonat a küllőkről.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #88450 üzenetére
Na, lerotyogtattam Nickre, mára jósolták a legmagasabb vízállást a Rábán.
Elment az eső, végre, májusi idő van. Az alapjárat kicsit bizonytalankodott, de ma nem állt meg, sőt, az 50km-es kör végére teljesen rendbejött. Hellyel közzel a jobbos tükröt is be tudtam állítani, rájöttem, hogy nem csak alul, felül is van egy anya a tükörnél. Ez meglazult a nagy csavargatásba, és sikerült beállítani, nem az igazi, 3/4 részt a kezemet látom, viszont a szélénél azt amit kell. Vagyis, azt láttam hogy van egy anya, csak annyi eszem nem volt, hogy meglazítva nagyobb állítási lehetőséget kapok.
Prevent láncspray, múltkor kérdeztem, milyen. Tegnap vékonyan megfújtam a láncot. Hazaérve fekete volt a motor hátulja, a felni, a láncvédő, még másik oldalon a kipufogóra is ment. Vékonyan fújtam, vagyis próbáltam. Nem keményedett meg mint a márkásabb cuccok, olajszerű maradt, és a feloldott koszt, port a centrifugális erő a sorsára engedte...
Felemlegettem a jó kis robogót, ahol ilyen gond nem volt, aztán nekiálltam takarítani. Motorblokk tisztító spray (Szintén Prevent) a felnire, láncvédőre, meg ami olyan volt, pár perc után meleg samponos vízzel nekimentem. A láncról meg papírtörlővel letöröltem a maradékot, átforgatva a láncot a markomban lévő törlőn.
Nem tudom, vagy befújom vékonyan Castrol láncspray-vel, azt is vettem, vagy hagyom a francba, inkább láncszettet cseréltetek idő előtt, mint a kereket vakargassam....
Kép: Rába, Nicki gát, áradás. Avagy így lett vízhűtéses az Imperiale, finom vízpermet száll a levegőben.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88449 üzenetére
Én is a legnagyobbat veszem, ami fizikailag befér. A mostani akku már 65Ah-s. A garázs meg úgy van kialakítva, hogy a kocsi orránál is van egy konnektor, mellette kampó lóg ki a falból és arra van akasztva az akkutöltő.
Télre kiveszem a robogóból az akkut és havonta rádugom az okostöltőre 2-3 napra. 5 évet bírt. Voltaképpen csak a töltést nem tartotta, 2-3 nap állás után hallhatóan nehezebben tekert, de másnap még pöccre indult. Nem lett volna muszáj cserélni a berugókar miatt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #88447 üzenetére
Igen, mert jóval nagyobb az indítóáram. De elvileg baja nem lehet, mert a feszültség számít. Én eleve nagyobb akut veszek mindig a kocsiba is, nagyobb kapacitásút, meg indítóáramút. Amekkora befér a gyári helyre, a legnagyobbat. Ezt összevetve a karbantartás (kóros, azt hiszem) mániámmal, hogy nyáron is, ha keveset megyek, töltögetem a garázsban, azt eredményezi, hogy átlagnál többet elmennek az akkuk nálam. Ignis gyári akkuja 9 évet ment. Aki megvette a robogómat a gyári, 3,5 éves akkuval, szerintem még 2 évig nem kelli akkut venni..Minyimum. Bár ez már rajta múlik.
Szerk: Közben írtál: Én azért első féket használok, mert így letehetem a lábaimat. Hozzá teszem, nekem nagy kezem van, bőven megy hogy kis gázfröccsöket adok, meg a féket is tartom. Kis lejtőn lábbal is meg lehet tartani a motort.
Az a baj ezzel a kábellel, meg kötéllel, hogy bent vannak a kocsiban, de soha nem kell. Egyszer vegyem ki őket....[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88438 üzenetére
Hátsó fékkel tanítja az oktató, mármint hátsóval tartom a motort. kb ugyanaz, mint az autónál: amíg megkeresed a fék, gáz fogáspontját, addig egy harmadik végtagoddal tartod a féket. A te módszeredhez hülye vagyok még. Ha első fékkel tartom, akkor nem tudok gázt adni, márpedig alapjáraton még vízszintesen sem teljesen egyszerű elindulni. Általában persze sikerül, de gyengén, vagy erősebben beremeg a motor. emelkedőn, főleg az én súlyom alatt tuti lefulladna.
3. óra forgalomban. Álltunk a STOP vonalnál, balra kanyarodáshoz a felezővonalhoz húzódva. Én elöl, középen a másik tanuló, hátul az oktató kocsiban. Lefulladtam, lemerítettem az akkut is. Jobbnak láttam letolni a járdára, a zebránál volt rá lehetőség, az pár méterrel feljebb volt. Letoltam, a többiek felmentek, a kereszteződésben megfordultak, parkoltak, az oktató odajött és segített betolni. Persze lefelé a lejtőn tolnia nem kellett, de elmagyarázta, hogyan, mert élesben még nem csináltuk.
A legutóbbi, 4. órán jobban ment, utcahossznyi emelkedő, 30-as övezet, de azért busz is jár ott. Eleve az óra előtt kértem, hogy a telepen menjek 1-2 karikát, hogy megszokjam a motort. Lett állítva is a gázkaron, mert a 3. óra elején, még a telephelyen jeleztem, hogy más a motor. Nagy volt a gázkar holtjátéka. Beállítva már ismerős volt. Mindegy, a két karikában csináltam vagy 20 elindulást, meglett a kuplung fogáspontja és hogy mennyi gáz kell egy dinamikusabb rajthoz.
Az emelkedő alján kb a 3. elindulásnál mondta az oktató a rádióban, hogy azért hosszan kell csúsztatni a kuplungot. Autónál megszoktam (dízel), hogy viszonylag alacsony sebesség elérésekor, rövid idő után felengedhetem a kuplungot. Itt azért nem teljesen így van.
Az se mindegy, hogy egy utcában akarsz-e indulni, ahol 100 méterig nincs semmi akadály, vagy STOP-vonaltól zebráig, majd a zebra után (hátsó kerékkel még a zebrán) a forgalom miatt megállva. Vagyis 1,5-2 métert kell csak menned.Mindegy, tudom, hogy meg lehet tanulni és mivel nincs semmi olyan bajom, ami gátolna ebben, én is meg fogom tanulni. Eleve én mondtam az oktatónak, hogy ezzel foglalkoznom kell, mert nem megy. A többi résszel nincs gondom. Egyszer sem volt olyan necces helyzet, hogy borultam volna se tempónál, se lépésben. Inkább mentem lassabban, vagy letettem a lábam.
Bikakábel miatt ne várj a Lidl-re. Én Lidl-ben vettem, mert olcsó és jó, ami igaz is. Aztán ténferegtem kicsit a Homasitában, a kerületben egy autós bolt, és ott hasonló áron láttam jó bikakábeleket. A vontatókötéllel már nem vártam meg a Lidl akciót. Ilyen rontásűző amuletteket tartok a kocsiban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88446 üzenetére
Én is így voltam ezzel, a 12V az 12V, de azért teljesen máshogy tekert egy 55Ah akkuról.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
Előszor megnézném nem-e testelés hiba. Pl. az én motoromnál az akkumulátor negatív vezetéke ketté ágazik, egyik ág a kasztnihoz, másik ág a blokkhoz van csavarozva. Na ezeket a pontokat kellene először megnézni.
Aztán a biztosítékokat, nincs-e oxidáció, kimozdulás.
Autód van? Bikakábeled van...? Kösd rá csipeszekkel az autó aksijára a robeszét, 12V az 12V. Próbáld meg, hamar kiderül aksi hiba-e. -
Winne
nagyúr
Sziasztok,
125-ös robogón a következő a jelenség: télből mikor elővettem, töltöttem az akksit és elkezdtem vele járni. Az önindító nem tekert, már tavaly is meg lett picit piszkálva, mindegy rúgtam inkább, vettem hozzá bontottat, itt van a dobozban még. Egy erős hete nem vagy nem jól működik az index (vagy kattan egyet de nem megy, vagy nem is kattan, ritkábban összevissza kattog, hol gyorsan hol lassan), ez nagyobb baj, már gondolkodtam mi legyen. Behoztam az akksit, hogy így vigyem inkább a szerelőhöz. Visszatettem, ráindítottam, tekert és el is indult, bár hideg volt és visszafulladt, másodszorra már nem tudott elindulni úgy, nem tekert rendesen. Azóta meleg lett nappal és tegnap munkából ki kellett ugranom munkából intézni valamit és melegben indul simán önindítóval és műkösik az index is.
Erős a gyanúm, hogy új akksival lehet megoldódik a probléma, de ha az index is elromlott, akkor az relé lehet vajon? Lehet nem tölt a motor menet közben? Nincs itthon multimeter, hogy rá tudjak nézni, de ezt talán tudom holnap próbálni.
Egy új akksi valszeg annyiba kerül, mint megnézetni a szervízben, inkább arra költök, ha valszeg megoldja a gondom, ha nem, akkor max buktam az akksi árát és úgyis vinnem kell. Akkor mire számítsak az index hibára mi lehet a rossz valószínűleg?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88442 üzenetére
Az tény, hogy amerikában kb. "mindent" engednek. Egy V8-as motort beleszerelsz egy fürdőkádba, és ha van rajta lámpa, akkor mehet a forgalomba.
Itthon azt nem lehetne lepapírozni, hogy valami régi karbis gépet átszerelj injektorosra, pedig kb. "konyhakészen" lehet venni átalakító kit-et, köbcentihez pontosan. -
Pfiucska
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88397 üzenetére
Nalunk a keeway rendszeresen leallt melegen, garis hengerfej csere megoldotta.
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88438 üzenetére
Nézd, ha neki megy, neked is fog hamarosan.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #88436 üzenetére
Szerintem motorral egyszerűbb emelkedőn indulni, mint autóval. Ugye az első féket behúzva tartod, aztán engeded a kuplungot, és ahogy kezd húzni a motor, féket elengedheted. Autónál kell kézifék is. Vagy kuplunggal, gázzal játszva megtartod az autót a lejtőn. Ez motornál is működhet, rövid ideig okés, hosszabban azért megégetheted a lamellákat.
Nekem könnyen ment az A jogsi, előtte Simsonoztam, semmi új nem volt, csak a kicsit nagyobb teljesítmény. Robogó után biztos furcsa.
Oké, igazatok van, biztos én fogom rosszul, de ez a rész nekem új, ekkora dögöt sosem terelgettem, Liberty tök mindegy merre dőlt, egy ujjal megtartottam.
Emelkedőn felfele toltad? Lefele, felülni rá, 2. fokozat, kuplung ráenged gyújtással, és ha szikrát képes adni az aksi, általában beröffenik.
Tudom, az a hivatalos, hogy modern katalizátoros gépeket nem lehet betolni. Ignist is toltam be, lányom mindig rajt felejtette a világítást mikor friss jogsija volt.
Persze ha nem indul be, akkor sokat nem szabad nyaggatni, meg kell bikázni. Jut eszembe, teszek is a dobozba egy bikakábelt, majd veszek ha lesz a LIDl-ben, Ignis ülése alatt is van. Bár lehet nem várok, 6 éves lesz az aksija, ugyan látszólag semmi baja, de a rádió már elnémul ha indítok, meg a feszültséget is jól ejti pár nap állás után...Nem várom meg míg használni kell a kábelt. Ugyan, ahogy a motort, az autót is mondhatni hobbi szinten használjuk, pecázni járok vele legtöbbet. De szülők 80 évesek lesznek, anyós 90, szóval előfordulhat hogy ugrani kell, akár éjszaka közepén.
Eszméletlen, tónustalan embert nehéz mozgatni, de ha valaki a kezeit meghúzva felülteti, és háta mögül meg tudom fogni Rautek-féle műfogással, akkor már oké. Egyedül iszonyú nehéz. Rauteket azt hiszem nektek is ismerni kell.
Amúgy van lapáthordágy, vagy board, ilyen esetben is hasznos, ha nincs sérülés, még az ágyból is ilyennel szedjük ki a "súlyos" beteget.
Lapáthordágy középen szétszedhető, be lehet csúsztatni a "pengéket" az ember alá, aztán össze van pattintva.
Ne találkozzatok vele. De ha igen, nem kell megijedni, ha zakózik egy motoros, elvből gerincsérültnek tekintjük, szóval stiftneck, gerinc ágy....
Legtöbbször persze alaptalan a feltételezés. Aztán a baleset utáni adrenalin löket, stressz sok tünetet elnyom, láttam már csigolya töröttet, aki a helyszínen jött-ment, és nem is akart kórházba menni.....
Eh, megint hosszú lére eresztettem.... -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88435 üzenetére
Mindig a csípőnek támasztva érdemes tolni. a tank legyen a csípőnél, de előbb-utóbb úgyis megérzed, hogy hogy kényelmes.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88433 üzenetére
A rutinpályán a 8-as tolás érdekes volt, jobbra és balra is kellett fordulni. Ahogy sityupityu is írja, magad felé dpéjön egy picit. Persze ilyenkor is elkezdhet dőlni, de akkor már inkább rád. Behúzod a féket, berogyasztasz térddel és ráfekteted a combodra, csípőből megtartod. Gondolj bele, az eldőlt motort is fel kell tudni állítani és megvan rá a terchnika.
Mentős vagy, az eszméletlen, vagy ellenkező embert is lehet mozgatni, ha ismered a módszert.
A múltkori rutinórán annyira nem tudtam elindulni egy STOP-táblás kereszteződésben meredek emelkedőn, hogy a sok indítózás leszívta az akkut. Szégyen, nem szégyen, félretoltam a motort, emelkedőn felfelé a járdán.
Jó, oké, termetben rajtad is túlteszek, ha nekifekszem, akkor egyedül is betolok egy autót is, volt rá példa.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz sityupityu #88434 üzenetére
Nem tudom, lehetséges. Ugye előtte egy 100 kilós robogó volt, az én testalkatommal mindegy volt hogyan toltam.
Azt hiszem a súlypont van magasan. Ha rajta ül az ember, és halad, akkor nincs gond. Garázsból kitolni, meg a füves udvaron mozgatni problémás. Régen röhögtem, mikor olvastam, hogy régi dögnehéz motorokban (Amihez oldalkocsit is lehetett csatlakoztatni) hátramenet is volt. Most már megértem. -
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #88433 üzenetére
Rosszul tartod azt a motort tolásnál szerintem. Mindig magad felé kell hogy dőljön egy kicsit. Már csak azért is fura olvasnom amit írsz mert emlékszem, hogy anno amikor nagymotorra jártam, akkor többször egy csaj volt a párom aki 60 kilónál biztos hogy nem volt nehezebb. Gond nélkül tologatta a 650-es banditot aminek a száraz tömege szerintem 230-235 kiló környékén van.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Zoli bácsi
őstag
Országúton tényleg nincs sok jelentősége a jobbos tükörnek. Viszont a kisvárosunkat átszelő 85-ös út a város egy részén 2x2 sávos, és itt nagyon jó szolgálatot tesz a jobbos tükör.
A Piaggio Liberty ebből a szempontból nagyon jó volt, nagy, kerek tükrök, és a jobbost is be tudtam állítani.
Írtam, hogy ugye a probléma, hogy nagy darab vagyok. Ma délelőtt toltam ki az utcára a motort, megbillent, hát....Balra dőltem kb 45 fokos szögben, nem tudtam visszahúzni, azt hittem most borul. Végül visszahúztam, olyan áron hogy beleállt a görcs a lábamba.
Iszonyat dög nehéz, közel 130 kilómmal többször alig bírtam megtartani.
Nem is értem, mikor a tesztvideókon láttam a 60 kilós Indiai csávókat, meg csajokat Imperiale-on. Menet közben nincs gond, rajt ülve sosem éreztem hogy eldőlnék vele. Tolva a füves udvaron már nem egyszer megbillent, iszonyú rossz a súlypontja, engem hamar elrántana. Igazából nem szabad tolni, be kell röffenteni az udvaron, és kész. Tele van tankolva, talán így még hamarabb dől.
Bármi lesz, drága tükröt nem vehetek, szerintem, kormányvég tükör kihúzva. Egyszer elránt, fiatalabb nem leszek..... -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88431 üzenetére
Sávváltásnál, városi forgalomban jobbról érkező kerékpároshoz (kerékpársáv) nagyon is hasznos a jobb oldali tükör.
Én sem látok magam mögé, a karomat szoktam magam előtt keresztbe tenni, hogy a könyököm karom alatt ellássak.A biciklin ránehezedsz a kormányra, tartod magad, ha a szélesebb fogás kényelmesebb, a kormányvég számít.
Motoron más az üléspozíció, én például egyszer sem fogtam rá a kormányvégre, pedig még bukókeret is van a kormányon.Zoli bácsi: ha nem a kocsisorok közt törsz előre, vagy a kiskapun tolod ki a motort, szvsz nem lesz útban. De láttam már a markolat alá behajló kormányvég-tükröt, igaz, az sportosabb volt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88427 üzenetére
Elsőre elég csak egy jobbost venni, kipróbálásra.
Egyébként, azt gondolnám, hogy mivel motorral az ember talán inkább az út kissé külső részén halad, a baloldali tükör az igazi, a jobban max az út széli bokrokat lehet látni amúgyis.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88427 üzenetére
Nekem anno bicajon volt ilyen, de - pedig nincs is nagy tenyerem - zavart, hogy folyton a mancsom vége nyomta a tükör szélét.
Amikor végül leszereltem, úgy éreztem, hogy sokkal szélesebb lett a kormány, nem kell "nyomorogni" kapaszkodás közben. -
Honda567
junior tag
Kuplung rugókat mivel lehet könnyen be akasztani?
[link] -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88425 üzenetére
Van ilyen toldó adapter, amivel el tudod tolni a tükör felfogatási pontját.
Ilyesmire gondolok. -
Zoli bácsi
őstag
Adott egy motor. Meg adott egy driver, akinek a munkahelye külön kellett neki munkaruhát csináltatni (4XL.....). Asszem' az átlagnál iciripicirit szélesebb vagyok.
Na, lényegre térve, a bal tükör használható, de a jobb oldalit akárhogy állítom, használhatatlan. Vagy a kezemet látom, vagy a jobb oldali részt, a hátam mögött semmit. A probléma, hogy a tükör tartó bilincset nem lehet kivinni a markolatig (mint bal oldalon). Ott a fékolaj tartálya. Amennyire lehet kitettem, amíg megy, de van kb 2cm a markolatig. Egy hatvankilós sofőrnek szerintem jó lenne, de nekem sajnos beállíthatatlan.
Lehet valami megoldás azon kívül, hogy hosszabb szárú tükröket veszek? -
#TOTTI
őstag
válasz Tothgera30 #88423 üzenetére
Tényleg, sose találkoztam vele.
-
#TOTTI
őstag
válasz seller007 #88421 üzenetére
Jól beállítva, hasonló. Bár az F15 egy nyers vizes blokk, Piaggionál pedig van ami kicsit szolidabb teljesítményű bizonyos kialakítási korlátok miatt, de ülj rá a konkrét típusra és tapasztald meg.
-
seller007
tag
Sziasztok,
Egy Vespa LX50 2T mennyire megy egy Malaguti F15 2T hez képest?
Köszönöm!
Úgy néz ki szabadidőm függvényében jövő szezonra marad a 125-ös jogsi és robogó vétel, de az F15-öt már eladtam. -
Topikgazda
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Nem ő bénázik. Ez egy létező jelenség (hiba), hogy behúzott kuplungnál menet közben elmegy az alapjárat és leáll a motor. Számos oka lehet. Az egyiket nyogo már leírta, de egy komolyabb motornál egyéb dolgok is lehetnek (valamilyen érzékelő hiba stb), volt már nekem is nagymotornál (talán gsr600-nál egy esős menet után) hasonló gondom.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88417 üzenetére
Milyen hosszan indítóztál melegen, és babráltál-e a gázzal?
Nekem a keeway ugyanúgy nem volt hajlandó indulni, ha rányúltam indítózás alatt a gázra és "megszívta" magát. Sőt: berúgókarra pl. 3ból 1x volt hajlandó elindulni, de ez is az én hülyeségem volt. Tolásra - ha kellett (mikor szar volt az akksi) mindig beindult. -
#TOTTI
őstag
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Nekem 50-es/125-ös robogó után (tanuló: Versys 650) MT-03 660 volt, na azt is nyeleztem ahogy a robogókat, aztán nagyon gyorsan a megengedett 2-3x-osával mentem, fék is erősebb, sebesség is nagyobb, bólogattam, stb. Le kellett nyugodni és fejben össze rakni mi is a helyzet, technikailag hol rontom el.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Igazából kanyarodás előtt húzom be a kuplungot, és amíg rakom vissza a sebességeket, közben motorféket használva, ott állt le, mikor már motorfék nélkül, koppra behúzott kuplunggal gurultam. többször. Eddig sosem, ezt tegnap kezdte.
Az meg a kanyartól, meg az előttem haladótól függ, mikor kuplungolok, és mikor adok gázt, de sokszor 2. fokozatban enyhén csúsztatott kuplunggal kanyarodok. Tudom hogy nevetséges, de meg kell gondolni mit csinálok, mert annyira ösztönösen, ráfigyelés nélkül vezet az ember, hogy szörnyű....
Egy helyben nem fulladt le, de nem is igazán ketyerésztettem, ha lehet kikerülöm a rendőrlámpás kereszteződéseket. Az tűnt még fel, hogy az eddig pöccre induló motorra többször rá kellett indítóznom, elsőre nem indult melegen sem.
A kétüteműhöz képest több a motorfék, de 1. fokozatban sosem használom, lassításkor 2.-ig kapcsolgatok vissza. Nem állhatott le miattam, előbb behúzom a kuplungot, mint 2500 alá esne a fordulat.
Igen, nekem volt Honda CBF 125, igazából ez volt a CG utódja. Valóban brutális motorfék volt 1. fokozatban, mert rövid volt az áttét, hamar lehetett ott is szúrni a 2. fokozatot. -
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Amúgy tippre, ezt a motorféket is szokni kell, mert - ha jól veszem ki - neked ezelőtt 2 ütemű moci volt, meg a robogó. Egyiknél sincs számottevő motorfék.
Emlékszem, amikro a kis 125ös CG hondámat eladtam egy nőcinek, akinek szintén előtte 2 üteműje volt, panaszkodott a próbakör után, hogy majdnem pofára esett, mikor 1-esben elengedte a gázt, és hogy ez a motor biztosan rossz. (a motorfék miatt megtorpant a motor) -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88414 üzenetére
Na, várj nem akarok hülyeséget kérdezni, de kanyarban minek behúzni a kuplungot?
Szóval, kanyarban egyszerűen csak úgy leáll? Én továbbra is arra tippelnék, hogy üres helyett még sebességben van és ráengeded a kuplungot így lefullad.
De ez csak egy (talán rossz) tipp, azok alapján, amiket leírsz.
Ha egyhelyben ketyeg az alapjárat, nem fullad le, gondolom.
Akkor valami köze kell, hogy legyen a váltáshoz.
Arra tippelnék, hogy még hozzá kell szoknod a váltóhoz, vagy újra megszokni.
Most leírva lehet, hogy hülyeségnek hangzik de persze lehet, hogy tényleg műszaki hibás a vadiúj motor, de inkább arra tippelek, hogy össze kell szoknotok még a mocival. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88410 üzenetére
Kanyarban, vagy megállás előtt, amíg a váltó sebességben van, a motor alapjáraton ketyeg, és még gurulok, teljesen behúzott kuplunggal.
Szerencse hogy hangos, azonnal meghallom hogy leállt a motor, mert ha kanyarodás közben kiengedem a kuplungot, és közben gázt adnék, arra számítva hogy megindul a motor, közben meg megcsúszna a hátsó kerék a hirtelen motorféktől....Amekkora motorfék van, hamar zakózhatna az ember. Így hogy tudtam hogy megállt a motor, és számítottam a torpanásra mikor kiengedem a kuplungot, így is meglepődtem mekkorát fogott a motor. 250-es MZ-t be is lehetett tolni 2. fokozatban, volt a gyűjtáskulcsnak egy speciális állása, amikor lemerült aksival be lehetett tolni. Na, ezt nem hiszem hogy betolnám, kéne hozzá 2 ember....
Simsont rajt ülve, kissé sebességben meglökve, majd a kuplungot behúzva szoktam beindítani.
A Yamaha SR hosszú löketű motorja valahol hasonló az Imperiale-hoz, itt egy kis teszt, érdemes elolvasni az elindításos részt. [link]
Éljen az önindító. Míg jó az aksi. -
Rivaul
addikt
Húzhatod neki. A nyomaték problémás nem a fordulat. Ennyitől semmi gondja nem lesz. A cdi amúgy is lefogná ha annyira sok lenne. Ne nyélen indulj folyton hanem hagyd kifutni, akkor pöröghet.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #88406 üzenetére
Szerintem ne csüggedj, még egy pár hét motorozás és rá fog állni a lábad a váltóra is. Ezt a fokozatkijelzőt nem is érdemes nézegetni.
A lefulladás a kuplung behúzására történik? Nem lehet, hogy csak nem vagy üresben és attól fullad le? -
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #88406 üzenetére
Elvileg az elso 1000-es szerviznel ra is kellene nezni a hezagra, ha van ilyen jelenseg. Elofordul attol fuggetlenul, hogy beallitottak-e rendesen 0km-esen vagy nem. Ha nem lett volna beallitva normalisan, akkor mar az elso km-tol problemas lett volna.
Nekem is szukebb lett a hezag a bejaratas alatt, a szerelo srac ki atadta, mondta is, hogy erdemes lesz ranezni az 1000-es szerviznel.
Ha most be van allitva, akkor egy jo darabig nem kell hozzanyulni.
-
zombei
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88406 üzenetére
Közben leesett, hogy rosszul írtam, mert 2-3 közötti üresre gondoltam. Néhány motoron ott is van, vagy csak egyszerűen meg tud "akadni" a két fokozat között. Vissza pakolni szerintem alap, motorfékkel lassítás miatt is, amikor meg már szinte áll a moci akkor párszor még meglöködöm lefelé, hogy tuti 1-esből húzzam vissza az ürest.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszi mindenkinek.
Akkor sorban: Igen, 1-2 közt van az üres, hál istennek minden eddigi motorom ilyen volt, 1-0-2-3-4-5, lentről felfele. Ahogy lassítok, a sebességnek megfelelően pakolom vissza a fokozatokat, ez valahogy bennem van, automatikusan teszem, nem is figyelem. Kb. számolom lassú menetnél hogy 2. fokozatba lehetek. De megállva kemény a váltó, persze nem izomból nyomom lefele. Azt hiszem 1. fokozatban vagyok. Így sikerül 2. fokozatból indulnom. Lehet hogy mozdítanom kellene, hogy könnyen mennyen az 1. fokozat, de ugye még új, én meg az Mz-s reflexek szerint hajtom.
macilaci78: Injektoros, máshogy nem hiszem hogy menne az Euro5.
nyogo83 : Gondoltam én is szelepre, mert melegen kissé csettegés jön belőle, aztán annyira nem hallgattam, nem idegesítettem magam ezzel is.
De az biztos, hogy nem viszem megint szervizbe, mert abból állna a bejáratás, hogy az otthonom meg a szerviz közt ingázok. Én azt is el tudom képzelni, hogy azt sem állították be a gyárban (Szelephézagot)[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #88404 üzenetére
Úgy van, ahogy írod. Ha akarják, tudnak adni kézbe csekket. Meg van hozzá a felszerelésük hogy be tudjanak mérni. Aztán vannak már drónok is, szerencsére nem kismotorosokra vadásznak.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #88403 üzenetére
Tehát nem kell elfelejteni ezt a rendszámos dolgot. Ha a kezébe tudja adni a csekket, akkor büntethető.
Zoli bácsi: rollerest is mértek már be trafival pár éve. Lehet, hogy nem minden berendezés alkalmas rá, de van olyan, ami igen.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #88397 üzenetére
"Nehezen is büntethető a kismotoros, trafival nem tudják bemérni, vagyis azonosítani rendszám hiányában."
Ezt gyorsan felejtsd el!
Az utcánkban rendszeresen mérnek, mert egyirányú utca és 40-es korlátozás van, ráadásul nagy forgalmú. Mivel a városból a főútra ezen az utcán keresztül lehet felmenni, sokan vannak, akik sietnek.
A trafit egy enyhe kanyarban állítják fel a járdára a forgalommal szemben úgy hogy amikor az elkövető észreveszi, már késő. 100m-el lejjebb áll a rendőrautó, ahol azonnal lemeszelik az illetőt. Helyben lehet fizetni a bírságot, akár kártyával is. Ha van rajta rendszám, ha nincs, az mindegy, mert ha nem ismeri el a delikvens a szabálysértést, megmutatják neki a videót, amit készítettek róla. Ha azt sem fogadja el, feljelentik, de az minimum a duplája lesz a büntinek.
Én mindig betartom a 40-et, mert soha nem lehet tudni hogy ott vannak-e. -
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #88399 üzenetére
ooo akkor ez nem az egyenes nyaku amire gondoltam, na ez.... felteszi a i re a pontot
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #88397 üzenetére
Mivel teljesen uj motor, valoszinu csak aprobb beallitas problema lesz. Siman eltudom kepzelni, hogy a szelephezagokra kellene ranezni, mert tul kicsi(igy bejaratas utan/alatt beallt). Az siman tud nehezebb inditast illetve melegen lefulladast okozni alapjaraton.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Interactive Brokers társalgó
- 65 milliárd dollárt költ AI-ra idén a Meta; készül Trump AI-akcióterve
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Tőzsde és gazdaság
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Synology NAS
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest