-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zodiacus
tag
Kymco 4t üzemmelegen, ha vissza engedem a gázt puffog néha a kipufogó. Mi lehet vele?
-
Árpi001
senior tag
Gilera runner 50,elképzelhető hogy megy gyárilag 90 et, 3.5 literes fogyasztással?
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
#TOTTI
őstag
Ma sikeresen betettem egy minarelli főtengelyt fordítva. Le is húztam nyomatékra, majd tolhattam ki.
-
csoki46
senior tag
válasz dinnye2023 #91392 üzenetére
Kompressziót összeszerelt motoron, teli gázzal szokás mérni.
Membrán nélkül érdekes, hogy egyáltalán 7 bárt tudott.
Rakd össze a motort, mérj egyet úgy is. Saját tapasztalat alapján 5bár fölött jönnek-mennek ezek a blokkok. -
Zoli bácsi
őstag
válasz dinnye2023 #91392 üzenetére
Kis Google keresgélés alapján írom, állítólag 8 bar legalább kellene.
Viszont saját tapasztalatból írom, ha annyi kompresszió van, hogy elindul, akkor 2T motor megy. Nem lesz erős, de megy, ez az egyik előnye. Másik előnye, hogy sokkal egyszerűbb mint a 4T motor, a felújítás is kevesebből kijön.
Hajtsd nyugodtan, ne aggódj a kompresszión. Ha hamarosan felújítod, mindegy. Ha nem, akkor is elmehet még pár szezont, ha amúgy más baja nincs. Gyakorlatban ott veszed észre hogy kevés a kompresszió, hogy hidegen nehezen indul.
Mikor összejöttem a feleségemmel, 2T Trabantja volt. Annyira nem volt benne kompresszió, hogy mikor szerelőhöz került, azt mondta a mester, ilyen nincs, semmi kompresszió nincs szinte, hogyan mehetett ez az autó?
Úgy indította az asszony, hogy volt egy fecskendő nála, meg egy kis (keverék) benzin. Indulás előtt lehúzta a karburátorról a szívócsövet (olyan egyszerű volt kb. mint egy motornál) belespriccelt kb. 10 ml benzint a szívótorokba, visszacsúsztatta a gumit..És indított. Trabi indult, és ment. Enélkül a procedúra nélkül télen abszolút nem indult volna el.
Egy telet így közlekedett.. -
dinnye2023
újonc
Használtan vettem egy 1997-es Piaggio liberty 50 2t-t. Felújítom, de nem boldogulok a kompresszióval. Egy egyszerű, mindennapos új yato kompresszió mérővel mértem: 7 bar.
Nem tudom hogy jó-e? . A porlasztót és a membránt is kiszereltem a mérés idejére,valamint autó akkumulátorról indítóztam, hogy bírja a tekerést.
Van- e valakinek tapasztalata arról, hogy mennyinek kellene lennie a kompressziónak?
A motor Piaggio. Ha valaki tud, segítsen, előre is köszönöm. -
csoki46
senior tag
-
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #91386 üzenetére
Sima fecskendő se megy szét a 2t olajtól. Benzin lehet megenné, de az olajtól nem lesz semmi baja. Kerti gépekhez elég régóta azt használok.
-
Topikgazda
válasz Zodiacus #91387 üzenetére
Valószínű, hogy igen. Nézhetsz először egy olyan alap dolgot, hogy ne szorul e kicsit a gázbowden. Ha nem, akkor utána lehet mást nézni a karbin belül (valahol levegőt szív pluszban stb stb...)
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #91386 üzenetére
Én ilyent használok már pár éve. Hajfestékes flakon. A beosztás 20 ml-enként van (1:50-es keverékhez), a betöltött benzinhez igazítva. Csavaros, teljesen zárt. Mivel a kismotorom tankja 4 literes, ezért van a 4-es osztás, de 120 ml-is belefér, 6 literes feltöltéshez. Akinek nagyobb a tankja használhat két ilyent is, ez ingyen van. A mérőpoharat csak egyszer kell használni, a kalibráláshoz.
-
Zodiacus
tag
Kymco 50 4T Ha leveszem a gázt lassan esik vissza a fordulat. Karbi baja lehet?
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #91385 üzenetére
Olajálló fecskendő. Na persze nem olcsó.
A 2T motorolaj flakonján van egy elnagyolt skála 250 ml osztással és szemre töltsd ki. Persze a skála csak akkor értelmezhető, ha a flakon a talpán áll, nem szögben döntve kiöntés közben. Na, az pancs.
A mérőpohár jobb, de mit kezdesz vele? Olajosan lököd vissza az ülés alá? A teremgarázsban nagy a por, szájával lefelé fordítva tartom egy kartonpapíron, hogy ne szálljon bele a por.Mindegy, a 4T tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés, csak 50 köbcenti jó tulajdonságai közé a menetdinamika és sebesség nem fért oda.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #91384 üzenetére
Fecskendővel vigyázz, én hoztam haza 50ml-es fecskendőket, amelyeknek fekete gumi van a dugattyú végén. [link] Én is olajhoz szántam, fűkasza 2T motorral megy.
Viszont a fecskendő nagyon nem olaj-benzin álló. Az a kisebb baj, hogy használat után kidobható, a nagyobb baj az lenne, hogy a feloldódó gumi kárt csinál, nem hiszem hogy besülne a motor egy kis feloldódott gumitól, inkább valami dugulástól félnék.
Részemről nem bíznék ezekben az olajpumpákba. Emlékszem jól, mikor még a benzinkút oszlopa keverte ki a beállított arányt. 99%-ban jó volt a dolog. De érdekes módon, mikor beállt a Trabantok, Wartburgok motorja, kiderült, hogy mind ugyan azon a napon tankoltak.......Persze nálunk a kút sosem ismerte el a hibát, és nekem is állt be Wartburg motor a kutat elhagyva kb 15km múlva. Láttam, hogy kezd melegedni, de arra már késő volt. Wadburg víhűtéses volt, és volt hőfokmérője is. Amúgy pörgött, ha jó volt, egy 2T 993 köbcentis Wartburg lesprintelte a kor sztárját, az "Ezeröcsit", 1500-as Ladát is, 80-ig biztos .
Nekem ha lenne 2T motorom/ robogóm, lenne nálam egy mérőpohár, meg egy doboz olaj. Illetve látom, hogy forgalmaznak kerti gépekhez ilyen 2dl-es kiszerelésű 2t olajokat is, ez is jó ötlet. Nem nagy macera, én keverném magamnak. Inkább kicsit több legyen az olaj, mint kevesebb, úgy számolnék.
Ami nekem régen megmentette a Trabant motort a beállástól, kevés olaj miatt, az volt, hogy szereztek TSZ.ből egy kiselejtezett traktor hőfokmérőjét, amit beszereltem. A patront be tudtam tenni a hűtőbordák közé. Tankolás után pár kilóméterrel már pirosba ment a mutató, pedig normál esetben a zöldbe is alig ment bele. Ráöntöttem a teli tankra (26 literes volt a Trabi, vagyis 20+6l a tartalék) egy jó fél liter olajat, azonnal visszament a hőfokmérő.
Ha valami értékesebb 2T gépem, és olajpumpám lenne, most is megpróbálnák hőfokmérőt szerezni. De inkább bízom abban, amit én keverek.
Nem kell hogy besüljön a motor, ha kevesebb olajat kap, elég baj, ha elmegy az erő, meg csörög a későbbiekben. -
macilaci78
nagyúr
válasz venom8888 #91382 üzenetére
Az enyémben is van olajpumpa (Yamaha), de megadta magát: álló motornál is átengedett és egy tojásnyi tócsa összejött egy éjszaka alatt.
Kikötöttem, vettem egy 20 literes kannát, egy mérőpoharat a 4 deci olajhoz és keverem. Mondjuk, én elbírom a 20 literes tele kannát rázni, tartani tankoláskor és a robogón a lábam közt is elfér a szomszéd sarki kútig.
Másik opció a fecskendő lett volna, 2 db 100 ml-es tele, kupakkal az ülés alatt és tankoláskor csak beletolom a megfelelő mennyiséget.Zoli bácsi: nekem olyan régi kisrobogóm, hogy már az OEM Parts-on is csak Dellorto karbi van és ahhoz való pumpa és alkatrészek. Szerencsém volt az olajpumpa meghibásodását illetően, mert tócsaként jelentkezett, nem megszorult dugattyúként. Használtan biztosan találtam volna valamit bontva, de hogy az milyen állapotban van, mennyit megy el és miként jelentkezik egy hiba, az X.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz venom8888 #91382 üzenetére
Elvileg van, ha csak nem valami nagyon régi típus.
Az üzemanyagtartály mellett, ahhoz közel szokott lenni az olajtartály. De ha használtan veszed, úgyis megmutatják. Viszont időnként felújításra szorul, vannak kopó alkatrészei, szóval kérdezz rá volt-e, illetve mikor felújítva. Nem nagy összeg a felújítása, szóval ha nem volt, vagy nem ismert a felújítás, ez ne tántorítson el, ha amúgy rendben van a gép. -
venom8888
őstag
Sziasztok. Ha 2 utemu robogot veszek,akkor kevergethetem a benzint az olajjal?
-
Honda567
junior tag
Yamaha Neos 50-es Főfékhengerbe karmantyút nem tudok szerezni sehol 6,5 ; 11 ; 4 a méret.
Nem tudjátok honnan lehetne rendelni?
Van még egy kinai utángyártott főfékhenger ahoz is kellene 2db
5,8 ; 13 ; 3,8
7,8 ; 13 ; 4,3 méretben. -
#TOTTI
őstag
válasz macilaci78 #91350 üzenetére
Sikerült még feljebb menni, végsebességben (104km/h), végáttétel még csak ez után megy be, de megvárom a végleges karburációt. Préshézag 0,81mm-re csökkent, legfinomabb talptömítés ment be, 0,1mm.
Karburáció szegényes nyélen, de még a héten megkapja a 92-es főfúvókát.
Direkt szűrővel 95-ös jó, erősebb is, de utcára HANGOS! Szörcsögő szörnyeteg, elnyomja a kipufogó hangot is. Azt kivettem.
-
macilaci78
nagyúr
válasz venom8888 #91375 üzenetére
Arra a napi 6-10 km-re nem is kell naponta tölteni.
3 km-re ha se bicaj, se roller nem tetszik, akkor egy léghűtéses 2T 50 ccm robogó. A vizes kb be sem melegszik ezen a távon, a léghűtéses igen. A menetkomfortot nagyban emeli a nagyobb kerékátmérő.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
venom8888
őstag
válasz Zoli bácsi #91371 üzenetére
En is neztem ezeket a Keeway eket,de ugy tudom,ocska kinai, hamar kopó alkatraszekkel,es rosszminöségüekkel. Amugy jol nez ki.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz venom8888 #91368 üzenetére
Őszinte leszek, de gondolom ezt várod.
3km-re vegyél egy bicajt. Legegyszerűbb. Ha nem akarsz tekerni, egy villanyos bicajt. A legrosszabb, amit vehetsz, ez, amit nézel, egy 2T sport robogó. Mert fogyaszt, persze ezen a távon semmi nem fog arányaiban sokat enni, de annyi üzemanyagot elégetne szívatóval, mint a dízel autód.
Ha mégis robogóban gondolkodsz, bőven elég lenne...Sőt jobb lenne egy levegős 2T vagy 4T robogó. Hamarabb bemelegszik, és egyszerűbb, ezért lenne előnyösebb.
Ha robogó, akkor 2 irányba terelnélek. Vagy vegyél egy egybe lévőt, de leharcoltat olcsón. Újítasd fel, mindent kicseréltetni a hajtásban is. 2T motor új főtengely, henger-dugó 60-80e. ből meglehet alkatrészben Olyat vegyél, amihez van minden. Fekvő Minarelli...Azt hiszem ez a kulcsszó ....Aztán akkor évekig nem lesz vele gond. Másik, hogy kifogni egy keveset futott, fiatalabb gépet. Ami tetszik, fiatal és jó állapotú. De ez zsebbe nyúlós. Mindegyik használt valamennyire lutri.
Harmadik megoldás, hogy bővíted a keretet, és veszel egy akciós Keeway gépet: [link]
Ez a kínai már nem az, mint régen. Nem Honda minőség, de fele-harmada az ára, és eléggé megbízható a kínai technika mára. Többire ott a 3év gari. (De lehet 4.... Beszélték, hogy felemelik, mikor Benellimet vettem, akkor mondta a kereskedő.)
Amúgy Japán márkákon kívül Piaggio Liberty ami jó, sok posta használja európában. Van sok használt Kymco, ez Koreai, strapabíró, de alkatrészre várni kell heteket.
Ne típust keress, állapotot. Ha belefutsz egy "bácsimotorba",akár hagyatékból, 1500km-rel, garázsban takargatták...Én futottam bele ilyenbe, egy Aprillia Scarabeo 2T, idős bácsinál, újszagúan 1200km-rel.Garázsban ponyva alatt..Míg tököltem..1 napot...Elvitték.
Ez a véleményem, persze, szubjektív.[ Szerkesztve ]
-
venom8888
őstag
válasz dellfanboy #91369 üzenetére
lehet 5
-
venom8888
őstag
válasz Zoli bácsi #91367 üzenetére
Koltsegesek ezek a robogok? Dolgozni jarni vennem meg, 3Km re jarok 1.5 clios diezel autommal.
Vagy melyik motort ajanlod nekem, ami koltsegmentes, igenytelen, es sokaig birja?
Aposom egy regebbi vespat vett.[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz venom8888 #91365 üzenetére
Nem ismerem a típust, de a képek alapján a lámpák fölötti nyílás a vízhűtés miatt lehet kialakítva, mögötte lehet a hűtő.
Azért körültekintően vásárolj, nekem az jön le, hogy nem igazán értesz hozzá. Az nem baj, csak vigyél valakit, aki látott már pár robogót. Ezek sport robogók, kamaszok veszik, hajtják, tuningolják, nyelezik. Lehet hogy létezik, de a legtöbb hirdetett példány nem garázsban tartogatott "bácsimotor" Észnél kell lenni, ugyan egy autóhoz képest nem nagy összeg egy motorogenerál, de ha pl. el van menve a váz (én futottam bele ilyen pofonba) az nagyobb hiba.
Ezt teljesen jóindulatból írtam, hidd el. Ez a legjobb tanács, amit kaphatsz, keress ismerőst, aki képbe van, és vidd el magaddal. Az emberen motor vásárláskor egy bizonyos rózsaszín köd van, főleg ha tetszik a gép. Kell egy kívülálló, aki ha gyanús jeleket lát, közbelép. Vagy keress szerelőt, aki nagyjából átnézi vétel előtt. -
csabi324
tag
válasz sityupityu #91362 üzenetére
A karburátor tavaly lett ultrahangos mosóval kitisztítva.
Tisztítsam ki ismételten nem e szedett be valami koszt?
A szivató hidegen kitolt állapotban van. -
venom8888
őstag
válasz sityupityu #91364 üzenetére
Oh koszonom a tippeket. Piaggio van ra irva a kipufogo melletti blokkra, azt kell? Vizes, azt honnan tudom?
Ezek az elso az 350, masodik 430[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz venom8888 #91363 üzenetére
Az egyik legajánlottabb típus. Bár az sem mindegy, hogy milyen évjáratút veszel. Van belőle levegős és vizes, mina blokkos és piaggio is. Vizes piaggiot vegyél és a lehető legfiatalabbat amire van lehetőség.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Aprilia sr az jo motor? SOkat latok facebookon. Mik a megbizhato robogo markak,es tipusok? Nem akarom a gatyamat rakolteni.
-
Topikgazda
válasz csabi324 #91360 üzenetére
Annyiban lenne köze a szívatónak, hogy ha esetleg nem menni vissza amikor már üzem meleg, kis fordulaton (pl alapjárat) gázadásra leállhat. De nálad ugye már a hidegindítás is rossz. Amit leírtál abból arra is lehet következtetni, hogy állandóan rajta van, de az ellenkezőjére is.
Egy alapos karbi pucolással kezdeném. Utána tudni kéne, hogy hidegen milyen pozícióban van a szívató. Aztán szépen sorba.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csabi324
tag
Azt még hozzá tenném hogy hidegen nehezen és nem pörög fel.
Ahogy melegszik úgy nő a fordulat. -
csabi324
tag
Sziasztok.
Van egy Generic Ideo 50-es robogóm.2007-es.
Ma olyat csinált hogy mentem vele kb 10 km-et.
Aztán megálltam vele egy keresztedődésben és el akartam indulni aztán lefulladt.
Hörgött egyet és megállt.
Aztán kétszer sikerült beindítani gázzal,hebegett habogott és gázadásra leállt megint.
Aztán nem indult be.
Ott hagytam egy nagy áruháznál mert mentem dolgozni.
Most 4 óra körül érte mentem és beindult.
Mi lehetett a baja?
Na most nem tudom hogy van e hozzá köze de hidegen gázzal tudom beindítani de ahogy elveszem a gázt,elkezd dadogni az alapjárat és leáll.
Azt szokta még hidegen csinálni hogy felülök rá és egyből indulok vele hogy ne álljon le de ahogy elveszem a gázt,lassan visszaesik a fordulat és leáll hiába húzom a gázt.
Aztán nagy nehezen beindul és ahogy bemelegszik utána indul szépen.
Kiszedtem az automata szivatót,adtam neki áramot az akksiról(egyik vezeték + a másik meg - végéhez) de megsem moccan.
Gondolom ez azt jelenti hogy az tuti nem jó.
Na és az lenne a kérdésem hogy a szivatóhoz van köze hogy gázzal indítás után leáll vagy a szivatónak csak annyi szerepe van hogy beinduljon és utána szépen kéne neki járni?
A másik hogy mitől lehetett hogy fogta és melegen nagy hörgésre leállt és utána nem indult be?
A rossz szivatónak van köze hogy melegen leállt és nem indult be? -
Honda567
junior tag
Scarabeo Kesztyűtartó zár kulcs bele tört ki lehet ezekből szedni valahogy?
-
feco70
senior tag
Sziasztok! Kymco agility city 2t reggel indulásnál egyből indul, aztán le is áll, még kétszer megcsinálja aztán minden jó vele egész nap, aut szivatót kicseréltem meg a benzincsapot is. Tudnátok segíteni? Amúgy jól megy , csak ez a reggeli indulás nem az igazi
-
dinnye2023
újonc
Piaggio liberty 50 2t 1997, használtan vettem, most újítom fel. A variátoron akadtam el:
- a görgők fele féloldalasra kopott, de a variátor többi része hibátlan. A görgőket egyértelműen cserélni kell, csak azt nem tudom, hogy inkább érdemes-e az egészet kicserélni Top Performances TPR variátor GP Piaggio GP-ra, vagy valamelyik másik komplett, jó minőségűre.
Van-e valakinek tapasztalata erről? A gépet nem akarom tuningolni, esetleg még egy Naraku kipufogón gondolkodom. -
FeniX-
senior tag
Mindenkinek hagyjuk meg a nosztalgiázás élményét.
Dellfanboy, majd ha mi is "odaérünk", ahova KTMHobby, nekünk is szép lesz ez a mostani - szerintem elég vacak - korszak.(én a kovidhoz - mint dátum - kapcsolom azt, ahogy az elmúlt pár év kicsit szürkébb, szarabb.. szintén szubjektív vélemény, személyes történések alapján)
A személyes élmények mindig megfűszerezik és sok év távlatából minden szebbnek hat.
Lassabb volt az élet, élhetőbb.
Akkori mércével ezek a távok sokkal távolabb voltak. Kalandosabb volt.
Persze mindenkinek a saját kalandja a legjobb, legérdekesebb.Nekem is nagyon hiányzik a motor, de még tartom magam. Most fogok mindkét bicajomon láncot cserélni. ;-D
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz dellfanboy #91352 üzenetére
Irigyellek hogy ennyi mindenre van időd és lehetőséged. Szívem szerint Veled tartanék.
Annak idején három utat is megcsináltunk a nejemmel egy 150-es MZ-vel, egyszer a Rügen szigetekre, kétszer a Bolgár tengert partra. Több ezer km, de a lánccal nem volt probléma. Sajnos mással igen, ha érdekel, szívesen megírom Neked.
-
dellfanboy
őstag
válasz KTMHobby3 #91351 üzenetére
gratulálok az 5050km túra teljesítményedhez.
én már idén voltam a nordknappon, és pizzáztam is nápoly mellett, és még a szezon felénél se járunk. szóval mit hoz a jövő azt még nemtudom, van sok tervennek mi köze a tokozott lánchoz? vagy mz-vel mentetek?
jobb volt ? hát akkor javaslom nosztalgiázz ezen még sokáigeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
KTMHobby3
tag
válasz dellfanboy #91346 üzenetére
Kedves fórumtársam!
Nekem elhiheted hogy akkor minden jobb volt. Fiatalok voltunk, éltünk az akkori lehetőségekkel. A családdal, meg egy Trabanttal, ami akkor sem volt a csúcs, bejártuk Franciaországot. Elmentünk Párizsba, Marszeilleszbe, egészen Cannig. Három hétből kettőt Franciaországban töltöttünk. Feleségemmel, meg két gyerekünkkel 5050 km-rt mentünk. Hazaértünk egyben, egészségesen. Nagy élmény volt.
Te vállalkoznál ma egy ilyen útra?
Mi megcsináltuk. -
macilaci78
nagyúr
Az, hogy egy Jog-ból kihoz 100 km/h-t, ráadásul GPS szerint, csak az érem egyik oldala. A másik, hogy ezt ki is hajtja, az se semmi!
Én a BWS-t egyszer egy budaörsi lejtőn meghajtottam, 70-75 km/h-t ment, de ott már nagyon-nagyon hangos volt és be is remegett az egész. Konkrétan féltem rajta. Míg az SH-n 110-nél sincs semmi jele a parának.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz dellfanboy #91346 üzenetére
Jellemzoen az ilyen osszver felhasznalasra terveztett kiskobcentis gepeken volt, amibol eleg sok darabot adtak el Indiaba/Braziliaba. A cel a legegyszerubb szerelhetoseg es nem tul karbantartas igenyes uzemeltetes volt. Pl Honda CG125(full tokozott) vagy Yamaha SR125 (nem full tokozott, csak telibe takart lancvedo).
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz dellfanboy #91346 üzenetére
Akkor ezek a keleti lomok jelentették a motorozást. Nem volt más.
Nem mondtam, hogy régen minden jobb volt. Azt igen, hogy nekem jobb volt hogy nem kellett fújkálni, meg védett volt a kosz ellen. Persze mosásnál sem kellett félteni.
Ezek a keleti lom Simsonok még mindig futnak.......
A teljesítményük abban a korban teljesen megfelelő volt.
10 lovas 125-ös gépekkel bejárták az országot, meg (kelet) európát.
Az volt, nem volt más.
Na, gyorsan kapcsolom ki a gépet, ideért valami vihar, dörög villámlik -
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #91342 üzenetére
Én ugyan ilyen időközönként csinálom mint ahogy te leírtad. És ugyanezt a C1-es lánctisztítót használom én is a nagytakarítások közötti tisztításra. Annyi hogy én ecsetet használok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dellfanboy
őstag
válasz Zoli bácsi #91345 üzenetére
miért nem tokozottak a láncok, mint régen
nem minden motornak volt tokozott lánca régen se . max 1-2 keleti lom-on aminek se teljesítménye nem volt, se futomuve.nem kell ez a régebben minden jobb volt duma, mert nem igaz.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Zoli bácsi
őstag
De, innen.
Kaptam karácsonykor 4e. ft értékű ajándék kupont, késedelmes kézbesítés miatt, azt akartam ellőni. Persze, nem engedte felhasználni a kupont, viszont küldte a maileket hogy benn a kosaramban, szóval megrendeltem.
Mint utólag kiderült, Emag által forgalmazott termékekre volt érvényes a kupon.
Amúgy akkor nem volt máshol jelentősen olcsóbb, mikor rákerestem.
Most rákeresve azonnal kidobta: [link]
Belinkelem, ha valakit érdekel.
Debilon : Nekem hobbi motor, évente kb 2 ezer km megy bele. Ha sokat mennék, én is elgondolkodnék rajta. De így maximum az jut eszembe, miért nem tokozottak a láncok, mint régen. Egy bakelit idom volt hátul a lánckeréken, meg két ilyen gumi tok. Se nem drága, se nem bonyolult. -
d@vee
őstag
-
Debilon
addikt
válasz Zoli bácsi #91342 üzenetére
Sosem pucolok láncot, vákuumos lancolajzo van, annyi olaj van rajta amennyi kell
Ráadásul nem szedi össze a mindenfélét mint a sprayzett lánc
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Zoli bácsi
őstag
Ha már láncápolás....Én kb 5-600km-enként fújom, és minden 3. fújásnál fújás előtt tisztítom. Eddig petróleummal, ecsettel átkentem a láncot, majd lassan folyó vízzel (slag, kis nyomással) átforgatva lemostam. Ronggyal áttöröltem, majd száradás után fújtam, Castrol láncspray-vel.
Nemrég rendeltem ilyen szettet [link] Tisztító, kenő (C2+) spray és kefe. Ezt még nem használtam. De a petróleumos lemosás gyakorlatilag tökéletes végeredményt adott. Majd kipróbálom ezt a kefét is....
Nagy tapasztalatom nincs a lánc puceválásban, régen zárt, tokozott láncok voltak.
Ti hogyan, és milyen gyakran tisztítotok láncot? Ezt a petróleumos tisztítást egy youtube videóban láttam. De van aki Brigéciolt használ, más azt mondja nem szabad. Na jó, van belőle 2 fajta, azt tudom. Vettem itthonra is, a gyengébbet. K. drága lett..... -
wik_406
csendes tag
válasz sityupityu #91339 üzenetére
koszonom!
W. -
Pistike1985
aktív tag
-
Topikgazda
-
zombei
aktív tag
válasz wik_406 #91337 üzenetére
Nem tudom az offroad miben különbözik. A sima is úgy tapadt, hogy rongy, meg magasnyomású kellett hozzá, hogy lejöjjön. Mostanában csak aszfalton Mannol-t használok, az fröcskölősebb, azt terepre nem ajánlom.(Repsol is ilyen fröcsölős volt, mikor olaj mellé adtak egy flakonnal.)
-
wik_406
csendes tag
Varosban, es kicsit korossz palyazashoz milyen lanczsirt ajanlotok? Gyerek kis 50-es derbijehez kellene.
koszi,Wik
-
Árpi001
senior tag
válasz Pistike1985 #91332 üzenetére
Talán kevésbé dinamikus azóta..
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
FeniX-
senior tag
válasz Pistike1985 #91332 üzenetére
Szerintem maximum azért, hogy ne pörögjön túl.
Anno a mechanikus gyújtás elosztokban is volt rugó, ami megakadályozta, hogy szétpörögje magát a motor. -
Pistike1985
aktív tag
válasz FeniX- #91330 üzenetére
Tudtommal ezeknél a zipeknél a CDI-ben volt korlátozás, "fojtás".
Köszönöm szépen a hozzászólásokat. Akkor ezek szerint jó kondiban van. De még mindig nem értem mi célt szolgál a lyuk a kipufogó alján. Valami sufnituning? 🤔
Árpi001: Menetteljesítmény változott valamit? Vagy ugyanolyan dinamikus?[ Szerkesztve ]
Google Pixel 8 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic LTE
-
Árpi001
senior tag
válasz dellfanboy #91326 üzenetére
Az én 4t 50 addressem, sik terepen eléri az 55 kmt. Nincs semmi mokolás ahogy tudom.
Nem rég volt szervizben, görgök, hajtás, és azóta jóval alacsonyabb a fogyasztása is. 2.9 liter lett. Előtte 3.5 alá nem tudtam vinni.
Nehezebb vagyok mint a kolléga.A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
FeniX-
senior tag
válasz Pistike1985 #91325 üzenetére
Azt kell még megérteni, hogy egy 4 ütemű, 50-esnél nincs olyan, hogy "45km/h gyári fojtott."
Nincs benne fojtás. Ez ennyi.Azonos köbcenti mellett , kb. 1000 köbcentiig a 2 ütemű másfélszer erősebb a 4 ütemű társánál.
-
FeniX-
senior tag
50 köbcentinél:
- 2T : 65km/h végsebesség - 3.5-4 liter fogyasztás. (átlag állapot és 25+ év mellett)
- 4T : 45-50km/h végsebesség 2,5-3 liter fogyasztás. (átlag állapotot feltételezve)Ez van.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz Pistike1985 #91325 üzenetére
Normális.
Ezeket 45 km/h-ra tervezték.
Ha a személyautód most fogyaszt mondjuk 8 litert normális használat mellett, akkor - kérdezem - csodálkoznál, ha végsebességen használnád, és 12 litert fogyasztana?
Szerintem azon sem kéne csodálkozni, akkor itt miért kell?
-
Pistike1985
aktív tag
válasz dellfanboy #91326 üzenetére
Hogy eddig mit kapott azt nem tudom. Én lecseréltem az olajakat, szűrőket, karburátort, vákumos benzincsapot, 1 gombnyomásra indul. A max amit ki tudtam belőle hozni 67,4km/h.
Google Pixel 8 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic LTE
-
dellfanboy
őstag
válasz Pistike1985 #91325 üzenetére
és mégis hány km van ebben a mocikában és milyen karbantartást kapott az elmúlt évtizedekben, hogy hoznia kéne a gyári fogyasztást?
nem hinném, hogy egy 4t 50 tud 50nél többel menni...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Pistike1985
aktív tag
Sziasztok! Egy 50 4t Piaggio zip átlagos 55-60-as tempó mellett 95kg pilótával normális hogy 3.3 litert eszik? A 2-2,5 liter amiket írnak az a gyári, folytott max 45km/h sebesség mellett értendő? Esetleg lehet hogy kipufogó alján lévő lyuk befolyásolja? Azt hittem hogy csavar hiányzik onnan, de nincs benne menet. Gyanús hogy az előző tulaj mókolása. Érdemes foglalkozni vele, vagy hagyjam ahogy van?
Google Pixel 8 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic LTE
-
#TOTTI
őstag
Engedjetek meg egy rövid állapotjelentést. Elértem a 100km/h-t vegattetel nélkül. A legjobb gyorsulás pedig 5,32m/s2, azaz majdnem 20km/h egy másodperc alatt. Most úton van egy polini kicsi direkt szűrő, egy Alfaerre végáttétel 15/50 +16% és egy peugeot malossi szíj, ami kicsit szélesebb, mivel a varióm is oversize Polini Evo és a hátsó tárcsa is egy nagyobb TOP TPR.
-
setup
tag
Nem tudjátok a 2T hosszú Piaggio dekni alá létezik tömítés? OEM-en nem látok. Másodszorra fordul elő, hogy megnyekken a szíj beindítás után és így már feltűnt, hogy amikor esőben megyek a motorral azután van ez.
Szemre nagyon szépen rácuppan, de akkor ezek szerint valahol csak nem zár valami tökéletesen. Bár az olajpumpa felett van az a műanyag kupak csak úgy belepattintva oda... hát azért se tenném tűzbe a kezem, hogy az ott tökéletesen tömít...
1-2 másodpercig nyiszog csak, aztán elhallgat, de egy kicsit ciki hangot ad.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #91318 üzenetére
Mi bajod a női motorsporttal?
De ha valakinek mégis ez kell, hát van nekik. - mint írtad is, nincs nekik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #91317 üzenetére
Ha megnézed, nincs raktáron az a zacskó, ha valakinek kell, ők is rendelik. Ők is tudják, hogy nem igazán veszik meg. De ha valakinek mégis ez kell, hát van nekik.
Nem hiszem, hogy akár egy darabot is eladtak.
Egy olajleeresztő csavar alá menő gumitömítés a Piaggio robogómnál azt hiszem 600ft-ba került. Ránézésre ugyanaz volt, mint amit LIDL-es tömítéskészlet dobozban is árultak. Persze megvettem az eredetit, mert hátha a készletes nem olajálló. Ezen nem mertem spórolni.
Eltört ugyanennél a robogómnál egyik idomrögzítő csavar. Megnéztem, darabja többszáz forintba került gyári alkatrészként.....Bevittem a csavarboltba, adtak jó pár darabot egy százasért.teljesen jó volt. Azon aggódtam, hogy ennyi pénzért nem lesz rozsdamentes, de az volt.
Körül kell nézni. Pecás zsinórjelölő filc 5-6 ezer ft. Ugyanez a filc barkács-papírboltba Edding 950 néven a töredéke....
Azért ezt a "motorversenyző által használt motorolajat, vagy épp bugyit,"..... ezeket így egy mondatba tenni...Ezt nem így gondoltad, ugye..? -
macilaci78
nagyúr
válasz Honda567 #91314 üzenetére
Azért egy sima egyszerű, jelöletlen simítózáras tasakot gyáriként kínálni 3k+ Ft áron picit más szájízt hagy, mint a "mindig is drága volt". Főleg egy olyan tétel esetében, amit amúgy csomagolóanyagként nagyon sok termék esetében megtalálsz, kvázi hulladék.
Kb olyan, mint motorversenyző által használt motorolajat, vagy épp bugyit, topmodell verejtékéből parfümöt árulni. Van piaca persze, de azért nem az átlag felhasználók teszik ki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
setup
tag
válasz Honda567 #91315 üzenetére
Az NBR egy mozaikszó, magának az anyagnak a neve. Nitrile Butadiene Rubber magyarul ez lesz talán az akrilnitril-butadién gumi, ha jól tévedek, de a lényeg, hogy ez az a gumi típus, ami tartósan ellenáll többek között a benzinnek és nem lesz belőle valami trutyi, ami a karbiban köt ki. Lemezben adják méterre. Így kivágva valamivel drágább, csak mivel nekem semmi nem esik útba az itthoni forgalmazók közül, emiatt lett a vége e-bay.
Egyébként a gumi tipikusan az az anyag, amit minden gépgyár beszállítótól vesz. Ez tuti, szóval kb. semmi értelme a motor gyártója által brandelt tömítést megvenni sokszoros áron, ők is csak veszik és továbbadják. Nekem a japán Yamahának a tanksapka gumija is ugyanúgy szétrepedezett a korral. Mondjuk egy szívócsonkból már érdemes gyárit venni nem mondom, mert ott azért már van értelme a QC-nek, de mezei tömítésből közel semmi pláne így, hogy eleve adnak 10-et egy bő ezresért. Tegyük fel vacakabb és nem 5 évet tud, hanem kettőt. Még ha kétévente cserélem se tart addig a motor, hogy a 10db-ot elhasználjam...
-
Honda567
junior tag
válasz macilaci78 #91313 üzenetére
Oemparts mindig is drága volt az első teló komplett 149K lett volna Scarabeo-ba annyiért már motort veszek, még a szervizbe szerelő is mondta nem ér annyit, bontva tudtam szerezni hibátlant keresni kellett sokáig de lett.
-
macilaci78
nagyúr
Az aktuális kedvencemről itt írtam.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
setup
tag
válasz macilaci78 #91306 üzenetére
Rendeltem ilyet 2mm vastagságban 45mm-est,mert nekem 42mm a sapka belül. Olyan persze rittig nincs csak 40 meg 45, de ez NBR, szóval ez legalább tuti benzinálló. 10db itt is a csomag, szóval ha kell adok egyet ingyen, ha megjött, csak győzzem kivárni. Azért innen legalább egy bő ezres a 10 darab ára és nem több, mint mint 20k, mint az OEM-ről a gyári... viccesek ott a fiúk. Rendesen fog a ceruza. Azé' nemá' Egy duplahegyű körzővel majd kivágom, ami kell magamnak húszért.
-
FeniX-
senior tag
válasz KTMHobby3 #91307 üzenetére
Igazából, ha teljesen teletöltik, akkor az okozhat ilyen tehetetlenségi dolgot, de szerintem egy komplett belsőbe 2 liter simán belefér, ez pedig a tizede kb. És igazából van némi viszkozitása, tehát nem tehetetlenül "lötyög" a gumiban, hanem valamennyire nehezebb folyadék. tapad a gumira.
Igazából volt, hogy a korábbi bicajomba 1-1 teljes üveg ilyet beletöltöttem, de az sem okozott gondot. Ha felemeltem a bringát és megtekertem a kereket, akkor volt egyfajta "ütése", de menet közben azt sem éreztem.
Szóval, nem olyan, mintha kormány-táskát szerelsz fel egy húszkilós tévével az elejére.[ Szerkesztve ]
-
-
setup
tag
Ez a hülye NBR gumilemez a világ másik végén van BP-n 8 helyen, de mind a belvárostól csak jó messze, külső kerületekben. A Unix miért nem forgalmazza fel nem foghatom. Mert az itt lenne nekem egy köpésre. Írtam a Héfálnak, náluk vettem régebben hűtőcsövet Dunakeszin már autóhoz, hátha náluk van, mert ők útba esnek, de akkora urak , hogy 14:00-ig van csak ügyfélfogadás, beszarok
-
setup
tag
sziasztok, tudja valaki, hogy az ilyen Aprilia féle műanyag tanknak a sapkájában szokott lenni gyárilag gumi tömítés, vagy ez elvileg olyan, mint a műanyag kanna, hogy jól zár anélkül is?
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #91300 üzenetére
Annyit érdemes erről tudni, hogy sajnos egy idő után (pár év) becsomósodik a folyadék, és mielőtt beletölti az ember, ott is érdemes jól felrázni.
Autószelepnél (de gondolom prestánál is) sajnos egy idő után a levegő ellenőrzések miatt bele-bele folyhat és ereszteni fog a szelep. Akkor érdemes kitekerni és kézzel kipiszkálni ezt a textil-szerű egybeállt anyagot, ami köré lerakódik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hogwarts Legacy teszt
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- OLED TV topic
- Csendben mutatkozott be a Samsung Galaxy Tab Active 5
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Micro Four Thirds
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Nyaralás topik
- További aktív témák...