- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Végül csak sikerült nekem is a robogóvásárlás. Egy Aprilia Scarabeo 50 2T(1997)-et sikerült vennem, látszanak rajta a használat nyomai, de összességében rendben van, 100-000 Ft-ért jónak tűnik. Viszont én nem látok a műszerfalon olajszint-jelzőt. Megnéztem, az olajtartálya közel tele van, de így akkor csak úgy tudom majd a szintjét ellenőrizni, hogy belenézek?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
szimi57 #88197 üzenetére
Alapvetoen egy 50-esnek nincsenek hivatalos "papirjai", csak egy adasveteli szukseges az elado es kozotted. Ha igazoltatnak vagy barmi van, akkor az az adasveteli a papirja.
Viszont ha az alvazszam is gebaszos vagy hianyzik, akkor en hanyagolnam. Az egy dolog, hogy biztositaskotesnel meg kell adni es nem feltetlenul jo, ha valamit bekamuzik az ember. De ha igazoltatnak, akkor azt siman megnezi a rendor, egyfelol lekerdezni a lopott jarmu adatbazisban, masfelol beazonositani, hogy tenyleg 50-es robogorol van-e szo.
Egy hianyzo alvazszam mindig gyanus egy alapvetoen papirok es rendszam nelkuli jarmunel. -
szimi57
őstag
Sziasztok! Talán, mint egy leendő robogó tulaj érdeklődöm. Kezdjük onnan, hogy semmilyen papírja nincs, esetleg még az alvázszám is hiányzik. Tovább lehet innen lépni vagy felejtős?
-
BennyHUN
csendes tag
Sziasztok
Én most gondolkodom egy 50cc robogó vásárlás előtt és mivel semmit nem értek hozzájuk így titeket kérdeznélek,hogy olyan 200.000-250.000ft-ért milyen robogót ajánlanátok megvásárlásra?
Az összefoglalóból,már tudom,hogy mire kell figyelni vásárláskor.
Tudom,hogy nem lakott területen kívülre vannak ezek tervezve,de én jó úton+gáton mennék vele napi 16x2km,illetve településen belül szaladgálni vele. Én most találtam egy jó állapotú Malaguti F-12 LC (2000-es) amit 250.000ft-ért árulnak úgy, hogy teljesen fel van újítva illetve 1db extra gumival(illetve a kicserélt alkatrészeket is adja), külsőre szinte tökéletes, annyi baja van,hogy újra lett fényezve és a csiszolás egy ponton nem éppen jól sikerült(ami sajna a képeken nem jól látszik élőben pedig még nem láttam),illetve égő csere kell neki,de ami aggaszt az a bele tett 30.000km. Megbízható kis gépek a Malagutik? Akinek esetleg ilyenje van eltudná mondani róla a véleményét?
-
FeniX-
senior tag
válasz
BLUE TORNADO #88194 üzenetére
Hát, akkor a szokásos: indulj a kályhától. Szikra van? Benzin van? ...
-
FeniX-
senior tag
válasz
BLUE TORNADO #88192 üzenetére
Hát, akkor marad a szerelgetés. Elsőnek a gyertyát nézd meg újra. Nem lehet, hogy valami szimmering/tömítés adta meg magát, és beköpi a gyertyát?
-
FeniX-
senior tag
válasz
BLUE TORNADO #88190 üzenetére
Az "ultimate solution" :
tedd le a nagymotor jogsit, de legalábbis a B125-öt, szerezz egy injektoros 4T 'bármit' és azzal élj boldogan.
:-) -
BLUE TORNADO
senior tag
Szevasztok!
Megint leszopatott ez a hülye motor. Elmentem csapni egy karikát, egyszer csak megtorpant olyan 60-nál. Megállok, üresben szépen kipörgött, terhelésre már nem. Kb ötöd gázig szépen vette a lapot, utána dadogott, meg rángatott. Nagy kín keservesen hazajöttem vele 35-40-el. Közben rettentően füstölt a kipufogó. A lendkerék ék hibátlan, gyertyát cseréltem, karbit kitakarítottam. Egyszer még beindult kb 10 métert mentem vele, de mire felhúztam másodikba, megállt. Azóta se kép, se hang. Szerintetek?
Rieju MRX 2007 50ccm -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #88188 üzenetére
Vezetek egy-egy excel táblázatot a robogóhoz és a kocsihoz, benne minden, de minden költséggel.
A robogó 61Ft/km, a Passat 73 Ft/km.
A robogó megy mondjuk 1-1,5 k km/t egy évben, csak helyben, a Passat 10-12k km-t, ebből mondjuk 3k km-t helyben.
A robogóval csak 1 fő, korlátozott csomagokkal, a Passat az esetek harmadában-felében legalább 2 fővel, olyan/annyi pakkal, ami robogóval nem megoldható.
Szóval annyira nem nagy az olló és amennyit fogyaszt a robogó, csak az üzemanyag drágább, mint a havi bérlet. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
TurpiUrfi2 #88187 üzenetére
Ha összességében nézed, nem csak az üzemanyagot, akkor azért nagyobb spórolás.
Az autó fenttartásának egy része az üzemanyag. Ha a biztosítást, szervizeket, amortizációt levetíted 1 km-re, ugyanezt robogónál elvégzed, mások lesznek az arányok.
Ehhez hozzájön, hogy parkolás is egyszerűbb/olcsóbb robogóval.
Meg ugye, visszautalva a szervizre, alkatrészköltségekre, egy robogó motorját fel lehet újítani akár 60e. forintból. Autónál egy szót mondok: Kettős tömegű lendkerék. Itt azért műszaki érdeklődésűek vagyunk, szóval félszavakból is megértjük egymást.
Öszességében én úgy kalkulálnék, hogy a robogó fenntartása ötödrésze lehet az autóénak. Sajnos, ahogy nemrég elhangzott, a mi éghajlatunk nem igazán kedvez az egész éves motorozásnak. De ha valaki szezonban használ motort/robogót, akkor is sokat megtakarít. -
TurpiUrfi2
tag
válasz
FeniX- #88186 üzenetére
En pont tegnap néztem meg, hogy az 1300 kg-os 1,6 -os kombim helyett egy 82 kg-os MBK BWS-sel fogok járni a rendszeres ingázós 8-10 kilóméters utamra. Ehhez képest amúgy nem is olyan nagy spórolás ez a várt 40 % - ra redukált üzemanyagfogyasztás. (7,5 l-ről 3 -ra várom). Ettől függetlenül engem elégedettséggel tölt el, hogy nem cipelek teljesen feleslegesen innentől több mint 1 tonna vasat magammal. Az esetek 95% -ban egyedül utaztam.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #88184 üzenetére
Még a régi motorhoz én is "lenyúltam" egy ismerősömtől egy kb. 30x20-as méretű fémlemezt, és azt tettem a földre és arra támasztottam le a motort.
A szomszédom nagy chopperje a melegebb nyári napokon besüllyedt a járda betonjába letámasztva.
Amúgy - amiről beszélsz - hogy nagyon nehéz, ez egy bosszantó dolog. Mármint, maga a jelenség, hogy egy motor nem olyan, mint egy autó, hogy beleülsz (bármelyikbe) és olyan lesz.
Ahogy én is szenvedtem a superlighttal, mert nem derül ki rögtön az elején, hogy az előregörnyedt ülésből fájós derék, a telitalpas lábtartóból meg fájó boka lesz.
Ezekhez idő kell, mire kiderül. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #88184 üzenetére
Sosem támasztom földre, ha olyan helyre megyek, inkább egy lapos követ, vagy valamit teszek a támasz alá.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #88180 üzenetére
Jaja, de azon agyaltam, előbb megpróbáltam jól megvasalni, megjáratni a féket.....De durván befog. Talán még jobban mint eddig. Ezt nem szívesen vinném el saját lábán 40 km-re......Majd jelzem nekik telefonon. Azon agyaltam amúgy, hogy visszavitetem hivatalos autó-motor mentővel, megfizetem, szerintem nem egy ökör ára.
Vagy megvárom mit lépnek, de azt gondolom az lesz a reakció, hogy vigyem el saját lábán.
Nem lenne új, garis, elvinném helyben független szerelőhöz, lehet csak a csapokat kell megzsírozni. De ki tudja, lehet más a baj.
Majdnem összetörtem a 2 napos motort.
Letámasztottam az udvaron. Már mondtam, dög nehéz. A felázott füves talajba centikre belement az oldalkitámasztó, persze lassan. Szerencsére pont mellette mentem el, mikor dőlt.... Elkaptam, most egy betondarabra támasztom. Másodperceken múlt. Ránézésre a doboz, bal tükör tuti törik, meg ki tudja.....
SZóval figyeljetek, eső után hova támasztotok.
Amúgy..el kell ismerni, a fényezés a Benellinél kiváló. A Piaggio esetén ha az ember bizonyos szögből nézte a fényezést, narancshéjszerűnek látszott. Nem vagyok szakértő, lehet itt azért nem látom mert fekete, de valami iszonyú szép, homogén fényezése van. Sehol egy hiba, a váz csavarjainál sincs körömhegynyi leverődés sem. Rozsda abszolút nincs, azt is elhinném, hogy a fémek galvanizálást kaptak. Piaggio 1 évesen a hegesztéseknél rozsdásodott, látszott hogy a csupasz fémre ráleheltek egy vékony festéket, és ennyi.. Itt ránézésre rendesen lekezelték a vázat festés előtt Lakk sem karcolódik könnyen.
Ebből a szempontból jobb mint vártam. Festéssel csak egy problémám van, kár, hogy a blokk, henger, minden le van fújva. Nekem jobban bejött volna a csupasz fém. Esetleg krómozott......
De ez van. Lehet becserélem egy Keeway Superlightre..? -
TurpiUrfi2
tag
válasz
Zoli bácsi #88169 üzenetére
Szerintem ne sajnálkozz. Nem akarok én se a zsebedbe túrkálni de nem tartozhatsz a huszonéves kollégák közé. 2 milliót egy hobbijárműre megérdemelsz ha évtizedek óta dolgozol. --- Amúgy meg az az igazság, hogy jó helyen is van benne a pénzed. Ugyan lassul de meg nem állt az infláció, az árát fogja tartani főleg ha vigyázol rá, szervizelteted. Es miért ne tennéd..
Ugyan ez egy motoros fórum de tök egyet értek meglátásaiddal a városi mobilitás kapcsán. Szerintem az elővárosokból ingázásnak a kicsi, elektromos 1-2 személyes autók lesznek a nyertesei. Legalábbis ezen az éghajlaton. Rengeteg újonnan indult cég van ezen a területen is. Az elektromos hajtás előretörése, egyre inkább rentábilissá fordulása megállíthatatlan trend. Nem vagyok ennek lelkes híve de ez van.
-
TurpiUrfi2
tag
válasz
Rivaul #88154 üzenetére
Szimpatikus hogy van még olyan magyar hely ahol elnézést tudnak kérni. Fátylat rá. ----- En kezdőként nem akarok senkinek ellentmondani, max több oldalról visszakérdezek.
Ha már sisak téma. Lidl-ben még semmi, ellenben az Aldi -nál vannak sisakok. Ezekkel van tapasztalat?
Amit én láttam belőle:
- Full face és flip up egyben beépített napszemüveggel.
- 30 000 pénz
- M-s amit most AVG-ből kölcsönkaptam 1380 gr, itt az "M" - 1560 gr.
- Speq német cég gyártja nekik
- Elvileg 3 év gari
- nekem jól feküdt a fejemre
- anyaghasználata nem egy AVG de nem is olyan rossz. -
macilaci78
nagyúr
Én is hagytam el ilyen csavart tavaly. A szerelő azt mondta, jól tettem, hogy hazatoltam...
Karikázásnál olyan jól hangzik és olvasva is egyszerűnek tűnik, de rajta ülve már nem az.
Fix gáz, miközben mozgatom a kormányt és fordul vele együtt a csuklóm is...
Finom lábfék, miközben nem a méretem a motor és szinte guggolva ülök rajta...
600 ccm, ha a gázkart a holtjáték duplájára húzom, már 3k rpm-re pörög. A hátsó féknél abszolút nem érzem az átmenetet a stabilizálás és az egyértelmű lassítás között, de a stabilizálás és a fékkaron van a lábam között sem. Olyan, mint a kinőtt gokart: hiába nyomtam a gázt, nem ment, mert a másik lábam a féken volt, nem fért el... -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #88172 üzenetére
Esetleg garanciában vidd vissza, ez nem jó így.
Sajnos nekem is olyan volt a keeway, hogy sehol nem volt rajta zsír, mármint hogy összerakták ahogy volt és kész. (fékkarok csapjánál, váltókar-fékpedál forgási pontjánál tiszta rozsda volt) -
Zoli bácsi
őstag
Az a Kymco az alapja a Kawasaki J300-nak, a motor egy az egyben átvéve, bár az elektronika szoftverét átírták, meg persze a kasznin is változtattak. Ha rákeresel, van motor szétszedéses tartós teszt is a J300-hoz, szóval így előbb találsz hozzá tapasztalatot.
Én a helyedben nézelődnék, nem konkrét típust, hanem hátha szembejön valami megérő.
Végül is egy méretes hátsó dobozzal minden robogó pakolható. Honda SH 300, Piaggio Beverly 300, 200-as Burgonya(Jobb az ára mint a 400-asnak, kérdés elég-e)...szerintem mindegyik jó lehet. Mondtam volna a Keeway Viestét még pár nappal ezelőtt, a 300-ast, biztos van már belőle használt piacon, de részemről többet kínai robogó, motor, autó..még bicikli sem..a házunkba nem jön...Meg nem is javaslom senkinek. -
NYPD
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #88175 üzenetére
4T, kicsit érezni azért, hogy lomhább lett (még annál is, amilyen alapból a 60ccm betonszaggató
)
#88166 macilaci78: A karikában 1-es, emelt fordulat, fix gáz (!) és csak hátsófékkel korrigálás. A középen lévő bólyát figyeld mindig, motorletolásos módszerrel szinte magától fog karikázni a motor, ha jól csinálod. Ahogy elcsukod a gázt, vagy rányúlsz a kuplungra, elmegy az erő és egyből billen ki.
Kicsit off nekem is, még egy kérdés: Kymco Downtown 300-al valakinek tapasztalata esetleg? Nagyon váltanék már én is valami nagyobbra, de ilyen árak mellett még mindig nem tudom megvenni a Burgit, egy valamire való 2007 utáni 1M-nál kezdődik, használtan. Esetleg vmi más alternatíva 300-400 ccm körül, amit meg lehet kapni normálisabb áron hasnzáltan, és még pakolni is lehet rendesen?
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintem a motornak baja nem lesz, maximum páran megszidnak a hang miatt.
2T motornál régen nekem is volt hogy kifújt. Hangon kívül teljesítményvesztés, magasabb fogyasztás. Érdemes mielőbb megcsinálni, de baja nem hinném hogy lenne a motornak.
Ha 4T a motor, akkor szerintem teljesítményt sem igazán veszt, csak hangos. -
NYPD
aktív tag
Hali,
Valahol - ha tippelnem kéne, Rákosrendező, Szegedi út vasúti átjáró, a király útburkolatával - elhagytam egy kipufogó tőcsavart, azóta irdatlan traktor hangja van a motornak, érezni is, hogy kifúj a leömlőnél. Hosszútávon (leghamarabb pénteken tudok szerezni hozzá csavart) okozhat vmi kárt a motorban? Én nem gondolom, de azért inkább kérdezek egyet.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Honda567 #88170 üzenetére
Úgy van ahogy írod, kell mindkettő. Egyben lehet kapni. A gyár, ahol dolgoztam, minden lecsatlakozáshoz szerelt fel ilyent. Központi levegő ellátás volt az egész gyárban. Persze ha nem folyamatosan használod, akkor nincs rá szükség. Nekem sincs itthon, igaz a kompresszor tartálya csak 24 literes, ezért csak 8 másodpercig bírja forgatni a szerszámot. Jó esetben meglazítja a csavart, ha elsőre nem, többszöri próbálkozásra talán.
-
Zoli bácsi
őstag
Annyit szeretnék kérdezni a kollégáktól, hogy jól gondolom hogy nem normális, hogy befog az első fék? Garázst takarítottam, és felfigyeltem odébbtolásnál egy karistoló hangra. Hallottam eddig is, de azt hittem a lánc, de most egyértelműen hallható volt hogy elölről jön. Bakon a kereket megpörgetve egy-kettőt fordul a kerék maximum, erősen fékeződik karistoló hang kiséretében.
Jól éreztem én, mikor hazahoztam, hogy enyhe égett szag van, de mivel új motor, és le sem mosták, a kipufogóra gondoltam, hogy onnét jön a szag.
Alaposan megvizslatva, mintha a belső fékbetét érne hozzá a tárcsához. Nem is egyformán, egy ponton jobban szorul.
Az első gondolat ami fölmerült bennem: Ez a motor négy átvizsgáláson ment át. Először Kínai gyártósor végén. Aztán 2022.06.29-én Olaszországban is átnézték, papír van róla. Harmadszorra Szentedrén a Benelli beüzemelte. Negyedszerre mielőtt nekem átadták, a Soproni szerviz is átnézte.....Állítólag.
Mindegy, gondolom nem normális, hogy szorul a fék.
Kérdés: Tudok valamit megnézni, esetleg állítani, hogy picikét kijjebb kerüljön a fékbetét a tárcsától? Esetleg alaposan "megvasalni".?
Vagy vigyem vissza gariba? Köszi! -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #88169 üzenetére
Zolibácsi, szerintem ne törődj vele, hogy mennyire luxus, vagy sem.
1x élsz Te is! Mire jó a pénz, ha nem erre?Folyton gyűjtögetni valami ködös célok érdekében, mert jön a válság, vírus, háború, kutyafüle.
Élvezd ki a motort, és kész. Ne törődj senkivel.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszönöm a gratulációkat!
Bár ég kissé a pofám, mert nekem a motor, mondjuk ki, luxus. Munkahely 200m, közlekedni bicikli, autó is van. Arra kellett a motor, hogy jó idő van, kitolom, beröffentem, lemegyek a Bakonyba, vagy valahova...
Évek óta agyaltam, kevesellettem a robogót, aztán most került rá, nem hiányzik sehonnan az ára.
Van egy motor a garázsba. Erre vágytam. Az érzés megfizethetetlen. Vagyis megfizethető, 1,68 M +sarcok, jelen esetben.Nem akarom tudni mennyi a vége, vagyis sejtem, dobozzal, tartókonzollal nagyjából 2M.
Na, egy napos tulajként azt mondom, ha valakinek tetszik, eszébe ne jusson városi közlekedésre ilyet venni. Dögnehéz, még nekem is, súlypont sem jó, úgy érzem hamar elrántaná az embert. Akkora körön fordul, mint egy autó.
Hogy mire való? Reményeim szerint arra, amire vettem. Tartja a forgalom tempóját, nem előz meg a kamion, kisebb ráérős túrákra. Ahogy pöfög az ember alatt, tényleg olyan érzés, elvisz mindenhova. Meg haza is hoz.
És jó ránézni. Meg nagyon kényelmes. -
palfitom
félisten
válasz
Zoli bácsi #88164 üzenetére
Gratula a mocihoz!
Igen, postán fog érkezni a törzskönyv, ha nem nyilatkoztál róla másképp.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #88164 üzenetére
Szia Zolibácsi, nagy gratula a motorhoz, nagyon szép!
A féknek szerintem kell egy pár kilométer, hogy összekopjon, ezt talán valamelyik indiai összehasonlító (royal enfield, meg a többi) tesztben is mutatták. Ennek volt a legnagyobb a féktávja, ha jól emlékszem.Városban szerintem is elsősorban a 125-ös lehet a nyerő.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #88164 üzenetére
Airsoft fegyvereknél olvastam, hogy telenyomják őket szilikonzsírral, hogy a pár hónapos tengeri szállítás sós levegője ne kezdje ki, meg bírják a ki tudja, meddig tartó tárolást a boltok polcain.
Simán elképzelhető, hogy valami vékony filmréteg volt a tárcsán, pofákon is.Új gép, egy tárcs+betét cserénél autónál is felhívják a figyelmet, hogy 1-2k km, mire összekopnak és rendes fékhatás lesz. Gondolom, motornál is így van. Fékezz pár intenzívet elsővel, hátsóval is, de ne állóig, mert attól deformálódhat a tárcsa.
Rutin: 3 pályára szedték szét, a 2. pályán széles szlalom végén bemész egy körbe kerülsz kettőt jobbra egy bólya körül és ugyanott jössz ki élesen jobbra, ahol bementél. A kijövetel olyan kb, mintha otthon a kiskapuból kanyarodnék ki a járdára, de ez nem gond.
A jobbra két kör megy nehezen, 2.-ban túl gyors nekem, 1.-ben nem érzem a gázt olyan finoman, sem a hátsó féket, hogy stabilizálni tudjam, marad az 1-es alapjárat. Az meg picit lassú döntéshez, kormányozni kell, de a lassú sebesség miatt kissé inogok rajta és rángatom a kormányt. Nem is érem el a szarvát, csak ha ráfekszem, akkor pedig kevésbé tudok egyensúlyozni.
Mindegy, menni fog ez, csak gyakorolni kell és ne izguljak a vizsgán.Amúgy meg tudom tartani a gépet, egyszer sem döntöttem el, de ugye rutinvizsgán az nem piros pont, hogy biztonságosan megállsz a pálya azon részén, ahol menni kell.
A másik nehéz rész, hogy állásból indulva egy 14 méteres egyenes szakaszt elvileg 14 másodperc alatt kell megtenni. Én gyorsnak érzem az én tempómat, az oktató szerint megfelel.
Még a 3. pálya vége, hogy 45 környékére kigyorsításból ezen a 14 méteren kell megállni. Megy az nekem 8-10 méteren is, csak olyankor 1-1,5 méteren csúszik a hátsó kerék. Hiába no, hátul dobfékhez vagyok szokva.
De marhára idegesítő, hogy a jobb kezemet leszámítva semmi sem ugyanazt csinálja váltós motoron, mint robogón.
Sokkal élesebb váltás, mint autónál manuális, vs automata.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #88163 üzenetére
Nekem kinézett volt a Kawasaki J300 is, azt is nézegettem, jobbára az ára miatt, 2 M alatt van valamivel.
Aztán volt hogy durván lenyomta akcióban az Érdi kereskedés a Piaggio Beverly 300 árát, azt hiszem 1,6M volt, szerintem annyiért az is nagyon megérte.
Ja, igen, ha van autó, mellette a motoros asszonyos gurulás szép időben történik, az úgy az igazi.
Ami még nagyon jó robogó márka, és relatíve olcsó, az a Sym.
Én nem szűkíteném le egy típusra a keresést, főleg ha használtat veszel. Ha befut egy jó vétel, pl. mint az én 1400km-t futott robogóm, azt meg kell venni.
Nem tudom már milyen a rutinpálya, 1988-ban lett "A" jogsim......arra emlékezem, fiatal voltam, és bohém, a bóják közti egyenesebb szakaszokon mindig fölkaptam egykerékre a Simsont...ezért mindig kaptam fejmosást. Még egy emlékem van az "A" jogsi megszerzéséről, az, hogy forgalmi vizsgán a csaj megállt a rendőrlámpánál a 350-es Jawa-val, aztán nem bírta megtartani, eldőlt. Kapott jogsit, én meg nem, mert benéztem egy jobbkezes utcát. Másodszorra meglett a jogsim.
Más: Nézegetem a papírokat, törzskönyv nincs....Azt majd később küldik postán? Nem hiteles motor, kp.-re vettem.
Másik, ami eszembe jutott. Említettem, hogy elég furcsa a fék, nagy erő kell a működtetéshez. Mikor hazajöttem lemostam, szerintem kínai por volt rajt..A lényeg, dobta a vizet mindenhol, szerintem valami viaszt fújhattak rá, a szállításhoz. Nem lehet hogy ez mehetett a féktárcsákra..? Vagy ez már leégett volna a súrlódástól? -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #88161 üzenetére
Igen, ésszerű lenne a CVT váltó a városba. Nem tenném ki az asszonyt az időjárás viszontagságainak, van kocsi is, de sisakja is. Ha szép az idő, miért ne gurulhatnánk?
Egy konkrét típus van kinézve, hahu-n 10-20db szokott hirdetve lenni. 40k km környékén a váltó hátsó része, a kuplung szokott elfogyni, ennek a költségével is számolok a vásárláskor. Nem is feltétlenül én fogom rámondani az áment, a szerelőm vállalta, hogy vásárlás előtt megnézni.
Mindenesetre ha meglesz a jogsi, kipróbálok pár típust. Sh300, de megnézem, mire elég a PCX, N-Max, X-Max, Burgman, bár annak a mérete nem kell.
Egyik cimborám choppert hajt, tréningen ugyanazokat a fordulókat megcsinálta, mint a többiek. Mondjuk, annak alacsonyabban van a súlypontja, mint az Imperial-nak. Mindent lehet dönteni, amíg van tapadás és lendület.
Ezzel szívok rutinon: jobbra körözni messze van a kormány bal oldala, ezért nem engedem elég szűkre, de dönteni sem merem a motort, mert vagy 2,5x nehezebb, mint a robogóm és nem rántom fel egy kis fenékriszával.Amúgy igen, a BWS után egy Address súlya is meglepő alacsony tempónál.
-
Tamás9x
őstag
válasz
macilaci78 #88159 üzenetére
Akár egy PCX se lenne rossz az olyan szamár kategória se robogó se nagymotor, városban is szépen lehet vele araszolgatni, nekem nagy mert pici vagyok de termetesebbnek kényelmes lehet, és azét lépeget is 100 felett ha haladni kell
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #88159 üzenetére
Nos, az én szubjektív véleményem, azok után hogy mentem 50km-t az Imperiale gépsárkánnyal:
Először is, igen, kényelmes a 194cm-emhez, sokkal kényelmesebb mint a robogó.
Viszont városi, nagyvárosi forgalomba nem ajánlanám, nagyon nem. Nehéz, akkora körön fordul szinte mint egy autó. Nehéz lehet vele manőverezni, leparkolni. Városba robogó való. Kis könnyű, ugrik, egy 125-ös szeirntem optimális városi szaladgálónak. Benelli Imperial azért sem való szerintem (zsúfolt )városba, mert léghűtéses. Nem hinném hogy beállna, inkább azt tudnám elképzelni, hogy kánikulában araszolva erősen fűtene alulról. Ezt le is írják az Indiai tesztek. Fogamzásgátlás gyanánt lehet értelme fűteni a férfiember ágyékát, de nem hiszem hogy valaki szándékosan választaná, azért kellemetlen lehet kánikulában egy hőt ontó motorblokk fölött ülni.
Igazából hogy átültem egy könnyű robogóról egy 200+ kilós motorra, azt mondom, én magam nem hittem volna hogy ekkora a különbség.
A motor jóval kényelmesebb, de 200 kilós motorral, a sebváltóval, kuplunnggal városi forgalomban araszolni, szerintem nem az igazi. A motor inkább hosszabb utakra, vagy elővárosi közlekedésre való. Ezek a Piaggio Liberty, Honda SH felépítésű robogók hosszú úton kényelmetlenek, viszont városban elsőrendű közlekedési eszközök.
Asszonykát fuvarozni egy autó kell.
Értem én hogy motorosok vagyunk, de állandóan esik az eső, szél fúj, reggel hideg van..Télről nem is beszélek. Nők praktikusabbak, kényelmesebbek. Arról nem is beszélve, visszautalva a múltkori témára, azért ha baj van, felelősséggel tartozunk az utasunkért.
Én városi szaladgálósnak, munkába járósnak robogót vennék, így hogy írod a két személyt, meg beszéltük már, hogy te sem vagy anorexiás, szerintem jól gondolkodsz, hogy 300ccm- körül nézelődsz.
Amennyi használt robogót megnéztem anno, meg mire a gyereknek megvettük az első Micráját, megmondom őszintén, nekem teljesen elment a kedvem a használtt járműtől. Nem a használttal van baj, hanem azzal, ahogy le tudják élni őket.
Én mindenképp azt mondom, ha megteheted vegyél újat. Vagy lessél ki, van akik garázsba takargatják, alig használják, aztán eladják. Újnak, alig futottnak nincs mása. Ha megint szakadékba zuhan a forint, többért eladhatod, mint amennyiért vetted, ha nem tetszik.
Hangsúlyozom a végén is, nem akarok senkivel vitatkozni, senki bukszájába nem látok bele, ez az én szubjektív véleményem, a tévedés jogát fenntartom. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #88159 üzenetére
Sok evig robogoval jartam, utobbi kb 4 evben csereltem le kulonbozo valtos motorokra. A kerekmeret/futomu, ulespozicio miatt nekem komfortosabb vele kozlekedni, valtogatas nem zavar, csomagtarto hianyat ha nagyon szukseges akkor sajnos dobozzal kell potolni.
Elmenyesebb, mint robogval kozlekedni. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #88156 üzenetére
Széles utat, gumifákat!
A termetednek kényelmes?
Csinálom a jogsit és erősen gondolkodok, hogy majd mit vegyek. Honda SH300 használtan, SH350 újonnan, de abban az árban már vannak rendes motorok. Akarjak-e váltós motort elsősorban budapesti munkábajárásra, meg hetente kétszer asszonyért elmenni? -
macilaci78
nagyúr
válasz
TurpiUrfi2 #88152 üzenetére
Mol Evo Plus-t szoktam tankolni, elvileg 100-as. Szép tiszta a karburátor a szívóoldal felől, amikor a legszűrőt pucolom. Fogyasztásban nekem az a tapasztalatom, hogy némiképp kevesebbet fogyaszt, mint sima Mol Evo-val, de azt árban behozza.
Egy-két alkalommal mentem 20-30 km-t vele, nem az én méretem, nem kívánta már a seggem a hazautat, de a motor bírta 50-60 km/h közti utazótempót. A könyvében le van írva, a katalizátoros kipufogó miatt 1 óra menet után kéri a gép a 15 perces pihenőt. Nem volt még rá szükség.
Anno még Békés megyében gyakran mentünk át a szomszéd városba, 16 km, voltaképp a jogsiért is oda jártam ezzel a géppel. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #88156 üzenetére
Gratula, sok balesetmentes km-t!
Nekem baromira bejott eddig is az Imperiale, az emlitett "negativumok" ellenere is -
Zoli bácsi
őstag
Lehet félig off már itt......Annyira nem kismotor.
De csak 21 lóerő. szóval a 100+ lóerős motorosok kiröhögik.
2 hét motornélküliség után hazahoztam.
Dög nehéz a robogó után. Nem kell félni hogy kimegy az ember alól, olyan öregurasan pöfög. MZ (250 TS) jobban ugrott anno.
Nagyon kényelmes. áthajtottam egy csatornafedélen, vártam a huppanást, meg a nyeklést, mint a robogón, semmi, átsiklott.
4000-es fordulatszámnál 90-et megy órája szerint, ezt tanácsolja max. bejáratáshoz a könyv, ennyivel jöttem maximum. De kihúzatásokkor beleforgattam 5000-be, fülre ez még abszolút kényelmes neki. Váltó kis mozdulattal váltható, nincs a határozott bekattanás, csak 1.-be tételnél. Jó a fokozatkijelző, hasznos, mivel semmi határozott kattanás, azt hinné az ember nem is váltott, pedig de.
Nem Honda minőség, akkufedelet alig tudtam visszarakni. Lábtartó mozog, de ezt tudtam, olvastam teszteket.
De egyben van, hatalmas dög, 205 kg. Nem megy ki az ember alól, nincs MZ 250-es dinamikája, de tol alulról, szinte alapjárattól.
A hangja...uh.....A legjobb. Semmi pörgés, visítás, pöf-pöf-pöf....Gázvisszavételnél a legjobb..Nézzetek meg egy hajtásos videót youtube-on.
Fékek nagyon gagyik, nyomni kell a hátsót, az első is nagyobb erőt igényel mint a robogónál, jóval nagyobbat.
Doboz egy gombnyomással levehető. egyenlőre ennyi, jön az eső, lemostam, tiszta por volt, (nem értem a kereskedőt.....)
Betettem a garázsba, kicsit nagyobb helyet foglal mint a Liberty...
0 km-esen, a bolt előtt:
Itthon lemostam, aztán a terasz alatt (Jön az eső) beállogattam tükröket, megnézegettem ezt-azt, mi hogy működik. Asszony fotózta a telefonjával:
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
TurpiUrfi2 #88152 üzenetére
Én autonal, motornal; nagy ccm, kis ccm eseten is azt csinalom, hogy ha hasznalatban van a jarmu akkor 95 (es nem irja elo a szervizkonyv kifejezetten h ez nem jo), ha pedig lerakom honapokra a jarmuvet akkor 100-as.
Funyironal is ugyanezt csinaljuk, egesz egyszeruen azert mert az a tapasztalat h a 95 belerohad par honap alatt, a 100-as meg kibirja. Hetkoznapokban pedig en semmilyen eszkozzel nem tapasztaltam kulonbseget a 100-as javara, igy nem “pazarolok”. -
Rivaul
addikt
válasz
TurpiUrfi2 #88142 üzenetére
Az hogy elmondtuk egyöntetűen hogy nem jó a nyitott. Erre jött hogy de éppen ahol ez az alap. Aztán ajánlott sisakokra "én ennyit nem fizetek". Kicsit számomra az általam leírtak benyomását keltette. Ha nem így van, annak csak örülök és elnézésed kérem. A Lidl sisak hogy mikor lesz, talán a legjobb módja a Facebookos csoportba belépni. Nekik vanegy excel táblázat hogy évente mikor ismétlődnek az akciók és szezonális ajánlatok. Üzemanyagból meg én már nem tankolok 100-at. Szerintem akkor van értelme ha ritkán használja a motort az ember. Nekem napi szintű, nincs ideje igazán kicsapódni.
-
Tamás9x
őstag
válasz
TurpiUrfi2 #88152 üzenetére
Lehetőleg 100-as igen,(emelt végnyomás miatt) de ha napi használatban van vagy hetente egyszer megmozgatva akkor bármi mehet bele. Több mint 100-at megyek, ha megyek, majd néha hónapokra is pihen.
A legnagyobb rákfenéje, a simának, ha kiszárad a karbi, többször is akkor a lerakódás rétegeződik, és tömít, ha nem szárad ki akkor átmegy a rendszeren, és nincs gond vele, a teljesjtmény szempontjából pedig merész magas előgyújtással és szenzoral kell rendelkezned, hogy megérezd a 2 üzemanyag közötti különbséget. Minnél jobban határra viszed, annál jobban lesz érzékenyebb a természeti változókra, hőmérséklet, légnyomás, páratartalom. -
TurpiUrfi2
tag
Ha már "rátok szabadultam" itt késői kezdőként lenne esetleg még pár kezdő kérdésem, csak hogy jobban belehelyezkedjek itt a kismotoros világba. Szóval:
- Ti csak kizárólag 100 -as benyával etetitek a gépet? Yamahanal meg 2 ütemnél úgy tudom ez a javasolt.
- Van itt aki alkalomadtán nagyobb távolságokra is használja egyhuzamban a kismocit? -- Gondolok itt ilyen 30-40 kilóméterekre szomszéd városba ilyesmi. Többe bele se merek gondolni. Van aki rendszeresen is így tesz esetleg?
-
Gabis
őstag
válasz
macilaci78 #88150 üzenetére
Köszi szépen. Megnéztem őket, és itt van az üzletük egy köpésre tőlem.
-
macilaci78
nagyúr
Én Plus márkát vettem rövid mandzsettával. Bőr, textil és műanyag protektorok. Hétvégén kimostam mosógépben. Amint lejárt a mosás, egyből kivettem, felhúztak, párszor ökölbe szorítottam a kezem, levettem és felcsipeszeltem a mandzsettánál fogva. Másnapra megszáradt, felvettem, nem volt gond vele.
-
TurpiUrfi2
tag
válasz
macilaci78 #88148 üzenetére
Ertem, értékes infó megint. Ha esetleg lennének konkrét példáid esetleg linkkel azt megköszönném.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
TurpiUrfi2 #88127 üzenetére
2017-ben 29 ezerért vettem. Mostanában sok típust fognak kiszórni, változott a minősítés és sokuk gyártását szüntetik meg.
-
Árpi001
senior tag
válasz
Zoli bácsi #88137 üzenetére
Jó ötlet köszönöm!
-
Gabis
őstag
Ha már úgyis szóba került, nyári kesztyűvel kapcsolatban esetleg lennének ajánlások? Gyártó, anyag, kialakítás stb.
Első körben ezt az Alpinestars-t néztem ki. -
TurpiUrfi2
tag
válasz
Zoli bácsi #88137 üzenetére
Igen ez jó szempont, jó hogy említed. Bangkokban ez nem nagyon volt szempont, ott csak ráhányják a gépre. Senki el nem viszi. Már aki hordja.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #88130 üzenetére
Abszolút egyet értek Veled!
De aki az életét "csak" a sisakban gondolja, az nagyot csalódik.
Engem az oktatóm a defenzív vezetésre tanított, amiért örökké hálás vagyok neki. Mindig úgy kell vezetni hogy a mások hülyeségét is bele kell kalkulálni. Mindig azt kell figyelni hogy a másik mit csinál, hova néz, lát-e engem. Eddig sikerült elkerülnöm a csattanást, pedig már 54 éve vezetek. Hajtós vagyok, szeretek gyorsan vezetni, ezért írom hogy nem a sisak a fontos, hanem a figyelem és a jó döntés. -
TurpiUrfi2
tag
válasz
Rivaul #88133 üzenetére
Szerintem te valakivel összekeversz. "Latom a hozzászólásaidon hogy teljesen mind1 mit mondunk..." --- Ezt honnan veszed? Miért lenne mindegy? Többször megköszöntem a tapasztalatokat és jeleztem hogy megfontolom őket. Sőt használt sisakot nem veszek, megfogadtam , jeleztem. Miről beszélgetünk?
-
-
Gabis
őstag
válasz
Rivaul #88133 üzenetére
Ha folytatják a tavalyi minőséget, akkor még lehet az sem éri meg, ha egyáltalán passzol a fejére.
Ezt meglátásomat pont te erősítetted meg anno. -
Honda567
tag
Robogó kuplungról az anyát ti mivel szeditek le?
Vannak ezek az elektromos ütvecsavarozók mennyire birja az?
Olyat is hallottam hogy meghúzni az elektromos ütvecsavarozó nem tudja megfelelően.
Van egy 50Literes kompresszorom ezen a Lincos légkulcson is gondolkodom most akciós [link] -
Árpi001
senior tag
válasz
TurpiUrfi2 #88124 üzenetére
Nekem is zárt van, ebben bízok, de nem fér bele sajna a tartóba és nagy szívás így vásárolni pl...
.. -
Rivaul
addikt
válasz
TurpiUrfi2 #88127 üzenetére
Várd meg a Lild kínálatot. Az cca 30-ból kijön. Latom a hozzászólásaidon hogy teljesen mind1 mit mondunk. Azt fogod tenni ami már meg volt a fejedben mielőtt idejöttél. De a Lidl sisakon még is csak gondolkozz el kicsit. Hidd el, tökéletesen megértem az anyagi oldalát a dolgoknak. Viszont azt is megtanultam, hogy az olcsóbb lesz általában a drágább.
-
Debilon
addikt
válasz
Zoli bácsi #88130 üzenetére
ahogy mondod, annyit hozzátennék, hogy robogón is alap, hogy sisak+kesztyű ami mindig van, nálam legalábbis, mert szar dolog mikor az eséskor az aszfalt/beton lehúzza a mázt az ember kezéről
-
TurpiUrfi2
tag
válasz
Zoli bácsi #88130 üzenetére
42 fiatal?
)))))))))) - Attól függ...
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
TurpiUrfi2 #88124 üzenetére
Gondolom fiatal vagy. Bár ahogy kolléga írta, elég jól fejlődik a plasztikai sebészet, de feltételezem nem szeretnél "Sebhelyesarcú" lenni. Ahogy hidd el nekem, közel 1 év táppénz, műtét, elég nagy anyagi kiesés...Tapasztaltam.
Amúgy amíg nincs baj, addig nincs baj, bármilyen sisakot felvehetsz. Szoktam itt említeni, mentőknél dolgozom. Talán egy éve volt egy olyan robogós balesetünk, ahol a robogósnak szíj sem volt a sisakján, csattanáskor a sisak elrepült. Ha a sisak nem repül el, akkor is összetörött volna sok mindene, így majdnem az életébe került, nem tudom mi lett vele, szerintem tuti nem lett 100%-os.
Jómagam nem gondolom, hogy egy robogóra be kellene öltözni, mint egy ezres túragépre. De a sisakon nem kéne spórolni. Elég nagy a fejünk a testünkhöz képest embereknek, tud csapódni, és hidd el, az aszfalt, a fa, vagy a másik jármű karosszériája, szélvédője szokott a keményebb lenni, mint a fejünk. Mondjuk szélvédőt betöri, berepeszti a fejünk, de bibis lesz a buksink, nagyon.
Szerintem amíg egy liter benzin 600ft, egy hétvégi bevásárlás 20-30 ezer....Nincs értelme egy sisakon spórolni, meg használtat nézegetni. Meg kell venni, ami méret, aztán pár évig jó. Egy jó sisak, zárt ruházat, esetleg kesztyű, odafigyelés..És már sokat tettünk a védelmünkben.
Ha valaki figyelmes, óvatosan vezet, azért kisebb a kockázat. Kollégám oktató, autósokat okít gyakorlatban. Hányszor elmondja, a tanítványoknak is, figyeljetek, akkor van elsőbbséged, ha megadják. Én még a zöldön is úgy megyek át, hogy körülnézek, nem-e jön valami marha (bocs) át a piroson.
Ja, és még valami. Szerintem nem ördögtől való egy sárga fényvisszaverős mellényt felvenni, sokkal jobban látható egy robogós, főleg ha napsütésben gyér a világítása.
Sokszor az a baj, a motoros kisebb keresztmetszet, (Bár jómagam, meg Macilaci78 szerintem hozzuk majdnem egy kispolszki keresztmetszetét...) mint az autó, és ha a ruházat sem feltűnő, nem veszik észre. Vagyis, későn.....
Témához visszatérve, az sem baj, ha rikító színű a sisak. Lényeg, védje a fejet, az arcot, és a SZÍJAT HÚZZÁTOK MEG, mert ha 20m-rel odébb esik le, mint a motoros, akkor semmit sem ér.
Beszéltem, Uff! Megint bő lére eresztve.... -
TurpiUrfi2
tag
na jó de 1,5 X-n ? Azóta a forintot is visszarakták a csatornába. Persze a kereskedő ezt elfelejtette visszakorrigálni, hiszen miért ne keressen már jól ha amúgy is tudja mindenki, hogy extra magas az infláció. Mostanság sok ilyen lehúzásba bele lehet nyúlni. Tudom, gazdasággal foglalkozok.
-
Gabis
őstag
válasz
TurpiUrfi2 #88127 üzenetére
Minden drágult, ez tavaly 40e körül mozgott.
-
TurpiUrfi2
tag
válasz
macilaci78 #88122 üzenetére
Kösz, nagyon jók a tippek.....
Ránéztem NZI Combi 2 Duo-ra. .... Tisztában vagyok vele, hogy most ezzel nem leszek népszerű de 63 000 -t nem fogok sisakot venni, mikor vannak újonnan 30-t is a piacon. Tudom az életem meg minden..... de akkor is.
-
Tamás9x
őstag
válasz
TurpiUrfi2 #88124 üzenetére
Ezt azért gondold át Ázsia vezető a kozúti halálos balesetekben
[link]
Próbálj ki 1-2 bogarat áll, torok környékén, vagy felcsapódó apróbb törmeléket. -
TurpiUrfi2
tag
Rendben, ha mind ezt mondjátok , megfogadom a tanácsot és nem megyek használt felé el. En hallgatok a tapasztaltakra. A nyitott - zárt vonalon még gondolkodok. Ázsiában 90%-ban csak nyitottban motoroznak. Már ha egyáltalán van sisak rajtuk. Úgy 50% -ban nincs. Tudom , ez nem jelent semmit de azért ideszúrtam mert a nyitott sokkal kényelmesebb azért. Főleg nyáron és én akkor motoroznék jellemzően.
-
Gabis
őstag
válasz
TurpiUrfi2 #88118 üzenetére
Szia! Szerintem ezeket felejtsd el, és a használt vonalat is.
Felnyithatóval nekem annyi bajom volt, hogy felnyitott állapotban a plexit sem tudod lehajtani, szél vagy bogarak ellen (ami tudja az már elég húzós árban), illetve ilyenkor nem védi semmi az álladat, arcodat. Le lehet ilyenkor csapni a sötétített plexit, na de sötétedéskor, este az úgy nem pálya. Emellett a nyitószerkezet elhelyezése sem mindegy, mert lehet akár úgy esni, hogy az adott tárggyal oldod is a zárat, sőt ha ezen spóroltak, akkor az állrészre elég lehet egy nagyobb ütés, és már nyílik is. Szóval én maradtam egy MT Blade 2 zárt sisaknál, de ez csak az én véleményem. -
macilaci78
nagyúr
válasz
TurpiUrfi2 #88118 üzenetére
Állvédő nélküli sisakot nem vennék. Csak az a kérdés, hogy fix, vagy felhajtható. Ahogy már írták, egy állvédő nélküli sisakban sokkal könnyebben sérülhet az arcod. Ha ez vigasztal, már a TB-támogatott plasztikai sebészet is sokkal előrébb jár, mint amikor az első BWS-ek bejöttek.
Sisak: többen az NZI Combi 2 Duo-t javasolják, nekem a Lidl-ben időszakosan kapható Crivit jobban bevált, nagyjából ugyanazt tudják. Felhajtható állvédő, sötétített plexi a héj alatt, pinlock, szellőzők állnál, homloknál, fejbúbnál, részben/egészben kivehető moshatót betét. A zajterhelés azért jelentős, 50-nél nem zavaró, de tartós 70-nél már megunod.Mire figyelj? Nekem külön olajozásom van, ha neked is, az működjön rendben. Az ülés alatt a kipufogó felőli oldalon van a tartálya. Az enyém maunális szívatós, ha hidegen szívató nélkül is pöccre indul, akkor lehet, melegen lesz vele gond. Karbi beállítás. Na de gondolom, átvételt követően amúgyis lesz egy kör valami szakihoz.
Ismeretlen előéletű gép: folyadékokc cseréje: hajtóműolaj 1-1,5 dl (majd mondják a többiek) és fékfolyadék.
Ha már fékfolyadék, akkor az első tárcsafékek állapota. Hátul dobfék van, a felni belső felén az érdemi rész. A kerék levételéhez le kell venni a kipufogót is.
Gumik, 5-6 évesnél ne legyen régebbi lehetőleg.
Akkusarukat húzd meg, biztos, ami biztos. Az akku mellett van egy biztosíték. Legyen benne, ne legyen áthidalva.
OEM-Parts-ról mentsd le a típushoz tartozó robbantott ábrákat, hasznos lesz.
Nekem a lámpaállítás volt még gatya, nem térnék ki rá, ha nincs vele gondod, nem kell javítani.Tamás9x: még az esés hagyján, mert jó eséllyel van nyoma. De hivatalosan lejteni sem szabad, aztán ha az előszobában koppan a kövön, az nem látszik... Használt sisakot csak az vegyen, akinek a használt óvszer is megfelel.
-
Tamás9x
őstag
válasz
TurpiUrfi2 #88118 üzenetére
Használtan Tilos sisakot venni.
Ha fontos az életed. A sisakban lévő hab, hozzáfomálódik az előző tulaj fejéhez ezzel vékonyodik, és még itt nem említetük meg a koppanásoka amiről nem tudsz, pl a haver ráver a fejére 1-2őt, mert brahi, jó móka, ezzel még jobban csökkenti az életmentő réteg vasagságát. Illetve az eltitkolt 1-2 esés.
Megéri? -
Rivaul
addikt
válasz
TurpiUrfi2 #88118 üzenetére
40-nél rosszul esel vagy csattansz rá egy motorháztetőre és leszakad az arcod. Szerintem nem jee a nyitott sisak. De mindenki olyat vesz, amennyire értékeli a saját fejét.
-
Debilon
addikt
válasz
TurpiUrfi2 #88118 üzenetére
miért ne lenne jó (kéne) a full face sisak?
meg mondjuk használtan sem vennék sisakot (egyéni vélemény)
ha robogóval esel el, akkor nem tudod az álladat összetörni az aszfalton, vagy bármin amire ráesel?
ne tévesszen meg, hogy ez csak egy robogó, az aszfalt és a tárgyak nem fogják megkérdezni, miről estél le
tudok olyanról, hogy full face-ben esett el kis tempóval, és pont ráesett egy beton darabra, ripityára tört a sisak eleje + plexi (Schubert E1), neki meg így is eltört az orra, plusz az arca is kapott
de mindenkinek a saját döntése, mert ebből a szempontból én sem vigyázok, mert a nagy motoromon a Shark EVO ES-t is hátra hajtva használom 90%-ban amint kijön a jóidő
robogón meg a zárt levetett LS2 Vector EVO-ban nyomom
-
TurpiUrfi2
tag
Egyébként mint friss robogós milyen bukót javasolnátok? En erősen az alul nyitott és plexivel zárható (Ilyen rohamrendőr sisakra leginkább hasonlító) sisakok felé húznék...Robogóra nem feltétlenül kell állon zárt sisak, nem? Zaj és szélvédelme egy nyitottnak is elég jó..
https://www.facebook.com/marketplace/item/1282021719057249/?ref=search&referral_code=null&referral_story_type=post&tracking=browse_serp%3A5ce3e5f9-97bc-4777-9ad7-b271b796b95e
https://www.facebook.com/marketplace/item/1148305076559665/?ref=saved&referral_code=null
-
TurpiUrfi2
tag
válasz
FeniX- #88056 üzenetére
Részben egyetértek. De ha odafigyelsz akkor 2T azért tartós. ----- Ha minden jól megy holnap / holnaputántól boldog BWS tulaj leszek. Patika, szinte minden gyári - pöcre hidegen indul. Papírozunk épp.
Meglepő volt számomra hogy valójában ez egy MBK - Motobecane gép.
Mire figyeljek az első időkben, mit nézessek meg esetleg?
-
TurpiUrfi2
tag
válasz
sityupityu #88060 üzenetére
Környékünkön nagyon elismert szerelő egyébként szerelés szempontjából ajánlotta a Peugeot-kat. Legalábbis Speedfight-ot. Mondván jó, blokk- könnyű szerelni.
-
Tamás9x
őstag
válasz
BLUE TORNADO #88110 üzenetére
Dremmel, gyemant csiszoloval ki tudod szedni, de ido lesz
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
BLUE TORNADO #88110 üzenetére
Dremellel vagy furotokmanyba fogatva egy kisebb marofejjel lehetne elvagni.
Nem tudom milyen csavar, de sajnos az a tapasztalat, hogy a fotengelyen a menet hamarabb adja meg magat, szoval lehet az se lesz mar egeszseges -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Van egy 83' Honda Lead AF01 robogóm. Sajnos beállt benne a két főtengely csapágy. Meg akartam járatni benne, de én hülye, ütvecsavarozóval próbálkoztam, aminek az lett az eredménye, hogy a lendkerék anyán megszakadt a menet. Így most csak forog körbe az anya, de nem jön már le sem. Próbáltam fogóval is húzva hajtani, de semmi. Levágni nem tudom, nem fér hozzá a korong. Valakinek ötlete? -
mumtaz
senior tag
válasz
IMIIKE1998 #88108 üzenetére
A Trekkerrel talán annyival szerencsésebb a helyzet, hogy FB2 blokkal van szerelve, ami az FL1-hez hasonlóan egy Honda licensz alapján gyártott blokk, bár van benne eltérés bőven.
Az a jó a Trekkerben, hogy van hozzá azért alkatrész bőven, ami az "utángyártott" motorikus alkatrészeket illeti. Majdnem akkora a választék, mint más populárisabb robogókhoz. Viszont a motoron kívüli egyedi cuccokat leginkább csak bontva. Persze sok alkatrész nem robogófüggő, de például az idomok, meg vázon rögzített egyes alkatrészek, vagy a lámpák, egyebek egyediek. Akárcsak más robogóknál. De trekkernél ezekből kicsit kisebb a bontott választék. -
IMIIKE1998
őstag
válasz
Rivaul #88107 üzenetére
Nagy dilemma, mert jó állapotú, nem is drága, csak ugye az alkatrész a gond. Dio-kból viszont 180 alatt nem láttam értelmes állapotút. Kb. mindegyik rohad, teleszkóp szinte merev, dől belőlük az olaj. Annyit lehet nem érnek, hogy vétel után rálocsoljak egy 100-ast megint. És bár az alkatrész nem olyan drága, a szakmunka bizony az.Nehéz kérdés...
-
Rivaul
addikt
válasz
IMIIKE1998 #88105 üzenetére
Én úgy tudom hogy ami Peugeot az mind saját blokkos.
Zoli Bácsi
Gondolom már nagy az izgalom hogy mikor pattanhatsz nyeregbe. Nálam mindig az ha valami új autó vagy motor van láthatáron -
IMIIKE1998
őstag
Helló!
Peugeot Trekker 50(2006)-tal van esetleg valakinek tapasztalata? Ez is Peugeot blokkos?
Találtam egy egész szép állapotút, emberi áron. -
Illex74
újonc
válasz
nyogo83 #88087 üzenetére
Na végigzongoráztam a dolgot, a magas fordulat helyreált. Amíg megy a szivató szépen ketyeg, viszont ha a szívató kikapcsol szép lassan leáll a motor. Nincs alapjárat.Körbefújtam mindent, de nem változott a fordulat. Azt hiszem megpróbálok egy karburátor cserét, elég kopottnak néz már ki több helyen. Milyen típust javasoltok?
-
Rivaul
addikt
válasz
Zoli bácsi #88101 üzenetére
Szedtem szét egy párat. Azért az anyag használat bizony sok helyen kivívta a "china" jelzőt
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
IMIIKE1998 #88098 üzenetére
Nézd meg a Kawasaki J300 robogót. Én megnéztem, mert tervben volt. A motorja Kymco, egy az egyben, tőlük veszi a Kawasaki, és saját nevén árulja.
Egész pontosan Kymco Downtown 300 a típus, amelyik alapja a Kawasaki J300-nak.
Azt hiszem ezek után felesleges agyalni, milyen minőságet gyárt a Taiwani cég.
Kymco sosem volt rossz, az a baj, hogy szegényt "lekínaizták", egy kalap alá vették az akkor még valóban silány minőséget hozó kínai robogókkal.
Rengeteg futár használta az Agility-ket anno, mikor még virágkorát élte az "50/125" össznépi játék, meg persze forgalmazták Magyar o.-on.
Egy baj van csak a Kymco-val, az alaktrész. Van, csak várni kell rá. Minőségben szerintem a japán gépekkel van egy szinten, legalábbis közel áll.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- 3D nyomtatás
- Milyen notebookot vegyek?
- Facebook és Messenger
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF-MT / i5 8-9-10 gen, Hp EliteDesk 800 G4 / Win11- Számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 16GB RAM 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 3590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged