- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Honda567
tag
Scarabeo 50 2t
A főfékhenger és a Fékcső között szívárog a Fékfolyadék, itt gyárilag van alátét?
A csavar ami a Fékcsőt rögzíti az alatt van egy Alu és réz alátét ott nem engedi a fék folyadékot.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
dinnye2023 #91991 üzenetére
A felsoroltak közül a malossi a legjobb. Minőségben hozza a gyárit, és utánahangolva mindenféle variátor és kipufogó csere nélkül is nyersz kb 2 lóerőt a gyárihoz képest.
-
FeniX-
senior tag
válasz
dinnye2023 #91991 üzenetére
Az eredeti gyári alulról súrolja a középértéket árban. Az nem jó? Az tuti csereszabatos a régivel.
-
KTMHobby3
tag
válasz
dinnye2023 #91991 üzenetére
Vedd a legolcsóbbat, azon vesztesz a legkevesebbet. Ha meg bejön, akkor hurrá!
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
A következő hiba a listámon amit javítani szeretnék az az első lengéscsillapító. Kicsit több mint egy éve kapott új patront, meg átnézést, de most megint be van állva. Gyakorlatilag nulla a csillapítás. A Scarabeo-nak az egyik szárában rúgó van, a másikban pedig patron. A patronnál egy kis teleszkópzsír, a rugónál pedig egy kis olaj kelhet? Nem szedtem még szét ezt a részt soha, ezért kérdezem mielőtt nekiesnék. A patron szára tud berohadni, vagy mi a fenéért tud így beállni? Előre is köszönöm a segítséget/tanácsot -
dellfanboy
őstag
válasz
dinnye2023 #91991 üzenetére
ha biztosra mész malossi.
viszont vettem én már kínai hengerszettet -igaz láncfureszre- ami jó volt, sőt megkockáztatom ár-érték arányba a legjobb... -
dinnye2023
újonc
Van egy piaggio motoros Liberty 50 2t-m. Hengerszettet kell cserélnem, mert a kompresszióm csak 7 bar. Nézegettem, olvasgattam a hengerszettekről a véleményeket, de igen ellentmondásosak, nem tudok dönteni. A motor alapkivitelű, nem is akarom tuningolni, de ha a hengerszettek közül valamelyik hozna 1-2 le-t, az nem ártana, de semmi több. Kigyűjtöttem a lehetséges jelölteket, hátha valaki tudna segíteni a döntésben:
- RMS 23 eft
- 101 octane 24 eft
- Naraku 27 eft
- Eredeti gyári 35 eft
- DR Evolution 40 eft
- RMS 55 eft
- Top Performance 61 eft
- Malossi sport 69 eft -
Zoli bácsi
őstag
Winkler Robi új robogó tesztje. Vieste 300: [link]
-
kenwood3
addikt
Sziasztok!
Vettem 1 uj kipufogot a honda x8rs-re. 1 technigas silent pro a tipus.
Van hozzá 2 kis akarmi amirol fogalmam sincs mi! Tudja esetleg valaki, hogy mi ez es hova kell ezt rakni? [kép]
Koszonom -
Debilon
addikt
válasz
Zoli bácsi #91964 üzenetére
Ha van a dobozban bármilyen kiálló merevites vagy akármi, az ki fogja lyukasztani a flakont
Nekem hétvégén egy doboz sör folyt a dobozba, mert a belsejében lévő kiálló merevites elintézte ahogy a sör mozgott a dobozban.Igaz, műanyag doboz, és csak egy esővédő volt a sör alatt
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #91983 üzenetére
Elégtelen karbantartás, sokat állt.
A dekni szűrő is tele volt, nem volt pucolva, a sok állásban a szíj elöregedett és abból is sok kopadék jött le. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #91982 üzenetére
Szerelő mit mondott?
Szerintem ott volt meleg, rendesen. -
macilaci78
nagyúr
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #91977 üzenetére
Egyáltalán nincs nagy hangja, nekem így videón keresztül kicsit még halknak is tűnik...
-
KTMHobby3
tag
válasz
Beretvás #91973 üzenetére
Akkor az biztos hamisítvány. Ha most kellene vennem gyertyát, nem tudom milyent vennék, mert egyikben se bízok. A Bosch gyertyám (gyertyáim, mert van több is) már több, mint 40 éves, de bármelyiket teszem be a motorba, mindegyikkel jól megy. Tuningoltam a motoromat, kipörög 10 ezerig, de meg se kottyan nekik.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
sityupityu #91975 üzenetére
Azt hiszem, ez a videó, mikor megy vele a Robi, pontosan visszaadja a hangját: [link]
Szolidnak nem mondanám, inkább retrós.
Nem halk, de szerintem elviselhetőbb a fülnek a zaja, mint egy visító sportgépé. Sokan felkapják a fejüket a hangjára, főleg az idősebbek. -
jozsi252
veterán
válasz
vendingo #91962 üzenetére
Köszi, ezt a lehetőséget inkább kihagyom. Főleg ha netán egy új motort vennék, nem biztos hogy idegen helyen akarok tárolni egy több mint 2 milliós motort.
Nem is a vezetéstől meg rutintól meg egyéb dolgoktól félek mert nagyon sokat mentem robogóval, bár igaz hogy egy 350-es más tészta de azért van egy alap képzettségem nem az lenne az első alkalom hogy motorra ülök, hanem a KRESZ vizsga.
Lehet azért tartok tőle mert B kategóriánál is 1. alkalommal egyel több hibapontom lett mint kellett volna és megbuktam. Másodjára már "csak" 4 lett ha jól rémlik de frusztrált akkor is a vizsga, ahogy most is fog nagy eséllyel.
Hét közepe fele elmegyek Gödöllőre a Homokihoz aztán utánajárok 1-2 dolognak, az van legközelebb, B-t is náluk csináltam. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #91974 üzenetére
Szolid hangja van ezzel a gyári rendszerrel?
-
Zoli bácsi
őstag
Hát nem császári..?
Kismotornak nagy. Nagy motornak kicsi. Nehéz (205Kg), lomha, lökettérfogathoz lassú.
Városba jobb választás egy 125-ös, ha nem kell 60-70 fölött menni. Könnyebb, kisebb.
Hosszabb utakra jobb választás egy nagyobb gép, több pacival.
Mégis, van benne valami, ami miatt egyre jobban szeretem. Egyedi, ötvözve a régi, hosszú löketű alapokat a befecskendezővel, ABS tárcsafékekkel.
Túlméretezett, masszív mindene. Oldalsztenderre támasztva rátennének 500 kilót, állítom csak a rugók ülnének le.
Kilóg egy kicsit a mai világból, akárcsak én. Jól egymásra találtunk azt hiszem. Bár nem jól indult a kapcsolatunk, rettentő előítélettel álltam neki a használatnak, egyre jobban bízom benne. Tegnap is kérdezték, láttak vele, ez akkor most hány köbcenti, mert rettenetesen ugrott mikor odavertem a gáznak.
Nincs olyan meleg (29 fok), kipufogón volt felverődött kátrány, azt takarítottam le. Természetesen megyünk egy karikát, röfögtetünk egyet az augusztus délutáni álmos kisvárosunkban.
-
wik_406
tag
válasz
macilaci78 #91970 üzenetére
Na, az egyel jobb akkor
Wik -
macilaci78
nagyúr
válasz
wik_406 #91968 üzenetére
Szkennelve ott van google drive-on, februárban elég volt a rendőrnek, mikor a szerinte lejárt műszaki miatt megállított kocsival.
Amúgy nem kellett bemutatni, mikor 1 éve károkozóként törtem össze a Passatot, csak az adatok kellettek. Akkor is a szkennelt alapján írtuk a kék-sárgát, rendőr meg adott egy közlekedési bírságot. -
vendingo
veterán
-
wik_406
tag
válasz
macilaci78 #91967 üzenetére
Nem kell, hogy nalad legyen, de pl baleset eseten be kell tudnod mutatni. Egy masolat legyen nalad, az elegendo. Ugyanigy a jogositvany sem kotelezo, de jobb ha nalad van.
Wik
-
Beretvás
veterán
válasz
macilaci78 #91965 üzenetére
Tényleg nem kell nálatok legyen a forgami? Irigyellek ha tényleg így van....
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #91964 üzenetére
Forgalmit Magyarországon már nem kell magadnál tartani. Ha nem tévedsz át a határon motorozás közben, ne tartsd ott.
A dobozos löttyöt próbáld meg zokniba húzni. Lehet, nem a doboz szúrja ki, hanem valamelyik csomag. Szerszámosba nincs valami éles, hegyes dolog?
Nekem eddig csak rosszul záródó kupakos cucc folyt ki, pl amikor bontott befőttet vittem melóba ebédre, vagy szórófejes tisztítószert mosáshoz és eldőlt.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo #91960 üzenetére
Givi, 43 literes. Salamonnál vettem.
macilaci78 : Alu doboz, és másodszor jártam így. Doboz ránézésre sértetlen, egy mini lyukon folyik el a tartalma, alul lyukadt ki. A Givi dobozban gyárilag szivacs is van alul, azért is vagyok meglepődve. A szivacs, mikroszálas kendő, láthatósági mellény ment is a mosógépbe, asszonnyal kimosattam. Forgalmi szerencsére zacskóban van. Szerszámkészlet is ragadt.
Most azon agyalok, a horgászatban használok ilyen EVA dobozokat, átlátszó tetővel. Vízhatlan. Ezeket ide is befogom, szerszámoknak, eü csomagnak, mellénynek, forgalminak..
Ezenkívül nem teszek több aludobozt be, a műanyaggal sosincs baj.
Givi doboz belsejét is ki kellett mosni, ragad ettől a cukros löttytől minden.
A régi robogóm ülése alatt mindig volt aludobozos kávé, energiaital. Ott sosem folyt ki semmi, pedig ott szivacs sem volt.
A zárnál kiáll egy szögletes műanyag rész, ezt nem fedi szivacs, és éles-hegyes sarkai vannak. Lehet ez a hunyó..? -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #91956 üzenetére
Alu dobozos, vagy műanyag? Fel tud melegedni a doboz, rázkódás adhat túlnyomást. Ami eszembe jut, hogy valami kidörzsölte, kiszúrta. Lehet a dobozt rögzítő csavar, vagy a táska cipzárja, akármi.
Megvan a luk az energiaitalon? -
jozsi252
veterán
Csomó helyen ki van írva ha saját motorral csinálod a rutint illetve a vizsgákat akkor a díjak olcsóbbak lesznek. De saját motorral hogy jussak el rutinra ha nincs jogsim pl A2-re?
Arra gondolnak ilyenkor hogy trélerről le a motor a helyszínen, utána meg fel? Vagy ez hogy megy? -
vendingo
veterán
válasz
Zoli bácsi #91956 üzenetére
Nálunk is dörgött, villámlott. Gyors összadobáltam pár cuccot, aztán irány a somló. Menekültem az eső elöl, túl jól sikerült, mert simaságtól olyan idő volt, hogy majdnem leszédültem a motorról a melegtől.
Tetszik a dobozod. Gyártó, típus? -
KTMHobby3
tag
válasz
Beretvás #91944 üzenetére
Igen, arra gondoltam. Mióta szintetikus olajjal járok, meg sem nézem a gyertyát. Évek óta Bosch gyertyával járok, nincs vele semmi problémám. Ma találtam egy szinte új Isolátor gyertyát, kíváncsiságból be tettem a motorba, hát nagyot csalódtam. Nagyobb fordulaton csak dadogott, nem pörgött fel a motor. Aztán tettem bele egy Magneti Marellit, azzal már jól ment. Aztán egy Bosch következett, azzal is tökéletesen kipörgött. Egyszóval, nem mindegy hogy milyen gyertya van a motorban.
-
Zoli bácsi
őstag
Hazajöttem Garta napokról, dörgött, vihar készül. Lefotóztam indulás előtt a "Rettenetet". Itthon vettem észre a plusz alkatrészt, de a képen is ott van, amit a motorról készítettem.
Úgy látszik másnak is lejár a fogantyú, nem csak az enyém.
Benelli felirat volt a fogantyún, az én motoromon is, odatették......
Megint kifolyt egy energiaital a hátsó Givi dobozban, ragadt minden. Nem értem miért lyukadnak ki, többet nem teszek bele, indulás előtt tettem bele amúgy, sokat nem rázkódott. -
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #91953 üzenetére
Nincs igazán viszonyítási alapom, tette a dolgát. Te esetleg mást ajánlanál?
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Újabb kérdés.
Előzőleg a szerelőm Brenta fékbetétet tett fel, amit most minél előbb cserélnem kellene. Jó ha ilyet teszek bele újra, vagy esetleg mást ajánlanátok?
Előre is köszönöm. -
Zoli bácsi
őstag
Kapuvár, Gartai napok. Veterán jármű felvonulás.
Iszonyú meleg, viszonylag kevés érdeklődő, és felvonuló.
Motor még azért volt pár, veterán autó 1-2 darab.
Beálltam a "Rettenettel", járt érte étel-ital kupon.
Pár kép. Tetszett a barna Pannónia.
-
Zoli bácsi
őstag
Ha már gyertyakép.
[link] -
Gabis
őstag
Sziasztok!
Ha már gyertyakép. Mi okozhatja azt a lerakódást a középelektródán?
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Beretvás #91946 üzenetére
"Az 50es hengerrel megvolt melyik görgővel volt jobb a rezonátor. "
Oké, de ez nem ilyen egyszerű. Így, hogy most már 70-es henger van rajta, a korábban jónak vélt görgőméret amit meghatároztál a rezonátorhoz még 50-es hengernél, az már nem érvényes. Ugyanúgy igaz ez a a gyári kipufogóra is, az ideális görgőméret itt is eltérő lesz az ötveneshez hengerhez képest. Bármihez hozzányúlsz, legyen az henger vagy kipufogó, akkor egyből hozzá kell igazítani precízen a hajtást is, mert minden megváltozik. Ez a fokozatmentes cvt váltó egyik hátránya.
Korábban kérdezted, hogy körülbelül mi lehet a jó fúvókaméret a hetvenes hengerhez. Erre így nem lehet válaszolni. Rengeteg mindentől függ. Ha ugyanazt a hengert fölrakod három másik motorra, akkor jó eséllyel három különböző ideális főfúvóka méret lesz az eredmény. Ezt neked kell kikísérletezni. Pár ezer forintér lehet fúvókakészletet venni minden típusú és méretű karbihoz, érdemes beruházni. Ez megmarad , később jó lesz más munkához/projekthez. Vagy mész egyesével venni a boltba, de úgy többe jössz ki. -
Beretvás
veterán
válasz
sityupityu #91945 üzenetére
Az 50es hengerrel megvolt melyik görgővel volt jobb a rezonátor. De itt még stender-en sem akar összeállni a rezonátorossal, valószínű mert 50-es hez készítette annó a mester aki gyártotta ezeket maszekban.
Jó a gyári egyenlőre, nem célom belemászni nagyon a dologba, most már elégedett lennék vele ha érteném miért nem tudom beállítani a karburációt úgy mint előtte.. Jól megy jó a hangja, de nem tetszik a gyertya színe.. Nem szeretném idő előtt szétkoptatni, vagy leolvasztani a dugattyút a nem megfelelő keverékkel.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Beretvás #91941 üzenetére
"Ami a fura, hogy az 50 es hengerrel meg a rezonátoros kipufogóval is kipörgött szépen 8000 ig, most a gyárival meg a 70 es hengerre 4000 a vége és 5 el többet megy.. az hogy?"
Mondjuk úgy, hogy valószínűleg jóval több lenne még abban a 70-es hengerben.
Egyébként amikor így cserélgeted a kipufogót a hajtást is utána hangolod (görgő, kontraszt stb)? -
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #91940 üzenetére
Igazad van, régen 1:40, 1:33-as keveréssel jártunk, de azok ásványi olajok voltak, aminél számított a gyertyakép. Szintetikus olajoknál ennek nincs jelentősége.
-
Beretvás
veterán
válasz
Zoli bácsi #91940 üzenetére
Egyenlőre a fúvókákkal játszottam már 2 napja.. 85 nél feljebb nem kell, az megvan már... Esetleg az alapjáratit kellene még cserélni? Igazából a tűn is a gyűrű a legfelsőben van így húz szépen. Ha emelek rajta már nem az igazi...
-
Beretvás
veterán
válasz
#TOTTI #91939 üzenetére
Most mentem vele egy városi vegyes 10km kb, utolsó hosszú szakaszon nyélgáz kb 1km, ott szoktam nézni..
Hasonló a színe mint a fentebbi képeknek. Ellenben szerintem egész jól megy most full melegen, nem fullad sehol egyenletesen húz. 60 a vége mert kiplatniztam a variót.. ne menjen mert minek a városba itt..
Ami a fura, hogy az 50 es hengerrel meg a rezonátoros kipufogóval is kipörgött szépen 8000 ig, most a gyárival meg a 70 es hengerre 4000 a vége és 5 el többet megy.. az hogy?
-
Beretvás
veterán
válasz
Zoli bácsi #91937 üzenetére
Én keverem, 10/2 arányban
Légszűrőt nem bántottam még
Műanyag az úszó nem állítható.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Beretvás #91935 üzenetére
Az én véleményem, hogy azért annyira nem kap ez kevés benzint, pláne az alsó képen látható állapot nem arra utal.
Nem lehet hogy sok 2T olajat kap? Te kevered, vagy gyári olajpumpás?
Nem lehet neki kevés a levegő? A légszűrő 50-eshez lett méretezve, nem kellene bele egy nagyobb légáteresztésű "sport" légszűrő?
Számomra olyan az a gyertya, mintha a benzin elég lenne, de nem tökéletes az égés.
2T esetén sok lehetőség nincs,. Benzinszintet (úszóházban) nem babráltad? -
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #91930 üzenetére
Kész lett, elhoztam. Még be kell kopjon a hajtásnak, kb 70-80 km-t mondtak. Ugrik, kb 70-ről akkorát, mint előtte 50-ről.
A szíj tényleg elég gatya volt, rosszabbul nézett ki, mint amit a BWS-ből vettem ki 6k km után. A görgők is kockásak voltak már.Szóval tényleg foglalkozni kellett a hajtással is.
Légszűrő gyári új, olaj, olajszűrő is. kb 2,6 liter olaj maradt tartalékba, meglátjuk, 2-3k km múlva hogy fog állni. Holnap indulás előtt ellenőrzöm a szintet, ahogy szoktam, honnan indult.Szeretném még idén belecsavarni azt a métert, de csak munkábajárással nem adja ki a szezon már.
Úgy látszik, szét kell nézzek a környéken is alaposabban.
Igen, én is úgy gondolom, hogy 80% körül van a kényelmes terhelés.
zombei: nem ismerem még az SH határait. A BWS-t az említett helyen megzavartam egyszer és azon nagyon érződött, hogy nem kell erőltetni. Beremegett az egész, hangos volt, egyszerűen féltem rajta. Az SH közel sem volt bizonytalan 120-nál sem.
-
Gabis
őstag
macilaci78, Zoli bácsi köszönöm szépen, ellenőrzöm ezeket.
-
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78 #91928 üzenetére
Valósba talán 130-135-öt mehet az SH, 120 szerintem már a blokknak se olyan komfortos, meg ahogy írtad neked sem.
Nekem régebben a 102ccm Lead-nek ~80 volt a komfortos tempója. Sokkal többet szerintem a 125-ösök se tudnának.
-
Zoli bácsi
őstag
Kezd a legegyszerűbbel, kap elég naftát, nincs dugulás, nincs eltömődve a tank szellőzése? Régebbi motorokon kis furat volt a tanksapkán, nem tudom a tiéd ilyen-e.
Jó helyen keresgélsz, szerintem is kevés anyagot kap.
macilaci78: Szerintem annak a gépnek ha jó lesz, meg kell futni a 130...135 km/h végsebességet. Még kettőnkkel is.....
Az utazó sebesség szerintem relatív. Lányom ex-Micrájjának ezres motorral az utazója nekem 110 km/h, neki belefér a 130-140 is utazónak.
Én nem szeretem ha pörög, visít a motor, mást nem zavar.
De szerintem durva megközelítésben helytálló lehet, hogy a maximális fordulatszám, illetve végsebesség 75%-a, max 80% megfelelhet utazónak. -
macilaci78
nagyúr
válasz
jozsi252 #91925 üzenetére
Az SH300 alattam GPS szerint a 120-at is megfutja. Nem volt alkalmam hosszan, csak ilyen 5-10 percig, de ott már szó szerint kapaszkodni kellett plexi nélkül, hangos volt a sisak és azért a motor is. Bár bőven nem ordított annyira, mint a BWS (50-es) 70-nel az Egér úton lefelé Budaörs felől.
Szóvallehet, a 120 km/h is jó utazótempónak, de a 90-100 viszont határozottan vállalható vol Székesfehérvárra.
A 125-ös PCX-nél a 100-as utazó már igencsak a vége szerintem. Van itt olyan, aki Honda CBR125-tel megy 120-szal és az már a végefelé, pedig az váltós sportmotor.
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Ma kétszer is csinálta a Scarabeo-m, hogy emelkedős szakaszon egy bizonyos sebességig tudott gyorsulni, de aztán elkezdett hörögni, és nem gyorsult tovább. Kicsit több mint 3 órát voltam kint, de csak kétszer csinálta emlékeim szerint. Karbi gondra tippelek, de azon belül mi tud ilyet okozni? Esetleg az úszó környékén kellene kezdenem? Ez e lehörgés olyan mintha nem kapna elég üzemanyagot nem? Előre is köszönöm ha tudtok tanácsot adni. -
jozsi252
veterán
válasz
macilaci78 #91900 üzenetére
Be kell látni hogy amire használnám arra sokkal jobb lenne egy 3-400cm3-es motor mint egy 125cm3-es. Nyilván azzal is be tudnék érni melóba, de ilyen 90-100km/h környékén gondolom sokkal jobban érzik magukat a nagyobb robogók.
Nézegettem az árakat ma is, és azért látok ilyen 100k környéki különbséget simán az A2 illetve A között. Amilyen motorra nekem szükségem lenne ahhoz bőven elég lenne egy A2-es jogsi is.
Olajcserét meg kisebb dolgokat bevállalnék én is, viszont nagyobb szervizelést már nem. Bár gondolom az első pár évben feltétel hogy szervizbe hordjam hogy megmaradjon a gari?zombei
Gondolom érdemes mindenképp utánajárni hogy melyik márkára milyen szerviz feltételek vonatkoznak, mik a követelmények hogy megmaradjon a gari stb?
suste
Néztem a 125cm3-es PCX-et is először és nagyon bejött kinézetre. Viszont az a 40-45km amit megyek lakott területen kívül minden nap az 90-es szakasz. Nyilván azt se szeretném hogy a határ közelébe járassam a motort, és ezért ideje korán megadja magát. Egy 350cm3-es mocinak meg a 90-100 nagyon kényelmes utazós tempó jóval lejjebb mint a max terhelés.
De igen abban is igazad van hogy a jogsi és a motor is jóval olcsóbb mint egy nagyobb robogóé.
Legjobb lenne ha mondjuk meglenne a jogsi minél előbb és valahol kibérelnék 1-2 napra egy 125cm3-es illetve egy 3-400cm3-es mocit és azután döntenék róla hogy mi legyen. Egyelőre bérlés nélkül a nagyobb fele húzok.
Köszönöm a beszámolód!Ha mondjuk A2 jogsi mellett döntenék ti hol tennétek le? Gödöllő az közel van hozzám és ott is tettem le a Homokinál a B-s jogsim már lassan 20 éve. De a vonzáskörzetében el tudok menni bárhova autóval.
-
Beretvás
veterán
válasz
sityupityu #91923 üzenetére
Ettől tartok én is... De nagyobb dűznivel sem jobb... Mekkora kellhet egy 70 es hengerhez, 17,5 ös karbihoz.. 70-75 közöttit próbáltam, " sajna nem írja rajta" de ott van valahol. Azzal sem volt barnább..
-
Beretvás
veterán
Nem hagyott nyugodni, így próbálgattam, ahogyan a legjobban megy most ilyen a gyertyakép pörög szépen egyszer odahuztam már neki picit.
De volt már sokkal jobb is a gyertyakép az 50 es hengerrel.Ez csári karbi, 17.5 ös, 68 as fúvókával.
Jól gondolom ,hogy nem az igazi ugye? -
Madball
csendes tag
Azért meg van a maga varázsa, hogy az SMKP topikban a korlátlan A-s jogsit ajánlgatjuk
-
Madball
csendes tag
válasz
sityupityu #91918 üzenetére
Én is a korlátlant javaslom, mert ha A1 vagy A2 mellett dönt és később upgradelne, az nem csak pénz, hanem idő is, nem is kevés. Ráadásul folyamatosan változnak a vizsga feltételek, a tanfolyam is, ill. hogy milyen gyorsan lehet levizsgázni, ha valaki rászánja magát a továbblépésre.
-
sityupityu
Topikgazda
Ha van rá lehetőség, akkor szerintem mindenképp a korlátlant érdemes lerakni. Aztán később ki tudja, hogy milyen irányba akar elmenni...Ha meg megvan a korlátlan, akkor meg nem kell vakargatni a fejét és nem merül fel az a szitu, hogy az esetleges továbblépésnek csak a jogsi lenne az akadálya.
-
macilaci78
nagyúr
Jogsi mindenképp kell. De a drágább jogsival is vehet olcsóbb, kisebb gépet kezdésnek.
De később meglesz a lehetősége, hogy azonnal átülhet nagyobbra, vagy legalább kipróbálni, bérelni tud. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #91910 üzenetére
Szerintem inkabb az arthatott neki, hogy azt a 10k km nem 2-3 ev alatt futott bele, hanem sokkal tobb ido alatt. Nagyon keveset futott oreg szijnal mar lattam hasonlot.
-
suste
veterán
válasz
macilaci78 #91909 üzenetére
A motor ár különbség és a jogsi ár különbség együtt már nem kevés spórolás szerintem.
Minimum 1M-ra tippelek.
DE pro/kontra neki kell döntenie, én csak elmondtam a saját tapasztalataimat.... -
Beretvás
veterán
Megjött a 70 es henger.. Fel is pöccintettem, ezet meddig kell járatni? illetve elhasználhatom erre a jó kis ásványi motul olajamat?
Érdekes lett a hangja is..
ha bejáródott majd beállítom a fúvóka méretet rendesen, most nem tudom mit kérne.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #91910 üzenetére
Elvileg megkapom a kibontott alkatrészeket. Az elmondás szerint sosem látott mennyiségű por volt a dekniben és a szíj állapotából ítélve a por nagy része a kopásból ered. Én is 20-35k km-eket olvastam a neten.
Valószínűleg elégtelen volt a karbantartás, vagy végig asztalos üzemben, malomban használták...Azt reméltem, hogy a kis futással kevesebb baj jön, dehát nem így alakult. Mindegy, fogynak a csontvázak, a rendszeres napi használattal meglátjuk, hogy alakul az amortizáció.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
macilaci78 #91903 üzenetére
"a szíj majdnem szakadt is. (10k km...)"
Mármint hogy ennyi volt a szíjban? Egy maxi robogónál ennyit simán kéne hogy bírjon egy normális szíj, csak kopottnak szabadna lennie.
-
suste
veterán
válasz
jozsi252 #91897 üzenetére
Én 185/95 vagyok és teljesen jól elvagyok a 125-ös PCX-emmel (2019/JF64E). Néha van utas, amivel már súlyhatár környékén vagyunk, de így is élhető.
Melóba járás kb 70km oda vissza, amiben van 70km/h-ás szakasz (80-nal), és pár kilométer városon kívül is, ahol meg szoktam huzatni 90-100 közé. Mindehol a max sebesség környékén közlekedem (max+10).
Előtte 50-essel csak 1-2szer tettem meg ezt a távot, hát bele is őszültem/őrültem.
Átlagfogyasztás az órája és a tankolás alapján is 1,9l/100km. Sokat segített a nagy plexi, főleg a méreteim miatt. Nem tökörészek, nem tartom fel a forgalmat, sőt mindig én vagyok elöl, kivéve ha jön egy nagymotoros, vagy egy nagyautós száguldozó bőven sebességhatár felett.
Szóval szerintem simán élhető lenne neked is minimális kompromisszummal, viszont kompenzál az A1 kategória, a fogyasztás és az ár.
Szerintem próbálj ki mindenképpen egyet végleges döntés előtt! -
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78 #91905 üzenetére
Lehet egy-két olajcsere kimaradt, vagy nem bele való olajjal történt, azzal is könnyen kár lehet okozni.
-
macilaci78
nagyúr
Kilóméter egy sincs.
Aki szerelő látta, egy sem vonta fel a szemöldökét. Magyarországon forgalomba helyezett, 3. tulaj vagyok. Sokszor kellett volna tekergetni a JSZP-ben lévő bejegyzések alapján. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #91903 üzenetére
Biztos ennyi abban a gépben a kilóméter?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
FeniX- #91902 üzenetére
Még mindig... 1 hónapja nézett rá egy hozzáértő. Anélkül, hogy széthúzná, nem lehet biztosat mondani, de szerinte is a letapadt dugattyúgyűrű a baj. Két hete pénteken leadtam nála. Olaj, olajszűrő, légszűrő csere gyárira. Kiderült, hogy a variátorgörgők, harang és a szík is kopott, a szíj majdnem szakadt is. (10k km...)
Mindegy alkatrész rendelés, múlt pénteken meg is jött minden, de előtte kedden a szerelőt fellökték motorral, kórházban lesz kb szeptember végéig. Addig egyik műtét a másik után, szerencsére a teljes felépülés is kinéz, de azért így sem irigylem.
Nekem már akkor szólt, amikor elrendezte, maga helyett egy másik szerelő rakja össze.Elvileg péntekre kész. Az 1,4 liter töltethez 4 liter olajat rendeltem. 2-3k km alatt kiderül, hogy fogy a gyári olaj, aztán meglátjuk, merre tovább. Addigra úgyis vége a szezonnak, legfeljebb téli projekt lesz belőle.
Várhatóan harapósabb lesz a rendbetett hajtással. Hát nem tudom, így is vigyorogtam...
Kb 150k lesz.
-
FeniX-
senior tag
válasz
macilaci78 #91900 üzenetére
Tényleg, azóta mi lett az olajfogyasztással? Csak lemaradtam róla, vagy még folyamatban van?
-
zombei
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Lightyear - befektetési app
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Kezünkben a Honor Magic V5
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hisense LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR