-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#TOTTI
őstag
válasz Honda567 #89294 üzenetére
Még nem tudom, de amúgy sima kerek görgők, csak forgásirányosak és jobb minőségűek.
Kisrugóm van ami kipróbált, a leo vince csövekehez kaptt sárga, kuplungpofák súlyától függően 7-8 körül indul el, az már oké lesz. Erre az egyenes marású Malossi hátsó szíjtárcsára leszek kiváncsi, olyanom még nem volt.[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Sziasztok, műszakilag kész van, kipufogó jön még a héten, de TT lesz ez is, úgy olvastam, hogy az én szándékomnak ez a legmegfelelőbb. Hajtás rendben van Motoforce/Malossi kombó Athena kevlár szíjjal, de kisrugókat kell még cseréljem keményebbre, mert fülre alacsony fordulaton mozdul a motor. Már mindent a TT-re méreteztem, red filter van átolajozva, illetve rendeltem egy nyitott pipát a gyári légszűrő házra. 84-es főfúvókával kezdek és 5grammos dr. pulley görgőkkel.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz penomope #89289 üzenetére
Gondolom a mostani karburátorokban is megvan ez az alkatrész, a tűszelep. Kosz miatt ha nem tudta ellátni a feladatát (elzárni a benzin útját), akkor megemelkedett a benzinszint az úszóházban, akkor szokott ilyen jelenség előfordulni.
Trabant esetében sokszor az is megoldotta a problémát, hogy elzártam a benzincsapot, kijárattam az üzemanyagot a karburátorból. Miután a motor leállt üzemanyaghiány miatt, újra kinyitottam a csapot, sokszor ez segített, megjavult, nem kellett szétszedni.
Másik tippem a szivató. Nem feszül a bowden valahol? -
penomope
csendes tag
Üdv. Egy kis segítség kellene. Az alany egy 50 köbcentis Vendetta 2T robogó. Megyek vele, erős benzinszag, füstöl, majd megfullad. Gyertya ki, csöpög róla a benzin. Megpucolom, visszateszem pröccre indul majd pár kilóméter után megint füstöl, majd szépen lassan megfullad. Gyertya ki, vastagon benzin.....Ma szétszedtem a karburátort. A súbertű felülről a 3. vájatban volt. Azt a legfelsőre tettem, hogy kevesebb üzemanyagot engedjen be. A főfúvóka 60-as. Mi lehet a gond? Miért fullad bele a benzinbe mindig? Mit tegyek?
-
Honda567
junior tag
Festék sprayvel akarom festeni az idomokat,
festés előkészítésének mi a sorrendje?
Milyen vizpapirral kell kezdeni csiszolni?
Szórógittet most néztem lehet kapni spraybe. -
draco31
veterán
válasz macilaci78 #89281 üzenetére
Jónak indult, mert vásárláskor 120km menet volt vele egyhuzamban, akkor még minden szép és jó volt
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
draco31
veterán
válasz macilaci78 #89279 üzenetére
Nagyon tudom vele bosszantani, pont most lesz 2 éve hogy vette.
Tudtam hogy ajánlott ez a típus, de mégis mondtam akkor, hogy inkább ne ezt vegye.
Szóval volt már bele 50 ezerért gyári főtengely csere, mert eltört a hajtórúd. És persze ebben hoszabb valamennyivel, mint az összes többiben.
Volt már CDI baja is, az is olcsó bele.
Km meghajtó digit, le sem írom mennyi.
2 gumi, fékfelújítás.
Henger cseréket nem is tudom mennyi volt, aztán ment rá egy bontott gyári furatás után.
Szóval bőven 2x annyit költött már rá, mint amennyiért vette, és idén sem ment még vele 20km-ert. Majd megemlítem neki megint, legalább pár napig nem szól hozzám megintASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
draco31
veterán
válasz Repsol600 #89277 üzenetére
3-4 bontónak írtam amit találtam, jófogáson, facen amit bontanak, kb mindet kérdeztem, csoportokba is írtam, 2 hete ezzel kelek fekszek.
Öcsém még mindig nem engedi, hogy felgyújtsam sajnosASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
draco31
veterán
Hello!
Malaguti F12 digit euro2.
Elvileg gyújtásalaplap hibás a szerelő szerint.
Ehhez a drágasághoz persze minden arany áron van, mert ide sikerül 12 tekercseset rakniuk.
Gyári alkatrész 60 ezer lenne, 1 hónap múlva.
Ezt találtam, de még így is húzós kicsit, még ha azonnal megy is eladásra a motor, ahogy ez belekerül.
Ez ugyan ez lenne, csak a fém lap nélkül? Bár a csatlakozó pont a fordítottja.
Így fest gyári újként.
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
-
-
vendingo
veterán
1990 750 rd04 full gyári állapotban. Simán mehetett volna OT-ra, de a szerelő lebeszélt, már bánom.
Típushibákon kívül más baja nem volt, de ezek nem komoly dolgok, illetve megelőzhetőek. Párszor voltam vele itt-ott külföldön.
Nagy túrák az sv650-nel voltak, komplett balkánt bejártam többször is, egyedül kosovo maradt ki az akkori állapotok miatt.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#TOTTI
őstag
Vizes fekvő minarellinél van valami kikötés a fagyállóra, vagy bármilyen jó bele? Ilyen 1-2e ft/liter között?
-
vendingo
veterán
Köszi, praktikussági okokból vettem ezt. Afrika twinről váltottam, ez kevesebbet fogyaszt, illetve gyakrabban tudom használni. Ingázáshoz, városban szaladgálni a cbf megfelelőbb. Az AT-t már kitolni se volt egyszerű a garázsból.
Cbf-el elbóklászok a környéken, tudok vele dolgozni, boltba járni.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz macilaci78 #89263 üzenetére
Vászontáskák, meg egyéb macerás megoldások nem opció. Van 2 tanktáskám, 2 hengertáskám, oldaltáska szett. A dobozt szeretem, mert csak nyitom, zárom, praktikus, kényelmes.
Előző motoromon volt gyárilag egy masszív platni, arra fúrtunk fel egy alu dobozt, még nagyobb esés után se szakadt le róla, pedig volt benne kb 10 kiló cucc.Zoli: nem hiszem, hogy lecserélem ezt a dobozt, nagyon drágák, örülök, hogy ezt is adták a motorhoz. Ha nem járt volna hozzá, akkor meg se veszem a gépet.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz vendingo #89261 üzenetére
A GIvi monolock 43 literes dobozom is max 3 kilóval terhelhető a leírás szerint. Szerintem 10+ kiló is volt benne nem egyszer. Semmi baja nem lett.
Ha beteszem a hátizsákom, meg bőséges folyadék nyáron...Hát hamar túlmegy az ember a 3 kilón, de nem kell aggódni. A boltos szerint azért van ez a súlykorlát, mert egy egyszerű műanyag doboz, és a gyártók nem vállalják be, nem akarnak cserélgetni, ha eltörik. Ésszel túlterhelhető.
Ha hivatalosan nagyobb terhelhetőség kell, akkor Monokey rendszer: [link][ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz vendingo #89261 üzenetére
Szerintem az játszott közre, hogy kaminok farvizén eveztél és az autósok a kamionokat veled együtt előzgették.
A boxra írt terhelhetőséget illik figyelembe venni, ez ugye dinamikus terhelés. Alapvetően rázkódik és ezen az úthibák és UV-sugárzás cseppet sem segítenek. Vannak két sisakos 45 literes boxok is 9-15 kg terhelhetőséggel, afelé nézelődnék. Vagy oldalcsomagtartó, akár box nélkül is. Arra spaniferrel, gumipókkal jól lehet rögzíteni sallangmentes táskát. Lehet kapni pici pénzért piacon sima egyszerű válltáskát, ami kb dobozszerű téglatest, abba is lehet pakolni, felpókozni, a vállpántot pedig levenni, nehogy beakadjon valamibe, mint a sátorlap pár napja...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
vendingo
veterán
Pénteken vettem meg a cbf125-öt, ma lett meg az új forgalmi, illetve most mentem vele egy nagyobbat. Kicsit féltem, hogy milyen lesz országúton menni vele, de gond nélkül lenyomtam 140km-t. Előzni nem tudtam, csak faluban, így pár kamion mögé beálltam szélárnyékba, legalább nem fogyasztott annyit a gép. :)
Holnap még lesz egy haza út 100+km távval, aztán elkezdem felkészíteni a paripát egy esetleges hó végi horvátországi karikára. Ez még szabdidő és időjárás függő. Eddig tetszik a gép, sokkal de sokkal rosszabbra számítottam. 80-as utazó fixen megvan, de többnyire 80-90 között hasítok. A hátsó dobozra lehet felrakok egy 80-as matricát, mint amilyen a kamionokon is szokott lenni, hogy lássák, hogy nem retardált vagyok, hanem ennyi az utazója. Amúgy sok parasztra számítottam, de legtöbb autós türelmes és figyelmes volt, ehhez lehet hozzájárult az is, hogy nem rövidgatya papucs kombóban mentem, hanem full protektoros cordurában, motoros csizmában.
A givi dobozomra fel van tüntetve, hogy max 3kg cuccot pakolhatok bele. Ezt mennyire vegyem komolyan? Most kb 3-5 kg volt benne. 3kg terhelésbe egy laza aldis bevásárlás se fér bele.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #89259 üzenetére
Ha folyékony, és bele tud folyni a csapokba, és tudja csökkenteni a surlódást akkor mindkettő jó, de a ragacsos viaszos vackok, amik csak kívülről kenik annak semmi rételme.
A barkácsolás, és technika óra hiánya mutatkozik meg amikor sokan megevszik a a gumitömítéses láncra a porfogó vackokat, nem ismerik a kenési mechanizmust és szidják a láncot, hogy szar pedig csak a karbantartás nem volt jó.Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintem ez a legolcsóbb házi megoldás, ha valaki automata olajozót akar: [link]
Tamás9x: Olvastam ilyen véleményt is, hogy van aki átkeni olajjal időnként a láncot, végülis ugyanaz mint a csepegtetés...Állítólag van olyan jó, mint a láncspray.
Nem tudom, vagyis azt gondolom, mindegyik megoldás jobb, mint a szárazon futó lánc. Illetve visszasírom a régi tokozott láncos MZ-t, Simsont., nem kellett egy jó darabig a lánchoz nyúlni.... -
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #89256 üzenetére
Én csak a simán flakonból csepegtetősre gondoltam, a láncolajzó, az más történet, ő tényleg akár 3*-os élettratamot is ad, ha sok akkor csöpög ha kevés, is jobb mintha nem kapna semmit
Átcsöpögtetem, ahogy látom, hogy már kez "száradni" majd egy jól statuált rongyá fokozott pólóval megtörölgetem. A krómozott és alu felnik is jobban szeretik, ha olajosak, mintha nem lenne rajtuk semmi, és pl a madárszar megmarja a felületet, vagy a pisi, ha van kutya.Nagyobb gépeknél, ahol már egy szett csere meghaladja az 50K-t érdemes elgondolkodni az olajzón, ha duplázza csak, akkor már visza is jött az ára.
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89256 üzenetére
Nekem mondtak olyat a láncolajozóval kapcsolatban, hogy nehéz jól beállítani. Ha sok, akkor mindent is összeken, ha kevés, akkor semmire se jó.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Tamás9x #89255 üzenetére
Az.
Láttam neten leírást, házilag barkácsolható láncolajzóról. Tényleg, pár ezresből megcsinálható, és hajtóműolajjal keni a láncot.
De amennyit én megyek, tuti nem fogok nekiállni. Bár a Benelliben lassan annyi kilóméter van, mint az előd robogóba 3 év alatt...(3 hónapos a Benelli)
Így is keveset megyek, hobbimotor, elindul a vezérhangya, kitolom a garázsból, pöcc-röff, aztán rotyogtatok egyet....
Szóval nem barkácsolok, nem érdemes. Amúgy sem érte meg egyik motorom sem az első műszakit, addigra mindegyiket eladtam/becseréltem.
Lehet tovább tart a láncspray, mint a motorom.....
Aki sokat megy, annak érdemes beszerezni, beszerelni, állítólag megduplázza a láncszett élettartamát. Nekem tuti nem érdemes.
Egy módosításon gondolkodom még, egy Givi plexi beszerzésén. [link] Azért 100km/h sebességnél már van egy kis szél.....De ugyanoda lyukadok ki, ha belegondolok, mint a láncolajzóval..Nem megyek annyit. -
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #89251 üzenetére
Jó ez, de 3600ft 400ml egy pumpás vagy csöpögtetős olajzás esetén ebből, kijönne, 5 liter Iszonyat pénzpazarlás. Szerintem.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #89251 üzenetére
kb. ötszáz km-enként. Mikor lemegyek a motorhoz, a szelektív kukából mindig kivadászok egy pizzás kartonpapírt, és azt /a fedelét, ami nem zsíros/ rakom oda a kerék és a lánc közé, és középállványon megforgatom a kereket, amíg befújom.
:-D kicsit pronyó módszer, de nekem működik. /társasház éljen/ -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #89250 üzenetére
Egész jó ez a Castrol lánspray. [link]
Tegnap fújtam, előtte 500km-el lett lefújva. Abszolút nem volt fényes a lánc, de úgy voltam vele, megfújom, mert később elfelejtem.
Megjelöltem egy jelölőfilccel a lánc oldalát, hol kezdtem fújni. Egy papírtörlő darabot mögéje tartva végigfújom a lánc belső felét. Várok vele, aztán vagy ilyenkor, vagy a következő gurulás előtt egy konyhai papírtörlővel leheletfinoman a láncra fogva áthajtom a láncot a papíron. Leszedi a laza zsír részeket, ami le akar jönni, és nem teríti be a felnit.
Ez a technika teljesen jól működik, de azt hiszem az 500km-es fújást ki lehet tolni. Esőben nem motorozok, szerintem ez is hosszabbítja a fújás élettartamát.
Mennyi kilóméter, vagy idő után fújtok láncot? Már persze, akinek láncos, váltós gépe van. -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #89245 üzenetére
Igen-igen, egy próbakör után még visszaálltam, hogy visszalazítsak rajta, mert túl feszesre sikeredett. Általában meg szoktam várni, míg a láncnak már lesz egy kis "hasa" és megfelelően laza, hogy tudjak állítani és olyankor is csak keveset szoktam, hogy ne legyen túl feszes. Fene tudja.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #89246 üzenetére
Egyszer 75-ig kigurultam a robogóval Budaörsről lefelé, de ott már szitált az eleje, remegett a váz, hangos is volt. Féltem, na. Messze nem volt stabil, pedig nagyobb kerekek, nagyobb tengelytáv, értelmesebb villaszög és csillapítás.
Amúgy a kerékpársávon kerülgette az úthibákat és kb a robogós futárok tempójával ment.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #89244 üzenetére
Az az Ő döntése, ha ilyent választ. Ha jól érzi magát rajta, akkor semmi baj. Mindig vannak, akik kísérleteznek. Amíg nincs baj, addig minden OK. Én kívánom neki hogy sokáig menjen vele.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #89241 üzenetére
"Valamint ma állítottam lánc-feszességet és ha elengedem a gázt és motorfékkel gurulok, borzasztóan nagy karistolódó hangot hallok."
Figyelj oda, nem feszítetted meg túlságosan a láncot? Akkor hangos lesz, meg ugye feszül, idő előtt tönkremennek az alkatrészek. Terhelve kell beállítani a feszességet, ezt úgyis tudod gondolom, nem az első motorod. Csak az ember sokszor figyelmetlen.
macilaci78: Ma én is elmentem egy ilyen "rollerszörny" mellett. Valami széles, nagykerekű elektromos jószág volt, ment mint golyó.
Motorozgattam estefele, neki való idő volt. Érdekes, hogy tohonyának érzem a motort, úgy érzem hogy egy 125-ös odavágna neki gyorsulásnál. Aztán ha kifordulok valaki után a kereszteződésben, egyszerre utolérem, meg a lámpáktól indulva sem gyorsul le senki. Lehet hogy szubjektív érzés ez a tohonyaság, mivel nincs pörgés, nincs fordulat, az ember lomhábbnak érzi. -
macilaci78
nagyúr
A minap a kiskörúton egy rolleres mellé csorogtam a lámpánál. Kérdeztem, mennyit megy?
95 km/h. Mennyi?! Hát 100 van írva a könyvébe, de neki csak 95 jött eddig össze, de akkor már nagyon zabálja az akkut. De egy haverja alatt ugyanez a típus megfutotta a 110-et is. Mindezt 3 lámpánál vátakozva trécseltük.
Van, hogy egy keréken indul, ha nagyon siet ...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#TOTTI
őstag
válasz Honda567 #89230 üzenetére
Nekem levegős mina+leo tt+stage6 betét 90-es alatt fulladt, 12 és 17,5-ös karbiban is. Min. 90 sztem.
Más: így állok, hajtóműolaj, hűtőközeg + bilincsek, üa. Csövek cseréje után indítható lesz (remélem). Minden tiszta, fékfolyadék új. Még hajtás és új szíj érkezik. Főtengely, henger gyári. Ma bepréselték a szilenteket is ahova kellett.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #89187 üzenetére
Előzm.:
"Valamelyikőtök tapasztalt már olyat, hogy 55-ös tempónál 5. fokozatban nem tudok folyamatosan haladni, hanem mintha picit rángatna a motor? Mintha kicsit nagyobb gáz kéne neki."Megfigyeltem a jelenséget. Minden fokozatban, 4000-es fordulat környékén van.
Valamint ma állítottam lánc-feszességet és ha elengedem a gázt és motorfékkel gurulok, borzasztóan nagy karistolódó hangot hallok.
Kipróbáltam, hogyha középállványra teszem a motort és úgy felváltok 3.-ba, és játszok a gázzal, nem történik semmi, csak ha rajta ülök. ;-D -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #89239 üzenetére
Nagyon jól néz ki!!
-
Zoli bácsi
őstag
Gondolkodtam valamin a tank védelmére, tankpad vagy fólia. Ezres szervizen is a fóliát javasolta a szerelő. Ma délutánra kaptam időpontot fóliásnál, szabálytalanul sisak nélkül átrotyogtattam..3 háznyira van a fóliás.
Fizettem 6 ezer forintot, nem sokallom, a tankpad többe került volna. Fekete fólia került csak az alsó részre, a mester eltávolított 2 kis gyári matricát is.
Így néz ki. Ennyire nem volt látványos az elkülönülés, de mondta a mester hogy leszedte a régi vax réteget fóliázás előtt, de átkenhetem nyugodtan, mehet a fóliának is.
Lehet nem volt jó ötlet, mert a fólia széle így látványosan elkülönül, eddig alig látszott. Mindegy, egy perc alatt eltávolítható, és véd, azt a részt is, ahova a tanksapkát felhajtva a kulcsok a tankra csapódnak.
Ha valakit érdekel ilyen beavatkozás. Kőfelverődés elleni fólia.
Csillog mint a Salamon....... töke, mondjuk ki, mert töklámpásra utal a mondás, nem mondtam csúnyát.
Én itt csináltattam, de minden városban van már szerintem ilyen szakember.: [link] -
Woodslave
félisten
válasz macilaci78 #89236 üzenetére
tudom csak gondoltam felkészítenek itt lelkileg
"akkor ne rezisztencia edzést csinálj hanem rendes odabaxósat :) "Bá
-
macilaci78
nagyúr
-
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #89234 üzenetére
"...de ha veszel könnyebb görgőt, meg sárga kontrasztrugót, vagy dr pulleyt, akkor biztos jobb lesz!" - szólt a soha véget nem érő, alapbeállításokat maximálisan elállító, tuning-szopás-spirál első mondata.
:-D[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Woodslave #89232 üzenetére
Szerintem csak defektes a kerék.
Szikra, üzemanyag, olaj legyen az égéstérben.Írod, hogy újabban alul gyengén húz. Ez lehet a motortól és a CVT váltótól is. Lehet, hogy korán nyit a kuplung, még nincs megfelelő fordulat és nyomaték.
Lehet, hogy dús a keverék.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Woodslave #89232 üzenetére
Akkor ne agyalj rajt, így látatlanban nem lehet megmondani mi a baja. Vidd el szerelőhöz, vagy aki ért hozzá.
Elterjedt típus, van hozzá minden alkatrész, ha kell.
Lehet valami egyszerű probléma, slusszos lett a gyertya, vagy valami dugulás.
Szerelő hamar megmondja mi van. Kétütemű, egyszerű szerkezet. -
Woodslave
félisten
válasz Zoli bácsi #89231 üzenetére
Olaj volt benne. Mekkora gond lehet ez amúgy? Mint mondtam full analfabéla vagyok azt nem tudom hol a gyertya
"akkor ne rezisztencia edzést csinálj hanem rendes odabaxósat :) "Bá
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Woodslave #89229 üzenetére
Nehéz így látatlanban tippelni. Eldugulhatott valahol a karburátor, vagy az üzemanyag rendszer, erre tippelnék, tankoltál, és felkavarhatta az üzemanyagtartály alján összegyűlt szemetet.
Régen a hibakeresést úgy végeztük, először megnéztük van-e üzemanyag, eljut-e a karburátorhoz. Aztán gyertya ki, megnézni van-e szikra. A gyertyát kivéve ha nem benzines, akkor megint megvan a hiba, nem kap üzemanyagot a motor. Ezek alap dolgok, ennyit ha meg tudsz csinálni, ezeket megnézheted.
Olajtartályban volt 2T olaj, ugye, és működött a kenési rendszer? -
Woodslave
félisten
Van egy pár piaggo typhoon 50 robogóm tegnap még mentem bele bár az utóbbi időben észrevettem hogy alul elég gyengén húz első induláskor.
Ma nem indult be. Lámpa ég benzin van benne legalábbis tegnap tankoltam el nem folyt. Rocog a motor de gázra nem történik semmi. Berugókarra meg se nyikkan.
Nagyon analfabéta vagyok biztos szerelő kell de legalább vmi ötlet mi lehet?
[ Szerkesztve ]
"akkor ne rezisztencia edzést csinálj hanem rendes odabaxósat :) "Bá
-
vendingo
veterán
válasz Zoli bácsi #89227 üzenetére
Néztem videókat. Nem tűnik bonyolultnak, csak egy tömítést kell venni hozzá.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz vendingo #89226 üzenetére
Itt van, az 5 számú alkatrész. [link]
Venni nem kell, tönkre nem megy, pár olajcserénként ildomos kitakarítani.
Itt egy videó, nézd meg itt is mennyi dzsuva van benne: [link]
Szerk: Hozzád viszonylag közel, Fertődön van motorszerelő, sokan oda hordják. Csornai srác is elég profi. Kollégám jóbarátja Jobaházán szerel, persze főállás mellett, állítólag nagyon jó ő is, meg nem szerviz áron dolgozik. Ha belefér Jobaháza, és érdekel, írj privit, megadom a számot. Én hozzá mentem volna, de eladtam a robogót, amit vettem az meg garis, szóval márkaszerviz.
Salamon nekem szimpatikus, meg úgy néztem elég profi, és lelkiismeretes a szerelő csapat. Persze garin kívül nem hozzájuk vinném, nem az én fizumhoz vannak az óradíjak.[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz Zoli bácsi #89225 üzenetére
Köszi. Sajna eddigi szerelőm már nem praktizál, most keresek új szakit. Salmonékhoz véletlenül se szeretnék menni, a salmonos rendszámtábla tartó van rajta, még azt is leakarom cserélni.
Erről a hálós szűrőről nem hallottam még, majd utánanézek.
Én is 5100-as motulra gondoltam.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz vendingo #89224 üzenetére
Itt vannak gyári alkatrészek, a robbantott ábrák miatt szoktam nézni ezt az oldalt: [link]
De ennyiért nem vennék gyári légszűrőt, kereső olcsóbbakat is dob: [link]
Olajat én Motul 5100-ast használtam bele, ha nagyon profi akarsz lenni, akkor 7100-ast, de még a Honda szerviz is az 5100-ast ajánlotta.
Arra figyelj, hogy van benn a blokkban egy fémhálós durva olajszűrő, azt már ki kellene takarítani, lehet sosem volt. Úgy emlékszem a blokk jobb oldalát kell levenni, a kuplungnál. Ha nem vagy biztos a dologban, vidd be szervizbe, aztán a sima olajcseréket otthon is meg lehet ejteni. Úgy emlékezem, 10e. km-enként írta a könyv ennek a durva szűrőnek a takarítását. Azért is megnézném a szervizt, hátha tudnak a motor előéletéről mesélni. Tudtommal a Salamon szervizel Hondát Sopronban, hivatalosan. -
vendingo
veterán
Üdv
Szeretnék rendelni cbf 125-höz olajat, légszűrőt.
Tudnátok ajánlani webahopot? Én nem nagyon találtam légszűrőt, csak szivacsos változatban, azt meg nem szeretnék.Olajból milyet érdemes, motul, repsol..?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #89221 üzenetére
Ha van ügyfélkapud, és tudod a rendszámot, megnézheted a műszaki vizsgás képeket.
Én megnéztem a 0km-es motorom vizsgáját, meg az autómét is. Sőt, utánajártam a 10 éve eladott CBF125-ösömnek is, 2019-ben volt utólján műszakin, azóta nem, szerintem összetörték.....
Szerintem a fék, futómű, kormány rendben volt, világítóberendezések búráján megvolt az "E" betű, átengedték. Lehet a színeltérés nem buktató, de biztos szóltak, hogy át kell íratni, minél hamarabb.
HA ismerős szerelő viszi műszakira a járművet, engedékenyebbek, mintha a tulaj vinné. nekem mindig szerelő műszakiztatja az autót. Nem mintha gond lenne vele, de az elő műszakit a szerelőnek nem kell kifizetni, ha én viszem, akkor igen...... Ledes helyzetjelzővel is átvitte a szerelő az Ignist, bár szóltak érte, mondta. -
FeniX-
senior tag
válasz szilchi #89220 üzenetére
Azért tök jó, hogy egyre több cikk szól arról, hogy mennyire megszigorodott a műszaki, meg nem mennek át a műszaki hibás autók, meg a szétesős, szétrohadt vacakok, aztán időről időre minden félét át lehet tolni mégis. /ezt most nem a Te robogódra mondom, hanem en bloc./
Arra lennék kíváncsi, hogy a műszakihoz készült képeken mi van. Mert ott látszik, hogy eltér a szín. Vagy azt hogy oldják meg? -
FeniX-
senior tag
válasz szilchi #89216 üzenetére
Csak idomcsere volt, ami kompatibilis volt a felfogatási pontokkal? Érdekes egy öszvér, az már tuti.
A forgalmiban milyen szín szerepel eredetileg? /Ha fekete, akkor tényleg érdemes lenne átfújni. Ha ezüst, akkor szerintem a sárvédőt meg - hagyományos motoroknál - a tank színét szokták csak nézni/ -
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #89212 üzenetére
Na, Békéscsaba? Nekem is ott laknak az ősök.
-
szilchi
őstag
válasz macilaci78 #89215 üzenetére
Én is oda saccolnám.
Bár egyenlőre nincs tervben az eladás.Tavasztól őszig kell valami lótifuti gép ami alkalmanként kisebb kirándulásra is jó.Azért is csináltattam meg.Btw..a műszakin én is kicsit csodálkoztam.De a kínaiak jól tudnak másolni így azért elég gyáriasan néz ki.Az alkatrészekben nem tudom van e bármiféle jelzés.
Az eredeti kínai robesz így nézett ki,kb.
[link]Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
Zoli bácsi
őstag
válasz szilchi #89213 üzenetére
Én azt csodálom, hogy simán átment műszakin. Szerintem ismerték a szerelődet....
A színbe legalább belekötöttek volna felénk.
Ha a szükséges alkatrészekben benne van a jelzés, és minden működik, elvileg nem számít hol gyártották az alkatrészt. Veterán vizsgára gondolom nem akarod vinni....
Eladásnál őszíntén elmondanám mi a helyzet, ennyi.
Tiédnél jobban legózott motorok is futnak a forgalomban, hidd el.
A szín miatt kéne új forgalmi, lehet egy alaposabb igazoltatásnál is belekötnének.
Vagy ha úgyis matt, vedd le az idomokat, és ha ügyes vagy fújd át feketére, festék spray-vel. Lehet olcsóbb lenne, mint a szín átírás. Szerintem 2 flakon spray-vel át lehetne 2x fújni mindent.. -
szilchi
őstag
válasz szilchi #86942 üzenetére
Üdv!
Majdnem egy évvel az őzzel való ütközés után sem találtam semmi használható nagyrobeszt.Így a szerelőm előállt azzal az ötlettel,hogy egy kínai klón robogót felhasználva (cruiser 125 tán a neve) helyrekalapálja a 250-s Jazz-t.A kínai robi majdnem 1:1 másolata a Honda Jazz-nek és futott 190 km-t,annyi alatt tönkre vágták a motort.De a külseje meg a plexi még egész jól nézett ki.Csak kicsit sokat állt a napon ezért itt-ott kicsit megfakult.Így most lett egy kínai-japán öszvér gépem. Menni továbbra is jól megy,de még kicsit túrázgatok vele a környéken teszt jelleggel.
u.i:a szerelőm simán leműszakiztatta,nem csináltatott új forgalmit.Viszont fekete volt és piros lett.Nem illet volna új forgalmit csinálni?
u.u.i: ha eladnám,nem is tudom mennyiért lehetne.Ez se nem kínai se nem japán.Gyári minden rajta de mégsem....
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #89207 üzenetére
Nem is tudom, ki írta melyik cikkben, de tök jól fogalmazott: kb. mindenki a saját szabályia szerint hajt /gyorsan/. Nincs semmiféle retorzió. Az Árpád-hídi baleset óta azóta már volt, akit 170km/h gyorshajtással kaptak el ugyanazon a szakaszon /police.hu-ról/.
Semmit nem számít, akárhány baleset történik, mert az emberekben ott van ez az "insert coin" szemlélet. Kicsit leporolom magam és megyek tovább, a GTA-ban sem történik semmi. -
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #89206 üzenetére
De akkor a két, három nap alatt rongyosra hajtod, remélhetőleg.
-
beg
veterán
válasz Zoli bácsi #89201 üzenetére
Én kánikulában és esőben ezért kezdtem átszokni 4 kerék hibridre szégyenszemre (de csak nyáron, uborkaszezonban). A sima 50 CCM is simán benyal városban 2,7 litert százon. (gáz/fék/lámpa)
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89205 üzenetére
Nem akarom lelombozni, de egy Ignisben is meg lehet halni. Nem kell hozzá sokkal több segítség, mint motoron.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #89203 üzenetére
60-100k 2-3 napra, plusz matrica és mosás. Használtan 2mFt környékén veszek használtat.
Inkább kifizetem 2-3 típus próbáját típusonként párszáz km-rel, minthogy a megvett gépről pár hét alatt kiderüljön, hogy mégse jó a méret, üléspozíció.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #89202 üzenetére
Asszony...?
Fél. Két dologra tippelek, egyik hogy lánykorában elestek vele. Nem mondja, de azt igen, hogy párszor vitték motoron.
A valószínűbb dolog, ami rendszeresen kísérti, amikor intenzíves nővéri képzésre járt, gyakorlaton volt sokáig az intenzíven. Akkor került be egy 19 éves motor balesetes lány, utasként sérült. Örök életére lebénult. Ez mély nyomot hagyott benne. (30 éve volt, mai napig emlegeti néha)
Mindegy, nem erőltetem, őszintén szólva amiket látok, én is félek. De azt szoktam mondani, az élethez kell egy kis szerencse is.
Meg igazából én is nehezen tudnám helyretenni a lelkiismeretemet, ha leesnénk.
Lássuk be, lassan 30 éve nem motorozok, csak hébe-hóba. Vagyis, csak hébe, hóba soha..
Veszélyes üzem, idén rengeteg motoros baleset van. Egyre több az ökör az utakon, ahogy elnézem, minden második autós a telefonját nyomja. Nem telefonál, hanem NYOMJA, üzenetet ír.
Ja, szóval nem erőltetem rá. -
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #89202 üzenetére
Ez a bérlés tök jó ötlet, csak annyira rohadt drágának találtam őket az utóbbi időben, hogy engem pl. ez tart vissza.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89201 üzenetére
Nem még.
Fazer FZ6N oktatómotor, NC 750 volt, amin gurultam is. Versys keskeny, V-Strom DL650, ami méretben eddig a legjobb, de ezekkel nem gurultam még. Még egy TRK 502-re ad lehetőséget fórumtárs, csak érjünk rá mindketten.
A V-Stromot már meg merném venni, ennyiből lejött, hogy volna értelme elindulni vele akár 3 órás útra is. Az lesz a következő lépés, hogy bérlek egyet valamikor.
Még nem döntöttem el, hogy a bérlés alatt ismerős útvonalon és helyen menjek-e (szüleimhez vidékre, 200 km autópálya + 50 km országút) magányosan, vagy feleségemmel, aki autóval követ. Vagy tapasztalt és türelmes túravezetővel csoportban.A bérlés célja a típus eldöntése lenne, de egy csoportos motorozásban sokat tanulnék, illetve a tapasztalt motorosok is sokat segíthetnek. Viszont tényleg a jogsi megszerzésén kívül csak annyi tapasztalatom lenne, amennyivel a bérbeadótól elhozom a túrára...
Asszony miért nem ül föl mögéd, ha csak a Dél-balatoni gurulás a cél? Na jó, ha strandra is mentek, a 43 literes dobozban nem elfér a kettőtök strandcucca? Nézzetek ki olyan helyet, ahol van bérelhető oltöző, és a gúnyát tegyétek ott le.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #89200 üzenetére
Vettél nagyvasat? A motoros fórumba ritkán olvasok bele.
Tankoltam, fél alatt mutatott a műszer. Azért így, hogy 90 helyett 100-110-el mentem, felugrott a fogyasztás 3,5 literre.
Ha azt vesszük, hogy nem vagyok kis darab, 208kg a motor üresen, és fent van egy 43L-es doboz, nem sok. Pláne hogy sokszor hegynek fölfele mentem.
Beterveztem egy Balatoni gurulást, a déli parton szinte nem is jártam. Asszony is érdeklődik, úgyhogy autóval kell menni.
Na mindegy, azért egyszer körbemotorozom a Balatont.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Micro Four Thirds
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Nyaralás topik
- TCL LCD és LED TV-k
- EA Sports WRC '23
- Házimozi belépő szinten
- CES 2025: az In Win nem viccel, ha tápegységről van szó
- További aktív témák...