Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Gépház az asztalon. Soha nem fogom ezt megérteni.
- Készíts képet az igazi nevedből!
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
simonzé
addikt
Tényleg szép kis dög. Gondolom klasszikus Vespa motor van benne. Az alkatrésszel ne foglalkozz, ritkán kell, hozzá, és simán elérhető akár 20 év mulva is. Have '66-os Vespájához polcról adnak alkatrészt, olyan szinten bevált a motor, hogy máig csak kis módosításokat csináltak rajta, a lényeg változatlan.
I don't fit in. I fit out.
-
wiki27
csendes tag
válasz csongi #31247 üzenetére
Köszi a válaszokat és nem mondom,hogy nem vagyok elkeseredve!
A nyomorék 1.1 trabi-m fogyasztásán szerettem volna spórolni jó időben egy robogóval,de ha 2014 után a robogóra is kell fizetni,akkor havi szinten nem fogok jobban kijönni.
Hihetetlen!Pláne ha semmi nem visz fel a lejtőn,akkor becsikarok........
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #31260 üzenetére
megtanulható
Persze, a fokozatok váltása megtanulható, nem nagy kaland! (Pláne,
hogy a kolléga autót is vezet - bár még a Trabi után is fájóan gyenge
lesz egy 50-es gép ereje.) De hasonlítsd, kérlek össze azt, hogy van
5 vagy 6 db diszkrét fokozatod, és a motorodnak a nyomatékgörbéje,
amit össze kéne kapcsolni az adott terheléshez, adott sebességhez.Vagy van egy fokozatmentes (CVT) váltód, ami automatikusan képes
mindig a nyomatékmaximumot hozni. Szerinted melyikkel könnyebb
felmenni az emelkedőn? Teszem azt 3-asban mész az emelkedőn az
enduróval, fogy a sebesség: visszadobod 2-be, ott még nagyon pörög.
Egy 2,5-es fokozat lenne az ideális épp, de azt meg nem tudsz dobni.ilyen terhelésnél állandóan alkatrészt kellene cserélni
Azért, mert munkából hazafelé jövet naponta egyszer felmegy egy
emelkedőn? Szerintem annyira nem kéne misztifikálni a dolgot.Ennyi erővel az 50-es váltós motort sem arra a célra tervezték, hogy
emelkedőkön menj fel vele, mert nincs hozzá elég ereje. Ill. pörgetni
kell, akkor lehet, de az meg ugye a tartóssága rovására megy, illetve
a fogyasztásnak sem tesz jót: nem véletlen említettem a kihegyezett
2T-t, ami lehet, hogy felszalad a Mount Everestre is, csak éppen alsó
hangon benyel 6-7L-t százon. Akkor már inkább 125 ccm. Szerintem.fesii: erről van nagyba' szó. Ha tolnak közben az autók, amikor 30-nál
véged van, az kellemetlen, meg veszélyes. (Ellenben egy kis forgalmú
utcában "felkúszni", amikor épp hazaesel, este, nem olyan vészes.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #31263 üzenetére
400-ast javasoltam neki
De minek, ha nincs "A" jogsija? Szerk2fesii: a másik meg ez.12 colos keréken ekkora súllyal motorozni
A Yamaha Majesty 180-am is 12-es kerekeken gurul, aztán a motor önsúlya
megvan vagy 160 kg: ehhez jön az én 100 kg-os (nem km) vezetői súlyom:
ahhoz képest elég jól elvan a gép. Futóműhöz nem kellett nyúlni 2,5 év alatt.250-es robogóm volt, az én 85 kilómmal jól boldogult még a hegyekben is.
Ne keverjük a hegyekben túrázást, és a Budapesten belüli munkába járást:
utóbbi esetében csak a budai oldalon találkozik az ember hegyekkel, és ha
csak egy emelkedőn kell felmennie naponta, akkor igen, elég az 125 is...De tökmindegy, mert B125-ös jogsija sincs, szóval vagy bepróbál egy 50-es
gépet, vagy nem. Amúgy a legtutibb az lenne, ha kölcsönkérne egy robeszt
valami havertól, és pár napig próbálgatná. Éppenséggel kölcsönözni is lehet
cégtől, jó pénzért: nekem a 4T 50-es úgy volt meg, havi 10-15K-ba került.
(Nem emlékszem pontosan, mert már lassan 4 éve csináltam a jogsit, de a
hozzászólásokból biztos elő lehetne keresni, anno írtam a kölcsönzésről...)Budapestre, munkába bejárni felesleges egy 400-as gép. Attól függetlenül,
hogy én is szemezek a Majesty 400-zal, mert szép, meg jó. De egy bálna.
Nem ide találták ki. Túrázni viszont ideális lehet: nyomatékos, pakolható...Egyébként ezt az is megerősíti, akinek van ilyen 400-as gépe. A 180-as
"fürgébb", jobban motorozható a városban: kisebb helyen is előrejutsz, stb.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
fesii
aktív tag
válasz csongi #31263 üzenetére
Nemazér de ha vesz egy 400-ast azzal mennyivel többet spórol mint egy trabival? Arról ne is beszéljünk, hogy mire térül meg.
Nem szeretném kivesézni a pénzügyi helyzetét de mivel trabantal jár nem hiszem, hogy egy 400-asra van költségvetése...
A robogó feletti kateg szerintem költséges dolog ahoz képest, hogy csak nyáron tudod használni..[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #31266 üzenetére
Pedig szerintem írta:
"125-re nekem nincsen jogsim!Tehát 50 cm3-ben kell gondolkoznom!"
De mindegy, ezen nem veszünk össze. Túl van tárgyalva a téma.ha az időrendiséget nézzük, ezek később derültek csak ki
Csak a Trabi. A többi ott volt abban a HSZ-ben, amire válaszul elkezdted
fejtegetni a lóerő/tömeg arányt. #31268: na ugye, hogy ugye...Igen, én pl. azért is kölcsönöztem anno, hogy legyen mivel kimennem a
rutinpályára, mert az nem játszott, hogy BKV-n viszem a felszerelést.
Mellesleg meg megtapasztaltam, hogy a 4T 50 azért kevés lesz ide...
(Amúgy szerettem, mert aranyos gép volt.) Igazi csajrobogó, muhaha.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
-
runner 125
nagyúr
válasz csongi #31303 üzenetére
"Nagyon nem, de nem akarok nagyobbat."
"Akkor 125 vagy 150."
Ezt mégis mire alapoztad?
Meg lett említve, nem akar nagyobbat, kész.Skizz
Scarabeo-k drágábbak, mint a Liberty-k, utóbbiból előbb kapsz jót(nak tűnőt).
Pl.Nem tudom mekkora vagy, de ha nem vagy túl nehéz és magas, akkor egy ilyen Dio is nagyon jó vétel lehet.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
válasz csongi #31379 üzenetére
30km belement, tele tankoltam + olaj.kemény 2370ft volt a 4.5l benya. Jól megjárattam. Eleinte nagyon füstölt.
Mindig így reagált, 7-8k magasságában kezd gurulni. Meglepett, hogy ennyire könnyen beindult. Szivató nélkül.
SzlobiG! Tegnap asszonnyal volt program!
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz csongi #31395 üzenetére
Olvas vissza. Bele volt nyúlva, gondolom könnyebb görgőket és erősebb kontrasztrugót kapott, ezért fog olyan magasan. Az enyém (befecsis Pigi víz) 4,5-5k körül megindul, 7-8k körül már rendesen dolgozik, olyan 9k-ig pörög el, nagyon kihúzatva lehet megvan a 10k, arra már nem emlékszem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz csongi #31429 üzenetére
"Ha már jelentős kopás van akkor a gyári méretes fékbetét sem fog teljes hatékonysággal dolgozni."
Miért?
Ha, egy az egyben kicserélni a dobbetéteket, akkor tökéletes lesz a fék. Hozzá kell lőni a bowden-t és ennyi. Maga a dob nagyon jól bírja a dobféket, nem kopik meg az annyira, h "egyedi" vastagságú betétet kellene csináltatni rá.
Viszont fék - fékbetét ferodoloztatására én senkit sem buzdítanék, ez nem gyerekjáték. Ha, szarul húzzák fel a ferodolt és fékezés/ menet közben leszakad az egész, abból csúnya bukta is lehet.
Nyilván más egy kuplungpofa, ott gyakorlatilag semmi nem történne."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#81556480
törölt tag
válasz csongi #44017 üzenetére
Kuplungnál arra gondolsz amit a végén írtam? az a röpsúlyos szerkezet?
Most hogy mondod egyre inkább én is erre gyanakszok.A karbit kitisztítottam, kifújkáltam kompresszorral. alaphelyzetbe állítottam a csavarokat ( koppra be, majd 1.5öt ki) és innét elindulva kerestem a szerintem legjobb beállítást kb 5-10 fokonként.
-
SirKero
őstag
válasz csongi #44024 üzenetére
A 6k nem lenne drága de nagyon messze vagy hozzám . Most is valami fólia szerű van rajta gyárilag sőt a hátsó kupak mintha műanyag lenne A kép tavaly tavasszal készült azóta már cseréltem olajat
(#44025) AndrewTdi A neten mintha láttam volna karbonozott kipufogókat
(#44028) DigitXT A tökéletes megoldás ez lenne de annyiba kerül,hogy akkora szám csak a számtan példákban létezik
(#44029) üszök Rá kerestem de én nem találtam külön hővédőt Ha az egész krómozása meg állna cca 10k-ból ( a komplett dob + a leömlő cső ) annyit nekem megérne
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
stubó
csendes tag
válasz csongi #44050 üzenetére
Ha beindítom akkor működik a szívató,mert max 1 percig magasabb a fordulat,és utána áll vissza alapjáratra.
De ha vissza állt alapjáratba ,akkor még nekem egy két percig játszani kell a gázzal,mert különben leáll.
Esetleg lehet hogy menet közben bekapcsol a szívató,és akkor szórakozik a motor?
Néha elég benzin szagot érzek. -
Fred23
nagyúr
válasz csongi #44069 üzenetére
Én is így gondolom, hogy egyiknél lehet, másiknál nem. Ennyi -ez a kevés- módosítás viszont nekem elég is lenne. Kormány és ülés, több nem is kell. Gondolom, a gyakoribb típusok módosításaira viszont jobban ugranak, illetve a rendőr is inkább szólhat értük.
üszök: tehát ha akarják, elkapják az embert. Más kérdés, hogy ilyen jelentéktelen változtatásokat miért nem engednek hivatalosan, egyszerűen?! Hiszen még az ember fizikai jellemzői is többet nyomnak a latban, hogy lesz -e baleset vagy sem, mint egy másik kormány vagy ülés.
-
andree04
aktív tag
válasz csongi #44103 üzenetére
A cső gyárinak tűnik egyedül az a lyuk a gányolásos. "Gyári kipufogó leömlő részénél egy ún. vakcsövet hegesztenek a kipufogóra, amely pusztán megváltoztatja a gázok szabad áramlását, így befolyásolja / visszafogja a motor teljesítményét. Ezt egyszerűen levághatjuk, arra mindenképpen figyeljünk, hogy ne tőből csípjük le, hanem hagyjunk ~ 2cm anyagrészt, amit visszahajtogatva sokkal könnyebb behegeszteni az így keletkezett lyukat." Itt olvastam
A sebesség olyan 50-55, 45fokos dombnál 30ra visszaesik,szerintem igy jó is.
Ami kép nem kivehető az a motor vázához van rögzitve van rajta pár vezeték és nem tudom mi lehet az,majd egyszer végig követem a vezetéket és megiróm,eddig még mükődik,de eléggé mintha szét lenne olvadva az egész nem is tudom micsoda. -
andree04
aktív tag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #44174 üzenetére
Én is nagy munkában vagyok: hétfőn fogom megkapni az első fékbetéteket, a kuplung bowdent, extra fényű HS1-es OSRAM izzókat, eltérő méretű lánckereket. Ma csak az új kesztyűm és a villatáskám várható. Szerelés majd nemzeti ünnepünk alkalmával....
Műszaki vizsgára készítgetem a gépet, bár elvileg most is vizsgaképes lenne.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- OpenMediaVault
- DIGI kábel TV
- Linux felhasználók OFF topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen