-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
válasz csongi #89100 üzenetére
Volt egy kis lemaradásom a topic-kal, így csak most olvastam ezt:
A 4T motornál sem. A CVT nem jó a visszahajtásra. Az rendellenes üzemelés.
Ezt egyértelműen cáfolom.
És a Honda mérnökei is:
PCX, teljesen gyári állapot (és újkorától fogva) nagyon jó kis motorfék van rajta.
Ésszel közlekedve alig kell használni a normál fékeket.
(Mondjuk én autónál is a motorféket preferálom: Nissan Navara első betét csere 150.000km-nél )
Kiváncsi is leszek, hogy mikor kell majd elöl betétet cserélni.
Mások 16000 környékét írnak, nekem 14000 fölött van benne, de még nagyon nem gondolnám a csere közelettét..... meglátjuk.És ha már varió a téma.
Megrendeltem a PCX-hez az új szíjat (gyári ajánlás: 24000km!), a varió dob szimeringet, és veszek valahol 17g-os görgőt bele a 19g-os helyett (vagy kifúrok a gyáriból ).
Összel/télen letámasztás után jöhet a finomhangolás/tuningolás.
Kiváncsi leszek, hogy a gyári cuccokból mit lehet kihozni a dobból leesztergálással.
A görgő súly kérdés érdekes, mert mindenhol arról írnak, hogy kis változtatás is sokat számít, de PCX-ről meg meg sok helyen írnak, hogy 13-15 között az igazi. Én nem akarom, hogy brutálisan húzzon, csak újkorához képest mintha nagyon alacsony fordulaton dolgozna.....[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
-
Tamás9x
őstag
válasz csongi #89408 üzenetére
Ez olyan vérszegény, hogy.... a szúnyogok is elkerülik, légszűrőt tudsz rárakni esetleg sportot, vagy a légtömegmérő, ha hőmérsékletet is mér akkor egy potival átverni, a sűrűbb közegért, de egy 70-es henger olcsóbb.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #89102 üzenetére
Na most kicsit bele pofádzok.
Azért elég sok összetevős a kérdés. Ahogyan előttem írták, erősebb kuplungrugó kellene bele. De azért gondolkodj, hogy itt minden mindennel összefügg.
Ha a motor karakterisztikája olyan, hogy viszonylag alacsonyabb fordulaton adja a nyomatékcsúcsot, feltehetőleg a kuplung nyitási fordulatszáma és a varió is ehhez van belőve ideális esetben. Ha ez a fordulatszám mondjuk 4000 és te épp 6000-nél veszed el teljesen a gázt, némi közelítéssel a kerék visszahajtva ugyanúgy 6000-el pörgeti a főtengelyt. Ahogy lassulsz a behangolt fordulatszám alá, úgy fogja majd a kuplungot kivenni üresbe. De a kuplungpofák kialakítása miatt ilyenkor gyakorlatilag kicsit fel is támaszkodnak a kuplungharangra. Szóval a kuplungpofák, amik a főtengely felől hajtva mondjuk 4000-nél tapadnak meg, azok emiatt a támaszkodás miatt, ha visszafelé hajtás van, akkor csak mondjuk 3700-nál oldanak ki. Példa lenne erre egy partvis. Ha húzod magad felé, kevésbé szorul a padlóra, mintha tolod. A kuplungpofák pont ilyenek.Ha elhangolod a kuplungot magasabb fordulatszámra, azt fogod elérni vele, hogy ugyan üresed az meglesz előbb, de a mocit meg az egekig kell pörgetned, hogy megjöjjön a hajtás.
Nem hiába kell nem kevés gyakorlat és tapasztalat a hajtás (varió, kuplung, kontraszt) behangolásához.
Ha én mondjuk jöttem le az Istenhegyi úton, akkor a tetején úgy oldottam meg - az egyébként tökéletesre hangolt hajtásnál - az "üresbe tételt", hogy ésszel egy pillanatra satuztam a hátsó kereket. Akkor azonnal oldott a kuplung és kész. És végig tempósan legurultam a hegyről.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #89096 üzenetére
Nem, sima álló Minarelli, full gyári. Kb csak a Malossi multivariátor az, ami említésre méltó eltérés a gyárihoz képest.
Ha van egy kis motorfordulat, már forog az első tárcsa. Ezért van az, hogy sztenderre állítva forog a hátsó kerék. Ha valamiért magas az alapjárat, kúszik is a motor, fékkel kell megtartani.
Valamivel magasabb fordulaton már a hátsó tárcsa elkezd nyitni és nő a sebesség is.Mivel nincs benne szabadonfutó, ezért a hajtás visszahat a motorra, nem engedi annyira lecsökkenni a motor fordulatszámát, hogy megszűnjön a hajtás. Ez nem kapcsolható, mint a manuális váltónál.
Mondjuk, ebből szokott lenni gond is hosszú lejtmenetben. Mivel nem akarsz gyorsulni, nem adsz gázt, de azért a magas motorfordulat marad. Az egyetlen, ami a kenést adja a motorban, az a kevéske keverék, ami alapjáraton ilyenkor az égéstérbe jut. Így lehet megfőzni a blokkot.
A 2T Wartburgan ezért volt szabadonfutó, hogy amikor 80-nál elvetted a gázt, motorfék nélkül tudtál lassulni 50-re a várostábla előtt, vagy kereszteződés előtt akár 2.-ba is berakhattad.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#TOTTI
őstag
válasz csongi #89093 üzenetére
CVT váltónál nem arányos a sebesség a fordulattal, azért mondtam, hogy vidd el valahova, mert NEM LEHET pontos értékekt írni, valamint a kérdéseid, elvárásaid sem stimmelnek, ekkora különbség pedig a szíjaknál sincs, mert egy gyári erősségű kontrasztrugó mondjuk 25kg, ez megfeszít 6,5 és 8 grammos görgőt is, ha a henger még gyári. A gyári 7,5gr görgö méret gyári és fojtott motornál lesz kb jó. Üres fokozat nincs, ne is keresd.
-
#TOTTI
őstag
válasz csongi #89090 üzenetére
2 üteműnél nagy motorfék van és az úgymond az "üres" nem sebesség hanem fordulat függő. Görgő akkora (gyári 6,5-8gr.) kell, hogy ahol a setup a legerősebb azon a fordulaton mozduljon ki. Kuplung rugó pedig olyan keménységű, hogy ez alatt a fordulat alatt nyisson kevéssel. Kontraszt rugó pedig olyan kemény, hogy épp, hogy megfeszítse a szíjat a teljes kifutásig, az sem jó ha túl erős. Ha teheted, keress valakit aki behangolja.
-
FeniX-
senior tag
válasz csongi #88729 üzenetére
Ezt nem tudtam. ;-)
@Nyogo: Hát, a betonozás az is felfogható nyaralásnak. "Munkatábor" jelleggel. ;-)
u.i.: a fékpedállal bajlódok. Úgy látom, hogy már nem tudom (?) lejjebb állítani, de egyik délután megnézem, mert ez a másik hoppárém, hogy rajta legyek menet közben, ha bármi történik. Ne kelljen kavirnyászni a lábbal.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
-
Gabis
őstag
válasz csongi #86966 üzenetére
Szia! Elvileg Champion NR2C-t javasol a gyártó hozzá. Jelenleg NGK BR8ES van benne. Néhol BR9ES-t ajánlanak hozzá, ami ha jól értem hidegebb gyertya, tehát a kokszosodás még valószínűbb lenne. Próbálok utánajárni a dolgoknak, és ha jól informálódtam, akkor az üzemanyag csökkentését a Schubert tűn lévő zégergyűrű állításával, illetve a főfúvóka átmérőjének módosításával tudom elérni. Ha valami kimaradt, hogy kevésbé legyen dús, vagy valamit rosszul értek, akkor bátran javítsatok ki!
-
szilchi
őstag
válasz csongi #86950 üzenetére
Köszönöm ,ezeket megnézem Hahu-n meg keresek pár youtube videót ezekről.Régi naked van már ,egy 2000-s Ducati Monster 750.
Egy robesz jobb,fogyasztásba,kényelembe,pakolhatóságba meg szélvédelembe .Ezért is nem lenne ideális az SH300,mert annak nincs plexije.Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
szilchi
őstag
válasz csongi #86947 üzenetére
Villa,sárvédő,lámpa tartó,fejidom,jobb index helyén lyuk (azon az oldalán csúszott vagy 10 m-t),fékkar letörött,tükör kuka,meg az oldal idomok is sérültek.Olaszban találtam pár dolgot Ebay-en,de pl fejidom amerikában van,legalábbis máshol nem találtam,és az 70 ezer volt,mire ideér lesz az 100.Most járt le a műszaki,lett volna amúgy is pár szokásos dolog (szíj,görgő,légszűrő,hátsó gumi,féktárcsa+betét,stb...) amit cserélni kellett volna,Szerelő átnézte meg mondta keresett ő is neten alkatrészt de idomra ő is csak az amerikait találta Ebay-en.Szerinte cakunpakk hogy visszahozzuk az életbe,kellene rá egy,munkadíjjal együtt,250-300 ezret locsolni.Bár szerinte mivel nem színazonos az amcsi idom,azt fényezni is kellene,az még dobna rá egy 60-70 ezret.
A Jazz is annó 270 volt,kivülről jó volt,a motor hengerfejes lett.Kapott egy generált 250-ért és azóta tekertem bele kb. 12 ezret gond nélkül.Most is csak kopó alkatrész csere lett volna műszakira,csak közbe jött ez .
Csodát nem is várok annyi pénzért,ezelőtt 6 éve sem annyiért bár akkor kicsit meglepett hogy alig tettem bele 1500 km-t és nyomta a fehér füstöt .De ok,akkor ment a generál és összesen kb. 500-ért lett egy jó motor.
Átrágom a dolgot,de most olyan gépet kellene néznem amihez erre felé is kapni alkatrésztHonda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
macilaci78
nagyúr
válasz csongi #86823 üzenetére
Nem azt érzem, mint az 5 évvel ezelőtti cserekor. Akkor a kb 20 éves gyári gumi lett cserélve újra. A buszöböl nyomvályúiban lecsúszott az aljára a hátsó kerék. Cserekor felhívták a figyelmem, hogy a formaleválasztónak le kell kopni, az első 100 km-en óvatosan, mert csúszhat. Ehhez képest 10 km-rel később már a nyovályú taréján mentem...
Viszont akkor a kormányzásban nem éreztem változást, csak utólag belegondolva egy-egy kanyarban megijedtem magamtól.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
malagutif122
tag
válasz csongi #86803 üzenetére
A fék dugattyún van 2 karc körömmel érződik 800as vizpapirral óvatosan meg csiszoltam karcot nem vitte ki. De belül a fő fékhengerbe is van egy kopás fekete bevonat le van kopva. Megpróbálom össze rakom olajzás nélkül. Alul a fék nyeregbe akarom még a dugattyút ki szedni takarítani, ott a gumi tömítésre össze rakáskor lehet tenni fék olajat?
Tettem fel képet ilyen a kopás rajta. -
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86810 üzenetére
Mivel álmomban nem gondoltam, hogy nem lesz jó, úgy raktam össze, mert eléggé időhiányban szenvedtem. Minden másra kellett idő, csak a robincsra nem jutott soha. Április óta van folyamatban a project, de valaki, vagy valami, vagy az időjárás mindig közbejött és csak 1-2 óráim voltak rá. Na mindegy.
Meg, mint mondtam, nem gondoltam, hogy nem lesz jó.
"A fotengely forgaspomtjatol, megfelelo tavolsagra van a hajtokar?"
A kérdésedre ott a válasz a korábbi hozzászólásomban, hogy a gyári, a kínai öntöttvas és a korábbi 70-es airsal hengereknél jó volt a préstáv. Utóbbi meg is adta, hogy a gyári és az utángyártott főtengely geometriája is teljesen megegyezik. Ebben azért vagyok biztos, mert a 70-es henger már volt fent az utángyártott főtengellyel és ott néztem préstávot, ami megegyezett a gyári főtengellyel mért préstávval. Ráadásul néztem az illeszkedést is és teljesen jó magasságban volt a dugó teteje a felső holtpontban és az alsóban is éppen a kipufogónyílás pereméig ment le.
Na ezért teljesen biztos, hogy nem a főtengellyel van a baj.
Az meg, hogy az új 50-es airsal henger és a korábbi hengerek magassága tizedre megegyezik kizárja azt is, hogy a henger magasságát cseszték el.
Tehát kizárásos alapon nem marad más, csakis a dugattyú.
Namost az Airsal híresen szar a szállításban. Mikor még nem volt gáz, meg covid, meg hasonlók, 3 hónapig kellett várni a hengerre, mire megjött. Sracing-nél az én akkori mizériámnak hatására vették ki a kínálatból az Airsal hengerszetteket.
Mellesleg jegyzem meg, hogy akkor még azt hittem, hogy nem volt legyártva és ezért tartott sokáig. De ami hengerszett megjött, abban a gyártási év 2014 volt ráütve, én meg 2018-ban rendeltem.
Na akkor vajon mennyi idő lehet nekik foglalkozni egy dugattyú problémával!?
Nekem nem lenne baj, ha kiderülne, hogy véletlenül elcsomagolták és nem a hozzá való dugattyút adták. Rendelnék másik dugattyút. De ehhez akkor is valahogyan ki kellene, hogy derüljön, hogy Ők hibásan ezt a dugattyút adják hozzá eleve, vagy csak az enyémet csomagolták félre. Ehhez meg kellenének a méretek, hogy szerintük ez a hengerszett milyen dugóval kellene, hogy jöjjön. Ha ugyanazok a méretek, mint amivel nekem jött, akkor hibás a gyártás és akkor az utánrendelt dugattyú is rossz méretben jönne.
Ha nem, akkor meg el van csomagolva és akkor lenne értelme rendelni dugattyút.
Utóbbi lenne a szerencsésebb. De ha az előbbi áll fenn, akkor lehet hozzá más gyártmányú dugattyút vadászni, ami szintén nem egyszerű eset, de legalább van minta. -
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86808 üzenetére
Nyilván ez a megoldás. De az akkor sem megy csettintésre. Mert mint írtam, nem lehet tudni, hogy ezt cseszték el, vagy ehhez eleve rossz szettet gyártanak.
Méretek meg nincsenek megadva. Hiába méregetem le a dugattyú méreteit, ha nem tudok méret szerint rendelni és az Airsal sem ad meg adatot a dugattyú méreteivel. Ha lennének adatok, kiderülhetne, hol a hiba.
Mindenhol csak az átmérőt adják meg, de a dugattyú magasságát, a csapszeg helyzetét, vagy hasonlókat nem. Szóval hiába méregetem le, az alapján nem lehet a gyártónál ráellenőrizni.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86802 üzenetére
Lesz is méregetés. De amúgy kb. 100%, hogy a dugó a rossz. A hengerek magassága poénra tök egyforma. A ket Airsal is, a gyári is. Még az évek óta lerúgott, porosodó kínai 10000Ft-os öntöttvas henger is. 1-2 tizedes, vagy százados eltérés van közöttük.
Már csak az a kérdés, hogy az Airsal véletlenül csomagolt rossz dugattyút hozzá, vagy eleve minden szettet rossz méretű dugattyúval adnak. Mert utóbbi esetben hiába rendelek akkor hozzá másik dugattyút, az sem lesz jó.
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86791 üzenetére
Itt sok változat nincsen, mert csak ez a blokk létezik. Elvben a főtengelyeknek is egyformának kell lenniük. Már ami a geometriát illeti. Nincs megadva, hogy az egyik rövidebb, a másik hosszabb.
Én is mondanám, hogy rosszat vettem, de nincsenek változatok. A benne lévő főtengely utángyártott, de méreteiben teljesen megegyezik a gyárival. Próbaképpen az eredeti gyári és a 70-es Airsal henger is passzol. Csak ez az 50-es Airsal nem. És mivel a hengernek is gyárilag ehhez a blokkhoz nem általános formája van, így az sincs, hogy ezt a hengert más motorhoz gyártották. Akkor mi marad? Csak az, hogy vagy rossz dugattyút csomagoltak mellé, vagy az Airsal eleve nem megfelelő dugattyúkkal párosítja.Azt meg jól gondolod, hogy a henger talptömítéssel már nem lehet játszani. Ha pozitív lenne az eltérés, akkor lehetne, de mínuszban nem. Egyetlen vékony tömítés van alatta. Már nincs mit kivenni.
5-6mm a préstáv. Az rengeteg.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86782 üzenetére
Főtengely cserés is volt. Első gondolatom az volt, hogy a hajtókar rövidebb, mert azért az Airsal csak nem hibázhat ekkorát. De akkor meg pont, hogy inkább belógna a kipufogó nyílásba. Így csak az marad, hogy vagy a henger van elcseszve, vagy a dugó a rövid.
Tehát, ha a dugó nincs fent kellő magasságban, abból nem következik, hogy lent is automatikusan lejjebb van.Ha a hajtókar rövid, akkor nem megy fel eléggé, de nem is megy le eléggé. Ha a henger magas, vagy a dugó rövid, akkor van ez, ami most nálam.
KTMHobby3: Ez egy injektoros Jetforce. Ezek híresen nagyon érzékenyek a kompresszióra. Márpedig 5mm préstáv az baromi sok és marha negatívan hat a kompresszióra.
Indul pöccre, de elindulni nem lehet vele, mert lent olyan 4000-ig alig akar felpörögni és kb egy benzines fűszegélynyíró erősebb nála. Ráülve elindulni sem lehet.
Ez így nagyon nem jó.
Egyébként a kompresszió vesztett 70-es henger jól áll rajta. Tehát itt mindenképpen a hengerszett a ludas.
Felszerelés előtt nem hasonlítottam össze őket, mert álmomban nem gondoltam, hogy ennyire el van cseszerintve.[ Szerkesztve ]
-
válasz csongi #86763 üzenetére
Elég érdekes egy véleményed van,de szerintem nem sokan tehetik meg hogy új vagy alig használt motort vegyenek több havi fizetésért és mindenki abból gazdálkodik amiből tud..........
Az megint egy érdekes gondolatmenet hogy az olcsóbb szerszámmal nem lehet szerelni csak idézem "szeecizeles" bármit is jelentsen ez. / de gondolom elírás,mert elég sok szót elég volt kibogozni az írásodból.
Te magadnak veszel mindent,vagy van aki megveszi neked?
Tudnék még mit reagálni az előző szösszeneteidre,de inkább hagyom.......Ja és nem veszekedést akarok szítani,most én írtam le a véleményem egy részét,nem is kell válaszolni,mindenki robogjon tovább.
Jóéjt.
Rivaul : Nekem is a fő közlekedési eszközöm az SMKP,ha egyedül indulok el akkor csak is kismotor mind1 hogy tél vagy nyár,na jó szakadó esőben kocsikázok többnyire.
Én valamivel többet megyek nálad évente,azért is vettem meg újanon a Sendát,de mivel azt csak hajtani kell ezért mindig beszerzek mellé valami bontószökevényt van hogy többet is,de erről már volt szó korábban.[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz csongi #86763 üzenetére
Leginkább a saját igényeidet mosod bele a dologba. Amivel nincs baj, de nem lehet rá húzni mindenre. Én télen -10-ben is robogóval járok. Kb évi 300 nap. 1500km minden évben bele megy valamibe és huszon éves gépek. Abban egyetértünk hogy arra rávenni őket hogy menjenek, nem egyenértékű azzal hogy jól menjenek. De a legtöbb embernek bőven elég az előbbi. Ahhoz meg egy 2t minánál, nem kell túl sok. Szóval mások vagyunk Emiatt is mentem ebbe bele. Itt inkább ajánlani kellene és bíztatni. Mert ha a drasztikus végéről fogjuk meg a dolgot, hamar bezár a topic
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
válasz csongi #86759 üzenetére
Az első félévbe 600-700-800km-eket tett bele havonta mert 2 faluval arrébb járt udvarolni,meg ezzel járt melózni esőbe-hóba-napsütésbe,aztán mikor megnősült akkor már napi 9-10km-t ment csak heti 5-6 alkalommal…..
Nálam jó ha összesen belement 500km.
De a lényeg hogy hálás kis jószág a Free.
Rivaul : Volt postásba Scarabeo is azt hiszem 65-ért ugyanolyan leharcoltan,na azt a pénzt már sajnálnám egy ilyen állapotúra. Azt mondom 30-40-ért bohóckodni vele tökéletes és vagy beválik vagy nem.
Jaaaaa és a BWS-t is abba a kereskedésbe vettem,csak ez Svájcból behozott,eredeti adás-vételivel,gyári állapotban.
Lassan 1 hónapja pihentetem a Derbit és ezzel a Yamahával járok,és még mindig el vagyok tőle ájulva hogy 80-ért hozzá jutottam! -
Rivaul
addikt
válasz csongi #86759 üzenetére
A most említett 150 meg korábban 300k már egy kis autó motorgenerálja. Hol kell 100-200k beruházás? Ha blokkot akarsz húzni iparszerűen, akkor. De egy variot, szíjat stb cserélni elég a lild kulcs, racsnis, csavarhúzó készlet. Azért ez a legtöbb háztartásban meg van, részben biztosan. Nem tudom Te mikkel és hogyan találkozhattál. Nekem közel sem olyanok a tapasztalataim mint amit erről festesz. Pedig ahogy említettem. Nekem a legaljával van a kelleténél szorosabb kapcsolatom. Jelenleg csak 4db robesz van itthon
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
válasz csongi #86754 üzenetére
Értem én hogy az osztrákoknál sem olcsóbb egy gumicsere,de ők nem is ennyit keresnek.
Az is elég komoly hogy a 2 éve 16K-ért vásárolt gumiköpeny ára most 30K.
Na mind1 befejeztem az offolást,ez nem az a fórum.
Széles utat mindenkinek és gumifákat.
A lényeg hogy mostmár nem kell naponta pumpálnom a kereket. -
IMIIKE1998
őstag
válasz csongi #86743 üzenetére
Hát robogóból mint írtam, nem kell erős, egy sima léghűtéses 50-es jó lenne.A fő probléma, hogy ez tényleg egy "leharcolt" kategória, nagyon meg kell nézni, mit vesz meg az ember, mert mellé lehet fogni nagyon.
#86744macilaci78: Igen, csak ki kell fogni. Mondjuk télen lentebb vannak az árak, lehet akkor érdemes lesz majd nézelődnöm.
#86746Debilon: Jó, de rengeteg 50-es is van, ami többet megy, mint 45, akkor azokat is kapkodni fogják kifele? -
nyogo83
Topikgazda
válasz csongi #86707 üzenetére
En regebben haztartasi zsiroldo, azon belul is kifejezetten suto/grill tisztito folyadekot hasznaltam. Egyik veget ledugozod, masikon felontod es parszor atforgatva, atrazogatva hagyod hogy feloldja a kokszot.
Ha nagyon durva, akkor elotte "fellazitottam" a kokszot. Egy darab 1 meteres drotsodrony, egyik vegen szetbontod a szalakat, a masik veget pedig egy furo/csavarozo gep tokmanyba befogatod. Azt bedugva leomlo felol szepen ki lehet a durvan lerakodott kokszot szedni.
-
FeniX-
senior tag
válasz csongi #86689 üzenetére
Aha, fékkar behúzása nélkül az első kereket forgatva. Tehát, le akartam tesztelni, hogy a hátsó fékpedál lenyomásával mennyire gyorsan áll meg az első, de még odáig nem jutottam el, mert az elsőt kézzel megforgatva, negyed fordulat után magától megáll, mert szoros a fék.
Nyogó: köszi az infót, erre gondoltam, igen. (csak a hátsó működteti a CBS-t)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz csongi #82775 üzenetére
Szerintem ez egy Motowell Retrosa (valamelyik korabbi evjaratbol). Az ujaknak mar nem ilyen Jog felnijei vannak, illetve masabb a kromvonalvezetes hatul,
De tippre valamelyik kinai tipushoz tartozik.Szerk: Az lesz az Szabvany kinai cuccokbol osszedobalt, de a legjobban a Motowellre hasonlit.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #67196 üzenetére
Jahh. Sajnálom egyébként, mert a másik jetforce-ról levettem az alig 30 km-t futott hengerszettet és átraktam erre. Gyönyörűen mentem vele kb 600km-t. Aztán lett egy brutális gyűrűtörésem.
Mikor múlt vasárnap szétkaptam a blokkot, hogy akkor meg is csapágyazzam, meg ugye, hogy kiszedjem az edetleges gyűrűdarabokat, akkor találtam a forgattyúsházban pl. egy pici felkenődött/beékelődött alátétet is. Olyat, ami egyébként az egész motorban nincs. -
mumtaz
senior tag
válasz csongi #67193 üzenetére
A viszkozitása szar, viszont ennek a szarnak gyakorlatilag nyomó olajzása van, szinte, mint egy négyüteműnek így, ami bekerül a légáramba az tényleg csak a hengerfalat keni. Más meg nincs olyan híg, amit be lehet permetezni a légáramba. Talán a benzin+olaj keverék, de akkor meg le is állna a motor. Az meg nem túl kivitelezhető, hogy fél órán keresztül percenként kiveszem a gyertyát, fecskendővel benyomok egy kis olajat, aztán megint járatom egy percig.
Egyébként már fasza. Nem melegszik és megy. -
mumtaz
senior tag
válasz csongi #67187 üzenetére
Mivel egy jetforce-ról van szó, ahol nincs lehetőség többletkenést adni neki, így sok választás nincs. Ennek kicsit más a kenési rendszere, mint egy karbis robogónak. A WD ugyebár nagyon híg kenőanyag és ráadásként tökéletesen elég, így a leg jobb választás, mivel olajat önteni a fojtószelephez kb. semmit nem ér.
A régi jetforce-nál ugyanez volt a menet. Pár apró fújás, különben kb. 10 perc járatás után alapjáraton megragadt.Ezek ismeretében nem hinném, hogy a legrosszabb választás volt
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz csongi #67180 üzenetére
Pár napot állt. Kipufogót szereltünk le majd vissza tömítéscsere miatt. Elvileg semmi más olyat nem csináltunk, ami miatt gond lehetne az indításával. Külsőleg ezt találtuk hibásnak.
Arra gondolok, hogy a karburátor fűtésre akkor és addig van szükség, amíg nem elég "meleg" a benzin ideális keveréséhez, de nem tudom, hogy ez csak pl. téli időjáráskor áll-e fenn, vagy pl. nyáron egy hűvös pince esetén is szükség lehet-e rá.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz csongi #67177 üzenetére
Amennyire be tudtam azonosítani, az a fűtőpatron. A lenti képen: fent az a sárgaréz színű hatlapfejű alkatrész. Érdekes módon a csatlakozása messze nem épp a szokásos elektromos csatlakozó, de arra volt kötve a vezeték. (A test adja a másik pólust) Nálam a hatlap fej felett eltört és a fenti rész csüng a vezetéken.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
tooolz
tag
válasz csongi #67088 üzenetére
köszönöm M kinek a hasznos információkat.. ez nyert a kompl.végáttétel csere segített ..
bontott saját F 15 blokkból ism. km el de a gond megoldódott.. szinte halhatatlan a malac ..megetetve..
kb 65-75 km h felett jön meg a hangja de ez már természetes + elnyomja a kipu.menetszél..
köszönöm.. ui egy darabig bírnia kella csere előtt.. : [link]
-
Rellind
senior tag
válasz csongi #67098 üzenetére
Zsír új a benzincsap. Ezt cserélték mert a szerelőnek is ez volt gyanús.
Rugással indítanám,de gombról is tökéletesen ment. Kompressziót is mértek, rendben van.
Nagyon szépen ment,minden ok volt vele. Amíg le nem rakom pár éjszakára és utána nem indul.
Olyan infot is kaptam, hogy a benzintank oxidálodik belülről és a rozsda eltömíti a rendszert. -
Topikgazda
válasz csongi #67045 üzenetére
Én nagymotorozom is, tehát magával a sebességgel nekem nincs problémám, de aláírom azt amit mondasz. 90 fölött már nem életbiztosítás ezekkel menni. Egyszerűen egy semmit sem érő futómű van alattad ennél a sebességnél.
Volt tuningrobogónk 10"-os kerekekkel ami 127-e t ment GPS szerint. Nagymotoron nem félek 200 fölött sem, de ezen kicsit be voltam sz@rva. Tehát szerintem teljesen jogosak az aggodalmaid-félelmeid. Ez ilyen.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
fradi81
veterán
válasz csongi #67045 üzenetére
80 fölé nem mennék az már mindenre elég, egyébként is nálam kb az a vége Ilyen hitvány utakon nincs értelme száguldozni.
Más, ezt a sok olajat érdemes elkenni rajta, így kitolódik majd a rozsdásodás?
[ Szerkesztve ]
moto g72, Ninebot d28e
-
válasz csongi #67045 üzenetére
Én nem érzek semmi félelmet
Egyetlen félelmem van, a rohadt szar utak, nyilván ahol lakom ismerem az utak nagyrészét, hol van kátyú stb... de van ahol elkerülhetetlen, és a hideg kiráz mikor át kell rajta mennem mert ki nem állhatom.
Mentem már több városon át 90km/h fölött, városon kívül belül, nem volt félelmetesVárosban autók között sem érzem soknak a nagy sebességet, legalábbis ezt hallottam erről
Ültem már nagymotoron mint utas, ott féltem, nagyon rossz, hogy nem te döntöd el mikor halsz meg, plusz kevésbé látsz, plusz rossz kapaszkodni, ott se a lassú se a gyors sebességet nem szerettem, soha többé nem ülök fel senki mögé
[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Topikgazda
válasz csongi #66968 üzenetére
Egy fontos tényezőt nem vettetek figyelembe, mégpedig a léghűtéses robogókat. Sec perc alatt üzemi hőfokon vannak. Egyébként egy vízhűtéses robogót sem nagy idő felmelegíteni. Az ember beindítja, tesz vesz valamit, felveszi a bukót, megigazítja a ruhát stb és már lehet is menni vele. Az a kb 2+ perc várakozás szerintem belefér.
A leírása alapján egyébként nem 1-2, hanem akár napi 8-10 km-re is kéne neki a jármű, hát kéne a ráknak ilyen elektromos akármi. Én speciel nem is égetném magam ilyennel. Tudom, hogy vannak közöttük jobbak és rosszabbak is egyaránt, de az én utálom őket. És általában azok is közveszélyesek javarészt (tisztelet a kivételnek) akik ezeket vezetik.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csabi94
őstag
válasz csongi #66821 üzenetére
Az csak egy kényszermegoldás, mert annyira vakított a 2 lenti lámpa, hogy kénytelen voltam valamit berakni még melléjük, hogy városi forgalomban, közvilágítás mellett úgy tudjak közlekedni, hogy a rendőr sem piszkál, meg a szembejövő sem villog. Még jön 2 angel eyes, és azokat lehet, hogy felrakom pluszban, de azt sem akarom, hogy nagyon "hülyegyerekmotor" legyen.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz csongi #66741 üzenetére
Nyilván más konstrukció mint egy mezei 50ccm mivel manuális váltóval van szerelve, így igen tobb helyre kell az olaj, bár a 820ml is kicsit sokallom aztán fene tudja, az viszont érdekes, hogy gyári adat szerint kell bele ennyi még sem marad 320-350 nél tobb ahogy fent írta, lehet nem folyik át valahova ahova kellene? ... Normál robiknál, kb 110cc szokott kelleni ráadásul API 80V90-ből nem 10V30-ból, az rendes motorolaj ... sok itt a furcsaság
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
válasz csongi #66713 üzenetére
"Attol mert valtos kis motoron ulsz, sok mindent nem fogsz begyakorolni."
Már hogy a fenébe ne gyakorolná be?!
Legalább benne lesznek már a kezében és a lábában a mozdulatok. A későbbiekben már nem kell erre figyelnie csak a motor súlyát kell "tiszteletben" tartania stb. Pl ha egyszer megtanulsz váltós személyautót vezetni, akkor simán elvezetsz egy kamiont is. Igaz, nem kell vele parkolnod és tolatgatnod gyakorlat nélkül, de elvezeted."Van nagymotorbol robogo is"
Azok nem motorok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
blu79
addikt
válasz csongi #66716 üzenetére
hát itt a környéken olyan 50km hatótávolságig motorozni... mármint az 50essel na meg a munkába járás... , a naggyal azzal messzebb , bejárni az országot...
jilian szia, a légszűrő az biztos benzines? nem csak olajos? mert ha csak olajos akkor az normális, esetleg érdemes megnézni a karbit hogy nem e koszos...
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
blu79
addikt
válasz csongi #66713 üzenetére
nagyon köszii, , gondoltam hogy veszek egy kismotort (váltósat ) majd ha azon fog menni minden jól akkor veszek egy nagyobbat , nagyból még nem néztem ki konkrétan semmilyent csak nem szeretnék rögtön naggyal kezdeni mert ha ott bakizok a gondok nem kicsik lesznek . Éppen ezért ha kicsivel kezdek akkor legalább van fogalmam miről is van szó... megszokom a váltás kuplungozást stb
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
Topikgazda
-
csabi94
őstag
válasz csongi #66537 üzenetére
Előre ugyanaz menne, hátra menne egy centivel szélesebb. Nem tudom, hogy mi a gyári ajánlás, de gondolom hogy nem véletlenül van így párban.
Ez a Conti milyennek mondható?
(#66538) üszök: mit vennél? Nem kell mindenáron ez, csak valami majd kéne, és ennek örültem, hogy párban akciós.
[ Szerkesztve ]
-
uffneked
aktív tag
válasz csongi #66515 üzenetére
Szia!
Oke, nagy kerék látszódnak, világos.
Budán a rakpart - hegyalja lenne a legmeredekebb, azt nem biztos, hogy meg tudja mászni. Alapvetően becsi/lajos - margit körút - alkotas/budaorsi. Aztán a vegen a gazdagretire megint emelkedőn fordulnek ra, de azon a 200 meteren csak nem halalozunk el.
A scarabeo elsőre fura, de megbarátkozhatok vele... Aprilia szerviz, vagy valami jobb hasznalt kereskedés obuda korul? Az M3 bevezetőt is említette valaki... Ott mit kell keresni?@sityupityu: Igen, közben lattam, hogy az nem eu piacra arult, ráadásul 100+ccm. Viszonyítási alapnak igy rossz, mindenképpen ra kell ulnom par 50esre...
[ Szerkesztve ]
-
freelanced
addikt
válasz csongi #66481 üzenetére
Az a baj robogót nem szeretnék.
Egyelőre GS500-at tervezek viszont ha abból nem lesz megfelelő akkor mivel első motor lehet hogy megelégszem egy kisebbel és majd jövőre nézek valami mást. Még az is jobb mint egyáltalán nem motorozni.
182cm magas vagyok kb olyan 73 kiló.
Jelenleg a keret olyan 600.000, Pesten illetve vidéki utakra használnám, esetleg kisebb túrákra.
Az utas szállítás jelenleg nem szempont.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Topikgazda
-
őstag
válasz csongi #66456 üzenetére
Csináltam pár képet mi is a helyzet.
Látszik hogy a csavar is fogva a szilent belsejét, tehát tartania kell a szilentnek a konzolt az elforgás ellen. Csak a másik felfogási pontál vannak csapágyak.
Szerinted simán be lehet tenni tök más szilentet, ami nem négyszöges?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz csongi #66449 üzenetére
Akartam én is írni, hogy lehet akár csináltatni is.
Nekem egyszer régen volt egy olyan autóm (japán belpiacos), amihez egyáltalán nem lehetett itthon szilenteket kapni. Az internet akkor még nem jöhetett számításba. Az egyik autószerelő haverom egy másik autó szilentjét átalakította, ami tökéletes lett bele.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz csongi #66334 üzenetére
"Augy kisebb koltsege van egy hezagolt vegsebesseg korlatozasnak, mint az elektonikaba bujtatni."
Ez kétségtelenül így van, és logikus is. Csak azért érthetetlen számomra, mert az én esetemben egy teljesítményfokozó variátorról volt szó. Én azt sejtem egyébként mögötte, hogy mivel az adott variátor (és most konkrétan a fajtán belül is egy típusra-méretre gondolok) 10-15 robogóhoz is jó volt, de a gyári szíjszélesség sokszor ugye minimálisan lehet eltérő is a különböző típusú robogók között ezért azt gondolom, hogy többségben lehettek a kompatibilis robogók közül azok, amikhez kicsit szélesebb szíj kellett. A többiek meg oldják meg ahogy tudják. Mást nem tudok elképzelni.
(#66335) csongi Pont nem is olyan rég vitáztunk erről a gumiról (conti twist) itt üszök kollégával.
Én sokat használtam ilyen gumit kisrobogón, pont az asszonyéra is ilyet rakattam, mert szerintem kistestű robogón teljesen normálisan viselkedik. Pedig döntögettem szerpentinen 16 lovas tuningrobogót is ilyen gumival és semmi probléma nem volt vele. Üszök viszont mesélte, hogy nagyrobogón alatta baromi instabil volt, amit én egyébként nem is vonok kétségbe. Egyébként tényleg sokan panaszkodnak rá a nagyrobogósok közül. Bár én még nem használtam nagymotoron, de gyártják (és ajánlják) ezt a gumit egészen komoly teljesítményű gépekre is ezért én nem hiszem, hogy kockáztatna a gyártó egy használhatatlan gumival. Azóta beszéltem egy ismerősömmel is, aki egy régebbi gsx r-en használta és azt mondta, hogy semmiféle problémája nem volt vele. Persze ez felhasználásfüggő is.
Én arra jutottam (persze csak tipp), hogy szerintem nem kis szerepe lehet az instabilitásban a nagyrobogókra jellemző igen rossz súlyelosztásnak is. Márpedig ők panaszkodnak leginkább erre a gumira. Ugyanilyen sz@r persze a kis robogók súlyelosztása is, csak hát ugye nem ugyanolyan tömegű motorokról beszélünk.(#66336) Nova96 Én a legolcsóbb bukót még biciklire sem ajánlanám.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz csongi #66328 üzenetére
Én csak azért is erőltetem a másik variátort, mert úgy vettem észre, hogy ő is nyitott a dologra. A többi alkatrészből (szíj stb) sem az olcsóbbat válogatta ki ezért gondolom azt, hogy az a 20 ezres variátor sem okoz gondot neki. Ha meg ez a helyzet akkor inkább vegyen egy normális variátort, legalább is én így látom a dolgot.
A hüvely alatt pontosan mit értesz? Mert pl olyan eset már nálam is volt, hogy a gyári vadi új csapszegből le kellett venni szintén kb 1 mm-ert. Nem, hogy hézagolni nem kellett, hanem ráadásul még túl is lógott a szíjon. Érthetetlen. Viszont, hogy ha megfelelő minden, rendesen ki van hézagolva, a szíj a csapszeghez viszonyítva megfelelő magasságban van, akkor ki kell futnia teljesen a szíjnak (persze nem kopott szíjról beszélünk). Így van tervezve a variátor. Persze normális esetben. Lehet, hogy léteznek aztán olyan távol keleti gyöngyszemek ahol kicsit elvannak számolva a szögek és mindez nem lehetséges. Kényes dolog egyébként ez a hézagolás, mert ha túl felemeled alaphelyzetben a szíjat a csapszegtől, akkor meg odalesz az elindulási dinamika. De egy jó, nem no name variátor úgy van megtervezve, hogy egészen le lehessen rakni szinte a csapszegig a szíjat, és utána az ki is fut maximálisan a végsebességnél. Én ezért is javaslom itt mindig, hogy érdemes a minőségnél maradni ha valaki úgy dönt, hogy megbolygatja a gyári rendszert és bele akar kicsit piszkálni a dolgokba."Mint pl te, de kontrollalt keretek kozott mogosz gondolom, es nem ontod a vegtelenul a penzt bele?"
Régebben volt 1-2 motor ahol ez sajnos nem így volt, de mára ezt már teljesen beszüntettem, befejeztem a dolgot.
Aluhengeres robogót én már nem rakok össze magamnak, szigorúan csak vas. Télen összeraktam egyet ami elég jól sikerült, az asszony kapta meg. De egyébként még egy 70-es vas is tudja nyelni a pénzt ha mindenből a minőséget veszed.
Egyébként nagyon be tudja szippantani az embert a dolog csak úgy, mint a legtöbb hobbi, és nem normális összegeket is bele lehet verni[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz csongi #66324 üzenetére
Írtad azt is, hogy jobb lesz a spéci görgőtől a végsebesség is. De én kérdezem, hogy mitől? Egy variátornál ugye adott egy maximális pont ameddig zárni tud (teljesen összeér a belső és a külső tárcsa). Na most ezt egy variátornak hagyományos görgőkkel is kell tudnia, mint ahogy tudja is. Tehát akkor mitől lenne jobb a végsebessége ezekkel a görgőkkel?
Egyébként az én a tapasztaltaim alapján mindenképp a Stage6 görgőket tartom a legjobbnak. Egy előnyt tulajdonítok csak az általad ajánlott görgőnek a Stage6-al szemben, mégpedig a folyamatos kenést, semmi mást."Szerintem tularazottak ezek a tuning variatorok, es ha mar ennyire kell minden egyes wattocska, akkor valtani kell nagyobbra"
Hú, ezt nagyon nem szeretem amikor ezt mondják.
Sok embernek köztük nekem is egyszerűen örömet szerez ha tuningolhatok egy kis köbcentis gépet, ezt egy hobbiként kell felfogni.
Jómagam is nagymotorozom, ráadásul jóval hamarabb nagymotoroztam mint hogy elkezdtem volna a robogókkal foglalkozni. Egyszerűen külön kell választani a kettőt. Tőlem mindig kérdezik az ismerőseim, hogy mit tökölök a kisrobogókkal amikor mindig is nagymotoros voltam. Csak azt tudom mondani minden alkalommal, hogy egyszerűen örömöt szerez, és én teljesen eltudok vonatkoztatni a nagymotoroktól amikor ezekkel foglalkozom.
Egyébként megjegyzem, hogy fiatalabb éveimben közöm nem volt a robogókhoz, soha nem is volt. Kuplung és váltókar nélkül egyszerűen nem tartottam motornak őket. Kb 6-8 éve érdekel csak a téma, de szigorúan csak a kisrobogók (persze 70 köbcenti).[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest