Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:03:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Ijk
nagyúr
Kontrasztból adódik ki a feketeszint nyilván, a falak színe mindegy natív kontraszt mérésnél.
Ha jól rémlik Sim2 gépei tudnak 1:6000-et is, jobb mozis DLP-k 1:3000 körül, ami szerintem teljesen jó. A mozgásmegjelenítés, élesség, ANSI kontraszt ezt remekül ellensúlyozza amit egy jó DLP nyújt. Dehát ízlés kérdése, tény hogy az 1:12000 már láthatóan jobb mint az 1:3000.
/人◕ ‿‿ ◕人\
Khaosz55
addikt
Ízlés kérdése, voltam megnézni a kis chippes 4k rezegtetős SIM2-ket potom 3-4millió volt. Köszönöm szépem nem kérem, 9400-nak kb jobb feketéje volt és dedikált teremben néztem a SIM-et.
15 évig volt DLP-m igaz belépő szintű, de az új SIM2-t amit láttam nem tudtam értelmezni az árát a vetített képhez képest és nem egyedül voltam.
10-15 éves csúcs DLP-k meg nem érdekelnek, lehet velük példálózni, de ki fognak kopni, van pár darab amit hébe-hóba meg lehet venni, de utánpótlás nincs ha van az meg kb a megfizethetetlen kategória. 4K nekem fontos én látom a FHD-hez a különbséget, lassan a filmek is mind HDR-ek, igaz én néha még használom a HDR -SDR konverziót mert egyes HDR filmeknél nem tetszik a kép.
Sony élességét teljesen megfelelőnek tartom igaz kell neki 15 perc kb mire eléri a max élességet, de nem éreztem hátrányt vagy hiányt a SIM2-höz képest.
[ Szerkesztve ]
BIGi75
senior tag
Mivel lehet kimérni (és hogyan) 0,0047 nit feketét?
Khaosz55
addikt
Nem tudom nem én mértem Vhiktor mérte. Gondolom megfelelő eszköze van hozzá. Én ennyit láttam az eredményen ha jól értelmezem. cd/m^2 0.0047 a min, max meg 56.7.
[ Szerkesztve ]
BIGi75
senior tag
Nálam is ő volt.., csak nem mértünk feketét
Pro Koryak
addikt
Pio + VT/ZT plazmák tudtak ennyire alacsony fényerőt, érdekes.
Mondjuk aprón volt jó darabig egy jvc x7900 potom pénzért.
[ Szerkesztve ]
BIGi75
senior tag
Vászonról visszaverődő fényt mértek, full black képpel (gondolom)..úgy kell a natívnál
Ijk
nagyúr
VW590-re nehéz is lenne ajánlani DLP-t, mondjuk árban sem a 15 éves DLP szint. Múltkor volt fent egy Cineo82 3 DLP gép AVX-en, használt VW590 árban, nyilván azzal lehetne összemérni, és nem vennék rá mérget hogy legtöbben a Sonyt választanák.
4k, feketeszint természetesen egyedi prioritás, ahogy a HDR is, bár abban projektor szinten annyira nem hiszek.
15 éves DLP el fog tűnni, jelenleg alkatrész szerezhető, javíthatók, igazából nem értettem soha ezt a ki fog kopni érvelést. Anno plazmánál volt ez hogy kifutott technológia azért nem vesz, de nem tudom ilyenkor ez mit jelent, valaki összecsomagolja és elviszi a szekrényéről?
Nyilván nem fogok kardoskodni DLP mellett, mert igen nehéz bármit is ajánlani komoly Sony LCD-vel szemben, sőt inkább azt mondom lehetetlen. 3DLP-k elvétve akadnak aprón, újonnan egy Barco meg nem Sony árkategória és nem is igen házimozira optimalizált.
Azért belépő DLP-kből viszont kár lenne megítélni minden vetítőt, de még átcímkézett Sim2 Nero-ból is, mert az is messze nem a csúcs.
Pro Konyak:
"Pio + VT/ZT plazmák tudtak ennyire alacsony fényerőt, érdekes"
Igen, 100-120cd/m2 fehér mellett, nem 57-el. És ez csak natív, ANSI-ra ha valaki projektorral gyakorlatban eléri az 1:600-at az jóformán a csúcson van.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
BIGi75
senior tag
A régi jó plazmák ANSI-ban tudták a 18000-et: [link] ez elérhetetlen projektorral dedikált szoba ide vagy oda.
Mik76
senior tag
Ha netan van valakinel mind az epson 9400-bol meg az egyik sonybol, nagyon kivancsi lennek hogy elessegben mi az elteres.
Persze ugyanazon allokeprol keszult kozeli foton, ahol latszik boven a pixel szintu elesseg.
http://www.imdb.com/name/nm1481844/?ref_=nv_sr_1
Khaosz55
addikt
Lehet az ALR vászon miatt van jó fekete szint. Raktam mellé fehér vászon mintát azon szemre nem volt ilyen a fekete szint.
Van egy XYscreen ALR vásznam ami szerintem az árkategóriájában jó és anno a w2000-en nagyot javított a feketén és sokkal jobban tetszett rajta minden, viszont annyira sötét volt hogy kevés volt a 270-es fényereje hozzá. Aztán keresgéltem olvasgattam és a vászon miatt kimentem Regensburgba, kis kirándulás is volt a történelmi városban. Ott tudtam megnézni egy helyen többféle ALR-t. Tényleg volt választék az olcsó házi mozitól a drágáig minden volt. Erősítőben projektorban (Jvc, sony, epson, optoma stb), vászonban stb. Ráadásul az ALR vásznak full fehér szobában voltak. Az xy screenhez képest jobb fehéret akartam és kevesebb csillogást és nagyobb gain értéket. Sajnos nem volt olcsó, de megtaláltam amit kerestem. Nem csillog, tiszta fehér, jó fekete, igaz a betekintési szög rosszabb egy fehér vászonhoz képest, de szemből nézve nem problémás.
Khaosz55
addikt
Szerintem ezt látni kell. Én legalábbis bármit akartam venni elutaztam és személyesen megnéztem.
Khaosz55
addikt
Szívesen veszek DLP-t csak áráért hozza azt amit szeretnék és ezt nem máshogy döntöm el minthogy személyesen megnézem. Nem tudom, hogy hol tartanak a DLP fejlesztések és remélhetőleg lesz valami, de a 3-4milliós kis chippes DLP-k nem az én világom, hiába van rajta Hubbel űrteleszkóp szintű optika.
Elismerem biztos jók a használt régi csúcs DLP-k, de alig van illetve nem tudom kivetíteni velük a 120" 4 méterről. Vagy ha akad, akkor meg nem olyan színkerék, vagy hangos, vagy nem megfelelő az optika nagyítása.
Azért fog majd idővel eltűnni a régi nagy csippes FHD csúcs DLP-k szerintem mert amit nem gyártanak az előbb utóbb eltűnik, egyre kevesebb lesz belőle a használt piacon és nem Magyarországból kell kiindulni.
Q
senior tag
"ANSI-ra ha valaki projektorral gyakorlatban eléri az 1:600-at az jóformán a csúcson van."
Mennyit tudnak a Sony-k, van erről valakinek adata?
spiky03
veterán
Akkor jól láttam a képen, hogy már nem az XYod van.
Nekem nincs vele bajom, én nem látom a csillogást.
Igaz amikor Pali hozta még tesztre az F22 akkor a fia rögtön mondta, kicsit hot spotos. Mondtam én nem látom, mondta akkor jó.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
mandju
senior tag
Hát, az az 56.7 nit elég karcsú szerintem... az éppen csak 16 fL kb
tudom szabvány, meg befűzzük a filmet 14 fL..
A HDR beköszöntével az én meglátásom szerint ezek az értékek már nem mérvadóak.
Volt szerencsém látni a gtz380-as sonyt. 90 fL kalibráltan 3,5 méter széles vásznon. Briliáns színek. Brutális fényerő. Baromi éles optika. Ott aztán volt értelme a széles színtérnek.
Itthon én is 30 fL-t nézek. Hát ehhez képest a korábbi f32 a maga 20 fL-jével csak pislákolt...
A feketeszint az tényleg nagyon jól mutat... ha lenne mellé 100-150 nit-ed a vásznon 100IRE, akkor még elégedettebb lehetnél.
Egyébként a barco cineo82 az enyém volt. Talán az egyetlen az országban. Az tudott a dinamikus iriszvezérléssel 0,008 nit feketét... de mellé kb 25 fL (85 nit) maximális fényerő volt a 315 széles gain 0.7 szőtt vásznon.
Ezt a christie váltotta. Igaz mérve "csak 1:3000" on/off natív kontrasztot tud dinamikus irisz nélkül, de emellé párosul 650-700:1 egyidejű kontraszt. Nem beszélve a mikrokontrasztról.
Pixelhatárok megjelenítése...
A JVC N5-N7 kb 200:1 ANSI kontraszttal rendelkezik, de gondolom a sony sem sokkal többel...
Egy jó DLP még mindig kiváló képet tud vetíteni és teszi ezt számomra sokkal természetesebben. Bár mindenkinek más a szeme...
Azt tudom, hogy a cineo82 általam kifizetett használt áráért (2,5 millió Huf) akkor lett volna lehetőségem akár n7-et vásárolni, akár sony-t. Én a 10 éves használt dlp-t választottam...
Nem akarom a saját igazam hajtani, csak nem szerettem volna, hogy a DLP vonalat mint "szar" megbélyegezzük.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
Ijk
nagyúr
Valaki nagyon boldog tulaja lett akkor a cineo82-nek. Húzós ára van, annak ellenére hogy szinte "ajándék" amennyiért adtad, de szerintem tudása bőven tükrözi az árát. Sajnos csak elképzleni tudom milyen képet vetít.
Az biztos hogy nem Sim2 Nero szint, mégha azok sem rossz gépek egyébként.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
mandju
senior tag
A christie az én értékrendenben még jobb.... úgyhogy én cseppet sem bánkódom.
A hét végén voltak nálam külfüldi hardcore mozisok.
Leginkább a vetító miatt jöttek. Szintén N7-tel összehasonlítva, a konklúzió az lett, hogy elkezdtek gyűjtögetni... erős túlzással...
A full HD felbontás egy 0.8-as nézési aránynál már nem annyira ok. A christie élessége itt inkább átok. Kell az én 1:1-es nézési arányom, hogy ne látszódjanak a pixelek.
Amit felhoztak pozitívumként:
egyidejű kontraszt
mikrokontrast
élesség (semmi hiányérzet nem volt a 4K JVC-hez képest)
fényerő
FI nélküli mozgásmegjelenytés
DCI P3 színtér és a színek (kalibrált a gép, dE: 0.4 3DLut-tal)
Elmondásuk szerint az n7 egyáltalán nem, de még az nx9-es JVC sem tudja normálisan megjeleníteni az 1x1 pixeles tesztképet, mert a a szomszédos pixelek "átvilágítanak"
avforumon vannak jó fotók róla
Az ansi pedig most az új csúcs JVC-vel talán eléri a 400:1 szintet... egy igazán jó dlp-nek akár 900:1 vagy 1000:1
Szivárvány, színkerék pedig ezekben az öregecske 3 chip dlp-kben nincsen.
Persze nagyok is, hangosak is, így nem lehet mindnekinek alternatíva. Meg kell elé egy jó videoprocesszor is.
De mondjuk a Valerian eleje, max lámpateljesítményen egy jó madvr DTM-mel 40 fL mellett ragyogó színekkel lefolyik a vászonról. Ehhez képest a 16-20 fL tényleg csak pislákoló gyertyaláng...
És ne tessék megsértődni...
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
Khaosz55
addikt
Megvan, fel van szerelve, de nem használom, majd megválok lehet tőle. Van csillogása nem sok de van, de nem emiatt kerestem másikat anno 270 fényere gyenge volt hozzá.
Khaosz55
addikt
Akkor valamit elnéztem a 26fL high lámpa módban a fényerő. Low-ban 14fL.
Kalibrálva lett a SDR 26 fL-re és 16 Fl-re is.
Nem mondtam, hogy a DLP szar csak a 4 milliós SIM2 nem volt partiba a fele annyiba kerülő Sony-val. Nekem ez a véleményem és párom is a látottak alapján.
Most nézem elnéztem natív fekete szint 0.0092 a min a max 86.9.
[ Szerkesztve ]
mandju
senior tag
az már jobban hangzik! :-)
mindegyik technológiának vannak előnyei és vannak hátrányai... és ez szomorú, hogy drága gépeknél is kompromisszumot kell kötni valahol...
[ Szerkesztve ]
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
BIGi75
senior tag
Khaosz55
addikt
Így van, mindenben van valahol kompromisszum, tökéletes nincs.
Pl cineo82 vagy a christie mennyi lehet használtan Magyarországon? Kb semennyi, vagy új ilyen szintű gépből hányat értékesítenek nálunk?
Szóval ez ilyen nagyon egyedi ritka eset, nem hétköznapi körökben kell mozogni, ha valaki ilyet akar.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az igény megvan rá egy szűk körnek, de nem szívesen fizeti ki az új árát kb senki az ilyen csúcs gépeknek. Használtban meg vagy van vagy nincs.
A piac meg nem erre épül. Mindenki nem tud használt csúcs gépeket kifogni.
Mik76
senior tag
Kiraly! Elore is koszi.
http://www.imdb.com/name/nm1481844/?ref_=nv_sr_1
Vhiktor
veterán
De mértünk anélkül nem is lehetne kalibrálni.
Holnap tényleg előkeresem és leírom.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Vhiktor
veterán
Igen, ezek már jó adatok
16 fl-t csak érdekességből állítottuk be, hogy mégis milyen lenne úgy a kép. Úgy még mélyebb volt a fekete.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Q
senior tag
Ezek natív kontraszt grafikonok. Ilyeneket, meg hatalmas számokat találni a neten, de ANSI mérésről keveset. Konkrétan a mostanában aprókon felbukkanó Sonykról semmit. Én moziszobában vetítek, a kép szempontjából közel ideális környezetben. Az építés közben tapasztaltam a környezet hatását a képre, még mielőtt bármit olvastam volna róla.
Vhiktor
veterán
Sokan szeretik a világosabb képet.
Annyival kijavítánalak ha szabad, hogy nagy fényerő nélkül és még bőven a HDR elött is létezett széles színtér, a 2-nek semmi köze egymáshoz.
Pl. a BT.2020 nem írja elő a nagy fényerőt, még csak meg sem említi azt, egyedül csak a színek x, y koordinátáit köti ki.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Vhiktor
veterán
Mert rohadt nehéz helyesen mérni az ANSI-t projektorok esetében.
Hallottam olyat is hogy néhányan fekete vászon mérik és úgy adják meg, ez meg ugye nagyon félrevezető és semmi köze a valósághoz.
Khaosznál mi is megpróbáltuk, emlékeim szerint 270:1 körül volt, de szerintem attól jóval több volt.
F22-nél meg talán 100-120:1 körül. De ott a környezet miatt nem tudtuk elég közel tenni a vászonhoz a műszert.
De véleményem szerint az ANSI sem mérvadó, mert 50% apl-es (avarage picture level) jelenet is allig van a filmekben, az átlag jóval 20% alatt mozog, azt jobban van értelme mérni, mert a filmek jelenetének több mint 80% itt játszódik.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
topkonzol.hu
friss újonc
Kedves fórumozók!
A következő problémámmal fordulok Hozzátok.
Vásároltam újonnan egy Epson EH-TW5700 projektort.
Előzőleg egy régebbi Benq Full HD 3D DLP projektort használtam, egy alsó kategóriás 200x200cm-es vászonnal ( 16:9-ben vetítve ), 2-3 évig.
Zavart, hogy a vászon új kora óta egyre jobban hullámosodott, ezért rendeltem az új projektorhoz egy új vásznat is.
Egy oldalfeszített Funscreen Tensioned Motor fun50.430.217.x 157x217 cm vetítővászonra esett a választásom.
Ezeket a jelenségeket tapasztaltam:
-A webáruházban, és a használati utasításban lévő képen a vászon felső részén van egy fekete kifutó is, de a vásárolt darab nem jön lejjebb mint az alsó fekete káva csíkja.
-A fehér rész szélei nem derékszögek.
-Trapézkorrekcióval sem tudom beállítani, hogy a vetített kép alja egyenes legyen ( projektor elmozdításával sem ).
Ez kb. 4.-5. vásznam/projektorom ( egyik sem volt High End kategória ), de oldalfeszítettel még nem volt tapasztalatom. Eddig mindegyik vásznamnál maximum a hullámosodást észleltem, de a képet be tudtam lőni egyenesre.
Nekem igazából tetszik az új projektorom képe, eddig csak használt gépeim voltak, azokhoz képest lenyűgöz a különbség, nincsenek is nagy elvárásaim, de zavar így a vetített kép széle.
Én értem, hogy itt határ árban-minőségben a csillagos ég, és ezek nem felső kategóriás termékek, de elképzelhető ennyire silány minőség lista áron 114.000ft-ért?
( Akciósan vettem 60.000ft-ért. )
Felhívtam a Funscreen ügyfélszolgálatot, elmondtam az itt leírtakat, de érdemleges választ nem kaptam. Fotózzam le, küldjem el ezeket a képeket a szerviznek, ahol most leltár van, de jövő héten talán válaszolnak...
Legfontosabb kérdésem, hogy a leírt jelenségek "normálisak" egy feszített vászonnál, és szerintetek a megrendelt típust küldték egyáltalán el nekem a futárral?
( Egyikre sem kaptam a telefonban választ. Annyit mondtak, hogy ha nagyon feszül nem jön lejjebb a vászon... )
Mivel egy hete van nálam, így éltem gyorsan a visszaküldés lehetőségével.
Merjek próbálkozni cserével, vagy engedjem el ezt a típust örökre?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
[ Szerkesztve ]
BIGi75
senior tag
Már hogy lenne natív, ott van a grafikonok alján (% of white (ADL)), hogy a vetített kép hány %-a volt fehér. Tudom az ANSi mérésnél 50-50% fekete/fehér, és erre valóban nem adták meg részletesen az adatokat, de a grafikonokon jól látszik, hogyan csökken a kontraszt, ahogy egyre több a világos képrészlet. A filmek 50%-nál 5% feletti az ADL (ezt nem tudom, hogy számolták ki, biztos megnézték az összeset)
BIGi75
senior tag
Hogy van-e a tokban még fekete kifutó, azt nem tudom, de az szemmel látható, hogy a projektorod 16:9-es képarányú és a rendelt vászon meg 4:3-as. A felső kifutós mintafotón is 4:3-as vászon van. Nem a projektor képarányához való vásznat rendelted
Feszített vásznam még nem volt, a derékszögről nem tudok nyilatkozni, de ez tűnik a kisebbik bajnak, rá lehet engedni kicsit a képet a fekete szegélyre.
Neked is jó ANSI gyilkos a szobád...
[ Szerkesztve ]
topkonzol.hu
friss újonc
Ez lehet összefüggésben azzal, hogy a kép alját nem tudom egyenesre belőni?
Tudom, hogy 4:3 a vászon, az előzőknél sem zavart az üresen maradt fehér rész, a 200x200-as vászonból is egy 16:9-es "sávot" vetítettem eddig, de ettől még ilyet nem tapasztaltam.
Ha lejjebb engedem a trapézkorrekcióval a fekete káva nem igazán "tünteti" el a lelógó csücsköket, tehát kb ugyanolyan zavaró. Köszönöm! ( Igen, a fehér falak át lesznek idén festve, de legalább van már egy szoba külön csak erre a célra áldozva. )
Az előző vásznam.
[ Szerkesztve ]
BIGi75
senior tag
Néz meg egy kifeszített zsineggel, hogy a vászon alsó vonala egyenes-e, majd nézd meg hogy az alsó (rúd) súly előre nézve egyenes-e. Ha igen, akkor beállítás probléma. Olyannal még nem találkoztam, hogy a vetített képnek ilyen homorú hasa van, de azt is ellenőrizheted egy egyenes falra vetítve. Az is lehet, hogy túl van feszítve a vászon.
[ Szerkesztve ]
topkonzol.hu
friss újonc
Köszönöm! Reggel ez lesz az első dolgom.
Trapézkorrekció az ördögtől való, kapcsold ki! Nekem oldalt feszített vásznam van és mindenhol derékszögű, ez alap.
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
mandju
senior tag
Annyival kijavítánalak ha szabad, hogy nagy fényerő nélkül és még bőven a HDR elött is létezett széles színtér, a 2-nek semmi köze egymáshoz.
persze, nyugodtan kijavíthatsz.
nem írtam az ellenkezőjét.
viszont nézz meg pl egy animációs filmet, vagy bármi színekben bővelkedő jelenetet közel 100% dci p3 lefedettség mellett kalibráltan egyszer 50 nit fényerővel, egyszer 150-200 nit fényerővel…
mindegyik színhelyes lesz, de garantálható, hogy a nagyobb fényerejű kép élettel telibb lesz…
én erre írtam, hogy akkor van igazán értelme a szélesebb színtér hajszolásának, ha ahhoz elegendő fényerő tartozik.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
BBéci
titán
Érdekes, mennyire eltérőek az igényeink, mennyire mást tartunk jónak.
Eco-ban 12 fl körüli amit nézek a vásznon, a normál 16-17 fl-je már túl fényes, szinte bántó. 30-tól kiégne a retinám.
Plazmámat 120 cd/m2-re kalibráltuk, bőven elegendő.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
Q
senior tag
A beszúrt képeken nincs ANSI. A linken valóban látszik egy másik ábrán kb. érték. Mint írtam, a környezet képre gyakorolt hatását ismerem. Egyszerűen arra vagyok kíváncsi, hogy azoknak a gépeknek amiknek a képét ismerem, milyen mért adataik vannak.(nem katalógus) Laikusként próbálom összehozni a számokat a látottakkal. Próbálom megérteni, hogy pl. mitől lehet az, hogy az f22-nél a mért 100-120:1 ANSI(Vhiktor) és talán 2500:1 (Cseneles?) natív kontraszt ellenére, lemászik a kép a vászonról. (Bár láttam már RGBRGB-s gépre 700:1, 4000:1 eredményt is, ami magyarázat lehetne) Lehet felfújom a pofámat és egyszer beruházok egy mérőszettre, hogy elbohóckodjak magamnak.
Janaboy
Topikgazda
Szerintem az egyértelműen nem normális, hogy a sarok nem derékszögű.
Janaboy
m3ss
veterán
ezek mert kontraszt adatok amugy?
kar, hogy nem sikerult a benqt osszevetni az epsonnal kivancsi lettem volna erre a kontraszt kulonbsegre szabad szemmel, hogy mennyire feltuno. ugye ezek logaritmikusak, es a 2000:1 vs 4000:1 nem dupla olyan jo, ellenben a sony tunhet kb dupla olyan jonak. az ugy is volt eloben. durva kulonbseg volt.
raadasul tobbnyire jol megvilagitott jeleneteket neztunk, vmi jo sotet jelenetet kellett volna tesztelgetnem, mert ha nem termeszetfilmet nezek altalaban ezt kapom. tegnap megneztem avengerers 3d-t, hat azt hittem kikapcsolom negyed ora utan, az elso 15 percben minimal adl% van, elvezhetetlen volt benqn, de 2d-ben is hasonlo lett volna...
ezek az 520-ak mennyiert mennek hasznaltan mostanaban?
"Ha netan van valakinel mind az epson 9400-bol meg az egyik sonybol, nagyon kivancsi lennek hogy elessegben mi az elteres."
erre en is kivancsi lennek. vagy vki tudja, hogy a 9400 a 9200-hoz kepest erdemi elorelepes elessegben?
ha ez segit, az 520 sony a 9200-hoz kepest nem kicsit elesebb. olyan eles, hogy en elkezdtem kerdezgetni a kollega beallitasait, hogy biztos 50% sharpnessen kell lennie meg nem-e tul van tolva vmi beallitas, mint az epsonon a super resolution mert annyira eles. nekem mar majdnem tul eles, plasztikus, ha ennek egyaltalan van ertelme
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
Vhiktor
veterán
Szerintem ez egyértelmű, hogy nagyon kuka kategória.
Ha neten vetted szó nélkül állj el a vásárlástól.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Vhiktor
veterán
F22 natív kontraszt aránya, tehát az on/off 1.500-2.500 között van attól függően milyen színkerékkel van szerelve meg a használt lencsétől is függ.
2.500 vagy 2.800:1-hez volt a legtöbb amit F22 esetében láttam, és az fluorit lencsés volt.
Ansit, nehéz mérni projektorok esetében, az 100-120 szerintem nem mérvadó, csak gyorsan kimértük és nem tudtuk megfelelően elhelyezni a műszert a kialakítás miatt. Tehát ezt kb el is felejthetjük.
Szerintem ezéret nem adják meg az ansitsok projektor tesztben, mert ők sem biztosak benne, hogy jól sikerült-e kimérni.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Vhiktor
veterán
Benq w1070 és W2000 a kontraszt aránya kalibráltan 1.5000:1 körül mozog.
Ha nagyon kihajtod (hideg színvilág, full lámpafényerő + egy kis black és white crush) akkor talán megvan a 2.000:1 is, legközelebb újra kimérem a W2000-met és megírom.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Vhiktor
veterán
Persze értem amit mondasz, de ez nem csak a széles színtérre igaz, hanem a rec709-re is, meg úgy általában mindenre.
Láttam 180 nit-el is, tv-k esetén meg 1600-al is.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
Khaosz55
addikt
Nekem a 12fl nagyon kevés én beesettnek érzem a színeket ekkora fényerőn. Most van egy 16fl és 26fl kalibrált beállításom, de a 26fl-t használom. Egyáltalán nem zavar sőt jobban él a kép tőle.
Dorian
félisten
Az nekem is kevés lenne. Múltkori alaposan használt lámpával max teljesítményen is csak 15,5 volt, azt is kicsit kevésnek éreztem. Mostani lámpával még nem kalibrált-mért, csak szemre beállítottam a nekem kedves lámpateljesítményt (minimum felett egyel), olyan 20 körül lehet, annál nekem fényesebb nem kell.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
Egy jó képnek valóban kell a megfelelő fényerő, sok moziban ez nincs meg sajna és tényleg "lapos" a kép emiatt, illetve projektorral történő élethű csúcsfények megjelenítéséhez is csak egy ilyen készüléket láttam, azt a sony csúcsot a 10.000 lumenest ami kalibráltan 8000 csak, na de ez tényleg oled szint.
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
kkari
csendes tag
Sziasztok!
Hátha valakinek van egy jó ötlete a problémámra:
Van egy Projecta 130"-es motoros vásznam. 1-2 világosabb folt van rajta ( gondolom az előző tulaj nem szakszerűen tisztította ), de nekem tökéletesen megfelel. Ami jobban zavar, hogy van egy kicsi füle mindkét oldalt. Az a gond, hogy ki is vetítem mind a 130"-t ( illetve 1-2 "-al kevesebbet, pont a fülesedés miatt ) Egyébként egy Runco RS900-as gépe muzsikál nálam.
Van valakinek ötlete, hogy lehetne a "füleket" kiegyenesíteni? Még ha nem is véglegesen, de hajlandó lennék minden lehúzás után elvégezni a műveletet, csak ne legyen a 2 széle füles.
A vászon kb. 3 éve van nálam és a fül nem növekszik, szóval szerintem ettől nem lesz nagyobb... remélem
Üdv mindenkinek!