Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#36401) Lauda válasza #49155328 (#36387) üzenetére


Lauda
félisten

Ez egesz addig mukodik, mig a gepjarmuvezeto arca nem latszik a felvetelen. Ha a terfigyelo kamera azt is felvette, akkor ez a nem tanuskodok a csaladomra lehetoseg nem nagyon fog mukodni. Amugy ezt a kiskaput mar reg bezartak azzal, hogy az uzembentarto fizet, szoval nem is lesz szukseg arra, hogy kideruljon ki vezette az autot. Ha nincs meg a gk vezeto szemelye, az uzembentarto megkapja a birsagot es kesz is vannak.

(#36402) #49155328 válasza Lauda (#36401) üzenetére


#49155328
törölt tag

Nem jól tudod, saját tapasztalat. :N

(#36403) Lauda válasza #49155328 (#36402) üzenetére


Lauda
félisten

Termeszetesen lehet, hogy rosszul tudom. ;) Melyik szabalysertesi tipusra gondolsz amugy? Mikor a kozteruleti kamera vesz fel valamit, vagy mikor bemernek? ;)

[ Szerkesztve ]

(#36404) Calogero válasza Lauda (#36403) üzenetére


Calogero
addikt

Én úgy tudom, hogy az objektív felelősség csak a közigazgatási bírságoknál van.
Tehát ha 50-es táblánál 54-el lefotóznak és küldik a nyilatkozatot akkor ott még van lehetőség családtagos kibúvóra, de a 69-el fotóznak le akkor nincs mese fizetni kell.

(#36405) Lauda válasza Calogero (#36404) üzenetére


Lauda
félisten

50 km/oras sebesseghatarnal, mondjuk varosban, csak akkor kuldenek nyilatkozatot, ha 65 felett mernek be. Alatta nincs kozigazgatasi birsag, max helyszini, ha van megallito rendor is. ;) Legalabbis en igy tudom. ;)

Amugy itt van a torvenyben, amit irtam korabban:

közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről,

1. § (1)1 A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) 21. § (1) bekezdésében foglaltak alapján - a 2-8/A. §-ban hivatkozott rendelkezések megsértése esetén - a gépjármű üzemben tartójával, illetve a Kkt. 21/A. § (2) bekezdésében meghatározott esetben a gépjárművet használatra átvevő személlyel (a továbbiakban együtt: gépjármű üzemeltető) szemben az e rendeletben meghatározott összegű közigazgatási bírságot kell kiszabni.

2. § (1) A Kkt. 21. §-a (1) bekezdésének a) pontjához kapcsolódóan a gépjármű üzemeltetője az 1. mellékletben meghatározott összegű bírságot köteles fizetni, ha a gépjárművel a megengedett legnagyobb sebességet túllépték (a továbbiakban: sebességtúllépés).

[ Szerkesztve ]

(#36406) Gépötty


Gépötty
senior tag

Lehet állni is úgy, mint az állat.

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#36407) TaaT


TaaT
veterán

No.2 :D

Give them hell Ukraine!

(#36408) Nkboy válasza TaaT (#36407) üzenetére


Nkboy
senior tag

Mint egy darab rongyot :)

A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással

(#36409) brd válasza Gépötty (#36406) üzenetére


brd
nagyúr

Azért milyen beteg országban élünk, nem? Az ilyeneknek a rendszámát ki kell takarni, ellenben egy alja bűnöző simán megismerheti az áldozata lakcímét a bírósági eljárás kapcsán.

The only real valuable thing is intuition.

(#36410) Gépötty válasza TaaT (#36407) üzenetére


Gépötty
senior tag

Ez mostanában benne volt pár összeállításban, vigyorogtam is rajta, hogy így kell Gazellát lopni :)
(#36409) brd
Én még így is parázok, hogy valaki berág rám, mert viszontlátja magát egy videómon.

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#36411) Bati0501 válasza TaaT (#36407) üzenetére


Bati0501
őstag

Érdekes,h rögtön beindul a vészvillogó.

(#36412) TaaT válasza Bati0501 (#36411) üzenetére


TaaT
veterán

Riasztó, rúgj bele egy olyan autó kerekébe. :)

Give them hell Ukraine!

(#36413) TaaT válasza Gépötty (#36410) üzenetére


TaaT
veterán

Igen láttam, gondoltam hogy megcsinálják ebből is a gifet. :))

Give them hell Ukraine!

(#36414) SpaceKombajn válasza TaaT (#36407) üzenetére


SpaceKombajn
tag

oldalkocsis kamion :D

spacetime

(#36415) #64791808 válasza Lauda (#36405) üzenetére


#64791808
törölt tag

Ácsi. Ez két külön dolog.

50 km/h sebességhatárnál 65km/h haladási sebesség FÖLÖTT közig. bírság van, ott nem érdekes az elkövető, üzemben tartónak megy a csekk és kész.

De 51 és 64 km/h között is büntethetnek, de az szabálysértési eljárás. Ez az eset kevéssé valószínű, mert ezzel nem tökölnek, de van, létezik ez is. Ebben az esetben, mivel szabálysértés történt, ezért keresik, ki a cselekmény elkövetője, ő lesz az eljárás alá vont személy. Ebben az esetben csak a valós elkövető vonható eljárás alá, és bírságolható meg. Ekkor jön a kérdéses információkérő lap. Ha erre ráírom, hogy a családtagjaim ellen nem vagyok köteles terhelő vallomást tenni, akkor eljárás alá vonható személy, azaz elkövető hiányában az eljárást megszűntetik.

Tehát:

51-64-ig szabálysértési eljárás, az eljáró hatóság a területileg illetékes rendőrkapitányság, ott is a szabálysértési előadó

65- közigazgatási bírság, eljáró hatóság a szombathelyi csapat

ELŐFORDULHAT, hogy jön információs űrlap közig bírságnál is, de CSAK azért, hogy a bőntetőpontokat kinek osszák.

(#36416) Lauda válasza #64791808 (#36415) üzenetére


Lauda
félisten

Ezt nem tudtam, hogy ilyen is van. Eddig abban a hitben voltam, hogy ha nincs megallito rendor, akkor mondjuk 50-es korlatozasnal varosban pl, csak 65 felett foglalkoznak az uggyel /van torvenyi alapjuk, hogy birsagoljanak.

Koszonom a kiegeszitest a temahoz!

(#36417) bzoley válasza #64791808 (#36415) üzenetére


bzoley
veterán

Mi a helyzet céges autóval? Ott nincs családtag. Illetve, ha a menetlevél nem kerül elő?
És melyik terület illetékes kapitányságáról van szó? Ahol a szabálysértés történt, vagy ahova a jármű tartozik?

(#36418) Lauda válasza bzoley (#36417) üzenetére


Lauda
félisten

Ott a cegnek megy a level es ok szepen lenyiltakozzak, hogy ki volt a sofor es fizetsz. Ebben volt reszem sajnos. :D Mikor nemetorszagban mertek be, ott meg alapbol a cegnek kuldik a buntetest, az befizette, tolem meg levontak szepen.

[ Szerkesztve ]

(#36419) TaaT válasza #64791808 (#36415) üzenetére


TaaT
veterán

"Ekkor jön a kérdéses információkérő lap."

Nem jön mert helyszíni, megállít a rendőr és ott kell vele leszkanderozni. Nem küldenek senkinek semmit csak kezébe nyomnak egy csekket, ott helyben. :)

Give them hell Ukraine!

(#36420) Lauda


Lauda
félisten

Kéthalálos baleset Sárvár közelében, a 84-es és 88-as utak kereszteződésében

A Lada 83 éves vezetője a Stop tábla ellenére megállás nélkül akart balra kanyarodni a 84-es főútra. A Sopron felől érkező Opel fékezés nélkül ütközött a Lada oldalával. A vétkes autó sofőrje és 81 éves utasa azonnal életét vesztette. Az Opel vezetője nem sérült meg a balesetben.

[link] :U

[ Szerkesztve ]

(#36421) AMD Power válasza Lauda (#36420) üzenetére


AMD Power
titán

Szerencsétlen ladásnak esélye nem volt a Antara ellen. Főleg nem oldalról. :(

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#36422) Pickit3


Pickit3
aktív tag

Azért ma különösen kellett figyelni a közlekedésre. Ugye ilyenkor autóba ülnek azok is akik minden másnak vezetnek.(húsvét másnap és karácsony másnap) A lényeg az hogy haladok mórahalom felé kényelmesen 70-75-tel az úton ugyanis nagy oldalszél tolta a kocsit le az útról. Éppen amikor beérnék egy enyhe, de mégis veszélyes kanyarba, megelőz egy szétberhelt bmw-s kb 130-140-es tempóval. Naná hogy megcsúszott és keresztbe fordult az úton és majdnem csattant egy skodával. Kis híja volt hogy a csatornába nem landolt ami tele van talajvízzel. Szóval megéri hajtani aki minél előbb szervdonor akar lenni. :(((

(#36423) Lauda válasza Pickit3 (#36422) üzenetére


Lauda
félisten

Akinek meg ilyen ambicioi vannak, az inkabb a korhazban fekudjon kes ala, ne a kozutat tekintse vegzetenek.

AMD Power Nulla.

(#36424) Pickit3 válasza Lauda (#36423) üzenetére


Pickit3
aktív tag

Hát nem várta meg míg közöljem vele persze nem ilyen finoman. Az autó lefulladt, gondolom akkor amikor az összes lábával nyomta a féket. Amikor nagy nehezen beröffent akkora már tisztán látszott hogy füstöl a motor. Szegény kocsi...

(#36425) Gépötty válasza Lauda (#36420) üzenetére


Gépötty
senior tag

Szerencsétlen öregek, nyugodjanak békében :(
Úgy látom, nem unatkoztak a sárváriak.

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#36426) TaaT válasza Gépötty (#36425) üzenetére


TaaT
veterán

A kombi ötös lesz még sérülésmentesként hirdetve úgy érzem. :)

Give them hell Ukraine!

(#36427) #64791808 válasza Lauda (#36416) üzenetére


#64791808
törölt tag

Lauda: Nemnem, ha megállít, az helyszíni bírság, és ott is a sebességtől függően folytat le eljárást, de büntetőpontot mindenképp kapsz. És igen, 51-től megvan a törvényi alapjuk, valójában 54-től, mert a törvény +/-3 km/h toleranciát enged mérési pontosságban.

@bzoley: Céges autónál ugyanúgy megvannak a sebességhatárok, a közig és a szabálysértési eljárás. Közig bírságnál kijön a csekk, a cégnek be kell fizteni, kész. Szabálysértési eljárásnál, mivel cégről van szó, ezért a cégnek, mint jogi személynek kell nyilatkoznia, hogy ki vezette az autót. Itt nincs rokon, mivel a cégnek nyivlán nincs rokona. Namost ha ezt a cég képviselete megtagadja bármi okból, akkor a szabálysértési előadó tanúként beidézi a cég képviselőit, és bizonyítékként bekéri a menetlevelet. Ha a menetlevelet a cég képviselői nem tudják a nyomozó hatóság rendelkezésére bocsátani, akkor a büntetést kiszabják a cégre és kész, viszont k.rvára megbüntetik a céget a menetlevél hiánya miatt. Tehát cég setén sem célszerű szarakodni szabálysértési eljárás esetén.

@TaaT: itt megint két külön dologról van szó. Amiről te írsz, az a helyszíni bírság, ott nyilván világos, ki vezetett. De szabálysértési eljárás létezik "megállítás nélkül is", ekkor jön az információ kérő lap.

Összefoglalva: az információ kérő lap célja az, hogy a nyomozóhatóság megtudja, a cselekményért kinek jár a büntetőpont/jogosítványbevonás/stb. a kihágás súlyosságától függően. A pénzbüntetés NEM kerülhető el, és cég esetén a nyilatkozattétel sem. A pénzbüntetési minden esetben kiszabják, csak közig. bírásg esetén automatikusan az üzemben tartóra, szab.sértés esetén pedig futnak egy kört, hogy kire, ha a nyilatkozattétel eredménytelen, akkor ebben az esetben is az üzemben tartóra.

Érdekesség: ha kölcsönadod a kocsidat valakinek, valaki gyorsan hajt, te kapsz egy közig. bírság csekket, azt akkor is NEKED kell befizetni, ha a valaki ÉS te IS írásban nyilatkoztok, hogy valaki hajtott gyorsan. Ez az "objektív felelősség", tehát hiába tudod minden kétséget kizáróan bizonyítani, hogy nem te vezettél, a bírság a tiéd. Akkor? Jogi úton, polgári peres eljárás keretében követelheted valakitől a bírásg összegét.

Disclaimer: csak óvatosan. Az a régi furgonos, aki a rendőrség szerint 270-nel tolatott (!) Budapesten, az is alig úszta meg, másod fokig kellett menni.

(#36428) Mici80 válasza Gépötty (#36425) üzenetére


Mici80
tag

Nem vette észre a másik autót... Érdekes. Lehet sokmindenki fázik ettől de szerintem a vezetzési tudás romlása egyenesen arányos az életkorral...
Persze fiatallal is előfordulhat ilyen de mégis az ilyen jellegű baleseteknél ahol a "nem figyelt", "nem vette észre" , "nem látta", meg azt se tudja hol közlekedik a kulcsszavak legtöbbször idős sofőr a vétkes...

---

(#36429) philoxenia válasza Mici80 (#36428) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Igen, kicsit sarkíva akkor hároméves kortól jogosítványt, harmincévesen meg elvenni.... :(

"Információink szerint két 80 év feletti kőszegi lakos vesztette életét a péntek délutáni balesetben Sárvár közelében. (Korábban azt írtuk helyszíni információk alapján, hogy házaspárról van szó, azonban egy Olvasónk szerint valójában testvérek.) Úgy tudjuk, az Opel Antara vezetője az ütközés előtt még látta a Lada sofőrjét, aki balra és felfelé nézett, így nem is láthatta az érkező járművet."
[link]

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#36430) Pickit3 válasza philoxenia (#36429) üzenetére


Pickit3
aktív tag

Én úgy fogalmaznék, hogy nyugdíjas kortól szigorítani kellene a jogosítványt bár tudom hogy nem csak ők okoznak balesetet. Számtalan olyan balesetről hallottam amikor infarktust kapott a bácsika,rábukott a kormányra és balesetet okozott. De vannak fiatalok akinek kétpálcás volt a jogsija...

[ Szerkesztve ]

(#36431) Gépötty válasza Mici80 (#36428) üzenetére


Gépötty
senior tag

Tény, hogy idősebb korban tompulnak az érzékek, megnő a reakcióidő, de akkora a szórás, hogy nem lehet ökölszabályt felállítani, és azt mondani, hogy márpedig x kor felett nem vezethet senki. Egész biztos vagyok benne, hogy aki napi szinten, foglalkozásszerűen vezet, és ezzel szinten tartja a rutinját, hetven-nyolcvanéves korában is sokkal megbízhatóbb lesz közúton mint én most, nem sokkal negyven fölött úgy, hogy az utóbbi öt évben összesen húszezer kilométert vezettem, és azt is főként itt a városban. Saját magamon veszem észre azokat a figyelmeztető jeleket, amik egyrészt a koromból, másrészt a gyakorlat hiányából adódnak.
Az előéletemről annyit, hogy tizenpár éve még napi rendszerességgel közlekedtem a fővárosban, akár naponta naponta több, jórészt hulladék autóval, éves szinten 20-30 ezer kilométert lenyomva. 90-től van jogsim, és összesen két kisebb balesetet okoztam, amiben egyszer a saját kocsim alól ütöttem ki a hátsó futóművet, egyszer pedig egy kalapos Skodást (tényleg kalapban vezetett egy barna 120-ast) löktem meg hátulról, aki bebóklászott elém, mert nem tudta kitalálni melyik sávban menjen. Az egy indexbúrámba került, és azért tartom magam felelősnek, mert jogilag ugyan ő lett volna a hibás, de előre várható volt tőle, ennek ellenére türelmetlen voltam, és el akartam menni mellette. Telente sokat jártunk csapatni a környező hegyekbe, és nemcsak viszonylag simán tartottam a tempót a Ladásokkal egy egyhármas Kadettel, hanem többnyire ugyanolyan kereszteket mentem, mint ők (belülről legalábbis nagyon jónak tűnt :) ). Most meg ezzel a nem kicsi, de évek alatt elhalványodott gyakorlattal két egymást követő nap is majdnem nekitolattam autóknak, mert nem vettem észre, hogy oldalról át akarnak menni mögöttem. Igaz, egyik sem volt lassú, de akkor is úgy érzem, régebben ez nem történt volna meg. Ha ez így folytatódik, még tíz év, és nem vezethetek magam, és mások érdekében.

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#36432) mezis válasza Mici80 (#36428) üzenetére


mezis
nagyúr

"Nem vette észre..."
Tapasztalatom alapján kb három oka is lehet: 1. Az a fránya holttér. (Késő este fáradtan mentem munkából haza. Úgy gondoltam ha jönne valami jobbról, észrevenném legalább a lámpáit, nem mozgatnon a fejemet előre-hátra. Nem láttam semmit, mégis jött egy autó, ami pontosan olyan sebességgel jött, hogy a hosszú idejű rálátás mellett végig a holt térben lehetett.)
2, Figyelem elterelés. Motorosokra, biciklisekre különösen nagy veszélyt jelent. Tudatosan kell keresni, hogy az észlelt négykerekű előtt nincs-e valami kisebb, akár embernek látszó valami. (Kora reggel, csekély forgalom mellett közeledtem a védett úthoz. Messziről észrevettem egy marha nagy kamion vezetőfülkéjének tetejét. Úgy nézett ki, hogy simán beférek elé. Jött előtte egy autóbusz is...)
3. Utasok. Figyeljenek a forgalomra a duma mellett ! Veszélyesebb manővereknél ne kezdjenek olyan beszélgetésbe, amihez még a pilóta figyelmét is elvárnák! (Akár segíthetnek is, persze nem úgy, ahogy egy őrmester a sofőrjének: "Jobbról nem jön semmi.... Csak egy autóbusz". :Y )

mezis

(#36433) Lauda válasza Mici80 (#36428) üzenetére


Lauda
félisten

Gyakran elokerul ez a tema. Sajna a fiatalok, kozpekoruak ugyan ugy figyelmetlenul vezetnek es tornek zuznak. Fateromba ketszer mentek bele eleg durvan oldalrol. Az egyik esetben azt mondta a 20 ev koruli gyerek, hogy nem latta a tablat. Igen am, csak faterek jobbrol jottek es ha nem lat semmilyen tablat, akkor nem jobbkez szabaly lett volna veletlen? Az a szerencse, hogy plafonig van legzsakkal az auto, igy komolyabb szemelyi serules nem tortent, a kocsi ment rottyra. Masodik esetben haladnak szinten a vedett uton es most jobbrol otvennel belejuk a fiatos. Az meg azt a valaszt adta a kerdesre, hogy mit is akart itt, hogy azt hittem az xy utcan haladok (az vegig vedett). Azert ne haragudjon a vilag, mi az hogy azt hittem itt meg itt haladok. Azt se tudja hol van? Ez kb 40-50 ev koruli faszi lehetett. Szinten csak az auto serult meg komolyabban.

Amugy a haziorvosok nem veszik komolyan ezt a dolgot. En is latok olyan idos embereket autoban, akirol messzirol latszik, hogy ottragadt agyilag a baratok kozt elott, se terben se idoben nem tudja hol van. Semmi bajom az idosekkel, viszont a szervezet elhasznalodik elobb utobb es egy alaposabb vizsgalat meg tudja a valaszt adni arra, hogy valaki alkalmas a gk vezetesre vagy nem. ;)

[ Szerkesztve ]

(#36434) Gépötty


Gépötty
senior tag

Parkolós bénázós videókat szeretitek? Csalódni fogtok :)

Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak

(#36435) philoxenia válasza Pickit3 (#36430) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Szigorítva van...
Persze a kocsi benzinnel megy, nem jogosítvánnyal...

36433: Hallottam olyan öregúrról, aki nem tudod normálisan járni agyvérzés miatt, de a kocsiba beült, mert azt szerinte tudta vezetni... :W Az embernek saját magának kell megítélnie minden egyes alkalommal, hogy képes-e vezetni, lehetek tökéletesen egészséges, ha fáradt vagyok, vagy ideges, stresszes túlságosan, de a közlekedés körülményei, a forgalom nagysága a választott sebesség, mind-mind befolyásoló tényezők. Először sötétben, először hóban,. először vezetett kocsival... stb.

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#36436) Lauda válasza philoxenia (#36435) üzenetére


Lauda
félisten

[link] 1927-ben szuletett, meg most is vezet es sosem volt jarmuvezetoi vizsgan. :DDD

(#36437) razzorr válasza Lauda (#36436) üzenetére


razzorr
őstag

Kemény dolog, de szerintem 70 felett nem szabadna vezetni! Egyszerű mint az egyszeregy, betölti a 70-et és önként beballag az illetékes önkormányzathoz és leadja a jogsit. Cserébe én is vállalom, hogy leadom ha betöltöm. Itt azon van a hangsúly, hogy iszonyatosan veszélyesen vezetnek az öregek, az hogy van 1-2 anno hivatásos sofőr kivétel, oké, akkor se lehessen 70 felett vezetni.
Nagyon nincs ez így jól, az hogy elüti a gyerekemet egy aggastyán, mert elfelejtett balra nézni, az nonszensz. Sajnos nincs más megoldás. Én bármikor aláírom, ha megkérdeznek.
Bocs nem az idősebbek ellen vagyok, de élni szeretnék még fiatalon.

(#36438) Möhe válasza razzorr (#36437) üzenetére


Möhe
addikt

Nekem a zömével kalapban, orrukat/mellkasukat karcoló kormánykerék (amit úgy szorít 2 kézzel mintha el akarná venni valaki) lámpánál bealszik,mélázik egy körforgalomban,városon kívül belűl 60-al,vagy belűl alig 40-el poroszkáló van előttem,sajnos.
A reakcióidő és a reflexeik ha ugyan még van, legyen a saját gondjuk, ne keverjék bele a többi közlekedőt, a városnézős ráérős autókázásukba, ahol nappal refivel,este helyzetjelzővel közlekednek.

lehet fújolni, sokat megyek városban, és vidékre is, tapasztalom ezeket
nem engedném őket csak úgy vezetni 60 felett, jól megszűrni az orvosin, nem csak benyögni a számsort a rendelő faláról.....

[ Szerkesztve ]

(#36439) AMD Power válasza razzorr (#36437) üzenetére


AMD Power
titán

70 évesen én már nem is szeretnék vezetni. :(

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#36440) Lauda válasza razzorr (#36437) üzenetére


Lauda
félisten

En ezt igy nem tamogatom. Sokan 70 evesen biztonsagosabban vezetnek, mint mas 20 evesen. Tobb ilyen is van az ismeroseim kozott. En inkabb valami olyasmit tamogatnek, mint pl a PAV IV. De azt mindenkinek! Ha 5.-re sem mesz at a B kategorias forgalmi vizsgan, akkor elkuldenek PAV -ra. Ha ott a IV-es kategoriat legalabb teljesited, akkor vizsgazhatsz tovabb az eleted vegeig, ha sosem sikerul akkor is. Viszont ha nem teljesited legalabb ezt a szintet, akkor ott be is fejezodott, sosem lesz B-s jogsid. Legalabbis magyarorszagon. Na erre a tesztre elkuldenek minden jogsira vagyot es lehetne mondjuk olyat eloirni, hogy 65-70 evesen megismetelni es utana mondjuk 5 evenkent. Ha az embernek megvan a megfelelo reflexe, figyelme es jol lat, miert ne vezethetne autot? ;)

[ Szerkesztve ]

(#36441) razzorr válasza Lauda (#36440) üzenetére


razzorr
őstag

Én is támogatnám alapvetően a PAV-ot bármilyen jogsi megszerzéséhez,de akkor megint ott van a kivételezgetés, a korrupt ismerősök akik majd "elintézik", a mutyizás...
Elmondjam hogy kellene: 21életév alatt nincs jogsi, 70 felett sincs, közte meg 5évente kemény ellenőrző vizsga. Igencsak megtizedelném az utakat.
Mentse meg az Isten az embereket,ha én egyszer jogalkotó leszek :)

(#36442) szemtelen


szemtelen
tag

Az utóbbi 2 évben szó szerint rengeteget vezettem, főleg belföldön, de azért külföld is volt jócskán. Az autóim szó szerint evolúciónak indultak, kezdtem a régi Vw pólóval, folytattam Ignis- újabb (2006-os) Póló, majd G Astra , jelenleg egy tavaly vásárolt Ceedet hajtok.

érdekes dolgok:

ilyenkor tavasszal jönnek "elő" az aszfalt betyárok, hihetetlen, de igaz, szeretem a jó éli fagyos napokat, senki nem dudál, nem akar letolni vagy épp meghalni az úton előttem vagy mögöttem.

számít ki milyen autóban ül, nem tetszik de így van nálunk kishazánkaban sajnos nagyon.

szarok a magyar utak-- no ezzel vitatkoznék, helyenként azok, de voltál már ausztriában? és nemcsak a győr-bécs vonal.... nem cserélnék!

a legdurvább az, hogy országon belül is akkora közlekedési morál különbségek vannak, hogy hihetetlen!

Ami nekem a túléléshez kell. az előzékenység, a tolerancia és a vigyorgás .) ez a legjobb, jönnek a kemény utcai harcosok, úgyis rád néz és vicsorog vagy mi, próbáld ki, hogy telibe vigyorgod--- le döbbenik ( erre nincs jobb szó) döbbenet ül ki az arcára :)

nemtudom miért írtam bocs az offért szép napot jó utat

FACEBOOK trükk! Nyisd meg a saját üzenőfalad, majd nyomd meg az f13-at! Nézd meg mi történik! ;)

(#36443) DigitXT válasza Gépötty (#36434) üzenetére


DigitXT
félisten

Azért a kéket párszor megkoccolta, az volt a tolatóradarja.:DDD

(#36444) Lauda válasza razzorr (#36441) üzenetére


Lauda
félisten

En is legalabb akkora rendet es biztonsagot szeretnek az utakon, mint te. ;) Ebben teljes mertekben egyet ertunk. En csupan annyival gondolom maskeppen, hogy szerintem a biztonsagos vezetes nem csak a kortol fugg, hanem a kepessegektol is. Erre is utaltam az elozo hozzaszolasomban. Csak azert irom ezt, mert akkor felhozhatnank pl az autoszereloket is, hogy hany evesen hagyjuk meg szerencsetlent szerelni, mert mi van ha 65 evesen mar nem fog az agya es elfelejti meghuzni a fekcsovet rendesen. Most csak felhoztam egy peldat, de rengeteg hasonlot lehetne irni. ;) Vagy ott vannak a villanyszerelok. Valamit rosszul kot be es szevasz. De bekotheti a 30 eves is rosszul, sajnos erre is tudok peldat. A korral nem feltetlen jon meg az alkalmatlansag. Fel kell merni a kepessegeket es aszerint megadni vagy bevonni az engedelyeket. :)

(#36445) philoxenia válasza razzorr (#36437) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Összesen csak annyi a gond ezzel, hogy lassan 70 év lesz a nyugdíjkorhatár... Most odaadom Neked a jogsimat, ha elmehetek nyugdíjba 50 évesen... Azért kicsit fura lenne, hogy 18 éves korom óta melózom, fizetem az adót, ennyi erővel 70 évesen akár főbe is lehetne lőni a korosztályomat nem? :( Húzzál marha oszt dögölj meg, ha nem bírod?

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#36446) razzorr válasza philoxenia (#36445) üzenetére


razzorr
őstag

Ez egy másik történet. Elmondtam, hogy nekem nem az idősebb emberekkel van bajom, hanem azzal, hogy a gépjármű vezetés egy veszélyes üzem, ahol elég egy kis kihagyás és emberek halnak meg. Tudom hogy ott van a fiatalokban is hibázási ráta (ld.diszkóbalesetek, apuci autóját a garázsból kilopó ficsúrok akik tövig nyomják a gázt, stb.) de sajna egy idősebb embernél sokkal több a hibázási pont, lassabb reakciók, gyenge látás, egü problémák.
A South parknak is volt egy ilyen része,hogy elszabadulnak a nyugdíjas sofőrök, talán nem alaptalanul született a sztori.
Tényleg nem bántás, nagyon sok idős családtagom és ismerősöm van, de míg ők leélték az életüket, addig a babakocsit toló anyuka vagy a fagyit majszoló ovis csoport még szeretné megélni a holnapot, nem beszélve a hatalmas károkról az autókban, aminek a javíttatási költsége sok családot anyagilag is taccsra tud vágni.

A nyögdíjért meg ne nálam kopogtass, én nem asszisztáltam ehhez a narancs birodalomhoz, kikérem magamnak.

(#36447) philoxenia válasza razzorr (#36446) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Konkrét statisztikára lennék kíváncsi, hogy az összes sofőr hány százaléka idős és abból mennyi okoz balesetet... szerintem meglepődnél... Például a gyorshajtók saját tapasztalat szerinti aránya erősen a fiatalok felé hajlik, de egyébként állnék elébe a fiatal sofőrökkel való összehasonlításnak szabályos közlekedésnél nézve. A kalapos kérdés meg érdekes, mert nekem még talán életemben nem volt a fejemen kalap... Sőt nem is szorítom a kormányt, ellenben nem is vezetek a kormány alját két ujjal fogva, mint némely fiatal...

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#36448) razzorr válasza philoxenia (#36447) üzenetére


razzorr
őstag

A statisztika egy dolog,mert nem mutatja meg pl.hogy hány idős felejt el oldalra nézni mielőtt átrántja a kormányt a másik sávba vagy nem látja a stop táblát. Sokszor sajnos veszélyesebb egy lassan és bizonytalanul tötymörgő, mint egy gyors sofőr. Egyiket sem tudod kiszámítani, hogy mit fog csinálni,de legalább a gyorsan hajtó úgymond hamarabb kikerül egy esetleges veszélyes szituból.

Meglátásom szerint nem a gyorshajtás miatt kellene jobban büntetni,hanem a vezetni nem tudás miatt.

(#36449) philoxenia válasza razzorr (#36448) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Veled igy nem tudok vitatkozni, allitasz valamit majd az allitasod bizonyitottnak tekintve hivatkozol ra. De ettol a levezetes nem lesz bizonyitott... A fold lapos mindenki latja ugye? Semmi nem bizonyitja azt az allitast peldaul, hogy normal kozlekedes kozben tul nagy lenne egy hetven eves ember reakcioideje. Ez nem Forma 1.
Ja, hogy jon a fiatal a bejemvevel szazzal lakott teruleten, mer ugye neki a reakcioideje.... Ezt kellene elkerulnie az oregnek gyorsan hirtelen a vedett uton, mert kijon ele ugye, mer kanyarba azert nem lat jobbban mert fiatal...
Termeszetesen vannak tetova idos emberek az uton, de vannak tetova fiatalok is, vannak nok is, akik gyakran egyeni logika alapjan kozlekednek. Kellene egy igazi licensz a soforoknek, amit csak komoly vizsga utan kapnanak meg , mondjuk ez alapjan kozlekedhetnenek kulonbozo korulmenyek kozott, gyengebb licensszel alacsonyabb helyeken. Ja ujra feltalaltuk a Forma 1-et....
A balesetek tulnyomo resze azert kovetkezik be, mert a sofor tobbet vallal, mint amit veghez tud vinni. Ez a fiatalokra nagyobb aranyban igaz, mint az idosebbekre. Ezt is ki lehetne szurni vizsgalatokkal, de ez sem eletkorfuggo. A 21 ev peldaul honnan jon? Ismerek felelotlen meggondolatlan harminceveseket csak itt a Forumon is, mig neha meglep a komolyan felelossegteljesen viselkedo nick mogott talalhato 14-16 eves gyerek. Sot elofordul itt is a gyerekesen tombolo oregur is. Az eletkor alapjan szures nem igazan jo. Most peldaul folemeltek a buszjogositvany eletkorhatarat 24 evre, de addig aki megszerezte, az 21 es fel evesen komolyabb volt? Ellenben nem kotik gyakorlathoz, mint regen, az sokkal jobb korlatozas volt. A fiam lassan ket eve vezet teherautot, leginkabb nemzetkozben, vezetoi engedelyt ellenben meg masfel evig nem kaphat, mig ha egy huszonnegy eves ember levizsgazik, azzal a par kilometer gyakorlattal rogton buszba ulhet, mig akinek tobb szazezer kilometer lesz addig a lababan az majd csak ha pont betolti. A hetven eves se vezessen ugye, mert nincs reakcioideje /szerinted/ , holott olyan tapasztalata is lehet, amit huszonot-harminc evesen meg a legtobb embernek eselye sincs megszerezni. peldaul az a harminc eves, akinek mondjuk ot eve van papirja es vezet is rendszeresen, vezetett-e es mennyit fel meteres hoban, tukorjegen stb. Nem is beszelek arrol, aki nem vezet rendszeresen. Barmikor inkabb biznam az eletem egy naponta vezeto hetvenesre, mint egy vasarnapi soforre aki husz--harminc...

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#36450) Assasin_ válasza philoxenia (#36449) üzenetére


Assasin_
aktív tag

De ez nem vita tárgya. Nem lehet vitatkozni azon hogy egy hetven éves embernek és egy 20-30 évesnek milyen fizikai testi adottságai vannak. Mindenki tudja egy bizonyított tény hogy test öregszik az évek múlásával és ezzel egy időben csökken a figyelem a reakcióidő és reflexek. Hiába van ez idősebb embereknek nagyobb rutinjuk mint a fiataloknak egy fiatal ha kell akár fél másodperccel hamarabb tud reagálni a veszélyhelyzetekre mint az idősebbek és mindnyájan tudjuk hogy mennyi múlhat azon a fél másodpercen.
Ha ezt nem hiszed menj el akár kérdezz meg egy orvost hogy mivel jár az öregség. (most nem az 50-60 közötti jó kondiban lévőkre gondolok). Abban viszont igazad hogy a fiataloknál inkább a felelőtlenség fordul elő gyakrabban mint kéne. Mindkét oldalon van igazság de inkább én is afelé hajlok hogy bizonyos kor felett már nagyon szigorú vizsgálatokhoz kötném a jogosítványt. Én mint tűzoltó nagyon sok balesetet láttam már és soknál voltam kint dolgozni. 10.ból kb 6-7-nél bizony szívesen megrángatnám az üzemorvost aki megadta a jogosítványt a papinak aki azzal hogy már alig lát nem csak magát hanem másokat is veszélyeztet. És rengeteg ilyen példát tudnék mondani. Ezek nálunk megvannak mint statisztika mert jegyzőkönyv illetve jelentés készül minden balesetről.Persze ismét hangsúlyozom hogy a fiatalok is okoznak balesetet sőt néha akár komolyabbat is de akkor is arányait tekintve veszélyesebbek az idős emberek(ha kell már csak azért is mert feltartják a forgalmat vagy nem találja a lámpát a ladán). Egyébként főleg a fővárosra és a nagyobb városokra jellemző ez mert szerintem vidéken amúgy is jobban tolerálják az ilyet mint itt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.