Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- juhi11: Karácsony esély, hogy észrevegyük: mások is valakik - még Isten is
- btz: Internet fejlesztés országosan!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
nálatok az asszony hordja a nadrágot?

sokáig gondolkodtam egy 50-150/2.8-as Sigmán (Sony-ra nincs Tokina 50-135), de annyi gond van azzal az obival, hogy nem akartam szívózni. pedig nekem is nagyon bejönne ez a gyútáv/fényerő. a Pentax 50-135 ugyebár a Tokina Pentax változata és bitang jó obi, de bitang drága, és csak emiatt nem vennék Pentax vázat. -
hogy/hol lehetséges egyébként manapság film előhívása/vásárlása? egyáltalán, van még olyan hely, ahol tényleg jó minőségű és megfizethető negatívot csinálnak? no és a szkennelés?
egy pillanatra elkalandoztam oda, hogy a digigép mellett egy bessa r3-a + 40/1,4-est tartsak az "elmélyült pillanatokra", no meg amíg nem készül fx szenzoros m-mount mirrorless emberi árcédulával (buzi leicával az a baj, hogy az később is drága marad, mert persze az m9 jó lenne 5 év múlva is, az m10 után is).
-
igen, azért tartom őket, meg mert fillérekbe kerültek (hozzájuk képest sajnos a nokton sem olcsó
). viszont egyre jobban úgy vagyok vele, hogy nem akarok akkora dög kamerákat. márpedig a nikon obik nem lesznek kisebbek, se a bázistáv hozzájuk. hetek óta azon jár az agyam, hogy egy pentax k-5 + 50-135/2,8 mennyire ütős kombó, és pont az, amit imádnék. aztán kézbeveszem nóra d200 + 16-85 vr kombóját, és nem értem, miért hajlandó cipelni. leszakad a csuklóm tőle, de tényleg.jó, oké, ezzel szemben az e-pl1 egy vacak kis műanyagdarab, de már az e-pl2 is jóval komolyabbnak hat, egyedül a gombjait utáltam az 5 perces próbán.
lényeg a lényeg, nem igazán hiszem, hogy használnék is ekkora dög cuccokat. ha igen, akkor most is megtehetném, egy canon 5d-re az összeset rá tudom tenni, és az van relatíve olcsón is már.
-
FEDman
addikt
Ha jól emlékszem abból a megfontolásból tartod a Nikkorokat, hogy ha egyszer eljutunk oda, hogy lesz a Nikonnak olcsó FF szenzora akkor milyen jól fognak jönni.
De végül is ezt a logikát tükör nélkül is végig lehet vinni Voigtlanderekkel arra játszva, hogy előbb utóbb biztos lesz majd normális áron FF lapkás mirrorless.
A Nokton 40/1,4 meg addig is jól el van az E-PL1-en is.
-
szerelmes lettem ezekbe a voigtlander obikba. a 15/4,5 és a 40/1,4 pazar konkrétan. persze az 50/1,5, 50/1,1 és 35/1,4, 35/1,2 is, de ezeket kiváltja a 40-es, ami ráadásul olcsóbb is.
a nikon ai-s sorom ezekhez képest buta, ronda és nagy, ráadásul a nagy bázistáv miatt még nagyobbakká válnak. erősen gondolkodom, hogy eladjam őket (a 105/2,5 kivételével).
-
rumos14
nagyúr
igen, köszi, olvastam ezt már mástól is. ha a 2,5 éves fiammal elmegyünk bárhová a szabadba, 90+%-ban a Sony 50/1.4-et használom és tökre bevált ez a gyútáv. az obi kicsi, gyors, éles ahol kell és szépen mos. nincs időm 5 lépést hátralépni meg állítani a hátteret meg tökömtuggya, csak lövök ha jó a pillanat. szóval nekem, soccer dad-nek nagyon teccik.
-
FEDman
addikt
Abba nincs semmi meglepő, már jó ideje lehetett tudni, hogy nemsokára érkezik NX-re egy 300/2,8-as üveg. Persze, hogy mennyire lesz kényelmes egy ilyet a jelenlegi vázakkal használni az jó kérdés.

Engem most ezek a doboz gépek izgatnak..
Például mi van ha ezekbe FF-nél is nagyobb szenzor van egy félig áteresztő tükörrel és ez egy kompakt kis középformátumú masina.
-
válasz
Mercutio_
#983
üzenetére
no igen. mondjuk az nx10 szenzora elfogadható, nem az igazi, messze nem, de lehet élni vele (ahogy a k-7-tel is lehetett). annál meg ugye csak jobb lesz... evf-től nem félnék, annyira az af-től sem... a jpg motor izgalmas lehet, azt a pana is most csinált (látszólag) jót először.
-
jó, ezek csak makettek persze, és hát minden gyártó játszik ilyesmivel. a nx obis filmen amúgy vmi fix 300-as obi is volt, pont akkora kb., mint a nikon 300/4, nemtom azzal mit akarnak mirrorless-re
. viszont ez a kis retró váz így ahogy van, jöhet! 
mondjuk az obis videót, képeket és a roadmapet elnézve a samsungnál is leállnak most egy darabig a pancake obikkal, a 16-20-30-as sor marad tehát csak
. a 16-80/3,5-4,5 ugyanakkor jó lehet, ha kompaktra megcsinálják (nem fogják...) és az egész rendszer kap egy nagyon ütős obit (kb. 2/3 fé előnye lenne akkor dof-ban és érzékenységben is az m43-hoz képest, egy 12-60/2,8-3,5 meg ott már elég jól hangzana...
). -
FEDman
addikt

A végén még igazam lesz.

-
saaaamsuuuung! mondjuk nemtom azok a nagy dög obik mik, de az a váz.... ááááááá!
-
-
FEDman
addikt
Na ez után mondja bárki, hogy a PEN nem zsebrevágható!


-
FEDman
addikt
Tényleg bitang jó cucc ez az X100, a Fuji ezt nagyon összerakta.

Kár azért a pár apróságért. Ha pl Pana szintű AF-e lenne akkor én is piszkosul vágynék rá!
Így viszont ismerve a saját fotózási szokásaimat tudom hogy ez nem az én gépem. Sokszor olvasom, hogy a fotózáshoz fény kell, de mit tegyek, ha olyan perverz vagyok hogy leginkább minimális fények mellett szeretek fotózni.
Ha meg ilyen körülmények között elkezd szenvedni az AF, akkor az számomra a legminőségibb váz összképét is képes lerombolni.Persze az AF-en akár utólag egy firmware frissítéssel sokat javíthatnak, én szurkolok a Fujinak!
De addig is én inkább a G3 + 20/1,7 felállást preferálom.
Kurva ronda, de teszi a dolgát ahogy azt kell!

-
x100 teszt kint van a dpreview-n. azér'-azér', senki sem mondhassa, h a fuji nem tette oda magát qrvára. a képminőség például pazar, ha jön egy x200 az új sony lapkára alapozva, a kezelési bugokkal kijavítva, abba nemigen lehetne már belekötni (bár sztem már így is abszolút nyerő a cucc).
-
azért érdekel, mert alapvetően a szenzorból minél nagyobb a jobb. raádásul a sony most amúgy is remekel. bosszantó, hogy ezzel ki is merültek az érvek a jelenlegi nex kínálat mellett. a nex-7 valószínűleg nagyon ütős lesz (ámen), de akkor is inkább pancake obik kellenének rá, mint ezek a nagy dögök. ha már nagy dög, akkor ott egy pentax k-5 és társai is.
-
madgie
titán
Hidd el, nem véletlenül találták ki annak idején a 85mm-es objektíveket, kábé onnan kezdődik a szűkebbre komponált, használható (értsd: nem torzít) végeredményt adó kép (sőt, inkább 100+). Ha egész alakos, utcaképet akarsz, oda meg túl sok az ekv 75mm, oda a 35, vagy alatta a nyerő. A 75mm erre túl szűk, intim portréra meg túlságosan nem az. Ettől függetlenül használható az, mert rá vagyunk (vagytok
) kényszerítve. Annak idején több ötvenesem is volt APS-C vázra, annyi előnye volt, hogy kitobihoz képest azért szépen mossa a hátteret, de megváltás volt utána portréra mondjuk egy 85mm-es objektív (tehát ekv 125)Egyébként az igazi 40-50mm gyutáv tulajdonsága az, hogy úgy lehet vele gondolkozni, hogy kicsit nagylátó, vagy kicsit tele legyen. Ekv 75-tel ezt nem lehet megcsinálni, nem alkalmas a nagylátószög csalásának elhitetésére.
-
rumos14
nagyúr
miért érdekel téged ennyire a Sony?

én nagyon szeretem aps-c-n az 50-es gyútávot, és sztem sokan mások használják, de mindegy, ez ízlés kérdése.
sztem a Sony nem csak a mostani Nex-ekre tervezi az obikat, hanem a Nex-7-re és az E-mount-os videókamerákra is.
azzal egyetértek, hogy a kis NEX vázakra továbbra sincs semmi értelmes obi. 30/3.5, totális bénaság. -
-
nord_
veterán
mennyire esik majd kézre az AE lock az már kérdéses
Borítékolom, hogy semennyire... amikor a kvázi hasonló méretű GF1-en nyomkodom a felső gombot (ami ugye most az AE lock), az kézre esik. Amikor viszont a négyirányúhoz kell nyúlni, az mán bizony kiesik a komfortzónából...
Ugyan nem az ergonómia csimborasszója kis téglatestű Panám, de az AE lock és a tekerhető, benyomható blende/expókorrekció gomb helye szerintem nagyon eltalált. -
az aksi szopás, tény, de igazából az mindegyiknél az. a d7000-nél nem (1000-1500 raw + jpg / töltés
). g1-et nem használtam, lehet, hogy picit jobb fogni az e-pl1-nél (nem sok jót sejtet a g3-ra nézve akkor viszont). de sztem mindegyik rosszabb az oly e-3 / nikon d300-hoz képest. az e-pl1 stabija amúgy a legrosszabb oly megoldás eddig, állítólag már az e-pl2-nél is javítottak rajta.ae lock nekem annyira nem fontos, ha van live hiszti és tárcsa, akkor betekerem és kész. a stabi hiánya miatt jobban parázom.
-
FEDman
addikt
Érdekes, nekem a G1-el pont ellentétes a tapasztalatom, sokkal hosszabb záridőket tudok kitartani mint korábbi tükrös gépeimmel. Például manuális 50-essel stabi nélkül a 1/10s se jelent gondot, míg korábban ez elképzelhetetlen volt a számomra.
Lehet a Pana zárja finomabban jár? Vagy csak én hangolódtam nagyon a G1-re?
Váz ügyben én is őrlődöm. A G3-nál érzem először azt, hogy erre már érdemes lenne lecserélni a G1-et. Viszont a kisseb kapacitású akksi elbizonytalanít. A fogásával pl szerintem nem lesz gond, ellenben hogy mennyire esik majd kézre az AE lock az már kérdéses, ki kell majd próbálni.
-
az e-pl1 stabija elég szar, sztem kb. 2-2,5 fé-t "érhet", de azért mindez nem ilyen egyszerű, nem igazán tudom teljesen mozdulatlanul tartani a kezem, illetve ezeknél a pici vázaknál az exponálással is jobban elmozdítod az egészet, mint egy nagy dslr-nél. a szenzor alapú stabinak nagyon is van értelme sztem, csak attól tartok, az lesz most is pepitában, mint eddig: az új oly váz af-ben és evf-ben rosszabb lesz, kijelző sem lesz hajtogatós, cserébe stabit kap, oszt lehet választani...

-
FEDman
addikt
Az E-PL1 stabija mennyire hatékony a 14-150-el? Egy EV nyereséget talán maga az új szenzor is hoz. A nagyon fényszegény helyekre meg amúgy is fényerős fixek kellenek majd, mint pl a most várható 2 Oly fix.

A 12-50 szerintem teljesen emészthető méretű lesz, de kicsi meg olcsó az biztos nem.

-
ez így elég korrekt, sokkal jobb, mint ahogy az oly odafossa az ikonokat a képbe. hisztogram meg bárhol lehet elvileg a panánál, szóval evf elrendezésre akkor kiütéses győzelem nekik. evf méretre is, a gh2/g3 gyorsabb evf-je meg már talán minőségre is vetekszik az oly/epson megoldással.
márpedig nálam az evf kb. 40%-os súllyal esik a latba összességében, mégiscsak az a kapcsolatom a külvilágra. tetszik ez a g3. a 14-140 sajnos jóval kevésbé. hátha a 12-50/2,5-3,2 pici, könnyű, olcsó és stabis lesz...

-
FEDman
addikt
Mondjuk úgy hogy érdekes.
Eddig az egyetlen értelmes obi a 16-os volt. Kicsit kompromisszumos, de legalább olcsó.
Most mindjárt jön ez a 30/3,5 macro. Ha azt vesszük, hogy egy macro obi teljesen normális a mérete, csak hát tényleg túl rövid ahhoz, hogy mint macro komolyan lehessen venni.
Általános fix obinak viszont tökéletes a látószög, csak annak meg kicsit nagy és szörnyen fényerőtlen. Konkrétan amellett, hogy fényerőtlen majdnem pont akkora mint a kit zoom.
Viszont erre is igaz, hogy de legalább olcsó.
Aztán ott az 50/1,8. Hogy miért fejlesztenek direkt APS-C-re 50mm-es obit nem tudom felfogni. A Sony megtette ezt már DSLR vonalon is. Fene se érti, pedig tényleg elég lett volna pár plusz mm a boldogsághoz.
Ami az ábrát illeti szerintem téves. Kizárt, hogy egy NEX-re tervezett sima 50/1,8 ekkora legyen. Vagy ha mégis az mókás lesz.
Na de a lényeg, hogy mindent szemet kápráztató króm borít!
-
új oly mft obik -- ha tényleg a 12/2 mellé jön egy portré, ami nem az 50-es makró, akkor én egyre boldogabb ember vagyok!
-
ezek mit szívtak a sony-nál? nincs kis pancake obi a 16-oson kívül egy sem. az 50/1,8 röhejesen nagy (és röhejesen fölösleges egy 1,5x-os szenzorhoz, miért nem 60-70 mm lett akkor már, vagy legalább 58 mm a'la voigtlander?). a 30-as makrónál sem az igazi a fókusztáv, ráadásul fényerőtlen és nagy. eközben a nex-c3 még kisebb lett. ki találta ki, hogy frankó dolog a nagy obi + kis váz kombó?
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Dare2Live
#936
üzenetére
igen, a Panasonic úgy tűnik, növelni akarta a látható különbséget a G és GH szériák között, nyilván ezért a külső butítások - és cserébe a $100-al alacsonyabb induló ár
de szerencsére nem vészes dolgok, mert amúgysem sok értelme volt pl. pont az AF módot külön kapcsolóra tenni a korábbi modelleken
-
Dare2Live
félisten
öhh huhh hiihh [link]
Panasonic G3, egyelőre nem tudom hova tenni, vmiben jobb, vmiben rosszabb mint G2, eközben induló ára jóval a G2alatt van.
-
FEDman
addikt
"másik példa: mind az evf-en, mind az lcd-n, mind az elkészült képen alapvetően triviális dolog volna, hogy alul egy sávban az alábbiakat lássam: blende, záridő, iso, wb, hisztogram."
A G1-emen most is így működik.

A Panákon be lehet állítani, hogy a sok biszbasz a keresőképen vagy azon kívül legyen alul egy sávban.Amúgy teljesen egyet értek veled az alább írottakkal.
-
FEDman
addikt
Neked lehet hogy nem, de hidd el a nagytöbbségnek igen.

Mindenhol máshol azt olvasom, hogy a lelkendezés legfőbb oka az hogy végre OVF került egy ilyen gépbe. Sőt, mióta kijött az X100 azóta a micro fórumokon is szinte követelik, hogy mFT vázba is tegyenek ilyen hybrid keresőt.
Ha a jól kezelhető retrós váz önmagában elég lenne akkor az L1 is hatalmas siker lett volna, de nem lett, mert tartalmilag sajnos nem nyújtott semmi pluszt a többi DSLR-hez képest.Nem rossz gép az X100, a kialakítását én is nagyon díjazom. A paraszt vakítás része meg nálam ott kezdődik mikor sokan annyira bezsonganak az OVF puszta lététől is (legyen az akármilyen), hogy ebay-en az 1200 $-os listaár többszörösét is megadják ezért a gépért.
Az L1 féle micro vázat én is nagyon várom. Sajnos az L1 a Panának elég nagy bukás volt anno, így aztán ennek fényében azt hogy eddig nem lépték meg én inkább óvatosságnak mondanám, de majd rá jönnek..
remélem!

-
másik példa: mind az evf-en, mind az lcd-n, mind az elkészült képen alapvetően triviális dolog volna, hogy alul egy sávban az alábbiakat lássam: blende, záridő, iso, wb, hisztogram.
így nem kéne teleszarni a képet millió ikonnal (IS mód 3, face detection mód x, tökömtudja, ezer ikont odarak mindenki az evf-re), nem kéne egy elkészült fotónál ötven gombot nyomkodni, hogy a képet is lássam és az adatokat is.
meg millió ilyen apróság. amit egy retró váz legalább 80%-ban megold, már ami a kezelést illeti (bele sem kezdek, hogy mennyire elcseszett dolog expókorrekciót állítani az e-pl1-en). szóval egy csomó ilyen apróság van, amit 60 éve tudtak a fényképezőgépek, de manapság nem. oké, hogy egy nikon f6 überprofi valami millió kezeléssel, de miért kellett a d40-be is átültetni ugyanezt, miért néz ki a d40 is pont úgy, mint egy f6?
ezek a bajaim, de ez már nagyon off topik. hogy on topik legyek, a g3 továbbra is tetszik, ha az oly nem csinál jobbat nyáron, megveszem, annak ellenére, hogy pana...

-
de az x100-nak nem az ovf a lényege! a tárcsák és maga a váz. miért oké mindenkinek, hogy normálisan kezelhető klasszikus vázat csak a leica tud másfél millió forintért? a sok tucatműanyag között miért nem csinál más is ilyesmit? az oly pen is egy erőtlen, bizonytalan, félkretén lépés ebbe az irányba.
(az ovf-et én leszarom magasról, már rég evf-párti vagyok, amióta használom)
az x100 nem parasztvakítás, hanem egy tényleg retró váz, retró kezeléssel. szégyen mindenki másra nézve, hogy ez egyedi, ez ekkora felhajtást kell generáljon. vajon miért néz ki effektíve ugyanúgy az összes dslr manapság? normális dolog ez, hogy az összes ugyanúgy néz ki?
(egyébként nem bírom már követni az ellenérveid, nem azt mondtam, hogy a panasonic találta fel a retró vázat, hanem pont azt, hogy a pana a világ hülyéje, hogy a digitális érában, 2011-ben másvalaki arat épp egy retró vázzal, miközben már nekik is volt egy. persze a többi gyártó is sorbanállhatna a pofonért...)
-
FEDman
addikt
A vitát én indítottam a belinkelt felhasználói véleménnyel, ami pont az AF-ról szólt.

De félre ne érts én nem ellened beszélek, csupán leírtam a saját kis véleményemet az X100-ról.
Arról az X100-ról ami a hybrid keresőjével felforgatta a fél fotós társadalmat.
Arról az X100-ról amit mindenki ünnepel az OVF-e miatt.
Arról az X100-ról aminek az optikai keresőjéért még a mindenért lelkesedő Steve Huff se rajong és ezért 90%-ban inkább az EVF-et használja.
Arról az X100-ról ami véleményem szerint az utóbbi idők legnagyobb parasztvakítása!
Akárhogy is, egy biztos egy sima átnézeti kereső miatt még soha nem volt ekkora felhajtás az tuti!

Abba meg ne menjünk bele ki gyártott előbb normális vázat, mert lehet a Pana nem jönne ki jól a történetből.

-
nem azt mondtam, hogy az x100 tökéletes, hanem azt, hogy rettentően, véresen ciki, hogy 2011-ben, egy l1 után a fuji az, aki megcsinálta (a retró vázat nagy szenzorral, kicsi obival), és nem a panasonic. az egész af kérdést nem akartam belekeverni, se az evf/ovf vitát stb. egyszerűen csak arról van szó, hogy kiábrándítóan kretén a panasonic, millió elpuskázott lehetőség boldog tulaja. amit jól csinál, azt nem tudja legyártani (gh1, gh2). vagy esetleg elrontja (14-45 -> 14-42). esetleg kiárazza a sztratoszférába (leica 45, 7-14). érdemi utód nélkül hagyja (gf1). stb. stb.
a g3 egyébként az első izgalmas cuccuk a gf1 óta, ha engem kérdezel. még mindig hezitálok, hogy bevállaljam-e a 14-150 mellé. mert hogy ugye kis zoomot is képtelen gyártani a lángelméjű pana, a 14-140 egy hülye vicc ezekre a vázakra. (de már a kitobival is egészen ormótlanul néz ki a g3... kellett nekünk röhögni a nex-5-ön)
(persze egy csomó dolgot jól csinál a pana, épp ezért iszonyú idegesítő, hogy a többit meg nem. csakúgy, mint az olympus.)
-
FEDman
addikt
Na, ezt nevezem én tesztképeknek!

Rettentő kevés fény, hatalmas nagy kontraszt, igazi szivatós körülmények.
Letöltöttem, eltettem magamnak a Raw-okat, aztán majd ha lesz rá módom LR-ban megcibálom kicsit őket, asszem elég beszédes lesz.
Megnéztem azért a Jpeg-eket is, még mindig hihetetlen számomra, hogy egy Panából ilyenek potyogjanak kifele.

-
FEDman
addikt
Már az elején azt mondtam, hogy nekem nagyon szimpatikus, de mielőtt ítéletet mondanék róla ki kéne próbálnom, mert van pár fenntartásom vele kapcsolatban.
Például ha már Steve Huff-ot említed, legutóbb azt írta a kis Fujiról, hogy az optikai keresője max tájképeknél használható, de amint kicsit közelebbi téma kerül a képbe el lehet felejteni, mert a keresőben jelzett fókuszpont nincs fedésben a valósággal. De persze ettől még sikeresen becsippan valahová máshová az AF, csak hát nem oda ahová szeretted volna. És mivel ez egy sima átnézeti kereső semmit nem fogsz abból látni hogy pontosan hova is ment.
Írja is Steve, hogy emiatt az esetek 90%-ban az EVF-et használja.
Ha meg EVF…Szóval remek kis gép az X100-as, az én szívemet is meglágyító köntösben remek képminőséggel, csak hát a semmilyen AF és a nagyon korlátozott körülmények között használható optikai keresője finoman szólva lerombolja bennem az összképet.
-
Mercutio_
félisten
Szerintetek mit csinál a jobb szemével?

-
FEDman
addikt
válasz
Messer22
#916
üzenetére
Ha az L1 tartalmilag is legalább fele olyan jó lett volna mint ahogy kinéz akkor szerintem is tuti másként alakulnak a dolgok. Az baj, hogy az L1 után érkező semmilyen külsejű L10-es azt sugallja számomra, hogy a Pana pont az egyedi kialakításban látta a bukás okát és talán pont ezért nem mert a mai napig karakteres vázat alkotni.
Pedig szerintem most minden adott a sikerhez. Jó szenzor, ütős AF, relatíve kis méret, jó EVF, vagy akár hybrid kereső és tuti kaszálnának.

-
FEDman
addikt
Azért én ezt nem intézném el egy vállrándítással. Mindenki csak a sebességet látja egy AF rendszerben, de én már évek óta pont azt próbálom sulykolni, hogy a Pana AF-e nem is elsősorban a gyorsasága miatt olyan meggyőző, hanem hogy kevés fényben is milyen határozottan, pontosan és megbízhatóan teszi a dolgát. Ez számomra nagyon fontos és nem véletlen, hogy végül a Pana melett kötöttem ki.
Ami engem illet én kifejezetten szeretek kevés fényben fotózni és ha egy X100-al hasonló helyzetbe kerülnék, hogy csak szenvedés vele a fókusz akkor én nagyon hamar eljutnék oda, hogy már nem is érdekel a komoly építés, a hybrid kereső, meg a retro külső és már csak legszívesebben földhöz vágnám az egészet.L1? Az egy DSLR volt. A Fuji is gyártott DSLR-t, ráadásul nem is csak 2 típust mint a Pana.

Viszont egy nagy szenzoros mirrorless kontraszt AF rendszerének nem soka köze van a DSLR-ekhez. Sokszor hallom mikor kijön valami konkurens, hogy ez még csak az első próbálkozás..
Na de a Panának meg a G1 volt az első ilyen gépe, még 2008-ban. És bizony a ma már őskövület G1 AF rendszerénél azóta is csak egy gyártó tudott jobbat alkotni, de az is a Pana volt.
Vágyok én is baromira egy minőségi retrós vázra, de hogy a megbízható működést nem adom érte cserébe az tuti!

-
válasz
Messer22
#916
üzenetére
nincsen gond azzal, hogy kihalt az l1, azzal van gond, hogy azóta sem jutott eszébe egyetlen gyártónak sem, h talán-talán lenne piaca egy olyan váznak, ami egyrészt szép, másrészt úgy néz ki, mint 30-40 évig minden fényképezőgép.
de szerencsére ez mindegy, mert a fuji x100 sikere után a sok kis japó másológép be fog indulni, és mindenki csinál majd retró vázat.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
miért olyan meglepő ez? a fuji csak most lépett be erre a piacra, a pana meg reszeli magát évek óta. biztos nem az af-sebesség miatt vennék x100-at. ebben tényleg a pana a jobb. de fordítsuk meg: a pana l1 után szégyen és gyalázat, hogy a fuji csinált egy ilyen vázat, és nem ők, méghozzá évek alatt sem.

-
FEDman
addikt
Egy X100 tulaj találkozása egy Pana GF1-el.
Halkan hozzáteszem később kiderül, hogy mindezt úgy, hogy a Panán a lassú fókuszmotoros 20/1,7 volt.

-
Degeczi
nagyúr
külsőleg legalábbis változott a 14-42 - hátha belül is...
-
FEDman
addikt
válasz
Mercutio_
#906
üzenetére
Szerintem hozni fogja!

A következő bejelentés meg jöhetne az Oly-tól beígért állítólagos mZD 12/2 fix plusz a szintén régóta a roadmap-on szereplő macro, egy helyes kis mZD 50/2 formájában.
És akkor szép lassan összeáll a rendszer.
Na jó, az év vége felé jöhet még az a sokat emlegetett Lumix 12-50/2,5-3,3 OIS is.

-
FEDman
addikt
Majd meg látjuk, de szerintem dinamikában is a GH2-re fog hajazni.
Ami biztos, hogy így Jpeg-ben iso3200-n a régi szenzorhoz képest már monitor méretben látványosan jobb dinamikában. Az a szenzor ami magas iso-n jobb dinamikát mutat az meg többnyire alap iso-n is jobb.
A sample képeket nézve amúgy nekem nem volt hiányérzetem e téren.De ebből a szempontból igazából majd a Rawokra leszek kíváncsi.
-
FEDman
addikt
Az IR-re jellemző még, hogy a meglőtt iso sort nem csak pixelkukkolva veti össze a többi géppel, de ki is nyomtatja azokat különböző méretben.
Az utóbbi eljárás tapasztalatai:
"Overall, the Panasonic G3's JPEG images print amazingly well, rivaling the Canon 60D's images, and challenging any concern that Micro Four Thirds sensors would continue to lag in image quality behind their APS-C competition. While upcoming SLRs may do better, it's clear that Panasonic has met the challenge in the meantime. Very impressive!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Targus DOCK423A - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 x HDMI (120Hz)
- Surface Pro 7+ i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
- Microsoft Surface Pro 7+ - Újszerű, billentyűzettel és ceruzával
- 134 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4090 - 3 év garancia
- Lenovo P500 - 1650-2690 v3 akár 12 mag/24 szál, 16-32GB DDR4 RAM, 490W 80+gold táp, számla, 6 hó gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

). viszont egyre jobban úgy vagyok vele, hogy nem akarok akkora dög kamerákat. márpedig a nikon obik nem lesznek kisebbek, se a bázistáv hozzájuk. hetek óta azon jár az agyam, hogy egy pentax k-5 + 50-135/2,8 mennyire ütős kombó, és pont az, amit imádnék. aztán kézbeveszem nóra d200 + 16-85 vr kombóját, és nem értem, miért hajlandó cipelni. leszakad a csuklóm tőle, de tényleg.





. a 16-80/3,5-4,5 ugyanakkor jó lehet, ha kompaktra megcsinálják (nem fogják...) és az egész rendszer kap egy nagyon ütős obit (kb. 2/3 fé előnye lenne akkor dof-ban és érzékenységben is az m43-hoz képest, egy 12-60/2,8-3,5 meg ott már elég jól hangzana... 

Ugyan nem az ergonómia csimborasszója kis téglatestű Panám, de az AE lock és a tekerhető, benyomható blende/expókorrekció gomb helye szerintem nagyon eltalált.


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)




