Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  Jövedelem

Hozzászólások

(#13701) Johnny_Bravo válasza mobal (#13697) üzenetére


Johnny_Bravo
újonc

Én most váltottam LogMeIn-hez.

(#13702) sutszi válasza Johnny_Bravo (#13701) üzenetére


sutszi
veterán

És milyen?

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#13703) FLx válasza mobal (#13697) üzenetére


FLx
addikt

LMI-vel kapcsolatban egy tanacsom van, annyi penzt kerj amit az idok vegezeteig keresni szeretnel, mert emeles az soha nem lesz. Amugy dolgoznod nem nagyon kell majd, cserebe eleg nagy a kaosz es szinte biztosan csak amerikai/indiai/kinai fonokod lesz, akik ugyan nem ertenek semmihez, de ugy van jol minden ahogy ok kitalaltak. :) A hangulat viszont szinte minden csapatban eleg jo, bar a nagy oregek eppen mostanaban mondanak fel egytol egyig. Munkaido rugalmas, kb. akkor nezel be az irodaba, ha neked tetszik, bar papiron fixen be kellene jarni. A termekcsapatok/poziciok kozott nem nehez az atjaras, cserebe sok embert fel evente random pakolgatnak at egy masikba, ha olyanjuk van.

[ Szerkesztve ]

(#13704) Johnny_Bravo válasza sutszi (#13702) üzenetére


Johnny_Bravo
újonc

Eddigi 3 munkahelyem közül ez eddig a legjobb.

Ami tetszik:

- Nagyon jó lokáció
- High-tech iroda, emelhető asztalok
- Heti egy céges reggeli, havi egy céges ebéd
- A munkához szükséges dolgokon nem spórolnak

Ami kevésbé:

- Sokan elmentek most ezért a régiek kicsit demoralizáltak
- Reorganizáció miatti bizonytalanságok

(#13705) mobal válasza Oppenheimer (#13700) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Jávás poziról volt szó, pontos infóm nincsen.

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#13706) Drizzt válasza Johnny_Bravo (#13704) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Parkolást azon a környéken hogyan lehet megoldani? Van olyan grade, ahol adnak parkolóhelyet? Mert arrafelé egy havi parkolóbérlet igen combos tud lenni. Mondjuk nálam épp nincsen kilátásban, csak erre nagyon kíváncsi vagyok.

I am having fun staying poor.

(#13707) FLx válasza Drizzt (#13706) üzenetére


FLx
addikt

BKV, ha jot akarsz magadnak. Parkolot director level alatt soha nem kapsz, cserebe berelhetsz havi 25-30 kozott, ha nagyon szeretsz egesz nap a dugoban acsorogni. :)

(#13708) #41635072 válasza FLx (#13707) üzenetére


#41635072
törölt tag

Azert vannak helyek ahol jar a parkolo mezei mernokkent is, belvarosban es kijebb is multiknal.
Ez egy eleg lenyeges szempont szerintem azoknak akik ingaznak vagy csak nem a budos bkvn akarnak csucsulni...

[ Szerkesztve ]

(#13709) Tapsi válasza #41635072 (#13708) üzenetére


Tapsi
veterán

Nagyon remélem, hogy összes autót kiebrudalják a Belvárosból, de minimum egy méretes dugódíjat bevezetnek végre. Így is élhetetlen a város.

(#13710) #41635072 válasza Tapsi (#13709) üzenetére


#41635072
törölt tag

Ja ertem mindenki dogoljon meg aki nem teheti meg hogy az otodik keruletben lakjon, vannak egyeb terndoi es kozelessegei is amit csak autoval tud elvegezni, illetve felnott emberkent mar nem a megalloban akar lokdosodn a tinihorda kozott. Hihetrtlen hogy mennyirk nem latnak ki a merhetetlen kenyelmesen tokeletes es problemak nelkuli kis eletebol... Lehet eljon az ido, amikor mar nem csak magaddal kell foglalkoznod, esetleg a hippi eletet is megunod...

[ Szerkesztve ]

(#13711) attiati válasza Tapsi (#13709) üzenetére


attiati
veterán

Jó is lenne, pláne a belvárosban lakást birtokolni úgy.
De nem úgy tervezik jelenleg a tömegközlekedést és a nem úgy építik tömegével a P+R infrastrukurat, minta bármi is lenne a közeljövőben ebből a tervből. Viszont a dugoovezeten kívül szívás lenne lakni. Összes kis utca megtelne kocsival.

[ Szerkesztve ]

(#13712) Drizzt válasza #41635072 (#13710) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Én autóval járok, de én is indokoltnak látnám egy olyan dugódíj bevezetését, ami tényleg eltántorítana embereket attól, hogy autóval járjanak bizonyos túlzsúfolt környékeken. Mondjuk valószínűleg kifizetném a díjat, de ez most részlétkérdés. Viszont egy olyan dugódíj meg rettenetes lenne, ami gyakorlatilag csak egy rejtett autós-adóként funkcionálna. Bár engem főleg a légszennyezése zavar az autóknak, ha azt lehetne csökkenteni, az tök jó lenne. De ebbe az irányba úgyis lesz hosszabb távon elmozdulás, csak az elég lassú(szabályozás szigorítása, egyre terjedő elektromos hajtások). Meg a túlzsúfoltság problémájára nem nyújt megoldást. Az is gond, mert napközben tényleg nem igazán lehet belvárosban autóval közlekedni, akkorák a dugók. Na ezen egy jól kitalált, infrastruktúrával jól megtámogatott dugódíj pont segíthetne. Csak hát a szükséges feltételek valamelyike Magyarországon hogy, hogy nem, de mindig hiányzik.

I am having fun staying poor.

(#13713) FLx válasza #41635072 (#13710) üzenetére


FLx
addikt

A munkahely valasztasakor mindenki eldontheti mi a fontos neki, ha valaki kocsikazni szeret, az nem vallal a belvarosban allast. Ugyanis a belvaros megtelt, nem fer be mar tobb ember gyalog sem, kocsival meg plane nem.

(#13714) Tapsi válasza #41635072 (#13710) üzenetére


Tapsi
veterán

Budafokon lakom, Észak-Pesten dolgozom. BKV-val 45 perc, autóval 1 óra. SEMMI sem indokolja, hogy nettó közlekedési okokból autóval járj a belvárosba. Mentő, tűzoltó, költöztető cég, áruszállító, taxi, stb. nyilván kivétel. De nem miattuk van dugó, a terhelés 1%-át adják.

Szépen lerakod városon kívül a szekeredet, és bejössz tömegközlekedéssel. Ezt most azért nem teszed, mert túl olcsó autózni. A lakók által elszenvedett egészségkárosodás ugyanis nincs forintosítva. Vagy szerinted miért szorítják ki a nagy Nyugati városokból a kocsikat?

...illetve felnott emberkent mar nem a megalloban akar lokdosodn a tinihorda kozott.

Uuu, ez valami végtelenül balkánproli mentalitás. Ismered azt a mondást, hogy nem az a jó hely, ahol a szegény is autóval jár, hanem ahol a gazdag is tömegközlekedik? Nézzél már körül bármelyik élhető nagyvárosban!

(#13711) attiati

Ezt a problémát simán meg lehetne oldani, egyszerűen nincs rá vezetői akarat. P+R parkolók gyorsvasúttal a belvárosba, közvetlen metró kapcsolattal. Lásd: Berlin pl.

[ Szerkesztve ]

(#13715) travix


travix
aktív tag

Egyre inkább visszaszorítják az autókat a városból a jövőben, vannak már rá példák nyugati országokban pl. Madrid. :)

(#13716) Madwe válasza #41635072 (#13710) üzenetére


Madwe
nagyúr

Az a baj, h az esetek döntő többségében a tömegközlekedés nemcsak hogy olcsóbb, gyorsabb még kényelmesebb is lenne az embereknek. Nem a dugóban szitkozódna hanem teszem azt nyugodtan olvasna a villamoson. De nem teszi, mert előítéletei vannak és derogál neki tömegközlekedni, az prosztó, ha valaki viszi valamire akkor kocsi kell neki - na ez az a mentalitás ami veszélyes... igenis élhető és gyors a közlekedés a városban. És még a parkolás is megoldható, kollegáim java leteszi a nagykörút környékén az autót legkésöbb s úgy jön tovább - mert még így is gyorsabb...

(#13717) VirsLee válasza #41635072 (#13710) üzenetére


VirsLee
őstag

Ha nem tudsz normálisan bejutni a belvárosba és külső kerületekben vagy agglomerációban élsz, tényleg érdemes a lakóhelyedhez választani munkahelyet. Nem nagy ördöngösség, engem is sokszor találnak meg olyan melóval, amire az a válasz, hogy oda én nem fogok napi szinten eljárni. Budapest népessége 300e fővel csökkent 1980 óta, de 260e fővel nőtt az agglomeráció BP-n kívüli népessége. BP-n a lakásállomány kb. 120e-rel növekedett. Piszok sok az üresen álló lakás. Mostanában fancy dolog kiköltözni Budapestről, aztán 10-15 órát ingázással tölteni hetente...

(#13718) attiati válasza Madwe (#13716) üzenetére


attiati
veterán

normális esetben igen

A gyakorlatban meg Újpest városkapuhoz úgy érkezik a metró, hogy már Újpest központban megtelt.
A 4-6os vonalát említeni is kár. 1-es villamost nem tudom.
Természetesen a csúcsidőt mondom, amikor mindenki munkába indul vagy hazafelé tart melóból. Ilyen körülmények között nem működik a "nyugodtan olvasna a villamoson" dolog.

Ennek ellenére tömegközlekedés párti vagyok.
Úgyis tenni kell valamit nagyon rövid időn belül, mert ennyi szeméttel és autóval a bolygó oldja meg helyettünk hamarosan.

[ Szerkesztve ]

(#13719) petyus_ válasza attiati (#13718) üzenetére


petyus_
senior tag

7es busz vonalán, és 4-6ossal járok dolgozni, nem érzem, hogy olyan szörnyű lenne, egész úton olvasni szoktam. Néha megyek autóval is, munkahelymél lehet garázshelyet bérelni, úgyhogy azzal nem szívok, de legjobb esetben is annyi idő, mint tömegközlekedéssel, rossz esetben kétszer annyi. Ez 2x30-40 perc, amikor autóval csak nézek ki a fejemből, és araszolok a sorban, tömegközlekedéssel meg van hogy elfelejtem leszállni, úgy elmélyedek valamiben.

[ Szerkesztve ]

(#13720) section9 válasza mobal (#13697) üzenetére


section9
őstag

Nem vagyok mar a cegnel, de rengeteg haverom es baratom van ott. LogMeIn-rol nehez overall tapasztalatot mondani, mivel kabe minden termeken/business uniton eltero cegkultura van. Ahogy fentebb irtak rengeteg regi motoros lepett le, ami az oldschool arcok kozott rontja a moralt, de ez nem jelenti azt, hogy rosszabb lett a ceg, csak mar nem az a par tiz/szaz fos startuprol van szo, ahol ok kezdtek. Fizetesemeles nekem mindig csak inflacio koruli volt, de haveromek teljes csapata most kapott ket szamjegyu szazalekos emelest, ugyhogy lehet osszekaptak magukat. A benefitek szerintem eleg jok, ebook program, medicover, heti egy ceges reggeli, havi egy ceges ebed es ceges ivas, ingyen udito/kave/tea, stb. En nyugodt szivvel ajanlanam barkinek, de erdemes utanajarni, hogy mi a helyzet abban a csapatban ahova mennel.

(#13721) VirsLee válasza section9 (#13720) üzenetére


VirsLee
őstag

Bónusz, cafeteria, nyugdíjpénztár, közlekedés? Csak azért kérdezem, mert a többi felsorolt inkább csak az üveg gyöngy kategória.

(#13722) EQMontoya válasza Tapsi (#13714) üzenetére


EQMontoya
veterán

Ezt a Budafok-Eszak Pest 45p-t azert fejtsd ki legyszi, mert en Kelenfoldon lakom, es kigyalogolni az M4-hez (8-10p), azzal elmenni a Kalvinig (meg mondjuk 10), ott atszallni az M3-ra (5), eljutni mondjuk az Arpad hidig (20), es ott feljonni, az onmagaban kb. 45p. :)

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#13723) Tapsi válasza EQMontoya (#13722) üzenetére


Tapsi
veterán

Budafok kocsiszínnél lakom, onnan vilivel Újbuda központig megyek. Utána M4, Kálvinon M3, Árpád híd, és még az 1-es vilivel is megyek 1 megállót, mert lusta vagyok gyalogolni. 8:15-ös indulással pont beesek 9-re. A lakás 2 percre van a villamostól, fonódó percenként jár. A munkahely szintén a villamos mellett van (1-es). Amíg pótlás volt, addig negyed órával hosszabb volt az út.

Villamosig ki, várakozással: 5 perc.
A villamosozás a leghosszabb, Budafok - Újbuda kp. 13 perc menetrend szerint.
Átszállás: 2 perc.
M4: 6 perc menetrend szerint.
Átszállás: 5 perc.
M3: Kálvin-Árpád híd 8 perc menetrend szerint.
1-es vilivel várakozással, átszállással a melóig 5 perc.

A hozzászólásod pedig tök jól mutatja, hogy az érzékelésünk mennyire szubjektív. :)

[ Szerkesztve ]

(#13724) mobal válasza section9 (#13720) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

:R

Amúgy szimpatikus a cég. Annak örülök, hogy modern az iroda mert sajnos megszoktam a jót... :DDD

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#13725) Lortech válasza EQMontoya (#13722) üzenetére


Lortech
addikt

Budafok központjából 133-assal Ferenciek tere 20-25p.
Mivel ugye nincs buszsáv a Budafoki úton, reggel van egy 1-2 órás sáv, mikor ez 5-10 perccel több dugó függvényében.

Thank you to god for making me an atheist

(#13726) Mercutio_ válasza petyus_ (#13719) üzenetére


Mercutio_
félisten

Kérdés mikor jársz, melyik irányban és hol szállsz fel?

Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

(#13727) FLx válasza VirsLee (#13721) üzenetére


FLx
addikt

Bonusz nevetsegesen alacsony, evi 5% korul, cafateria atlagos. En tovabbra is azt mondom, hogy nagyon jo szamot kell mondani az elejen, mert evi 2-3% emeles lesz, eloleptetessel egyutt mondjuk 5%. Akiknek most emeltek esetleg ketszamjegyut, azok mar mashol 20-40%-al tobbet kapnanak.

(#13728) attiati válasza FLx (#13727) üzenetére


attiati
veterán

Régi tagok alacsonyabb béren vannak, mint az új belépők?

(#13729) petyus_ válasza Mercutio_ (#13726) üzenetére


petyus_
senior tag

XV. kerből megy a Corvin negyedhez. 8kor indulok reggel, fél 6kor este

(#13730) FLx válasza attiati (#13728) üzenetére


FLx
addikt

Igen, mert ha evente 2-3%-ot emelnek 5-10 ev alatt, mikozben a piacon 10% feletti az eves novekedes, akkor durvan el lehet maradni a fizuval. A regi motorosok csunyan a piacon elerheto fizu alatt keresnek, ennel a cegnel senkit nem erdekel, hogy te regota vagy ott. Olcsositas van, ha a magyarok sokat kernek, majd viszik a pozikat Indiaba, illetve mar el is kezdtek.

[ Szerkesztve ]

(#13731) Jhonny06 válasza FLx (#13730) üzenetére


Jhonny06
veterán

Most őszintén, hány olyan cég van, amelyik minden dolgozójának olyan fizuemelést biztosít, mintha lelépnének máshova? Ez nem reális. Minden céget fikázol emiatt, de ennyi erővel minden munkahely szar, mert ezt sehol nem csinálják.

(#13732) FLx válasza Jhonny06 (#13731) üzenetére


FLx
addikt

Van ahol legalabb probaljak kovetni a piacot es nem engednek bizonyos merteku elterest a piaci atlagtol. Nyilvan a valtassal mindig jobban jarsz, de nem mindegy, hogy mennyivel vagy elmaradva. A 40-50% elmaradas azert eleg durva. Volt olyan munkahelyem, ahol siman emeltek random 20% felett, mert lattak, hogy nagyon gyenge a fizetesem ahhoz kepest amennyiert uj embert talalnanak. Es nem kellett szolni, meg sirni a fonoknek.

Egyebkent eleg jo statisztikaim vannak arrol, hogy mennyibe kerul egy senior pozi feletti embert potolni. Hidd el, sokkal jobban megerne a cegnek, ha neha emelnenek nekik fizut es nem varnak meg amig ures lesz a pozicio. Szoval igen, a legtobb ceg idiota, a sajat penzet szorja el azzal, hogy emeles helyett a backfill-re megy a nagy love, csak sok helyen nem realizaljak, mert mas kalapokbol megy a penz.

[ Szerkesztve ]

(#13733) Mercutio_ válasza petyus_ (#13729) üzenetére


Mercutio_
félisten

Szóval a végállomáson felszállsz (ott persze, hogy van még hely, próbáld ezt a felüljáró lábánál;] ), majd a Blahán ahol a 4/6-os utasainak legalább fele leszáll szállsz át, 4/6 a nyugati felé lenne gáz.

[ Szerkesztve ]

Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

(#13734) section9 válasza VirsLee (#13721) üzenetére


section9
őstag

Amikor en voltam akkor volt bonusz, cafeteria es berletpenz, de pont ezek azok a juttatasok, amik meg engem hagytak hidegen. :)

FLx: Az altalam ismert kollegak kabe masfel-ket eve vannak a cegnel es ugy kaptak az emelest, szoval ha nem babszemekert vettek fel oket anno, akkor azert szerintem jol jartak.

(#13735) bandus válasza Tapsi (#13714) üzenetére


bandus
veterán

én a keletihez közel lakom és az oktogonhoz közel dolgozom, szerencsére kapok parkolót is. mondjuk rettentő mérges vagyok magamra, hogy 95%-ban kocsival járok, de egyszerűen túl kényelmes a garázsból ki, parkolóházba be setup és kb. 7 perc reggel az út. gyalog mondjuk 17, de általában késésben vagyok :D

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#13736) Mercutio_ válasza bandus (#13735) üzenetére


Mercutio_
félisten

Annyira azért mégsem vagy mérges, hogy változtass is rajta;]

Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

(#13737) bandus válasza Mercutio_ (#13736) üzenetére


bandus
veterán

hát pont csak atreshold alatt kicsivel vagyok mérges.. :D

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#13738) mobal


mobal
MODERÁTOR

Nálunk a parkoló helyek általában pool helyek, szóval mindneki használhatja... ha tudja :DDD

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#13739) axioma


axioma
veterán

En Pomazrol jarok be az Arpad-hid kozelebe, autoval (de legalabb full elektromossal), tomegkozlekedessel durvan tobb lenne penzben, idoben, faradtsagban is. Az meg egyre kevesbe megy, hogy elmesz valahova ahonnan tomegkozlekedsz: pont most teszik Obuda me'g nagyobb reszet fizetosse, amit korabban (amig benzinesem volt es no parkolohely) en is hasznaltam parkolni, de pont ezert hogy P+R-esnek hasznaljak ezert teszik fizetosse.
Nem igazan tudnek sehova nem kocsival bejarni, igaz en nem idegeskedek a dugoban - inkabb csak mikor elottem a pofatlanokat beengedik -, hiszen nem pofekelek. A Waze megmondja, mikor hova erek, nagyjabol bejon, en meg szamolok vele, ennyi.

(#13740) VirsLee válasza axioma (#13739) üzenetére


VirsLee
őstag

Szóval tömegközlekedéssel drágább lenne bejárnod Pomázról, mint megvenni egy elektromos autót és azt fenntartani? Számokat pls. mert ez nagyon vadul hangzik :D

(#13741) mobal


mobal
MODERÁTOR

Katásként tudok valamit "költségelni" pl. munkagép (költőinek érzem a kérdést, de azért hátha -a reményhal meg utoljára)?

[ Szerkesztve ]

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#13742) htomi85 válasza mobal (#13741) üzenetére


htomi85
tag

Nem, ez a kata lényege.
Viszont áfázni tudsz.

(#13743) mobal válasza htomi85 (#13742) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Áfázás az áfa visszaigénylés vagy miféle?

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#13744) htomi85 válasza mobal (#13743) üzenetére


htomi85
tag

Előrebocsátom, ha ennyire nem vagy benne, kötelező könyvelőt igénybe venned.
Alapból a katás kiállíthat áfamentes számlát, nyilván egy gázszerelő vagy hasonló csak így maradhat versenyképes.
Ha belépsz az áfa körbe, akkor minden hónapban áfa bevallást kell készíteni és az áfát megfizetni. (Asszem katás nem lehet negyedéves áfás de kérdezz meg egy könyvelőt)
Mit jelent ez? Ha egy hónapban a bevételed 1.000.000 plusz áfa, akkor következő hó 20-ig be kell fizetned az áfa részt, 270.000 forintot (fizetendő áfa)
De ha vettél egy macbookot munkaeszköznek 500.000 plusz áfáért, akkor itt lesz 135.000 levonható áfád. Tehát nem visszaigényled hanem be sem fizeted, csak a fizáfa és a levonható áfa különbségét.
De akár céges autó lízing áfájának felét is simán levonhatod útnyilvántartás nélkül is.

[ Szerkesztve ]

(#13745) djgeg válasza mobal (#13741) üzenetére


djgeg
őstag

Az egész kata lényege (előnye), hogy AAM (Alanyi adó mentes)-en (0% ÁFA-s számla) 12.000.000 Ft os évi kereted lehet ami után csak a fix 25-50-75 e Ft havi adó és az évi iparűzési adót (akár csak 2x25.000 / év ) kell fizetni.
Így nincs áfa és nincs mit visszaigényelni/be se fizetni se.
Ha ÁFA-s akarsz lenni arra is van mód akár rögtön is de nem éri meg (40% kos adó STB). Lehet azt is, hogy AAM keretet kimeríted és utána átcsúszol ÁFA körbe AAM ből, ilyenkor 40% kos adó az AAM kereten felülire viszont kövi évben csak ÁFA-s lehetsz...
Elvileg ha ÁFA-s vagy akkor igényelhetsz vissza is (vagy inkább nem fizeted be az ÁFA-t a bevételekből) (életemben nem hallatom olyan katásról aki ÁFA-s lenne... Mivel nem is éri meg úgy... akkor már gyakorlatilag kisebb adóteherrel veszed ki egy KFT-ből)
Tehát KATA, 12.000.000 Ft-ig AAM ben és ha ennél többet keresel akkor alapíts egy KFT-t és told bele a többletet és így költségezhetsz is majd.
Ha sok a költséged stb akár autó akár eszközök akkor egy KFT mindenképpen előnyös viszont ha nem és elég a 12.000.000 Ft os keret akkor nem éri meg évi egy két eszköz beszerzésre ÁFA-s katásnak lenni vagy KFT-t alapítani.

[ Szerkesztve ]

"640 kByte memória mindenre elegendő"

(#13746) mobal válasza htomi85 (#13744) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Ha arra kerül a sor mindenképpen kell egy - ezzel tisztában vagyok! :)

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#13747) H A M M E R válasza djgeg (#13745) üzenetére


H A M M E R
csendes tag

Én ÁFÁ-s vagyok, és azzal hogy mikori éri meg, nem teljesen értek egyet. Szerintem érdemes elmenni egy könyvelőhöz a számokkal, hogy mivel fogglalkozol, kik az ügyfeleid, mennyi költséged lesz (nem mindegy hogy szolgáltatást végzel, de anyag költséged nem sok van, vagy készítesz valamit, amihez sok alapanyagot kell venni, vagy netán árulsz valamit , amit megvettél valahonnan..)
Évi 12 millió alatt is lazán lehetsz ÁFÁ-s, de ha magánszemélyeknek dolgozol (és szolgáltatást végzel kevés költséggel), akkor nem igazán éri meg, mert pl az ÁFA mentes fodrász kiállít egy számlát 2.000 FT ról, akkor neked ÁFÁ-s ként 2.000 FT + ÁFÁ-ról tehát 2.540 FT ról érdemes számlát adni, amiből 540 et be kell fizetned (ha nincs levonandó ÁFÁ-d). Ha ezt teszed, akkor te is 2000 Ft ot kapsz, de nem hozzád megy az ügyfél, mert drága vagy... Ha viszont cégeknek dolgozol, akkor nem jár rosszabbul a megbízód, mivel mind1 hogy egy cégnek 10.000 Ft ról vagy 10.000 Ft + ÁFÁ-ról állítasz ki számlát, mivel ha ő ÁFÁ-s számlát kap , akkor le tudja vonni a saját fizetendő ÁFÁ-jából az összeget és nem jár rosszabul, ha neked 12.700 Ft ad ÁFÁS számlával, mintha 10.000 Ft ot ad ÁFA nélkül. Amúgy van a facebookon több könyvelés/KATA fórum/csoport, ahol lehet információt szerezni, mivel a KATÁS egyéni vállalkozónak nem kötelező a könyvelő. Viszont aki nem jó matekból, és egy 1.27 szorzás is magas neki, annak különösen ajánlott!

[ Szerkesztve ]

(#13748) Tapsi válasza djgeg (#13745) üzenetére


Tapsi
veterán

Uhh, itt most nagyon durva keveredések vannak a fejedben, szóval szerintem olvass utána te is, a kolléga is az egész kérdéskörnek!

A KATA-nak semmi köze az AAM-séghez.
Az ÁFÁnak semmi köze a 40%-os adóhoz.

Mivel nem is éri meg úgy... akkor már gyakorlatilag kisebb adóteherrel veszed ki egy KFT-ből...

Ezt most itt kérlek, hogy vezesd már le nekem! Mert 6 félév számvitelt tanultam, de a tanáraim hangosan felsikítanának ettől.

Ha sok a költséged stb akár autó akár eszközök akkor egy KFT mindenképpen előnyös...

Miért is? Mi köze a vállalkozási formának az adózás módjához?

(#13749) FLx

EV is számolhat el költséget, igényelhet vissza áfát.

[ Szerkesztve ]

(#13749) FLx válasza Tapsi (#13748) üzenetére


FLx
addikt

Magyar valosag, KFT => kocccsegeles => afa visszaigenyles => orombodottag. Arrol senki nem beszel, hogy kb. minden ezredik KFT szamol el valos koltsegeket, a tobbi siman adocsalas.

(#13750) djgeg válasza Tapsi (#13748) üzenetére


djgeg
őstag

Uhh, itt most nagyon durva keveredések vannak a fejedben, szóval szerintem olvass utána te is, a kolléga is az egész kérdéskörnek!
Nincs itt kavarodás, csak megint megy az "értelmezés" arra amit nem is írtam, vagy kiragadsz egy fél mondatot... Értem én, hogy az egyik adózási mód a másik vállalkozási forma, de arról beszéltem, hogy mikor éri meg.

A KATA-nak semmi köze az AAM-séghez. Senki sem írta
Az ÁFÁnak semmi köze a 40%-os adóhoz. AAM keret kimerítését írtam, hogy lehet 40%, a zárójeles rész előtte elcsúszott.

Mivel nem is éri meg úgy... akkor már gyakorlatilag kisebb adóteherrel veszed ki egy KFT-ből...
Ezt most itt kérlek, hogy vezesd már le nekem! Mert 6 félév számvitelt tanultam, de a tanáraim hangosan felsikítanának ettől.

Ha 6 félév számvitel után magyarázni kell, hogy jelenleg KFT ből kivéve a pénzt osztalék formájában (plusz költségek és nyereségadó után) mennyi a AAM kereten felüli 40%-hoz képest akkor akkor szerintem bele se kezdjünk.

Ha sok a költséged stb akár autó akár eszközök akkor egy KFT mindenképpen előnyös...
Miért is? Mi köze a vállalkozási formának az adózás módjához?

Szintén semmi, de ha az egész mondatot próbálod értelmezni nem egy kiragadt részt akkor talán... talán megérted.

"640 kByte memória mindenre elegendő"

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  Jövedelem
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.