Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#14101) Sanki válasza dellfanboy (#14100) üzenetére


Sanki
addikt

Én most csináltam a B kategóriás kreszt, e-Titán rendszerben, 60 órát kaptam, amibe bele tartozik a kresz oktatása, próbavizsgák, illetve még az elsősegély is. Szerintem elég lesz a 12 óra is.

(#14102) Andris837


Andris837
senior tag

Lassan indulok a második alkalomra. Izgulok, de szerintem ez természetes. Ma már kint fogok vezetni a forgalomba, ha minden igaz. :)

iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN

(#14103) pvt.peter válasza Andris837 (#14102) üzenetére


pvt.peter
őstag

Második alkalomnál már a forgalomban? :D
Kemény... :D
Én második alkalomnál épp hogy sebességváltást kezdtem el tanulni :D

Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.

(#14104) SUPREME7


SUPREME7
őstag

----

[ Szerkesztve ]

(#14105) SUPREME7


SUPREME7
őstag

Az a lényeg, tanuljátok a Kreszt és ne "megvegyétek" a jogsit :Y

Ebben a kereszteződésben ma egy hölgyemény egy drága autóban úgy gondolta, hogy ő a bal oldalról a szembesávból kíván balra kanyarodni miután balról kielőzte a kocsisort.

Miután mindenki dudált mint állat, hogy mit művel, vissza akart tolatni de lefulladt, miután rájött, hogy előre jobban tud menni, beállt a kocsisor elé, kb belógva a kereszteződésbe, és ugye a zöld lámpát nem látta, dudáltak neki, hogy akkor jó lenne ha megindulna, megint lefulladt :DDD

[ Szerkesztve ]

(#14106) Gyula84 válasza pvt.peter (#14103) üzenetére


Gyula84
veterán

első alkalommal forgalomba voltam azt mondta ez bevett szokás nála

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#14107) kicsako


kicsako
őstag

Én is forgalomba vezettem első órától kezdve, szerintem ez manapság már általános lehet.

Kedden vizsgázom, de félek hogy az oktató a régi autóját hozza :D Azon ugye le van törve a gázpedál, kuplung nagyon kényes, mindig szenvedek indulásnál, + sokkal erősebben rug vissza.
Új autója ugyan az a modell, csak fele annyi km-el. Van gázpedál, kuplunggal nincs gond simán elindulok, csak még nincs benne légkondi így nem valószínű hogy azon fogok vizsgázni, pedig azzal biztos vagyok benne hogy gond nélkül átmennék. A régivel néha lefulladok indulásnál :O

Vizsgabiztos pénzelése hogy működik? (nem megvenni akarom a jogsit, ne értsetek félre, de hallottam olyat hogy valakit 10/10es vizsga után nem engedtek át mert nem vitt pénzt..) Eddig ilyenekről tudok, hogy utólag kézbe, meg olyat is hogy oktatónak adom vizsga előtt és ő intézi az egészet.

[ Szerkesztve ]

(#14108) Andris837 válasza pvt.peter (#14103) üzenetére


Andris837
senior tag

Igen forgalomban. Nagyon nagy élmény volt, igaz csak a kormányt és a gáz-fék pedált kezeltem, váltani még nem váltottam, de így is szuper volt. Voltak hibák, de javíthatóak. Még szokni kell az autót, volt hogy kicsit rántottam a kormányt, de a végére az is megszűnt. :)

iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN

(#14109) kiszi07 válasza kicsako (#14107) üzenetére


kiszi07
senior tag

Pesti vagy? Allitolag ez csak ott mukodik, videken ne is probalkozz, Gyorben kifejezetten korrekt az osszes vb. Mi az elso oran a rutinpalyara mentunk egybol, ahol a valtogatasokat gyakoroltuk, majd kimentunk a palya melletti utra, amin nehany auto kozlekedett csak es ott valtogattam negyes fokozatig. Majd vissza a palyara es elkezdtunk parkolgatni. Tolatas is(!) volt es mivel nagyon jol ment, ezert gyakoroltam tovabb. Minden oran vegig csinaltuk az osszeset. (Vizsgan nem is volt vele baj) Majd kb 3-4 oran keresztul kimentunk az ipari parkba, ahol egyre forgalmasabb utakra kerultem. ( itt nekem tanulokent majdnem volt egy hatalmas balesetem, mert egy gyoker a szembesavba elozott en meg a foutra akartam volna kanyarodni) Volt korforgalom, kezifekes indulas lejton stb... Amint elesbe a varosba kerultem en nem fulladtam le 1x sem es magabiztosan vezettem. (Oktato szerint is) Egyebkent minden oktato maskepp csinalja, de nekem jobb volt igy, mert szerintem tul stresszes elso oran egy forgalmas uton kozlekedni, mikor meg valtani sem tudsz. :)
PS: tovabbitasra kerult a jogsim, elvileg hetfon megkapom :))

[ Szerkesztve ]

Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace

(#14110) kicsako válasza kiszi07 (#14109) üzenetére


kicsako
őstag

Mi működik csak Pesten? Ezt a részét nem teljesen értem :F

Ha rögtön forgalomba viszi az oktató az embert, akkor még csak kormányt kezeli a tanuló, meg max gáz/fék-et próbálgatja. Második órán kimentünk valami elhagyott területre és ott tanultam meg elindulni+váltani rendesen, aztán 3. órától kezdve forgalomban én csináltam mindent, de persze besegített még az első 10 órában kb.

(#14111) kiszi07 válasza kicsako (#14110) üzenetére


kiszi07
senior tag

A penzeles, nalunk fel sem merult. Nalunk ugy volt, ahogy leirtam.

Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace

(#14112) Yasuo


Yasuo
aktív tag

Sziasztok!

Nemrég múltam el 16,5 éves és úgy döntöttem, hogy elkezdem autóra a jogosítványt. Elég sokféle információt látok a neten és hallok az ismerősöktől. Most jelenleg így tudom:

-16,5 el lehet kezdeni a tanfolyamot, valamint a tanulást
-17 éves kor előtt 3 hónappal meg lehet csinálni az elméleti vizsgát
-17 évesen meg lehet csinálni a forgalmi vizsgát

Tehát 17 éves korom előtt is csinálhatom majd az órákat, vagy csak ha elmúltam? Akár már a 17. szülinapomon is megcsinálhatom a forgalmi vizsgát?

Másik kérdés: Ha meg szeretném csinálni a B-s jogosítvány után 125ccm-s motorra a jogosítványt, akkor elég az úgynevezett B125-s kiegészítő jogosítványt megcsinálnom? Ez kb mennyibe kerül, és mennyi idő alatt lehet megcsinálni?

Köszi előre is! :)

S9+

(#14113) HoaryFox válasza Yasuo (#14112) üzenetére


HoaryFox
őstag

Jól látod, pontosan így van

B125

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#14114) Yasuo válasza HoaryFox (#14113) üzenetére


Yasuo
aktív tag

Köszönöm! :))

S9+

(#14115) kicsako


kicsako
őstag

Na ma reggel volt a forgalmi vizsgám. Mielőtt jött a vizsgabiztos, oktatóm szólt állítsam be az ülést, tükröket. Megjött a pasas, személyi, addig mondta nézzem át az autót. Kerekek oké, rendszámtábla stabil. Jöttek a lámpák, minden oké. Öveket be, elindulunk, gyors fék próba, működött rendesen. Szépen elindultunk a vizsgapályán, minden rendben ment. Zebrán gyalogosokat átengedtem normálisan stb, az alapok mentek. Aztán jött az első hiba, vízszintes parkolás. Kicsit odakoccoltam a kerekeket a padkának, (oktatómnak hetek óta mondtam gyakoroljuk, mert nem vettük át a parkolásokat 1x sem!!! de nem foglalkozott vele). Ezután jobbkezes területeken mentünk, szépen lassítgattam kereszteződéseknél nem volt baj. Aztán az egyik kereszteződésben ahol km-ekre autó nem volt, csak egy tanuló aki gondolom szintén vizsgázott állt nekem jobbra. Mivel senki nem volt ott, és nem indult el, úgy voltam vele átmegyek, álljon és nézelődjön ha unatkozik :)) . Tudtam hogy meg kellene állni, és elengedni, de mivel jelét sem mutatta hogy menne, úgy voltam vele hogy átmegyek. Következő hibám szintén ebből adódott. A vizsgacentrum területén szintén jobbkéz szabály van, állt is egy autó a "kereszteződésben" de már legalább 1 perce, ahogy befordultunk a területre már rá lehetett látni, és nem volt szándékában bármerre is megmozdulni. Én simán átmentem volna, oktatóm szólt rám hogy állj. A nő utána sem indult el, csak amikor észrevette hogy ja ő forgalomban van..

Váltások mentek, bele is telt 30 órába, 20óra környékén még bizonytalan voltam. Elindulásokkal sem volt baj, egyszer sem fulladtam le. Ami nem ment, az a parkolás volt de gyakorlás hiányában nem is számítottam jobbra, a másik pedig a jobbkéz szabály figyelése idiótákkal az úton. Másik kedvencem még a kanyarodósáv volt, ott ugye indexelni kell, de mindenki csak akkor indexelt amikor már elkezdett kanyarodni, és ez is állandóan zavarba hozott, mert én előre jeleztem a szándékomat. Körforgalom ugyan ez, senki sem indexelt hogy kijönne a körforgalomból, de pont nálunk jött ki mind, és sosem tudtam mikor indulhatok el.

Végül átmentem, de jobban félek mások vezetésétől, mint a sajátomtól. Már csak az elsősegély van, aztán intézhetem a papírokat és lehet keresgélni a saját kis Suzuki Swiftemet :K

Sok sikert mindenkinek a jövőben! Akinek kérdése van tegye fel nyugodtan (lehetőleg itt, hogy mindenki "tanuljon" belőle), napi 1x legalább felnézek az oldalra.

[ Szerkesztve ]

(#14116) kiszi07 válasza kicsako (#14115) üzenetére


kiszi07
senior tag

Gratulalok, nekem ma reggel hozta a postas. Sajnos en is igy vagyok vele, hogy a masiktol felek inkabb, mint magamtol. (sok telefonozas, idegbetegek, mindenki siet stb)

Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace

(#14117) pvt.peter


pvt.peter
őstag

Sziasztok,

Lenne egy kérdésem az alábbi közlekedési helyzettel kapcsolatban.

A kérdés: elsőbbséget kell-e adni a 2. számmal jelölt gyalogos átkelőhelyen a gyalogosnak?
Az 1. számnál jelölt helyen nyilván a lámpától függően meg kell állni.

Mi a helyzet a 2. -kal?

Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.

(#14118) aaadicsek válasza pvt.peter (#14117) üzenetére


aaadicsek
csendes tag

Minden gyalogos átkelőhely előtt, a gyalogos számára elsőbbséget kell adni, ha nem lámpa irányítja a forgalmat.

(#14119) pvt.peter válasza aaadicsek (#14118) üzenetére


pvt.peter
őstag

Hm.
Az a baj, hogy a fentebbi esetnél (2.) vmiért ez nem lesz érvényes.
A teljes történet az volt, hogy megálltam az átkelőhely előtt, viszont az oktató "letolt", ugyanis ennél a 2. átkelőhelynél vmiért nincs elsőbbsége a gyalogosnak.

Magyarázott is vmit, hogy miért nem kell elsőbbséget adni, csak sajnos nem tudtam figyelni rá teljes egészében...

Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.

(#14120) aaadicsek válasza pvt.peter (#14119) üzenetére


aaadicsek
csendes tag

Érdekes, ha nincs lámpa, akkor ugye a gyalogos simán át fog menni, ebből kiindulva én mindenképpen átengedném. Esetleg a villamos közrejátszásával való huncutságra gondolok, vagy gyalogos csalogatásra. Így most mobilról nem nagyon látom, hogy a zebra átmegy-e a járdaszigeten, de mindenképpen érdekes probléma felvetés. Nekem magas -bevallom- én átengedném a gyalogost :D. Majd ha tisztázódik, meséld el, legalább tanulok. :d

[ Szerkesztve ]

(#14121) kicsako


kicsako
őstag

Az utcakép alapján van ott lámpa. Biztos hogy azóta már nincs ott?
Mellesleg ahogy előttem is írták, elsőbbsége van a gyalogosnak.

(#14122) rumos XIII


rumos XIII
aktív tag

Esztergom, Dakar autósiskola..
19. órámat vezettem le, furcsáltam, hogy az előző 7 óra kilóméter nemvolt beírva a kartonomba, rá is kérdeztem az oktatómnál, hogy miért, mondta, hogy ezt a Pataki ( főgóré ) írja be, de teljesen random, nem is ennek az autónak a kilóméter állása alapján. :F Megnéztem az előző óráimat, amik bevoltak írva, hogy mégis mennyi az annyi, és a 2*45 percre, ilyen 13-15 kilóméterek vannak beírva, én mindig mértem magamnak, sosem volt, hogy 20 kilóméter alatt mentem volna. Felis hívtam a górét, hogy mi a helyzet ezzel, és még neki állt feljebb, hogy mit méregetem én magamnak, meg amúgyis, ő többet szokott beírni. :W :DDD Mondom neki, köszönő viszonyba sincs a tényleges adat, a rögzítettel, ezt ne nekem akarja elsütni, ilyenkor váltott, és elkezdte mondani, hogy egy 10+ órát mindeképp kell majd venni, mert ha megis lenne a kötelező kilóméter (itt megjegyezte, hogy ez sajnos lehetetlen), akkor is ha látja a vizsgabiztos, hogy csak 30 óra van, akkor ő már most tudja előre az eredményt. Július 1-től 4800 ft-re felemelte a pluszórák árát, gondolom hogy a nyaralásra meglegyen neki.
Szomorú az egészben az, hogy előre kellett kifizetni a 30 órát, és (tudtommal, lefogok menni megnézni a szerződést, mert abból én nem kaptam egy példányt sem) ha szólok, hogy többet nem mennék itt, akkor nem adják vissza a megmaradt összeget.

Ilyen helyzetben amúgy melyik szervhez lehetne fordulni?

(#14123) tranceplanet válasza rumos XIII (#14122) üzenetére


tranceplanet
addikt

Nem veszik el a pénzed. Nálam úgy volt, hogy bementem az autósuli adminisztrátorához. Megkaptam a kartonom, benne ugye, hogy mennyit vezettem eddig. Leszámolta a fel nem használt pénzösszegemet, valami papírt kellett még aláírnom és viszlát.

" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!

(#14124) rumos XIII válasza tranceplanet (#14123) üzenetére


rumos XIII
aktív tag

Köszi, megnézem majd. Vajon a vizsgadíjat is visszafizetik? Hogy azt minek kellett ennyire előre kifizetni, nekérdezd. :DDD

(#14125) pvt.peter válasza kicsako (#14121) üzenetére


pvt.peter
őstag

Igazad van, a 2. lampa meg mindig ott van a gyalogos iranyitasra.
Csak nehezen lehet eszrevenni, ugyanis tenyleg csak a "fekete doboz" latszodik oldalrol.
Illetve a gyalogosnak ebbol kifolyolag "nem kell" elsobbseget adni, hisz az elso es a masodik lampa osszevan szinkronozalva (gondolom), igy amikor az elsonel zold az autosnak, akkor piros lesz a masodiknal a gyalogosnak.
Kicsit szopo ez a helyzet mert mi a helyzet akkor ha a 2. lampa nem mukodik, az elsonel zold es a gyalogos ugy gondolja hogy atmehet? (Tudom, fokozott ovatosaggal kell megkozeliteni az atkelohelyeket... :D)

Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.

(#14126) kicsako válasza pvt.peter (#14125) üzenetére


kicsako
őstag

Ez szerintem amolyan íratlan szabály. Ha a gyalogos lelép eléd nem fogod elütni még ha piros is a lámpa számára :D
Ugyan ez fordítva, ha a gyalogosnak van elsőbbsége de jelzi, hogy átenged, akkor sem várod meg amíg átmegy hanem megköszönöd és haladsz tovább.

(#14127) gergo5991


gergo5991
őstag

Sziasztok, felvidéki szemmel nézve elég bonyolult nálatok ez a jogosítvány szerzés, csak ámulok és bámulok milyen tapasztalatokat irtok, am én is most csinálom a jogosítványt, gondoltam be-be nézegetek a topikba hátha legalább a vezetési technikárol olvasok valami építő jellegüt, vagy tanulok itt mások tapasztalataiból.

Titeket amúgy nem zavar ahogy az oktató mondja a dolgokat állandóan belebeszél stb? Úgy érzem ha leadna egy útvonal tervet hogy merre menjek vezetés előtt sokkal jobban menne a dolog mert önállóan vezetnék, nem kellene arra várnom hogy mikor mit mond, melyik sáv, melyik irány satöbbi, tudnám hova megyek nem pedig csak bolyonganék a városban mint egy eltévedt turista.

[ Szerkesztve ]

(#14128) kiszi07 válasza gergo5991 (#14127) üzenetére


kiszi07
senior tag

Nekem mindig idoben jelezte, hogy a kovetkezo lehetosegnel balra-jobbra, ha semmi info, akkor egyenesen tovabb a kresz szerint.(jobbra tartasi kotelezettseg stb.) Vizsgan sem kaptam tobb infot.

Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace

(#14129) #33253120


#33253120
törölt tag

Üdv.
Van egy 2010. év 10. hónapban lejárt jogsim.
Ismerősök (oktató rokonnal) azt mondják újra kell vizsgáznom, (havonta van pár ilyen ügyfelük) amikor pár hete voltam okmányirodán akkor rákérdezve azt mondták, hogy ha nem vagyok eltiltva, akkor ha orvosilag megfelelek semmi akadálya a megújításnak.

Hihetek az okmányirodának?

(#14130) kiszi07 válasza #33253120 (#14129) üzenetére


kiszi07
senior tag

Termeszetesen, ha egyszer megszerezted a jogsidat, akkor csak eltiltas utan kell ujra vizsgaznod!
PS: orvosi alkalmassagi eleg neked

[ Szerkesztve ]

Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace

(#14131) #33253120 válasza kiszi07 (#14130) üzenetére


#33253120
törölt tag

Köszi. :)

(#14132) Sang66


Sang66
csendes tag

Sziasztok!

Forgalmi vizsga felé közeledve pár kérdés, ami felmerült bennem, és nem jött egyértelmű válasz az oktatótól:

1. Többször le lettem már szúrva, hogy későn veszem észre a zöldre váltást a kereszteződéseknél, így lassan indulok, nem készülök fel a zöldre. A bajom az, hogy gyakran nem látom, mit figyelhetnék ilyenkor. Van néha ugye a zebra lámpa a gyalogosoknak, ami ha piros lesz, akkor nekem zöld, de sokszor ez ugye nincs. Mit tudok még figyelni?? Valami olyan magyarázatot kaptam, hogy a lámpák "általában óramutató járása szerint váltanak, tehát ha a tőlem balra lévő útnál piros lett, akkor nekem zöld lesz"... vagy valami hasonló. Tudtok ebben segíteni, vagy van erről valami help a neten? (nem találtam).

2. Ha egyívben kanyarodva kerülök meg egy járdaszigetet balra, akkor a másik irányba menő útra érkezvén melyik sávba kellene érkeznem? (ha jól emlékszem, oktató azt mondta: a belső sávba).

3. Tudom, ez autóföggő, de ha pl. egy kereszteződésben kanyarodva lelassulok 10 alá (akár 5-re), azzal lefulladok 2-esben? Vagy ilyenkor már váltsak vissza 1-esbe? Múltkor volt valami ehhez nagyon közeli érték, és sikerült továbbjutni 2-esben, de már nagyon zötyögött a kocsi. Vizsgán melyiket érdemesebb csinálni?

4. Ha lámpás bicikli út van a lámpás kereszteződésnél velem párhuzamosan, és nekem zöldre vált, akkor a bicikliseknek pirosra vált? Vagy ilyen rendszer nincs, bármi lehet nekik a lámpa, és mindig figyelni kell?

5. Kétsávos út, előttem teker a biciklis, záróvonal, másik sávban szembejövő forgalom. Átmehetek záróvonalon hogy megelőzzem a biciklist? (muszáj, ha a kellő oldaltávot tartani akarom) Vizsgán ezért mit szólnak? Gondolom nem követem a biciklist 20-al tíz percen keresztül emiatt.

6. És végül a bónusz kérdés: oktatóval mentünk az úton, előttünk nagy busz (nem bkv), egy sáv, záróvonal, mellette szembejövő forgalom. Oktató mondta, nyugodtan kerüljem ki záróvonalon át, mert kinyírom a forgalmat (tényleg zúztak utánam, mint állat). Mivel szembe épp nem jött senki, indexeltem, és kerültem, de ez így mennyire okés mondjuk a vizsgán?? Ott inkább állok megmögötte, és várok akár perceket?

Előre is köszi a (kifejtős) válaszokat :)

(#14133) gergo5991 válasza Sang66 (#14132) üzenetére


gergo5991
őstag

1. mikor már narancssárgára vált, kuplung 1es fokozat kisgáz és amint zöld jöhet fel a kuplung és elindulsz. (erről az oramutató járásos dologrol még sose hallottam, szóval nem tudom én türelmesen figyelem a lámpát és ha már vált indulok :) )

2. -az 1essel jelöltbe, hogy ne korlátozz egyszerre két sávot

3. - az 1es csak elindulásra szolgál, visszaváltani 1esbe sose "szabad", 2esben ha lelassulsz 5km/hre nem fullad le a kocsi mert alapjáraton elmegy max szenvedés lesz a kocsinak (ez dízeles kocsival való tapasztalat), de amúgy csak tudsz annyira vezetni már ha vizsga felé jársz hogy beved azt a kanyart 10-15el is bátrabban.

4. akár zölded van akár nem, a forgalmat mindig figyelni kell, ahogy az oktatóm mondta mindig ésszel kell vezetni, akármikor kirohanhat eléd egy ember, az még nem ok arra hogy elcsapd függetlenül attól hogy kinek volt előnye. Van 2féle lámpa, a teli lámpa, és van a lámpa amiben benne van a nyil. Ha teli lámpád van akkor mehetsz de előnyt kell adnod, ha a lámpában van egy nyil akkor szabad menned nem kell előnyt adni, nem fog senkivel kereszteződni az utad, magyarán szabad utat kapsz.

5. - záróvonalat átmenni TILOS, akár biciklis akár nem, ha nem tudod úgy megelőzni biztonságosan (asszem 1,5 méter távolság kell legyen ha biciklis előzől) akkor mögötte kell menned mindaddig amíg nem lesz nyilt a felfestés, megpróbálhatsz esetleg villantani a biciklisnek vagy dudálni, ha lassan mögötte mész biztos meghall téged és lehúzódik (én le szoktam ilyenkor húzódni ha bicajjal vagyok)

6. amennyiben műszaki okok miatt lerobbant a busz abban az esetben kimelőzheted úgy hogy átmész a záróvonalon, de amennyiben baleset történik emiatt teljes mértékben te leszel érte a felelős. Amúgy TILOS

amennyiben valamit rosszul irtam javítsatok ki, remélhetőleg 2 hónapon belül én is eljutok a vizsgáig :)

Sok sikert a vizsgához, majd egy beszámoló jöhet :)

[ Szerkesztve ]

(#14134) HoaryFox válasza Sang66 (#14132) üzenetére


HoaryFox
őstag

Üdv!

1 - Figyeld a lámpát, ha sárga villan, kuplung - 1es és amikor zöld, már indulhatsz is, a kettő között mindig van olyan 1-2 mp-ed.
2 - 1-es nyíl
3 - Én szoktam olyat is (benzinesnél), hogy kikuplungolok, adok neki fordulatot és szépen visszaeresztem rá a kuplungot, mintha csak 1-esből indulnál. Menet közben (értsd: halad az autó akárcsak gyökkettővel) sosem váltunk egyest.
4 - Pontosan. Általában ha egyszerre van zöldetek, akkor egylámpás villogó sárga lámpával jelzik a veszélyes helyet.
5 - Pedig de. Záróvonalat átlépni tilos, vizsgán meghúznak miatta simán. És igen, pluszban megvan a kötelező oldaltartás, ami 1,5 m.
6 - Semennyire. Szép oktató lehet az ilyen, aki belevisz az ilyenekbe. Ha 10 percig ott áll a busz, neked kutya kötelességed 10 percet mögötte várni. Záróvonalat még mindig nem lépünk át. Pláne, hogy szembeforgalom is van.

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#14135) SUPREME7 válasza HoaryFox (#14134) üzenetére


SUPREME7
őstag

Szép lenne ha ott állna 10 percig. Forgalmi okból át lehet menni a záróvonalon. Millió ilyen helyzet van. (igen, vizsgán se buktatnák meg, ha valami büdösbunkó a megállni tilosnál vészvillogóval álldogál, mellette záróvonal, akkor ott állna 50 percig a vizsgán?)

[ Szerkesztve ]

(#14136) HoaryFox válasza SUPREME7 (#14135) üzenetére


HoaryFox
őstag

Oké, ebben lehet nincs igazam. Végülis belegondolva a helyzetbe valóban jogos a megkövezés :R

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#14137) Sang66 válasza HoaryFox (#14136) üzenetére


Sang66
csendes tag

Köszönöm szépen srácok, hála.
Egyedül a 2-es kérdés még mindig fura nekem, a jobbra tartási kötelezettség miatt, hogy a belső sávba kell mennem. Aztán újra kihúzódok a jobb sávba közvetlen a manőver után? (ha két sáv van).

(#14138) HoaryFox válasza Sang66 (#14137) üzenetére


HoaryFox
őstag

Ha be tudsz sorolni, akkor igen, hiszen jobbratartási kötelezettséged van lakott területen is.

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#14139) kiszi07 válasza Sang66 (#14137) üzenetére


kiszi07
senior tag

Igen, egeszen addig, mig nem kapod meg a jogsid. Utana kb senki sem csinalja szabalyosan.

Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace

(#14140) Andris837


Andris837
senior tag

Volt már olyan érzésetek tanulás közben, hogy ez nem nektek való? Ma annyi negatív jött, hogy teljesen elbizonytalanodtam. :(
Amit eddig elrontottam az most jól csináltam, de annyira figyeltem arra, hogy abban ne legyen hiba, hogy szinte másra nem is tudtam koncentrálni. :/

iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN

(#14141) SUPREME7 válasza Andris837 (#14140) üzenetére


SUPREME7
őstag

Hányadik óránál jársz? Mert ha az elején akkor ez töknormális. Egyik nap jobban megy, másik nap nem annyira. Egyre többféle szituáció, az oktató is egyre kevesebbet segít, stb. Ha a vizsga előtt is nagyon szarul megy akkor aggódj. :)

[ Szerkesztve ]

(#14142) Andris837 válasza SUPREME7 (#14141) üzenetére


Andris837
senior tag

Még az elején vagyok. Most átgondoltam és igen, egyre több dolgot ad át az oktató, egyre több dolog osztja meg a figyelmet. Nem olyan egyszerű ez mint gondoltam. :)

iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN

(#14143) Gyula84 válasza Andris837 (#14142) üzenetére


Gyula84
veterán

de majd az lesz :)

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#14144) gergo5991


gergo5991
őstag

valaki azt el tudná mondani nekem, hogyan kell dombról elindulni? mindig "bepánikolok" aztán tokig nyomom a gáz is meg a kuplungot is ha elkezd a kocsi hátrafele gurulni. Nem kézifékes metódusra vagyok kíváncsi hanem simán fékpedállal ha állok a dombon. Kézifékesnél tudom hogy kis gáz fordulat olyan 1500on kuplung lassan fel és mikor már emelkedik a kocsi eleje akkor kiengedni a kéziféket. Na de ha fékpedállal tartom magam a dombom közben hogy adok rá gázt? volt egy olyan próbálkozásom hogy féket elengedtem rátapostam a gázra 5000ren volt a fordulat!!!! (dízeles kocsi) kuplungot meg lassan emeltem fel de bazz lefulladt a kocsi. Valahogy nekem ez a gyenge gáz dolog nem igen passzol. Egyedül menet közben tudom tartani a fordulatot de elindulásnál mindig valahogy 2-3000nél vagyok már mire felengedem a kuplungot. Dízelesnél meg ugye kisfordulaton van a nyomaték ha indulok el 2500-3000nél vagyok és azt vettem észre hogy engedem fel a kuplungot ott ahol fog hagyom egy picit hogy gyorsuljon be a kocsi de azaz hogy 3000ren már "kevés a nyomaték" és nem igen akarok elindulni a kocsi hát mindih hirtelen felengedem rúg egy nagyot a kocsi aztán döcögve de elindul. Ma is sikerült jól megcsikorgatni a kerekeket :P (pont előző nap néztem hogy kell "burnoutolni", hát sikerült :P )

[ Szerkesztve ]

(#14145) rumos XIII válasza gergo5991 (#14144) üzenetére


rumos XIII
aktív tag

Én tanulókocsimban nincsen fordulatszám mérő, szóval azokat nemtudom leírni, de engem úgy tanít a faszi, hogy kuplung, fék kinyomva, majd a kuplungot fogási pontig felengedem, és amikor érzem, hogy indulna el az autó, akkor a fékről átteszem a lábam a gázra, és innen már tudod mi történik. :K

(#14146) gergo5991 válasza rumos XIII (#14145) üzenetére


gergo5991
őstag

egy nagyobb dombon is elbír indulni alapjáraton kuplungal a kocsi?

(#14147) rumos XIII válasza gergo5991 (#14146) üzenetére


rumos XIII
aktív tag

Nem, de ha már érzed, hogy a kuplung csinálna valamit az autóval, akkor fékről átrakod a lábad a gázra, és elindul.

(#14148) fausto


fausto
addikt

Jövő héten vizsgázok forgalomba, kezdek izgulni... Pedig addig még megyek 3 alkalmat vezetni.
Az lenne a kérdésem, hogy van valami leírás arról, hogy megy a vizsga? Úgy hallottam vannak "végzetes" hibák, amik azonnal bukta, egyébként meg kisebb hibákért csak hibapont jár. Erről tudtok valamit?
Köszi előre is! :R

(#14149) aaadicsek válasza fausto (#14148) üzenetére


aaadicsek
csendes tag

Ilyen vizsgaminősítő lapon rajta van minden szerintem.

(#14150) fausto válasza aaadicsek (#14149) üzenetére


fausto
addikt

Köszi, gondolom a 8. pontban lévő hibák jelentik az azonnali bukást. A többi hibából mennyi a "megengedett" :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.