- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
eddie17
addikt
Bár úgy sem érdekel senkit, de jó leírni.
Most kezdem én is a jogsit, B kategória.
Ha minden igaz nyár vége felé meg is lesz. Elsősegély megvan, most kezdtem a kreszt, június végén vizsgázom.
Kíváncsi leszek, mennyi vagyok béna. -
VR6-Fan
veterán
azért azt ne, elég volt a szoci rémekből azt kell hogy mondjam.
a szervo hiánya még túl élhető szerintem, legalább is én a buta ET-jű széles peres gumis kerekeimmel tök jól megvagyok nélküle, legalább erősödik az ember.
de pl az elektromos gáz pedál hiánya már komoly gond lehet 1-1 elindulásnál.
uborka3:hát nem
áhh értem tehát te is szimulátorba vezetsz!
áhh csak baromságokat beszélsz, vajon melyik a jobb?
-
VR6-Fan
veterán
1,4 TDCI szerintem
.
jó ez meg szép ez, egy dolgot nem értek hogy miért nem arra mennek rá az iskolák hogy vezetni megtanítsanak (normálisan alap szinten), a helyet hogy kapsz egy papírt a kezedben, de gyakorlatilag nem érsz vele semmit.
érsd miért nem olyan autón tanítanak ami nem ad gázt a tanuló helyet, amire ha csak ráengedi a kuplungot lefullad stb... sokkal több értelme lenne mint hogy fossák a friss jogsisokat akik nem hogy közlekedni alig tudnak még vezetni is csak felületesen (és most itt nem arról van szó hogy hozzuk vissza tanuló kocsiknak a ladákat meg a kormány váltós trabikat..)
uborka3:látom nagyon nehezen megy azon post megtalálása
-
-
VR6-Fan
veterán
válasz
uborka3 #7033 üzenetére
ha már annyira a szavakon lovagolsz akkor, eddig a vezetési tapasztalatról volt szó és a rutinról, nem a közelekedési tapasztalatról és rutinról
lehet hogy veszélyes közlekedési szituációt 6x gyorsabban megold jobb vég kifejlettel mint innen bárki, egy ilyen gyerek.
de persze te ezt is jobban fogod tudni stb...
nem unod még hogy baromságokat beszélj?
jah és még mindig nem írtad meg hogy hol írtam azt hogy 1 percig nyugotan lehet tornászni a kuplungon meg a gázon...
Xantomas:egy napos szombatot valami kis forgalmú helyen szánjál rá hidd el fél nap alatt flottul fog menni
nem baj ha lefulladsz ez vele jár(amúgy még lefulladás előtt kuplung be és fék, és lehet újra próbálkozni, amég ráérzel)
-
Xantomas
őstag
Jah, nem is nagyon írkálok a topicba, mert kiutálnának azzal a tudattal, hogy napi min 70 km-t tekerek le inkább biciklivel
Anno mikor vezetni tanultam, a kis Yarison, akkor tilos volt bármiféle művelethez használnom a gázpedált. Akár emelkedőn elindulás, akár elindulás, manőver, bármi. Na igen, csak az egy D4D motoros Yaris volt, 90 pacival, és alapjáraton olyan nyomaték volt benne, hogy kuplungot kiengedve megindult magától az emelkedőn.
Volt az oktatómnak pár heppje, amik leginkább csak arra irányultak, hogy az autó épségét óvja, de érthető, neki az a munkaeszköze. Pl. sosem volt szabad a kormányt teljesen kitekerni, gázzal indulni, csak finoman egyes, és mikor megindult, akkor apró gáz, és szigorúan 18km/h-nál kettesbe váltani, hogy véletlenül se kelljen csúsztatni a kuplungot, mert alapjáraton kettesben 17km/h-val megy az autó. Hármasba 34km/h, négyesbe 42-nél, és ötösbe 50-nél. Padlógáz sosem, mert akkor sokat fogyaszt, stb...A lehúzós elbizonytalanító kiabálós dolgai neki is megvoltak. Pl vizsga előtti héten eljátszotta többször is, hogy amikor váltottam, akkor ő is lenyomta a kuplungot, és mikor engedtem fel, éreztem, hogy nem jön fel a pedál. Én pedig nyomtam a gázt, ő meg köhintett, hogy engedjem fel a kuplungot előtte. Utána a kötelező kérdés, hogy biztos vizsgázni akarok, nem szeretnék még pótórát venni? Pár nappal később meg is buktam egy kidöntött macisajt miatt, ami előző, és másnap a helyén is volt. Csak akkor nem. A vizsgabiztos meg pont észrevette... de ezt anno le is írtam.
Viszont mikor a Thalia meglett, akkor mit össze szentségeltem eleinte... Síkon elindulni nem tudtam vele, ha 4 személy ült benne, és ez a "nem nyomjuk sosem a gázt" beidegződés miatt volt. Azóta nyomom, csak az emelkedőt kell gyakorolnom. Heti 1x ülök csak autóba, továbbra sem érzem létszükségletemnek. 4 hónap alatt az autóba anyummal 1000km-t tettünk bele. Nem valami sok... Tudom, mások egy hét alatt vezetnek le ennyit.
(#7010) blueMerle
Nekem a harmadik verzió okoz nehézséget a Thaliával, de majd a rutin úgyis meghozza.
A Xantiával a kövér gázra meg egy nagy kékes-szürke kis bűzös füst szokott lenni a válasz, így az megoldja izomból a rutin hiányát. -
blueMerle
veterán
válasz
Winner_hun #7031 üzenetére
Ez az, amit én sem tudok. Múltkor barátom amcsi jogsiját vizslattam, na azon kiigazodni sem egyszerü, álllamonként változik a forma
-
:-I
tag
válasz
uborka3 #7024 üzenetére
Elárulom neked, hogy a leküldés után egyből Németország oda-vissza megvolt.
Meg még nagyon sok kilométer.
Tehát a tudás független a megszerzési időtől.Képzeld azt, hogy pl. valakinek 10 éve van jogosítványa, de nem vezetett még csak 20 km-t.
A másiknak megvan fél éve, de már vezetett több mint 20e km-t.
Szerinted melyik a rutinosabb, tapasztaltabb?VR6-Fan: Erről van szó.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
uborka3 #7016 üzenetére
nem tanítok én senkit
, mindenki úgy vezet ahogy akar, amég engem nem veszélyeztet, én pusztán tanácsot próbáltam adni egy kezdő kolegának.
és kibeszél itt arról hogy 1 percig gáz kuplunggal kell tartani az autót, mutasd meg kérlek hogy hol írtam ilyet!
:-I:és mi van azokkal akik nem vezetnek közúton és nincs is jogsijuk?
(junior go-kartosok, motorosok stb...)vagyon a kedves forumtárs szerint nekik is attól fog függeni a vezetési rutinjuk hogy mióta van papírjuk róla?
-
blueMerle
veterán
válasz
uborka3 #7027 üzenetére
Óhh....tedd mester, kételkedj csak
Elhiszed hogy leszarom? Kértél valamit, megtettem, mond még mit kíván uraságod?
Ugye érzed, hogy kezdesz szánalmas lenni?
Winner_hun: A B a személyautó 5 tonnáig, az AM kismotor 50 köbcentiig a B1 mikrobusz vagy kisteherautó 8 főig legfeljebb 4,5 tonna összsúllyal.
-
blueMerle
veterán
Ő tudja. Hidd el. Mi hozzá képest piskóták vagyunk. Van még hova fejlődnünk. Én innentől csak mesternek merem nevezni
persze elnézést nem fog kérni, hiszen megtettem amit kért, persze ebből semmi sem látszik, pláne nem a rutin, az oktatói engedélyt pedig ha szeretném se tudnám beszkennelni, mert bevonták, miután nem hosszabbítattam meg. de megtenném. Persze minden bizonnyal ez is csak kamu, ugye. A mester már csak tudja.
-
blueMerle
veterán
válasz
uborka3 #7021 üzenetére
Igen, ennyit rólad
De beszkennelem neked hogy az este nyugodtan alukálj jólvan?
Aztán meséld már el nekem, mester ebből hogy állapítod meg a rutinom? Taníts kérlek
És hogy ne sírj hogy 2005 óta van jogsim: 2005-ben tettem le az oktatóit, 2001 juliusában szereztem először jogosítványt, A-t majd 2003-ban lett B-s.
-
blueMerle
veterán
válasz
uborka3 #7019 üzenetére
Mindenki magából indul ki
A fórumon eltöltöttem már annyi időt hogy százak ismernek, több tucat emberrel találkoztam is, ha olyat állítanék ami valótlan, az orromra lenne koppintva.
Nem is kértem hogy elhigyj nekem bármit is, de ezután a hsz-ed után csak kerülj, messze kerülj a fórumon kérlek. Köszi
Nekem feléd semmit sem kell bizonyítanom, sem linkelgetnem, már megbocsáss, de ehhez te egy senki vagy
Személyesen ha eljösz, megmutatom, privátban adok címet, ahol naponta 9-5 között megtalálsz,
-
blueMerle
veterán
válasz
uborka3 #7016 üzenetére
Lelked rajta. De egy valamit véss kérlek az eszedbe, vagy legalább bízz bennem: ha stabilan 1300-as fordulatszám alatt tartod az autót úgy 1 percig, azzal semmivel sem jobban gyepálod, mint mondjuk amikor startolsz. Araszolásnál lejtőn ahogy előttem is írták cseppett idiótán jönne le a kézifékes megoldás
Nem pacsira kaptam meg az engedélyt annak idején. Jómagam gyorsan, dinamikusan és sportosan vezetek, rettenetesen sokat. Van némi gyakorlatom a vezetésben. Annyi biztos, hogy tudjam mi hogy müködik és mi mennyire árt egy autónak. Érdekes módon nálam egy tanuló sem égette le a kéziféket, vagy nyírta ki a kuplungot, esetleg a váltót mint jónéhány kollégánál. Tán csak tudok valamit és nem vaktölténnyel lövöldözök...
-
VR6-Fan
veterán
ha nem te tartod fent a kocsi akkor nem gond, viszont ha igen akkor kalkuláj be egy tárcsa cserét majd
ehh jó neked én minden egyes kiállásnál, illetve bármikor amikor haza jövök nap közben araszolgatok emelkedőn
uborka3:azta micsoda hozzá értő lehetsz, akkor írd már meg hogy te hogyan csinálod és miért és mit kímélsz vele!
-
Manitou
veterán
válasz
blueMerle #7010 üzenetére
Nekem pontosan így tanították az 1. verziót, a többiről nem szóltak
Bár asszem nekem a féken nem kellett állni miután már a kézifék ( legyünk szakszerűek, rögzítőfék
) be volt húzva.
:-I Én be szoktam húzni és üresbe is kiveszem, én már csak ilyen rendes vagyok, ahogy tanították. Kivéve télen, akkor nem húzom be a kézit
Winner_hun Igazad van, e felett elsiklottam
-
-
blueMerle
veterán
Részletesen, oktatói tankönyvből idemásolom nektek:
Lejtőn autó álló helyzetben tartása, indulás:
-1. verzió: Az autó üresben, a kézifék behúzva, a fék nyomva tartása jobb lábbal. Indulás: kuplungot lenyomni bal lábbal, autót egyes fokoztba helyezni, fékről a jobb lábat áthelyezni a gázra, azt lassan nyomni, közben a kuplungot felengedni. Amikor az autó kellő érezhetően mozdul, kéziféket kiengedni majd nagyobb gázadással elindulni
-2. verzió: Az autó 1-es fokozatban, kézifék nincs behúzva. Az autó helyzetben tartása a kuplung és gáz együttes használatával alacsony fordulatszámon, indulásnál kuplungot felengedni és gázt adni. legfeljebb 1 perc, utána az 1-es verziót javallott használni. Nem javasolt első órákon.
-3. verzió: Az autó üresben, kizárólag fékkel egy helyzetben tartva. Indulás: kuplungot lenyomni, autót 1-es fokoztba helyezni, majd kuplungot felengedni, közben fékről a gázra a jobb lábat gyorsan áthelyezni, és gázt adni. Tanuló vezetőknek nem javasolt indulási módszer lejtőről, nagyobb rutint igényel.
/sry de fordítottam így nem szó szerint idéztem/
remélem inenntől mindenkinek világos
-
VR6-Fan
veterán
persze az nem gond hogy amég ráenged a kuplungot és matasz a másik lábaddal az mennyi idő?
mert azt tudom hogy az én fajta megoldás kb 1 sec és már le is léptem a kuplungról, vajon hogyan kopik jobban a kuplung
ill ez a fék+gáz se minden autóban kivitelezhető, mint pl az enyémben se, mert nem jól áll a gázpedál, pedig vissza váltásoknál jó lenne ha csak sarokkal kéne rárugnom a gázra
blueMerle:pontosan olyan sok a szakértő.
Winner_hun:nyilván ha előttem vált pirosra a lámpa akkor elve 20-nál kilököm üresbe és gurulok rá...
ahol hely ismeretem van tudom hogy váltanak a lámpák, akkor 1-es és kuplung arra a 20sec erejére (lusta vagyok ki venni a majd ismét berakni, jó neki ott bent
) és igen tipikusan az vagyok aki nem szokott totjázni és a sárgánál indul már...
persze tudom jobban kopik a kinyomócsapágyam, meg a rugók a nyomó lapban, de asszem ennyi kényelmet már megengedek magamnak, illetve nálam amúgy se a ferodol a gyenge láncszem a kuplungban
-
Manitou
veterán
válasz
Winner_hun #7000 üzenetére
Nem, csak a kuplung van jobboldalt
Egyik ismerősöm pl. mindenhol kéziféket húz, még akkor is, ha nincs emelkedő.
Mármint hol mindenhol?Én ha nagyobb az emelkedő akkor kézifék, ha enyébb, akkor csak lábféket használok.
-
:-I
tag
válasz
Winner_hun #7000 üzenetére
Oké, kicsit elírtam.
Természetesen nem.
blueMerle: Ki mit szokott meg. Egyik ismerősöm pl. mindenhol kéziféket húz, még akkor is, ha nincs emelkedő.
Manitou: Akárhol megáll, kéziféket húz. Lámpánál, várakozásnál, mindenhol.
uborka3: Nyilván nem percekig csinálja.
-
uborka3
tag
válasz
Winner_hun #7000 üzenetére
Inkább törökülésben.
#6997: mondom, ehhez csak gratulálni tudok. Nem szivesen lennék a szerelőd.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ömlenek majd az iPhone-ok az indiai futószalagokról
- Óvodások homokozója
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Politika
- Elektromos cigaretta 🔞
- További aktív témák...
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- SEAGATE ST6000NM0034 6TB 7.2k SAS HDD, nettó 15747Ft + ÁFA, 1 év garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- PS3 Slim 4.92 HEN, Telepített játékokkal - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Beszámítás! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest