Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13751) updog válasza Because (#13746) üzenetére


updog
senior tag

Szerintem ezen minden kezdő vezető átesik, "bárcsak automata váltós kocsin tanulhatnék, akkor nem kéne annyi dologra figyelni, nem fulladnék le, na majd ilyet veszek ha meglesz a jogsi" stb. :) De ha belegondolsz, egy automata váltós autót drágább megvenni, fenntartani, javíttatni.. Meg ha kézin megtanulsz, bármit elvezetsz, de ha az automatát szokod meg, és beülsz egy manuálisba, csak nézel :)

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#13752) jerry311 válasza updog (#13751) üzenetére


jerry311
nagyúr

Egy mai automata váltós autó plusz költsége minimális, mind megvásárlásban, mind karbantartásban.

Aki automatán tanul, annak benne van a jogsiban, hogy csak azt vezethet. És ha van esze, nem is ül kézi váltósba.

(#13753) sityupityu válasza jerry311 (#13752) üzenetére


sityupityu
veterán

Ha egy mai modern automata váltó besz@rik, akkor az igen költséges dolog!

Ha lenne esze, akkor nem fosztaná meg magát a vezetés élményétől. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#13754) Because válasza sityupityu (#13753) üzenetére


Because
őstag

a kuplungozás összes élményét átruházom arra aki kívánja :D

(#13755) sityupityu válasza Because (#13754) üzenetére


sityupityu
veterán

Te a motorokban is inkább a robogókat kedveled, jól gondolom? :D

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#13756) Because válasza sityupityu (#13755) üzenetére


Because
őstag

sose próbáltam, de bicózok és ott elől csak 1 tányérom van, hátul pedig összesen 4 sebességet használok :)

[ Szerkesztve ]

(#13757) jerry311 válasza sityupityu (#13753) üzenetére


jerry311
nagyúr

Egy mai autóban ha bármi komolyabb elromlik az k. drága, mert sok részegységhez nincs alkatrész, csak egyben az egész. Pl. elektromos kormányszervók többsége néhányezer forintos érzékelők cseréjével javítható lenne, de csak egyben kapható az egész. Ha nem automata váltós az autó, akkor ott van a kettős tömegű lendkerék, ami nem olcsó. Vagy pl a BMW örvénycsappantyús szívósora, ami kis egyszerűsítéssel egy darab műanyag és kb. 130k HUF. Maguk a csappantyúk cserélhetők lennének pár ezresből, csak nem gyártják külön. alapvetően ott tartunk, hogy az autógyártókat az első (és talán a második) vásárló érdekli. Nekik ne legyen gondjuk az autóval. A második vásárló az is csak azért, hogy az első vásárló értelmes áron eltudja adni a garancia vége felé az autóját és vegyen újat megint.

A vezetési élmény rétegigény.
Ismerőseim közt kb. van 3 ember, akit érdekel a vezetés élménye. Abból egynek van hozzá rendes autója (S2000), a másik kettő a "kommersz" tizenkettő egy tucat autójában élvezi a vezetést amennyire lehet.
Az összes többi vesz/vett valamit, ami remélhetőleg tartós és kényelmesen elviszi egyik helyről a másikra. Van aki azért vezet mert muszáj, tömegközlekedéssel 3x idő alatt tudná megoldani a munkába járást. Ő vett egy Prius 3-at és boldogabb mint valaha volt a kézi váltós Zafirájával.

Ez a vezetési élmény, meg egyebek kb. olyan itt mint amikor más topikokban erőltetik az ilyen olyan hardvereket, mert az mennyivel többet tud, mint amit a hülye fórumozó meg akar venni. Anyámat az érdekli hogy menjen a Facebook, a flash játékok, meg a youtube és kész. Egyáltalán nem hozza lázba, hogy hány FPS-t tud a GTX 1080 BF1-ben, az sem érdekli, hogy IPS vagy TN+Film a moitor és fogalma sincs mi az a RAM.

(#13758) sityupityu válasza jerry311 (#13757) üzenetére


sityupityu
veterán

Amit leírtál, hogy mi mennyibe kerül azzal nem lehet vitatkozni mert ezek tények, van némi rálátásom a dolgokra nekem is. Én sem 20 éves vagyok már. Eredetileg autószerelő végzettségemmel (amit bevallok, nem sokáig gyakoroltam, legalább is munka szinten) a szállítmányozásban dolgozom és megszállott motoros vagyok, tehát majdnem minden téren van valami fogalmam, hogy mi mennyibe kerül. Viszont akkor sem értek veled egyet. Automata váltóügyben nem is kell nagyon elmenni messzire, drága autók fele meg végképp nem.
Van két mérnök barátom akik a hazánkban gyártott népautó üzemben (Suzuki) dolgoznak. Történetesen az S Cross és a Vitara automata váltójáról van szó. Már az S Cross váltója is viszonylag egy túlbonyolított szerkezet volt, de a Vitara-nál ezt még csak fokozták. Persze mind két típusnál az automata váltón belül is több verzió létezik már (kb mindegyikkel mentem). A lényeg, hogy ezek a barátaim az utolsó csavarig ismerik ezeket a váltókat (persze csak a rajzok alapján, mert nem itt rakják össze őket, de nekik ez is elég), és még amikor bejöttek már akkor mondták, hogy kíváncsiak lesznek arra, hogy ha ezekkel valami probléma lesz akkor a Suzuki szervizekben az ott dolgozó emberek hogyan fogják megoldani ezeket. Konkrétan sem a Suzuki szervizek sem pedig az ott dolgozók nincsenek felkészülve ezekre a szerkezetekre. Egyébként már a megjelenéskor volt meghibásodás amit egyszerűen úgy orvosoltak, hogy (mivel még a kezdeti periódusban történt) a szalon kihozatott a gyárból egy másik autót. Tehát igenis van hátránya az automata váltónak kivéve az egyesek számára oly fontos kényelmet leszámítva. Drágább, és a szervizelése is drága egy hagyományos váltóhoz képest! Ezek tények, mindig is drágábbak voltak kár is vitatkozni ezzel.
És akkor a vezetési élmény: Nem kell ahhoz nem tudom hány lóerős autót vezetni, hogy vezetési élmény legyen! Én nem erről beszéltem! Én csak simán arról az élvezetről, amit csak egy hagyományos váltó tud nyújtani a velejáró kuplungolásokkal egybevéve. Az a dolog, hogy én határozom meg, hogy a motor mit mikor csinál. Csak ennyiről van szó, ennyiről beszéltem semmi egyébről.
Nem rég volt alkalmam egy felújított 2T Trabant-al menni ami igazán nagy élvezet volt a számomra, amihez nem kis mértékben hozzájárult a kormányváltója is . Utoljára valamikor suttyó koromban mentem Trabantal, nekem hatalmas érzés volt.
Mint ahogy a motorosok is értékelik a régebbi, akár a szoci motorokat is, legyen az pl egy 250-es ETZ. Az a lényeg, hogy én váltsak és kuplungoljak, semmi több! Ezt neveztem vezetési élménynek amihez nem feltétlen kell kimagasló teljesítmény.
Én elfogadom, hogy sokaknál - különösen a nők között - kedvelt az automata váltó, de hazánkban a legtöbb ember még mindig a hagyományos váltót preferálja szerencsére. Legalább is az én férfi ismerőseim között 20-ból 20-nak manuális váltós autója van a legkülönbféle teljesítményekkel megáldva.
Téma részemről lezárva.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#13759) sityupityu válasza sityupityu (#13758) üzenetére


sityupityu
veterán

Bocsánat, csak elfelejtettem valamit.

Prius? Én azt nem is nevezném autónak. :N :DDD

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#13760) dni válasza sityupityu (#13759) üzenetére


dni
őstag

Előszőr én is hasonlóan álltam a Priushoz, de amikor naponta 50km-ert ingáztam a városon keresztül, és dugóba kellett közlekednem, akkor egy kicsit ráuntam a feszes futóműre és az állandó váltgatásra az 1.8TSI Leononban, majd osztottam szoroztam és láttam, hogy mennyivel kevesebbe kerülne a munkábajárás (Évi 300e volt csak a benzin, a tervezett használat alapján), ha átünnék egy Priusba, és talán kényelmesebb is volna. Nem bántam meg, hogy váltottam. Azóta már melóhelyet váltottam (idén összesen csak 5e kmert mentem az autóval, ami így kb felesleges is) és egy héten egyszer ülök autóba, így már jobban vágyom újra egy sportos autóra, de úgy vagyok vele, hogy a helyváltoztatást igényét kiszolgálja ez is és legalább nem kell rá sokat költeni.

(#13761) updog válasza sityupityu (#13758) üzenetére


updog
senior tag

"Én csak simán arról az élvezetről, amit csak egy hagyományos váltó tud nyújtani a velejáró kuplungolásokkal egybevéve. Az a dolog, hogy én határozom meg, hogy a motor mit mikor csinál" Ültem (sajnos akkor még jogsi nélkül, utasként) automata váltós Camaroban, azért ott nem éreztem, hogy a sofőr cimbinek hiányozna a kuplung/kéziváltás :DDD De nyilván a magyar viszonylatoknál maradva, szerintem sem lehet túl nagy élmény egy automata váltó (még nem próbáltam). Akinek erre van igénye, használja egészséggel, azért találták ki :)

"Prius? Én azt nem is nevezném autónak." :DD ;]

(#13760) dni "majd osztottam szoroztam és láttam, hogy mennyivel kevesebbe kerülne a munkábajárás" az emberek hajlamosak nagyvonalúan elfeljeteni, hogy az autót meg is kell venni, illetve amikor továbbadják, mínusz x% azonnali bukó. Arról nem is beszélve hogy az autóban álló pénz nem fial évi kockázatmentes 3-4%-ot. Stb stb. :)

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#13762) dni válasza updog (#13761) üzenetére


dni
őstag

Tisztában voltam a költségekkel, csak mivel szerettem vezetni, úgy voltam ezzel a kérdéssel, hogy ennyit megér számomra a dolog. Csak a gyakorlatban kiderült, hogy a BP-esti utakra nem való a Leon. A plusz "élmémyt"amit adott egy normál autóhoz képest a futóműve, ereje, sportos üléspozíviója az a mindennapokban inkább hátrányként jelent meg. Egy hónapban egyszer ha kiautóztam, de közben mindíg sarkallt arra, hogy agilisen vezessek így úgy voltam vele, hogy megpróbálok mást. Az autót jó áron adtam, vettem nem buktam rajta, költeni nem kellett rá. A mostani élethelyzetemben, ha nem ennyire racinnálisan közelíteném meg a dolgokat akkor inkábbb egy Leonom lennem mint a Priusom.

(#13763) sityupityu válasza updog (#13761) üzenetére


sityupityu
veterán

"automata váltós Camaroban"

Na jó, ennél nagyobb végletet az automata váltós irányba kb nem is mondhattál volna. :DDD

Mentem én is automata bivalyerős bömössel, de ott legalább volt a kézi váltásra is opció. Hamar át is tértem arra. :) De ez megint egy másik kategória.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#13764) jerry311 válasza sityupityu (#13758) üzenetére


jerry311
nagyúr

Még mindig nem sikerült felfognod/elfogadnod, hogy az emberek többségének teljesen mindegy, hogy mit csinál az autója, hány lóerős, milyen sebességi fokozatban van, hogy be tud-e venni egy kanyart 100-zal vagy csak a megengedett 60-nal. (úgysem megy gyorsabban, mert szabálykövető, meg minek?) Nekik az autózás nem élvezet, hanem a napi rutin része, a kötelező etap, hogy beérjenek a melóhelyre kenyeret keresni.
Én szeretek vezetni, ha nem sietek, akkor inkább megyek kis utakon kanyarogva, mint autópályán. Ettől függetlenül ha olyan helyen dolgoztam, ahova értelmesen lehetett menni tömegközlekedéssel, akkor letettem az autót. Metrón nincs dugó, utazás közben tudok olvasni, sorozatot nézni, akármit. Aztán ha olyan kedvem volt/van akkor hétvégén mentem/megyek egy Budapest-Dobogókő kört vagy hasonlót.
Ha megengedhetném, hogy legyen 2 autóm, akkor az MX-5 mellé vennék valami hibridet vagy tisztán villanyost. Naponta munkába járni, bevásárolni sokkal előnyösebb lenne: csendes, kényelmes, kb. karbantartásmentes, jár hozzá ingyen parkolás, kevesebb rá az adó.
Amikor Izlandon autóztunk négyen csomagokkal, ott sem érdekelt senkit a 4 emberből, hogy mit csinál az autó. 2.5 turbodiesel, automata, összkerékhajtás, tempomat aztán menjünk 4000 km-t kényelmesen.
Genfben ugyanez, csak ott nem mentünk annyit mint Izlandon. Mondjuk, az 1.2 (vagy 1,4?) TSI-nek aztán marhára mindegy volt, hogy hegyről lefelé milyen fokozatban van, mert 6 személlyel megtömött VW-en nem fogott semmit a motorfék, hiába húztam vissza az DSG-t kisebb fokozatba. Viszont ha menni kellett, akkor legalább ment.

Nem értem, hogy honnan jön a lóerő kérdés, mert azt nem említettem sehol. Az S2000-ben sem a 200+ lóerő a lényeg, sokkal fontosabb, hogy könnyű és van egy fasza futóműve.

(#13765) sityupityu válasza jerry311 (#13764) üzenetére


sityupityu
veterán

"Még mindig nem sikerült felfognod/elfogadnod, hogy az emberek többségének teljesen mindegy, hogy mit csinál az autója, hány lóerős, milyen sebességi fokozatban van, hogy be tud-e venni egy kanyart 100-zal vagy csak a megengedett 60-nal. (úgysem megy gyorsabban, mert szabálykövető, meg minek?) Nekik az autózás nem élvezet, hanem a napi rutin része, a kötelező etap, hogy beérjenek a melóhelyre kenyeret keresni."

Én nem tudok ezzel egyetérteni, mert a fővárosiak jó része meglehet, hogy ilyen, de vidéken azért más a helyzet.
Az én ismeretségi körömben jórészt mindenki szereti az autóját és az autózást is. Egyértelmű, hogy létezik az a réteg is akikről te beszélsz, de szerintem biztos, hogy országos szinten nem ők képezik a többséget.
Ha az lenne amiről beszélsz, akkor valóban mindenkinek mindegy lenne, hogy mit vezet. Az autókereskedések/gyártók tönkre mennének mert mindenki a legolcsóbb kommersz kocsit venné meg amivel a "kötelező" tempót tudja diktálni aztán jó napot. Akkor meg ugye minek a választék, felesleges lenne.

"Nem értem, hogy honnan jön a lóerő kérdés, mert azt nem említettem sehol. Az S2000-ben sem a 200+ lóerő a lényeg, sokkal fontosabb, hogy könnyű és van egy fasza futóműve."

Ez már csak szőrszálhasogatás a részedről. :) Jól tudod, hogy miről beszélek. Igaz, hogy nem írtam le, de én sem csak kifejezetten a lóerőkre gondoltam.

Tiszteletben tartom a te nézetedet, de nem értek vele egyet. Szerintem a továbbiakban kerüljük is ezt a témát mert csak egy meddő vita ez közöttünk. :)
Respect. :R

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#13766) C. s.


C. s.
addikt

Sziasztok!

Mennyibe kerül mindenestől manapság jogosítványt szerezni autóra? (Úgy értem, a hagyományos módon, nem a piacon. :D ) Az árat autó beszámítása nélkül kérem. Az nálunk külön tétel. :)

[ Szerkesztve ]

(#13767) Because válasza C. s. (#13766) üzenetére


Because
őstag

szia!

orvosi alkalmassági, elméleti oktatás + vizsga, EÜ vizsga (én itt tanfolyamon nem voltam, nem kötelező), vezetési órák + forgalmi vizsga (bukás benne van a pakliban) ezt elvileg mind hivatalosan írva, nem csalva a kilométerekkel, az 580-as határ miatt nekem 250000 felett áll majd meg.

(#13768) aaadicsek válasza C. s. (#13766) üzenetére


aaadicsek
csendes tag

Én úgy mentem neki, hogy ha 150ből kijövök, akkor az már jó.
(34. óra közelében lett meg az 580km) 40óra után első forgalmi bukta. Második meglett a 43.órával. 3500as óradijjal végig. Plusz a kresz, vizsgadíjak, eüpapír, elsősegély meg az oktatása. Hát 200 környéke lett.

(#13769) C. s. válasza Because (#13767) üzenetére


C. s.
addikt

Because, aaadicsek:

Köszi szépen! Huh, szép kis summa! :Y

(#13770) Alexios válasza C. s. (#13766) üzenetére


Alexios
veterán

Nekem most lett meg, kb 150bol jött ki, úgy hogy minden elsőre meglett 34 óra vezetéssel

(#13771) C. s. válasza Alexios (#13770) üzenetére


C. s.
addikt

Akkor Te egy ügyes mázlista vagy! :K Még így is jókora összeg. Köszi az infót.

(#13772) Because válasza C. s. (#13771) üzenetére


Because
őstag

ehhez csak egy igen alacsony árakon dolgozó iskolára és tényleg tehetségre van szükséged ~20000 elmélet, ~3000ft/óra alatt már elég ritka, de lehet találni és persze vannak oktatók akik bőkezűek a kilométerekkel, hogy ennyiből meg lehessen csinálni.

a mai nappal viszont én is átveszem a vizsgaigazolást B kategóriában :)

[ Szerkesztve ]

(#13773) C. s. válasza Because (#13772) üzenetére


C. s.
addikt

Gratulálok! :C

Mielőtt belevágok, alaposan szét kell nézni, úgy tűnik.

(#13774) Shade45


Shade45
senior tag

Jogosítvány megszerzését tervezem Debrecenben!

Tudtok ajánlani oktatót vagy iskolát, hogy hová érdemes fordulni?

Abszolút 0 a tudásom, életemben egyszer vezettem autót kb 5 percig...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Más:

Elméleti oktatások előtt érdemes valamilyen tankönyvet beszerezni és átolvasni előtte, hogy ne "sík hülyén" menjek el az oktatásra? Vagy majd úgy is ott fognak ajánlani könyvet?

(#13775) Because válasza C. s. (#13773) üzenetére


Because
őstag

köszi szépen!

Shade45: személy szerint e-Titán rendszerben tanultam online, mert nem tudtam szakos munka miatt a tanfolyamhoz igazodni. könyv nem kellett, neten található kérdéssorokat töltöttem ki, itt minden fent van pl. kivéve az új videós feladatokat: [link]

[ Szerkesztve ]

(#13776) Shade45 válasza Because (#13775) üzenetére


Shade45
senior tag

0 tapasztalattal rendelkezem, és egy picit tartok ettől az otthon tanulósditól:

- Nincs lehetőséged kérdéseket feltenni, ha esetleg nem értesz valamit;
- Vagy másképp értelmezed azt ami le van írva, aztán amiatt buksz meg a vizsgán, vagy közlekedsz majd szabálytalanul.

Persze lehet, hogy alaptalanok az aggályaim, de nem szeretnék kísérletezni! :)

(#13777) Because válasza Shade45 (#13776) üzenetére


Because
őstag

elég szájbarágós az e-Titán és amit linkeltem oldal konkrétan azok a vizsgakérdések.

forgalomban pedig lesz veled oktató, aki elmondja hogyan is kell közlekedned

(#13778) Gyula84 válasza Because (#13772) üzenetére


Gyula84
veterán

gratula :C

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#13779) updog válasza Shade45 (#13774) üzenetére


updog
senior tag

Kotra Kresz könyv, ha nem lett volna az elméleti oktatás (este hattól kilencig egy hetes intenzív tanfolyam (Bp. Csigavér), gondolod mennyire volt hasznos) akkor is lazán meglett volna a kresz vizsgám a könyv alapján :)

Első gyakorlat előtt meg ezt nézd meg :DDD Nem irónia, én is be voltam tojva, keresgéltem googlen aztán ezt dobta elsőnek :)

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#13780) Shade45 válasza updog (#13779) üzenetére


Shade45
senior tag

Én is ráakadtam a Kotra féle könyvre, ma el is kezdem olvasni.

Ugyan ez csak egy 2013-as kiadás, de gondolkozom a legfrissebben, hogy megrendelem tőlük, 3 könyv postával együtt ~6.000-ért, szerintem teljesen jó ár.

Köszi a tippeket! :)

Kezd az a gyanúm lenni, hogy picit többet képzelek bele ebbe a jogosítványos dologba, mint amennyiről valójában szól... :U

(#13781) whitezo88


whitezo88
nagyúr

Sziasztok! Pesten melyik sulit ajánlanátok totál kezdőnek, akik nem lehúzósak és beleszarósak? Én rég csináltam és vidéken, az jó volt de nem játszik.

(#13782) pvt.peter válasza Shade45 (#13780) üzenetére


pvt.peter
őstag

Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem, ugyanis én is most szeretném elkezdeni a jogsit, kezdve a kresz -szel.

Mennyire "up-to-date" a 2013 -as Kotra Károly féle "KRESZ könyv személygépkocsi-vezetők részére" c. könyv?
Érdemes-e esetleg beszerezni a legújabb 2016 -os kiadást vagy pedig jó lesz a 2013 -as is?

Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.

(#13783) Shade45 válasza pvt.peter (#13782) üzenetére


Shade45
senior tag

Hogy mennyire naprakész, azt sajnos nem tudom - nem értek hozzá -, de én csak azért kezdtem el olvasni, hogy még a tanfolyam előtt legyen valami fogalmam a dolgokról.

(#13784) NeoPampalini válasza whitezo88 (#13781) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

Én az Újpest Autósiskolába jártam elméletre (most ugyanott csinálom a vezetést is), egy öreg muki tartja az oktatást, legalábbis az estit biztosan. Jól és érthetően csinálja, nem volt semmi gond. Az elméleti vizsga is elsőre meglett 1-2 hibaponttal, az nem nagy kunszt (szerintem). :)

Mindent ők intéznek, kivéve az elsősegélyt: az oktatás náluk zajlik, de a vizsgát magadnak kell megoldanod (időpont, stb.).

A forgalmi vizsga majd kiderül, milyen lesz, elvileg februárra jutok el odáig. Egy nagyon jó oktatónál vagyok, eddig nem törtünk össze senkit sem. :D Bár hozzáteszem, pár éve már nekifutottam a jogsinak, de csak a forgalomban való vezetésig jutottam, vizsgáig nem (anyagi okok miatt, mindegy), szóval azért halovány emlékeim voltak a vezetésről, a tanpályán is csak 4 órát voltunk tavaly, hogy megismerjem a kocsit, utána irány a forgalom.

(#13785) NeoPampalini válasza pvt.peter (#13782) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

A suliban megvettem a legújabbat + a CD-t, aztán minden nap nyomkodtam egy-másfél órát a programot. Szerintem megéri a naprakész cucc azt a pár ezer Ft-ot, ezen ne spórolj... :)

(#13786) Shade45 válasza NeoPampalini (#13785) üzenetére


Shade45
senior tag

Kotra féléből a legújabbat?

(#13787) NeoPampalini válasza Shade45 (#13786) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

Fejből meg nem mondom, otthon megnézem...

(#13788) NeoPampalini válasza Shade45 (#13786) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

Nem a Kotra féle könyv, hanem ez: katt

(#13789) szilchi


szilchi
őstag

Szép estét.Ma sikeresen levizsgáztam B-ből,de mivel siettem munkába,meg örültem mint majom a farkának nem figyeltem pontosan mit is kell csinálnom ezután :B .Annyi rémlik hogy be kell mennem a veszprémi NKH hivatalba a vizsgalappal meg ha jól emlékszem az iskolai bizonyítványommal.De arra már nem hogy kihez és miért is :U .

Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...

(#13790) Andris837


Andris837
senior tag

Sziasztok!

Örömmel jelentem, hogy a mai napon csatlakoztam a csapathoz. :)
Mivel a munkarendem nem engedi meg, hogy eljárjak tanfolyamra ezért úgy döntöttem, hogy a ma már nagyon népszerű és elterjedt E-learning rendszerben fogom megcsinálni a felkészülést a KRESZ vizsgára.
A rendszer az első modul után alapvetően tetszik. Néha már-már az az érzésem, hogy túlságosan is szájbarágósan magyaráz dolgokat, de ez alapvetően jó, hiszen megjegyzi az ember. Az első modul volt a "Közlekedésben való részvétel feltételei". Mindent részletesen leír, elmagyaráz, a hatályos jogszabályokra hivatkozva. A dolgokat képekkel és animációkkal illusztrálva. A modul végén van egy teszt 15 kérdéssel, és csak 85% feletti eredmény esetén enged tovább a rendszer. Nekem 100% lett az első modulzáró. :B
Természetesen ismétlésre is van lehetőség, a modult újra lehet tanulni, bármikor visszatérhetsz és a nem értett részt át lehet ismételni, valamint a vizsga előtt is tudsz ismételni.
Beszéltem már az iskolával is akikhez kerültem, a sikeres kresz vizsga után egy közeli iskolához kerülök majd vezetni, ahol választhatok oktatót. Beszéltem egy oktatóval is aki elmondta, hogy nagyon kevés az oktató és sok a vezetni tanuló így a várakozási idő megnövekedett. Bízom benne, hogy a nyárra azért meg lesz a jogosítványom. :)
Ma délután megyek az orvoshoz az EÜ alkalmasságiért, valamint várom a vöröskereszt válaszlevelét az elsősegélynyújtó tanfolyammal kapcsolatban. Jól tudom, hogy ez 2 alkalom? Egyik nap "tanfolyam" másik nap vizsga?

iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN

(#13791) SUPREME7 válasza szilchi (#13789) üzenetére


SUPREME7
őstag

Grat :) Igen, bemész a legközelebbi NKH-ba, vizsgaigazolás, bizonyítvány és kb 2 perc alatt kapsz egy igazolást, azzal átnavigálsz egy kormányablakba, vagy okmányirodába, ami közelebb esik, és várod a plasztikot. De 3 munkanapot várni kell (legalábbis itt pesten) Tehát mondjuk hétfőn, de inkább kedden menj.

(#13790) Andris837: Az első modulok még könnyűek, majd jönnek a hosszabb, unalmasabb részek is :D

[ Szerkesztve ]

(#13792) Andris837 válasza SUPREME7 (#13791) üzenetére


Andris837
senior tag

Igen, biztos vagyok benne, hogy lesznek ilyenek is, de ez az oktatáson is így lenne gondolom. :)
Sajnos nem tudok bejárni tanfolyamra, hiányozni meg persze nem lehet és nem is szeretnék. Ezért kerestem ezt a lehetőséget.

iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN

(#13793) szilchi válasza SUPREME7 (#13791) üzenetére


szilchi
őstag

:R Köszönöm. :)

Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...

(#13794) SUPREME7


SUPREME7
őstag

Egyébként így két hónap budapesti vezetgetéssel a hátam mögött (többnyire rövid távok, meló, bevásárlás, kocsikázgatás) azt kell mondjam, hogy tényleg sok a köcsög :D A legjobban azok bosszantanak akik a seggembe másznak. Én többnyire nem sietek sehova, kényelmesen mennék, de mindig belefutok valami köcsögbe, ahol megelőzhet ott nem teszi, a seggembe jön, hogy a záróvonalon zebránál kitapossa a szarját. Én szeretek 3-4 autónyi követési távolságot tartani minden körülmények között, de engem betalálnak még hajnal 4kor is mikor megyek dolgozni, jön mögöttem mintha én húznám, ha odalépek neki Ő is, ha lassítok akkor meg baszik megelőzni :W Furák az emberek...

(#13795) sityupityu válasza SUPREME7 (#13794) üzenetére


sityupityu
veterán

Ehhez sajnos szokjál hozzá. Kb 18-19 éve vezetek, vidéki vagyok de rendszeresen járok a fővárosba is (még kamionnal is) így már hozzáedződtem ezekhez a dolgokhoz. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#13796) Shade45 válasza SUPREME7 (#13794) üzenetére


Shade45
senior tag

Bár még nincs jogsim - a KRESZ tanfolyam elején tartok -, de látva, hogy milyen sofőrök vannak az utakon, és hogy milyen képességgel rendelkező emberkék kapnak a vezetéshez engedélyt, én biztosan szigorúbbra venném a jogosítvány megszerzésének feltételeit.

Sajnos több olyan embert is ismerek személyesen, akik saját bevallásuk szerint totál nem tudnak vezetni, a KRESZ-t felszínesen, vagy alig ismerik (hála a begyakorolt régi kérdéseknek), és a forgalmi vizsgákon is csak azért mentek át, mert vagy tejeltek a megfelelő helyen, vagy faluban, kisvárosban laknak, ahol örül az az egy szem oktató, ha valaki felkeresi jogsi ügyben.

És sajnos ezek az emberek köztünk közlekednek, kvázi időzített bombaként ketyegnek. Mert ugye hiába vigyázol és közlekedsz a megfelelő felelősséggel és mérlegeled helyesen az adott szituációkat, ha összetalálkozol egy bal*asszal, vagy valami IQ bajnokkal, onnantól kezdve már a szerencse vagy a jó Isten kezében vagy...

Persze, nem csak az ilyen típusú, vagy szellemi/értékrendi képességekkel rendelkező személyek hibásak/hibázhatnak. Viszont egy alaposabb szűrés, szigorított vizsga, sokkal biztonságosabb körülményeket teremthetne az utakon. Én pl. a jogosítvány hosszabbítást simán újbóli KRESZ vizsgához kötném, ez alap lenne szerintem.

(#13797) pvt.peter válasza Shade45 (#13796) üzenetére


pvt.peter
őstag

Én is pont ugyanebben a cipőben járok. Teljes mértékben egyet értek veled.
Én még annyival egészíteném ki a hosszabbítással kapcsolatos ötletedet, hogy minden egyes hosszabbításnál az első két alkalmat ingyenessé tenném.

Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.

(#13798) jerry311 válasza Shade45 (#13796) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ezek kevésbé veszélyesek, mint azok akik vérprofinak képzelik magukat, aztán amikor beszopósodik a helyzet és nem adja ki, akkor feltekeredik a buszmegállóra.
Ha a sofőr legalább az elsőbbségi viszonyokkal képben van, akkor már nagyon nagy bajt nem okoz.

(#13799) sityupityu válasza Shade45 (#13796) üzenetére


sityupityu
veterán

Adjál még egy-két ilyen jó ötletet a jó hülye kormányunknak, nem húznak még eléggé le minket mindenféle baromsággal.
Azért nem lenne értelme amit írsz, mert ezek a jogosítvány hosszabbítások csak a pénzről szólnának, senkit sem buktatnának meg csak csengessen. Ha ezt másképp gondolod akkor naiv vagy, és nem ebben az országban "élsz".

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#13800) pvt.peter válasza sityupityu (#13799) üzenetére


pvt.peter
őstag

Épp annak nincs értelme amit te írsz.

"Azért nem lenne értelme amit írsz, mert ezek a jogosítvány hosszabbítások csak a pénzről szólnának, senkit sem buktatnának meg csak csengessen."
Ha ezt a gondolatmenetet követjük, akkor épp arról lenne szó, hogy mindenkit megbuktatnának, csak hogy még több pénz folyjon be ...
De ennyi erővel már az első jogsi megszerzésénél is szanaszét szopathatnák az embereket, nem gondolod?

[ Szerkesztve ]

Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.