Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#10001) harry válasza jerry311 (#9996) üzenetére


harry
veterán

Gondolom attól is függ, milyen hangulatban van, amikor nekilát vezetni, nem csak a közben történő dolgok számítanak (sőt). Esetleg, ha van, lehet nyugisabb helyen vezetni, hátha könnyebb / kevésbé zavarja a környezet.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10002) jerry311


jerry311
nagyúr

fezlergabor
Lakótársam. :U
Leüvöltöm a fejét, aztán majd iszom a mérgezett kávét. :Y

dudika10
Igen, ez néha bejön.
Néha.

MaciG
Saját autója, CASCO-val, 0 forintos önrésszel. Szóval tőlem aztán dodzsemezhet ezzel is. :DDD
Van utasoldali légzsák, meg függönyléégzsák is oldalt, szóval nem félek.

harry
Na ez az amitől nagyon függ a vezetése. Felhúzza magát a saját hibáin és csak egyre rosszabb lesz. Hiába nyugtatom (és nemcsak én) felhúzza magát azon, hogy milyen béna volt. Tudom elég szar példa, hogy Schumacher is lefullad néha az F1-esben, de ennek ellenére megnyugtathatatlan.

---------------

Nemtom eddig mit mondtak neki az oktatók, de folyamatosan megy a para. Az egész vezetés végig para, hogy nehogy elbasszon valamit, hogy nehogy feltartson valakit, stb. Végig stresszeli az egészet.
Ettől függetlenül simán előfordul, hogy vezetés után kiszáll nagy vigyorral, hogy "ma nem akartam megölni senkit"...
Nem értem én ezt a női gondolkodást vagy mit. :(

(#10003) harry válasza jerry311 (#10002) üzenetére


harry
veterán

Érteni nem is kell :D
Amúgy rémlik nekem valami ilyesmi, egyik autósiskolánál, hogy van direkt nőknek tanfolyam, gondolom a megfelelő lelki társakkal meg megfelelő idegzetű forgalmi oktatókkal.
[link], meg talán a Smink & Drive, de az most nem megy: [link]

Amúgy sajnos sokat nem tudok hozzátenni, meg kell tanulni nem foglalkozni dolgokkal, meg kevesebbet agyalni, és sokkal nyugodtabb lesz az ember élete. Már így általában, nem csak vezetésnél, de az alábbi egy jó példa volt, hogy mire gondolok.

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10004) Bati0501


Bati0501
őstag

Aki már volt EÜ vizsgán írna róla egy kicsit? :R
Nekünk szerdán lesz a vizsga,már megvolt mindkét előadás,vmilyen vöröskeresztes könyvet mondott az oktató,h jó,azt biztos elfogadják...kb 80 oldal. :O
Tényleg úgy van,h kell húzni egy A és egy B szituációt+mindenkinek be kell mutatni az újraélesztés?
Ti mit tanultatok?És mennyit?

(#10005) Criton válasza Bati0501 (#10004) üzenetére


Criton
veterán

Hát én már elég rég csináltam, de az újraélesztés anno kötelező volt , na meg a stabil oldalfekvés, bár azt lehet húztam :DDD

(#10006) Bati0501 válasza Criton (#10005) üzenetére


Bati0501
őstag

Ezzel a kettővel nem nagyon lenne probléma sztem,szóval ezektől nem igen "félek". :N
Csak az ilyen bonyolultabbaknál,mint h mit kell csinálni egy autós balesetnél,mert ott van vagy 10-12 pont,és olyan sorrendben kell megcsinálni...csak az a kérdés,h ezt kérdezik-e a vizsgán. :DDD :F

Akkor lesz mit tanulni...:/

[ Szerkesztve ]

(#10007) Criton válasza Bati0501 (#10006) üzenetére


Criton
veterán

Voltak szituációk, hogy abban az esetben mit kell csinálni, pontról pontra.
Ma nem tudom, hogyan megy ez...gondolom nem sokat változott a vizsga...

(#10008) harry válasza Bati0501 (#10006) üzenetére


harry
veterán

Nekünk ezt az oldalt javasolták a tételek gyakorlására: [link] -> [link] Vannak tételek, videók, tesztek, stb. És igen, A+B szituáció ellátása, valamint még ezek előtt kb. beugróként a mellkaskompressziós újraélesztés és stabil oldalfekvés.
Én amúgy még nem voltam, holnap kresz, szerintem utána telefonálok majd vizsgaidőpontért.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10009) Criton válasza harry (#10008) üzenetére


Criton
veterán

Ilyenkor olyan jó, hogy mindenki mindent tud, csak éles helyzetben persze minden más :U
és egy-pár év után az ember azért elfelejti a dolgokat.
Mondjuk párszor sajnos már alkalmaznom kellett pár dolgot éles helyzetben is :(

(#10010) Bati0501 válasza harry (#10008) üzenetére


Bati0501
őstag

Köszi.

(#10011) harry válasza Criton (#10009) üzenetére


harry
veterán

Hogy érted, hogy ilyenkor mindenki mindent tud? Azért sajnos sokszor ez sem igaz. Vagy legalábbis én nem hirdetem, hogy ez nem nagy szám, meg könnyű tanulni, sőt.
Azért a tényleg alap dolgok annyira nem eget verően bonyolultak, a többire meg persze, hogy kell tanulni. Aztán persze más kérdés, hogy mennyire marad ez meg később / mennyire engedik át a gyengébbeket is a vizsgán. Én azért parázok tőle, szóval szeretném rendesen megtanulni, részint a vizsga miatt is, másrészt mert igen komoly dolgokhoz kell, ha egyszer kelleni fog...

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10012) Criton válasza harry (#10011) üzenetére


Criton
veterán

Sajnos a nagyon fontos dolgokat ha nem gyakorolja az ember elfelejti :(
Nem támadás volt a fentebb írt komment :R

(#10013) harry válasza Criton (#10012) üzenetére


harry
veterán

:) Amúgy persze, igaz, és ez (végül is, szerencsére) olyasmi, amivel nem találkozik túl gyakran az ember. Avagy ténylegesen gyakorlatban jó esetben sosem. De persze nem árthat néha átfutni a tételeket, jegyzeteket, mégis, mi-hogyan volt.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10014) KubanitoS válasza Criton (#10012) üzenetére


KubanitoS
veterán

Nem kötekedésképpen, de ha a szemed láttára történik egy rohadt nagy baleset, ahol emberek haldokolnak/bennragadnak az autóban, megállás után majd nekifognál kiszedni őket a kocsiból (erre is volt valami szabályos módszer, hogy miként kell) meg stabil oldalfekvésbe rakni őket? Én hozzá nem mernék érni senkihez, a végén még azért hal meg / lesz nyomorék valaki, mert rosszul nyúltam hozzá...

Szerintem ez a vöröskeresztes oktatás egy akkora baromság, hogy az már ihaj... :U

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#10015) dudika10 válasza KubanitoS (#10014) üzenetére


dudika10
veterán

Ahány mentőssel beszéltem erről, mind azt mondta, hogy égő vagy éppen elmerülő autóból ki kell húzni az embert, mert ott biztos, hogy meghal, de minden más esetben akkor a legjobb, ha hozzá se nyúl a lelkes amatőr a sérülthöz, mert többet árt mint használ.
... s hogy a vöröskeresztes oktatás pénzlehúzás.

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10016) horush válasza dudika10 (#10015) üzenetére


horush
addikt

Apám mentős, ugyanez az álláspontja.

Mondjuk amióta egyszer civilként megállt egy balesetnél, hogy segítsen, s összetörték az autónkat (vmi. barom hátulról beleszállt) azóta azt mondja, hogy elég életet ment ő mentősként is, többet ő meg nem áll egyébként :DDD

(#10017) harry válasza KubanitoS (#10014) üzenetére


harry
veterán

Szerintem meg olyan dolog ez, amit átlag ember nem tud rendesen mérlegelni. Én is azt mondom, hogy jobb ezt arra bízni, akinek ez a 'szakmája', na de ha valakiből balesetnél, főleg lakott területen kívül / autópályán / stb (mentőállomástól messze) ömlik a vér, azért csak nem lenne rossz rárakni valamilyen kötést, különben mire kiér a mentő simán elvérzik. Ha nem lélegzik, sokat már szintén nem árthatsz neki, de hátha sikerül a légzést helyreállítani (ha tuti perceken belül lesz ott profi, akkor nem biztos, hogy nekilátnék, de a semmi közepén azért más a helyzet). Most nincs igazán előttem minden, majd a jövőhéten rágom át jobban a témát, de hirtelen a legnagyobb baj ami eszembe jut, ha gerincsérültet mozgat valaki, no az tényleg elég gáz... vagy égési sérültet kenegetnek, vagy ha szegény embernek kilógnak a szervei és azt piszkálják, vagy nem is tudom, de azért ezek talán józan ésszel nem jutnak az ember eszébe.
Nem véletlenül első segély: helyszínt biztosítani, nagy parát elhárítani, és mentőt tájékoztatni kell megtanulni, ami viszont szerintem igen hasznos, sokan egy baleset helyszínét nem tudnák rendesen leírni, vagy biztosítani, úgy meg aztán csak rosszabb a mentőnek...

Az általad vázolt helyzetben meg tipikusan a 'kárfelmérés' talán a leghasznosabb, hogy legalább nagyjából tudj mondani valamit a mentőknek, aztán majd tájékoztatnak téged, hogy csinálj-e valamit, vagy sem, de valószínűleg azt mondják, hogy lásd el a legveszélyesebbet, a többit meg hagyd békén.

De nem kell tömegszerencsétlenségre gondolni, azért jól jöhet a tudás otthon / munkahelyen is, egyszerűbb sérüléseket, szédülést, stb. azért nem nagy szám megtanulni kezelni, ne csak ugráljon meg pánikoljon az ember ha valaki összeesett, hanem fektesse ahogy kell, és jobban lesz perceken belül...

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10018) Criton válasza KubanitoS (#10014) üzenetére


Criton
veterán

Ilyen hozzáállásnak köszönhetően 2010ben engem újraélesztettek (se segítség se telefon a mentőknek mert beparáztak, 1óra után jött csak a tényleges segítség) meg a szemtanuk nem voltak képesek segíteni.
Akkor a mentős, meg anno az EÜ oktatáson is mindig azt hangsúlyozták, hogy inkább nyomorék legyen valaki a te hülyeséged/ nem hozzáértésed miatt mint halott.
Az alapdolgokat tudni kell, míg a tényleges segítség oda nem érkezik, van hogy a diszpécser segít neked, hogy mit hogyan csinálj, ha nem is profin.
A törvény akkor ellened van, ha meg sem próbálsz segíteni.

(#10019) harry


harry
veterán

Kresz vizsga pipa, hibátlan lett ;] Mindjárt telefonálok elsősegély vizsga időpontért, illetve gyak oktatót kéne keresni, de ezzel teljesen meg vagyok lőve, arra tudok hagyatkozni, amit a néni mond, akinél a vezetői lista van (ő is hallomásból), illetve a találkozási pontok alapján tudok válogatni még... meg persze kocsi, de ez nekem nem igazán szempont, ha jó az oktatóm, akkor nem érdekel az autó.
Ott mellettem meg volt, aki az alapján agyalt, vajon melyik a legjobb kocsi, milyen sorrendben kérdezzen rá, stb... Kérdeztem, hogy ez miért fontos, valami olyasmit mondott, hogy újabb kocsival jobb tanulni, vagy kevesebb baj van. És mondom, utána mit fogsz vezetni? Hát majd ami jön. Mondom akkor ok :D Szerintem ha egyszer megtanulsz vezetni, onnan már kb. mindegy mit raknak alád, és manapság kizártnak tartom, hogy ne lehetne bármelyik oktatókocsin rendesen tanulni.
Ja, egyik oktatónak van egy renault megane grand tour -ja, ez elég brutalnak tűnik :D Mármint marha nagy, na emiatt esetleg macerás lehet tanulni, persze ha amúgy is nagy kocsija lesz valakinek, akkor előny. No mondjuk nem merném tanulók kezébe adni.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10020) dudika10 válasza Criton (#10018) üzenetére


dudika10
veterán

Hasra ütés szerűen mondok egy számot, az EÜ vizsgával rendelkezők 90%-a nem volna képes újraélesztésre. A fele nem merné megtenni, a másik fele nem tudná hogy kell.
Az, hogy egyszer fújdogálod a babát az oktatáson meg az, hogy egyszer(-kétszer ;] ) fújdogálod a vizsgán, az nem azt jelenti, hogy Te tudsz újraéleszteni... sőt...

Egyéni probléma, de én nem vagyok benne biztos, hogy nekem jobb volna fejtetőtől cipőtalpig lebénulva élni, mint meghalni.

Akkor átfogalmaznám a korábbi megállapításom:
A közvetlen életveszélyt kell elhárítani. Ezen az oktatás semmit nem segít. Józan ésszel is tudod, hogyha ott hagyod az égő autóban akkor meghal, és onnan bizony ki kell húzni (és azt tapasztalatból tudom, hogy ilyen esetekben a legkevésbé sem törődik az ember a helyes fogásokkal, mert nem berögzült mozdulat, gondolkodni meg a leghiggadtabb, legátfontoltabb ember sem tud).

Az oktatás és a vizsga arra jó, hogy amikor egy kiscsaj kiüti magát alkohollal egy bulin, akkor az összes friss jogsis körbeállja, és mondja, hogy mit kell vele csinálni (na ezt nagyon sűrűn szoktam tapasztalni). ;]

(#10019) harry: bármin tanulsz is meg, nagyon furcsa lesz átülni egy teljesen más autóba. Ha még üzemanyagváltás is van, akkor pláne.
Nagy autó egyáltalán nem hátrány szerintem. Bár én nem szeretem vezetni ezeket a nagy dögöket.

[ Szerkesztve ]

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10021) horush válasza dudika10 (#10020) üzenetére


horush
addikt

Azért annyira nem furcsa. Dízel Clión tanultam anno vezetni, aztán azóta egy benzines Lacettit vezetek. Egyszer-kétszer az első vezetéskor lefulladtam tán, oszt annyi.. Kb. 20 perc alatt megszokható.

(#10022) dudika10 válasza horush (#10021) üzenetére


dudika10
veterán

Nem egészen így értettem. Fordulatszám, gyorsulás, váltás és hasonlók. Egészen más (dízel-benzin, de még dízel-dízel is lehet ilyen, ha egy nyomatékosabb motor mögül átülsz egy kevésbé nyomatékos mögé).
Persze ugyan azzal a jogsival el tudod vezetni.

Ha hossz/magasság/súlypont/felfüggesztés változik, akkor kanyartulajdonságok, úttartás, parkolás más.

A fékerő és pedálutak meg miden autóban különböznek.

[ Szerkesztve ]

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10023) harry válasza dudika10 (#10020) üzenetére


harry
veterán

Kocsik: nem vitatom, hogy új lesz, még akár tapasztaltabb vezetőnek, csak arra gondolok, hogy némi gyakorlás és vezetés után nem fog különösebb gondot okozni, ráadásul nem gyakran váltogat kocsit az ember, szóval oly sokhoz nem kell hozzászoknia, ezért nem igazán értem az ilyet, hogy nekünk ilyen kocsink van, akkor mindenképp olyanon akar tanulni, nem akar benzint / dízelt, stb... Persze lehet ez-vagy-az kényelmesebb, de nekem szinte mindegy.

Elsősegély: én azért örülök a tanfolyamnak is, szerintem hasznos és érdekes volt, ami olykor jól jöhet és mondom, nem csak a nagy karambolokra gondolok, hanem akár egyszerűbb esetekre is - fitogtatni a 'tudásomat' biztos nem fogom, de ha úgy hozza a sors, hogy valamiben tudok segíteni akár kicsit is, akkor szerintem már megérte az egész. Noha amúgy igen, jobb szeretnék én is a mentő utasításaira hagyatkozni, de mondom, pl. ahhoz sem árt némi előismeret, hogy őket megfelelően tudjam tájékoztatni, ráadásul ha azt mondja, hogy nekem kell megtennem valamit amíg odaérnek (akár egyszerűbb dolgot is, nem a sírból visszahozni 10 embert), ne csak tétován álljak a helyzet felett, hanem legalább alapszinten el tudjam végezni azt.
Mondjuk hozzátartozik az is, hogy nagyon utálom a tétovaságot és tehetetlenséget, a körülményekhez képest szerintem mindenki segítsen, amit tud, ha mást nem, telefonáljon, terelje el a többi kocsit / bámészkodót, nyisson ablakot a házban, hozzon vizet, bánom is én.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10024) dudika10 válasza harry (#10023) üzenetére


dudika10
veterán

Kocsi persze, hogy nem fog problémát okozni. De attól még minden egyes autó más lesz, és lesznek nagy eltérések is (például egy fékút eltérés akár ráfutásos balesetet is okozhat).

Mert most még emlékszel a tanfolyamra. Térjünk vissza erre 1 év múlva. Akkor már nem fogsz emlékezni a negyedére sem. :)
Alkoholos befolyásoltság pedig sok mindent kihoz az emberből. A nemrég megszerzett tudást is, és gyakran nagyobb mértékben, mint ahogy szükség van rá. :D

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10025) harry válasza dudika10 (#10024) üzenetére


harry
veterán

Az mondjuk igaz :D A héten fogom átfutni a tételeket, meg telefonálnék vizsgaidőpontért, csak még nem vették fel... hova érdemes menni vizsgázni, számít ez? Én a Moszkvára gondoltam.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10026) Stauffenberg


Stauffenberg
nagyúr

Tud valaki valamit arról, hogy Budapesten mennyi idő alatt lehet vizsgáztatóhoz jutni? Tavasszal volt egy kis pánik a médiában, hogy aki Budapesten tanul vezetni az a vizsgájára akár hónapokat is várhat, mert hiány van vizsgáztatóból.

Ez mostanra megoldódott? Így 23 éves koromra úgy döntöttem meglepem magam egy jogsival és noha Budapest külvárosában lakom, nem akarok Budapesten kívül tanulni, hanem bent a gyökerek között a legnagyobb forgalomban, hogy a lehető legjobban szokjam.

(#10027) Criton válasza harry (#10025) üzenetére


Criton
veterán

Moszkva téren voltam, ott nagyon rendesek.

(#10028) harry válasza Criton (#10027) üzenetére


harry
veterán

A hétre már csak a Váci útra kaptam időpontot, csütörtök 14re megyek, no de csak nem lesz para. Addig át kéne nézni a tételeket, videókat, jegyzeteket, elvileg bőven beleférek az időbe.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10029) whitezo88 válasza Criton (#10027) üzenetére


whitezo88
nagyúr

Mester is jó volt igaz 3 éve voltam. Moszkvát is mondták, már akkor.

(#10030) jerry311 válasza whitezo88 (#10029) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ja, Mester uctaban rendesek voltak. (bar az mar jo reg volt)

(#10031) Tomi0703 válasza Bati0501 (#10004) üzenetére


Tomi0703
őstag

nekem ugy volt, hogy bementunk negyen. en csinaltam az egyik csavon stabil oldalfekvest. majd forditva. kozben mellettem a csaj ujraelesztett. majd ott is csereltek. mi jottunk a babaval es addig ok csinaltak a stabil oldalfekvest. aztan kovetkezett a tetelhuzas. 2 tetel. az egyik valami olyasmi, hogy baleset, lukteto verzes stb... stb... elmondtad, hogy arterias verzes es, hogy arterias nyomokotest teszel ra es azt, hogy hogyan. bemutatni azthiszem nem kellett. majd utana valami olyasmi volt, hogy hastajekon faj a betegnek. vegulis az volt a lenyege, hogy be kellett mutatni. leulteted, kezeit hatra es ahogy neki kenyelmes ugy ul. ennyi volt. eleg boszme volt a manus DE atengedett mindegyonket pedig az egyik csaj szinte semmit nem tudott a tetelekbol.

MAS: pestiek! hogy zajlik ott a vezetes oktatas? bevisznek titeket a varosba, a legnagyobb dugokba es akkor igy 10 percenkent haladtok elore par metert? vagy kulvarosban nyomjatok es amikor nincs akkora forgalom akkor mentek be? (jo mondjuk ott a kulvaros is mas fogalom mint "videken") :D

(#10032) harry válasza Tomi0703 (#10031) üzenetére


harry
veterán

Van idő tételeken agyalni / valami vázlatot írni, vagy kezedbe kapod, és már várják is, hogy mondjad, ami eszedbe jut? Most így átgondolva, feltételezem kapásból kell valami választ adni... Mondjuk nem tudom, mennyire kidolgozott / pontos választ várnak el.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10033) Bati0501 válasza Tomi0703 (#10031) üzenetére


Bati0501
őstag

:R

(#10034) jerry311 válasza Tomi0703 (#10031) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ertelemes oktato altalaban a vizsgautvonalakon gyakoroltat, ahol dugo nem jellemzo. Vizsgautvonalak meg alataban kulvarosiak. Annak nincs ertelme, hogy araszolj a dugoban, mert az elindulas-megallas gyakorlatot a rutin vizsgara mar tudni kell. (tudom mar nincs olyan, de a 9. ora elejere mar illik hibatlanul tudni.)

(#10035) Tomi0703 válasza harry (#10032) üzenetére


Tomi0703
őstag

Hát... Annyi időd biztos nem lesz, hogy papír, toll, leírás. De ezt nem is kell. Pár szó az egész. Egyszer végiggondolod és ha megtanultad, tudod is. Egyébként nekünk egyből várták a választ. Én is izgultam kicsit előtte, de teljesen felesleges volt.

(#10034) jerry311: :R

(#10036) dudika10 válasza harry (#10032) üzenetére


dudika10
veterán

Nincs idő, max annyi, amíg az előtted levő elmondja a saját tételét. De nem is kell.

Ha kifogsz egy rossz vizsgáztatót, akkor gerincműtétet kell elméletben végrehajtanod sötétben egy svájcibicskával, és ha biztosan nem menthető, akkor szakszerűen ki kell szedned a halott szerveit egy fogpiszkálóval és le kell fagyasztanod.
Ha normális, akkor lényegében mindegy mit mondasz (persze nem árt, ha nem baromság)
A csaj aki a gerincsérültet stabil oldalfektette volna, 20 percig szenvedett ugyan, mert semmit nem tudott, de átment... :N

Lehet ciki, de én a vizsgáztatótól tudtam meg, hogy az eszméletvesztés és az elájulás nem ugyan az. :))

(#10035) Tomi0703: engem megkérdezett, hogy fogok-e a belvárosban vezetni, mondtam, hogy előfordulhat és ezért egyszer arra irányított. "Küzdd át magad a másik sávba", "keress parkolóhelyet" és hasonló nyalánkságok. Szerintem volt értelme, mert azóta nem megyek autóval a belvárosba, csak ha pisztolyt tartanak a fejemhez. :K

[ Szerkesztve ]

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10037) Tomi0703 válasza dudika10 (#10036) üzenetére


Tomi0703
őstag

Azigen :DDD Akkor a legtöbb nem. Csak a a bunkó fajták. Valahogy gondoltam. :)

(#10038) dudika10 válasza Tomi0703 (#10037) üzenetére


dudika10
veterán

Nem volt rossz az oktató. Mindenkivel másként viselkedett, a nők például szerették, mert velük türelmes volt. :K
Mellettem végig internetezett, belenyúlni nem nagyon nyúlt az alatt a 30 óra alatt.
De amikor beültem más mögé, akkor váltott, ha kellett, kormányba belenyúlt, fékezett...
Szóval mindenkit annyira engedett szerintem, amennyire kellett. Nekem nem volt vele bajom. :N
Ráadásul ami szimpatikus volt, hogy nem hajtogatta, hogy "plusz óra kell, plusz óra kell", hogy több pénzt kapjon, ahogy azt sokaktól hallottam. :(

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10039) jerry311 válasza dudika10 (#10036) üzenetére


jerry311
nagyúr

...azóta nem megyek autóval a belvárosba...

Tul koran vitt be a viharos szartengerbe szorfozni, igy nem csoda ha nem tetszett. :U
Sot, annyira nem tetszett, hogy azota nem mesz a belvarosba autoval.

En siman bemegyek, parkolohlyem meg majd lesz, eddig mindig talaltam es meg a parkolas utani setaval is kevesebb idobe kerult, mint BKV-val. Arrol nem is beszelve, hogy nincs berletem, igy a tomegkozlekedesi adottsagok miatt legalabb 1400 HUF (4 jegy) egy BKV-s kiruccanas. 4.5 liter benzin/diesel pedig sok dologra eleg.

#10038: Itt angliaban 60-70 orat (25-35 GBP/ora) mondanak, mire a tanulo atmegy a vizsgan.
Az is erdekes, hogy vizsgara a tanulo megy 2 vizsgabiztossal, az oktato nelkul, de az oktato autojaval.

UI: lakotarsam szeptemberre kapott vizsgaidopontot, ugy hogy 1 hete kerte.

[ Szerkesztve ]

(#10040) Tomi0703 válasza dudika10 (#10038) üzenetére


Tomi0703
őstag

Ja, nem a te oktatódra gondoltam. :D

(#10041) horush válasza dudika10 (#10036) üzenetére


horush
addikt

Mi van a belvárosban, amitől "félsz"? Ha gyorsan kéne sávot váltani, mert kanyarodni akarsz, maximum megállsz, valaki úgyis beenged.

(#10042) harry válasza horush (#10041) üzenetére


harry
veterán

Gondolom ez is szokás kérdése, ha valaki nem Budapesten lakik / vezet, vagy csak a külvárosban szokott, akkor teljesen megértem, hogy nem szívesen jön be a tömegbe, senki sem szeret zsúfolt helyen esetleg ideges/idióta emberek között lenni.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#10043) horush válasza harry (#10042) üzenetére


horush
addikt

Egyszer mindent el kell kezdeni. 2-3x bemegy, utána már semmi baja nem lesz vele.

(#10044) dudika10 válasza jerry311 (#10039) üzenetére


dudika10
veterán

Félreérted, természetesen az nem volt komoly, hogy egyáltalán nem megyek a belvárosba, mert ha nagy cuccra van szükségem, bizony bekényszerülök. Tudok cikázni is gond nélkül és parkolót is szoktam találni (bár a Zafira amit leggyakrabban vezetek egy nagy lomha valami, cikázáshoz nem túl optimális).
Viszont általában semmivel sem gyorsabb (kivéve kora reggel vagy késő este, amikor már nincs ott sem forgalom) mint a metrónál lerakni az autót, és a földalatti közlekedéssel folytatni utam. Mivel bérletem van, így nekem olcsóbb is (üzemanyag mondjuk fizetik + parkolás), nem is lassabb...

Egyébként az emberi hülyeség azon kevés dolgok egyike, amik fel tudnak idegesíteni. És az, hogy "nem engedem be az előttem levőt, mert így 5 méterrel előbb leszek ... " na ez és az ehhez hasonlók fel szoktak idegesíteni, így a lelki békémnek is jobb így. :D

(#10041) fezlergabor: semmitől nem félek. Lásd feljebb.

Természetesen ehhez szorosan hozzátartozik, hogy mindkét jelentős metróvonallal el tudom érni a célomat általában, és mind a kettő 15-20 perc autóval (busszal 30-35). Nyilván ahol nem ilyen a helyzet, ezt nehezebb 'játszani'.

[ Szerkesztve ]

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10045) horush válasza dudika10 (#10044) üzenetére


horush
addikt

Engem sokkal jobban idegesít az, amit múltkor az autópályán láttam. Dugó van, kilométeres sor, 1-2 pofátlan meg kimegy a leállósávba, s ott megelőzi az álló sort. A legnagyobb problémám nem is ezekkel van, hanem a sok szerencsétlennel, aki, miután a pofátlan nem tud tovább menni a leállósávban, visszaengedi. Ez nem arról szól, hogy veszít egy autónyi helyet, hanem, hogy a pofátlan előrejutott, ahelyett, hogy órákig állna a leállósávban, mert senki nem engedi vissza.

(#10046) dudika10 válasza horush (#10045) üzenetére


dudika10
veterán

Ez is felidegesít, de azért az autópályákat nem olyan könnyű és célravezető elkerülni sok esetben.
Nem is engedem vissza az ilyet. Hosszú dudaszóval és egyezményes jelekkel a tudomására hozom, hogy "ottmaradsz kisbarátom, de ha összetöröd az autóm, az se baj, mert a biztosítód fizet majd, értem idejönnek, autót elvontatják, holnap kapok csereautót, Te viszont saját zsebből javíttathatod majd a sajátod". :K

[ Szerkesztve ]

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#10047) horush válasza dudika10 (#10046) üzenetére


horush
addikt

Természetesen ezzel nem azt akartam mondani, hogy kerüljük a sztrádákat tiltakozásképp.. :DDD A magyar közlekedés, ugyan nem tökéletes, de mostmár legalább van autópálya az ország legtöbb részére. Már csak az árát kéne normalizálni..

(#10048) Bati0501 válasza horush (#10047) üzenetére


Bati0501
őstag

Akkor még nem olvastad azt a cikket,ahol olyan tervekről írnak,h kapus rendszert építenek ki,amihez két fajta érzékelőt/GPS-t lehet használni-természetesen az egyig egyszerű és olcsó,a másik bonyolult és méregdrága.A cikkben szereplő tervek szerint,h visszajöjjön nekik a lé,akár 70Ft/km költség is elképzelhető... :o

(#10049) horush válasza Bati0501 (#10048) üzenetére


horush
addikt

Nem hiszem mondjuk, hogy a kapus rendszert visszacsinálnák. A 70ft/km-t meg főleg nem.

(#10050) Bati0501 válasza horush (#10049) üzenetére


Bati0501
őstag

Én is remélem.Azt meg főleg...
upsz,nem tettem off-ba

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.