- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- sziku69: Szólánc.
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
pvt.peter
őstag
válasz
NeoPampalini #14704 üzenetére
Azóta sem jött semi, valószínűleg megúsztam
-
válasz
sugarforce #14746 üzenetére
-
Most vizsgáztam GKI-ból, vagyis a mai nap. Meglett szerencsére de szerintem az érettségi könnyebb volt mint ez.
-
kicsako
őstag
Néha-néha olvasgatok csak bele a topicba, szóval több kommentre is reagálnék egyben:
Amikor én tanultam vezetni, 1. alkalommal már forgalomba kezdtünk. Elején még csak kormányoznom kellett, a pedálokat az oktató kezelte a váltóval együtt. úgy 45perc után már a gázt és féket is kezelhettem(Persze folyamatosan besegített), de a kuplungot még nem. Következő alkalomnál elvitt egy elhagyatott helyre, és kb. másfél órán keresztül csak az elindulást gyakoroltuk. Azután pedig már forgalomba kellett mindent nekem csinálni, de persze segített. Kb. a 10. alkalomig úgy éreztem hogy nekem esélytelen megtanulni, ez nem megy, de utána már kezdtem ráérezni a dolgokra. nem fulladtam le elindulásnál, oda tudtam figyelni a forgalomra stb.
Nálam minden oktatás dupla óra volt! Így összesen 15 alkalommal voltam vezetni. Időpont lemondással sosem volt gond, volt hogy az oktató szólt hogy mégsem jó, volt hogy én, de ezen egyikünk sem problémázott. Az árakra pontosan nem emlékszem már, de 4-5ezer Ft lehetett egy óra. Ez Budapest 11. kerületben volt, ami alapból egy drága környék. -
Fulár
senior tag
A legfőbb probléma inkâbb az,hogy ha jól szâmolom már a nyolcadik órânâl tartok és még mindig akkora problémát okoz az autó kezelése,hogy teljesen elvonja a figyelmemet a forgalmi szituáciokról.
-
Fulár
senior tag
válasz
pvt.peter #14740 üzenetére
Természetesen ebben maximálisan igazad van de a csavar az egészben az,hogy maga az oktató a szomszéd faluban lakik ami 7 kilométerre van.Ami autóval gyakorlatilag szinte semmi.Kerékpárral ebben a"csodálatos tavaszi időben"már annál kellemetlenebb.Ez is egy opció volt amikor őt választottam hiszen néhány ismerősöm is nála tanult és őket vitte-hozta.De sajnos ezek szerint ez pofára megy.
Az óradíj azért ilyen relative magas mert az előzetes megbeszélések szerint ez magában foglalja azt is,hogy az oktató ha nem is mindig de az esetek nagy részében eljön az emberért.Ez valamiért eddig nem volt betartva.Nem akartam mindjárt az elején összeveszni az ürgével de a következő napirendi pont az lesz,hogy erről elbeszélgetek vele. -
-
Fulár
senior tag
Köszönöm szépen urak!Nagyon rendesek vagytok!
Ma 14 órára kell mennem.Mondjuk már ezen is felhúztam magam......Nem tekintem az oktatómat taxisnak de 6500! Forintos órabérért azért eljöhetne az emberért,hogy ne kelljen még buszoznom is mert az is oda-vissza 50 kilóméter.És a jegyár egy ezres/alkalom.Vagy ha otthonról indul az ipse akkor át kell kerékpároznom a szomszéd faluba ami oda-vissza 14 kilométer.Itt a busz nem opció mert relative ritkán járnak már a délutáni órákban.Tavasszal még oké is lenne de ebben a Tavaszi őszben ehhez sincs túl sok kedvem.Azt elfelejtettem mondani,hogy mindezt folyamatos 3 műszakok munkarend mellett.
Lehet,hogy egy kicsit el kellene beszélgetnem a fószerral....
Az autó vásárlásba semmiképpen sem akarok belevágni addig amíg nem lesz meg a jogsim mert csak felcseszne,hogy ott az autó de nem használhatom.Vagy ha közben kiderűl,hogy kell majd vagy 300 óra,hogy levizsgázhassak... -
.DLL
veterán
Kérd meg, hogy először egyszerre csak egy dolgot vegyetek egy órán, de azt sokszor, és kérd meg hogy hagyja, hogy hibázz (most itt ilyen kuplungra gondolok pl., nem árokba vezetésre
) de nem szeretik hagyni, mert féltik az autót ami érthető, mert ha kiesik, az nekik sokszoros kiesés... :\ De a lényeg lenne hogy hibázz, és te is tudod, hogy mi volt a hiba, megtanultad, stb. és ki kell tapasztalnod magadnak. Ilyenkor rengeteg kérdés van az ember fejében, hogy mit szabad, mi a szokás, ezt vagy az hogy szokták a gyakorlott vezetők, hogy célszerű? Az én oktatóm válasza erre kb. az volt, hogy attól függ, hogy erre nincs egzakt válasz, de basszus, először vezetek az alap szokásokat el kéne mondani, hogy gördülékenyebben menjen. Emiatt nálam elég vontatott volt a dolog, mire felfejlődött annyira, hogy el tudtam menni vizsgára. És a kérdések még mindig kicsit ott voltak, megmaradtak bennem, ezek csak akkor tűntek el, amikor egyedül ültem autóban, senki mellettem, hibáztam, megértettem, elraktároztam, és legközelebb jól csináltam.
Amúgy van amit konkréten nehéz megszokni, mert nem ergonómikus, én pl. dízelen tanultam; nagyon erős volt a kuplungja és a padlótól kb. 2cm-rel fogott, rendszeresen túlszaladtam rajta és rántott egyet a váltó, pont ott ahol a legerősebb a rugó finoman kellett játszani 2-3cm-nyi úton... kb. a 30. órára szoktam meg úgy hogy finom lett a váltás. Légy türelmes magaddal szemben is.
Ha tudsz minél hamarabb szerezz, vagy vegyél egy gyakorló autót, és valahol elhagyatott helyen gyakorolgass. -
SUPREME7
őstag
válasz
Cicero #14735 üzenetére
Áh a kézifékes induláshoz már tényleg rutin kell, ha keveset kell csinálnod a hétköznapokban akkor lehetnek meglepik. Kb fél éve volt jogsim (2,5 éve van) amikor az Alle mélygarázsból jöttem fel, végén lámpa a kijáratnál, már nagyon meg volt nyúlva a kézifék bowden, de addig nem tűnt fel mert nem nagyon kellett, csutkára felhúzva is gurultam vissza, ha leléptem a fékpedálról, 3x lefulladtam, mögöttem már dudáltak mint az állat, vagy 3 litert izzadtam mire végre kijutottam
Vittem is egyből megcsináltatni...
-
Borisz76
nagyúr
25 éve vizsgáztam, nem is emlékszem , hogy mennyire de biztos volt bennem drukk !
Ugyanakkor ennyi év után is van az emberben egy kis félsz ha mondjuk egy másik autót kell vezetni.
No nem az a gond , hogy hol a gáz a fék a többi kezelőszerv mert az már bevésődik ennyi idő után.
A félsz abból van, hogy hol fog a kuplung, hogy reagál a kormány / futómű, mennyire fog a fék stb...Erre szokták mondani, hogy meg kell szokni az autót.
Azért is kell ennyi órát vezetni , hogy megtanuld a kezelőszervek helyes használatát és hogy megszokd magát az autót.
No para !!! Hajrá ezerrel és egy kalappal !!!
Annó nekem már minden vizsgám megvolt már csak egy EKG vizsgálat kellett valamiért....már nem emlékszem. A lényeg, hogy kora reggeli időpontot kaptam. Talán reggel 6-ra kellett bemenni az itteni egészségházba. Azt érdemes tudni rólam, hogy nehezen ébredek....2 kv, 2 cigi és 9 órakkor én még kómás vagyok
Na a lényeg az EKG : felkerültek a bokámra és a csuklómra a kábelek / csatlakozók. Nővérke nekem háttal lesi a monitort.....lesi.....lesi....aztán 1 perc múlva hátraszól nekem : Fiatal ember , maga ébren van ? Mondom igen....de még is miért kérdi ? Erre a válasz : Általában az emberek 55-s szívveréssel alszanak !!!
-
Cicero
őstag
válasz
SUPREME7 #14734 üzenetére
Másfél éve csináltam a jogsit, de ma teljesen úgy éreztem, hogy nem tudom mégse megtanulni: vizes volt az út, emelkedőn kézifékes indulás, bennem is volt a para a víz miatt, el is basztam kétszer is, pörgött alattam a kerék, elvenni meg nem vettem, mert féltem, hogy visszagurulok. Jól nézhetett ki kívülről, a hátamból el is tűntek az autók
A lényeg, hogy nem kell tőle tartani, egyszerű szerkezet és azért van az oktató, hogy nagy hülyeséget ne tudj csinálni!
-
SUPREME7
őstag
ilyen ez, mondanám, hogy nopara, jobb lesz, de csak ha már a saját autódban ülsz. Ha már valami jobban megy, jön az újabb para tanulnivaló, és egyre több dologra kell figyelni, egyre kevesebb lesz a segítség. Lesz, hogy ami előző órán már jól ment, következő alkalommal meg 100x elcseszed, és ilyenkor jön sokaknál, hogy azt hiszik ők nem tudják megtanulni, pedig aztán azért ha nincsenek nagy kihagyások az órák között, akkor 30-40 óra után már összeáll az.
-
Fulár
senior tag
Jaj de jó,hogy még aktív ez a topic!
Van hová leírnom a nyűgömet.
Én 2 hét múlva leszek 37 éves.Tehát jól megkésve szántam rá magam a B-s jogsi megszerzésére.KRESZ és elsősegély szerencsére elsőre megvolt.E-Titánon tanultam mindkettőre.Tegnap előtt volt az első vezetési órám.Az oktatóm elég fura figura.Nem különösebben rossz értelemben de fura.Azért választottam őt mert 3 ismerősöm is nála tanult és agyon dícsérték!Miszerint"maximalista de bárkit profin megtanít!"
Igazi mr.szigor.Szóval első alkalom gyanánt dupla órát tartottunk.Még sohasem vezettem.Autó kezelőszervei.Pedálok váltó.Elindulás-megállás egyenletes fékezés és megállás stb gyakorlása.Nem mondhatnám,hogy brillíroztam......Aztán gondolt egyet és kivitt a forgalomba.Egy közeli városba mentünk át.Amihez tartozott 2 kisebb falun áthaladás és kb 5 kilométer földút.A keze folyamatosan a kormányon volt.Sokszor"terelte"a kezem és a pedálok feletti irányítást is átvette nagyon sokszor.Kellett is....A végén megdícsért,hogy ő egy kezdőtől sokkal rosszabbra számított.Leizzadtam vagy 5 litert.
De a lényeg az,hogy iszonyatosan nagy balfasznak éreztem magam!Nagyon-nagyon bénának.És a következő vezetést nem,hogy várom hanem már a gondolatától is elhányom magam!Pedig holnap menni kell.
Kíváncsi vagyok,hogyan alakul majd..... -
Agostino
addikt
válasz
HoaryFox #14731 üzenetére
köszi srácok, szuper... : ( már amikor a b-t nyomtam is kifogtam egy figurát aki szó szerint ordított velem... nem is vezettem egy évig, úgy hazavágott az elsőre sikeres vizsga ellenére. meglátom élőben mit tudok vele egyeztetni, mert bár voltam már órán, ő még nem volt ott csak a kollégák oktattak...
-
NeoPampalini
senior tag
-
Agostino
addikt
sziasztok
motoros kategória kérdésem lenne. nemrég álltam neki a rutinnak, de egy órán nem tudtam részt venni, amit időben, jó előre közöltem a tanárommal. erre le lettem kapva, hogy ez nem így megy, minden órán ott kell lenni, ha nem vagyok ott, akkor így jártam bukom az órát, nem pótolhatom. időpont volt, én miért nem voltam ott alapon. őszintén nem tudom, ez tényleg így megy mostanában? kap az ember x darab időpontot amivel gazdálkodjon? tudom motor kicsit más mert többen vagyunk egyszerre. sajnos tizenöt éve vezetek szóval nem ma vizsgáztam utoljára de akkor még hozzám igazodtak a dolgok. volt kartonom, nem volt olyan, hogy nem vagyok ott, de úgy írnak be, mintha vezettem volna. ez teljesen legit vagy red flag?
-
HoaryFox
őstag
válasz
Borisz76 #14726 üzenetére
Az EU-n belül készült jogosítványt bármelyik EU-s országban el kell, hogy fogadják. Szerintem amíg nem jár le a német igazolvány érvényessége, nem kell, hogy gondod legyen belőle.
Szerk: [link]Idézek: "Más EGT-állam által kiadott vezetői engedélyt Magyarországon a magyar hatóság az ügyfél vagy meghatalmazottja kérelmére kicserél, nem szükséges honosítást kezdeményezni. Az ügyintézésre lehetőség van bármely járási (fővárosi kerületi) hivatalnál működő okmányirodában vagy kormányablaknál, és a KEKKH Személyes Ügyfélszolgálatán is."Szerk2: Inkább ez a mérvadó
[link]
Idézek: "Ha jogosítványát uniós tagállam állította ki, az okmányt EU-szerte mindenhol elismerik.
Ezért ha egy másik uniós országba költözik, rendszerint nem kell jogosítványát újra cserélnie. Új hazájában akkor vezethet autót, illetve motorkerékpárt, ha:
a jogosítványa érvényes,
betöltötte azt az életkort , amely a megfelelő kategóriájú jármű vezetéséhez szükséges,
jogosítványát a kiállító tagállamban nem függesztették föl, nem vonták be és érvényességét nem korlátozták.Az uniós tagállamokban elismert kategóriák: AM, A1, A2, A, B, BE, B1, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D és DE. "
-
Borisz76
nagyúr
Sziasztok.
Jogsis a kérdésem de a teljes megértéshez hosszabban kell írnom....bocs
Tehát :
6 éve mentem ki Németországba és ott vettem egy autót, használtam a magyar jogosítványommal.
Észrevettem, hogy 1 hónapon belül lejár a jogsim , ezért az ottani önkormányzati irodába bementem.
Ott a magyar okiratot elvették és egy héten belül érkezett számomra egy új német vezetői engedély.
A magyar alapján állították ki. Nem is volt vele semmi gondom az elmúlt időben.Viszont....1 éve, hogy hazaköltöztem Magyarországra.
Egyszer egy rendőrt megkérdeztem, hogy kell e nekem a magyar jogsi vagy használhatom a németet ?
Erre azt válaszolta, hogy uniós állam vagyunk ezért elfogadják itthon is.Egyéb okból kifolyólag voltam a kormányablakban és ott rákérdeztem megint a jogsira.
Ott meg azt mondták, hogy ha életvitel szerűen Magyarországon tartózkodom, akkor magyar vezetői engedélyt kell csináltatnom.Most akkor kell vagy sem ?
Válaszokat , ötleteket előre is köszönöm !
-
Busz jogsija van valakinek?
-
Fr@nkieWilde
senior tag
Sziasztok!
Jogosítvány megszerzése előtt állok.
Segítségre lenne szükségem, afféle iránymutatásra.
Vidéken élek, de Budapesten dolgozom. Napi szinten ingázom.Olyan iskolára lenne szükségem BUDAPESTEN, ahol:
- "olcsó" a jogosítvány megszerzése
- van lehetőség e-learningre (kreszt így akarom tanulni)
- a gyakorlati oktatók kevésbé bunkók és pénzéhések
- relatíve nagy az sikeres aránya, tehát elsőre könnyen megszerezhető az adott vizsga
- komplett csomaggal tudnak fogadni (szerezhető náluk elsősegély is)Illetve valaki meg tudná mondani a az egész jogsi szerzés folyamatát egészen az ONLINE beiratkozástól és a jogsi kézhezvételéig?
Illetve ki és hol tanult, mennyit fizetett az egészért, hanyadszorra sikerültek a vizsgák. (Már ha nem indiszkrét a kérdés)
De kizárólag csak budapesti sulik és tapasztalatok érdekelnek.A kiszemelt sulijaim (a Forbes-félecikket olvasva találtam rájuk 90%-ban):
ABC autós Iskola
LikeDrive
Lévai Antal és Társa
Szuperjogsi
Talentum
R-Keresztúr Bt.Köszönöm előre is.
-
sugarforce
addikt
válasz
Tav-Csoves #14713 üzenetére
Sikeres kresz vizsgahoz kepest 2 eved van sikeres forgalmi vizsgat tenni. Ha ezt tulleped, akkor az eu vizsga kivetelevel kezdheted elolrol.
-
NeoPampalini
senior tag
...vagy amikor a vizsgán, még indulás előtt egy másik vizsgabiztos elmeséli a kollégájának, hogy az épp sikeresen vizsgázott emberkével csak annyit csináltak, hogy elgurultak az 500 méterre lévő Spar-ba, ahol a biztos elvtárs vett fél köbméter sütit, majd jöttek is vissza (közben ott pakolták a csomagtartóból a dobozokat)
(Azt persze csak sejteni lehet, hogy ebben az esetben "megsegítették" a dolgot némi "MNB-s kajajeggyel"...) -
válasz
kory24 #14718 üzenetére
Én 2 hete megbuktam C rutinon, nekem ettől is elment a kedvem egy kicsit de szerencsére tegnap reggel sikerült a vizsga. Vizsgafeladat felénél mondta a vizsgabiztos, hogy tökéletes, álljunk vissza az indulóhelyre.
Vizsgabiztoson is múlik igazából, ha már reggel úgy kel fel, hogy na szar napom van akkor buktatós napja lesz. Szvsz.
---
Múltkor meg semmi nem b*sztam el mégis megbuktatott. Aki meg hülyeséget csinált azt meg átengedte... ki érti ezt.(?)
-
kory24
őstag
válasz
-secret- #14717 üzenetére
Persze, az az én hibám volt.
A 3. vagy 4. sikertelen vizsga után úgy voltam hagyom a francba, el ment kedvem, nem nekem való vezetés...
De munkahely úgy hozta muszáj a jogsi, ezért folytattam.
Egyébként pedig most lesz már 2 éves jogsim és eddig semmi baleset helyzet nem volt, nem félek vezetni, nem mondom profi módon vezetek, de átlagosan, szabályokat be tartva, biztonságosan
Hosszabb utakra is simán elmegyek.Ezzel annyit akarok mondani, hogy sztem nálam is mint sokaknál az ún. vizsgastressz volt a sok sikertelen vizsga okozója. :s
-
kory24
őstag
válasz
Tav-Csoves #14713 üzenetére
Szia.
Az a nap fontos amikor sikeres elméleti kresz vizsgát tettél, ugyanis az 2 évig érvényes.
Ha letelik a 2 év és nincs sikeres forgalmi, akkor újra kell tenni kresz vizsga is, de ahhoz újra meg kell venni az elméleti oktatást is....
Az eü vizsga nem jár le
Nekem az 5. forgalmi vizsga 1 nappal 2 év lejárta előtt volt, és nem sikerült....
Ezért kezdhettem előről (+páv), de aztán 6.-ra sikerült
Tehát 2-3 sikertelen vizsga miatt nem kell elkeseredni
-
.DLL
veterán
válasz
Tav-Csoves #14713 üzenetére
Én máj. 1-jén léptem be, és febr. 20-án lett meg a forgalmi, szóval ne görcsölj, ez sajna nem ritka, az oktatók mindenkit bevállalnak, cserébe akik megvannak lassan haladnak... Pedig csak x óra van egy napban de ugyanazt az x-et lehetne arra a meglévő néhányra szentelni aki megvan, ugyanott lennének pénzben... majd ha egy kirepült, akkor, és csakis akkor jöhetne a következő. De sajnos nincs maximalizálva hány tanulója lehet egyidejűleg egy oktatónak. Az enyém ráadásul csak egyesével vitte a tanulókat, pedig szívesen lettem volna olyannál akinél vetésforgó van, és az előző/következő tanuló is bent ülhet.
Amúgy mivel vannak nehézségeid?
-
Tav-Csoves
őstag
Sziasztok!
2018. máj. 14-én kezdtem el a jogosítvány megszerzését.
A fenti dátum a KRESZ online felületre való regisztrációm napja. A vizsga elsőre sikerült, utána elsőre sikerült az elsősegély is, viszont maga az autóvezetés gyakorlat, az siralmas, a mai nap buktam meg másodszorra.Kérdésem az lenne, hogy így 39 óra vezetés után, és lassan 1 éve a kezdés után milyen határidők vannak, melyeket ha átlépek, akkor a fenti - KRESZ, elsősegély tanfolyam/vizsga megismételendő?
Vagy az autóvezetést bármikor letehetem?Köszönöm a választ!
-
-
Az normális-megszokott-bevett, hogy a 2.(!) órán a feleségemnek TOLATVA kellett szlalomozni? És amikor nem ment neki (előtte soha nem vezetett), akkor ott cüccögött az oktató.
-
Gyula84
veterán
válasz
LendvaiFeri1 #14706 üzenetére
4 hónap az igen
-
LendvaiFeri1
addikt
válasz
LendvaiFeri1 #14706 üzenetére
Valszeg jövőhét lesz.
-
LendvaiFeri1
addikt
A minden igaz, akkor a héten megyek ismét vezetni, kb. ~4 hónap kihagyás után. 15 óra körül járok. Remélem, hogy nem lesz nagyon para...
-
pvt.peter
őstag
válasz
NeoPampalini #14704 üzenetére
Majd kiderül
-
pvt.peter
őstag
válasz
NeoPampalini #14702 üzenetére
Ahh király, most már látom én is, köszi a választ.
És akkor itt elméletileg kamera is volt, ha jól gondolom.
Vagy ne számítsak büntetésre? -
NeoPampalini
senior tag
válasz
pvt.peter #14701 üzenetére
Kicsit visszább van egy tábla, ott a forgalmi rend. A buszsávra vonatkozik egy behajtani tilos, kivéve BKV szabály (ez van a becsatlakozásnál is, csak a "kivéve BKV" tábla ki lett "cenzúrázva"
), azaz csak egyenesen mehetsz tovább a Gyömrőin, nem hajthatsz fel a Ferihegyire.
-
pvt.peter
őstag
Sziasztok,
Lehet, hogy triviális lesz amit kérdezek, úgy hogy előre is elnézést.
Átlehet-e menni a buszsávba abból a célból, hogy rámenjek a zöld ponttal jelzett útra?
Google térkép, illetve a hozzá tartozó kiegészítés.
A fekete pontnál van egy behajtani tilos és egy elsőbbségadás kötelező tábla.
Nos, amit nem tudok egyben értelmezni: behajtani tilos és elsőbbségadás kötelező.
Illetve a kérdésem: a pirossal jelölt útvonalon végiglehet menni autóval, ugye?Köszönöm a segítséget.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gyúrósok ide!
- Fotók, videók mobillal
- Milyen routert?
- Filmvilág
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Bundle topik
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! Intel I7 6700/ RX 580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest