Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#14851) Pttypang


Pttypang
veterán

170 lovas dizel mercedes A180-on fogok tanulni, ma elso ket oram megvolt, kresz palyan, kerdezte az oktato, hogy kimenjunk-e, de a 36 fokban nem ereztem tul fittnek magam, meg keveset is aludtam, szoval inkabb csak koroztunk meg szolidan parkolgattunk, ilyesmik. Jo lesz ez.

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#14852) .DLL válasza Agostino (#14850) üzenetére


.DLL
veterán

Érdekes ötlet, kíváncsi vagyok működne-e ez B kat-n is. Aki épp bent van oktató és szabad, ahhoz ülni be, és minden tanulóhoz lenne egy általuk vezetett "belsős" karton hogy hol merre vezettek, mit gyakoroltak, mire kell még figyelni stb. Ezt levenné az oktató (meg ilyen rendszerben pár alkalom után nagyjából mindegyik megismer már) átolvasná, és mondaná az aznapi vezetést.

(P.H.)

(#14853) Fulár


Fulár
senior tag

Nem rég meghozta a postás a jogsimat.Majdnem kettő hêtbe telt.Lehetne menni csapati de az van,hogy......kicsit be vagyok szarva. :) Magam sem értem,hogy miért de nagyon rámjött a para.Pedig előbb-utóbb át kell majd esni a tűzkeresztségen és menni kell!Holnapra kipihenem magam és megpróbálok belevágni.

(#14854) -secret- válasza Fulár (#14853) üzenetére


-secret-
Arcképgyáros

Ne forgalomba és ne egyedül menj először esetleg, próbálj gyakorolni mert ideges leszel és csak kapkodni fogsz.

(#14855) Fulár válasza -secret- (#14854) üzenetére


Fulár
senior tag

Köszönöm!Olyan helyen lakom ahol muszáj lesz a forgalomba menni,hogy elérjek a nyugodtabb helyekig.Az már biztos,hogy egyedül fogok menni.Én most vagyok pihenős.Vagy egy hetet kellene várni,hogy valaki be tudjon ülni mellém.Nehéz összekoordinálni.Illetve valamikor és valahogy úgyis el kell kezdeni. :) Nem tudom miért jött rám ennyire a para.Amíg vártam a jogsira addig nem volt semmi.

(#14856) -secret- válasza Fulár (#14855) üzenetére


-secret-
Arcképgyáros

Senki sem kezdi versenyzőként. :)

(#14857) NeoPampalini


NeoPampalini
aktív tag

Hát, nekem az első önálló utam úgy volt, amikor megvettem a kocsit, hazafelé még fel is kellett vennem két ismerőst, mindez Bp-n, plusz téli este, hideg és eső, szóval minden megvolt egyben (grátisz: dízelen tanultam, ez meg benzines, volt kis meglepi, de sikerült :) ). :D Viszont épségben hazavittem mindenkit, az a lényeg. :DDD

Szóval no para.

Amúgy sokan azt mondják, hogy rá fogsz unni a vezetésre, fene tudja. Én szeretek vezetni, még a pesti dugóban is, egyedül az idióták és az össze-vissza vezetők kúrnak fel agyilag. :D

[ Szerkesztve ]

(#14858) Fulár


Fulár
senior tag

Köszi Urak! :)
Ma megjárattam a járgányt.Azt nem is néztem mennyit raktam bele de kimerészkedtem a városba.Átmentem a szomszéd faluba stb.Nem volt gond.Meglepően könnyen szokom a gépet.Ami negatívum vagy tényleg csak szokni kell....Renault Thalian 1.5-ös dízelen tanultam nekem pedig 1.2-es Opel Astra G.m lett.Az erő és a nyomaték a Renaulthoz képes lóbráner.Illetve a dízel és benzines közti vezethetőségi különbség fura még egy kicsit.Illetve az Opelben sokkal rosszabb a kiláthatóság főleg hátra.A parkolásokkal ezáltal még meg is szenvedek.Sajnos hamar le kellett tennem az autót mert előjött egy gebasz.(ugye a jó öreg használt autók varázsa)A bal oldali fényszóró magasság állító motorral lett valami baj mert a motor nem hajlandó kikapcsolni,Folyamatosan jár.Én pedig még egyelőre teljesen hülye vagyok az autózás világához.Hozzáértő ismerősök majd megnézik hátha nincs szükség szervizre.Pedig mehetnékem van de így nem lehet nehogy nagyobb baj legyen.
Para az volt bőven.Beültem és vagy negyed órán keresztül ücsörögtem az elektromos cigit szívogatva és azon gondolkodva,hogy el merjek indulni vagy sem! :D Aztán megtettem.Az első 5 percig azt sem tudtam,hogy fiú vagyok vagy lány! :) Aztán rájöttem,hogy ez egy az egyben ugyan az mint amikor tanultam azzal a különbséggel,hogy most már senki sem figyel helyettem és magamra vagyok utalva. És egyedül vezetni nagyon klassz érzés!Bitang jó dolog! :) Kicsit már sajnálom,hogy nem vagy bő 10 évvel ezelőtt szántam rá magam.Akkor nem kellene itt szerencsétlenkednem! :)
Én mindenkinek azt mondom,hogy hajrá!Március legvégén iratkoztam be az autós suliba és most a saját autómat vezetem.És a KRESZ és Elsősegély vizsgákra bő egy hónapot várnom is kellett.És ebben az időben benne volt a rahedli plusz órám(52 lett a vége)és az első bukott forgalmim is.Néha nagy szopás az egész.főleg ha valaki már nem fiatal de megéri!
Köszönöm a rengeteg türelmet,biztatást és jótanácsot nektek!

(#14859) .DLL válasza Fulár (#14858) üzenetére


.DLL
veterán

Nekem nem tűnik gyengének az ezres Suzuki Swift sem, ha jól kapom el a fogáspontot és a gázt, szépen meg tud indulni lámpánál, igaz csak 800 kiló... meg a váltója is nyomatékosabb áttételű, mint az 1.3-asnak így városon belül nincs hátránya ahhoz képest, csak magasabb fordulaton kell tartani, mert ott van a nyomatéka. 4-esben 50-ről kigyorsítani esélytelen, vissza kell váltani. Persze finoman gurulni meg jó, ha nincs nagy forgalom, akkor 60-tól már lehet 5-öst dobni, 70-nél akkor szép csendes és keveset fogyaszt. De majd kitapasztalod te is, hogy hanyas fokozatban honnantól húz, de alacsony fordulatszámon nem érdemes nagy gázt nyomni neki, mert csak koptatja a hengereket. Ha jó az olaj benne akkor a kisebb fokozaton pörgetés nem árt neki (max lesz fogyasztásod) aztán gurulásnál meg lehet felgangolni. Meg az előrelátás is kialakul majd, van hogy motorfékkel, visszaváltásokkal egész a lámpáig el lehet gurulni, nem kell megállni, stb.

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#14860) Fulár válasza .DLL (#14859) üzenetére


Fulár
senior tag

Köszönöm!Így van!Majd szépen lassan kialakul minden.Az pedig csak úgy lehetséges ha nem teszem ki a jogsimat a vitrinbe dísz jogosítványak mint egy kedves ismerősöm tette az övével mondván,hogy fél a vezetéstől.Menni,menni és menni.Amenyit csak lehet.Magától nem fog megjönni a rutin.

(#14861) Braavos válasza NeoPampalini (#14857) üzenetére


Braavos
tag

Én is dízelesen tanulok, de az autóm valószínűleg benzines lesz.
Mivel másabb a benzines? Indulás, vagy menet közben van valami nagy különbség?

(#14862) -secret- válasza Braavos (#14861) üzenetére


-secret-
Arcképgyáros

Nagy vonalakban... benzinessel könnyebb lefulladni és nincs akkora nyomaték.

[ Szerkesztve ]

(#14863) Fulár


Fulár
senior tag

Viszont a kezdeti félelmeim ellenére én néhány óra alatt megszoktam a benzinest.Sőt!Bár ez szigorúan az én magánvéleményem de nekem a benzines vezethetőség jobb és könnyebb!A Dízelnek egyedül a piszok sűrű forgalomban és dugóban araszoláskor látom az előnyét!Persze itt kizárólag a vezethetőségi sajátosságokra gondolok!

(#14864) HoaryFox


HoaryFox
őstag

Dízel vs benzin témához:

Én is dízelen tanultam, első autó benzines, hát vicces volt az első 500 méter (bőgő motor, kuplung kitapasztalása :D ). De gyorsan megtanultam(?)

Valamint van egy ilyen "szólásom", hogy a dízelt vezetheted úgy, mint egy benzinest, de a benzinest, mint egy dízelt, nem. Főleg a nyomaték hiánya miatt. Meg ugye a dízelt nem kell forgatni, simán elváltogattam 2ezernél, míg pl. a jelenlegi autóm igényli a 3000+ fordulatot :D

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#14865) Fulár


Fulár
senior tag

Pfuuuu......Ünnep révén gyér a forgalom.Beültettem az asszonyt és megindultunk az első önálló városon kívüli vezetésemre.Bementünk a városba is ahol tanultam.Mit ne mondjak....még mindig nem szerettem meg! :) (Komárom-Esztergom megye Esztergom)
Beleraktunk 70 kilométert.Nem volt nagy gond.De azért volt.2 lámpánál lefulladtam.Egy kerékpár túrás csoportot én hülye ökör záró vonalnál előztem és csak akkor vettem észre amikor már benne voltam. :(
De amiket tapasztaltam az elkeserítő.10-ból 9-en magasról szartak a sebességkorlátozásokra.60-as tábláknál vígan tolták tovább 90-100-al.Ahol lehetett menni 90-el ott fél tucatnyian előztek meg és mentek vastagon 100 fölött.Körforgalomban jó sokan csesztek irányjelzőt használni amikor kimentek.Elkeserítő és kicsit ijesztő is volt számomra!Amikor tanultam a kitáblázott tanuló autóval akkor ilyesmiket nem tapasztaltam.Akkor valahogy jobban figyeltek rám.Talán mégis kifogok rakni egy T betűt.Aki seggfej az T betű nélkül is seggfej.Csak félek,hogy akkor még szándékosan is szívatni fognak.
Az viszont biztos,hogy jobban elfáradtam mint amikor 30-40 kilométert kerékpározok vagy mint egy intenzív súlyzós edzés után szoktam.A folyamatos nem is tudom....feszültség és koncentráció meglepően sok energiát kivett.
Ma este kerékpárral megyek melóba.Mára elég volt a vezetésből. :)

(#14866) NeoPampalini válasza Fulár (#14865) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

Majd megszokod és elmúlik a feszkó is, nem nagy ügy, a többi jelenséggel sem fogsz foglalkozni (max. azzal, aki idegesítően lassan megy). :D

Én is tartottam a forgalomtól meg a sok hülyétől, de mivel az a "normális", hamar belerázódtam. :DDD

(#14867) atomanti19


atomanti19
aktív tag

Sziasztok!

"A" kategóriára megyek, e-titan E_learning-el tanulok éppen. 12 éve közlekedem, szépen töltöm is a 100% os teszteket menet közben. De nem tűnnek vizsgaszintűnek ezek a 15 vagy 55 kérdéses tesztek. Jól érzem? Csak azért, nehogy meglepődjek majd a hatóságin :D Köszi az észrevételeket! :U

[ Szerkesztve ]

Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!

(#14868) Agostino válasza atomanti19 (#14867) üzenetére


Agostino
addikt

ez ilyen : ) amit az etitánon látsz az lesz a vizsgán is. nekem legalábbis nem tudott az éles új kérdést feldobni.

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#14869) -secret- válasza atomanti19 (#14867) üzenetére


-secret-
Arcképgyáros

Ha már közlekedsz akkor kb. gyakorlás nélkül is jól megcsinálod a kresz tesztet. Tapasztalat.

(#14870) Tav-Csoves


Tav-Csoves
őstag

Sziasztok!
Autósiskolát akarok váltani, de még nem tudom, hogy hova menjek.
Megtehetem azt, hogy kikérem a törzslapom/dokumentumaim, és később egy másik autósiskolánál azokkal jelentkezem? Ha igen, mit kell tennem?
Mennyi ennek az anyagi vonzata?
Mennyi időbe szokott telni, míg megkapom a dokumentumokat?
Köszönöm!

(#14871) SUPREME7 válasza Tav-Csoves (#14870) üzenetére


SUPREME7
őstag

Legegyszerűbb, ha felhívod a sulidat és megkérdezed. Szerintem ingyen kiadják az igazolást, és kb semeddig nem tart. Az anyagi vonzat a másik sulinál fog jelentkezni, mert az átvett tanulóknak sokszor jóval drágább az óradíj a vezetéskor.

(#14872) Cicero


Cicero
őstag

Ma rászólt egy öregúr a barátnőmre parkolásnál - később kiderült, hogy vezető-oktató -, miszerint rosszul állt meg, mert +5 m-t szabadon kell hagyni bejáró kapu előtt és után is.
Én ilyen passzust sehol nem találok a KRESZ-ben. Az utcában van egy buszmegálló, öböl nélküli, ilyen felfestéssel:

esetleg ha erre gondolhatott volna, de ide a parkolással kapcsolatban ez érvényes:
h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;

tehát megállhatok a felfestés előtt, nem kell a +5 m, -15 m-t tartanom, mivel az útburkolati jel mást mutat.

Jól látom a dolgokat?

(#14873) Agostino válasza Cicero (#14872) üzenetére


Agostino
addikt

jól értem akkor két helyzetről beszélsz?

a kapubejárót nem a kereszteződéssel keverte? vagy nem ahhoz van közel a kereszteződés? "Tilos megállni: körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik" egyébként röviden annyi, hogy a kihajtást nem szabad akadályozni.

a kép pedig: "menetrend szerint közlekedő autóbusz- vagy trolibuszjárat megállóhelyét, illetőleg taxi állomását jelzi; a jel kiegészíthető a megfelelő járműre utaló felirattal" erre nem lehet ráállni, de előtte és utána imo nem kell helyet kihagynod. az 5 méter 15 méter a táblától számítandó, de a táv elvileg benne kell legyen a felfestett részben, [lásd]

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#14874) Pttypang


Pttypang
veterán

Na oktatot valtottam, az autosiskolam vezetojehez visszakerultem, az ot het alatt eddig levezetett 6 oram alatt menni mentunk, de azert ebben az egy oraban jo tanacsokat kaptam, meg a pedalokat se annyira agresszivan kezelte, nem nyult bele annyit, csak miutan szolt es szukseges volt.

Ami pozitiv, hogy elore tudom a honapban fix idopontokkal, hogy mikor megyek majd, aztan ha van extra, beugrok oda is, hivhat. A korabbinal elozo napon hivott, hogy majd masnap mikor jo neki... Eleg rugalmas a munkaidom, de azert nem igazan lehetett vele tervezni.

A 110 lovas A mercibol egy 80 pacis opel csatahajoba kerultem. Erdekes :D

Everybody lies.

(#14875) Cicero válasza Agostino (#14873) üzenetére


Cicero
őstag

Kicsit kesze-kuszára sikeredett a kérdés, igen, két helyzet, de mivel a helyszínen mindkettő előfordul, így feltételeztem, hogy az öregúr ezt keverte össze, azonban jó, hogy te hoztál egy harmadikat, az eszembe se jutott (mondjuk kereszteződés sincs a közelben).

Köszönöm az értelmezést, ezek szerint a öreg téved, de nagyon, ami nem lenne gond, ha saját bevallása szerint nem pont épp ez lenne a szakmája... :W

Crytec210: városban, tanuló vezetőként nincs szükség arra a +30 lóra. Egy generációval korábban 20 lovas trabikon tanultak az emberek. Az viszont igaz, hogy ha majd elkezdesz vezetni és autó után nézel, érdemes lehet elgondolkodni a három számjeggyel leírható teljesítményű gépeken: könnyebb felvenni a forgalom ritmusát, esetleg vészhelyzetből ki lehet vele jönni, amihez rutin is kell. Viszont hülyeséget is lehet csinálni vele.

(#14876) t256


t256
őstag

Sziasztok!

Én még 2005-ben szereztem a jogsimat.
Az oktatóm egy 24 éves srác volt. Én 18 voltam.
24 éves létére elég türelmetlen volt és magas lóról beszélt.
Egyszer buktam kreszen, minden máson elsőre átmentem. A forgalmin szerencsém volt, mert a vizsgabiztos sztorizott.

Úgy váltunk el az oktatóval, hogy na én vezetni azért még nem tudok, gyakoroljak valakivel.
Emlékszem volt, hogy hárman ültünk az autóban tanulók, mert így adta az időpontokat.

Azóta nem vezettem. Most viszont lehetőségem adódott rá, hogy vezessem apósom autóját. Találtam egy oktatót, Aki kifejezetten újrakezdőket tanít. Nyugodt fickó, vezetés közben szépen adagolja a kreszt is. Olyan útvonalakon mentünk, amiket használni fogok.
Már első alkalommal vezettem forgalomban.
Mellette nagyon jól ment a vezetés, mert nyugodt volt és inkább navigált, mint magyarázott volna. 13 alkalom után utamra engedett.

Azóta egyedül vezetek. Nagyon más, mert én autós szemmel nem ismerem a várost. GPS-re hagyatkozom.
A többi autósról csak annyit, hogy mindennapos dolog az index nélküli sávváltás, gyorshajtás, előzés olyan úton, ahol kint van a tiltást jelző tábla! Párhuzamos parkolás közben rámdudál egy kisteherautó, mert ő haladna.
Sokszor mások hülyeségére kell figyelni.

Egy automata válós Mondeot vezetek. Az automata a tanulási időszakban kényelmes, persze a többlet fogyasztást az ember pénztárcája megérzi.
Első autónak bazi nagynak találom. Jó lenne kisebb autót vezetni.Még mindig nem érzem, hogy hol fér el a Mondeo és hol nem.

Mindent összevetve szeretek vezetni, de nagyon nagy koncentrációt, odafigyelést igényel.

Spock says, “Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.” Captain Kirk answers, “Or the one.”

(#14877) Pttypang válasza Cicero (#14875) üzenetére


Pttypang
veterán

Rendszeresen szekalva vagyok, mert tul turelmes vagyok, en szepen kenyelmesen gyorsitok, valtok savot, egyebek. Vicces helyzet.

Everybody lies.

(#14878) jerry311 válasza t256 (#14876) üzenetére


jerry311
nagyúr

Sokszor mások hülyeségére kell figyelni.

Sokszor? Mindig. Kb. csak az van, hogy: tobbiek hulyesege, tobbi kozlekedo, ut es tablak.

(#14879) NeoPampalini válasza t256 (#14876) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

Nekem egy öreg kombi Focus az első kocsim, ez is óriásinak tűnt a "kis dodzsem" Citroen-hez képest, amin tanultam. :D A Mondeo meg még a Fókánál is nagyobb, hát, kitartást hozzá.

Menet közben nincs problémám vele, bárhol "átfűzöm", de pl. a hátrafelé parkolás necces még mindig, főleg, hogy hátrafelé nem érzem a végét a kocsinak, még szerencse, hogy viszonylag ritkán kell szűken parkolnom. :DDD

(#14880) NeoPampalini válasza jerry311 (#14878) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

Ilyenekkel lehet felhúzni idegileg, hogy: indokolatlanul lassú/gyors; buszsávban haladó; seggemben haladó és útról letoló (aztán negyed óra múlva is csak két autóval van előttem); mobilt babráló; párjával folyton smároló; utassal beszélgető; megelőzném, erre padlógázzal válaszoló... és még tudnám sorolni. :DDD

De a múlt héten volt a legszebb, amikor autópályán a csávó szó szerint tök középen haladt, és sehonnét sem lehetett megelőzni, jelzésre nem reagált, csak ment előre, mint a bányaló, százzal.

Kéne egy dashcam, nem vezetek sokat (napi 55 km), de ami ekkora távolságon történni tud, az nem semmi. :D

(#14881) jerry311 válasza NeoPampalini (#14880) üzenetére


jerry311
nagyúr

Nyugi, majd elmulik. - mondta egy teherauto sofor.
Es valoban, egy ido utan elmult, nem kommentalom a forgalmat, nem is idegesitem magam rajta.

(#14882) NeoPampalini válasza jerry311 (#14881) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

Jó, nálam ez kimerül egy - nem túlzottan ingerült - mondatban, ennyi. :D Még sose dudáltam/villogtam rá senkire, pedig az is kb. nemzeti sportág. :DDD

(Szerencsére apám végtelenül nyugis természetét örököltem, mondjuk az emberi hülyeség a vezetéstől függetlenül mindig is zavart.)

(#14883) Gyula84 válasza NeoPampalini (#14882) üzenetére


Gyula84
veterán

mi a baj a villogtatással? ha vakít a lámpája simán villantok neki, aztán lehet csak fent felejtette a refit és ennyi :)
de volt hogy 2 sáv és nem engedtek el, mert nekik egymás mellett kellett haladni én meg előzzek...

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#14884) NeoPampalini válasza Gyula84 (#14883) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

Közlekedési f.szság miatti villogtatásra gondoltam, nem azért, mert elvakít a lámpája. :D De amúgy a szembe jövők refije nem annyira zavar, mert pár másodperc és utána nem látom, viszont amikor mögöttem jön felkapcsolt távolságival, az gázosabb.

(#14885) sugarforce válasza NeoPampalini (#14884) üzenetére


sugarforce
őstag

a mögöttem távolságizásért én ölni tudnék :W

[ Szerkesztve ]

(#14886) Fulár


Fulár
senior tag

Én ma a 2 hónapos jogsimmal most tettem meg a leghosszabb önálló utamat.Oda-vissza 144 kilométerre jött ki a táv.Elkeseríő volt az egész út.A sebbesség korlátozásokat szerintem rajtam kívűl kb.senki sem akarta betartani.Engem meg gyakorlatilag toltak le az útról.Folyamatosan a picsámba másztak.Ha valamiért satuznom kellett volna akkor tutira annyi.Amikor már hazafelé hulla fàradtan és nyűgösen szartam én is rá és 60-as táblánál vígan jöttem 75-el de még így folyamatosan rám előztek......
Nem tudom ebből mennyire lehet messzemenő következtetéseket levonni de ez ilyesztő és katasztrófális volt egyben.
Nem olyan nagy móka és kacagás ez az egész mint ahogy én azt a vezetni tanulás alatt gondoltam!

(#14887) jerry311 válasza Fulár (#14886) üzenetére


jerry311
nagyúr

Ja, a sebességkorlátozás az kb. tájékoztató jellegű.
Meg a Taxi óta tudjuk, hogy csak a gördeszkásokra vonatkozik. :DDD

(#14888) t256 válasza Fulár (#14886) üzenetére


t256
őstag

Hasonló élményeim vannak azóta nekem is. Szintén 2 hónapja vezetek.
Zugligeti úton van egy nagyon éles kanyar, ahol a sáv is keskenyebb. Két irányú az út. A kanyar előtt ki van rakva a 30-as tábla. Szépen veszem be a kanyart az előírt sebességgel.
Erre szemből megjelenik valaki kb 60-nal, mivel keskeny a sáv átlóg az enyémbe. Centiken múlt...

Máshol előzni tilos tábla ellenére megelőzött valaki, hogy utána én álljak mögötte a piros lámpánál. Ott 60-70 körül mentem.

Semmi megértés nincs az autósokban. Türelmetlen mindenki. Én megértem, hogy valaki évek óta vezet és ismeri az utakat. Én viszont most járok arra először. Figyelem az utat, a forgalmat, a táblákat, gyalogosátkelőt. Úgy tűnik másnak ezekre nem kell figyelnie. Mintha egy idő után érvénytelen lenne KRESZ.

Spock says, “Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.” Captain Kirk answers, “Or the one.”

(#14889) reEnd


reEnd
csendes tag

Sziasztok!

Másfél hét múlva lesz a forgalmi vizsgám, de az idáig vezető út nagyon hosszú és rögös volt...

Tavaly júniusban kezdtem az online KRESZ tanfolyamot, a webjogsi-n keresztül regisztráltam az egyik partneriskolánál (vidéki kisváros). Azért választottam az online tanfolyamot a hagyományossal szemben, mert így akkor tudtam tanulni, amikor időm / kedvem volt rá, nem voltam sem időhöz, sem helyhez kötve, a kevésbé érthető témákat többször is át tudtam ismételni. Az etitánnal teljes mértékben meg voltam elégedve, ha most kezdenék, ismét ezt választanám. Július végén sikerült fejeznem, szeptemberre kaptam vizsgaidőpontot. A vizsga szerencsére sikeres volt (habár azon meglepődtem, hogy 2 három pontos kérdést is hibáztam, otthon mikor a próbavizsgákat csináltam, 3 pontost szinte sosem rontottam el, de a vizsgán mégis :) ).

Vizsga után pár nappal bementem az autós iskolába, onnan pedig hazaküldtek, hogy a webes felületen válasszak egy oktatót és telefonáljak vissza. Hazamentem, oktatóválasztás után telefon az iskolába - jó, látják, hogy X.Y urat választottam, majd az oktató keresni fog, ha lesz szabad kapacitása. Vártam is, az első pár hétben még lestem a telefonomat, hogy vajon mikor hív, aztán az évvégi ünnepek közeledtével már egyre inkább letettem róla, hogy még 2018-ban elkezdhetek hajtani. Sebaj, újév után pár nappal telefonon érdeklődtem az iskolánál - ugyanaz a válasz, legyek türelemmel, majd hívni fog az oktató, ha lesz kapacitása. Ekkor már kissé kezdtem elkeseredni, de nem volt mit tenni, vártam tovább - egész február végéig, mikor is az egyik ismerősömet felkereste a régi oktatója, hogy nem tud-e tanulót, mivel most ment át másik iskolába és még nincs tanulója, rögtön lehet kezdeni. Kaptam az alkalmon, felhívtam, megbeszéltük, hogy kikérem a tanuló áthelyezőt az iskolától és utána már kezdhetek is. Szerencsére a régi iskolánál nem sokat akadékoskodtak, gyorsan kiadták a dokumentumot és március elején elkezdtem végre vezetni. Abban egyeztünk meg az oktatóval, hogy minden 5-ik alkalommal előre fizetek 5 órát. Átvételi elismervényt nem kaptam tőle és a vezetési kartonomat is csak a 15-ik órán láttam először, aminek akkor még nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, nem foglalkoztam vele, úgy gondoltam hogy mindenki így csinálja - sajnos mint később kiderült, ez orbitális hiba volt részemről, de erről majd később. Rögtön a forgalomban kezdtünk, heti 2-3 alkalommal találkoztunk, minden alkalommal 1 órát vezettem, ami ugye hivatalosan 50 perc, nálam volt mikor 30 percig tartott, de a ~fél éves várakozás után örültem, hogy végre kocsiban ülök. Szorgalmasan, pontosan fizettem, ill. az elején még elég sokat foglalkozott is velem az oktató, míg úgy-ahogy megtanultam kezelni a gépkocsit, utána viszont elég sokszor fordult elő, hogy beültem óra elején, megkérdezte, hogy tudom-e a McDonald's-ig az utat - mondtam igen és az odáig vezető úton ő a telefonba merült, én meg nyugodtan furikáztam. Ez mellett még előfordult, hogy vittük az ismerősét boltba, öreg nénit szállítottunk ki falura, mentünk ide-oda, ő a telefonba merülve én meg a forgalomba jóformán egyedül. Batár módon elbizakodtam és azt hittem, hogy csak azért foglalkozik többet a telefonnal, mint velem, mert olyan jól vezetek. Úgy éreztem, hogy sínen vagyok, a Vöröskeresztnél áprilisban jelentkeztem a május végi elsősegély-tanfolyamra és vizsgára, úgy számoltam, hogy június elejéig levezetem a kötelező óraszámot és kimehetek forgalmira. Májusig, kb. a 21-22. óráig minden rendben volt, mikor is hirtelen elkezdett a telefon helyett velem is "foglalkozni" - a foglakozás alatt azt értsd, hogy minden egyes hibánál hatalmas leb@szás - amivel nincs is gond, csak azzal van a gond, hogy kb. 15 órát levezettem mondhatni felügyelet nélkül és ő 2 óra alatt akart rendet csinálni. Egész a 26. óráig így folytatódott, a vége felé már gyomoridegben szálltam be, a pokolba kívántam az egészet oktatóstól, mindenestől. Itt nem árt megjegyezni, hogy eddigre már 30 órát kifizettem (5500 Ft/óra, 165 000 Ft/30 óra). A 26. óra után a következő megbeszélt időpont előtt kaptam egy SMS-t az oktatótól, hogy egészségügyi problémák miatt 2-3 hétig szünetel az oktatással. Jobbulást kívántam neki, pár nap múlva pedig Messengeren keresett fel, hogy pár hónapig kiesik a munkából, mert tovább tart a kezelése. Még aznap felkeresett telefonon az autósiskola vezetője, közölte ő is a híreket és hogy kijelölt számomra egy másik oktatót és hogy az előző oktató által leadott papírok szerint 19 órát vezettem le - itt egy pillanatra ledöbbentem, majd visszakérdeztem, hogy mennyit mondott? Sajnos jól értettem, 19 óra volt elkönyvelve. Természetesen abban a pillanatban kiakadtam, de az autósiskola vezetője is csak annyit tudott mondani, hogyha nincs bizonylatom arról, hogy mennyit fizettem neki, akkor ő nem tud semmit csinálni, pedig ő erre külön felhívja a figyelmét az alkalmazottainak, egyszóval b@szhatom a pénzem. Próbáltam hívni az oktatót, naivan azt hittem, hogy csak valami hiba csúszott a papírozásba... Természetesen a telefont nem vette fel, az SMS-s és Messengeres megkeresésre sem válaszolt, pedig már arra is vevő lettem volna, hogyha csak a kifizetett, de még le nem hajtott órák visszaadja.

Közben eljött az elsősegély-tanfolyam és vizsga, amit sikeresen leraktam, így legalább valami pozitívat is fel tudtam mutatni, ha már így jártam az oktatóval.

Időközben egy online webáruház is lehúzott 50 000 Ft-tal (https://index.hu/gazdasag/2019/08/11/webshop_csalas_visszafizetes/) - szerencsére ezt a pénzt sikerült visszaszereznem, de ez a 2 dolog így hirtelen nagy pofon volt az élettől. Annyit sikerült megtanulnom belőle, hogy a számlát / bizonylatot minden esetben kérni kell és előre nem utalok többet.

Itt tartottam egy évvel az elméleti tanfolyam kezdete után, elsőre sikeres KRESZ és elsősegély vizsga után, 2 lehúzással a hátam mögött. Az újonnan kijelölt oktató nem jelentkezett, augusztusban pedig elköltöztem a kisvárosból falura és felkerestem az autósiskolát, hogy hogyan tovább, meddig várjak még vagy keressek másik iskolát? Ez volt a kulcsmondat, mivel ahogy kimondtam, hogy váltanék másik iskolára, egyből én lettem az ÜGYFÉL. :) Elkezdtem ismét vezetni az új oktatónál, átvételi elismervényt kérés nélkül kaptam tőle, illetve minden órán aláírásra kerül a vezetési karton, amit az első oktatónál csak egy alkalommal láttam. A mostani oktatóval az előzőhöz képest teljes mértékben meg vagyok elégedve, általában heti kétszer találkozunk, de az mindig szinte percre pontosan 50 perc vezetést jelent, nem 30-40 percet és mellette foglalkozik is velem, nem csak a telefonnal. Kicsit nehéz volt a kezdet, először dízeles kocsin tanultam, most benzinest hajtok, ill. sok tanulnivaló volt, amit az első oktató elmulasztott, de nagy nehezen sikerült eljutnom odáig másfél év után, hogy van időpontom forgalmi vizsgára, a vezetési karton szerint hivatalosan jelenleg 34 órával a hátam mögött, nem hivatalosan 40 óra vezetés után, habár én még most sem érzem magam 100%-osan készen.

[ Szerkesztve ]

(#14890) NeoPampalini válasza reEnd (#14889) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

Rengeteg hasonló, meg ettől cifrább történetet ismerek, nekem ezek szerint óriási mázlim volt mind az iskolával, mind az oktatóval. Egyiknél sem éreztem, hogy tennének az egészre, vagy hogy le akarnak nyúlni. (Remélem, még mindig ez a trend náluk, így ha valaki Újpest központ környékén szeretne sulit meg oktatót, akkor adok tippet.)
A forgalmi vizsga előtt ugyan megkaptam a szokásos "akarok-e fizetni" kérdést, de nem éltem vele, végül így is átmentem. :DDD

(#14891) reEnd válasza NeoPampalini (#14890) üzenetére


reEnd
csendes tag

Nálunk még nem került szóba a csúszópénz, az oktató amúgy elég becsületes fickónak tűnik, de ha szóba kerül, akkor sem szeretnék élni vele. :)

(#14892) Fulár


Fulár
senior tag

t256:Tényleg elkeserítő a helyzet!Itt Komárom-Esztergom megyében nagyjából egy tucat ember halt meg közlekedési balesetben csak ezen a rohadt hétvégén! :(

reEnd:És én még azt hittem,hogy giga nagy szopás a jogsiszerzésem története.....
Le a kalappal előtted!Jól bírod!Tarts ki még egy kicsit mert ez már a célegyenes!!!

(#14893) reEnd válasza Fulár (#14892) üzenetére


reEnd
csendes tag

Köszönöm :)

A mai nap sikeresen meglett a forgalmi vizsga is, habár kicsit bénáztam vizsga közben is, de szerencsére átmentem. :)

(#14894) Fulár


Fulár
senior tag

Gratulálok!!!
Most indúl majd be a buli csak igazán!Amikor kb 2 hónapja megjött a jogsim és beültem az első sajàt autómba(Opel Astra G)én vagy negyed órán keresztűl el sem mertem indúlni! :) Azóta sokat változott a helyzet de,hogy kézség szinten menjen és idegeskedés nélkül még biztosan kellenin fog pàr ezer kilóméter.
Sok-sok.balesetmentes kilómétert kívánok!

(#14895) jerry311 válasza reEnd (#14893) üzenetére


jerry311
nagyúr

Amint megvan a jogsi, be kell ülni és menni. Mindenhova, a sarki boltba is. Az átlagos óraszámmal addig jut el az ember, hogy kiengedjék a forgalomba egyedül, de sok még a tanulnivaló, és azt csak úgy lehet, ha az ember vezet.

(#14896) t256 válasza Fulár (#14894) üzenetére


t256
őstag

Én két hónapja vezetek, de még mindig izgulok mielőtt beülök. :)
Először én is ott ültem, tököltem, beállítottam a GPS-t.
Ma már munkába el tudok indulni navigáció nélkül. Muszáj is, mert az ingyenes app-ok szerintem leszerződtek a benzinkutakkal. Mindig hosszabb az útvonal, mint fejből.

Nekem a legnagyobb gondom most a városismeret. Hogyan jutok el olyan helyre, ahol eddig csak BKV-val voltam, melyik sávban kell haladjak, mikor forduljak le, stb.

Spock says, “Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.” Captain Kirk answers, “Or the one.”

(#14897) reEnd válasza Fulár (#14894) üzenetére


reEnd
csendes tag

Köszönöm! :)
A legjobban most az autópályától tartok, ott még nem vezettem soha. :)

@jerry311 igen, tisztában vagyok vele, hogy még nagyon sok kilométert le kell vezetnem, mire megtanulok normálisan közlekedni és az is a terv, hogy amint a kezemben a jogosítvány a sarki kisboltba is autóval megyek. :)

(#14898) Fulár


Fulár
senior tag

t256:" mert az ingyenes app-ok szerintem leszerződtek a benzinkutakkal" Ez már nekem is megfordult a fejemben! :D Én is küzdök még hasonló jellegű problémákkal de bízom benne,hogy ez idővel majdcsak kiforrja magát.Jelenleg a legnagyobb nemezisem a sötétben vezetés.Mármint tényleg sötétben,lakott területen kívül mert az kimaradt az életemből.Az oktatásomon az éjszakai vezetés a következőképpen zajlott.:

Verőfényes nyári nap.Állunk egy parkolóban.Az oktatóm imigyen szólott."Csukd be a szemed"! Én:Mi van?Miért??? "Csukd má" be! Becsuktam. "Oké.Nyisd ki!" Kinyitom. "Na...az éjszakai vezetés megvolt.Éjfélre írom be." És közben pont megszólalt a templomban a déli harangszó..............

reEnd:Fog ez menni!Lassan de biztosan!
Az oktatómnak azért voltak megfontolandó gondolatai is:"A friss jogosítvány manapság csak egy felhatalmazás arra,hogy tovább gyakorolhass de már egyedül"!
Ebben kétségkívül van valami.

(#14899) NeoPampalini válasza Fulár (#14898) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

A sima esti autókázás nem problémás, azt bírom*, a random az úton sétáló emberek, valamint a kivilágítatlan biciklisták ellenére is. :)

( * : kivéve, ha mögöttem bóklászik egy vakegér, és kivilágítja az agyamat is)

Viszont ilyenkor ősszel-télen, amikor nem elég, hogy korán sötétedik, még minden vizes is, na az nekem "nemgyerebe". A vizes-sötét aszfalton alig ér valamit a fényszóró. Oké, hogy nem csilli-villi ledes/xenonos, hanem teljesen hagyományos világítás van a kocsimban, de akkor is. :D

Amit nagyon nem szeretek, az a köd, esetleg hózáporral keverve, utóbbiban két éve volt szerencsém, ráadásul este, tök sötétben egy erdős úton, hát leizzadtam, mire hazaértem.
Hab volt a tortán, hogy arrafelé nem voltam ismerős egyáltalán, a helyiek meg szerintem csukott szemmel is tudták, merre járnak... Én 40-nél többel nem mertem menni, ezek meg 80-nal, villogva-dudálva előztek a friss hóban, közben a látótávolság kb. 10 méter, ha volt. Ezt úgy képzeld el, hogy tényleg kb. onnét láttad, hogy a szembe jövő, pislákoló fényszóró az nem autó, hanem kamion. :DDD

(#14900) NeoPampalini válasza reEnd (#14897) üzenetére


NeoPampalini
aktív tag

Hamar bele fogsz jönni, ha naponta autózol, don't fos. :D Eleinte úgy voltam vele, hogy ha pár napig nem vezettem, akkor a következő alkalom olyan volt, mintha először ültem volna autóba. De ez is gyorsan elmúlt. :)

Az autópálya meg az egyik legnyugisabb része a vezetésnek, legalábbis nekem, kár, hogy egy irányba csak kb. 10 km-t megyek rajta. :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.