Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#57023) BlacKSouL válasza hans74 (#57012) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Ha egyértelmű a gyári előírás (ajánlás), akkor nem érdemes eltérni, nem érdemes okosabbnak lenni mint a gyár. [link]
Egy 37ezret futott motor hacsak nem gyilkolták, szinte még új. Semmi de semmi nem indokolja a magasabb viszkozitást. Mindazonáltal egy 200ezret futott motornál sem. Tüneti kezelést jelenthet, mellékhatásokkal.
A márkaszerviz, a szakszerviz, a mezei szerelő sem lesz okosabb mint az egyértelmű gyári előírás. A kézikönyven az egyértelműen feltüntetett 0W20 mellett ez olvasható:
"A 0W-20 olaj rendeltetése, hogy javítsa az üzemanyag-takarékosságot.
Ha 0W-20 olaj nem kapható, használjon 5W-30 vagy 0W-30 fokozatút."

(De kapható)

Ezt lefordítom: A garanciaidőn belül akkor sem fog tönkremenni a motor a motorolajra visszavezethető hiba miatt, ha a nem teljesen megfelelő (5W30-as) motorolajat töltjük bele, egyéb előírások és feltételek változatlanul hagyása mellett (csereperiódus, minősítések, rendeltetésszerű használat) Kérdem én: és utána?
A linkelt cikkben említett Toyota esetében is fel van tüntetve hogy mi a megfelelő olaj, és bár szintén enged magasabb viszkozitásút, de kitételként javasolja a mielőbbi visszatérést a 0w20-hoz. Honda még nem ennyire "szigorú", de látni kell a sorok között. Az eredmény a cikk előzményeiben látható.

És egy plusz megjegyzés, 0W20-as olaj nem hiszem hogy lesz A3-as minősítéssel, hiszen a minősítés eleve ki kellene hogy zárja a HTHS viszkozitási értékek kitétele okán (A3: HTHS x>=3,5; A5: 2,9<=x<3,5)

Aláírás (nem kötelező megadni)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.