- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
Reggel egy pár éves A6 3.0tdi mellé álltam. Szép állapotú, szép felniken, linglong gumikkal
-.-
Én nem vennék olyan autót, amit nem tudok fenntartani.
-
kenguru99
senior tag
válasz
[-HERO-] #9794 üzenetére
Az index gumis topikjában elég sok szakember van, én bedobnám a kérdést a helyedben oda is.
-
[-HERO-]
senior tag
Sziasztok!
Elkeseredésemben megpróbálkozom itt is hátha valaki tud megoldást a problémámra.
Van egy autóm amit szeretek imádok, kivéve egy részét, a kerekeit, vagyis inkább a gumijait
A hátsó gumik 275/35 R20 az elsők 245/40 R20 Good Year Excellence XL Rof defektűrő gumik, gyárilag ezekkel a gumikkal adták ki az autót.
Az előző garnitúrának a jobb elsője szálszakadt lett, a két hátsónak a belső részén meg kijött a drót.
A gumis javaslatára elvittem futómű állításra a kocsit, rendesen márkaszervízbe, mivel akkor még garanciális volt.
Kapott 4 új gumit az autó.
Na és itt lesz érdekes a dolog.
15.000 km után széthasadt a jobb első gumi, a jobb hátsónak még kb 50 km kellett volna és az is így jár, a bal oldala egy csipetnyivel jobban bírta. (Mellékelek képet is)
Egyszerűen nem akarom elhinni hogy egy ilyen kategóriájú és árfekvésű gumi ennyit bírjon és egyszerűen szétdurranjon.
Bele sem merek gondolni, mi lett volna ha pályán durran így el 140 nél akár egyszerre mind a kettő.
A téli kerekeim Continentalok 245/?? r18, 2 szezon után semmilyen kopásnak nyoma nincs se oldalt se a futó felületen, ugyan azzal a futómű beállítással.
Ezért gondolok arra hogy egyszerűen a good year silány minőség.
Sajnos defektűrőben ebben a méretben csak ez a gumi van, viszont nem defekt tűrőben több gyártó is képbe jön.
Szerintetek milyen márkájú gumit lenne érdemes rakni rá?
A téli kerekeim nem defektűrők, direkt mert hányinger ez a defektűrő gumi, ezért van javító szett, kompresszorral meg löttyel.
Vagy egyáltalán lehet e ilyen peres kerékre nem defektűrő gumit rakni?
Jelen pillanatban visszaküldte a gumisom garanciára a 4 gumit, de nem kell sok mindenre számítani azt mondja. -
Qtya123
őstag
válasz
h1ght3chzor #9790 üzenetére
Biztosan vannak jó áron használt prémium gumik, de én amikor néztem őket két változattal találkoztam. Az egyik az volt, hogy a minta még jó (5-6 mm) de vén dög a gumi (2008-2009). A másik kategória az volt, hogy fiatal gumi, de 3-4 mm minta. Egyiknek sem sok értelme van.
Aztán találtam fiatalt, jó mintával, de az meg alig volt olcsóbb mint az új.
-
DonLaca@
senior tag
Kösz a választ
Hát igen a Continental gumik más ligában játszanak. Nem véletlen a dupla ár.
A nyári gumim Falken SN832 újonnan vettem és én is ugyan ezt tapasztaltam vele. Az első kanyarban a gumistól jövet majdnem megpördültem. Kellet vagy 500 Km mire lekopott róla amit gyárilag rákentek. Azóta viszont nagyon jó lett. Alaposan leteszteltem a tesztpályán a haverommal egy házi versenyen.
-
Qtya123
őstag
válasz
h1ght3chzor #9784 üzenetére
Nem észt osztani akarok, pusztán a saját nézetemet írom le. Feltételezem nem azért vettél 225 lóerős autót, mert nem küldöd meg néha, vagy szinte mindig.
Én sem használtam eddig egyik autón sem prémium gumit, de mikor megvettem a jelenlegit, ami a tiédnél jóval gyengébb (155 le) a középkategóriás gumival kis noszogatásra már csúszáshatáron volt. El is döntöttem, hogy nem ér annyit az a 20-30ezer ft, amennyivel olcsóbb a közepes gumi, hogy összetörjem magam, meg ne használjam ki néha amit a futómű tud, mert a gumi nem engedi. A jelenlegi gumikkal ég és föld a különbség.
Én ilyen autóra nem vennék 4 évszakos gumit, akármennyivel is jobb a CC, mint a korábbi 4 évszakosak. Ha kihasználod az autód adta lehetőségeket, a CC lehet kevés lesz.
Költségkímélésnek az is jó alternatíva, hogy nyárra hagyod a 17-es alukat, télre meg veszel használtan 4 db lemezfelni 16" méretben. Olcsóbb is rá a gumi, jobb is télre a keskeny gumi, illetve nem a sós lében maratod az alukat. Évi 10ezres futásnál mindkét kerékgarnitúra sokáig kitart.
-
Kornel
veterán
válasz
DonLaca@ #9772 üzenetére
Falken eurowinter szerintem erősen kompromisszumos.
most már mentem vele majdnem egy ezrest, így már kicsit jobb, de messze nem egy conti...
kb. barum vagy hankook szint lehet.
2000 km-el vettem, lehet szezon végén bekenték szilikonnal, mert az első 500 km-en annyira csúszott, hogy majdnem leszedtem, és eladtam.
most már sokkal jobb, de messze többet vártam tőle. -
belaazallat
addikt
válasz
h1ght3chzor #9786 üzenetére
Én most vettem ilyet, mert kb annyit közlekedek éves szinten, mint Te. Nekem télit mindenképp venni kellett volna, meg majd nyárra is egy új szettet. Nincs helyem se tárolni a gumit. Nekem 12500Ft-ért cseréltek a 4db gumit+állíttattam futóművet. Szerencsés esetben nem is kell egy darabig hozzányúlni! (Kop-kop)
Ha szakszerűen cserélgetik a gumit, akkor nem sérülhetne elvileg. Szerintem.
Viszont alufelninél figyelni kell, hogy sóra érzékeny. Tudomásom szerint létezik téli körülményekre tervezett alufelni is, de az miben, mennyiben jobb, azt nem tudom.
Szerk:
A CC-t idén májustól forgalmazzák, tehát még nincs vele hosszútávú/tartós téli teszt.
-
h1ght3chzor
őstag
válasz
belaazallat #9785 üzenetére
Ebből már akkor kapok téli/nyárit külön-külön, vagy jobban megéri ez? Igaz akkor nem kell tárolnom sehol, illetve cseréltetnem se kell pénzért...
Am 10k körül cserélik ezeket igaz? Illetve még arra válaszolj kérlek, hogy a felnit/gumit sérti ha mindig le/fel rakják a gumit róla, ha nem vennék felnit?
-
belaazallat
addikt
válasz
h1ght3chzor #9784 üzenetére
Hali! Nem a legolcsóbb helyen: Michelin CC
-
tomcsi23
veterán
válasz
h1ght3chzor #9782 üzenetére
Milyen verzió ez a TT?
CC (CrossClimate) simán jó lehet, de friss gumi okán igazán téli viszonylatban, kopás, illetve az öregedésből fakadó tulajdonság beli változásról még nincs tapasztalat.
Ha a télid jó és még pár szezont vígan elmegy, akkor az akciós nyári megfontolandó. -
h1ght3chzor
őstag
Bocsáss meg nem nagyon ismerem ezeket.
igazából a lényeg hogy sokáig bírja! Es most inkább nyárit vegyek, es cserelgessem vagy tényleg van mar olyan jó ami bírja a magyar havazasban is illetve a nyári forróságban is, megközelíti a teli/nyári gumi minőségét. Használt is jöhet épp a kevés km miatt amit mennek vele gondolom jó lenne az is.
-
tomcsi23
veterán
válasz
h1ght3chzor #9778 üzenetére
Akkor nyári kéne? Ez most nagyon akciós és elég sportos gumi.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
h1ght3chzor #9778 üzenetére
Arra mehet a CC gumi bőven.
És akkor megspórolod az átszerelést és ez már nem olyan mint a klasszik 4 évszakos ami sehol sem volt jó. Ez nyáron is jól tapad és ha nem méteres hóban veretsz akkor is tökéletes.
-
tomcsi23
veterán
válasz
h1ght3chzor #9776 üzenetére
Ebben a méretben van már CC, de nem írtad milyen járgányra és felhasználásra szeretnéd. Van-e pl másik szett. Anno nekem több gumis is mondta, hogy a gumik a cserére vannak tervezve, nem okozhat nekik kárt a szakszerű leszedés, felrakás. Ám részemről is inkább külön felni, ha nem CC lesz.
-
h1ght3chzor
őstag
Milyen gumit ajanlanatok? 225/45R17 kellene, 4 évszak gumi mennyire ajánlott? Illetve érdemes venni felnit is, nagyon megviseli a gumit ha mindig cserenel leszedik?
-
[CS]Blade2
addikt
Én a Firestone és a Bridgestone között gondolkodtam, de a Firestone 14-es és 15 teszt közötti eltérése kicsit zsákbamacskává változtatta a számomra, a Bridge pedig nem volt valami jó vízen és a jégen, ami a lényeg lett volna, igaz, hogy árban is légüres térben volt, mert a középkat az én méretemben 14-15K, a bridge 17,7 lett volna, és utána jöttek a felső kat. 18,9K-s gumik, a Goodyear, a Conti és a Pirelli (a pirelli szárazon gyenge, vízen, hóban, jégen nem rossz, így én a saját listámban feljebb hoztam.)
A Firestone és a Conti ellen szólt nálam, hogy 2014 előtt is gyártották, és én rendeltem, ezért 70-300km-re is lehetett a bolt hozzám képest, és a olcsóbb helyek között nézelődtem, ezért volt egy kis esély, hogy 2014-es vagy akár régebbit is dobhatott volna a gép a raktárból.
A Bridge LM001 és a Goodyear UG9 2014-es fejlesztés. A goodyear jobb volt kisebb méretben, a Bridge nagyobban, nekem meg a kettő között van a 185/65R14-es méretem, és végül a Goodyear lett 19200 körül szállítással.
Hétfőn vagy kedden jön. (vicces, hogy a Firestone-tól és a négyévszakosoktól indultunk, hogy melyik legyen) -
DonLaca@
senior tag
válasz
!Overdose! #9773 üzenetére
Így már értem. Azok voltak azok az évek amikor még csaltak a teszteken. Következő évben már drasztikus rosszabb értékeléseket kapott a gumi.
-
DonLaca@
senior tag
Én is most nézegettek téli gumit. Itt többen ajánlották a Winterhawk 3 abroncsot. Van ennek a guminak valami rejtett jó tulajdonsága? Csak azért kérdezem mert az ADAC 2015 teszt szerint még a Barum Polaris 3 is jobb nála.
Nálam ár/értékben eddig a Falken Eurowinter a befutó. Valaki használ ilyet? Ha igen mi a véleménye róla? A nyári gumim is Falken és elégedett vagyok vele. -
TaaT
nagyúr
válasz
!Overdose! #9768 üzenetére
Az már barátibb
-
!Overdose!
őstag
válasz
!Overdose! #9763 üzenetére
7.4kg/db papíron (tegnap benéztem) és 8.1kg a mérleg szerint.
-
g4bb3r
tag
válasz
#81556480 #9747 üzenetére
Ugyanebben a méretben vettem Nokian WR D4-et tegnap rakta fel a gumis. Webshopban 15,5eFT körül van gumisnál 16.5 volt - de engedett a szerelési díjból mikor mondtam neki a webes árat
Tesztekben nagyon dícsérik, főleg nedves úton. Nekem még sok tapasztalat nincs vele csak az a 20km amit hazajöttem vele a gumistól de igy 0km-esen is jól fogott esőben tegnap. Átvágtam a délutáni csúcson Csepel-7.ker kellett nyomni pár satu féket nem csúszott, semmi. Hétvégén megyek vele hosszabbat .
Tudok egy jó gumist Csepelen ha kell valakinek, haver oda jár ő ajánlotta - jó arcok és gyorsan szépen dolgoznak. Tele is vannak melóval mondjuk , volt pörgés.
-
Kornel
veterán
válasz
rbalint88 #9761 üzenetére
nem rinyálok bocs!
tudtam, hogy lesz ennek az R17-es széles téli guminak hátulütője
csak megjegyeztem, hogy a rugózatlan tömeg esztelen növelése ilyenekkel járhat.
nyilván a motor, meg a futómű volt tervezve egy gyári súlyú kerékre, amit a tudatlan júzer, mint én megnövel, mert nem gondolkozik.
ennyit akartam mondani
egyébként nem vág földhöz az a plusz fogyasztás, mert havi munkába járásnál kb. +4 litert jelent, szvsz. leszrm kategória. -
-
TaaT
nagyúr
A téli gumim a 2012-es ADAC teszteben 16-os méretben a legjobb volt a nedves tapadásban, erre az EU-s címkén nedves tapadás: C
[link]
!Overdose!: Az elírás lesz szerintem, 205/55r16 téli gumim XL verziója 8.7kg, az enyém tuti 8.5 kg alatt van. 9.8kg-nál szerintem a 18-as gumim is könnyebb.
-
válasz
!Overdose! #9754 üzenetére
Durván nehéz a cucc. TS850-es ebben a méretben 7 kiló körül van. Nem mintha egy autónál számítana persze, de mégiscsak rugózatlan tömeg.
-
válasz
!Overdose! #9754 üzenetére
Érdekes, a 95/60r15 yoko több mint egy kg-al könnyebb.
-
Morris
veterán
válasz
!Overdose! #9752 üzenetére
Majd jöhet infó ha van vele tapasztalat.
Én a W452-t vettem. Már fenn vannak a felniken, de a kerékcsere még várat magára. -
!Overdose!
őstag
Ma átvettem a gumikat. Végül a Hankook W442-re esett a választásom gyári (185/55R14) méretben. A Gumitransport webshopjából rendeltem meg, mert ott volt a legolcsóbb, de (a békéscsabai fórumtársak kedvéért: a cég bejelentett címe a Pekárik gumiszerviz) Pesten ingyenes átvehető az AKH választott telephelyén. DOT 1522, a minta kb. 9mm.
-
vasi89
őstag
Hali!
Remélem ez a legalkalmasabb topic a kérdésemnek. BP-n tudtok olyan gumist ajánlani aki le tud nekem szedni 4 db kerékőrt? Pont mikor meghúztam a 4. kereket lepattant a kulcs és a benne lévő minta kissé eldeformálódott. Úgyhogy most semerre nem tudok tekerni vele semmit, egy esetleges defekt esetében ez probléma
Vagy lényegében már bárki megoldja aki gumizással foglalkozik?
-
#81556480
törölt tag
195/65R15-ben van valami ajánlott, jó ár/érték arányú téligumi ?
-
Qtya123
őstag
Ejha, durván öreg gumikkal jártál. A DOT alapján ezek 1999 35. hetében készültek. Lesz olyan, aki ezt nem nézi mert azt sem tudja mi az, csak azt, hogy van még rajta minta. Sokat nem kapsz érte így sem, szerintem max 8-10.000 Ft a garesz. Aki meg játszós gumit akar, az nem ad ezért pénzt, mert elhoz 10 ilyet a gumistól ingyen.
-
g4bb3r
tag
Felkerültek a Nokian WR d4-es papucsok.. Elhoztam a régi szettet (Semperit Directiongrip 195/65/R15). Haver megnézte szerinte 1 szezont meg elmegy. Mennyiért lehet eldurrantani ilyet valami drifternek vagy aki ilyen olcsó gumit keres? Nem bánnám ha nem utcára venné meg valaki, de ha nem ezt veszi akkor vesz mástól hamár mindenképp ilyet keres..
-
deicide
veterán
-
deicide
veterán
válasz
SzlobiG #9733 üzenetére
Aprócska probléma, hogy a gumi adott. Úgy volt, hogy az autót nyárival hozták decemberben és rögtön kellett rá téli gumi. Akkor nem vettem emiatt másik felnit, hanem vettem méretben egyező gumit. Aztán most tavasszal, amikor visszarakták a nyárit, mondták, hogy inkább dupla adag felni kellene. Ezért meg van kötve a kezem. Viszont a tavalyi télen nem volt gond a Vredi Wintrac-al.
-
SzlobiG
félisten
válasz
Deathunter79 #9727 üzenetére
Az adac tesztben 4. lett szóval ezért is döntöttem mellette meg az ára miatt.
-
deicide
veterán
Sziasztok,
Keresgéltem, de nem nagyon találtam, alufelni kellene télre. Lehetőleg olcsó, mert a gyári Opel 145k/db áron nem annyira vidám.
A paraméterek: 8.5Jx20, ET41, 5x115, Antracit. Lehetőleg 80-90k/db környékén.
-
Carvus
senior tag
Sziasztok!
Téli gumi vásárlás előtt állok: Ford Escort, 185/60 R14
Firestone Winterhawk 3-at néztem ki elsőre, de idei teszten ugye valamiért gyengébb lett mint tavaly, így képbe került a Barum Polaris 3 is. Szerintetek melyikkel járnék jobban? Mik a tapasztalatok velük? Nagyrészt városban van csak használva a kocsi, havonta egyszer hosszabb autópályás út.
Köszi,
Carvus -
SzlobiG
félisten
Megnéztem az Idei Adac tesztet és végül a Fulda Montero 3 mellett döntöttem ár/értékben a legjobb a lista szerint.
-
EQMontoya
veterán
válasz
belaazallat #9720 üzenetére
Hát a furat nem lehet kisebb, mint ami az autóra való. ET számban pár mm belefér, főleg, ha kifelé lóg a kerék (kisebb az ET)
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Segítsetek nekem egy kicsit: Alufelnit nézegetek a Volvo V40-re 99-es 1,6 benzin.
Elvileg ilyen kell rá: 15" 4x114,3 ET44 furat 67,1 mm
Felni kereső oldalakon, ahol be lehet adni a típust, ott meg ilyen értéket hoz ki a típushoz:
15" 4x114,3 ET42 65 mmVan ebbe is tűrés határ és ne foglalkozzak vele, vagy itt passzolnia kell mindennek?
-
válasz
norrberth #9717 üzenetére
Értem, én is szívesebben nézném meg személyesen, de most nem járok arra. Esetleg lehet meg kéne valakivel nézessem. Gumisnál meg is forgatnám, de gumis, aki árulja, gondolom csak nem írja rá, hogy hibátlan szerkezeti állapotban van (nem üt, nem ráz), ha nem így van. Vagy rosszul gondolkozok?
(#9718) EQMontoya: 110K szerintem is irreális érte, de nem hiszem, hogy örülne egy 70, max 80K-ajánlatnak (utóbbi, csak, ha tényleg patika).
-
Hali!
Mikor vettem a h astra-t májusban, nem találtam hozzá gyári alufelnit, most persze, hogy acélfelnit kerestem, ráakadtam erre. Szerintetek milyen lehet? Szegedi vagyok, nem szívesen kocsikáznék el érte Pestre, pláne, ha nem is jó. Gumis hirdeti.
Ez ugyanolyan, csak 110K, nem 70K, persze az állapota is jobbnak tűnik, bár azt nem lehet megmondani, hogy javítva volt-e.
Bele merjek ugrani?
-
Kornel
veterán
Nyarra mondjuk ez nem lenne rossz.
180k.
[link]Egy gagyibb szet gumi 120k, falken/hankook.
Ha lenne ennyim, meg meg is erne. -
TaaT
nagyúr
Hááát nekem egykutya design ügyileg
Biztos találnál valami szép after felnit, bár gondolom drágább lenne mint a honda felni.
Te Qru, nem lehetne ontopic beszélgetni a felnikről ebben a topicban?
EQMontoya: Az a jó ha már régóta esik mert akkor "tiszta" az aszfalt, tavaly vagy mikor a poros útra leesett pár komolyabb csepp, 4kerékkel csúsztam meg a körforgalomban ezzel a gumival.[link]
-
Kornel
veterán
Na ezek szerint 0,9 kg-val lett nehezebb per kerek...
Szvsz ez olyan fel liter pluszt jelent fogyasztasba most.A 195/50 r16 meg meg a 195/45 r17-nel is konyebb 1 kg-al.
Taat: nekem mindegy csak eros legyen, birja a katyukat.
Meg nezzen ki valahogy -
Qtya123
őstag
Nekem is Eagle F1 GS D3 gumik voltak az autóhoz vásárláskor, de öregek és kopottak voltak, így fel sem raktam őket, nem tudom egyébként mennyire tapadtak volna még (téli kerekeken hoztam el az autót).
Idén tavasszal vettem 4 új Eagle F1 Assymetric 2-t. Fentiek miatt nincs közvetlen összehasonlítási alapom a GS D3-al, de ismerősnek volt és nagyon szerette, csak ahogy már írták itt is, gyorsan kopott. Neki 3 szezont bírt.Az Assymetric 2 gumikkal eddig kb 6.000 km-t mentem és nagyon jól tapad mind szárazon, mind vizes úton. Esetleg ez is egy alternatíva lehetne neked a GS D3 helyett, de nem látok belőle 195/45 R17 méretet.
Nyári gumit tényleg nehéz eladni télen.
Hirdetek két jó Michelin Pilot Sportot, még csak meg sem nézik a hirdetést. A lerúgott öreg télieket 2 nap alatt elvitték.
-
EQMontoya
veterán
Pénteki meglepő tapasztalat: a T1R jól viselkedik vízen. Azt hinné az ember, hogy sportos gumi létére elég óvatosan kell menni vele esőben, de határozottan jól vizsgázott. Rúgnom kellett egy satut kb. 40-ről, és abs kattanás nélkül álltam meg, pedig már órák óta rendesen esett, szóval alaposan vizes volt minden.
-
-
Nyaron amikor felkerult az enzo felni a yoko gumikkal en is ereztem, hogy nehezebben birkozik meg vele az auto. 8kg a felni, pedig csak 15". Jovore megvalok tole, csak meg nem tudom hogy maradjak-e 15"-nal valami konyebb felnivel vagy nezzek nagyobbat (ehhez ugye el kell adnom az egy eves yokohamakat). Most volt egy enkei ami tetszett, 17" ~8kg/db 65k/szett. Sajna most masra megy a le, amugy siman megvettem volna, aztan a mostani felni+gumi arabol vettem volna arra egy szett nyarit...
Amugy jol gondolom, hogy ha 17"-bol kifogok egy jo felnit kb 8kg/db korul, akkor az gumival nem lesz nehezebb mint a mostani 15" szett ami ~16kg korul van/db?
Ha visszajon a gep lakatolasbol elkezdek nezegetni teli szettet, most mar ideje lenne beszerezni
-
Kornel
veterán
ez tart vissza engem is tőle...
de ezek már nem a régi suzuki-enkei felnik, hanem valami gagyi ronal, most 4-ből 3-at görgőzni kellett...
fostalcsika.
made in CZ.
szóval szép a felni, csak gagyi...ha r16 lenne, akkor ufo civic gyári felnijében gondolkoznék, az is hasonló, szerintem azzal is jól mutatna, nem?
-
Qru
MODERÁTOR
-
Kornel
veterán
Meg elgondololkozok rajta, talan bemondok ra 80k-t, tel van, ugyse vesz senki nyari gumit, foleg nem 2008-as dot-al.
De gondolkozok meretvaltason is, gyari homolog meret a 195/50 r16 is, megse olyan peres, mint a 195/45 r17, csak kene valami jo konnyu, de eros 5 x 114,3 r16 felniQru: jol tette, hogy eladta
Amugy necces a dot, azert kerdeztem...
De ugye mondom, a gyari szlik kozeli gy ef1 is jobb volt, mint a vatta uj falken
Amugy ja eleg a 195/45, de a 205/45 sokkal olcsobb... Es bovebb a valasztek is.
C verzio meg a 195/50 r16 -
Kornel
veterán
találtam egy ilyet:
eladó 4db
195/45R17 81W Goodyear Eagle F1 GS-D3 akciós új gumiabroncs 23500 Ft/db áron-eredeti ára a gumiknak kb.40000 Ft/db
-gumiabroncsok előírásnak megfelelően tároltak
-2008/30. heti gyártásúak
-autón, és felnin nem voltak
-Suzuki Swift Sport gyári mérete, de jó más autóra is94000 Ft/4db
csak a DOT...
-
Kornel
veterán
lehet szétnézek majd nyárra, lesz-e valahol valami jó állapotú használt belőle...
amúgy is jobb a 195/45 r17, mint a 205/47 r17, mert érzem, hogy nehezebbek lettek a kerekek...amúgy legalább a gumi élettartamát kibírta a csippelt d4d? családba csipp nélkül se bírt 200k km-t
most nézem, hogy a méretemben még kapható, de nem éppen olcsó
-
Kornel
veterán
válasz
norrberth #9685 üzenetére
én most dobtam le a SSS-ról a gyári! 2007-es GY E F1-eket, gyakorlatilag szlik gumik voltak, 1-2 mm minta volt rajta, ezzel vettem a nyáron.
De úgy tapadt, hogy el se hittem, milyen lehetett ez újan?
Ehhez képest a téli Falken HS449 egy nulla, pedig 195/45 helyett 205/45-ös. -
norrberth
addikt
válasz
!Overdose! #9683 üzenetére
Nekem csendes volt, és ragadt bele az aszfaltba.
-
csgeri80
csendes tag
válasz
Deathunter79 #9681 üzenetére
Mondhattam volna a bojlert is.
-
TaaT
nagyúr
válasz
Deathunter79 #9681 üzenetére
Annyira nem.
-
TaaT
nagyúr
válasz
csgeri80 #9678 üzenetére
"Amikor tavaly a Goodyear fejlesztőközpontjában jártam, a nagyfőnök személyesen mesélte el, mennyire fontos nekik, hogy a gumijaik úgy a gumicímkén, mint az újságok, klubok tesztjein jót mutassanak. Világos, hogy a szivárványszínű energiacímke három paraméteréhez képest jóval többet vizsgál például az ADAC, mégis zavartan böngészem most az első teszttáblázatot, amelyben a címke és a klub mérése egymás mellett szerepel. Nehéz felfedezni bármilyen összefüggést a kettő között, mintha nem is ugyanazt a gumit vizsgálták volna.
Van itt például egy A-A-s gumi (Bridgestone Ecopia EP001S), melynek elvileg parádésan kellene teljesítenie, hiszen a fogyasztásra és a vizes tapadásra vonatkozó két A betűnél egyelőre nincs jobb, viszont az ADAC-nál a középmezőnyben végzett. Egy B-B-s (Kumho KH27 Ecowing ES01) éppen csak megfelelt, az utolsó előtti helyen. Az E-A-s Continental PremiumContact 5 győzelmét még meg lehet magyarázni a különböző kritériumok súlyozásával, de hogy lehet az, hogy egy A-ra értékelt vizes tapadású gumit (Michelin Energy Saver+) pont a vizes aszfalton nyújtott gyenge teljesítménye miatt kritizál az ADAC, és sokkal jobbnak mérték a C-s Semperit Speed Life-ot?" [link]
Én nem vagyok gumigyártó, nem tudom miért csinálnának ilyet.
Viszont valamikor volt a tévében hogy a bűnözőket nem a büntetés súlyossága riasztja el a bűntett végrehajtásától hanem a lebukás veszélye, mert ha nincs esély a lebukásra akkor senkit sem érdekel a büntetés mértéke...
-
csgeri80
csendes tag
Értelek és el is fogadom. Csak akkor azt nem értem, hogy miért nem ragaszt rá minden gyártó "A" jelet...
Ugyanilyen matrica van pl a hűtőszekrényeken is. Azt nem tudom elképzelni, hogy egy olyan hűtőszekrény ami többet fogyaszt és csak B vagy C osztályos besorolása lehetne, az ráragaszthatja az A-t vagy az A+-t.
-
Qtya123
őstag
-
SzlobiG
félisten
KLEBER KRISALP HP2 185/65R15 88T 13.000.-
FIRESTONE WINTERHAWK 3 185/65R15 88T 13.200.-
FULDA KRISTALL MONTERO 3 185/65R15 88T 13.200.-
Uniroyal MS PLUS 77 185/65R15 88T 13.400.-
BF GOODRICH G FORCE WINTER 185/65R15 88T 14.000.-
Vredestein SNOWTRAC 5 185/65R15 88T 15.700.-
Hankook WINTER I CEPT RS2 W452 185/65R15 92T XL 18.000.-Ezek közül szerintetek? Hankook túl drága szal azt inkább ne is nézzük. Én a Vredesteinre gondoltam, vagy a Goodrich.
Ötlet?
-
TaaT
nagyúr
válasz
csgeri80 #9671 üzenetére
"az első téli gumi a történelem során, amelyik EU "A" minősítést kapott esős körülményekre."
Ha arra színes matricára gondolsz az nem jelent semmit, azt a gyártók adják meg és senki sem kérdezi meg tőlük hogy jött ki az annyi.
Ettől persze lehet jó gumi, de azt a matrinyát el kell felejteni.
-
csgeri80
csendes tag
válasz
norrberth #9670 üzenetére
Egy rugóra jár az agyunk, mert tegnap este némi olvasgatás után a WR D4 lett az első számú kiszemeltem.
Olcsóbb is mint a másik három és tetszett az amit olvastam.
Na meg az sem elenyésző tény szerintem, hogy az első téli gumi a történelem során, amelyik EU "A" minősítést kapott esős körülményekre. Igaz, hogy csak a nagyobb méretűek, mert a kisebbek "B"-sek lettek, de az is jó.Szóval, úgy döntöttem, hogy az új finn gumi lesz a befutó.
-
Kornel
veterán
válasz
!Overdose! #9666 üzenetére
Nekem az ezres swiften bejott.
Mindenhol jol viselkedett, meglepoen jo volt.
Nem egy conti, de arban se. -
csgeri80
csendes tag
válasz
mintapinty #9654 üzenetére
Elég naív vagy, ha azt hiszed, hogy csak daciak vannak itt..
Nekem pl egy 96-os Corollám van, arra kellene a gumi.
Debicát meg tuti nem veszek, mert volt már pár éve téliben..És mint mondtam prémium gumi. A Debica nem az.. Az autó mentő meg drága.
Nokian WR D3 volt/van valakinek?
-
SzlobiG
félisten
Barátunk úgy repült innét mint ahogy a neve is jelzi mint a pinty.
-
Kornel
veterán
válasz
mintapinty #9662 üzenetére
Volt már Debica-d?
Nekem volt, 165/65 r13 debica passio2.
Zsír újan vettem, vízen csúszott, egyébként elment, de azt sose tudtam neki megbocsátani.
A téli hankook w442 volt akkor, inkább fent tartottam amíg lehetett majdnem nyárig, mert az nagyságrendekkel jobb gumi volt annál.
Szóval a Debica max. egy budget kategória, aminél egy medium kategóriás hankook is nagyságrendekkel jobb, és nem csak tesztek alapján. -
mintapinty
csendes tag
Nekem nem gond ha kitiltanak, mert itt én vagyok az egyetlen akit nem értékeli a ph rang-seggsége.
Jó. Beszélhetek a gumiról is. De most tuti h ez lesz azt utolsó.
Kolléga leírta idézem: Erdély, hosszú tél (havat nem irt, de mertem következtetni). Igaz h prémium gumikban gondolkodik, ebből kiindulva még spórolhatna is. De van lé meg tök mindegy mert az autómentőt is csikkzsebből fizeti ha nem a vezetési stílust választja meg előbb a gumijánál. A gumi-vallás hittérítésemet ezennel szegre akasztom.
-
Kornel
veterán
válasz
mintapinty #9659 üzenetére
Mivan, melyik kitiltott mokus dupla regje vagy, fonok ur?
Azt tudod, hogy ez tilos?
Vagy ugy vagy vele, ha egyszer tiltottak, majd ugyse veszik eszre, hogy visszajossz?Egyebkent hogy szakmai is legyen a hsz-om az elozo temahoz: volt debicam, igaz nyariba, ujan vettem swiftre, de meg is bantam, minden tekintetben rosszabb, mint akar egy barum. Gondolom ez is csak okoskodas, ellenben a te felulmulhatatlan tapasztalatoddal a.temaban.
Szvsz ha innentol szemelyes gondod van, akkor kerlek beszeljuk meg privibe, a te erdekedbe is, nehogy veletlenul masodszorra, vagy ki.tudja hanyadszorra tiltva legyelJa es pont ebben a topicban irtam mar tobb gumival is tapasztalatot, se a rossz, se a jo dolgokat nem hallgattam el sose.
-
Qtya123
őstag
válasz
mintapinty #9654 üzenetére
Ez elég durva minta Főnök?
gumiEgyébként szerintem a hozzászólással azt akarta mondani, hogyha az autót télen úttalan utakon, hegyoldalakon használod, ahol a hókotró sosem jár, akkor valami "hógumit" vegyél. Ezeket inkább az északi országokban használják és tudni kell róluk, hogy azon kívül, hogy hangosak, vizes úton nem a legjobbak és gyorsan kopnak. Cserében a "durva minda miatt" jók hóban, de elsősorban csak ott.
Ha nem ilyen körülmények között kell elsősorban, akkor a felsorolt 3 közül nagyon egyikkel sem fog mellé a kérdező.
-
Zozzant
addikt
válasz
mintapinty #9654 üzenetére
Dákóra durva kell, csak azt nem mindenki szereti!
-
TaaT
nagyúr
válasz
mintapinty #9654 üzenetére
-
Kornel
veterán
na kis idő elteltével már kevésbé csúszik a falken hs449...
szerintem szépen bekoptatom, és nem lesz vele gond, ma direkt forszíroztam esőben, és semmi gond nincs vele, szerintem lehet elrakás előtt bekenték szilikonnal, és a felső réteg megszívta magát, vagy franc tudja.
most már élvezhető, nem egy conti, de nem rosszabb, mint egy hankook. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Deathunter79 #9650 üzenetére
Ez jó, betettem a téma összefoglalóba.
-
csgeri80
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni illetve véleményt.
Erdélyben élek, itt elég hosszú és hideg telek vannak, áprilisban is elég gyakori a hó.
Téli gumi vásárlás előtt állok, elolvastam elég sok tesztet a mostani téli gumikkal kapcsolatban.
Mivel nem szeretnék a biztonság rovására spórolni a téli gumikon, ezért hosszú távra tervezve eldöntöttem, hogy valamelyik prémium gumit fogom venni.
Kiszemeltjeim:
1. Continental Winterconti TS850
2. Goodyear Ultragrip 9
3. Dunlop Winter Response 2Ők a fő kiszemeltek. Esetleg valakinek van tapasztalata valamelyikkel? Ha nincs, akkor alternatívákat is elfogadok. Elsődleges szempontom a hó mellett a vízen való teljesítés.
175/65 R14 méretben fogom megvenni valamelyiket 2-3 héten belül.
Előre is köszönöm a tanácsokat, véleményeket.
-
adatfalo
senior tag
Hello!
MK1-es ford fókára keresünk téli gumit (főleg Miskolcon beszerezhetőt). Édesapám kinézett 3 fajtát, kérte, hogy nézzek rá én is, gondoltam megkérdezem itt a tapasztaltabbaktól, hogy ezek közül van-e ajánlott, vagy inkább valami más az adott árkategóriában:
Hankook W452 T82 (12840 Ft)
Falken HS449 T82 (13070 Ft)
Toyo S943 Snowprox (13610 Ft)Előre is köszi a segítséget!
-
Deathunter79
tag
Találtam egy hasznos oldalt a felnikről meg gumikról azoknak akik nincsenek mindennel tisztában, pl. mekkora felnire mekkora gumit lehet feltenni, stb.
-
-
SzlobiG
félisten
Ma átvettem az abroncsokat végül a W310 XL lett.
Még nem teszem fel, majd novemberbe sztem. Kíváncsi leszek rá mit tudnak a nyáriak nagyon beváltak remélem ezek is. 90k-ba volt a szett.
Most kell szereznem a corsara 185/65/15-ös télit, de azt már vmi webshopból.
-
molnarpeter
nagyúr
Itt is felkerült a téli szett tegnap, köztük 2 új Barum Polaris 3.
-
rbalint88
addikt
válasz
Gergőke88 #9641 üzenetére
Remélem tavaszra kiderül, hogy zergeszekszuáló télben hogy teljesít. Itthonra simán meg merném venni, mert itt az utóbbi időben nem nagyon volt tél, de Erdélyben azért szokott lenni 20-30cm hó, és néha azért mennék arrafelé és nem lenne nyerő évi max 1500km-re tartani külön garnitúrát
-
Gergőke88
addikt
Én is megvettem ma Michelin CrossClimate gumit a kocsira.
195/65r15 holnap viszem felrakatni.
Itt volt a legolcsóbb -
válasz
!Overdose! #9637 üzenetére
Nem foglalkoznak vele, a profilmélységet nézik, illetve, hogy tengelyenként egyformák legyenek az abroncsok. Persze, ha beviszel egy Twingot 9" széles felnikkel, lehet, hogy gondok lesznek.
"A gumiabroncs kiválasztásakor mindenekelőtt a KRESZ szabályait kell figyelembe venni.
A KRESZ előírja, hogy az autóra tilos olyan abroncsokat szerelni, amelyeken az adott jármű konstruktőre által megadott legnagyobb teherbíró képességnél kisebb terherbírási index vagy sebesség-kategória jel van feltüntetve (a KRESZ 1994. 10. 24-i rendelettel kiegészített R59 sz. cikke).
A KRESZ előírja, hogy egyazon tengelyen az abroncsok legyenek:
azonos márkájúak
azonos méretűek
azonos felhasználási kategóriájúak (pl.: országút, hó, terepjáró)
azonos felépítésűek (diagonál vagy radiál)
azonos sebesség kategóriájúak (T, H, V, W...)
azonos teherbíró képességűek." -
rbalint88
addikt
válasz
!Overdose! #9637 üzenetére
ha váltóméret, akkor leszarják igazából. legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
eddig amilyen cseréim voltak:
195/55r15 helyett 195/50r16 és 205/40r17.
205/55r16 helyett 225/40r18, pogácsázva.
195/60R15 helyett 205/55r16 - már kicsúszik a váltóméretből, de nem kötöttek bele. -
!Overdose!
őstag
Hivatalos műszaki vizsgán hogy viszonyulnak hozzá, ha nem a gyári gumiméret van az autón?
-
g4bb3r
tag
Megrendeltem a Nokian WR D4-et holnap vagy hétfőn megyek érte. Ha valakinek már van leirhatja a tapasztalatokat
-
Soma01
veterán
válasz
Deathunter79 #9623 üzenetére
Köszönöm!
Így lesz akkor, a 175-ös, még olcsóbb is párszáz forinttal... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Deathunter79 #9625 üzenetére
+ EQMontoya: Köszi!
mod:
Rosszul emlékeztem nem /50 hanem /55 így akkor pláne nem para a 205/55 R16 a 215/55 R16 helyére.
-
EQMontoya
veterán
válasz
Deathunter79 #9625 üzenetére
+1
-
Qru
MODERÁTOR
Az mennyire gáz, hogy ha a 215/50 R16 helyett 205/55 R16 méret megy fel?
Előbbi a gyári méret de utóbbi lényegesen olcsóbb.
-
Halver
csendes tag
Üdv!
Kalkulátor szerint nem pontosan váltómérete a 185/60 R14-nek a 165/70 R14. 9 mm-rel nagyobb az átmérője a 165-nek, de még éppen elmehet.
A nagy kérdés, hogy ugyanarra a felnire akarod rárakni???
Ez esetben a 18,5 cm széles abroncs helyett 16,5 cm-eset tennél fel, ami nem biztos, hogy megoldható. -
Soma01
veterán
válasz
Deathunter79 #9619 üzenetére
165/70/14 szerintem. Most a nyári 185/60-as. Nem sokkal drágább ez a méret, kb. +6-700 Ft/db Maradjon télre is a 185? Jobb?
(1.2 16V - 188) http://www.jsi.hu/index.php?pg=sub_116 -
Soma01
veterán
Sziasztok!
Fiat Puntóra szeretnénk venni téli gumit. Amiket kinéztem a jó, de olcsóbb kategóriából, az a HANKOOK W452 (442 utódja, jobb e miatt?) és a FIRESTONE WINTERHAWK 3 (ADAC 2013 és 2014-ben jól szerepelt).
Kérdés, hogy melyiket válasszam szerintetek? Esetleg más márka 12.000 Ft/db környékén? -
Kornel
veterán
Az nem erdekel, hogy miert adja el...
A gumi hibatlan, ujszeru volt.
Amugy autocsere miatt lett elado, mx5-on volt tavaly.
En is igy astam el a 7000 km-t futott ts850-eket.
Remelem elegedett az uj gazdaja vele.
A lenyeg, hogy kompromisszumos, de nem azert, mert volt mar auton, hanem mert kozepkategorias gumi...
Tobbet nem veszek csak premiumot.Szvsz mondjuk lehet egy sima swiften ez se lenne rossz, mert nem megy, nincs minek csuszkalnia, de nyomok egy padlot a korforgalom kozepen, vagy revlimiten beszurom az orrat, utana ugy megy ki a segge, hogy az esp fogja meg...
-
Kornel
veterán
"Ja es azert lett falken, mert hasznaltan 2000 km-es futassal 2/3 aron megvolt."
Azon elgondolkodtál már, hogy 2e km után miért adja el valki a gumit 2/3 áron?????pont nem érdekel.
a lényeg, hogy DOTxx14-es a gumi, és még a szőrök is rajta vannak.
ergo zsír új gumi, ha futott volna 5000-et, akkor máshogy nézne ki.
azt már megbántam, hogy középkategóriás gumi lett, eddig conti-k voltam mostanában a korábbi autóimon, elszoktam ettől, hogy kompromisszumot kelljen kötni. -
SzlobiG
félisten
Értem, kíváncsi leszek rá bár ameddig nincs hó addig nem rakom fel őket legalább is októberben biztosan nem.
-
belaazallat
addikt
Mikor pakoltam be a kocsiba a CC-t néztem az oldalfalat, kevésbé volt rugalmas, mint a Gy Hydragrip oldalfala.
Mellesleg ha néztétek volna a "Hogyan készül" című műsort tudományos csatornán, volt, hogy mutatták az abroncs gyártást, rétegekből ragasztják össze a gumit, erősített oldalfalnál kap egy kevlár réteget.
-
EQMontoya
veterán
válasz
kenguru99 #9605 üzenetére
Procinál azért annyiban van különbség, hogy ott azért a gyári órajel bele van ütve. Nyilván tudsz vele játszani otthon, főleg a szorzózár-mentesekkel, de ha csak becuppantod, akkor a drágább gyorsabb lesz, szóval szerintem ez nem teljesen állja meg a helyét. Fizikai külünbség nincs, működésbeli viszont van.
-
kenguru99
senior tag
válasz
EQMontoya #9604 üzenetére
Nem ritka ez más területen sem. Például processzorból sem gyártanak különböző órajelűt. (egy adott szérián belül). A gyártó dönti el melyiket hogyan cimkézi.
De az fontos, hogy nincs becsapva a vásárló, hiszen a magasabb teljesítményű termék kap "gyengébb" cimkét. Legyen szó processzorról vagy gumiról.
Új hozzászólás Aktív témák
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- HP Probook 650 G4 15,6 i5-8350u 8. gen. GYÁRI MAGYAR VILÁGÍTÓ BILL!!!
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- Beszámítás! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest