Hirdetés
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
válasz Grande Ale #59795 üzenetére
Nézze meg, állítsa be a nyomást az útmutatóban/információs táblán írt nyomásra.
Az útmutatóban pedig a nyomás ellenőrző beállítása is meg van, azt is megcsinálhatja. -
nagyúr
válasz Grande Ale #59795 üzenetére
Igen, jelezhet.
Hideg abroncsnál (mondjuk reggel indulás előtt) mérjétek meg a nyomásokat, korrigáljátok, ha szükséges az előírtaknak megfelelően, majd nullázzátok a kompit.
Az sem mindegy, hogy mit jelez. Sárgán ég egyedül, vagy együtt a többfunkciós visszajelző lámpával. Utóbbi esetben szenzorhiba is lehet, de ennek kisebb szerintem a valószínűsége.
Inkább azt tudom elképzelni, hogy a cserét követően nem az eltárolt értékre lettek a kerekek fújva és ezért jelez be. -
Morris
veterán
válasz grizlisandor #59793 üzenetére
Jó ötlet, eszembe sem jutott. Köszi.
-
diegho
nagyúr
Tegnap felment a quatrac pro plus, amit 2 hete vettem át, akkor nem is néztem a DOT-ot. 40. Heti, lehet a gyárból hozták ki első 50 km után nekem elég halknak tűnik.
-
grizlisandor
veterán
Piros is (Seat Altea 2004) gyári felni + gumi mérettel csal a telefonokon mért sebességhez képest, így bátran megyek mindenhol maximálisan megengedett +10 km/órával.
(#59770) Morris:
Nem nézel be Pekárikékhoz?
Ismerős elég jó bizniszeket szokott velük kötni alig használt gumiabroncsra.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nem csak a kopás számít. Ha 60ezret elmegy, akkor már elégedett vagyok, mert az kb. 4 év nálam. Hankook-ról azt olvastam, hogy aquaplaningben gyenge.
Télim moat Kleber, azzal nincs gondom, a nyárim Continental Eco volt, azzal sem volt gondom, de a vége felé, erősen kopottan, 5-6 évesen már nem volt annyira meggyőző. -
2ozzmexy
senior tag
Gyári 16-os felni, 205/60R16, de lehetne rá tenni 18ig bármit kb, 225-ös gumit is elbírja a nagykönyv szerint, szóval lehetőség van, de a gyári méret van rajta. Szerintem amikor lekopott az első szerelésű akkor csak bevitték hogy 4 új gumit rá mester...
Ez nem volt boyracer verda, nem volt strici wagen ültetve fóliával smoke&charm és hasonlók, ez 6 évig kft tulaj autója volt, utána meg melós furgon, aztán megkaptam és autó lett, most szép csak körbe van matricázva..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Morris
veterán
Segítsetek dönteni pls!
Van egy garnitúra Hankook használt téli gumi 65-ért 2021-es gyártás, alig mentek vele. 2022-ben került fel az autóra. Ez megér ennyit vagy vegyek egy új garnitúrát - mondjuk Goodyear Ug Performance 3-at (ezzel szemezek) - ~150k-ért?
-
nagyúr
Sziasztok!
Dacia Dokkerre szeretnék vásárolni négyévszakos abroncsot.
Méret: 195/55 R16 91H (sebesség index szerintem lehet más is).
Eddig téli/nyári szettem volt, de covid óta az évi 25ezer km lecsökkent évi 10-15ezerre.
A két szett (téli/nyári) gumival kb. 125ezer km-et futott az autó, tehát elég kíméletesen bánok az abroncsokkal.
Mit ajánlanátok?
Agglomerációból járok be heti egyszer M3-ason, helyben közlekedem, évente 2-3 belföldi utazás.
Nézegettem teszteket, de nem tudom, hogy megéri-e a 20-30% felár a prémium markáért. Pl. Kleber, vagy Hankook vs. Michelin, Continental.
Mennyi ezeknek a futásteljesítménye fenti használatot, nem sportos vezetést feltételezve?
Nálam a száraz, nedves viselkedés, gördülési ellenállás és a kopás a főbb szempontok.
Köszönöm szépen a segítséget.
Illetve még az érdekelne, hogy honnan érdemes rendelni és várjak-e jövő tavaszig, vagy megvehetem már most és majd tavasszal váltja a mostani télit?[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
Beszállnék, BMW 320d F31 2016 180-nál 162-t mutat a GPS, 2019 Vitara 1,4T 152-nél mutat a GPS 149-et. A bimmer 70 körül kezd csalni, addig tűpontos, a népSUV 100-nál kezdi, az már 96 GPS-el.
Mindkettő gyári gumiméret, i30 volt még, az is 100 körül kezdett csalni és a 150 valójában 142 volt. (szintén trafi )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz f4lcon #59758 üzenetére
Japánok nemigen szoktak, a mi flottánkból a Jazz sem csal, vagy legalábbis alig, 131-et mutat OBD-vel kiolvasva, amikor a GPS 130-on van, de az 50 az 50.
Bezzeg a WagonR! Már 50-nél is csak 44-gyel halad valójában, a 130 meg 112, ha jól rémlik. Pedig gyári a kerékméret.
És a teljesség igénye okán legyen itt a MiTo is, egy icipicit csal, de közelebb van a Hondához, mint a Suzukihoz. 50-nél eggyel mutat többet, 130-nál hárommal.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz f4lcon #59758 üzenetére
A Subaru nekem is tűpontos (A Hondát még nem nézem de majd megnézem azt is már kíváncsiságból). A Passat és a Superb is sokat csalt, az óra szerint 140 az még csak 130 volt GPS-el mérve (gyári gumimérettel). Sőt a Passatot a supertrafi is lemérte, óra szerint 160-nál lőttek le lézerrel és 149 km/h-ről szólt a bünti.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
minimális a különbség. árukeresőn a gy 1-2 helyen bemegy 30e alá is, de ezeken a helyeken a szállítás 7-8e... lehet feldobok egy pénzt meg ezeknek a webshopoknak a nagy része ahogy kinéz és ahogy fogalmaznak rajta, ezektől egy doboz gyufát se szívesen rendelnék.
hanyas vagy, te disznó?
-
FerNandor
őstag
Igen, tavasszal a Sava Intensa UHP 2-t is tőlük rendeltem, és minden szuperül ment, extrafriss gumi jött. Asszem azt a gumit is te ajánlottad.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
veterán
válasz Grande Ale #59747 üzenetére
lehet, hogy rossz helyen néztem van egy kis időm kitalálni, még rendszáma sincs az autónak meg valami nyári most is van alatta.
hanyas vagy, te disznó?
-
alázógyík
addikt
válasz alázógyík #59360 üzenetére
Minerva All Season Master 225/45R17 4 évszakos gumi vélemény.
Ez a teszt után vettem a bátorságot, hogy meg merjem rendelni.
Közel 1 hónapja használom, és nagyon elégedett vagyok.
Továbbra is nagyon halk, és volt időm nagy esőben is menni vele. Remek tapadás vízben is. Hóban, latyakban még nem volt lehetőségem.90K-ért továbbra is tartom, hogy bomba vétel. Mondom ezt a Goodyear gen3-as 4 évszakos gumija után, ami volt az autón.
-
veterán
köszi! közben rájöttem, a continentalt azért ejtettem ki, mert sehol nem láttam ebben a méretben.
hanyas vagy, te disznó?
-
veterán
nekem is kellene valami négyévszakos, 195/65 r15 méretben. az előző autón cc+ van, ami ötévesen pont olyanra öregedett, mint valakinek a képen pár oldallal ezelőtt de egyébként remekül bevált. a cc2, vector g3 és az új conti tűnt érdekesnek, ebből a conti rögtön ki is esik, mert semmit nem tudunk róla. a vredestein is érdekelt, de a tyrereviews tesztjében (a méret miatt az tűnt relevánsnak) eléggé hátracsúszott. ha a hankook gyorsabban öregszik, mint a michelin, akkor azt is kihagynám...
marad a cc2 és a goodyear. innentől nem tudok dönteni a cc+ nyárias hangolása tetszett, de ha jól tudom, ezt a dolgot a második generációra már elvesztette. az autó egy prius 3, nem ezzel fogom feltépni az aszfaltot magam alatt szóval cc2 vagy vector3?
vagy igazából tökmindegy, vegyem az olcsóbbat, ami a goodyear?hanyas vagy, te disznó?
-
FerNandor
őstag
-
HellGreg
őstag
Sziasztok! Szerintetek melyik jobb minőségű? Barum Polaris 5, vagy Nokian WR SUV 4?
Mivel a Hankook beszerezhetetlen jelenleg, ez a két opció maradt 103-asban megfizethető áron.
Hegyekbe nem tervezek menni, főképp városi közlekedésre, illetve némi autópálya is játszik időnként.[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
válasz gyenesmartin #59726 üzenetére
Nagy a nyomaték Nálam ugyan ez van,2019-es de jövőre én is a Contit néztem ha csak nem lesz valami újabb.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyenesmartin #59735 üzenetére
Beleköthet a rendőr igazoltatáskor, a biztosító kárkifizetéskor (tehát nem fizet) és műszakin is buktathatnak érte.
A km óra meg szándékosan csal.
#nincsbennetarcsi
-
gyenesmartin
őstag
válasz szabonagyur #59731 üzenetére
Ezért kérdeztem, hogyha nem gyári az mennyire probléma. Áttételnél a mutatott közelebb lenne a valósághoz. Jelenleg 100-at mutat de csak 97-el megy.
-
veterán
válasz gyenesmartin #59732 üzenetére
Nagyon jól áll rajta. Lehet én is 19"-ra fogok menni nem pedig "csak" 18"-ra.
Jó középen a VW jel, azt hittem simán gyári ehhez!The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Qru
MODERÁTOR
-
félisten
-
mycso
veterán
-
veterán
válasz gyenesmartin #59728 üzenetére
Van olyan képed ahol a teljes autó látszik a felnikkel? Privátban is jó.
Nekem gyári 17" van csak viszont venni akarok nyárra újat és nem tudom, hogy 18" vagy 19" legyen. Úgy látom ez gyári VW ami a képen van.The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyenesmartin #59726 üzenetére
Conti is jo vagy a Pilot Sport 5, esetleg Pilot Sport 4 S. Vagy a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 is tapados gumi.
#nincsbennetarcsi
-
gyenesmartin
őstag
Sziasztok!
Van egy Passat GTE kombim.
Jelenleg ilyen kerekekkel rendelkezik:
17 col: 215/55 R17 Michelin Alpin 6
19 col: 235/40 R19 XL Michelin Pilot Sport 4
A nyárival nagyon szépen lehet bevenni a kanyarokat, de nagyobb gáznál rendszerint kipörgött a kerék. Szerettem mert olyan volt mintha vasút lenne, de most felkerült a téli és ez nem pörög ki ott ahol a másik igen. Halkabb is, kényepmesebb is. De mivel nem XL ezért nagyon hordós az autó súlya miatt.
Gondolkodtam hogy lecserélem nyárra a nyárit, de nem tudom melyikkel érném azt el, hogy komfortos legyen, ne pörögjön ki, valamint érzetre is vasút legyen.
Continental sportcontact 7 xl-re gondoltam. Van jobb gumi számomra? -
-
polonic
félisten
Téli gumi mérete 205/55 R16 lesz majd. Nézem a keréknyomás adatokat:
Vajon honnan tudjam, hogy A típus vagy B típus? Az információs címkén csak az a méret van, amivel a gyárban szerelték, semmi más.Aztán az is érdekes, hogy terhelés függvényében sem írnak semmit egyik mérethez sem. Ha üres, akkor is ugyanannyira fújjam a gumikat, mint amikor tele az autó?
-
czanga
őstag
Nexxen N'Blue 4Season beszerezve a Suzukihoz 13"-os méretben. Gumi.hu-nál rendeltük, és 2022-es DOT számút kaptunk, aminek örülök.
Remélem jól döntöttem ezzel a gumival. Cserére leadva a cucc, utána kiderül idővel.[ Szerkesztve ]
-
Zsombe
senior tag
válasz Vincsaba #59713 üzenetére
Szia!
Én egy hónapja használok Yokohama BluEarth 4S AW21-et (4 évszakos) és nekem eddig nagyon bevált (kb. ezer km-t mentem eddig vele). Yokohamát csak ajánlani tudom.
De ahogy Qru és polonic is írták érdemesebb lenne téli helyett 4 évszakos venned.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
félisten
-
Vincsaba
csendes tag
Sziasztok!
Most vásároltunk városi szaladgálásra egy Ford Fiesta MK7-et. Mivel még az újkori (2013) téli gumikat kaptuk hozzá, ezért ezt mindenképpen szeretném lecserélni. Szinte csak városban lesz használva az autó.
Az alábbi gumikat néztem ki:
- Yokohama bluearth winter v905
- Kumho wintercraft wp52
Ti mit gondoltok, melyik lenne a megfelelőbb? Nekem valamiért a Yokohama felé húz a szívem.
Köszönöm szépen! -
Teasüti
nagyúr
válasz szabonagyur #59709 üzenetére
A papír és a weboldal mindent elbír. Viszont ha vki feltesz pár kritikus kérdést, azt is nyilván elbírja a fórum.
A képet felteszem azért tetted fel, hogy megszakértse a közösség állapotának megfelelően néz-e ki az a gumi. Szerintem igen. Mivel kb két mondatnyi véleményt fogalmaztál meg amiből semmi konkrét információ nem derült ki igazán, de még egy profilmélységről se tudtunk meg semmilyen adatot a futásteljesítmény mellé; se azt, hogy milyen manőver, milyen sebesség, milyen helyzetben csúszkál neked, így szerinted mennyire lehet komolyan venni, mint felhasználói vélemény?
Még abban sem tudtunk közös nevezőre jutni, hogy mit jelent úgy kanyarodni egy autóval, hogy a képen látható kopást idézzük elő a gumi vállán. Vagyis felteszem ez a vezetési stílus olyan szinten természetes, hogy fel se tűnik már, h nem természetes egyáltalán így vezetni, már ami a kopást illeti a gumin.
Pedig az egy elég beszédes hasonlat kéne legyen, ha azt írom, hogy egy pohár folyadéknak nem szabadna kilötyögnie kanyarodás közben (kupak nélkül). Ez lenne a civilizált vezetés, aminél nem jelentkezik rendellenes kopás egy gumin.
Mivel a képen látható gumi szerint szeretsz úgy kanyarodni, hogy az ülés tart oldalról, ezért talán nem akkora csúsztatás, ha hozzágondolom, hogy egy nyirkos reggelen bizony tapadási határon autózol. Ha ez igaz, akkor meg a kérdésem az, hogy ilyen útviszonyok között vajon mennyire indokolt a gumit hibáztatni? Vagy egyáltalán mennyire várható el bármilyen gumitól, hogy megfogja a kocsit csúszós úton relatív gyorshajtás esetén?
Igen, lehet relatív gyorshajtásról beszélni akár 25 km/h-nál is, ha mondjuk egy élesebb kanyarban eltekered a kormányt és ahol általában betapad és vállon gurul a gumi, ott egy hidegebb reggelen bizony megcsúszik.Azt elfogadom, hogy te úgy érzed, hogy szerinted gyengült a gumi az évek során.
Csak megint feltevődik a kérdés, hogy mihez képest? Három évvel ezelőtt is megfordultál ugyanazon az úton, ugyanolyan hideg és nyirkos reggelen, ugyanazzal a tempóval és dinamikával és olyan volt, mintha sinen haladtál volna? Vagy lehetséges esetleg, hogy nem ugyanazok a körülmények, mint három éve? Egyáltalán mit jelent az, hogy nyirkos úton? Lefogadom, hogy ha megkérdezünk itt 10 embert, hogy írja körül szerinte milyen fizikai tulajdonságai vannak egy nyirkos útnak, akkor lehet kapnál 10 különböző választ.
Csupán ennyi a probléma az ilyen két soros véleményekkel. Annyira szubjektívek, hogy nem lehet vele mit kezdeni.[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
FerNandor
őstag
válasz FerNandor #59708 üzenetére
találtam gyakorikérdéseken egy bejegyzést a maxigumihoz- Hát inkább kerülendő. Üfsz nélküli, andorrai bejegyzésű cég, ami elvileg szállít, de ha van valami gond, akkor elérhetetlenek és/vagy nem válaszolnak.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
félisten
-
FerNandor
őstag
Köszi! Megfontolom, főleg, hogy ezzel a Kleberrel nekem is csak jó tapasztalataim vannak.
-----
Maxigumival jó tapasztalatok vannak, ugye? Ahogy a keresőben láttam. Van a méretemben pl Toyo Observe S944 is kb 41 ezerért, ami elég jó ár és ingyen szállítással, csak még nem tudom, lehet-e utánvéttel fizetni vagy merjek-e előre fizetni, ha úgy van...
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
adalbert1
veterán
- köszi, akkor megnyugodtam, ha ez a tapasztalat is vele. Már csak azon parázok egy kicsit, hogy ebből nehogy azért legyen bőségesen készlet, mert a kutya sem veszi, és ezért nehogy ne idei gyártást küldjenek - igaz a megjegyzésbe direkt beírtam, hogy ideit kérnék, szóval remélem, hogy nem lesz gond.
-
adalbert1
veterán
Ez egy tényleg jó leírás, beütöttem a keresőbe, hogy XL, és elkezdtem nézni az utolsó oldalon a hozzászólásokat, és a tied alapján találtam rá.
A dilemmám az volt, hogy a méretben, amit keresek (205/60 R16) a legtöbb megbízhatónak tűnő helyen nincs 4 darab Michelin CC2 készleten, viszont ugyanebből a méretből XL volt - így megrendeltem azt, megnyugodva, hogy nem fog hátrányt okozni, ha extra load-ra készült gumit teszek fel a sima helyett.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- DIGI Mobil
- Mikrotik routerek
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest