Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Gurulunk, WAZE?!
- Asszociációs játék. :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- MárkaLánc
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Azóta változott a felállás, többször is.
Anyumtól apumhoz vándorolt a Honda, anyumnak meg ismét lett egy Ypsilonja. Apum ingázásra használja az autót, évi 20-22k km-t tesz meg, neki megérheti a 2 külön garnitúra, anyum viszont csak városozik évi ~5000 km-rel, neki mindenképp 4S-t választanék.
[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
Kösz mindenkinek, akkor Quatrac lesz, de lehet picit még kitolom, mert most egyelőre egy motorukus problémának próbálok utánajárni:
[link] -
-
Qru
MODERÁTOR
Szép találat! Ez nekem új infó. Az elődje nem volt egy nagy durranás. Szépen át is tervezték teljesen a mintázatát, ahogy nézem. Látatlanban nem merném megvenni azért, amíg nincs róla vmi hiteles teszt, mert annyira azért nem olcsó.
Ebben az ársávban akkor már sokkal tutibb vétel a Pirelli SF2. De Vredestein Quatrac van 30k-ért Hankook H750 29k-ért is akár az automax-nál.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gg72
veterán
Dunlop All Season 2-ről hallott már valaki? Most láttam meg, de nem nagyon találok róla semmit: [link]
-
Qru
MODERÁTOR
-
ZavaBalazs
őstag
köszi, pro+ berendelve innen kemény 100 forinttal volt drágább guminként.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ZavaBalazs #60878 üzenetére
Eleg a sima Pro is. De ha csak ennyivel dragabb a Pro+ akkor azt vennem. Az EV az alacsony gordulesi ellenallasu. Az inkabb ECO kategoria iranyaba van eltolva.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz ZavaBalazs #60878 üzenetére
Amit nem tud senki, hogy elettartam/teljesitmeny teren hogyan sulyoztak. Lehet az egyik tartosabb, a masik jobban tapad, de elofordulhat az is, hogy jobban tapad es tovabb is tart, csak mondjuk tobbet fogyaszt. Ezt sajnos homaly fedi es a gyartok sem segitenek oszlatni a ketelyeket. (Persze akkor ki venne meg a regi gumit, ha mondjuk az uj tobbet bir es jobban is tapad azonos aron…)
Pro+ erdekes, mert eleve a pro mar ugy jott ki, hogy nagy kategoriara tervezve, 5-os BMW-kkel mentek a sajtoturak. -
ZavaBalazs
őstag
válasz ZavaBalazs #60851 üzenetére
bocsi, egy kört még szenvedek, aztán ígérem megrendelem
látom, hogy vredestein quatracból van sima, pro, pro+ és pro EV verzió is, ha jól értem, az EV a villanyautókat célozza, a pro+ meg a nagyobb teljesítményű autókat/SUV-ket. a már kinézett próhoz képest a sima egy ezressel olcsóbb, a pro+ ugyanannyi, az EV 3000-rel drágább, mind 50000 alatt maradt, szóval az ár nem akadály. van abból bármiféle előnyöm, ha felrakom az EV-t, mondjuk lassabban kopik vagy kevesebbet fogyaszt, vagy felejtsem el, nem erre az autóra való? ha utóbbi, a másfél tonna / 156 lóerő indokolja a pro+-t?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
kenguru99
senior tag
válasz Fishor #60876 üzenetére
Leírtam már neked, hogy kvázi ugyanolyan autón mint a tiéd, használom a nexent (2020 és 2021-es gyártásúak). Utcán áll a kocsi, kap uv-t bőven. Napi hasznátatban, plusz járok vele külföldre is ( tavaly ezzel voltam az alpokban síelni) Teljesen problémamentes. Úgy gondolom, hogy vagy a vezetési stílusoddal vagy az autóddal valami nagyon nem ok.
Nem is nagyon emlékszem olyanra hogy bárkinek is lett volna gondja itt a topikban a nexen négyévszakosával. -
-
Qru
MODERÁTOR
-
gg72
veterán
-
gg72
veterán
Debica Navigator 3 205/55 R16 méretben egy Citroen C4-re (1.4, 90LE) évi 8000 km körül mennyire jó választás? Árban nagyon szuper, itt a topicban is jókat olvasok róla és a teszteket elnézve sem tűnik rossznak, gyakorlatilag tök úgy néz ki, mint Goodyear Vector 4Seasons Gen 3, itt össze is hasonlítják a kettőt: [link]
Itt pedig a GY szerepel nagyon jól: [link] -
MrSealRD
veterán
válasz makszi #60862 üzenetére
Én max a gumisig mennék vele. Azt is szerencsepatkó, négy levelű lóhere ládával hátul és közben szentelt vizet kortyolgatnék.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Ma sajnos sikerült elkapnom egy kiálló szegélykövet elég durván. Egy darabot kikapott a jobb hátsó gumiból
Kérdésem, hogy ezzel így lehet járni pár napig amíg veszek egy ilyen gumit, vagy sem?
1 db Conti TS 870 58k -
Qru
MODERÁTOR
válasz ZavaBalazs #60860 üzenetére
Igen, 225/50R17 a gyari mereted. Itt meg is nezheted: [link]
Vagy a kocsi manual-jaban is akar.Erre a felnire jo lesz, a felnit nem kell cserelned.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ZavaBalazs
őstag
válasz rbalint88 #60858 üzenetére
ja, én ehhez teljesen hülye vagyok csak leolvastam, hogy a mostani téli (asszem bridegstone blizzak), amivel vettem, milyen méret. ugyanez a felni elbírja a 225/50-et, csak az számít, hogy 17-17 inch?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
rbalint88
addikt
válasz ZavaBalazs #60851 üzenetére
Nezd meg a jovahagyott mereteket, en ugy latom 225/50R17 valo ra.
Siman vennem a Quatracot -
Qru
MODERÁTOR
válasz ZavaBalazs #60851 üzenetére
Csak azért nem válaszolok, mert már a másik topikban megtettem.
#nincsbennetarcsi
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #60854 üzenetére
Nagyon ritka a gyari szerelesu V-s gumi. Gyari BMW telifelnivel+gumival (raadasul ez az egyetlen 18-as gyari felni ami felmegy a 390-es elso fekekre) H-s Pirelli gumik jottek, egyedul a felemas 18"-os setuphoz jar V-s gumi, a tobbi 17/18/19-hez csak H. Pedig a V is keves, a H meg plane, igy el is adtam 0 km-esen a Pirelliket, jott helyettuk Pilot Alpin.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #60852 üzenetére
Igen téliből (és 4S-ből) lehet eggyel alacsonyabb sebességindexes mint a gyári előírás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
Lehet a téli gumi alacsonyabb sebességindexű mint az autó végsebessége?
Ma vettem észre, hogy a flottakezelő H-s abroncsot rakott a Kamiqra, pedig 210 felett tud menni és a gyári szerelése ennek megfelelően V-s.
-
ZavaBalazs
őstag
sziasztok, beneveztem egy 2013-as kombi accordra, szeretnék rá 4 évszakos gumit venni (215/55 R17). eddig a vredestein quatrac (pro) volt a kiszemelt, de az összefoglalós auto zeitung teszt kicsit elbizonytalanított. van értelme a quatrac fölé menni árban? szeretnék rá minél jobbat, de azért nem ész nélkül, de ha mondjuk guminként 5-10k plusszal érezhetően jobbat kapok, akkor inkább az legyen.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Sziasztok!
Azt hiszem ebben a topikban láttam anno egy vidit, ahol egy McLaren ment a pályán és volt egy kamera az oldalán/alul, ami a kereket vette fel. Látszódott kanyarokban, hogy szinte legyűri az abroncsot a felniről. Be tudná nekem linkelni valaki?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #60848 üzenetére
Jellemzoen februar vege, marcius elejen jonnek az elso tesztek. Szoval kb 2 het.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #60846 üzenetére
Még korai, kb 1 hónap mire kijönnek vele.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
yodamester10
őstag
Valaki esetleg nem csípett meg valahol egy 2024-es nyári gumi tesztet?
-
svedmalac
tag
Egyrészt nem "kell feltenni".
Másrészt teljesen értem, amit olvasok, kellően olvasott és koros is vagyok már hozzá.
Csak hogy értsél...
Nem mondtam, hogy adott esetben nem lehet játszani azzal, amiről írsz. De pl. az én esetemben egyetlen méret az engedélyezett 16-os méretben.
Simán rakhatnék fel én is más méretet.
Két okból nem teszem .
Az egyik, hogy nincs szükségem arra, hogy bárhol, bárki azzal találjon meg akár műszakin, akár baleset esetén, hogy nem megfelelő a méret.
A másik, hogy a krva sz@r utak miatt nem szeretném évente a futóművet javítgatni a nagyobb méretek miatt. Bár jelzem, nekem 225 az "abszolút minimum" szélesség gyárilag. Asszem, ez bőven elég...
Ezen tényeken kívül nekem nincs több kommentem.HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Xiaomi Mi9 Lite, Volvo S70 T5, Citroen 2CV és C5 X7
-
rbalint88
addikt
Nem, ugyanolyan szar az is, mivel az is egy replika felni
Barkochbazas helyett egyszerubb, ha konkret peldakat mutogatsz.
Nekem anno ilyen volt a Passatom: [kép]
7,5x18-as BBS Audi felnik, ET-re mar nem emlekszem, de A3-ra valo volt, ugyhogy ki kellett pogacsazni elegge. 225/40R18 gumi volt rajta, meg volt benne egy -30mm-es Eibach ultetorugo.[ Szerkesztve ]
-
kpal
nagyúr
Sziasztok! Passát B5.5 alá melyik azaz ET szám ami még nem lóg ki a kaszni alól ? Mert volt aki azt mondta ET25 már kilógna .
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #60833 üzenetére
Magamnak nem zárnám ki, ha GD-re is jó a méret, de apumat megennék az osztrákok.
Ha 2 külön szett lesz, akkor inkább a 15-ös OZ lenne a nyári, és télinek visszatérnénk a 175/65R14-re.
szerk.: Mondjuk elég nevetségesen néz ki a Jazz 17-esekkel.
[ Szerkesztve ]
-
BaLee
addikt
Na, múlt héten jól vizsgázott a Hankook 4S2 (H750).
Szerintem sokak rémálma elevenedett meg nálam. Megy előttem egy kocsi (régi Suzuki swift, volt még 1 kalandom múlt héten az is Suzuki volt...) esős volt az idő, de csak kicsit esett és nem rég óta, szóval kb. az a fázis volt amikor a nedvesség kezdi feloldani a port és nyálkás, taknyos volt az útfelület. Emellé társult egy 0-2°C körüli hőmérséklet.
Megyek a delikvens mögött bő 50m-re, nem szoktam belemenni a s*ggébe az előttem lévőnek, lassít egy kis kereszteződésnél és kiteszi az indexet jobbra, fékez, kanyarodni fog. Én meg látom, hogy jönnek szembe és azt csináltam amit szerintem az itteni sofőrök 75%-a tett volna kicsit odaléptem neki, hogy a delikvenst kikerülve szépen menjek tovább még a szembejövő előtt, kb. a felező vonal közepéig mentem ki, amikor az előttem akkor már csak kb. 20m-re lévő kocsiban a kanyarodási manőver közepén a jobbra indexelés mellett látom, hogy a faszi elnéz balra, na ekkor kapcsolt a vészcsengő, talán ez volt a szerencse. Satufék (régi a kocsim, nem volt abs sem) emberünk meg kirakja jobbra indexből a balra indexet és mivel jönnek szembe megáll az út közepén. Ő inkább balra megy...
Egy lyukas garast nem adtam volna, hogy megállok előtte, sokszor játszottam hasonló helyzetben a fék felengedésével most valahogy erre sem tudtam figyelni, de végül egy jó fél méterrel mögötte megálltam...Legdurvább az egészben, hogy ha nekimegyek fedélzeti kamera hijján simán én lettem volna a hibás (sajnos amúgy is, max megbüntetik őt is) mert én jöttem hátulról.
-
félisten
-
dj79
senior tag
válasz makabanan #60827 üzenetére
Esetleg ott van még a Pirelli Cinturato 4s-ben ami elég jó eredményeket ért el anno a teszteken, meg a Hankook, de mintha utóbbira több panaszt olvastam volna tartósság szempontjából.
Más: 175/65R14 négyévszakosban most mi lehet a legjobb ár/érték arányú gumi? Rokon peugeot206-ra keresünk valamit, 1.1 benyafapad, városi esernyő üzemmódban.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Dadpool
aktív tag
Igen de úgy árulták hogy 22 -es és így -8000/db áron jutottam hozzá.
Bocsánat válasz akart lenni..[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/user/cehaeries1 A játékban nem az számít, ki nyer vagy ki veszít.
-
félisten
-
makabanan
csendes tag
Sziasztok, egy 2021-es Toyota Corollán jelenleg egy 2,5 éves Vredestein Quatrac négyévszakos gumit használok (195/65 R15), nagyjából 50 ezer van most benne, most érzem, hogy kezdi elfogyni a tapadás, meg-megcsúszik, érik a csere. Maradnék a négyévszakosnál, évi 15-18 ezer km-t megyek, ennek 75 % autópálya, a többi város. Alapvetően elégedett vagyok a Vredesteinnel, ebben a méretben az ára 25e/db lenne, az lenne a kérdésem, hogy érdemes lehet-e egy Michelin CC2-re beruházni, megérheti az a darabonkénti + 10 ezer forint? Vagy van-e a Vredesteinhez hasonló négyévszakos, amire érdemes lehet cserélni.
Köszi -
Qru
MODERÁTOR
Te hoztad fel a mankókereket példának nem én. Ami ráadásul nem is helytálló, mert a gyári mankókerék engedélyezett méretű az adott autóhoz, ezért szabályos a használata. Ha mankókerékből nem engedélyezett méretűt teszel fel azért ugyanúgy megbüntethet a rendőr.
Felrakhatsz bármit, de ha akarnak beleköthetnek ha nem gyári homológ a méret, mert az nem szabályos.
A gumiabroncsokra vonatkozó szabályokat a KRESZ, illetve a 6/1990. Köhém rendelet tartalmazza. Ezek alapján a következő feltételeknek kell megfelelniük az autóra szerelt gumiknak: a gumiabroncsok méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a gyári előírásnak. - [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
Persze hogy az, pont ez a lényeg, amikor az ember tükröt tart a másiknak. Te írtad, hogy a rendőr beleköthet az eltérő kerékméretbe, erre hoztam egy életszerű példát, majd jössz azzal, hogy izzadtságszagú. Persze, amit írtál, az.
Az még izzadtságszagúbb, hogy a pótkerkeet forszírozod, akkor kipufiogónál is mondhatod, hogy jajj, pont most megyek a kipufogóshoz, visszarakatni a gyárit. Érdekelné a rendőrt? Nem.
Nade akkor döntsük el, hogy a hatóság érzékelvén a szabálysértést, hajlandó-e szemet hunyni, vagy közelessége eljárást indítani? Kötelessége. Ha ragaszkodik az azonos kerékátmérőhöz, jár a bünti a mankókeréknél is, véleményed szerint mégsem. Most novemberben mentünk nyugat európába egy nagyobb kört, Szlovénia, Olaszország, Svájc, Ausztria, sehol senkinek nem jutott eszébe, hogy nyaggasson a kerékméretem miatt, lehet őt a szélesebb gumi vagy az azonos kerékátmérő közül a helyzeset értelmezték. Uganúg yitthon csak ezzel a legutóbbi 3 autóval mentem 110+80+20 ezret, mindegyiken más méretű gumi volt (gyengébb topiclakók kedvéért redukáljuk le a dolgos a szélesebb gumi fogalmára, van aki se így, se úgy nem érti, miről van szó) de valójában a kerekek- gumik mintára, méretre, az összes paraméterre mind a 4 sarokban azonosak, súly- és sebességindexük jobb, mint a gyári, ellenben a külső átmérő a gyárival megegyező. Ilyenkor mit csinál a rendőr? Nálad hümmöghet, de nálam az elmúlt 10-12 év alatt semmit, sőt, még a műszaki vizsgáallomás se csinál semmit. Sőt, a Trasit Connecten a gyári 205/60R16-os gumikat- felniket évekkel ezelőtt eladtam, a 16X6.5"-os helyett 17X7.5"-os felni van fent, a 205/55R16 helyett 215/55R17-es gumik vannak fent külön téliek, külön nyáriak. Így műszakizott.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Qru
MODERÁTOR
Kicsit izzadság szagú az érvelés... Hivatalosan tengelyenként egyezőnek kell lennie a fent lévő kerekeknek. Pótkerék esetén szemet szokott hunyni efelett a yard de pl mankó kerékkel meg nem is lenne szabad tartósan használni. Meg műszakin élből kivágnak ha mankókeréken viszed vizsgára.
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
Tehát felteszel egy leeresztett gumi helyett mankókereket, ami nyilvánvalóan eltérő méretű, sok esetben fele szélességű, mint a gyári gumi, és a rendőr beleköt? Nyilván nem, pedig azt írtad, beleköthet. Nem fog.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz svedmalac #60813 üzenetére
Miért, a 205/55R17-es guminak a 225/50R17 nem váltómérete? De! Szélesebb nála? Igen!
Nincs itt baj, csak érteni kellene, azt, amit olvasol. Ráadásul még érvet, tényt se sikerült mögé tenni, szóval részemről nem is kommentálnám a semmit.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz Yodafon #60805 üzenetére
Ha van legalább egy mintadarab, simán lehet 3d nyomtatással bármennyit csinálni. Van egy srác, tressy néven fut, [link] hivatkozz rám, én már több dolgot csináltattam vele, abszolút korrekt ember, nagyon jó, strapabíró anyagból dolgozik.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Yodafon
senior tag
Nem tudtok olyat aki csinal felnikupakot? Az van hogy kaptam a kocsihoz ezeket a 18 colos Ford alufelniket es leesett az egyikrol a felnikupak. Na most en egre foldre kerestem de sehol nem talaltam olyat ami ne kerulne 20k-nal dragabba. Ennyire eselytelen hogy ertelmes aron talaljon az ember felnikupakot ra?
Annyira dühit
I'm gangsta!
-
Rick4
félisten
válasz szabonagyur #60773 üzenetére
Nyilván nem látok bele teljes mélységig, de ha nem kell 3-4 évente a ledobott használt gumikat tárolni, szállítani, megsemmisíteni, az nyilván nem igényel erőforrást, ha nem kell a szálló gumipor miatt embereket gyógyítani, az se lesz erőforrásigényes, szóval amit az egyik felére fordítanak eladás után, azt mindjárt lehetne egy új gumianyag, keverék fejlesztésébe ölni, csak ezek a gumiipari cégek nagy többségükben nyílt részvénytársasági formában működnek, és a befektetőket elég nehéz meggyőzni, hogy a tulajdonában álló részvények hozamáról mondjon le 5 évre, egy bizonytalan végeredménnyel kecsegtertő kutatás kedvéért, és utána kiderül, bejön-e, a konkurencia gyorsabb volt-e, a piac jól fogadja-e, a végárban érvényesíthető-e a beleölt pénz, stb stb stb. Ha egy igazgatótanács felvet egy ilyen ötletet, és az nem tetszik a többségi részvényeseknek, leváltják az igazgatókat, és mehetnek máshova udvarosnak, szóval nem érdeke senkinek se bolygatni a témát.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest