Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#31801) Sub-ZeRo válasza subaruwrc (#31798) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Hát nálam jót futottak. :DDD

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#31802) #27070592 válasza oliwire (#31799) üzenetére


#27070592
törölt tag

A taxisok sem gázolajárban dolgoznak. :)
Rendszámtábla világításom viszont megint kiégett hátul (az egyik) , kezd már az agyamra menni, rakok oda egy ledes darabot. Ha találok jót.
Mostanában meg van sértődve az autó, műszeregység led is behalt az egyik. Cserés lesz így az összes, de nem tudom milyet vegyek bele. Nem cserélt valaki mostanában? Mk1.5 Focus az alany.

(#31803) troll81


troll81
addikt

Ha már gyertya akkor valaki ajánlani tud e valami jót az st be? :F :DDD max 5 ezerig per db és én cserélnem :R

(#31804) molnarpeter válasza #27070592 (#31802) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Próbáld ki a hosszabb élettartamú izzót, pl. Tungsram Long Life, Osram Ultra Life 🤔

(#31805) Joker88


Joker88
őstag

remélem, az autószervízek nyitva maradhatnak hétfőtől..
esedékes lenne olajcsere és hosszbordás-szíj csere a feszítővel eggyüt.. :U

In loving memory of Garrett Lockhart

(#31806) darvinya válasza troll81 (#31803) üzenetére


darvinya
titán

Bosch

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31807) #27070592 válasza molnarpeter (#31804) üzenetére


#27070592
törölt tag

Adok nekik egy esélyt. Ez a hosszú vékony izzószál a szofita izzókban nem a rázós magyar utakra való. (főleg ha vízszintesen van a foglalatban)

(#31808) DeFranco válasza #27070592 (#31802) üzenetére


DeFranco
nagyúr

rizsszem izzót szoktak adni bele, de nem teljesen jó, nem bírja addig mint a gyári (az egy kicsit hosszabb is), szerintem az emelt fesz miatt, "csipegeti" idővel.

ha van szakbolt akkor ott adnak olyat mint a gyári de általában csak aljzattal

(műszeregység)

[ Szerkesztve ]

(#31809) #27070592 válasza troll81 (#31803) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ha ST, akkor Denso Iridium. Szerintem ki is jön 5k-ból, ha jó helyen veszed, ikh20 vagy ikh24 cikkszám alatt.

DeFranco: köszi, majd körbenézek. Lehet ezért lenne jó a ledes, nem tudom az most mennyire belekötős műszakin. Végül is rendszámtábla világításban nem is látszik az izzó.

[ Szerkesztve ]

(#31810) radi8tor válasza #27070592 (#31809) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nem a belekötéssel van a gond általában, hanem egy sofita izzó (rendszámtábla fényről beszélek most) légmentesen zárt cucc. A csájna LED izzók viszont be tudnak ázni és előbb-utóbb korrodálni. Na meg ott van az is, ha silány minőség akkor hamar kiég a LED mert túl van vezérelve.
(az én 5 dolláros menetfény LED-em kb fél év után kezdett kiégni párosával)

⭐ Stella

(#31811) DeFranco válasza #27070592 (#31809) üzenetére


DeFranco
nagyúr

a műszeregységgel kapcsolatban írtam a risszemet, a rendszámtábla világítással nekem soha nem volt bajom, így nem ismerem mi kell oda.

(#31812) #27070592 válasza radi8tor (#31810) üzenetére


#27070592
törölt tag

&DeFranco
Igen, sikerült bekevernem a szofitát a rizsszem izzóval. :R
Ami az olcsó dzsunka ledeket illeti, lehet hogy bírnák azok sokáig, ha stabil 12 voltot kapnának. Az ingadozó feszt lehet hogy már nem annyira csípik, a 14+volt amit a Focus generátor termel, több mint elég.

(#31813) radi8tor válasza #27070592 (#31812) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Hát nemtom, de nekem OSRAM LED-el sosem volt bajom, ezért arra a következtetésre jutottam, hogy meg lehet azokat csinálni jól is. :)

⭐ Stella

(#31814) oliwire válasza radi8tor (#31813) üzenetére


oliwire
őstag

Nekem Osram DRL volt, annak a ledje jól bírta.

(#31815) kcsa válasza #27070592 (#31812) üzenetére


kcsa
veterán

Pedig tényleg az a bajuk, hogy erősen túlvezérlik őket, mert így olcsóbb gyártani.

Ezt a videót szoktam mutogatni a túlvezérlés témában, még én a tanulatlan kutyaütő is megértettem :)

(#31816) oliwire


oliwire
őstag

Sync 2 fejegységet Sync 3-ra alakíttatott valaki már át?

(#31817) flymi válasza #27070592 (#31812) üzenetére


flymi
addikt

Csakszólok: az olcsó dzsunka szofita led nekem második éve bírja a rendszámtábla világításnál és a belső tér pilácsokban is. ;)
Ja és +1 az Osram izzókra. Bár szerintem jellemzően nem az izzó tehet róla, ha gyakran kiég. Ott a kocsival vagy a felhasználás módjával lehet inkább probléma.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#31818) #27070592 válasza flymi (#31817) üzenetére


#27070592
törölt tag

Lehet hogy csak én reagálom túl. Tavaly nyáron cseréltem rendszámtábla szofitákat, a filléres alap izzó került be, abból ment ki az egyik tegnap. De egy ledes példányt letesztelek, ha újra kinyit a helyi dzsunkapláza. :)

(#31819) troll81 válasza #27070592 (#31809) üzenetére


troll81
addikt

Köszönöm. Rá nézek ma holnap mindenképp mi kell kelhet és berendelem.
Más nem igazán van itthon St kívül, max egy RS jöhet haza még :R (az oktavia az asszonye :DDD )

(#31820) #27070592 válasza troll81 (#31819) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ne vedd belepofázásnak, kicsit rákeres az ember és rájön hogy ez egy elég vitás kérdés ST tulajok körében és olyan szinten megy az izmozás hogy pontosan hány ezredhüvelyk az optimális gyertyahézag, intenzívebb használat eszi az elektródát, tehát minden második olajcserénél gyertyacsere..
úgyhogy ebben nagyon nem vagyok kompetens :DDD
olvasd át ezt például
Van aki a gyári gyertyára esküszik, mások szerint a densonál/NGKnál nincs jobb.. aztán úgyis minden tulaj maga dönt. :R

(#31821) troll81 válasza #27070592 (#31820) üzenetére


troll81
addikt

Teljesen jó, ez fórum elég sokat olvasgatok és több információbol több mindent tudok levinni. Jelenleg az s max ban gyári gyertya van,az biztos.
Ebbe még nem tudom mi lesz de az irridiumos cuccok felé hajlok.
Általaban lehet minden második olajcsernel gyertyát is? :)
Ennek utána nézek még jobban.
Már nagyobb olaj hűtő t be rendeltem.

(#31822) Sub-ZeRo válasza troll81 (#31821) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Lehetni lehet cserrélni gondolom, de én tízezrenként gyertyát cserélni szerintem felesleges. Akkor inkább 40-50 körül cserélném.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#31823) oliwire válasza troll81 (#31821) üzenetére


oliwire
őstag

A focus st lineomban 60.000 km-ként van a gyertyacsere meghatározva.

(#31824) troll81 válasza Sub-ZeRo (#31822) üzenetére


troll81
addikt

Így atlagolva kB 30 ezer körüli csere teljesen vállalható.
Így elsőre ezt lövöm be aztán majd meg látjuk hogy használom majd,menyire haaznalodik el.

Oliwire: valószínűleg tiporva lesz Így ezert is felezem a csere intervallumot. Itt is 60 k a csere de holnap megnezem még egyszer. :R

(#31825) darvinya válasza troll81 (#31824) üzenetére


darvinya
titán

Legtöbbször azért lesz rossz a szikra, mert az üzemanyag sav, egyéb ásványi anyagok elfogyasztják anódot/katódot.
Szikraköz az adott autó nagyfeszültségű rendszerhez kell.
Tizedmm távolság meg hülyeség, mert nem lehet ilyen finomra kalibrálni a nagyfesz. rendszert.
És itt jön a gyertya a./k. anyaga.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31826) Sub-ZeRo válasza troll81 (#31824) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Nekem mikor szétment a trafóm, akkor gyertyák is lettek cserélve, mert igen rossz állapotban voltak. A szerelelőm mutatta, hogy néztek ki és majdnem 60k volt bennük. Szóval a 40-50k egész reális cserére. Meg az a pár ezer Forint nem nagy összeg a gyertyákra.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#31827) #27070592 válasza troll81 (#31821) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ezek már igazi hitviták, kb. olyan szinten mint az ásványvizek íze között. Annak sincs hivatalos mértéke, tökéletesen szubjektív dolog.
Az NGK-nak van egy viszonylag új gyertyacsaládja amiben ruténium a középelektróda, ami nagyobb terhelésnél megbízhatóbb és tartósabb (a szöveg szerint..) szóval az iridium már nem menő. :DDD
Végül is van benne logika: ha papás stílusban, 1200-1500 körüli átlag fordulatszámmal gurulsz vagy ugyanazt a távot 2500-3000 közötti átlagfordulattal adja le a motor, az a gyertyáknak is kétszeres mennyiségű szikrát jelent.
Én ritkán vagyok pörgetős hangulatban, nem is vettem semmi extra gyertyát, elvagyok az "ezerkétszázforintos" febivel.

(#31828) #21346560 válasza #27070592 (#31827) üzenetére


#21346560
törölt tag

Igen ám, csak nem a szikrák mennyisége számít, hanem az erőssége, ami alacsony fordulaton durvább... :K

Én egyébként NGK-t használok, és a minap vettem észre, hogy már 108.000 km van benne, úgyhogy ki is cseréltettem, szintén NGK-ra...

[ Szerkesztve ]

(#31829) darvinya válasza #21346560 (#31828) üzenetére


darvinya
titán

Mi az hogy durvább?
Erősebb, vagy gyengébb lehetne, ha azt fordulatszám növekedésnél csökkenne, de nagyon kicsivel lesz gyengébb.

Ami elfogyassza a gyertyát, az a üzemanyag savassága/ásványi anyagok és egyéb adalékok miatt lesz.

Utóégés nem szereti egyik motor, mikor beömlőből lesz a kipufogó.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31830) #21346560 válasza darvinya (#31829) üzenetére


#21346560
törölt tag

Alacsony fordulatszámon nagy gázadásra sokkal komolyabb az áramerősség, ergó jobban eszi a fémet a szikra.

(#31831) radi8tor válasza #21346560 (#31830) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Akkor ha ilyenkor berángat nekem néha az az occó Motorcraft gyertyák miatt van?

⭐ Stella

(#31832) troll81


troll81
addikt

erről mi lehet a vélemény? :F [link] :R

(#31833) #27070592 válasza #21346560 (#31828) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ezt nem tudom, de egy képpárt megnéztem volna a 108k utáni és az új NGK gyertya közötti különbségről, közeli fotón a középelektródák. Ha készült ilyesmi, de lehet hogy csak kukáztátok a régieket.

Ez egy NGK fotó. :)

(#31834) #21346560 válasza radi8tor (#31831) üzenetére


#21346560
törölt tag

Az is lehet, de nagyobb az esély a gyújtáskábelek tönkremenetelére. Ha a gyújtáskábel nem régi, akkor gyertya!

(#31835) #21346560 válasza #27070592 (#31833) üzenetére


#21346560
törölt tag

Konkrétan tátva maradt a szám, amikor egymás mellé tette a 2 gyertyát a szerelő!
Szemmel látható különbség volt a középelektróda méret, illetve formát illetően is!
No meg a porcelán eléggé meg volt barnulva a menetes rész mellett...
Sajna nem jutott eszembe fotó készítése! :B

[ Szerkesztve ]

(#31836) radi8tor válasza #21346560 (#31834) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Első tippem nekem is kábel volt, mert gyertya csere óta csinálja. Csak lusta voltam kideríteni.

⭐ Stella

(#31837) darvinya válasza #21346560 (#31830) üzenetére


darvinya
titán

Áram biztosan nem fog megnőni nagyobb fordulatnál, mivel csak annyit vesz fel, amennyit alapból.
Feszültség növekszik meg kis mértékben, ami generátor tól-ig szabályoz.
Szikra nagy feszültségből képződik (20kV) max. 2A mellett.
50/80A-es biztosíték 12-24V miatt kell.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31838) subaruwrc válasza radi8tor (#31831) üzenetére


subaruwrc
félisten

ja
dobd a kukába
NGK

(#31839) Jenne


Jenne
senior tag

Sziasztok!

Akkus kérdésem lenne hozzátok.
Az autó egy Fiesta 2006-os TDCi. Gyári ford akku kitartott 9 évet, le lett cserélve bár még akkor is terhelésen mérve műszeresen 78%-os volt az akku. Cserélve lett egy Vartára.[link] Sajnos ez a Varta akku 3 év és 2 hónap után teljesen meghalt. Autó töltése elektronika az hibátlan.
Mit tudtok javasolni? Vegyem megint a gyári Ford Silver Calcium akkut, bár ahogy nézem igen szépen felment az ára, vagy alternatív esetleg olcsóbb, de olyan minőség más gyártótól is jó lehet ami ezüst-calciumos? Bírjon azért 6-8 évet, ha már a Ford 9 évet simán elment.

[ Szerkesztve ]

A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

(#31840) Stauffenberg


Stauffenberg
nagyúr

Sziasztok!

Pár hónapja az általánosabb autós topikban már kérdezősködtem családtag számára valami olcsó kocsi iránt (jelige: Covid alatt BKV-t elkerülni), akkor benne volt a kalapban a Focus Mk1, de nem az lett végül.

Nekem viszont szöget ütött a fejembe, hogy magamnak vennék egyet (gyerekként imádtam a formáját és a Colin McRae Rally 2-ben a kedvenc kocsim volt, most meg "bagóért" vesztegetik, de ez nem jelenti, hogy csapatós kocsit keresek). Égető szükségem ugyan nincs rá (és nem is volt még saját tulajdonú autóm, sosem volt rá szükségem), de most a covid miatt nehezebb kölcsön autóval jönni-menni ha itt a város körül kirándulnék (városon belül ott a Limo, GreenGo, stb de akkor már egy füst alatt kiváltanám azt is).

Amit kifejezetten keresek:

- Focus Mk1 ötajtós (csak az)
- Facelift
- 1.6 benzin
- Inkább a kínálat megkíméltebb darabjai érdekelnek (de nem elvárás a patika, szóval a 700-800 ezres vagy még drágább példányok már bőven kívül esnek a keresésemen)

Na ezzel kapcsolatban a kérdéseim:

- Ajánlott irodalom, hogy mit érdemes tudni, megnézni, típushibák, ajánlott motorkódok?
- Van jó FB csoport, ahol normális tulajok, normális vevőknek adják-veszik őket?
- Tipikus rozsda gócok?
- Próbakörön mire érdemes jobban odafigyelni?

Amit eddig tapasztaltam, hogy nagyon sok példányt árulnak a fukszos, szamurájkardos rétegek, míg a nagypapa garázsban tartott példányai inkább 1.4-esek (meg a benzines kínálat túlnyomó része is az).

(#31841) ReFleXx válasza Jenne (#31839) üzenetére


ReFleXx
addikt

Ha a 2006osban 9 evet birt a gyari akkor 2015ben cserelted, ha most 3 evet birt a varta akkor azt meg 2018ban raktad bele. 2015 es 2018 kozott nem volt akksi a kocsiban?:D nem jon ki a matek

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#31842) troll81


troll81
addikt

sziasztok.ezt vettem az st re remélem nem nyúltam mellé [link]

(#31843) radi8tor válasza Stauffenberg (#31840) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ezekre itt csak ritkán szoktak válaszolni, mert alapvetően nem erről szól a topik.
(mármint hogy mit nézz meg egy 18-20 éves autón)

Focus MK 1,5 1.6 benzines van nekem is.
Ami az elmúlt 10 évben előjött rajta (19 éves járgány 340e Km-el):
- generátor csere
- klíma kompresszor csere
- szervó szivattyú csere
- jobb első fékcső elpukkant egy satufékezésnél (párban cseréltettem)
- motortartó bak csere
- szervó munkahenger csere
- kuplung főhenger csere (asszem ez a neve ami a pedálnál van)
- fűtés csövek cserére (motor és utastér között)
- hűtővíz tartály csere

Ezeken kívül persze voltak a kopó alkatrészek, amik alap hogy elkopnak.

Kasztni mérsékelten korrodált. Ha egyszer bedurvulok megcsináltatom a jobboldali küszöböt egy gyári elemmel, meg a homlokfal is cserés - lehet inkább ezzel kezdem mégis csak ez tartja az elejét a kocsinak. :D

⭐ Stella

(#31844) Stauffenberg válasza radi8tor (#31843) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Ezért is kérdeztem, hogy van-e valami FB csoport (vagy másik fórum) ahol nem a majomkodás megy és érdemes lehet csatlakozni és az ottani eladó példányokat nézegetni a Hahu meg az BF Marketplace helyett, meg esetleg megy az alkatrész cserebere és hasonlók. Nem várok olyat, mint az Alfás közösségben, de biztos vagyok benne, hogy vannak még akik azért járnak az első Fókával, mert egyszerűen kedvelik és nem kényszerből.

Nálam is number one prioritás, hogy ne legyen szétrohadva, ha már kapott rendes alvázvédelmet még jobb, de nem sajnálnám én sem megadni neki ha még érdemes a megmentésre.

Gondolom az alkatrész árak azért nem jelentenek túl sok pénzt egy ilyen idős autón.

A városban járva azért mikor felbukkan egy szebb példány (neadjisten Ghia), amin látszik, hogy kap törődést, azok kivilágítanak a szétfingott Fókák tengeréből. Vannak akik azt mondják inkább szánjak rá többet és akkor már Mk2 legyen, de nem azzal művelt Colin McRae ilyeneket a WRC-ben :D

(#31845) troll81 válasza Stauffenberg (#31844) üzenetére


troll81
addikt

ajánlom a hasonlóakat figyelmedbe [link]
illetve keveset futott [link]

[ Szerkesztve ]

(#31846) radi8tor válasza Stauffenberg (#31844) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

3 opció van:
- gyári alkatrész
- utángyártott
- bontott

Minden esetben mérlegelni kell. Én amikor megtehettem mindig gyárit rakattam bele, márkaszervizbe vittem. Aztán, amikor változtak a körülmények Ess Motorhoz vittem, ők valamivel olcsóbban dolgoznak, ismerik melyik utángyártott alkatrész az elfogadható minőség.
De mégis azt vettem észre, hogy a gyári és utángyártott között azért nagy a különbség. (nem csak árban). Pl motortartó bak. Gyári asszem' 40000-et nyaldosta alulról, utángyártott 6000 körül volt. Oké, most nem áldozok rá ennyit, berakattam az utángyártottat. De kb 2 évig bírta vagy 3-ig. A gyári meg jó volt bele 12 évig...
Ilyenkor lehet kacsingatni bontott alkatrészek felé - már amelyikből van, mert nem mindenből van. Decemberben letört a tükröm, újonnan 40000 körül lett volna, utángyártott nincs, bontott 5000 volt.

⭐ Stella

(#31847) Stauffenberg válasza troll81 (#31845) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Nem akartam nagyon elnyújtani az előző hozzászólást, vissza is töröltem, hogy egy ST170 vagy gyári RS biztosan nagyobb mosolyfaktort tartalmaz, de inkább maradnék a sima utcai facelift 1.6-os mellett. Mondjuk annak az ezüst ST170-nek meg is kérik az árát, de baromi szép! A másikra inkább nem mondok semmit, ez a farigcsálás nem az én stílusom. :)

---

radi8tor: Szóval akkor kb egy kutya nagyvonalakban, mint a többi ma kapható pár százezer forintos tömegautó. Amikor a családtagomnak kerestünk autót, akkor a másik topikban nem tudtak rá mit mondani, de bennem felmerült, hogy ennek azért sokkal igényesebb futóműve van, mint egy Skoda Fabiának és vajon mennyire bírja a magyar utakat, mennyire gyakran kell hozzányúlni és mi pénzt emészt fel (akár tapasztalatok alapján, hogy ebből szabad-e utángyártottal felújítani).

[ Szerkesztve ]

(#31848) radi8tor válasza Stauffenberg (#31847) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Futóművel kapcsolatban az én járgányommal:
- első kerékcsapágy mindkét oldalon (ez talán inkább kopóalkatrész kateg.)
- lengőkar gömbfej mindkét oldalon
- hátsó merevítő pálca tömítés vagy mi

Ezekből gyárit szereltettem be.

Lengéscsillapítók, rugók még origi gyáriak.

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#31849) ReFleXx válasza Stauffenberg (#31840) üzenetére


ReFleXx
addikt

ajtok alja, kuszobok, kerekjarati ivek tudnak rozsdasodni ezeknel.
jo az 1.6, olajfogyira erdemes figyelni, amit viszont nehéz kiszűrni egy atvizsgalas alkalmaval.

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#31850) radi8tor válasza ReFleXx (#31849) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Hja, mert pl nekem is száraz a blokk alja, de mégis eszi az olajat.

⭐ Stella

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.