Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Olcsó USB WiFi AC adapter
- [Re:] [M0ng00se:] Northwood VS Prescott - Előszó, múltidézés
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Hát nálam jót futottak.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
#27070592
törölt tag
A taxisok sem gázolajárban dolgoznak.
Rendszámtábla világításom viszont megint kiégett hátul (az egyik) , kezd már az agyamra menni, rakok oda egy ledes darabot. Ha találok jót.
Mostanában meg van sértődve az autó, műszeregység led is behalt az egyik. Cserés lesz így az összes, de nem tudom milyet vegyek bele. Nem cserélt valaki mostanában? Mk1.5 Focus az alany.
troll81
addikt
Ha már gyertya akkor valaki ajánlani tud e valami jót az st be? max 5 ezerig per db és én cserélnem
molnarpeter
nagyúr
Próbáld ki a hosszabb élettartamú izzót, pl. Tungsram Long Life, Osram Ultra Life 🤔
Joker88
őstag
remélem, az autószervízek nyitva maradhatnak hétfőtől..
esedékes lenne olajcsere és hosszbordás-szíj csere a feszítővel eggyüt..
In loving memory of Garrett Lockhart
darvinya
titán
Bosch
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
#27070592
törölt tag
Adok nekik egy esélyt. Ez a hosszú vékony izzószál a szofita izzókban nem a rázós magyar utakra való. (főleg ha vízszintesen van a foglalatban)
DeFranco
nagyúr
rizsszem izzót szoktak adni bele, de nem teljesen jó, nem bírja addig mint a gyári (az egy kicsit hosszabb is), szerintem az emelt fesz miatt, "csipegeti" idővel.
ha van szakbolt akkor ott adnak olyat mint a gyári de általában csak aljzattal
(műszeregység)
[ Szerkesztve ]
#27070592
törölt tag
Ha ST, akkor Denso Iridium. Szerintem ki is jön 5k-ból, ha jó helyen veszed, ikh20 vagy ikh24 cikkszám alatt.
DeFranco: köszi, majd körbenézek. Lehet ezért lenne jó a ledes, nem tudom az most mennyire belekötős műszakin. Végül is rendszámtábla világításban nem is látszik az izzó.
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Nem a belekötéssel van a gond általában, hanem egy sofita izzó (rendszámtábla fényről beszélek most) légmentesen zárt cucc. A csájna LED izzók viszont be tudnak ázni és előbb-utóbb korrodálni. Na meg ott van az is, ha silány minőség akkor hamar kiég a LED mert túl van vezérelve.
(az én 5 dolláros menetfény LED-em kb fél év után kezdett kiégni párosával)
⭐ Stella
DeFranco
nagyúr
a műszeregységgel kapcsolatban írtam a risszemet, a rendszámtábla világítással nekem soha nem volt bajom, így nem ismerem mi kell oda.
#27070592
törölt tag
&DeFranco
Igen, sikerült bekevernem a szofitát a rizsszem izzóval.
Ami az olcsó dzsunka ledeket illeti, lehet hogy bírnák azok sokáig, ha stabil 12 voltot kapnának. Az ingadozó feszt lehet hogy már nem annyira csípik, a 14+volt amit a Focus generátor termel, több mint elég.
radi8tor
MODERÁTOR
Hát nemtom, de nekem OSRAM LED-el sosem volt bajom, ezért arra a következtetésre jutottam, hogy meg lehet azokat csinálni jól is.
⭐ Stella
oliwire
őstag
Nekem Osram DRL volt, annak a ledje jól bírta.
kcsa
veterán
Pedig tényleg az a bajuk, hogy erősen túlvezérlik őket, mert így olcsóbb gyártani.
Ezt a videót szoktam mutogatni a túlvezérlés témában, még én a tanulatlan kutyaütő is megértettem
oliwire
őstag
Sync 2 fejegységet Sync 3-ra alakíttatott valaki már át?
flymi
addikt
Csakszólok: az olcsó dzsunka szofita led nekem második éve bírja a rendszámtábla világításnál és a belső tér pilácsokban is.
Ja és +1 az Osram izzókra. Bár szerintem jellemzően nem az izzó tehet róla, ha gyakran kiég. Ott a kocsival vagy a felhasználás módjával lehet inkább probléma.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
#27070592
törölt tag
Lehet hogy csak én reagálom túl. Tavaly nyáron cseréltem rendszámtábla szofitákat, a filléres alap izzó került be, abból ment ki az egyik tegnap. De egy ledes példányt letesztelek, ha újra kinyit a helyi dzsunkapláza.
troll81
addikt
Köszönöm. Rá nézek ma holnap mindenképp mi kell kelhet és berendelem.
Más nem igazán van itthon St kívül, max egy RS jöhet haza még (az oktavia az asszonye )
#27070592
törölt tag
Ne vedd belepofázásnak, kicsit rákeres az ember és rájön hogy ez egy elég vitás kérdés ST tulajok körében és olyan szinten megy az izmozás hogy pontosan hány ezredhüvelyk az optimális gyertyahézag, intenzívebb használat eszi az elektródát, tehát minden második olajcserénél gyertyacsere..
úgyhogy ebben nagyon nem vagyok kompetens
olvasd át ezt például
Van aki a gyári gyertyára esküszik, mások szerint a densonál/NGKnál nincs jobb.. aztán úgyis minden tulaj maga dönt.
troll81
addikt
Teljesen jó, ez fórum elég sokat olvasgatok és több információbol több mindent tudok levinni. Jelenleg az s max ban gyári gyertya van,az biztos.
Ebbe még nem tudom mi lesz de az irridiumos cuccok felé hajlok.
Általaban lehet minden második olajcsernel gyertyát is?
Ennek utána nézek még jobban.
Már nagyobb olaj hűtő t be rendeltem.
Lehetni lehet cserrélni gondolom, de én tízezrenként gyertyát cserélni szerintem felesleges. Akkor inkább 40-50 körül cserélném.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
oliwire
őstag
A focus st lineomban 60.000 km-ként van a gyertyacsere meghatározva.
troll81
addikt
Így atlagolva kB 30 ezer körüli csere teljesen vállalható.
Így elsőre ezt lövöm be aztán majd meg látjuk hogy használom majd,menyire haaznalodik el.
Oliwire: valószínűleg tiporva lesz Így ezert is felezem a csere intervallumot. Itt is 60 k a csere de holnap megnezem még egyszer.
darvinya
titán
Legtöbbször azért lesz rossz a szikra, mert az üzemanyag sav, egyéb ásványi anyagok elfogyasztják anódot/katódot.
Szikraköz az adott autó nagyfeszültségű rendszerhez kell.
Tizedmm távolság meg hülyeség, mert nem lehet ilyen finomra kalibrálni a nagyfesz. rendszert.
És itt jön a gyertya a./k. anyaga.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Nekem mikor szétment a trafóm, akkor gyertyák is lettek cserélve, mert igen rossz állapotban voltak. A szerelelőm mutatta, hogy néztek ki és majdnem 60k volt bennük. Szóval a 40-50k egész reális cserére. Meg az a pár ezer Forint nem nagy összeg a gyertyákra.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
#27070592
törölt tag
Ezek már igazi hitviták, kb. olyan szinten mint az ásványvizek íze között. Annak sincs hivatalos mértéke, tökéletesen szubjektív dolog.
Az NGK-nak van egy viszonylag új gyertyacsaládja amiben ruténium a középelektróda, ami nagyobb terhelésnél megbízhatóbb és tartósabb (a szöveg szerint..) szóval az iridium már nem menő.
Végül is van benne logika: ha papás stílusban, 1200-1500 körüli átlag fordulatszámmal gurulsz vagy ugyanazt a távot 2500-3000 közötti átlagfordulattal adja le a motor, az a gyertyáknak is kétszeres mennyiségű szikrát jelent.
Én ritkán vagyok pörgetős hangulatban, nem is vettem semmi extra gyertyát, elvagyok az "ezerkétszázforintos" febivel.
#21346560
törölt tag
Igen ám, csak nem a szikrák mennyisége számít, hanem az erőssége, ami alacsony fordulaton durvább...
Én egyébként NGK-t használok, és a minap vettem észre, hogy már 108.000 km van benne, úgyhogy ki is cseréltettem, szintén NGK-ra...
[ Szerkesztve ]
darvinya
titán
Mi az hogy durvább?
Erősebb, vagy gyengébb lehetne, ha azt fordulatszám növekedésnél csökkenne, de nagyon kicsivel lesz gyengébb.
Ami elfogyassza a gyertyát, az a üzemanyag savassága/ásványi anyagok és egyéb adalékok miatt lesz.
Utóégés nem szereti egyik motor, mikor beömlőből lesz a kipufogó.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
#21346560
törölt tag
Alacsony fordulatszámon nagy gázadásra sokkal komolyabb az áramerősség, ergó jobban eszi a fémet a szikra.
radi8tor
MODERÁTOR
Akkor ha ilyenkor berángat nekem néha az az occó Motorcraft gyertyák miatt van?
⭐ Stella
troll81
addikt
erről mi lehet a vélemény? [link]
#27070592
törölt tag
#21346560
törölt tag
Az is lehet, de nagyobb az esély a gyújtáskábelek tönkremenetelére. Ha a gyújtáskábel nem régi, akkor gyertya!
#21346560
törölt tag
Konkrétan tátva maradt a szám, amikor egymás mellé tette a 2 gyertyát a szerelő!
Szemmel látható különbség volt a középelektróda méret, illetve formát illetően is!
No meg a porcelán eléggé meg volt barnulva a menetes rész mellett...
Sajna nem jutott eszembe fotó készítése!
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Első tippem nekem is kábel volt, mert gyertya csere óta csinálja. Csak lusta voltam kideríteni.
⭐ Stella
darvinya
titán
Áram biztosan nem fog megnőni nagyobb fordulatnál, mivel csak annyit vesz fel, amennyit alapból.
Feszültség növekszik meg kis mértékben, ami generátor tól-ig szabályoz.
Szikra nagy feszültségből képződik (20kV) max. 2A mellett.
50/80A-es biztosíték 12-24V miatt kell.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
subaruwrc
félisten
ja
dobd a kukába
NGK
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Akkus kérdésem lenne hozzátok.
Az autó egy Fiesta 2006-os TDCi. Gyári ford akku kitartott 9 évet, le lett cserélve bár még akkor is terhelésen mérve műszeresen 78%-os volt az akku. Cserélve lett egy Vartára.[link] Sajnos ez a Varta akku 3 év és 2 hónap után teljesen meghalt. Autó töltése elektronika az hibátlan.
Mit tudtok javasolni? Vegyem megint a gyári Ford Silver Calcium akkut, bár ahogy nézem igen szépen felment az ára, vagy alternatív esetleg olcsóbb, de olyan minőség más gyártótól is jó lehet ami ezüst-calciumos? Bírjon azért 6-8 évet, ha már a Ford 9 évet simán elment.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Stauffenberg
nagyúr
Sziasztok!
Pár hónapja az általánosabb autós topikban már kérdezősködtem családtag számára valami olcsó kocsi iránt (jelige: Covid alatt BKV-t elkerülni), akkor benne volt a kalapban a Focus Mk1, de nem az lett végül.
Nekem viszont szöget ütött a fejembe, hogy magamnak vennék egyet (gyerekként imádtam a formáját és a Colin McRae Rally 2-ben a kedvenc kocsim volt, most meg "bagóért" vesztegetik, de ez nem jelenti, hogy csapatós kocsit keresek). Égető szükségem ugyan nincs rá (és nem is volt még saját tulajdonú autóm, sosem volt rá szükségem), de most a covid miatt nehezebb kölcsön autóval jönni-menni ha itt a város körül kirándulnék (városon belül ott a Limo, GreenGo, stb de akkor már egy füst alatt kiváltanám azt is).
Amit kifejezetten keresek:
- Focus Mk1 ötajtós (csak az)
- Facelift
- 1.6 benzin
- Inkább a kínálat megkíméltebb darabjai érdekelnek (de nem elvárás a patika, szóval a 700-800 ezres vagy még drágább példányok már bőven kívül esnek a keresésemen)
Na ezzel kapcsolatban a kérdéseim:
- Ajánlott irodalom, hogy mit érdemes tudni, megnézni, típushibák, ajánlott motorkódok?
- Van jó FB csoport, ahol normális tulajok, normális vevőknek adják-veszik őket?
- Tipikus rozsda gócok?
- Próbakörön mire érdemes jobban odafigyelni?
Amit eddig tapasztaltam, hogy nagyon sok példányt árulnak a fukszos, szamurájkardos rétegek, míg a nagypapa garázsban tartott példányai inkább 1.4-esek (meg a benzines kínálat túlnyomó része is az).
ReFleXx
addikt
Ha a 2006osban 9 evet birt a gyari akkor 2015ben cserelted, ha most 3 evet birt a varta akkor azt meg 2018ban raktad bele. 2015 es 2018 kozott nem volt akksi a kocsiban? nem jon ki a matek
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
troll81
addikt
sziasztok.ezt vettem az st re remélem nem nyúltam mellé [link]
radi8tor
MODERÁTOR
Ezekre itt csak ritkán szoktak válaszolni, mert alapvetően nem erről szól a topik.
(mármint hogy mit nézz meg egy 18-20 éves autón)
Focus MK 1,5 1.6 benzines van nekem is.
Ami az elmúlt 10 évben előjött rajta (19 éves járgány 340e Km-el):
- generátor csere
- klíma kompresszor csere
- szervó szivattyú csere
- jobb első fékcső elpukkant egy satufékezésnél (párban cseréltettem)
- motortartó bak csere
- szervó munkahenger csere
- kuplung főhenger csere (asszem ez a neve ami a pedálnál van)
- fűtés csövek cserére (motor és utastér között)
- hűtővíz tartály csere
Ezeken kívül persze voltak a kopó alkatrészek, amik alap hogy elkopnak.
Kasztni mérsékelten korrodált. Ha egyszer bedurvulok megcsináltatom a jobboldali küszöböt egy gyári elemmel, meg a homlokfal is cserés - lehet inkább ezzel kezdem mégis csak ez tartja az elejét a kocsinak.
⭐ Stella
Stauffenberg
nagyúr
Ezért is kérdeztem, hogy van-e valami FB csoport (vagy másik fórum) ahol nem a majomkodás megy és érdemes lehet csatlakozni és az ottani eladó példányokat nézegetni a Hahu meg az BF Marketplace helyett, meg esetleg megy az alkatrész cserebere és hasonlók. Nem várok olyat, mint az Alfás közösségben, de biztos vagyok benne, hogy vannak még akik azért járnak az első Fókával, mert egyszerűen kedvelik és nem kényszerből.
Nálam is number one prioritás, hogy ne legyen szétrohadva, ha már kapott rendes alvázvédelmet még jobb, de nem sajnálnám én sem megadni neki ha még érdemes a megmentésre.
Gondolom az alkatrész árak azért nem jelentenek túl sok pénzt egy ilyen idős autón.
A városban járva azért mikor felbukkan egy szebb példány (neadjisten Ghia), amin látszik, hogy kap törődést, azok kivilágítanak a szétfingott Fókák tengeréből. Vannak akik azt mondják inkább szánjak rá többet és akkor már Mk2 legyen, de nem azzal művelt Colin McRae ilyeneket a WRC-ben
troll81
addikt
radi8tor
MODERÁTOR
3 opció van:
- gyári alkatrész
- utángyártott
- bontott
Minden esetben mérlegelni kell. Én amikor megtehettem mindig gyárit rakattam bele, márkaszervizbe vittem. Aztán, amikor változtak a körülmények Ess Motorhoz vittem, ők valamivel olcsóbban dolgoznak, ismerik melyik utángyártott alkatrész az elfogadható minőség.
De mégis azt vettem észre, hogy a gyári és utángyártott között azért nagy a különbség. (nem csak árban). Pl motortartó bak. Gyári asszem' 40000-et nyaldosta alulról, utángyártott 6000 körül volt. Oké, most nem áldozok rá ennyit, berakattam az utángyártottat. De kb 2 évig bírta vagy 3-ig. A gyári meg jó volt bele 12 évig...
Ilyenkor lehet kacsingatni bontott alkatrészek felé - már amelyikből van, mert nem mindenből van. Decemberben letört a tükröm, újonnan 40000 körül lett volna, utángyártott nincs, bontott 5000 volt.
⭐ Stella
Stauffenberg
nagyúr
Nem akartam nagyon elnyújtani az előző hozzászólást, vissza is töröltem, hogy egy ST170 vagy gyári RS biztosan nagyobb mosolyfaktort tartalmaz, de inkább maradnék a sima utcai facelift 1.6-os mellett. Mondjuk annak az ezüst ST170-nek meg is kérik az árát, de baromi szép! A másikra inkább nem mondok semmit, ez a farigcsálás nem az én stílusom.
---
radi8tor: Szóval akkor kb egy kutya nagyvonalakban, mint a többi ma kapható pár százezer forintos tömegautó. Amikor a családtagomnak kerestünk autót, akkor a másik topikban nem tudtak rá mit mondani, de bennem felmerült, hogy ennek azért sokkal igényesebb futóműve van, mint egy Skoda Fabiának és vajon mennyire bírja a magyar utakat, mennyire gyakran kell hozzányúlni és mi pénzt emészt fel (akár tapasztalatok alapján, hogy ebből szabad-e utángyártottal felújítani).
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Futóművel kapcsolatban az én járgányommal:
- első kerékcsapágy mindkét oldalon (ez talán inkább kopóalkatrész kateg.)
- lengőkar gömbfej mindkét oldalon
- hátsó merevítő pálca tömítés vagy mi
Ezekből gyárit szereltettem be.
Lengéscsillapítók, rugók még origi gyáriak.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
ReFleXx
addikt
ajtok alja, kuszobok, kerekjarati ivek tudnak rozsdasodni ezeknel.
jo az 1.6, olajfogyira erdemes figyelni, amit viszont nehéz kiszűrni egy atvizsgalas alkalmaval.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"