Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#31501) n1nja válasza oliwire (#31500) üzenetére


n1nja
tag

Nem tudom. Sajnos nem látok bele, a cserénél nem voltam ott, de megbízható és hozzáértő ember csinálta.

(#31502) oliwire válasza n1nja (#31501) üzenetére


oliwire
őstag

Mert ennyi km-nél nem kellene annyira kikopni a fogaskerekeknek szerintem, hogy gondot okozzon. A szerelő mondott erre valamit? Ő vezette, tapsztalta?

(#31503) Oryctolagus


Oryctolagus
tag

Üdv!

Meglett az 'új' gép.
Végülis 3.gen 1.6 TI-VCT Focus lett, kombi verzió.
Tetszik, minden ok so far. :)

Láttam feljebb már volt szó az olajról.
Én is kérdeznék, melyik lenne jobb?
5w30, 5w20, Ford márkájú avagy Castrol?
Olyat is láttam ami egyszerre Ford és Castrol.
Melyik olajszűrőt.

Nem próbálom túllihegni a dolgot csak szimplán érdeklöm

A gépkönyv szerint:

Per aspera ad astra.

(#31504) radi8tor válasza Oryctolagus (#31503) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Castrol szerintem kerülendő, már nem képvisel olyan minőséget, mint mondjuk 10-15 éve.
Nem csak az 5w30 és társainak kell egyeznie, hanem Ford ajánlott olajnak is kell lennie (WSS szám).

⭐ Stella

(#31505) Sub-ZeRo válasza radi8tor (#31504) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

A castrolra reagálva szerintem jobb, mint a Formula Ford. 10.000 km után a Formula Ford sokkal feketébb volt, mint a Castrol. A Castrol jobban bírta. Bátyámmal néztük is, mintha nem lenne benne 10k az olajban, olyan szép áttetsző volt még. Úgy hogy én védeném a Castrolt.
1.6 benzin, mk1.5, 2003 kombi. Jah és annyi, hogy mindkét olaj annyit kapott, szóval nincs az hogy kímélve volt a kocsi a Castrol olaj alatt ( heti 6 nap, 75 km/ nap) minimum. Mindkettőnél.
Mondjuk most motult akarok kipróbálni hozzá. Nem tudom megéri e... :F

[ Szerkesztve ]

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#31506) Sub-ZeRo válasza Oryctolagus (#31503) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Én gyári olaj (formula ford/castrol), vagy az előírásnak megfelelőt, szűrőből meg Mann-t szoktam venni, vagy gyárit. Mindegyikből.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#31507) subaruwrc válasza Oryctolagus (#31503) üzenetére


subaruwrc
félisten

ford nem gyárt olajat
szóval ezt a kérdést meg is válaszoltad
ford wss szabványnak megfelelőt tegyél bele akármelyik gyártótól

(#31508) subaruwrc válasza Sub-ZeRo (#31505) üzenetére


subaruwrc
félisten

az miért jó ha tiszta marad az olaj 10 ezer után ?
magyarán akkor a motorban marad a szemét
a feketébb olaj meg összeszedi ahogy a funkciója is lenne
amúgy mk1-be nézd meg a valvoline synpower 5w30-at vagy a petronas fr3000 5w30-at
mindkettőt tudom ajánlani
ford formula meg a mannol oem nekem felejtő.

(#31509) radi8tor válasza Sub-ZeRo (#31505) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Szubjektív dolog ez, de bármelyik autószerelőt megkérded ez a Castrol már nem az a Castrol.
Én amúgy még mindig gyárit veszek bele, lehet én vagyok tévúton és feleslegesen szórom azt a pár ezret de legalább nem ülök fel semelyik gyártó marketingvonatra.

⭐ Stella

(#31510) Sub-ZeRo válasza subaruwrc (#31508) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Nem tiszta, tisztább volt. Fekete volt, de nem annyira.
Az nem jó ha benne marad, de szerintem strapabíróbb a castrol olaj. Szerintem.
Mondjuk annó beszéltem Ford szervízes sráccal és a Castrolt ajánlotta bele. Mondjuk mindkettő az, de a castrol valamiért drágább.
Meg most van egy szerelő srác is nálunk, ő is a Fordnál volt pár évig mint szererő majd megkérdezem tőle ő mit tud róla.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#31511) cappa72 válasza radi8tor (#31509) üzenetére


cappa72
nagyúr

Ajjajj... Nekem a szag'szerviz Castrol-t tesz bele, mert az a Ford előírása.
Akkor az most jó, vagy nem?

B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF

(#31512) Sub-ZeRo válasza radi8tor (#31509) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Én sem ülök fel, csak a tapasztalatomat írtam le.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#31513) radi8tor válasza cappa72 (#31511) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Jó, hát amelyikből csak Castrol van :D
Én még mindig a jó öreg Formula-t nyomom bele. [link]
Mindenesetre érdekes, hogy ESS Motornál anno Mobil 1 olajat tettek bele, mintha azt kevésbé csepegtette volna.

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#31514) n1nja válasza oliwire (#31502) üzenetére


n1nja
tag

Friss tapasztalás: első indítás után szintén darabos. Mentem egy kört a ház körül, leállítottam, majd pár perc múlva újraindítva már semmi baja se volt.
Szerelő nem tapasztalta, nem volt Nála úgy, hogy Ő indíthassa aznap elsőnek.

(#31515) Oryctolagus


Oryctolagus
tag

Szerintetek 42e forint sok, olajcserére szűrővel, márkaszervizben, munkadíjjal?

[ Szerkesztve ]

Per aspera ad astra.

(#31516) flymi


flymi
addikt

Ma reggel nem is volt olyan nagyon hideg, mint az elmúlt hetekben aztán... Aztán reggel beerőszakoltam egyesbe, kiálltam kapun kívülre kézifék behúz, tenném ki üresbe hát nem jön. Na mondom faxa. Kocsi leállít, kuplung fel (hidegben nyiszorog amúgy), majd kirántottam egyesből. Kocsi újraindít, betolom egyesbe utána már vette ha nem is vajsimán de nem volt gond a váltással.
Kuplung munkahenger és váltóolaj tavaly cserélve.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#31517) A Zéé válasza Oryctolagus (#31515) üzenetére


A Zéé
addikt

"Nem jó, de nem tragikus"
A márkaszervizes olajcsere munkák az autó korától és típusától függően elvileg mindenhol ugyanannyiba kerülnek, szóval a nem márkaszerviz lehet, hogy párezer forinttal olcsóbb, de nagyságrendileg sztem ott sincs eltérés.

Just a simple Lineman...

(#31518) Joker88


Joker88
őstag

április 7. a kötelező-bizti forduló.. tavaly váltottam, biztosítót is, meg éves-csekk formátumra. 17.900 Ft volt 2020 április 7- 2021 április 6-ig . Most a biztosító 28.080-ra akarja emelni.. B9.. 23 éves kocsi, 37kW , 1299 ccm motor, jómagam meg 33 éves, és13 éve jogsival a zsebemben.. :D
Milyen árak lettek megint ? :Y :Y

[ Szerkesztve ]

In loving memory of Garrett Lockhart

(#31519) n1nja válasza flymi (#31516) üzenetére


n1nja
tag

Kuplung munkahenger milyen márka?

(#31520) flymi válasza n1nja (#31519) üzenetére


flymi
addikt

Brembo. Lehet ez a baj? Mondjuk átöblítve nem lett a váltó csak leengedve és újra feltöltve.
Érdemes lehet az idén megint megbolygatni és friss adagot tölteni bele? Maradt még olaj.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#31521) kcsa válasza radi8tor (#31513) üzenetére


kcsa
veterán

Saját - nem tribológus - véleményem szerint a sajátmárkás olaj (ha nem hamisítvány) igen jó ár-érték arányt képvisel, hibátlan választás.

Lásd pl. itt.
A lényege:
Fazit: Ausgezeichnetes Original Ford Öl. Seine unbestrittenen Vorteile sind:
-Effizienz
-sehr gute Reinigungswirkung
-relativ wenig Schwefel
-niedriger Aschegehalt
-niedrige Temperaturcharakteristik, für 5W-30 ist der Stockpunkt von - 47° C anständig
-Kein hoher Preis
Im Allgemeinen kann dieses Öl als spritsparend und gut reinigend beschrieben werden, mit guten Tieftemperatureigenschaften.

Persze lehet mindenféle hókuszpókusz marketing buzzwordökben hinni, személyes márkapreferenciákat használni, azzal sincs gond, de ez pont megfelelő.

Másrészt 99% valószínűséggel a lefikkantott Castrol által gyártott termék (nézd meg a hátulján a forgalmazó cégnevet, keresd ki a címét google mapson és mindjárt meglátod melyik nagy olajgyár irodaházára mutat :DDD)

De hogy a kérdező eredeti kérdésére válaszoljak: a számára szimpatikus márkából (de ne a polc legaljáról) válassza az előírásnak megfelelő olajat.
Eredeti előírás a WSS M2C913 C de visszamenőleg javasolttá vált a WSS M2C948 B, most egyébként én ilyet vettem (lásd korábbi képem) a Duratec HE-be.

Gyanítom semmi különbség nem lesz, de a kíváncsiság nagyon dolgozik :)

[ Szerkesztve ]

(#31522) sparta2


sparta2
tag

Egy kis érdekesség.
Kész vagyok ezektől a márkaszervizes áraktól! A tavalyi 20e km/2év-es fixáras szerviz 63e-ről hopp, 86,5e lett. Ha veszek 1L olajat náluk 4500, ha éves szerviz alkalmával ők töltik bele a hordósat, akkor 7000/L. :F
Egyik haverom flottát kezel és a mai nap saját szememmel láttam egy Toyota C-HR Hybrid olajcsere számláját. 0-20W olaj 4,2 L -- 5800.- , olajszűrő -- 2100.- Összesen: 17600.-
Mitől lett a Fordnál a 2 éves szerviz díja 23500-al több? A kalkulált idő ugyanúgy 93 perc, mint tavaly! Nyilvánvaló, hogy a garancia lejárta után, mindenki más megoldást keres.

(#31523) #27070592 válasza Oryctolagus (#31515) üzenetére


#27070592
törölt tag

A "sok" egy roppant relatív dolog és több kérdés felmerül az olajcserével kapcsolatban.
Például: hajlamos vagy-e megcsinálni otthon, saját kezűleg? Vagy ilyesmi szóba sem kerül és idő/kedv/hely híján inkább kifizeted a munkát.
Másik kérdés: ismert helyre viszed az autót vagy csak fölhívtál egy márkaszervizt? Bízol annyira a szervízben hogy elhiszed a tényleges olajcserét, szűrőcserét, pontosan azt amit a számlán látsz és kifizetsz?
Én bizalmatlan, morózus objektum vagyok, azért cserélek olajat/szűrőket otthon. Így kerül összesen az olaj és szűrők ára+szállítás, + olajos melós ruha kimosása +fáradt olaj leadása cirka tízezerbe.

(#31524) subaruwrc válasza Joker88 (#31518) üzenetére


subaruwrc
félisten

nekem meg 215 lesz az éves mer koccantam egy postás kocsival. kb lett rajta egy 50 centis karc ...

(#31525) radi8tor válasza Joker88 (#31518) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Vidéki vagy?
Nekem bőven 100 felett lenne az éves díj a 19 éves kocsira. Asszem B6 vagyok.

⭐ Stella

(#31526) radi8tor válasza subaruwrc (#31524) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Jujjj :W

⭐ Stella

(#31527) Joker88 válasza radi8tor (#31525) üzenetére


Joker88
őstag

jah,vidék.. putrifalva :D

Olyan helyen, hogy ha fingok egyet, a falu túlvégén már úgy pletykálják,hogy bes*artam :U

In loving memory of Garrett Lockhart

(#31528) troll81 válasza Joker88 (#31518) üzenetére


troll81
addikt

Engedd el jó az.291 eu negyedévente az S max :DDD :R

(#31529) darvinya válasza radi8tor (#31525) üzenetére


darvinya
titán

Tavaly novemberben váltottam éves utalásra, és így a 23 éves autóra B1 mellett 46.000Ft/év lett.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31530) ldn218 válasza radi8tor (#31513) üzenetére


ldn218
tag

És az a Mobil 1 megfelelt a ford szabványnak ?

(#31531) patomi válasza subaruwrc (#31524) üzenetére


patomi
őstag
LOGOUT blog

:Y Ez, hogy?

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#31532) radi8tor válasza ldn218 (#31530) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Azt nem tudom, nem láttam a dobozát csak a számlán a nevét.

⭐ Stella

(#31533) Oryctolagus válasza #27070592 (#31523) üzenetére


Oryctolagus
tag

Én is bizalmatlan vagyok, de hely és eszköz hiány miatt nem lesz más opció, pedig inkább megcsinálnám én magam.
Az 5w20 olaj miért ennyire drága? 😀
Buta kérdés!?
5w30 Ford-Castrol Magnetic~10e ft
5w20 -||- ~ 20e ft

Egyébként csak hallottam, de rendebn van a hely, megbízható. Megvárhatom ott helyben amíg elkészül.

Per aspera ad astra.

(#31534) ReFleXx válasza radi8tor (#31513) üzenetére


ReFleXx
addikt

Ford Formula F = BP = Castrol :D

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#31535) radi8tor válasza ReFleXx (#31534) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Szuper. :D :C

⭐ Stella

(#31536) ReFleXx válasza ldn218 (#31530) üzenetére


ReFleXx
addikt

Meg, tudja a ...-D-t is
mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w30 [link]

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#31537) Csabex válasza ReFleXx (#31536) üzenetére


Csabex
őstag

ESS-nél is Mobilt használnak? Nem is kérdeztem :DDD

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#31538) radi8tor válasza ReFleXx (#31536) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Azaz, 3000-es volt. :R

⭐ Stella

(#31539) ReFleXx válasza Csabex (#31537) üzenetére


ReFleXx
addikt

igen, évek óta ezt tolják a kannából

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#31540) kcsa válasza Oryctolagus (#31533) üzenetére


kcsa
veterán

5 literes 5w20 Ford-Castrol 12k pl Kauffernél.

(#31541) n1nja válasza flymi (#31520) üzenetére


n1nja
tag

Nekem első körben MaxGear került bele, 3 napot bírt, mert volt rajt egy hajszálrepedés és fellevegősödött az egész. Második körben pedig Topran lett. A MaxGear 2 napig nagyon jó volt, de utána az a márka már nem volt elérhető.
Csak azért kérdeztem, mert hasonló problémám van. (lásd: feljebb)

(#31542) subaruwrc válasza patomi (#31531) üzenetére


subaruwrc
félisten

csináltam egy állítólag 400 ezres kárt egy postás autónak B0 kategóriásan
most M01-be leszek ( valahol a sittesek alatt ) így jött ki.

(#31543) troll81


troll81
addikt

A focus ba rendelnék olajat[link] ez elég jónak olcsónak néz ki...

(#31544) diablo1984 válasza subaruwrc (#31542) üzenetére


diablo1984
veterán

Az egyik sofőrünk érintőre vette egy 15 éves bmw 5ös első lökösét, megkarcolva azt és az egyik vese lamellája eltört. Ez németben volt, csak röhögtünk rajta, hogy filléres tétel. 1,57m ft-ot fizetett ki a biztosító a kárra, de hogy hol és miért toltak bele ennyi lóvét, mikor a kocsi sem ér többet, az jó kérdés. A biztosítónak küldtem egy reklamációt képpel, hogy mi a pöts van, azt írta vissza, hogy a külföldi biztosítók kalkulációját nem bírálhatják felül és már a kifizetés megtörtént. Netto biztosítási csalás volt, de a bónuszunk nem kicsit zuhant...

(#31545) #27070592 válasza subaruwrc (#31542) üzenetére


#27070592
törölt tag

Nincs erről a 400k-s roncsolásról egy fotód? Nem mintha kárszakértő volnék, de van egy gyanúm hogy ebből 300k+ a kasznis és a fényező profitja volt.
215k éves díjról átlagos szgk-ra még nem is hallottam..

(#31546) DeFranco válasza diablo1984 (#31544) üzenetére


DeFranco
nagyúr

összegtől függ a bonus-malus kategóriaesés?

én úgy tudtam darabra megy.

@camelferr: szinte minden szaki biztosítózik már, kb. ugyanaz megy mint usa-ban az egészségügyben, indokolatlan horror egységárak mindenre mert úgy is a biztosító fizet, a biztosító meg ennek fényében állapítja meg a biztosítási díjat.

[ Szerkesztve ]

(#31547) subaruwrc válasza diablo1984 (#31544) üzenetére


subaruwrc
félisten

németbe főleg necces
audatex alapján számolnak gyári alkatrész árral és mindent kiírnak cserére amin akár egy karc is esett
+bmw árak,én értem hogy jött ki

camelferr
nem volt annyi agyam hogy fotózzak sajnos
de úgy kell elképzelni hogy egy fostalicska ütötkopott postás transporternek meghúzod a jobb oldali toló ajtaját fél méter hosszan,úgy hogy a lakk se jön le kb.
na ez volt 400k
aztán volt szerencsém látni ugyanazt a kocsit pár hónappal később és csillogott mint a salamon t@ke.
körbe fényezték a jobb oldalát minimum,de abba se vagyok biztos hogy nem az egészet

biztosító amúgy normális volt és kiküldte a számlát amit ők kaptak,azon tételesen ott van mi hogy.
majd netrisken számolok azért egy újat de csak 19-én ad rá lehetőséget
hátha máshol egy kicsit kevesebb.

(#31548) patomi válasza subaruwrc (#31547) üzenetére


patomi
őstag
LOGOUT blog

Büdös nagy lehúzás :(((

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#31549) subaruwrc válasza patomi (#31548) üzenetére


subaruwrc
félisten

:K

(#31550) #27070592 válasza DeFranco (#31546) üzenetére


#27070592
törölt tag

Nagybátyám épp 80 múlt. 2018-ban volt egy "balesete", öreg swiftjével parkolás közben beletolatott egy másik autóba. Tenyérnyi horpadás, 300k "kár".. föl is emelték a díját az ötszörösére.. így biztosítót váltott, és megfelezték neki a díjat.
Az USA eü-helyzet egy érdekes üzleti modell. Minden kaját telenyomnak hfcs-el (magas fruktóztartalmú kukoricaszirup), a fruktóz metabolikus szindrómát okoz az ezt zabáló és vedelő hülyékben, ennek az éves kezelési gyógyítási költsége pedig 245milliárd$, amit kiszámláznak a privát biztosítóknak, amit azok kifizetnek a kórházaknak, gyógyszergyáraknak és beszednek a biztosítottaktól éves díjak formájában.
Pörög a gazdaság és a dzsídípí..
Erről egy hétig lehetne offolni, hagyjuk is a fenébe. :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.