Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Csak most láttam a videót... Milyen jó is lenne egy ilyen asszony a háznál Mondtam is itthon, hogy példát vehetne róla, de jobb lett volna hallgatni
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#27070592
törölt tag
Hát.. otthonra nem vállalnám be.. de a szomszédságban lehetne, egy saját kis műhellyel.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/darvinya.gif)
darvinya
titán
Már visszakozol, mert asszony sejtet valamit.
Én bevállalnám, hárem elbírja.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/gixxer88.gif)
Sys85
veterán
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m08.gif)
gabor9991
őstag
Ez a belső csukló, kitekert kormánynál a külső szokott ropogni.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/darvinya.gif)
darvinya
titán
Meg kell mozgatni, mert ránézésre nem állapítható meg hol a hiba.
Lehet, hogy csak rögzítő gyűrű tört el, emiatt kimozdul, kotyog.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/reflexx.gif)
ReFleXx
addikt
ott kelllene legyen bilincs a porvedon
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/molnarpeter_2.gif)
molnarpeter
nagyúr
Porvédő csere kép alapján (be van repedezve, elengedte a zsírt is)... Ha nincs messze Bp, inkább már elvinném egy féltengely felújító műhelybe, hogy tegyék rendbe a dolgokat - gyakorlott szem biztosan hamar megállapítja, melyik csukló lóg, stb, nameg akkor már a porvédőket is cserélik várhatóan.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/diablo1984.gif)
diablo1984
veterán
Van is, csak olajos.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/sectornoob.gif)
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
Arra lettem figyelmes,hogy nagyobb sebességű menés után (2000-2500 fordulat között) beálltam a töltőállomáshoz benyomott kuplungal álló helyzetben remeg az autó, felengedem abbahagyja,a jelenség nem mindig jelentkezik.
Váltó pontos zajtalan, nem búg, kuplung tárcsa nem ad fémes zajt, kinyomo csapágy se zakatol. az autó nem ráz nem kopog alacsony fordulaton sem, kuplung nem csúszik 1/4 nél kezd el fogni. Váltós klakk zörejen kívül nincs hangja.
Mi lehet a probléma?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/oliwire.gif)
oliwire
őstag
Kettőstömegű? Nem tudom, hogy a tiédben van-e.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/sectornoob.gif)
SECTORnooB
addikt
Van 1.8 dízel KKDA motorkód.
Ha kettős tömegű lenne a probléma nem kéne csörögnie és ráznia és vagy a váltásnak nehézkesnek lennie? 139 ezer km van a kuplungszett plusz lendkerékbe.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/oliwire.gif)
oliwire
őstag
Az, hogy azok nincsenek még, nem zárja ki 100% a kettőstömegű problémát. Az szerintem már a durvább elhasználódásnak a jelei. A mostani még csak a kezdet lehet.
De nem vagyok benne 100% biztos, nem akarom belebeszélni, hogy ez tuti az. De a gyanút nem kell kizárni.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/sectornoob.gif)
SECTORnooB
addikt
Van esetleg valami bevált ellenőrzési módszer rá?
Illetve még mi lehet ez ügyben a ludas?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/oliwire.gif)
oliwire
őstag
Hát ha kettőstömegű a gond, akkor még hagyhatod kicsit, hogy előjöjjön a többi tipikus hiba is, mert ennyinél még nem tuti ez a probléma gyökéroka.
Más ötletem most nincsen, mi más okozhatja..
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/reflexx.gif)
ReFleXx
addikt
motor/valtotartobakok, de eselyes a kettostomegu.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#27070592
törölt tag
Hát ebből a szempontból (nálam) nem versenyképes ez a szerelőcsaj.
Ami leginkább tetszik nála, az a szerelt részek gondos letakarítása gyári (vagy közelítő) állapotra. (azon túl, hogy következetesen lecseréli a szimeringeket és mindent gyári nyomatékra húz vissza) Azért kíváncsi lennék, hány magyarországi műhelyben csinálják ezt meg egy ilyen öreg blokkal..
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c22.gif)
Zoli-bácsi
senior tag
Azért az a szimering behelyezés nem volt túl szakszerű...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/sectornoob.gif)
SECTORnooB
addikt
Mi lenne/lessz az egyértelmű jel?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/oliwire.gif)
oliwire
őstag
Mikor kezdjek gyanakodni, hogy nem jó a kettős tömegű lendkerekem?
Vannak félreérthetetlen jelek és vannak, amikből sejteni lehet, hogy csere lesz, mert arról még nem beszéltünk, hogy a lendkereket javítani nem lehet. Tehát ha
nehézkesebbé válik a váltáslassan elkezd zajosodni a váltásalapjárati zajokalapjárati remegéshideg induláskori zaj és „nyögések”leállításkor remegés és csörömpölő zajaz autó beindítása közbeni fulladás, valami lefogja a motort, akkor baj van vagy lesz.
A kipurcanni akaró lendkereket úgy képzeljük, el mintha egy kép le akarna esni a falról, mintha le akarna csúszni a szegről. Axiális és radiális túlmozgást végez, ki akar szabadulni és új életet akar kezdeni.
[link]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#27070592
törölt tag
Írj neki. Szoktak is válaszolni a videok alatt ha olyan kedvük van.
Egyébként mondja közben, hogy jobb egy célszerszámmal vagy egy pont akkora méretű kulcsfejjel helyére tolni (ha van kéznél). De legalább nem szárazon erőltette a helyére.
Én tavaly hátsó kerékcsapágy porvédő fémkupakkal voltam így. Kerestem egy passzoló méretű nagy csavaranyát, azzal ütöttem be.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#31600896
törölt tag
Sziasztok!
Tegnap déli tapasztalat. Folyadékszintek ellenőrzése az autóban. Minden rendben volt, ameddig a motorolajszintet ellenőriztem. Döbbenetes látvány fogadott. A nívópálca épphogy csak olajos volt a legalsó kis göbnél. Azonnal pótoltam egy liter belevaló olajat (ennyi volt készenlétben, bontatlan flakonban), ami után normál szinten állt már az olajszint. Ekkor az udvaron állt az autó, ami nincs lebetonozva, és biztosan lejt is egy kicsit, bár ez nem igazán látszik. Ma reggel már a garázsban munkába indulás előtt lecsekkoltam ismét az olajszintet. Most max fölött van egy fél centivel.
Most akkor lehet, hogy tegnap is jó volt az olajszint, csak nem mutatott pontos értéket a pálcán lévő olajfilm? Másik azóta sem nyugodni hagyó gondolat, hogy ha valóban alig volt benne motorolaj, vajon mióta, és mennyit ment a motor így?
Az éves csere-periódus közepén csekkoltam olajszintet, és akkor még a normál szinten volt az érték. Március-áprilisban lesz olajcsere.
A jó öreg Focus II 1.4 benzinesről van még szó.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c22.gif)
Zoli-bácsi
senior tag
Egy (láma) kérdés.
Úgy ellenőrizted, hogy nívópálca ki, letöröl, majd visszadug és utána újra kihúz?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/defranco.gif)
DeFranco
nagyúr
biztosan kevés olaj volt benne, de amennyi "túltöltést" tapasztaltál, annyi simán van benne akkor is ha szemmel nem látható a talaj lejtése, de az egyik helyen kicsit hátra a másik helyen kicsit előre lejt. lehet kicsit eleve túltöltötted idegállapotban. egy liter olaj több mint fél centi, meg kell nézni hogy milyen mennyiség van min és max között. mk1-nél kb. 7 deci, és ezzel számolva pontosan is lehetett adagolni szükség esetén.
mk1 focusnál én is szenvedtem ezzel.
@Zoli-bácsi: te kaptál már eltérő eredményt törlés előtt és után régóta álló autó esetén (tehát amikor már nincs felverődve a pálcára a mozgás miatt az olaj, hanem szépen lecsorgott).
én már nem is törölgetem, csak a pálcát szöszölöm össze a ronggyal ugyanazt mérem "frissen" kihúzva is. persze kétség esetén ismételek törlés után.
[ Szerkesztve ]
Meleg motornál nézted a szintet? Mert arra lehet következtetni. Nem folyt még vissza az olaj a teknőbe. Rátöltöttél és mikor visszafolyt akkor már sok lett benne.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#31600896
törölt tag
Zoli-bácsi
Letöröltem a pálcát, visszadugtam és kb 5 másodperc után kihúz. Ahogy kell. :)
Sub-ZeRo
Nem, a motor hideg volt. 1 napot állt már akkor az autó az udvaron.
DeFranco
Évente, március-április körül van az olajcsere nálam. Mindig elcsíp azért valamennyit egy év alatt, legutóbb ősszel néztem akkor még a megengedett tartomány közepén állt a szint. Fura, hogy ma reggel meg már max. fölött volt kicsivel az olajszint garázsban. Az a plusz 1 liter nem hiszem, hogy ennyit dobott rajta. Tegnap beleöntés után épp minimum fölött volt a szint mikor belement a liter.
Remélem azért nem okoztam kárt a motorban. Keveset is járok vele mostanában, október óta csak 3 ezer km-t gurult.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/reflexx.gif)
ReFleXx
addikt
cseréld le az olajat minél előbb, amúgy is aktuális, nem hiszem hogy nagy kárt okoztál
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/radi8tor.gif)
radi8tor
MODERÁTOR
Akkor az lehetett a gond, hogy hidegen nézted és valószínűleg nem vízszintes helyen.
Az olajszintet a kézikönyvben leírtaknak megfelelően kell nézni. Ezt lehet, hogy a te autódnál meleg motort leállítva 10 perccel kell.
⭐ Stella
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/oliwire.gif)
oliwire
őstag
Ha épp mentél vele, és még nem volt ideje lefolyni az aljára az olajnak, akkor természetesen kisebbet mutat a pálca. Hagyni kell állni a kocsit, hogy le tudjon folyni az aljára. Szerintem neked jó volt az olajszint, de még a dugattyúkon ott volt a "hiányzó" olaj, majd miután töltöttél, azzal együtt folyt vissza a max feletti szintre.
szerk.: most látom a körülményeket, a többiek már megválaszolták.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/darvinya.gif)
darvinya
titán
Jó lenne tudni, hogy merre lejt.
Mert, ha előre, ami nívópálca ellentétes iránya, akkor már 2°-os lejtés is ilyet produkál, mivel pálcától távolabb lesz az olaj.
Ha pont pálca felé dőlt, akkor ideje szűrőt cserélni is cserélni.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#31600896
törölt tag
Állt 1 napot egy helyben az udvaron.
darvinya
Egy kicsit az autó orra feljebb állt. Alig észrevehető a dőlés.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#27070592
törölt tag
Röviden új motort kell építeni.
300-600e ft.
Vagy "b" megoldás: vékonyan be kell kenni a nívópálcát silly cone zsírral, az megoldja.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#31600896
törölt tag
Mindenképp, de már kapásból kettőt, hogy legyen tartalékba.
B terv nem jöhet szóba, kell a szilikon a műszerfalra és az ajtókárpitokra!
Egy-két erössítöt és hankfalat eladok a jóffogáson, hogy legyen keret
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/darvinya.gif)
darvinya
titán
Akkor érthető, mivel nívópálca elől van, s már 2° eltérés ezt okoz.
Nívó pálca nem ér le a olajteknő aljára.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#31600896
törölt tag
Akkor nem kezdek el aggódni.
Mindegy úgyis játszik az olajcsere hamarosan.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/crab.gif)
Oryctolagus
tag
Üdv!
Eljutottam az olaj megrendeléséig és időpontot is kaptam a szerelőhöz.
Azt mondta vihetek olajat és szűrőt is, munkadíj 7000 forint.
Ezt a két terméket raktam a kosaramba:
Jó lesz ez a szűrő?
2011/11 Focus
1.6 Ti-VCT
IQDB
Kell még valamilyen alkatrészt vásárolnom egy olajcseréhez?
Per aspera ad astra.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m05.gif)
patomi
őstag
Leeresztő csavarra alátét sem árt.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/sectornoob.gif)
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
"Kuplung pedál kapcsoló" tartalmazza a rúgot ami kinyomja a pedált?
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/radi8tor.gif)
radi8tor
MODERÁTOR
Mennyire általános dolog ez, hogy olajcsere alkalmával a leeresztő csavart is cserélik? Én nem emlékszem ilyen tételre a számlán.
SECTORnooB: szerintem nem, az csak az elektromos kapcsoló, a rugó máshol van.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/reflexx.gif)
ReFleXx
addikt
erősen javallott, vagy csak az alátétet/gumigyűrűt vagy csavarral együtt is szokták
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#27070592
törölt tag
Ugyan nem "kell" kategória, inkább egyéni preferencia, de ha évente egy olajcsere az általános, akkor össze szokták kötni motor légszűrő-cserével is. (esetleg szezonkezdet lévén pollenszűrő-cserével)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/darvinya.gif)
darvinya
titán
Szerintem nem érdemes, hacsak nem légkalapáccsal ütik rá a csavart.
Ugyanis gyári csavar tömítése fém gyűrűs szilikon, amit kapsz utólag, az sima gumi.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m05.gif)
patomi
őstag
Alátétet nem árt, mert eldeformálódik és ereszthet. Nem biztos, de van rá esély. .. Én van h, csavarral együtt veszem, ha nincs alátét külön. Filléres tétel.
darvinya, pont emiatt kell cserélni.
[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/reflexx.gif)
ReFleXx
addikt
hogy mivan?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/sectornoob.gif)
SECTORnooB
addikt
És hol, milyen szerkezet részeként tudnék venni eggyet?
Sajnos sztem eltörött, mert szinte nulla a pedál ellenállása.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m21.gif)
troll81
addikt
Haza érek kibontom mit küldtek milyen tomitessel, általában cserélem úgy ahogy van.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/darvinya.gif)
darvinya
titán
Sima gumi elrohad magában, túl húzás egyáltalán nem bírja.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/cow.gif)
zoger
tag
Soha nem cseréltem leeresztőcsavart. 6 ford volt/van ami én cserélem az olajat az elmúlt 20-25 évben. Nem szivárgott egyik sem.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/darvinya.gif)
darvinya
titán
Ha nincs túlhúzva, akkor gyári csavar szilikon tömítés tökéletes.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- MacBook Air M1 256GB SSD 8GB RAM 2025.05-ig Garanciális
- Playstation 5 ( lemezes) + 2 kontroller + töltő
- Custom YMDK 60% + MF17 halkított, átvilágítós magyar bill. + numpad, Outemu Silent Peach v2 switchek
- Asus ROG Strix GTX1060 6GB OC
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban