Hirdetés

2024. június 23., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#31701) Csabex válasza #27070592 (#31700) üzenetére


Csabex
őstag

Csak most láttam a videót... Milyen jó is lenne egy ilyen asszony a háznál :DDD Mondtam is itthon, hogy példát vehetne róla, de jobb lett volna hallgatni :DDD

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#31702) #27070592 válasza Csabex (#31701) üzenetére


#27070592
törölt tag

Hát.. otthonra nem vállalnám be.. de a szomszédságban lehetne, egy saját kis műhellyel. :D

(#31703) darvinya válasza #27070592 (#31702) üzenetére


darvinya
titán

Már visszakozol, mert asszony sejtet valamit. :D

Én bevállalnám, hárem elbírja. ;]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31704) Sys85


Sys85
veterán

Alátekert kormánynál van egy morgó hang a bal elejéből,plusz ezt látom most olajcserénél.
Valszeg a féltengely kezd meghalni?
A túloldal teljesen száraz.

[ Szerkesztve ]

#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#

(#31705) gabor9991 válasza Sys85 (#31704) üzenetére


gabor9991
őstag

Ez a belső csukló, kitekert kormánynál a külső szokott ropogni.

(#31706) darvinya válasza Sys85 (#31704) üzenetére


darvinya
titán

Meg kell mozgatni, mert ránézésre nem állapítható meg hol a hiba.
Lehet, hogy csak rögzítő gyűrű tört el, emiatt kimozdul, kotyog.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31707) ReFleXx válasza Sys85 (#31704) üzenetére


ReFleXx
addikt

ott kelllene legyen bilincs a porvedon

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#31708) molnarpeter válasza Sys85 (#31704) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Porvédő csere kép alapján (be van repedezve, elengedte a zsírt is)... :K Ha nincs messze Bp, inkább már elvinném egy féltengely felújító műhelybe, hogy tegyék rendbe a dolgokat - gyakorlott szem biztosan hamar megállapítja, melyik csukló lóg, stb, nameg akkor már a porvédőket is cserélik várhatóan.

(#31709) diablo1984 válasza ReFleXx (#31707) üzenetére


diablo1984
veterán

Van is, csak olajos.

(#31710) SECTORnooB


SECTORnooB
addikt

Sziasztok
Arra lettem figyelmes,hogy nagyobb sebességű menés után (2000-2500 fordulat között) beálltam a töltőállomáshoz benyomott kuplungal álló helyzetben remeg az autó, felengedem abbahagyja,a jelenség nem mindig jelentkezik.
Váltó pontos zajtalan, nem búg, kuplung tárcsa nem ad fémes zajt, kinyomo csapágy se zakatol. az autó nem ráz nem kopog alacsony fordulaton sem, kuplung nem csúszik 1/4 nél kezd el fogni. Váltós klakk zörejen kívül nincs hangja.
Mi lehet a probléma?

(#31711) oliwire válasza SECTORnooB (#31710) üzenetére


oliwire
őstag

Kettőstömegű? Nem tudom, hogy a tiédben van-e.

(#31712) SECTORnooB válasza oliwire (#31711) üzenetére


SECTORnooB
addikt

Van 1.8 dízel KKDA motorkód.
Ha kettős tömegű lenne a probléma nem kéne csörögnie és ráznia és vagy a váltásnak nehézkesnek lennie? 139 ezer km van a kuplungszett plusz lendkerékbe.

[ Szerkesztve ]

(#31713) oliwire válasza SECTORnooB (#31712) üzenetére


oliwire
őstag

Az, hogy azok nincsenek még, nem zárja ki 100% a kettőstömegű problémát. Az szerintem már a durvább elhasználódásnak a jelei. A mostani még csak a kezdet lehet.
De nem vagyok benne 100% biztos, nem akarom belebeszélni, hogy ez tuti az. De a gyanút nem kell kizárni.

(#31714) SECTORnooB válasza oliwire (#31713) üzenetére


SECTORnooB
addikt

Van esetleg valami bevált ellenőrzési módszer rá?
Illetve még mi lehet ez ügyben a ludas?

(#31715) oliwire válasza SECTORnooB (#31714) üzenetére


oliwire
őstag

Hát ha kettőstömegű a gond, akkor még hagyhatod kicsit, hogy előjöjjön a többi tipikus hiba is, mert ennyinél még nem tuti ez a probléma gyökéroka.
Más ötletem most nincsen, mi más okozhatja..

(#31716) ReFleXx válasza SECTORnooB (#31714) üzenetére


ReFleXx
addikt

motor/valtotartobakok, de eselyes a kettostomegu.

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#31717) #27070592 válasza darvinya (#31703) üzenetére


#27070592
törölt tag

Hát ebből a szempontból (nálam) nem versenyképes ez a szerelőcsaj.
Ami leginkább tetszik nála, az a szerelt részek gondos letakarítása gyári (vagy közelítő) állapotra. (azon túl, hogy következetesen lecseréli a szimeringeket és mindent gyári nyomatékra húz vissza) Azért kíváncsi lennék, hány magyarországi műhelyben csinálják ezt meg egy ilyen öreg blokkal..

(#31718) Zoli-bácsi válasza #27070592 (#31717) üzenetére


Zoli-bácsi
senior tag

Azért az a szimering behelyezés nem volt túl szakszerű...

(#31719) SECTORnooB válasza oliwire (#31715) üzenetére


SECTORnooB
addikt

Mi lenne/lessz az egyértelmű jel?

(#31720) oliwire válasza SECTORnooB (#31719) üzenetére


oliwire
őstag

Mikor kezdjek gyanakodni, hogy nem jó a kettős tömegű lendkerekem?

Vannak félreérthetetlen jelek és vannak, amikből sejteni lehet, hogy csere lesz, mert arról még nem beszéltünk, hogy a lendkereket javítani nem lehet. Tehát ha
nehézkesebbé válik a váltáslassan elkezd zajosodni a váltásalapjárati zajokalapjárati remegéshideg induláskori zaj és „nyögések”leállításkor remegés és csörömpölő zajaz autó beindítása közbeni fulladás, valami lefogja a motort, akkor baj van vagy lesz.
A kipurcanni akaró lendkereket úgy képzeljük, el mintha egy kép le akarna esni a falról, mintha le akarna csúszni a szegről. Axiális és radiális túlmozgást végez, ki akar szabadulni és új életet akar kezdeni.

[link]

(#31721) #27070592 válasza Zoli-bácsi (#31718) üzenetére


#27070592
törölt tag

Írj neki. Szoktak is válaszolni a videok alatt ha olyan kedvük van. :)
Egyébként mondja közben, hogy jobb egy célszerszámmal vagy egy pont akkora méretű kulcsfejjel helyére tolni (ha van kéznél). De legalább nem szárazon erőltette a helyére.
Én tavaly hátsó kerékcsapágy porvédő fémkupakkal voltam így. Kerestem egy passzoló méretű nagy csavaranyát, azzal ütöttem be. :D

(#31722) #31600896


#31600896
törölt tag

Sziasztok!
Tegnap déli tapasztalat. Folyadékszintek ellenőrzése az autóban. Minden rendben volt, ameddig a motorolajszintet ellenőriztem. Döbbenetes látvány fogadott. A nívópálca épphogy csak olajos volt a legalsó kis göbnél. Azonnal pótoltam egy liter belevaló olajat (ennyi volt készenlétben, bontatlan flakonban), ami után normál szinten állt már az olajszint. Ekkor az udvaron állt az autó, ami nincs lebetonozva, és biztosan lejt is egy kicsit, bár ez nem igazán látszik. Ma reggel már a garázsban munkába indulás előtt lecsekkoltam ismét az olajszintet. Most max fölött van egy fél centivel. :U :U :U

Most akkor lehet, hogy tegnap is jó volt az olajszint, csak nem mutatott pontos értéket a pálcán lévő olajfilm? Másik azóta sem nyugodni hagyó gondolat, hogy ha valóban alig volt benne motorolaj, vajon mióta, és mennyit ment a motor így? :F
Az éves csere-periódus közepén csekkoltam olajszintet, és akkor még a normál szinten volt az érték. Március-áprilisban lesz olajcsere.

A jó öreg Focus II 1.4 benzinesről van még szó. :)

(#31723) Zoli-bácsi válasza #31600896 (#31722) üzenetére


Zoli-bácsi
senior tag

Egy (láma) kérdés.

Úgy ellenőrizted, hogy nívópálca ki, letöröl, majd visszadug és utána újra kihúz?

(#31724) DeFranco válasza #31600896 (#31722) üzenetére


DeFranco
nagyúr

biztosan kevés olaj volt benne, de amennyi "túltöltést" tapasztaltál, annyi simán van benne akkor is ha szemmel nem látható a talaj lejtése, de az egyik helyen kicsit hátra a másik helyen kicsit előre lejt. lehet kicsit eleve túltöltötted idegállapotban. egy liter olaj több mint fél centi, meg kell nézni hogy milyen mennyiség van min és max között. mk1-nél kb. 7 deci, és ezzel számolva pontosan is lehetett adagolni szükség esetén.

mk1 focusnál én is szenvedtem ezzel.

@Zoli-bácsi: te kaptál már eltérő eredményt törlés előtt és után régóta álló autó esetén (tehát amikor már nincs felverődve a pálcára a mozgás miatt az olaj, hanem szépen lecsorgott).

én már nem is törölgetem, csak a pálcát szöszölöm össze a ronggyal ugyanazt mérem "frissen" kihúzva is. persze kétség esetén ismételek törlés után.

[ Szerkesztve ]

(#31725) Sub-ZeRo válasza #31600896 (#31722) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Meleg motornál nézted a szintet? Mert arra lehet következtetni. Nem folyt még vissza az olaj a teknőbe. Rátöltöttél és mikor visszafolyt akkor már sok lett benne.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#31726) #31600896 válasza Zoli-bácsi (#31723) üzenetére


#31600896
törölt tag

Zoli-bácsi
Letöröltem a pálcát, visszadugtam és kb 5 másodperc után kihúz. Ahogy kell. :)

Sub-ZeRo
Nem, a motor hideg volt. 1 napot állt már akkor az autó az udvaron.

DeFranco
Évente, március-április körül van az olajcsere nálam. Mindig elcsíp azért valamennyit egy év alatt, legutóbb ősszel néztem akkor még a megengedett tartomány közepén állt a szint. Fura, hogy ma reggel meg már max. fölött volt kicsivel az olajszint garázsban. Az a plusz 1 liter nem hiszem, hogy ennyit dobott rajta. Tegnap beleöntés után épp minimum fölött volt a szint mikor belement a liter.

Remélem azért nem okoztam kárt a motorban. Keveset is járok vele mostanában, október óta csak 3 ezer km-t gurult.

[ Szerkesztve ]

(#31727) ReFleXx válasza #31600896 (#31726) üzenetére


ReFleXx
addikt

cseréld le az olajat minél előbb, amúgy is aktuális, nem hiszem hogy nagy kárt okoztál

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#31728) radi8tor válasza #31600896 (#31726) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Akkor az lehetett a gond, hogy hidegen nézted és valószínűleg nem vízszintes helyen.
Az olajszintet a kézikönyvben leírtaknak megfelelően kell nézni. Ezt lehet, hogy a te autódnál meleg motort leállítva 10 perccel kell.

⭐ Stella

(#31729) oliwire válasza #31600896 (#31722) üzenetére


oliwire
őstag

Ha épp mentél vele, és még nem volt ideje lefolyni az aljára az olajnak, akkor természetesen kisebbet mutat a pálca. Hagyni kell állni a kocsit, hogy le tudjon folyni az aljára. Szerintem neked jó volt az olajszint, de még a dugattyúkon ott volt a "hiányzó" olaj, majd miután töltöttél, azzal együtt folyt vissza a max feletti szintre.

szerk.: most látom a körülményeket, a többiek már megválaszolták.

[ Szerkesztve ]

(#31730) darvinya válasza #31600896 (#31722) üzenetére


darvinya
titán

Jó lenne tudni, hogy merre lejt.
Mert, ha előre, ami nívópálca ellentétes iránya, akkor már 2°-os lejtés is ilyet produkál, mivel pálcától távolabb lesz az olaj.
Ha pont pálca felé dőlt, akkor ideje szűrőt cserélni is cserélni.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31731) #31600896 válasza oliwire (#31729) üzenetére


#31600896
törölt tag

Állt 1 napot egy helyben az udvaron.

darvinya
Egy kicsit az autó orra feljebb állt. Alig észrevehető a dőlés.

(#31732) #27070592 válasza #31600896 (#31722) üzenetére


#27070592
törölt tag

Röviden új motort kell építeni.
300-600e ft.
Vagy "b" megoldás: vékonyan be kell kenni a nívópálcát silly cone zsírral, az megoldja.

(#31733) #31600896 válasza #27070592 (#31732) üzenetére


#31600896
törölt tag

Mindenképp, de már kapásból kettőt, hogy legyen tartalékba. :D
B terv nem jöhet szóba, kell a szilikon a műszerfalra és az ajtókárpitokra!
Egy-két erössítöt és hankfalat eladok a jóffogáson, hogy legyen keret :DDD

[ Szerkesztve ]

(#31734) darvinya válasza #31600896 (#31731) üzenetére


darvinya
titán

Akkor érthető, mivel nívópálca elől van, s már 2° eltérés ezt okoz.
Nívó pálca nem ér le a olajteknő aljára.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31735) #31600896 válasza darvinya (#31734) üzenetére


#31600896
törölt tag

Akkor nem kezdek el aggódni. :)
Mindegy úgyis játszik az olajcsere hamarosan.

(#31736) Oryctolagus


Oryctolagus
tag

Üdv!

Eljutottam az olaj megrendeléséig és időpontot is kaptam a szerelőhöz.
Azt mondta vihetek olajat és szűrőt is, munkadíj 7000 forint.

Ezt a két terméket raktam a kosaramba:

Jó lesz ez a szűrő?
2011/11 Focus
1.6 Ti-VCT
IQDB

Kell még valamilyen alkatrészt vásárolnom egy olajcseréhez?

Per aspera ad astra.

(#31737) patomi válasza Oryctolagus (#31736) üzenetére


patomi
őstag

Leeresztő csavarra alátét sem árt.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#31738) SECTORnooB


SECTORnooB
addikt

Sziasztok
"Kuplung pedál kapcsoló" tartalmazza a rúgot ami kinyomja a pedált?

(#31739) radi8tor válasza patomi (#31737) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Mennyire általános dolog ez, hogy olajcsere alkalmával a leeresztő csavart is cserélik? Én nem emlékszem ilyen tételre a számlán.

SECTORnooB: szerintem nem, az csak az elektromos kapcsoló, a rugó máshol van.

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#31740) ReFleXx válasza radi8tor (#31739) üzenetére


ReFleXx
addikt

erősen javallott, vagy csak az alátétet/gumigyűrűt vagy csavarral együtt is szokták

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#31741) #27070592 válasza Oryctolagus (#31736) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ugyan nem "kell" kategória, inkább egyéni preferencia, de ha évente egy olajcsere az általános, akkor össze szokták kötni motor légszűrő-cserével is. (esetleg szezonkezdet lévén pollenszűrő-cserével)

(#31742) darvinya válasza ReFleXx (#31740) üzenetére


darvinya
titán

Szerintem nem érdemes, hacsak nem légkalapáccsal ütik rá a csavart.
Ugyanis gyári csavar tömítése fém gyűrűs szilikon, amit kapsz utólag, az sima gumi.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31743) patomi válasza radi8tor (#31739) üzenetére


patomi
őstag

Alátétet nem árt, mert eldeformálódik és ereszthet. Nem biztos, de van rá esély. .. Én van h, csavarral együtt veszem, ha nincs alátét külön. Filléres tétel.

darvinya, pont emiatt kell cserélni.

[ Szerkesztve ]

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#31744) ReFleXx válasza darvinya (#31742) üzenetére


ReFleXx
addikt

hogy mivan? :D

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#31745) SECTORnooB válasza radi8tor (#31739) üzenetére


SECTORnooB
addikt

És hol, milyen szerkezet részeként tudnék venni eggyet?
Sajnos sztem eltörött, mert szinte nulla a pedál ellenállása.

(#31746) troll81 válasza darvinya (#31742) üzenetére


troll81
addikt

Haza érek kibontom mit küldtek milyen tomitessel, általában cserélem úgy ahogy van.

(#31747) darvinya válasza patomi (#31743) üzenetére


darvinya
titán

Sima gumi elrohad magában, túl húzás egyáltalán nem bírja.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31748) zoger


zoger
tag

Soha nem cseréltem leeresztőcsavart. 6 ford volt/van ami én cserélem az olajat az elmúlt 20-25 évben. Nem szivárgott egyik sem.

(#31749) darvinya válasza zoger (#31748) üzenetére


darvinya
titán

Ha nincs túlhúzva, akkor gyári csavar szilikon tömítés tökéletes.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#31750) ReFleXx válasza zoger (#31748) üzenetére


ReFleXx
addikt

nekünk kellett már, szet volt tiporva a gumi gyűrű a leeresztő csavaron, a szerelő megtephette az előző cserekor

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.