Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [wapee:] Eltávozott a kis angyalom
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] 2024 Phautós tali zaba táblázat
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
daniel2121
senior tag
Sziasztok
Van egy Mondeo mk5 autónk,2000 diesel. Olyan jelenség van,hogy alapjáraton berezonál valami az autóban. Kis gázadásnál megszűnik. Állítólag valamelyik motortartó lehet. Valóban az lehet és melyik a valószínűbb?
Oryctolagus
tag
Nem lehet hogy ez opcionális tartozék? Esetleg szedd ki a kesztyűtartót a helyéről és nézd meg, hogy gyárilag van-e ott egy 3 vagy 4 pines anya csati, mert akkor ki van építve, csak mivel opció, így nem helyezték be magát az aljzatot… Bontóból találsz aljzatot tuti.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
Oryctolagus
tag
Köszi,
megpróbálom, de em szeretném nagyon feszegetni.
Nincs szerencsém a műanyag patentokkal és klipszekkel.
Keresek egy szétszedő videót.
Per aspera ad astra.
kcsa
veterán
Hideg autóval télen ne is kísérletezz vele ha nem muszáj. Garázsmeleg előfűtött autóval már kisebb eséllyel törik minden
erdey_a
őstag
kuplung sztori folyt. köv.:
hétfő délután letettem a kocsit a szervizben, azóta ott pihen. Alkatrészre várunk, talán (sic!) pénteken megérkezik. Szóval jövő héten lesz belőle autó...
Beázós sztori folyt. köv.:
Megjött a forgalmazó válasza, 20 helyett 25%-ot vállalnak át.
Szóval így 200 körül lesz a repedt szigetelés javítása tokkal vonóval.
Szóval kuplungos szervizből ki, aztán karosszériásba be.
Húsvétra kész is lesz...
Fejlövés. Ekkora szarba én használt autóval még nem nyúltam
[ Szerkesztve ]
Vérboci
kcsa
veterán
funny story: tegnap jártam az ESS-nél, várakozás közben pont szivárgó kuplung munkahenger cseréjét tárgyalták le. Nem tudom milyen autó, stb., de ezek szerint sűrűn létező probléma lehet...
oliwire
őstag
Reméljük ezek után már nem lesz vele probléma
flymi
addikt
Az első évben mikor megvettem a juhocskát ('18-19) majdhogynem többet volt a kocsi szerelőnél mintsem használtam volna. Na jó ez azért erős túlzás és tudom nem vigasztal, csak na... Kiscsikó még a tiéd.
Jó eséllyel nem lesz több gond a beázással ha most rendesen megcsinálják.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
darvinya
titán
radi8tor
MODERÁTOR
Ez a szín ami vállalható szerintem RS-ből.
⭐ Stella
oliwire
őstag
A hátsó lámpám nekem is ilyen
#31600896
törölt tag
Kettes Fóka is jól nézne ki ilyen színben.
dellfanboy
őstag
diszkolampas fordok talijan lotted a fotot?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
troll81
addikt
A szín Igen csak a henger szám nem
#27070592
törölt tag
Ezt a Valvoline Synpúdert legközelebb beletróbálom, köszi az ajánlást. Eddig elvoltam a Ford Formulával, de lehet hogy egy "mosóolajat" kellene letesztelni amit betöltés +100km után le is eresztek belőle.
(#31567) molnarpeter válasza daniel2121 (#31551) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Két személyes művelet - fék teli talp, egyesbe be, másik lábbal finoman kuplungot felengedve meg lehet feszegetni a dolgokat, s közben másik személy figyeli a bakokat
subaruwrc
félisten
utána nem akarsz majd visszatérni a formulához
#27070592
törölt tag
Kivácsi vagyok.
Előtte megjátszom azt hogy veszek 4L Mannolt mosóolajnak. Azzal kijárok mondjuk egy tank benzint, és jöhet a Valvoline, amivel gurulok 10k-t (vagy egy évet).
erdey_a
őstag
első felvonás vége.
állítólag felső kuplung munkahenger szivárgott...
mondjuk 1 csepp szósz nem fogyott, de biztos valami belső szivárgás. garanciában cserélték.
az elmúlt 12 kilométer tapasztalata alapján, jó lett
jöhet a tető javítás.
[ Szerkesztve ]
Vérboci
oliwire
őstag
Na egy gonddal kevesebb!
erdey_a
őstag
dehogy kevesebb...
tegnap este a céges audiban eldurrant a résolajcső.
olyan gázolajszagom lett amíg ma reggel elvergődtem a szervizbe, hogy míg élek, nem mosom ki magamból
Vérboci
gabor9991
őstag
Őszintén és komolyan kérdezem, hogy ha a gyári ford olaj helyett (amivel az elmúlt 10+ évben annyi volt a tapasztalatom, hogy évente le lett cserélve és nem drága) az ajánlott valvoline vagy bármelyik más nem ford olajat használnám mi lenne az ami miatt soha többé nem akarnék ford olajat használni?
subaruwrc
félisten
próbáld ki és meg tudod.
és nem,nem szponzorál a valvoline
magánvélemény
de a petronast is mondhatnám ugyanígy.
gabor9991
őstag
Próbáljam ki köszi
Pont ez érdekel, hogy te mit tapasztalsz ami miatt szerinted egyik motorolaj jobb mint a másik?
darvinya
titán
Nem, beálltam Tesco-zni, azaz odaálltam mellé.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
molnarpeter
nagyúr
Focus mk3 esetén ez jellemző probléma, többször a másik munkahenger is követi.
erdey_a
őstag
kövesse, csak 1,5 éven belül tegye
Vérboci
#27070592
törölt tag
Nem annyira releváns, de vétel után amikor az ember reflexből azonnal olajat cserél, akkor éreztem azt az effektet hogy simábban és csendesebben járt a motor, új olajjal.
(Persze nem csodálkoztam azon hogy nem friss olaj volt az autóban. Általában itthon akkor válik meg valaki egy öregecskedő autótól ha már nem akar költeni rá.)
gabor9991
őstag
Régi elhasznált és új olajjal el is tudom képzelni, hogy hallható a motor hangján a különbség.
De még most sem tudom, miben lehet akkora különbség ami után az egyik motorolajat soha többé nem használnám ha kipróbáltam a másikat
Komolyan, el nem tudom képzelni mit tudhat egy motorolaj amiben ennyivel jobb lehet, de lehet bennem van a hiba.
subaruwrc
félisten
periódus elején és végén is sokkal csendesebben jár vele a motor
periódus végén főleg érzékelhető a különbség
a ford olajat az első évben télen használva azt hittem baja van a motoromnak,úgy kerregett vele, a jobb olajokkal ilyesmi nincs
Jogos a gondolatmenet, de lehet, hogy ők már kitapasztalták és olajfogyás, füst meg ilyenek alapján mondják azt, hogy van érezhető különbség. Egyébként én is ugyanúgy vagyok evvel mint te, vagyis nem variálok
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
troll81
addikt
Itt felém ahogy költeni kellene rá előtte felével eltakaritjak a háztól... Csak a leg szükségesebb és azt is húzzák amíg lehet. Semmit nem akar a német se szerviz re költeni. Sajnos.
#27070592
törölt tag
Hát én sem vagyok tribológus, de ha egyik olaj lassabban öregszik tovább bírja a hőterhelést és jobban keni az alkatrészeket egy évesen is az megér egy kis plusz pénzt. Elvileg minél kevesebb a motorkopadék vagyis minél jobban végzi a dolgát az olaj, annál világosabb a színe is csere előtt. De ezek elég vitás kérdések.
Olvastam egy régi amerikai pickupról, 70es évek, V8, amibe bődületes távot beletekert a gazdája, motor megbontása nélkül. Állítólag az volt a titok hogy 3k mérföldenként olajat cserélt.
@troll81 Nem tudom miért ment ki a divatból az autó karbantartás. Ez a legbonyolultabb használati tárgyunk, ráadásul naponta rábízzuk az életünket.
gabor9991
őstag
Vitatkozni nem akartam ezen csak kíváncsi voltam, én évente cserélem az olajat, soha nem tettem mást bele mint a sima 5w30 ford olaj, és most közel a 170ezerhez semmi kirívó problémát nem tapasztalok még a motoron.Az egy éves csereperiódus végén az olaj a nívópálcán még inkább barnás színű mint fekete, nem füstöl, nincs extra olajfogyasztás, nem kerreg hidegen, melegen meg inkább csak az injektorok csattogását lehet hallani, ehhez képest lettem volna kíváncsi arra, hogy az említet olajjal mi lenne jobb?
De nem akarok felesleges vitát emiatt, nekem teljesen mindegy ki mit önt a kocsijába
[ Szerkesztve ]
zoger
tag
Ezt az olaj dolgot egyszer tapasztaltam meg, 1.0 suzuki mannol 10w40-es olajjal a hüvösebb időkben indítás után kerepeltek a hidrotőkék 10-15 másodpercig. Annak az olajnak valahogy a színe és a szaga is fura volt, dehát nem a zug olaj web shopból volt hanem a kaufferből és teljesen eredetinek és sértetlennek tünt, beleöntöttem. Utánna visszatértem az eneos-ra s ezzel már nem volt gondja a motornak. A fordoknál én is csak a gyárit használom olcsó és minden oké a motorral 14 év és 170ekm után, nekem ennél több nem kell. Az ecoboostba meg nem is mernék mást használni.
#21346560
törölt tag
Na pont ezért használok hideg időben 5w-30-at, melegben meg 10w-40-et...
Mondjuk én is csak Fordot...
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Ősszel nem csak gumit hanem olajat is cseréltetsz?
⭐ Stella
Joker88
őstag
hamár ennyire olajtéma..
egy ismerősnek is Fiestája van, kicsivel fiatalabb az enyémnél, talán 2003-as.. ( ).
Szóval, munkahely-otthon távra vette, 10 km oda,10 km vissza..
De a lényeg, hogy, az előző tulaj, egy idősebb bácsi, mivel olyan helyre vitte ahol adnak számlát/nyugtát amin tételesen fel van sorolva hogy mi lett beépítve,milyen áron,stb, a legutolsó 2 olajcserén ( kb 2 évet ölel fel időben ) az 5w30 helyett (ami a gyári előírás az adott motornál) a számla szerint 10w40 került.. (ami nem szerepel a motor olajajánlásai közt)
Szóval, ha esetleg visszatérne a 5-ös olajra,nem lenne gond? a szerviz szerint, már annyira kophatott a motor a majd 20 év alatt, hogy lehet hogy az 5w30as olaj nagyon hamar eltűnne..
In loving memory of Garrett Lockhart
#21346560
törölt tag
Mivel nagyjából 3 havonta cserélem az olajat, ezért nem nehéz így megoldani!
(#31589) Joker88 Én is hallottam ilyet, hogy a motorkopást ezzel kompenzálják...
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
Vagy inkább a kopást magát idézik elő az ilyen okos szerelők
gabor9991
őstag
Az enyémben nincs hidrotőke így ez nálam nem fordulhat elő hogy hidegen zözgősebb legyen emiatt rönó topikban is ez van hogy adott motorba csak a gyári elf olajat, váltóba szintén de nem csak a viszkozitásra hanem még az olaj típusának pontos betartására is vallásosan figyelni kell, állítólag csak az a jó amit a gyárban tették bele.
molnarpeter
nagyúr
Egy periódusra bele kéne tenni a vékonyabbat, és akkor kiderül.
ReFleXx
addikt
motort nem irtal.
el tudom kepzelni hogy attol az utolso ket 10w40tol tobbet kopott a motor mint az azt melegelozo 10++ evtol ha ott rendes belevalo 5w30at kapott.
2004es fiesta van a csaladban, hibatlan motor, ford formula f 5w30at kapott mindig.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
K0zm0
aktív tag
Üdv! Egy kis segítségre lenne szükségem, mert már kezdek kifogyni az öteletekből. Előre bocsátom, nem vagyok autóguru így nézzétek el nekem.
Van egy 2009-es évjárató Ford Mondeonk 1.8-as TDCI motorral (125HP). A következő problémám adódott:
Kb. 2 hónapja kezdte, hogy hidegindításnál reggel nem akart elindulni, csak sokadszori próbálkozásra. Hibakódot nem dob. Ha elindul akkor minden gond nélkül megy a motor, nem hagy ki, rendesen üzemel ahogy kell.
Most már ott tartok, hogy ha hidegebb van, tehát 4 fok alatt, akkor az istenért se indul. 1 héttel ezelőtt kb negyed óra alatt sikerült elindítani.
Ami eddig már megtörtént az autóval:
-új akksi (jó minőségű)
-jobb fajta dízellel tankolom
-másfél évvel ezelőtt porlasztócsere volt
-egy hete mind a 4 gyújtógyertya csere (azt hiszem így nevezik)
-üzemanyagszűrő
Ma megpróbáltam beindítani, másodszorra gyújt-pöcc, jár a motor minden hiba nélkül. Jelenleg 6 fok van nálunk.
Amit megfigyeltem: az önindító átforgatja a motort, de nem gyullad. Ha pedig gyújt pár fordulat után lefullad és kienged egy jó adag kipufogófüstöt. Megvárom amíg a "spirál" (előmelegítő) ikon kialszik és ráadom a gyújtást, ekkor forgat egyet rajta, nem indul majd megint jelzi a "spirál"-t.
Kezdek kifogyni az ötletekből, és ha reggel el is indul akkor sem merek vele elmenni a munkahelyemre (30km-re lakom), mert mi van ha hazafele már ott hagy a parkolóban este 8-kor. (Így marad a kölcsönautó a családból)
Előre is köszönöm, remélem valaki tud valamilyen hasznos tanáccsal szolgálni! Szép napot mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
"A valóság az, ami akkor sem tűnik el, ha már nem hiszünk benne." - PKD \\\ CTRL+ALT+BAKANCSTALP ///
molnarpeter
nagyúr
Diagnosztika kéne szerintem, és élő adatokat megnézni indítás közben Hátha valamelyik jel eltérést mutat az elvárt értékhez képest, és akkor lenne honnan elindulni. Esetleg levegősödést néztetek már? Nem ismerem különösebben a motort, szóval csak tippelni tudok
Izzító gyertyára gondolsz
[ Szerkesztve ]
K0zm0
aktív tag
Igen arra! Akkor mindenképpen megnézetni számítógépre kötve, hogy mi a gond. Számomra a legfurcsább az egészben, hogy ha beindul akkor meg semmi az égegyadta gondja nincsen. Már évek óta családi autó, csak én vezetem így talán mondhatom, hogy észrevenném, ha valami nem stimmelne vele menet közben...
Levegősödés alatt azt érted, hogy nem jut-e túl sok levegő a hengerekbe?
[ Szerkesztve ]
"A valóság az, ami akkor sem tűnik el, ha már nem hiszünk benne." - PKD \\\ CTRL+ALT+BAKANCSTALP ///
ReFleXx
addikt
izzitogyertya az a gyujtogyertya.
en azert gyanakodnek az oninditora is, hiaba tekeri ha pl tul lassan teker
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
kcsa
veterán
Levegősödés = a gázolaj rendszer levegősödése, ezért kell sokat tekertetni. Alternatíva: gázolajszűrő cseréje, ha megtelik vízzel hidegben megfagy és nem jut gázolaj a motorba.
K0zm0
aktív tag
Az csak indításnál okozhat gondot neki? A szűröket minden szervízintervallumban cseréltetem pedig...
"A valóság az, ami akkor sem tűnik el, ha már nem hiszünk benne." - PKD \\\ CTRL+ALT+BAKANCSTALP ///